ایده های ارزشمند و حرفه ای درباره آموزش طراحی سایت وردپرس (آموزش قدم به قدم)

نصب قالب از هاست cpanel

کاربران عزیز و محترم seoedu، امروز با بررسی موضوع نصب قالب ازهاست cpanel با شما همراه هستیم. پس برای بررسی دقیق چگونگی نصب قالب و همچنین دریافت پاسخ سوال های خود در این باره مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

به طور کلی یکی از مهم ترین نکاتی که در این باره باید بدانید این است که بهترین گزینه برای وبسایت هایی که هنوز به طور کاملا راه اندازی نشده اند، استفاده از بسته های آماده نصب قالب است. اگر شیوه ی نصب قالب را از هاست به طور کامل آموزش ببینید می توانید در کمترین زمان ممکن تمامی موارد مورد نیاز وبسایت اعم از قالب، افزونه، محتوای دمو و… را بر روی وبسایت مورد نظر خود نصب کنید.

بسته ی نصبی وردپرس چه ویژگی هایی دارد و با چه هدفی نصب می شود؟

شرایطی را در نظر بگیرید که شما یک بسته ی نصبی را بر روی وبسایت خود نصب و سپس فعال می کنید. در چنین حالتی وبسایت شما از قالب های آماده ای استفاه می کند که می تواند تمام امکانات مورد نیاز شما را بر روی وبسایت پیاده سازی کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع بسته های آماده این است که در کم ترین زمان ممکن امکان پیاده سازی و استفاده از قالب موردنظر را در وبسایت فراهم می کند.

به عنوان مثال هنگامی که شما با توجه به دموهای قالب، یک قالب را انتخاب می کنید و بسته ی آن را بر روی وبسایت خود نصب می کنید می توانید در کم ترین زمان ممکن از تمام امکانات قرار گفته در بسته در وبسایت خود استفاده کنید. در صورتی که از بسته های آماده استفاده نکنید، امکان دارد این فعالیت زمان بر باشد.

نصب قالب از هاست cpanel چگونه انجام می شود؟

در بسیاری از مواقع پس از تهیه کردن قالب مورد نظر مشاهده می شود که قالب تنها در حالت نصب آسان قرار گرفته شده است و کاربران نمی توانند قالب مورد نظر را با استفاده از پیشخوان وردپرس نصب کنند و این یکی از رایج ترین معضلات و مواردی است که کاربران در ارتباط با نصب قالب از هاست cpanel و چگونگی انجام دادن آن مواجه می شوند.

توجه داشته باشید که اگر بخواهید تمام اطلاعات و داده های موجود در یک وبسایت را در کنار استفاده کردن از قالب اشاره شده نگه دارید، باید قالب مورد نظر را از بسته ی نصبی خارج کرده و تمام اطلاعات موجود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

مهم ترین مراحل نصب قالب از هاست cpanel کدام اند؟

در این قسمت از مقاله مهم ترین مراحل نصب قالب از هاست cpanel شرح داده می شود.

  • اولین مرحله ای که جهت نصب قالب از هاست cpanel باید انجام شود، مراجعه به بسته ی نصبی موردنظر است. پس از باز کردن بسته ی نصبی باید به دنبال فایلی که مربوط به وردپرس است باشید. برای دستیابی بهتر به فایل مورد نیاز می توانید به مسیر /wp-content/themes/ مراجعه کرده و فایل را پیدا کنید.
  • پس از مراجعه کردن به مسیر /wp-content/themes/ با تعداد زیادی پوشه رو به رو می شوید. باید بدانید هر کدام از پوشه های قابل مشاهده دراین مسیر در واقع یک قالب به حساب می آیند. پس از وارد شدن به پوشه ای که شامل چندین قالب است، می توانید به راحتی قالب مورد نظر خود را انتخاب کرده و به تکمیل مراحل نصب بپردازید.
  • پس از انتخاب پوشه ی قالب مورد نظر خود و باز کردن آن، فایل ها و پوشه های زیادی را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید بر روی پوشه ی قالب مورد نظر خود کلیک راست کنید و با استفاده از گزینه های موجود اقدام به فشره سازی پوشه کنید. پس از فشرده سازی پوشه ی قالب مورد نظر می توانید مراحل نصب را تکمیل کنید.
  • در این مرحله باید وارد هاست cpanel شوید.
  • پس از وارد شدن به هاست سی پنل باید به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید و با استفاده از قسمت مدیریت فایل (File Manager) پوشه ای که در مرحله ی قبل فشرده کردید را در این پوشه آپلود کنید.
  • پس از به اتمام رسیدن مراحل آپلود پوشه ی فشرده شده، بر روی پوشه کلیک راست کنید و با انتخاب گزینه ی Extract پوشه را از حالت فشرده خارج کنید. با خارج کردن فایل از حالت فشرده خواهید دید که قالب نصب شده است.
  • باید توجه داشته باشید که پس از خارج کردن فایل از حالت فشرده باید فایل فشرده شده را حذف کنید.
  • در صورتی که به مسیر نمایش پوسته ها مراجعه کنید قالب نصب شده را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله کافی است که قالب مورد نظر را فعال و مورد استفاده قرار دهید.

چگونه وارد cpanel شویم؟

از دیگر سوالاتی که در ارتباط با cpanel وجود دارد چگونگی وارد شدن و نصب آن است. نکته ای که در این ارتباط وجود دارد این است که باید آدرس مخصوص را از شرکت هاست دریافت کنید و با استفاده از آدرس دریافتی اقدام به نصب سی پنل و استفاده از آن کنید. پس از این که آدرس مخصوص را از شرکت هاست مربوطه دریافت کردید، باید یک رمز و نام کاربری را در صفحه ی مخصوص ورود به سی پنل وارد کنید. پس از تکمیل مراحل شرح داده شده می توانید وارد محیط سی پنل شده و فعالیت های مورد نیاز خود را انجام دهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و راهکارهای خلاقانه برایتولیدکنندگان محتوا

سخن پایانی

به طور کلی در مباحث آموزش طراحی سایت وردپرس، موارد بسیاری هستند که هرکدام از آنها باتوجه به ماهیتی که دارند، باعث تاثیرگذاری بر روی سایت و در نهایت کسب و کار ما خواهد شد. از این رو وبسایت معتبر Seoedu که در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارد، سعی می کند به ساده ترین و بهترین شکل ممکن، این اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما علاقه مندان بگذارد تا پس از کسب مهارت در زمینه ی طراحی وبسایت و البته سئو، به صورت کاملا حرفه ای مشغول شده و یا وبسایت مورد علاقه ی خود را طراحی و راه اندازی کنید و در این حرفه ی محبوب و پرتقاضا بدرخشید.

ادامه مقاله در سایت منبع

یکی از مهم ترین و اساسی ترین چالش های شیرینی که همه مدیران سایت و وبمسترها با آن رو به رو هستند، بهینه سازی موتورهای جست و جو یا همان سئو است. دیدهای بسیار متفاوتی در ارتباط با بهینه سازی موتورهای جست و جو وجود دارد.

بهره وری-بهینه سازی

به عنوان مثال بسیاری از وبمستر ها بهینه سازی موتورهای جست و جو را یکی از پیچیده ترین مسائل می دانند، در حالی که بازاریاب ها این عمل را به عنوان یک چالش فوق العاده جذاب در کسب و کارهای متفاوت تلقی می کنند.

مهم ترین واقعیتی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد، این است که برای رسیدن به هدف بهترین بازاریابی آنلاین، داشتن آشنایی با بهینه سازی یا همان سئو الزامی است. به همین منظور ما در این مقاله اختصاصی، به سوال (چگونه سئو یاد بگیریم؟) پاسخ خواهیم داد.

بازاریابی

سئو (Search Engine Optimization) چیست؟

قبل از این که به سوال رایج چگونه سئو یاد بگیریم پاسخ دهیم، بهتر است یک تعریف کلی و قابل فهم را از سئو یا همان بهنیه سازی وبسایت ارائه دهیم تا تمامی مبحث ها و مواردی که در ادامه مقاله شرح می دهیم را بهتر درک کنید.

نکته بسیار جالبی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد، این است که در اصل وبمستر ها به دنبال استفاده از راه های مختلفی برای کسب رضایت مشتریان یا همان کاربران وبسایت هستند، نه موتورهای جست و جو و مهم ترین علت این کار هم، توجه فوق العاده زیاد موتورهای جست و جو به میزان رضایت کاربران مختلف از محتوا و و عملکرد یک وبسایت است. به هر اندازه که کاربران از یک وبسایت رضایت بیشتری را داشته باشند، رتبه ی بهتری به وبسایت مورد نظر ارائه می دهد.

رضایت مشتری

حالا که حرف از کلمه وبمستر شد، بد نیست بگوییم که وبسایت Seoedu یک آموزش کامل و فوق العاده کاربردی را با عنوان آموزش طراحی سایت وردپرس پلاس آماده کرده است که بهترین راه حل و آموزش موجود در ایران برای شروع کسب و کار آنلاین و رسیدن به موفقیت از طریق طراحی سایت است.

به احتمال زیاد شما با این سوال رو به رو می شوید که چگونه می توان کاربران را از یک وبسایت راضی نگه داشت و به بیان ساده، چگونه یک حس خوب را هنگام استفاده از اطلاعات سایت در آن ها ایجاد کنیم؟ خب باید بگوییم که عوامل متنوعی در کسب رضایت یک کاربر از هنگام ورود به وبسایت تا زمان خروج آن تاثیر گذار است که از مهم ترین این عوامل می توان به محتوای موجود در وبسایت، قابلیت نمایش سایت به درست ترین حالت ممکن در گوشی های همراه، پاسخ گویی درست و به موقع به سوال های پرسیده شده و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد.

مهم ترین دلایل لزوم یادگیری سئو و استفاده از آن چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

با توجه به توسعه ی کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد از این روش، بسیاری از افراد پس از راه اندازی سایت در ارتباط با سئو و بهینه سازی با مشکل رو به رو می شوند و از رایح ترین سوال هایی که برای چنین افرادی به وجود می آید این است که مهم ترین دلیل لزوم یادگیری بهینه سازی وبسایت در کسب و کار های اینترنتی چیست؟

سئو سایت

  • خب پاسخ بسیار واضح و روشن است. در صورتی که شما از روش بهنیه سازی موتورهای جست و جو برای شناساندن سایت خود استفاده کنید، کاربران و مشتری های زیادی می توانند به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند و در نهایت کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.
  • میزان درآمد شما از طریق وبسایت افزایش پیدا می کند. نکته ای که در این ارتباط باید به صورت مداوم مد نظر داشته باشید این است که همواره ارتباط بین بهینه سازی سایت و درآمد، مستقیم است.
  • بهترین و مناسب ترین روش بازاریابی آنلاین است که تمامی وبمستر ها و دارندگان وبسایت های کاری می توانند از آن جهت شناخته شدن و کسب درآمد استفاده کنند.
  • از مهم ترین ویژگی های استفاده از سئو سایت، عدم نیاز به استفاده از سایر تبلیغات و هزینه های گزاف آن در کسب و کار است و شما به راحت ترین حالت ممکن می توانند بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید.
  • در صورتی که شما بتوانید دوره های سئو را بگذرانید و مبحث مربوط به بهینه سازی وبسایت خود را بر عهده بگیرید، بدون پرداخت کم ترین هزینه ای می توانید وبسایت خود را در نتایج گوگل قرار داده و رتبه ی بالایی را برای آن از سوی گوگل دریافت کنید.

    در این میان، روش های متفاوت دیگری جهت دریافت آموزش رایگان سئو وجود دارد که از رایج ترین آن ها می توان به استفاده از آموزش های جامع و کاربردی وبسایت Seoedu اشاره کرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و روش های هوشمندانه برایمقاله تحقیقاتی

چگونه سئو یاد بگیرم؟

در یک کلام، برای کسب بهترین نتیجه از مجموعه مراحل سئو سایت، باید هر مرحله را به بهترین حالت ممکن یاد گرفته و از آن در جهت بهبود رتبه ی وبسایت استفاده کنید.

منابع زیادی همانند اینترنت، مراجعه به شرکت های مختلف و … برای یادگیری سئو وجود دارد، اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در هر صورت شما باید تمام مراحل را به کامل ترین شکل ممکن یاد بگیرید تا بتوانید موفق شوید.

پس اگر شما هم با چگونگی یادگیری سئو مواجه شده اید، بهتر است تمامی مراحل شرح داده شده در این قسمت را مطالعه کنید.

یاد گرفتن تحقیق کلید واژه و تدوین استراتژی و چیدمان سئو

یکی از مهم ترین و کارآمد ترین مراحل موجود در بهینه ی سازی وبسایت، مرحله ی انتخاب کلید واژه های مربوط به وبسایت است. کلید واژه با همان کلمات کلیدی، همان کلمه هایی است که کاربران مختلف آن ها را در مرورگر جست و جو می کنند. مهم ترین نکته ای که در ارتباط انتخاب کلید واژه ها وجود دارد، این است که باید شما توانایی تشخیص این موضوع را داشته باشید که کاربران چه کلمه ای را در ارتباط با محتوای موجود در سایت شما، جست و جو می کنند.

برای تشخیص بهترین کلمه کلیدی متناسب با وبسایت مورد نظر، روش های گوناگونی وجود دارد. ابزار هایی همانند google keyword planner , kwfinder می توانند در پیدا کردن مناسب ترین کلمه کلیدی ها به شما کمک کنند. البته برای استفاده کردن از این ابزارها به بهترین حالت ممکن، باید کمی حرفه ای باشید و تجربه ی کافی را در این زمینه به دست آورید.

همچنین شما می توانید برای پیدا کردن مناسب ترین کلمه کلیدی مرتبط با محتوای وبسایت، از گوگل استفاده کنید. توجه داشته باشید که کلمه کلیدی هایی که گوگل به شما پیشنهاد می کند، رایج ترین کلمه هایی هستند که توسط کاربران مورد جست و جو قرار گرفته اند و از هر نظر قابل اطمینان هستند.

یادگیری تحلیل نوع سئو مورد استفاده توسط رقیب ها

دومین مرحله، بررسی سئو مورد استفاده توسط رقیب ها است. در این مرحله باید وبسایت های رقیب را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. شما باید تجربه ی لازم را برای این تحلیل مهم به دست آورید و بتوانید تشخیص دهید که رقیب ها چگونه از کلمه های کلیدی برای دریافت رتبه ی بهتر از سوی گوگل فعالیت داشته اند. علاوه بر این، باید نقاط قوت موجود در آن ها را بسنجید و این موارد مثبت را به شیوه های بهتر و کامل تر در سایت خود پیاده کنید. از برترین ابزار های موجود و مورد استفاده برای بررسی و تحلیل وبسایت های رقیب می توان به moz و ahrefs اشاره کرد.

به بهترین حالت ممکن تولید محتوا را یاد بگیرید

محتوا پادشاه است

شکی در آن نیست که از مهم ترین و اصلی ترین مبحث ها در زمینه ی سئو وبسایت، تولید محتوای با کیفیت و مرتبط برای وبسایت است. تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت را می توان مهم ترین اصل در بهینه سازی موتورهای جست و جو در نظر گرفت و باید به آن توجه ویژه ای شود.

یادگیری سئو داخلی به ویژه لینک سازی داخلی

لینک سازی

پس از یادگیری تولید محتوا و کسب مهارت در این زمینه، باید سئو داخلی وبسایت یا همان on page سئو را یاد بگیرید. اگر بخواهیم یک تعریف ساده و کلی را از سئو داخلی وبسایت ارائه دهیم، باید بگوییم که سئو داخلی وبسایت به مجموعه فعالیت های داخلی در آن مانند لینک سازی داخلی، رابط کاربری راحت و .. گفته می شود که در صورت انجام دادن آن ها، سایت هدف برای موتورهای جست و جو بهینه سازی می شود.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

به سئو خارجی تسلط کامل داشته باشید

سئو خارجی به همان اندازه که سئو داخلی مهم است، اهمیت دارد. از رایج ترین فعالیت ها در سئو خارجی می توان به استفاده از بک لینک، ریپورتاژ آگهی و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد.

نتیجه گیری

این سوال که چگونه سئو یاد بگیریم؟، یکی از رایج ترین پرسش ها در فضای مجازی است که امروزه بیش از پیش به چشم می خورد. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی مهم ترین مراحل یادگیری سئو وبسایت و افزایش رتبه و در نهایت رونق کسب و کار های آنلاین پرداختیم. به شما قول می دهیم در صورت رعایت این اصول و انجام آن ها به بهترین شکل ممکن، برای همیشه در رتبه اول گوگل می درخشید.

ادامه مطلب