آدرس اینترنتی

فاوآیکون چیست؟

فاوآیکون در واقع همان مخفف عبارت favorites icon می باشد.

فاوآیکون – Favicon یک نماد کوچک است که به عنوان نماد وب سایت شما محسوب می

شود و هدف اصلی آن کمک به بازدید کنندگان برای درک بهتر سایت، زمانی که چندین

برگه را همزمان در مرورگر خود باز دارند می باشد. با توجه به اندازه ریز فاوآیکون – Favicon

نباید آن را با لوگو سایت اشتباه گرفت ، اما بعضی اوقات ممکن است شکل آنها یکسان

باشد. مایکروسافت اولین بار در مارس ۱۹۹۹ در مرورگر IE5 از آن پشتیبانی کرد و با عنوان

shortcut icon در بخش head سایت قرار می گرفت اما سرانجام در دسامبر سال ۱۹۹۹

با توصیه کنسرسیوم جهانی وب گسترده (W3C) بصورت استاندارد در html قرار گرفت.

فاوآیکون در چه قسمتهایی نمایش داده می شود؟

فاوآیکون علاوه بر نمایش در زبانه یا تب مرورگر در بخش های دیگری مثل : بوک مارک یا

نشانها، سابقه مرورگر، سابقه جستجو نیز قابل مشاهده می باشد.

 

تاثیرات مثبت استفاده از فاوآیکن

در حال حاضر بیشتر افرادی که با اینترنت کار می کنند هر روز فاوآیکون های مختلفی را

می بینند. مغز ما تصاویر را زودتر از متون تجزیه و تحلیل می کند.زمانی که شما وبسایتی

را جست و جو می کنید با دیدن فاوآیکون ها بسیار راحت تر و سریع تر سایت مورد نظر

خود را پیدا می کنید. اگر شما تب های زیادی را در مرورگر خود باز کرده باشید چگونه وب

سایت مورد نظر خود را پیدا می کنید؟ در این موقعیت favicon به کمک شما می آیند و با

دیدن آیکن وبسایتی که مد نظرتان است به راحتی آن را پیدا می کنید.

چرا فاوآیکون ها مهم هستند؟

ایجاد یک فاوآیکون کار دشواری نیست اما استفاده از آن در ساخت سایت بسیار مهم و

با اهمیت می باشد. فاوآیکون برند شما را تقویت می کند و باعث حس اعتماد بیشتر در

مشتریان شما نیز می شود. این آیکون کوچک با تاثیر بصری که می گذارد می تواند برای

کاربران شناسایی آسان و سریعتر را امکان پذیر کند و به اندازه اجزای داخلی مرورگر بر

روی کاربران تاثیر گذار باشد.

آیا فاوآیکون در سئو تاثیر دارد؟

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

سئو سایت

آیا استفاده از favicon برای سئو مناسب است؟

با مشاهده فاوآیکون در نتایج جستجوی تلفن همراه مزیت آن در سئو بیشتر از قبل شد.

فاوآیکون ممکن است به طور مستقیم در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاثیر

بهره وری-بهینه سازی

بهره وری-بهینه سازی

بهره وری-بهینه سازی

گذار نباشد و ارتقا رتبه نداشته باشید، اما به طور غیر مستقیم می تواند باعث بهبود رتبه

ارتقا

ارتقا

سایت شما در موتور جستجو شود. وقتی در نتایج جستجو در کنار آدرس اینترنتی شما

شما نشان داده شود، نرخ کلیک را به صفحه شما افزایش دهد.اما مراقب باشید.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

این مورد تنها در صورتی امکان پذیر است که فاوآیکون شما نسبت به نام تجاری یا وب

سایت شما مرتبط باشد. این یعنی باید در سئو به کل خوب کار کنید و favicon نیز یکی

از موارد مهم در سایت شما است.

یکی از عواملی که باعث ی سایت می شود کاربر پسند بودن سایت میباشد.

زمانی که سایت شما دارای فاوآیکون باشد به کاربر کمک می کند که سایت شما را سریع

تر در بوک مارک یا نشانها، سابقه مرورگر، سابقه جستجو، شناسایی و در وقت خود صرفه

جویی کند، که میزان کاربر پسند بودن سایت را افزایش دهد و هر چقدر میزان کاربر پسند

بودن بیشتر شود رتبه سایت در موتور جستجو نیز بیشتر خواهد شد.علاوه بر این اخیرا

گوگل فاوآیکون را در نتیجه جستجوی خود در موبایلها نمایش میدهد که این باعث افزایش

کلیک و در نتیجه افزایش رتبه سایت می شود.

چطور یک فاوآیکون خوب بسازیم؟

هنگام طراحی و ساخت فاوآیکون برای وب سایت خود باید نکات زیادی مورد توجه قرار گیرد.

شاید ساده و کوچک بنظر برسد، اما می تواند (و باید) بتواند تأثیر گذار باشد. باید نهایت

دقت خود را در طراحی favicon بکار ببرید چرا که ارتباط نزدیکی با برند تجاری شما دارد.

در ادامه نکاتی که باید به آنها توجه داشته باشید شرح داده شده است.

اندازه فاوآیکون :

اندازه فاوآیکون باید ۱۶px در ۱۶px باشد. این اندازه توسط تمامی مرورگرها پشتیبانی

می شود. به دلیل سایز کوچکی که دارد ممکن است نتوان در آن تمامی موارد را گنجاند،

اما باید خوانایی و قابل درک باشد.

ارتباط با برند تجاری:

فاوآیکون ارتباط بصری میان برند تجاری شما و کاربر می باشد بنابراین باید در اولین نگاه

کاربر بتواند برند یا نام تجاری شما را در ذهن خود بسپارد. معمولا می تواند نسخه کوچک

شده لوگو ، برند شما باشد اما باید حتما خوانایی باشد.

مخفف برند تجاری :

یافتن تصویری کوچک با خوانایی بالا ساده نیست و یک راه ساده تر استفاده از مخفف

نام برند به عنوان favicon است. به عنوان مثال فاوآیکون سایت فیسبوک

هماهنگی رنگها :

انتخاب رنگها نیز در ساخت آیکون بسیار مهم می باشد زیرا با توجه به اندازه کوچکی که

فاوآیکون دارد استفاده از رنگها می تواند به تشخیص بهتر فاوآیکون کمک کنند.

برای فاوآیکون از چه فرمتهایی می توان استفاده کرد؟

بر خلاف گذشته که فقط از فرمت ico استفاده می شد امروزه از فرمتهای متداول مانند

از آنها نیز ممکن است توسط برخی از مرورگر ها پشتیبانی نشوند. اما بهترین فرمت همان

ico است که در اندازه های کوچک از وضوح خوبی برخوردار می باشد.

چگونه فاوآیکون بسازیم ؟

پیکسل خروجی بگیرید.

با استفاده از وبسایت های آنلاین مانند icoconvert.com تصویر خود را به فرمت ico

تبدیل کنید.

در قالب خود فولدری به نام images ایجاد و آیکن را در آن آپلود کنید.

نام آیکن را favicon قرار دهید.

در نهایت کد زیر را بین تگ head قالب خود قرار دهید.

<link rel=”icon” type=”image/x-icon” href=”images/favicon.ico” />

اگر از تگ فوق در سایت خود استفاده می کنید باید حتما به نحوه قرار گیری و مسیر

دهی آیکون توجه داشته باشید. ضمنا اگر از سایت معرفی شده استفاده نمایید تگها

و فرمتهای آن برای مرورگرهای مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن

را در بخش head سایت خود قرار دهید.

محتوای کامل در سایت منبع

انوع کوتاه کننده لینک URL Shortener

کوتاه کننده پیوند که بیشتر با نام “کوتاه کننده لینک” شناخته میشود سرویسی است که برخی وب سایت ها که به کوتاه کننده لینک (url shortener) مشهور هستند ارائه میدهند . کوتاه کننده های لینک به دو نوع تقسیم میشوند :

در نوع اول هدف از کوتاه کردن لینک تبلیغات و کسب درآمد است . بنابراین وب سایت هایی ازین نوع کوتاه کننده های لینک استفاده میکنند که قصد کسب درآمد ازین نوع وب سایت ها را داشته باشند . در این روش با کلیک بر روی لینک کوتاه شده ابتدا به مدت چند ثانیه تبلیغات به کاربر نمایش داده میشود و سپس به صورت اتوماتیک یا دستی به آدرس مورد نظر کاربر هدایت میشود . این نوع کوتاه کننده لینک باعث دلسرد شدن کاربران شده و درصورتی که قصد کسب درآمد ازین نوع سرویس ها را ندارید استفاده از این نوع کوتاه کننده لینک به هیچ عنوان توصیه نمیشود .

تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو سایت

در نوع دوم کوتاه کننده لینک هدف از کوتاه کردن لینک داشتن یک آدرس کوتاه برای پخش کردن در شبکه های اجتماعی و همینطور تبلیغات استفاده میشود . این نوع کوتاه کننده های لینک مثل کوتاه کننده لینک گوگل ، با کلیک کردن کاربر بر روی لینک و ورود به آن به صورت اتوماتیک و سریع به صفحه هدف ریدایرکت میشود . به دلیل ریدایرکت سریع کاربر از طریق لینک کوتاه شده که اکثرا هم به صورت ریدایرکت ۳۰۱ صورت میگیرد ، این نوع کوتاه کننده های لینک قابلیت ایندکس شدن در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل را نیز دارا هستند . این بدان معنا است که آدرس صفحه مورد نظر شما که به صورت لینک کوتاه شده در آمده است ، با آدرس لینک کوتاه شده نیز میتواند در نتایج جستجو قرار گیرد . بنابراین در این روش از کوتاه کردن لینک علاوه بر دریافت لینک کوتاه شده مناسب برای تبلیغات ، تاثیر مثبت در سئو وب سایت شما نیز خواهد داشت و میتواند در نتایج موتورهای جستجو ایندکس شده و رتبه مناسبی را نیز کسب کند .

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

دلایل کوتاه کردن یک آدرس اینترنتی

همانطور که در بالا توضیح داده شد مهم ترین دلایل استفاده از کوتاه کننده های لینک در مرحله اول کسب درآمد از لینک کوتاه شده ، و در مواردی نیز باعث بهتر شدن سئو وب سایت و افزایش بازدید سایت میشود .

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

علاوه بر این موارد برخی سرویس های کوتاه کننده لینک قابلیت آنالیز میزان بازدید و کلیک شدن بر لینک کوتاه شده را در اختیار مدیران وب سایت قرار میدهد و این موضوع میتواند باعث داشتن گزارش دقیقی از میزان بازدید لینک های کوتاه شده از وب سایت های مختلف(شبیه به آمارگیر وب سایت) در اختیار مدیر سایت قرار دهد . از مزیت های دیگر استفاده از لینک کوتاه زمانی است که قصد نشان ندادن لینک واقعی وب سایت را به کاربران داشته باشیم .

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندهای نوآورانه برایانتخاب بهترین کلمات کلیدی

بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک کدام اند ؟

کوتاه کننده لینک گوگل به آدرس goo.gl

کوتاه کننده لینک Bitly به آدرس bitly.is

کوتاه کننده لینک ow به آدرس ow.ly

کوتاه کننده لینک bit به آدرس bit.ly

کوتاه کننده لینک TinyURL به آدرس tinyurl.com

خدمات خرید بک لینک

بک لینک

محتوای کامل در سایت منبع

اپن گراف چیست؟ آیا متا تگ open graph مهم است؟ در بحث سئو تگ هایی هستند که تاثیر بیسار مثبتی دارند یکی از آن ها را در این مقاله یاد خواهید گرفت. حتما تا به حال برایتان سوال پیش آمده که چرا بعضی از لینک ها و پست ها در شبکه های اجتماعی، جذاب ترازبقیه نمایش داده میشوند وطبیعتا استقبال بیشتری ازآنها میشود؟

شبکه های اجتماعی

نقش شبکه های اجتماعی در سئو

امروزه در بحث سئو نمیتوان ازتاثیر شبکه های اجتماعی چشم پوشی کرد. هر وبسایتی که در پی کسب مراتب برتر در نتایج گوگل است، باید بخش عظیمی از تمرکز خود را صرف شبکه های اجتماعی کند. چرا که این مبحث برای گوگل بسیار اهمیت دارد. ما باید به سلیقه گوگل احترام بگذاریم تا او هم به وبسایت ما بهای بیشتری بدهد.

اگر شما با مبحث سئو آشنایی کافی را داشته باشید قطعا از اهمیت بک لینک ها در افزایش رتبه و اعتبار وبسایت ها باخبرهستید. روش های مختلفی برای لینک سازی وجود دارد که یکی از روش های رایگان و بسیار تاثیرگذار، انتشار لینک هایمان در شبکه های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی مزایای فراوانی برای وبسایت و برند ما دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده:

  • ترافیک رایگان
  • تبلیغات رایگان
  • کمک به برند سازی
  • افزایش وفاداری مشتری
  • بهبود ارتباط با مشتری و پشتیبانی
  • افزایش فروش به صورت مستقیم وغیرمستقیم

چگونه از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل استفاده کنیم؟

حال که بیش از قبل متوجه اهمیت شبکه های اجتماعی شدیم باید سعی کنیم به بهترین شکل ازآنها استفاده کنیم. محتوای خوب مهمترین عامل موفقیت یک وبسایت است. احتمالا این مثال معروف را شنیده اید که میگویند محتوا پادشاه است. محتوای شما در کنار ظاهر وبسایتتان تعیین میکند میکند که کاربر وارد شده به وبسایت شما، در سایتتان بماند، از محتوای آن بهره ببرد و حتی آن را به اشتراک بگذارد یا سایتتان را ترک کند. اما محتوای خوب کافی نیست! ما اگرمحتوای خوبی داشته باشیم ولی از آن بازدید نشود، چه سودی برای ما دارد؟

اهمیت بازدید کننده ها

ما باید در کنار محتوای قوی و ظاهر زیبا بتوانیم ترافیک مناسبی وارد سایت کنیم. ترافیک میتواند از روش های رایگان و یا غیررایگان ایجاد شود. دراین بخش ترافیکی مدنظر ماست که از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد میشود. این ترافیک بسیار ارزشمند است چراکه:

  • ورود کاربر ازاین طریق به سایت، تاثیر بسیار مثبتی درسئو دارد.
  • نرخ تبدیل بازدید کننده به کاربرثبت نامی وحتی خریدار (conversion rate) بالاتر میباشد.

باید این ترافیک ارزشمند را قدر بدانیم، محتوای جذاب،تصاویر مرتبط و با کیفیت و … ابزار ما در این راه هستند.

Open Graph وارد میشود!

معرفی اپن گراف برای اولین با توسط فیسبوک انجام شد که برمیگردد به سال ۲۰۱۰٫ بعد از آن بقیه رقبای فیسبوک هم این قابلیت را برای خودشون ایجاد کردند تا الان که میشود گفت اکثر شبکه های اجتماعی (توییتر، واتساپ و…) قادر به شناسایی این متا تگ ها هستند. بگذارید ابتدا یک تعریف ساده از اپن گراف داشته باشیم.

Open Graph Protocol پروتکلی است که هر وبسایت با آن میتواند به یک عنصر اصطلاحا Rich در شبکه های اجتماعی تبدیل شود. در واقع اپن گراف مجموعه ای از متا تگ هایی است که با og شروع میشوند و در قسمت Head کدهای html وبسایت ما جای میگیرند.

چرا اپن گراف ها ارزشمندند؟

  • محتوای ما را جذاب تر میکنند.
  • تعریفی از خدمات یا محصولات ما ارائه میدهند.
  • کاربر هدف بیشتری جذب میکنند.
  • موجب افزایش نرخ کلیک (CTR) میشوند.
  • گوگل را برای شناسایی بهترموضوع صفحات ما یاری میکنند.
  • صفحات ما را در شبکه های اجتماعی به صورت غنی (Rich) نمایش میدهند.

از کدام تگ های اپن گراف باید استفاده کنیم؟

ما دراین بخش چند تا از اصلی ترین تگ های اپن گراف را معرفی خواهیم کرد.

og:title

عنوان صفحه

<meta property='og:title' content='آکادمی آی تی - آموزش طراحی و برنامه نویسی وب سایت'/>

نکات مهم:

  • این آیتم را در تمام صفحاتی که به اشتراک میگذارید بکار بگیرید.
  • بر روی صحت و جذاب بودن آن دقت کافی را داشته باشید.
  • در کوتاه نگه داشتن آن دقت کنید. محدودیت مشخصی برای آن تعریف نشده با این حال ۴۰ کاراکتر برای موبایل و ۶۰ کاراکتر برای دسکتاپ میتواند گزینه مناسبی باشد.
  • از عناوین خام استفاده کنید برای مثال از نام برندتان در این بخش استفاده نکنید.

og:url

آدرس اینترنتی محتوا

<meta property='og:url' content='https://academyit.net'/>

og:image

آدرس اینترنتی عکس مدنظر برای این بخش

توجه داشته باشید که این تگ تقریبا ضروری ترین تگ اپن گراف است.چرا که از نظر اندازه و جلوه ای که در محتوا دارد، دارای بیشترین سهم است.

نکات مهم:

  • در محتواهایی که به اشتراک میگذارید ازعکس مرتبط با آن استفاده کنید. برای مثال دریک مقاله آدرس لوگویتان را ندهید بلکه از تصویرمخصوص آن مقاله بهره ببرید.
  • برای بقیه صفحات میتوانید از لوگو یا عکس برندتان استفاده کنید.
  • از تصاویر بهینه و با کیفیت استفاده کنید.

نکاتی درمورد تگ image در فیسبوک:

  • حداقل ابعاد مجاز ۲۰۰*۲۰۰ پیکسل است.
  • حجم تصویر نباید از ۸ مگابایت عبور کند.
  • برای داشتن بهترین نمایش در دستگاه های با وضوح بالا از تصاویری استفاده کنید که حداقل ۱۲۰۰*۶۰۰ پیکسل باشند.

og:type

نوع محتوا

نکات مهم:

  • از ‘article’ برای مقالات و از ‘website’ برای باقی صفحات استفاده کنید.
  • در صورت تمایل میتوانید نوع محتوا را بیشتر توضیح دهید. برای مثال میتوانید برای کتاب از’book’ برای موسیقی از’music’ برای ویدئو از’video’ و… استفاده کنید.

og:description

توضیح مختصری راجع به محتوا

نکات مهم:

  • میتوانید توضیح تکمیلی تراز ‘Title’ را دراینجا داشته باشید تا جذاب تر شود.
  • میتوانید محتوای داخل تگ متای Description صفحه مورد نظرتان را در این قسمت نیز داشته باشید.
  • برگویا و کوتاه بودن آن توجه کنید. برای مثال فیسبوک ۲ تا ۴ جمله را توصیه میکند، هرچند اغلب خودش آن را کوتاه تر میکند سپس نمایش میدهد.

og:locale

زبان محتوا

نکته مهم:

  • در صورتی که زبان محتوای شما، زبانی به غیرازانگلیسی بود لازم است ازاین آیتم استفاده کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

کدهای QR مخفف Quick Response به معنای کد های واکنش سریع یا رمزینه ی پاسخ سریع، به شکل مربع که نوعی رمز دو بعدی هستند این نوع کد توسط محقق ژاپنی برای اولین بار ساخته شد. کد QR حاوی اطلاعات بسیار زیادی است و همچنین به اطلاعاتی که در آن وجود دارد می تواند با سرعت بیشتری به آن دسترسی پیدا کند. کیو آر کدها امروزه بر روی بسیاری از محصولات و تبلیغات چاپی مشاهده می شوند. گوشی های هوشمند یا دستگاه های مخصوص آن ها را اسکن و شما را به وب سایت، ایمیل، تلفن و غیره لینک می کنند. این کدها می توانند دربردارنده هر گونه اطلاعات متنی می باشند. که فقط توسط ماشین ها از جمله رایانه ها، گوشی های هوشمند و … رمز گشایی و اسکن می شوند. کد های QR دارای اهمیت زیادی هستند چرا که گوشی های هوشمند به صورت روز افزون در حال رشد هستند. و این کد ها قابلیت این را دارند که از راه دور تاثیری بر بازاریابی و تبلیغات داشته باشند. و اطلاعات لازم از محصول خریداری شده را در اختیار مشتریان قرار بدهد.

کاربرد کد QR

با افزایش استفاده کاربران از گوشی های هوشمند، شاهد افزایش روز افزون استفاده از کدهای QR خواهید بود. هرگونه اطلاعات مانند آدرس یک URL، متن از پیش تعیین شده، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت، تبلیغات یک محصول و غیره، قابل تبدیل به کد QR هستند. قرار دادن این کدها در هر محلی که امکان چاپ آن ها وجود داشته باشد امکان پذیر است. می توان آن ها را بر روی دیوار، بسته بندی محصول، کارت ویزیت شرکت، بنرهای تبلیغاتی و حتی طرح روی لباس ها چاپ کرد. از دیگر کاربرد های این کدها می توان به تایید هوییت دو مرحله ای گوگل اشاره کرد. که کاربر از آن برای ورود به لینک مورد نظر خود نیاز است که از آن مرحله عبور کند. همچنین سایت های زیادی برای حفظ امنیت اطلاعات مخفی سایت از این کد برای ورود کابران خود استفاده می کنند. این کد ا از راه کارهای ارزان که با گوشی می توانید دسترسی پیدا کنید بشمار می آیند.

تفاوت بارکد و QR

هاسکن کد QR به وسیله برنامه های reader انجام می شود. این برنامه ها بر روی دستگاه های مخصوص بارکد خوان قرار دارند؛ هم چنین می توان آن ها را روی گوشی های هوشمند نصب کرد. برنامه هایی مثل red laser برای گوشی های هوشمند آیفون و barcode scanner بر روی گوشی های هوشمند اندروید می توانید داشته باشید. برای نصب این برنامه ها نیاز به خرید آن ها نیست چون این ها رایگان هستند و شما برای استفاده از آن ها کافی است که آن ها را نصب داشته باشید. پس از نصب یکی از این برنامه های رایگان مانند Barcode Reader کافی است با استفاده از دوربین دستگاه هوشمند خود کد QR را اسکن کنید. برنامه داده های رمزنگاری شده را برای شما رمزگشایی خواهد کرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته ها و ترفندهای طلایی در موردبیزینس پلن استارتاپ

مراحل اسکن

اسکن کد QR به وسیله برنامه های reader انجام می شود. این برنامه ها بر روی دستگاه های مخصوص بارکدخوان قرار دارند؛ هم چنین می توان آن ها را روی گوشی های هوشمند نصب کرد. پس از نصب یکی از این برنامه های رایگان مانند Barcode Reader، کافی است با استفاده از دوربین دستگاه هوشمند خود کد QR را اسکن کنید. برنامه داده های رمزنگاری شده را برای شما رمزگشایی خواهد کرد.

ساخت یک کد QR

توجه داشته باشید که اگر کاربر وقت بیشتری را برای مشاهده اطلاعات یا تبلیغ شما با اسکن کد QR صرف می کند، انتظاری بیشتر از دیدن فقط یک آدرس اینترنتی خواهد داشت. برای قدردانی از وقت مخاطب، سعی کنید اطلاعاتی خاص و جذاب به او ارائه دهید. برنامه ها و سایت های مختلفی برای ساخت این کدها وجود دارند که بسیاری از آن ها نیز رایگان هستند. ساخت کد های QR سخت نیست، ابزار های زیادی نیز هستند که ساخت این کدها را برای شما آسان می کنند. این ابزار ها به راحتی و با اندک زمانی می توانند اطلاعات شما را به یک کد تبدیل کنند. وب سایت هایی که این کار را برای شما انجام می دهند در زیر آورده شده اند. مانند:

  • http://www.qrstuff.com
  • http://qrcode.kaywa.com
  • http://quikqr.com
  • http://qrcodmaker.com

به عنوان مثال با انتخاب سایت اول، صفحه ای مانند عکس زیر برای شما باز خواهد شد:

۱- نوع داده خود را برای کدگذاری انتخاب کنید. در نمونه بالا آدرس سایت انتخاب شده است.

۲- داده را وارد کنید. Website URL: http://academy-it.ir

۳- کد Hex رنگ دلخواه خود را وارد کنید.

۴- نوع داده خروجی را مشخص کنید.

۵- کد QR شما ایجاد شده و آماده استفاده است.

مزایای استفاده از کد های QR

  • صرفه جویی در هزینه ی های چاپی: این کدها با اسکنر ها خوانده می شوند و نیازی به چاپ کاغذ نیست.
  • قابلیت ردیابی: وقتی کدی اسکن می شود می توان اطلاعات مفیدی به دست آورد به عنوان مثال لوکیشن مشتری و اینکه از کدام منطقه بیشتر مشتری دارید. با در دست داشتن این اطلاعات شما میتوانید هزینه ی بیشتری در این نقاط بگذارید. و انرژی خود را در جاهایی که خریدی صورت نمی گیرد هدر ندهید.

ادامه مطلب

به طور قطع گوگل ادسنس یکی از بهترین ابزارها برای کسب درآمد در دنیای امروزی است. با وجود اینکه ابزارهای زیادی برای کسب درآمد وجود دارند؛ اما هیچ یک به اندازه ادسنس تاثیر گذار نیست. کسب درآمد از راه گوگل ادسنس با استفاده از تبلیغات آن امکان پذیر است. تبلیغات گوگل ادسنس شامل چند نوع است که در این مطلب به بررسی تبلیغات اتوماتیک گوگل ادسنس میپردازیم. با افراک همراه باشید.

تبلیغات اتوماتیک گوگل ادسنس

در ۲۱ فوریه ۲۰۱۸, تیم AdSense برنامه ی تبلیغات خودکار گوگل ادسنس را برای همه ی کاربران منتشر کرد. این امر یکی از بزرگترین نوآوری ها از طرف تیم ادسنس در سال های اخیر است. در واقع ، از برنامه تبلیغات خودکار گوگل ادسنس انتظار می رود که روش مورد استفاده برای ادسنس از گذشته تا کنون را تغییر دهد. تبلیغات اتوماتیک گوگل ادسنس برای بهینه سازی و مدیریت خودکار محل قرارگیری تبلیغ از هوش مصنوعی استفاده می کند. شما می توانید موارد زیر را از اکانت ادسنس خود مدیریت کنید:

  • تنظیمات جهانی : تبلیغات باید چه چیزی را نشان دهند.
  • تنظیمات وابسته به دامنه : مشخص کردن اینکه در یک دامنه یا زیر دامنه ی خاص چه تبلیغاتی باید نمایش داده شوند.
  • تنظیمات مسیرها : مشخص کردن نوع تبلیغات قابل نمایش در یک مسیر خاص. برای مثال, شما نمی خواهید تبلیغاتتان درهنگام شماره گذاری صفحات یا در صفحات آرشیو نمایش داده شوند؛ می توانید همین کار را از طریق پنل تنظیمات ادسنس نیز انجام دهید. این ویژگی تنظیمات پیشرفته ی URL ( آدرس اینترنتی ) نام دارد.

نحوه ی فعالسازی تبلیغات اتوماتیک گوگل ادسنس

تبلیغات خودکار راهی ساده و ابتکاری برای خود ارائه می دهد. با تبلیغات خودکار ، یک قطعه کد را در همه صفحات سایت خود قرار می دهید. تبلیغات خودکار سپس سایت شما را اسکن می کند و به طور خودکار تبلیغات را در جایی قرار می دهد که احتمالاً عملکرد خوبی دارند و به طور بالقوه درآمد بیشتری ایجاد می کنند.

مزایای تبلیغات خودکار گوگل ادسنس

  • به طور بالقوه تبلیغات خودکار ادسنس، درآمد را افزایش می دهند.
  • تبلیغات خودکار صفحات شما را تجزیه و تحلیل کرده و جایگاه های جدیدی را برای نمایش تبلیغات بر اساس طرح ، محتوا و تبلیغات موجود Google پیدا می کنید.
  • کار با تبلیغات خودکار بسیار آسان است.
  • تبلیغات خودکار قابلیت شخصی سازی دارند.
  • تبلیغات خودکار ریسپانسیو هستند.

با انتخاب گزینه “Auto Ads” می توانید به گوگل ادسنس مجوز دهید تا تبلیغات را در وب سایت شما اجرا کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد چه نوع تبلیغاتی اجرا کنید، کجا آن ها را قرار دهید، و همچنین آن ها را برای هر پلتفرمی بهینه سازی می کند (موبایل، دسکتاپ، و غیره)

نحوه عملکرد تبلیغات خودکار

تبلیغات خودکار Google را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • درک ساختار صفحه
  • تشخیص تبلیغات گوگل موجود در صفحه
  • چیدمان تبلیغات جدید بر اساس عناصر مختلف مانند چیدمان صفحه ، میزان محتوای صفحه و تبلیغات گوگل
  • شناسایی تغییرات و تجزیه تحلیل صفحه

کلام آخر ـ تبلیغات اتوماتیک گوگل ادسنس

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

لینکدین یک شبکه ی اجتماعی مخصوص به کاریابی و تبادلات کاری میان کارمندان و مدیران کسب و کار است. شاید خیلی از افراد اکنون می دانند که برای پیشبرد خود باید از ،، تبلیغ در توییتر استفاده کنند. اما هنوز هستند افرادی که تصور می کنند برایشان چندان کاربردی نیست. اما در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که حتما باید قبل از لینکدین مارکتینگ رعایت شوند. در اصل بر خلاف و یا اینستاگرام، لیندکین یک فرصت طلایی برای مدیران کسب و کار ها ایجاد می کند. در ادامه نکاتی مهم در مورد استراتژی بازاریابی لینکدین بیان می کنیم.

استراتژی لینکدین مارکتینگ

بدیهی است که یک استراتژی لینکدین مارکتینگ برای موفقیت در تجارت شما بسیار مهم است. این می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند ، افزایش بازدید از وب سایت ، تولید آگهی های با کیفیت و موارد دیگر کمک کند. علاوه بر این ، همچنین می تواند شما را به خوبی در میان همکاران معرفی کند.

همچنین قبل از شروع به تبلیغات باید برای نام تجاری برند از تکنیک های اصولی بازاریابی لینکدین استفاده کرد. اگر شما استراتژی مناسبی برای صفحه ی لینکدین خود در نظر بگیرید همواره می توانید هزینه هاهی تبلیغات را کاهش دهید. اما درغیر این صورت مساله کمی سخت و پر هزینه خواهد بود.

در ادامه به استراتژی لینکدین مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

اهداف خود را مشخص کنید

نوع محتوایی که منتشر می کنید و روشی که برای توزیع آن در LinkedIn استفاده می کنید به هدف نهایی شما بستگی دارد. به همین دلیل توصیف اهداف شما در آغاز استراتژی بازاریابی لینکدین بسیار مهم است.

به طور معمول ، ممکن است بخواهید یک یا چند هدف زیر را هدف قرار دهید:

  • را ایجاد کنید
  • شهرت برند را تقویت کنید
  • مخاطبان با برند شما درگیر شوند
  • محصول یا خدمات خود را بفروشید
  • مخاطب خود را درک کنید

وقتی ایده روشنی از اهداف بازاریابی خود گرفتید ، وقت آن است که مخاطبان خود را مشخص کنید. این یک پیش نیاز برای توسعه یک استراتژی بازاریابی لینکدین است.

شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس پارامترهای مختلف مانند عنوان شغل ، موقعیت جغرافیایی ، صنعت و غیره مشخص کنید.

مثلا هدف شما فروش کتاب الکترونیکی در مورد بازاریابی تأثیرگذار بر برند ها است. در این حالت ، مخاطبان هدف شما ممکن است از متخصصان بازاریابی تشکیل شده باشند. آنها ممکن است عناوین شغلی مانند “مدیر شبکه های اجتماعی” ، “مدیر شبکه های اجتماعی” و غیره داشته باشند.

یک صفحه شرکتی جذاب ایجاد کنید

صفحه شما یکی از بزرگترین دارایی های استراتژی بازاریابی لینکدین شما است. این یکی از اولین تعاملات مخاطبان هدف شما با نام تجاری شما است. به همین ترتیب ، این باید به آنها کمک کند هر آنچه را که می خواهند درباره کسب و کار شما بدانند بیاموزند. این شامل اطلاعات شما در مورد محصولات ، خدمات ، کارمندان و دفتر مرکزی و غیره است.

اطمینان حاصل کنید که آرم شرکت ، آدرس اینترنتی وب سایت ، صنعت ، اندازه شرکت و سایر جزئیات را ارائه دهید. افزودن این جزئیات اعتبار شرکت شما را افزایش می دهد و می تواند به طور غیر مستقیم به تقویت استراتژی لینکدین مارکتینگ شما کمک کند.

محتوای مرتبط و جذاب بنویسید

جذب تعداد قابل توجهی از دنبال کنندگان به صفحه شرکت شما کار دشواری است. با این حال ، دستیابی به تعداد زیاد پیروان ، پایان استراتژی بازاریابی در لینکدین شما نیست.

کیفیت محتوای شما می تواند استراتژی بازاریابی شما را تکمیل کند. انتشار مطالب در لینکدین نیاز به درک کاملی از دلیل صرف وقت مردم در این سیستم دارد. شما همچنین باید درک کنید که آنها دوست دارند چه چیزی بخوانند.

صفحه شرکت خود را تبلیغ کنید

ایجاد یک صفحه جذاب شرکت هیچ فایده ای ندارد مگر اینکه بتوانید دنبال کنندگان خود را جذب کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید. علاوه بر بهینه سازی صفحه شرکت خود برای جستجو ، باید افراد را نیز به دنبال کردن آن تشویق کنید. افزایش دید شما برای ایجاد یک استراتژی موفق بازاریابی لینکدین بسیار مهم است.

این تضمین می کند که تمام به روزرسانی های شما در Feeded LinkedIn آنها نشان داده می شود که به نوبه خود باعث افزایش دسترسی به محتوای شما می شود. علاوه بر این ، تعداد زیاد پیروان نیز اعتبار شرکت شما را تقویت می کند.

ساده ترین راه برای این کار این است که از همه کارمندان و همکاران خود بخواهید پیرو صفحه شرکت شما شوند. همچنین باید دکمه “Follow” را در امضای ایمیل و خبرنامه ها و همچنین وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنید.

این به مشترکین و بازدید کنندگان وب سایت شما این امکان را می دهد تا با یک کلیک کانکشن ایجاد کنند .علاوه بر این ، شما می توانید مشتریان و همکاران موجود خود را به دنبال کردن صفحه شرکت خود دعوت کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد لینکدین مارکتینگ و روش های ابتدایی آن صحبت کردیم. شاید از نظر شما این موارد ساده و بدیهی هستند اما هنوز هستند افرادی که صفحه ی آن ها از این موارد اثبات شده خالی است. بالا آمدن در لینکدین و گرفتن اینگیجمت بسیار سخت خواهد بود اگر شما محتوای مناسب نداشته باشید و یا اگر شما برای این پلتفرم برنامه ریزی نکنید. برای ایجاد تبلیغ های بهینه می توانید از مشاوره ی کارشناسان افراک کمک بگیرید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع