آموزش جامع و کاربردی درباره جذب فالوور

فرقی نمی کند که استارت آپ باشید یا یک کسب و کار با چندین سال تجربه کاری، برای بهبود شرایط اقتصادی به جذب مشتری با تبلیغات آنلاین نیاز دارید. استفاده از روش های مختلف بازاریابی چه به شکل آنلاین و چه آفلاین، نقش مثبتی در جذب مشتری دارند، البته اگر بدون اشتباه و به درستی انجام شود. اما سؤالی که برای بسیاری از تبلیغ کنندگان مطرح می شود این است که تبلیغ در گوگل بهتر است یا شبکه های اجتماعی؟ تبلیغ در کدام یک از شبکه های اجتماعی بهتر است؟ لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و …؟

لینکدین-linkedin

پیاده سازی هر یک از روش های تبلیغاتی هزینه ای دارد. اما چیزی که همه افراد به دنبال آن هستند، این است که چگونه با کمترین هزینه بیشترین میزان جذب مشتری را داشته باشند. اما در میان این روش ها کدام یک بیشترین اثر را داشته و با کاربری ساده ای همراه هستند؟

مزیت استفاده از تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

در تمامی روش های مختلفی که برای تبلیغات وجود دارد، هدف اصلی جلب توجه کاربران به محصولات و خدمات با این امید که در نهایت می توان آن ها را از کاربر به مشتری وفادار تبدیل کرد.

استفاده از روش های سنتی مانند تبلیغات در تلویزیون، رادیو، پوستر، تبلیغات چاپی و … اگرچه کارآمد هستند اما قابلیت ردیابی نتیجه را ندارند. به همین دلیل امکان بررسی میزان بازخورد و برگشت سرمایه وجود ندارد. در حالی که استفاده از سرویس آنلاین و یا سایر شبکه های اجتماعی این فرصت را به سرمایه گذار می دهد تا از داده های موجود بهترین استفاده را جهت بهبود و یا تغییر استراتژی ببرد.

به عنوان مثال در ایمیل مارکتینگ تبلیغ کننده از گزارشی نظیر زیر بهره می برد :

بازاریابی ایمیلی-ایمیل مارکتینگ

  • چه تعداد ایمیل ارسال شده است
  • چه تعداد ایمیل از سوی کاربر پاسخ داده شده است
  • به چه تعداد ایمیل پاسخ داده شده است
  • از ایمیل های ارسال شده چه تعداد کالا به فروش رسیده است

هزینه جذب مشتری چقدر است؟

برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. روند محاسبه این نرخ بسیار ساده است. به عنوان مثال اگر شما برای تبلیغ در گوگل ۲۰۰ درهم هزینه کرده باشید و ۱۰۰ مشتری نیز جذب کرده باشید، یعنی برای جذب هر یک ۲ درهم هزینه پرداخت کرده اید. اما اینکه واقعاً چه مقدار هزینه برای انجام تبلیغ باید در نظر بگیرید، به معیارهای مختلفی بستگی دارد. برای تعیین درست این مقدار شما باید شناخت درستی از بازار رقابتی داشته باشید، زمان انجام تبلیغ را بدانید و … .

نکته جانبی : برخی از کسب و کارها فصلی کار می کنند. به عنوان مثال فروشگاه لباسی که در زمینه فروش پالتو فعالیت دارد، مسلماً زمان تبلیغات خود را باید از ابتدای پاییز در نظر بگیرد. به همین دلیل است که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی بهتر است که با افراد متخصص مشورت نمایید.

چرا تعیین هزینه جذب مشتری اهمیت دارد؟

اهمیت تعیین این هزینه با بازده تبلیغات شما ارتباط دارد. در واقع شما باید بدانید به ازای هر هزینه ای که برای جذب مشتری پرداخت می کنید، چه مقدار سود دریافت می کنید. زمانی استراتژی بازاریابی آنلاین شما مثمرِ ثمر است، که بیشتر از آنکه که خرج کرده اید، دریافت کنید.

بازاریابی

جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی

اینستاگرام را شاید بتوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران معرفی کرد. برای جذب فالوور در این شبکه اجتماعی مسلماً اولین کاری که باید انجام دهید این است که برندتان را به افرادی که از وجود شما خبری دارند، معرفی کنید. بهتر است که در ابتدا کمی خلاقانه عمل کرده و با طراحی یک مسابقه و دادن جایزه، توجه کاربران را به خود جلب نمایید.

خلاقیت و نوآوری

محاسبه بازده روند جذب مشتری

در میان روش های مختلفی که برای تبلیغ آنلاین وجود دارد، ردیابی و دریافت گزارش در شبکه های اجتماعی ساده تر از مابقی روش هاست. چرا که متوجه می شوید به تعداد فالوورهای شما چقدر اضافه شده است، کدام یک به مشتری تبدیل شده اند، بازدید سایت از طریق این پلتفرم ها چقدر افزایش یافته است و … .

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اینستاگرام چون به شبکه اجتماعی فیس بوک متصل است، از تمامی داده ها و امکانات این پلتفرم بهره می برد. وجود این قابلیت ها روند تبلیغات را برای تمامی افراد حتی کسانی که آشنایی چندانی با روند انجام این کار ندارند را ساده می کند.

اینستاگرام

همراهان عزیز توجه داشته باشید که در نظر گرفتن بودجه زیاد برای جذب مشتری لزوماً نتیجه مثبتی برای شما به همراه نخواهد داشت. پس سعی کنید با استفاده از مشاوره افرادی که در این زمینه تخصص دارند، از بودجه ای که دارید، بهترین نتیجه را کسب نمایید.

ادامه مطلب

تا چند سال پیش هر کسی به صفحه ی اینستاگرام کسب و کار ها یا اینفلوئنسر ها نگاهی می انداخت حتما به تعداد فالوور ها توجه می کرد. فالوور های بالا نشانه ی خوبی برای اعتماد سازی و افزایش فروش در اینستاگرام بود. این مساله باعث شد اپلیکیشن ها و ربات های زیادی برای افزایش فالوور ایجاد شود. با استفاده از این برنامه ها شما یک شبه صاحب هر تعداد فالووری دلخواه می شدید. به لطف سخت گیری های شدید اینستاگرام امروزه همه به دنبال افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام هستند. در ادامه روش های جذب فالوور واقعی را شرح خواهیم داد.

اعتماد سازی-جلب اعتماد

افزایش فالوور واقعی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ روش های جذب فالوور واقعی برویم باید بدانیم که اصلا فالوور واقعی کیست؟ مگر فالوور غیر واقعی وجود دارد؟ بله فالوور هایی که اپلیکیشن های موبایل به اکانت ها سرازیر می کردند غیر واقعی و همه حساب های فیک بودند. این فالوورها هیچ فعالیتی نداشتند و فقط تنها عددی بودند که در بالای صفحه به شما نمایش داده می شدند. جذب فالوور از طریق ربات ها سیستم متفاوتی داست. ربات برای کسانی که شما تعیین می کنید درخواست می فرستند و اگر فرد بخواهد شما را فالوو می کند. نمی توان گفت فالوورهایی که ربات ها به شما می دهند غیر واقعی هستند اما اکثر آنها بود و نبودشان یکی است و با غیر واقعی ها تفاوتی ندارند.

شاید از نظر اکثر افراد فالوور واقعی، فالوور ی باشد که یک اکانت رسمی دارد، اکانتش را خود مدیریت می کند و در اینستاگرام فعالیت می کند. این تعریف درست است. همه ی ما حساب اینستاگرام داریم و در آن فعالیت می کنیم. برخی خیلی حساب شده صفحاتی را که دوست داریم انتخاب می کنیم و دنبال می کنیم و برخی هر صفحه ای که باشد برایمان تفاوت ندارد و دنبالشان می کنیم، خیلی حساسیت در این مورد نداریم. اما ما وقتی حرف از افزایش فالوور واقعی می زنیم، کمی تعریفمان متفاوت است.

فالوور واقعی چه ویژگی های دارد:

  • با خواست خود، شما را دنبال می کند و حتی با جست و جو به شما رسیده است.
  • با شما یا برندتان به خوبی ارتباط برقرار می کند.
  • محتوای صفحه ی شما را دوست دارد و حتی اگر فعالیت شما کم بشود متوجه این موضوع خواهد شد.
  • نسبت به پست های شما در اینستاگرام عکس العملی نشان می دهد. لایک می کند یا کامنت می گذارد.

کسی که این ویژگی ها را دارد فالوور واقعی شما به حساب می آید. زیرا این فرد مشتری بالقوه ی شما خواهد بود. اگر ترجیح می دهید از این نوع فالوور ها داشته باشید به پیشنهاد های زیر توجه کنید.

محتوای مرتبط، جذاب و منظم تولید کنید

از کنار این سه کلمه آسان رد نشوید. مهم ترین اصلی ترین کلید جذب فالوور واقعی تواید محتوای مناسب است. محتوای مرتبط یعنی اینکه باعث می شود هویت شما برای مخاطب آشکار بشود و صفحه ی شما را به عنوان یک مرجع تلقی کند. شما می توانید در هر حوزه ای که بخواهید فعالیت کنید و مرجع باشید. مرجع تخصصی زبان، مرجع در حوزه زیبایی، مرجع در تقلید صدا و … .

محتوای شما باید جذاب باشد. برای تولید محتوای جذاب بهتر است مخاطب خود را بشناسید. رده ی سنی، جنسیت حتی شهر و کشور می تواند یک عامل مهم برای ایجاد محتوای جذاب باشد. متناسب با مخاطب خود محتوای خود را با قالب های گرافیکی یا ویدئو های جذاب به یک فالوور هدفمند و واقعی تبدیل کنید.

محتوا ها را به صورت منظم تولید کنید. این نظم زمانی هم برای کاربر اهمیت دارد و هم برای اینستاگرام. شما باید به کاربر القا کنید که چه زمان هایی مطالب خود را منتشر می کنید. برای انتخاب بهترین زمان از لحاظ تاریخ و ساعت روزانه از insight در اکانت بیزینس می توانید بهرمند شوید

با کاربر تعامل کنید و مسابقات هیجان انگیز برگزار کنید

پست های اینستاگرام، مثل قدیم به ترتیب زمانی نشان داده نمی شود. هر چه توجه فالوورها به پست شما بیشتر باشد؛ اینستاگرام هم پست را زودتر به بقیه نشان می دهد. ایجاد تعامل برای بهتر نمایش داده شدن ما را کمک می کند. ایجاد محتوای آموزشی ، نوشتن کپشن های جذاب و تعاملی استفاده از ایموجی ها از اصلی ترین روش های ایجاد تعامل است.

یکی از روش های خیلی جالب برای ایجاد تعامل برگزاری مسابقه است. معمولا در مسابقات اینستاگرامی از کاربران درخواست انجام کاری می کنند. مثلا کاربر پست را به اشتراک بگذارد لایک کند و یا کامنت بگذارد. در ایران بیشتر مسابقات از کاربر می خواهند که دوستان خود را در کامنت تگ کنند این شیوه به یک کلیشه تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم مسابقات هیجان انگیزتری برگزار کنید.

تبلیغات در اینستاگرام را دست کم نگیرید

کلام آخر

در این مقاله در مورد افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام صحبت کردیم. اگر بخواهیم کل مطلب را خلاصه در دو کلمه خلاصه کنیم این دو هستند : محتوای خوب ، تبلیغات. این دو روش به شدت به یک دیگر گره خورده اند. اگر بودجه ی خوبی برای تبلیغ در نظر گرفته باشید اما محتوای شما نتواند مخاطب را جذب کند تبلیغات شما بی اثر خواهد بود. و اگر محتوای مناسب دارید اما تبلیغات انجام نمیدهید ممکن است به موفقیت و اهداف خود برسید اما زمان آن طولانی خواهد بود. برای آشنایی با تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات اسپانسرینگ در اینستاگرام می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک استفاده کنید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

براساس آمارهای منتشر شده، ماهانه ۳۳۰ میلیون کاربر فعلا دارد. از این بین حدود ۲ میلیون از کاربران توییتر را ایرانیان تشکیل می دهند. به همین دلیل تبلیغ در توییتر یک پتانسیل خوب برای بازاریابی به شمار می رود. این شبکه اجتماعی به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری به سایت خود ارسال کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، مخاطبان خود را درگیر کنید، تعامل بیشتری با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنید و نرخ های تبدیل و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین توییتر باید بخشی از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما باشد. بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها نکات زیادی دارد؛ که در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از آن ها می پردازیم. با همراه باشید.

استراتژی های بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

هر کسب و کار دارای هویت مستقلی است که برای هدفی خاص روی یک یا چند شبکه اجتماعی سرمایه گذاری می کند و نیاز دارد که پس از مدتی، به اهدافش دست پیدا کند. یکی از اصلی ترین نیازهای یک کسب و کار فعالیت در توییتر است. در ادامه استراتژی های فعالیت در توییتر را بررسی خواهیم کرد.

۱. بررسی حساب کاربری در توییتر

در تحلیل عملکرد اکانت توییتر بهتر است عملکرد هشتگ، هر توییت ارسال شده و مخاطبان توییتر خود را تجزیه و تحلیل کنید. دانستن اینکه کدام توییت بهترین عملکرد را داشته و اینگیجمنت خوبی را دریافت کرده، درمورد نوع محتوای مورد علاقه ی مخاطبان به شما ایده می دهد. از این اطلاعات می توان در ایجاد استراتژی بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها بهره برد؛ تا با ارائه و تولید محتوای مورد نیاز کاربران نرخ اینگیجمنت، آگاهی از برند، دستیابی به KPI های مختلف و دیگر اهداف استراتژیک را بهبود داد. شما می توانید از طریق اکانت خود را بررسی کنید. هر اکانت توییتر یک صفحه ی آنالیتیکس دارد که اطلاعات مختصری را در اختیار کاربر قرار می دهد و می توان از آن برای تحلیل اکانت خروجی گرفت. با بررسی این دیتاها شما می توانید میزان تاثیر گذاری و نحوه رفتار اکانت و مخاطبان خود را بررسی کنید.

۲. تکمیل پروفایل حساب کاربری

در نگاه اول پروفایل یک حساب کاربری نشان دهنده حرفه ای بودن آن حساب است. توجه داشته باشید که چگونه هر عنصر از نمایه به تقویت برند شما و آگاهی دادن به مخاطبان کمک می کند.

  • نام اکانت: با این نام مخاطبان می توانند شما را در توییتر پیدا کنند. این نام بهتر است با نام اکانت شبکه های اجتماعی دیگرتان یکسان باشد.
  • تصویر پروفایل: عکس نمایه شما در کنار هر توییت ارسال شده ظاهر می شود، بنابراین بهتر است از لوگوی اصلی برند خود و از ابعاد مناسب و واضح برای تصویر پروفایل استفاده کنید.
  • آدرس لندینگ یا صفحات فرود: در بیوی توییتر آدرس سایت خود را قرار دهید. ممکن است این آدرس گاهی به صفحه لندینگ کمپین ها یا صفحه ی دیگری تغییر پیدا کند.
  • لوکیشن: قرار دادن موقعیت مکانی باعث می شود پروفایل شما برای مخاطبان واقعی تر شود. این مساله به ویژه برای مشاغل کوچک با فروشگاه های فیزیکی بسیار مهم است، زیرا مشتریان می توانند شما را به صورت آفلاین پیدا کنند و این باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر کسب و کار بزرگ هم باشید می توانید آدرس دفتر مرکزی خود را در لوکیشن بنویسید.

۳. تعیین اهداف

برای رسیدن به موفقیت باید در هر شبکه اجتماعی ای که فعالیت می کنید؛ اهداف خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ترافیک وبسایت خود را از طریق توییتر افزایش دهید. با هدف افزایش میانگین کلیک از توییتر، می توانید از نرخ کلیک اولیه خود در توییتر استفاده کنید، تا در یک بازه زمانی معقول هدف قابل دستیابی خاصی را تعیین کنید. (مثلاً افزایش از ۱٫۵٪ به ۲٫۵٪ در سه ماه)

۴. بررسی رقبا

بررسی اکانت توییتر رقبا و زیر نظر گرفتن فعالیتشان به شما در برنامه ریزی بهتر کمک کند. تحلیل رسانه های اجتماعی آن ها با آشکار کردن نقاط ضعف و قوتشان و بررسی راه های ایجاد تمایز، می تواند به شما در اصلاح استراتژی ها و برنامه هایتان کمک کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند دربارهبک لینک سازی در سئو

در این قسمت از مقاله به شما پیشنهاد می کنیم معرفی در سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک را نیز برای کسب کار خود تجربه کنید، شما با یادگیری نحوه تبلیغ در تیک تاک بازدید های میلیونی را خواهید داشت.

تبلیغ در تیک تاک

۵. مدیریت مناسب اکانت توییتر

برای عملکرد بهتر در توییتر نیاز است که دائما بر روی اکانت خود نظارت داشته باشید؛ عدم پاسخگویی منظم و به موقع به پیام های توییتر و منشن ها برای مخاطبان یک سیگنال منفی است و ممکن است به برند شما آسیب برساند. برای پاسخ گویی به موقع به منشن ها، کامنت ها و پیام های توییتر شخصی را تعیین کنید تا با نظارت کامل بر اکانت، میزان تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد. این کار حتی در مورد منشن های منفی هم گاهی باعث ایجاد دید مثبت می شود.

۶. تنظیم تقویم محتوایی

برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی کاری زمان بر است؛ اما در نهایت نظم و ترتیب خاصی به سوشال مدیای شما می دهد و باعث صرفه جویی در زمان برای برنامه های بعدی می شود. هنگام ایجاد تقویم، در نظر بگیرید که:

  • هر چند وقت یکبار می خواهید پست منتشر کنید؟
  • بهترین زمان برای ارسال آن چه زمانی است؟
  • چه کسی باید پست ها را برای انتشار تایید کند؟

یک تقویم محتوایی می تواند به شما در ارزیابی محتوا و ایجاد ترکیبی متعادل از توییت ها کمک کند.

۷. جذب فالوورهای مرتبط

شبکه های اجتماعی با حضور عده زیادی از افراد اشباع شده است. در این میان، شما باید خود را به خوبی نشان دهید و مخاطبان مخصوص به خود را جذب کنید. جذب مخاطب مرتبط با کسب و کار، از گذاشتن منظم پست شروع می شود. هر مخاطبی پست مورد علاقه خود را پیدا می کند و به آن واکنش نشان می دهد؛ واکنش های آن می تواند لایک یا ریتوییت باشد؛ این کار باعث می شود که دیگران هم توییت شما را ببینند.

۸. استفاده از هشتگ ها و ترندهای روز

هشتگ ها در توییتر تاثیر بسزایی در افزایش نرخ اینگیجمنت شما دارند. طبق آمار موجود توییت های دارای هشتگ ۱۰۰٪ نرخ اینگیجمنت بیشتری دارند. هشتگ ها مخاطبان جدیدی را به پیج شما هدایت کرده و میزان تعامل توییت های شما را افزایش می دهند. نکته مهم دیگر این که در الگوریتم توییتر، گذاشتن هشتگ های نامربوط و تعداد زیاد، ممکن است باعث اسپم شدن توئیت شود. توییت هایی که بیش از دو هشتگ دارند، میزان تعامل شما را تا ۱۷ درصد کاهش می دهند.

۹. ایجاد کمپین تبلیغاتی در توییتر

اجرای کمپین های تبلیغاتی در توییتر پس از رشد ارگانیک اکانت شما می تواند به افزایش آگاهی از برند و دیگر اهداف کمک کند. تبلیغات توییتر به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بصورت انتخابی هدف قرار دهید و تجزیه و تحلیل مفصلی در مورد نتایج کمپین و هزینه ها در دسترس داشته باشید.

۱۰. استفاده از UTM برای تحلیل

اگر می خواهید که داده های شبکه های اجتماعی را به صورت دقیق و کامل تجزیه و تحلیل کنید؛ حتما از از پارامترهای UTM استفاده کنید. این پارامترها کدهای متنی کوتاهی هستند که می توانید برای اندازه گیری ترافیک و نرخ تبدیل به پیوندهای خود اضافه کنید. پارامترهای UTM به شما نشان می دهند که افراد چگونه به وبسایت شما هدایت می شوند، کدام توییت ها مؤثرتر هستند و ROI کمپین های تأثیرگذار چقدر بوده است.

کلام آخر – بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

خواه رئیس یک شرکت بزرگ باشید و خواه مدیر یک استارت آپ کوچک، برندسازی شخصی برای شما بسیار مهم است؛ زیرا نحوه ادراک دیگران از شما را نشان می دهد.

برند شخصی شما، هویت شما را تعریف می کند و به شما کمک می کند تا خود را به عنوان فردی بانفوذ و تاثیر گذار در صنعت معرفی کنید. در اینجا ۱۵ نکته تخصصی برای کسب موفقیت در برندینگ و برندسازی شخصی عنوان می شود.

نکته اول برندسازی شخصی : مشارکت دادن مخاطبان در سخنرانی

اگر در تلاش برای برندسازی شخصی یا بهبود برند خود هستید، مشارکت دادن مخاطبان در سخنرانی باید یک تعهد منظم در نظر شما باشد. این کار به شما اجازه می دهد دانش خود را به طور مستقیم به مشتریان بالقوه، تامین کنندگان و سایر افراد بانفوذ در صنعت منتقل کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید و خوب تمرین کنید و اطمینان حاصل کنید که در سخنرانی خود به اندازه کافی محتوای قابل اشتراک ارائه کرده اید.

علاوه براین، بخش های پرسش و پاسخ، پنل ها یا بخش هایی با نام “هر چه دوست داری از من بپرس” جاهایی هستند که می توانید واقعا در آن ها بدرخشید.

نکته دوم برندسازی شخصی : حضور آنلاین خود را افزایش دهید

همه رسانه های اجتماعی را به وبسایت خود لینک دهید تا کار جستجو کردن موضوعات جدید و به روز ماندن راحت تر صورت گیرد.

نکته سوم برندسازی شخصی: ارائه ی ارزش های آنلاین

نکته چهارم برندسازی شخصی : ارتباط با نهادهای حمایتی و خیریه

داشتن تعهد اجتماعی قوی برای یک برند بسیار مهم است. یکی از راه هایی که برندها می توانند حمایت های اجتماعی خود را به مصرف کنندگان نشان دهند، کمک به ایجاد موسساتی است که حوزه کاری آنها به دغدغه های فکری آن برند نزدیک است. برای برندهای جدیدتر این کار از طریق کمک به افزایش آگاهی از برند، فعالیت های داوطلبانه یا کمک به کمپین ها صورت می گیرد. زمانی که در بازار جا می افتید اقدامات اجتماعی برند می تواند در جمع آوری کمک های مالی برای شما موثر باشد.

حمایت های موسسات خیریه نشان می دهند که شما به مخاطبانتان و مردم جامعه اهمیت می دهید. تلاش کنید تا با موسساتی همکاری کنید که به حوزه کاری آنها علاقه مند هستید و با برند شما نیز تناسب دارند.

نکته پنجم برندسازی شخصی : ایجاد محتوای سودمند

فقط داشتن دسترسی آنلاین در همه جا کافی نیست. اگرچه حضور داشتن مهم است اما آماده کردن ارزش قبل از مراجعه مشتریان بالقوه بهتر و مهم تر است. نوشتن مقالات، ساختن پادکست ها یا ویدئوها و انجام مصاحبه از جمله راه هایی هستند که به افزایش تعداد فالوورها و مخاطبان آنلاین شما کمک می کنند. معرفی خود به عنوان شخصی که دارای اعتبار و شهرت خوبی است می تواند شما را در صنعت و فضای مجازی به عنوان فردی مقتدر معرفی نماید که در نهایت منجر به جذب مشتریان بیشتر می گردد.

اگر می توانید محتوای خود را از طریق سایر رسانه های خبری، ناشران صنعت و نشریاتی که به شنیدن صدای شما کمک می کنند، تبلیغ کنید. مراقب باشید که با چه کسانی به صورت آنلاین همکاری می کنید زیرا انتخاب یک ناشر نامعتبر می تواند خیلی بیشتر از زمانی که تبلیغ نمی کنید به برند شما آسیب بزند. بنابراین همواره سعی کنید از شهرت و اعتبار آنلاین خود محافظت کنید.

نکته ششم برندسازی شخصی : خودتان باشید

از همان ابتدا شما باید برند شخصی خود را حول محور شخصیت تان طراحی کنید؛ زیرا اگر برند شخصی شما جعلی باشد خیلی زود مصرف کنندگان متوجه آن خواهند شد و شما را کنار می گذارند. اگر برندسازی شخصی شما واقعی باشد برقرار کردن ارتباط نیز راحت تر خواهد شد. شما یک فرد واقعی هستید و برند شما باید آن را منعکس کند. شما می توانید خود را به هر نحوی که خواستید پرزنت کنید، اما همیشه سعی کنید برندسازی شخصی خود را صادقانه انجام دهید.

نکته هفتم برندسازی شخصی : به روندهای صنعت توجه کنید

روندها به سرعت در حال تغییر هستند بنابراین اگر می خواهید از آنها آگاهی کافی داشته باشید باید کاملا آنها را زیر نظر بگیرید. هنگامی که روندها توسعه پیدا می کنند معمولا شاخص هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند در برابر رقابت یک گام به جلو حرکت کنید. همچنین مشاهده روندها به شما اجازه می دهد آنچه مصرف کنندگان تان ممکن است در مراحل بعد بخواهند را پیش بینی کرده و در نتیجه سریع تر از رقبا، محصولات متناسب با نیاز مصرف کنندگان به آنها ارائه دهید. به عبارت دیگر به شما کمک می کند سریعا به نیازها پاسخ دهید و اعتبار خود را افزایش دهید.

نکته هشتم برندسازی شخصی: دیدارهای حضوری خود را توسعه دهید

با افزایش تکنولوژی، بسیاری از کارآفرینان تازه کار فراموش می کنند با جهان واقعی ارتباط برقرار کنند. برند شخصی شما همه چیز درمورد شماست بنابراین باید مطمئن شوید که در جهان واقعی نیز همانند دنیای مجازی قابل مشاهده هستید.

شرکت در رویدادهای خاص صنعت، کنفرانس ها یا حتی شبکه ها می تواند به شما کمک کند آگاهی برند خود ر ا بهبود دهید. به همین خاطر است که گفته می شود شما می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی (از طریق ویدئوهای مستقیم) این کار را انجام دهید؛ به گونه ای که فالوورهای شما احساس کنند شما همیشه در دسترس هستید.

نکته نهم برندسازی شخصی : ایجاد اجتماعات و انجمن ها

تعامل با فالوورها خوب است اما یک راه خیلی بهتر برای افزایش ارتباطات، ایجاد اجتماعات می باشد. این اجتماعات می توانند در رسانه های اجتماعی و یا از طریق دیدارهای دنیای واقعی یا حتی از طریق فروم ها (تالارهای گفتگوی مجازی) تشکیل شوند. ایجاد اجتماعاتی که می تواند به حل مشکلات دیگران کمک کند روشی بسیار عالی برای به رسمیت شناختن برند و جذب فالوورهای وفادار می باشد.

اگر شما یک رویداد سالانه را برگزار می کنید داشتن یک گروه آنلاین فعال راهی بسیار خوب برای حفظ ارتباط با افراد و به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به رویدادهای آتی است. این گروه حتی می تواند از طریق آگاه نمودن شما از چیزهایی که فالوورها بیشتر به آنها علاقه مند هستند در شکل دادن به رویدادهای آتی نیز کمک کند.

نکته دهم برندسازی شخصی : هرگز از یادگیری دست نکشید

در اغلب صنایع، امور سیال و درحال تغییرند و شما نمی توانید راکد و ساکن باشید. اگر شما رو به زوال یا خارج از دسترس قرار بگیرید این کار به ارزش هایی که در حال حاضر ارائه می دهید آسیب می رساند. بنابراین یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دانش صنعت را حول قوانین جدید، سلامت و ایمنی و همچنین تکنولوژی های جدید و ابزارهای موجود در بازار حفظ کنید.

مرتبط ماندن از طریق مطالعه و پژوهش بخش عمده ای از این کار است. از مجلات معتبر و قابل اعتماد، مقالات علمی، وبلاگ های معتبر و سایت های خبری در این زمینه استفاده کنید زیرا بخش اصلی تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار این است که سعی کنید همیشه به روز بمانید و درمورد موضوعات خاص صنعت اطلاعات دقیق داشته باشید.

نکته یازدهم برندسازی شخصی : کمی هم درمورد خود بنویسید

اگرچه کانال شبکه اجتماعی شما یک ابزار بازاریابی خیلی کارآمد می باشد اما خوانندگان و مشتریان می خواهند کمی هم درموردکسی که این اطلاعات را در کانال می گذارد آگاهی بدست آورند. بنابراین سعی کنید برخی از وقایع پشت صحنه یا محتواهای منحصر به فرد را در کانال قرار دهید فقط برای اینکه به خاطر وفادار ماندن فالوورهایتان و ارائه بازخور به شما، به آنها پاداش دهید.

نکته دوازدهم برندسازی شخصی : تلاش کنید یک فرد متخصص و خبره باشید

نکته سیزدهم برندسازی شخصی : افراد بانفوذ را هدف قرار دهید

فرد بانفوذ می تواند یک وبلاگ نویس، نویسنده مطالب شبکه ای اجتماعی یا فرد تاثیرگذار دیگری در صنعت مشابه باشد. برقراری ارتباط و همکاری با دیگران می تواند به ارتقای برند و ایجاد ارتباطات و دوستی های واقعی منجر شود که این امر نیز می تواند فرصت های نامحدودی را در آینده به ارمغان بیاورد.

بسیار مهم است که با هدف ایجاد دوستی وارد رابطه شوید. این نوع ارتباطات می تواند شما را با مخاطبان جدیدی آشنا کند.

نکته چهاردهم برندسازی شخصی : لیست های تماس مفصل و دقیق

همزمان که برند شخصی خود را بهبود می بخشید، مخاطبان و شبکه هایی که ایجاد کرده اید به شدت افزایش پیدا می کنند. یک پایگاه داده بسازید که شامل اطلاعات دقیق هر مخاطب باشد و شما بتوانید در آینده از آن استفاده کنید. پایگاه های داده بر اساس معیارهای خاص جستجو را انجام می دهند و خیلی راحت تر به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند اما باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات را در پایگاه داده قرار داده اید و اطلاعات نیز سازگار هستند. تا آنجا که ممکن است اطلاعات شخصی مانند موارد خوشایند و ناخوشایند، جایی که ارتباط برقرار کرده اید را وارد کنید زیرا ممکن است در آینده به کمک شما بیاید.

نکته پانزدهم برندسازی شخصی : داستان بگویید

اگرچه استراتژی برند شما مهم است اما باید پیام ها و ارزش های شما ورای کارها و فعالیت تان باشد. اضافه کردن یک داستانی که فراتر از برند و رویدادهایش باشد به شما یک عنصر شخصی می دهد که شما را برای مصرف کنندگان خاص و منحصر به فرد می کند و به آنها می گوید که چرا باید از بین رقبا شما را انتخاب کنند و چه چیزی شما را از سایرین متمایز می کند. این امر به شما کمک می کند با خصوصیات دموگرافی خود ارتباط برقرار کنید که آنها را وفادار تر می نماید.

نتیجه

اکنون شما باید یک نقطه شروع خیلی خوب برای برندسازی شخصی خود داشته باشید. این نکات به موفقیت در برندینگ رویداد منتهی می شود. نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگامی که برند خود را تعریف کردید، هر کاری که انجام می دهید باید آن را تبلیغ کند و بازتابی از برند شخصی شما باشد.

ادامه مطلب

اگر صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی هستید و یا به دنبال جذب فالوور بیشتر برای پیج خود، حتما تا به حال حداقل یک بار به تبلیغات در اینستاگرام فکر کرده اید. اگر قصد تبلیغ در اینستاگرام را دارید مهم ترین سوالاتی که با آن مواجه می شوید این است که از چه روشی برای تبلیغات استفاده کنم؟ به چه پیج هایی برای تبلیغات اینستاگرامی می توانم اعتماد کنم؟ آیا بهتر است که در صفحه خودم تبلیغ کنم یا از یک پیج دیگر کمک بگیرم؟ استفاده از تبلیغات اسپانسری خود اینستاگرام بهتر است یا اینفلوئنسرمارکتینگ؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و روش های هوشمندانه برایمقاله تحقیقاتی

باید بگوییم که یک پاسخ یکتا برای بهترین نحوه تبلیغات در اینستاگرام برای همه کسب وکارها وجود ندارد و این پاسخ برای کسب وکارهای مختلف با زمینه های فعالیتی و اندازه های مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

همچنین هزینه تبلیغ در اینستاگرام با توجه به روش تبلیغاتی مورد استفاده کاملا متفاوت است و ما تنها در اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا با بررسی عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در اینستاگرام، بتوانید به درستی این مبلغ را تخمین بزنید و فریب برخی از پیج هایی که قصد سواستفاده از شما را دارند نخورید!

در ضمن اگر به تازگی کسب وکار اینستاگرامی خود را راه اندازی کرده اید و به آموزش های بیشتری در این زمینه احتیاج دارید، پیشنهاد ما به شما، دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ است.

خرید پیج اینستاگرام و نکات ضروری قبل از خرید پیچ اینستا

انواع روش ها و نحوه تبلیغات در اینستاگرام

روش های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که آشنایی با انواع این روش ها می تواند به شما در تصمیم گیری هایتان در مورد موثرترین و کارآمدترین شیوه و نحوه تبلیغ در اینستاگرام کمک کند :

اسپانسری اینستاگرام (Promote)

این شیوه از تبلیغات توسط خود اینستاگرام انجام می شود و به دلایلی از جمله مشکلات پرداخت ارزی در ایران و همچنین قیمت بالای ارز طرفداران چندانی در میان کسب و کارهای ایرانی ندارد. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام پست یا استوری مورد نظر کسب و کار شما را همراه با علامت ریز Sponsored لابه لای سایر پست ها و استوری ها در فید صفحه ی کاربران نمایش می دهد.

اینفلوئنسرمارکتینگ

اینفلوئنسرمارکتینگ یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی محتوا به منظور ترفیع محصول، خدمت یا برند از طریق همکاری با یک اینفلوئنسر می باشد. به عنوان مثال پست یا استوری استفاده از یک محصول خاص که با اسپانسر شدن یک برند توسط یک اینفلوئنسر (یک ورزشکار، هنرمند، کمدین، آشپز معروف، میکاپ آرتیست، متخصص دندان پزشک و …) ساخته می شود، از جمله مهم ترین روش های اینفلوئنسرمارکتینگ و در حال حاضر رایج ترین روش های تبلیغات در اینستاگرام در ایران است.

در ادامه به مهم ترین روش های اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام یعنی استفاده از تبلیغات همسان و محتوای دارای اسپانسر می پردازیم :

تبلیغات همسان (Native Advertising) و محتوای دارای اسپانسر (Sponsored Content)

تبلیغات همسان و محتوای دارای اسپانسر هر دو به گونه ای طراحی می شوند که گویا متعلق به صفحه منتشر کننده آن هستند. حال آنکه در تبلیغات همسان، برند تبلیغ کننده هم تبلیغ را می سازد و هم پول آن را پرداخت می کند، ولی در محتوای دارای اسپانسر برندی که قصد تبلیغ دارد، به برند یا اینفلوئنسر پول می پردازد تا هم محتوا را تولید و هم منتشر کند.

به عنوان مثال در صفحه صبا رحیمی به عنوان یکی از اینفلئونسرهای تاثیرگذار با هر دو نوع این محتواها روبرو هستیم. وی به مناسبت روز مادر ویدئویی برای معرفی کمپین قدردانی پرسیل و پریل که توسط همین شرکت ساخته شده بود، در صفحه خود قرار داد (تبلیغات همسان). ولی در پست های قبلی شاهد عکس های گرفته شده با محصولات مختلف توسط همین اینفلئونسر هستیم، به گونه ای که تنها یک سس یا پنیر برند خاص را در عکس های خود گنجانده است (محتوای دارای اسپانسر).

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اشتباهات رایج در آن

تبادل در اینستاگرام

مدتیست که تبلیغات از طریق تبادل در میان کسب وکارهای اینستاگرامی رایج شده است. تبادل در اینستاگرام در واقع ارتباط بین دو پیج و همکاری بین آنهاست، لازم به ذکر است که این پیج ها عموما زمینه فعالیت نزدیک به همی دارند. این کسب وکارها یکدیگر را با قرار دادن پست یا استوری و یا هر دو در پیج خود، حمایت می کنند. به این ترتیب پیج های اینستاگرامی یکدیگر را به فالوورهای خود معرفی و منجر به افزایش تعداد فالوورهای یکدیگر می شوند. این شیوه از تبلیغات معمولا بین صفحاتی انجام می شود که از نظر اندازه و تعداد فالوور واقعی و میزان عملکرد به یکدیگر مشابهت بیشتری دارند و عموما هرینه ای برای کسب وکار نخواهد داشت.

عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در اینستاگرام

شما می توانید به کمک روش های مختلف از جمله قرار دادن بنر تبلیغاتی به شکل پست یا استوری، ریپست کردن، قرار دادن لینک و … در سایر پیج های اینستاگرامی تبلیغ کنید. از آنجایی که هزینه تبلیغ در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد، ما در این قسمت شما را با این فاکتورها آشنا خواهیم کرد تا بهتر بتوانید هزینه تبلیغات خود را تخمین بزنید.

تعداد فالوورهای واقعی

فالوور بیشتر به معنای پتانسیل بیشتر برای دیده شدن تبلیغات شما است. همواره به خاطر داشته باشید که ممکن است فالوورهای پیجی که به آن تبلیغ می دهید غیرواقعی (Fake) باشند. یعنی ممکن است با پیجی روبرو شوید که اگرچه ۱۰K فالوور دارد، ولی بازدید ویدیوهای آن کمتر از ۱۰۰۰ تا و میانگین لایک ها و کامنت های آن حدود ۵۰ تا است، در این حالت می توان تا حدود زیادی به غیرواقعی بودن فالوورهای صفحه مطمئن بود.

نرخ تعامل (Engagement Rate)

هر چه نرخ تعامل دنبال کنندگان یک صفحه بیشتر باشد ارزش آن صفحه اینستاگرامی و به دنبال آن هزینه تبلیغات در اینستاگرام برای این صفحه بیشتر است. ساده ترین روش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام تقسیم مجموع تعداد کامنت ها و لایک ها بر تعداد فالوورها است. البته در هنگام محاسبه این نرخ و بررسی صفحه، شاید بد نباشد که با یک متخصص در حوزه اینستاگرام نیز مشورت کنید چون بسیاری از صفحات به خرید لایک و کامنت نیز اقدام می کنند!

نوع تبلیغ

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه تبلیغ در اینستاگرام موثر خواهد بود، نوع و نحوه تبلیغات در اینستاگرام است. آیا تبلیغات شما به یک استوری ۲۴ ساعته محدود می شود؟ یا یک پست دائمی است؟ آیا از یک ویدیو استفاده می کنید؟ آیا از تبلیغات مستقیم استفاده می کنید یا تبلیغات غیرمستقیم؟ آیا نیاز دارید که به صفحه وب سایتتان در استوری لینک داده شود؟ همه این عوامل نوع تبلیغات شما را مشخص می کند که می تواند منجر به تغییر در هزینه تبلیغات اینستاگرامی شما شود.

۷ اصل مهم در بازاریابی با اینستاگرام که باید رعایت کنید

تعداد تبلیغات اینستاگرامی

دیگر فاکتور تاثیرگذار در هزینه تبلیغ در اینستاگرام تعداد تبلیغاتی است که یک پیج در مورد کسب وکار شما انجام می دهد.

جایگاه تبلیغ

اینکه تبلیغ در کجای یک صفحه اینستاگرامی قرار بگیرد، آیا در ابتدای استوری ها یا در میان استوری های دنباله دار باشد و … همه در میزان بازدید آن تبلیغ و در نتیجه هزینه آن تاثیر مستقیم دارد.

مشخصات دموگرافیک فالوورها

گاهی اوقات شما به واسطه نوع محصول یا خدمتتان، احتیاج دارید که تبلیغاتتان توسط یک گروه خاص مثلا خانمهای جوان و یا ساکنان یک شهرستان خاص دیده شود. برخی از صفحات ترکیب خاصی از فالوورها را به شما پیشنهاد می کنند که مشخصات دموگرافیک مورد نظر شما را دارند، به احتمال زیاد تبلیغات در این صفحات از اثربخشی بالاتری برخوردار است و همین امر میزان هزینه تبلیغاتی شما را افزایش می دهد.

زمینه فعالیت صفحه

هزینه تبلیغات در اینستاگرام در صفحاتی که در زمینه های خاص تر و یا رقابتی تر مثل مد و استایل یا شیرینی پزی فعالیت می کنند، بیشتر از سایر صفحات خواهد بود.

ادامه مطلب

احتمالاً هر روز داستان هایی از درآمدهای میلیونی بعضی از کاربران اینستاگرام می شنوید و شما هم دوست دارید این درآمدهای شگفت انگیز را تجربه کنید. شاید هم با خودتان فکر کرده اید که “نه! به این راحتی ها هم نیست و من نمی توانم!” و به همین دلیل هنوز کسب و کارتان را در اینستاگرام شروع نکرده اید. اگر دوست دارید در خانه تان بنشینید و از اینستاگرام پول در بیاورید، باید کار با اینستاگرام و روش های کسب درآمد از اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید. پس اگر شما هم می خواهید با آموزش اینستاگرام به جمع افراد و کسب و کارهای موفقی که از اینستاگرام کسب درآمد می کنند بپیوندید، با ما در این مقاله همراه باشید.

اما قبل از اینکه برویم سراغ آموزش اینستاگرام و روش های کسب درآمد از اینستاگرام ، بیایید به این سوال پاسخ بدهیم:

اصلاً چرا کسب درآمد از اینستاگرام ؟

اینستاگرام کم هزینه ترین و البته کم ریسک ترین راه برای راه اندازی یک کسب و کار است. در طول چند سال گذشته، اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده، به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و برندسازی تبدیل شده است و افراد و کسب و کارهای کوچک یا حتی بزرگ برای ارتباط با مخاطبان خود و کسب درآمد از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که اینستاگرام نیز مانند گوگل جایی است که هر روز مشتریان زیادی برای پیدا کردن محصول موردنظر خود در آن به جستجو می پردازند. چیزی حدود ۶۰% ! پس چرا ما کسب درآمد از اینستاگرام را شروع نکنیم ؟

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم ؟

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنید، به مدل کسب و کار مناسبی نیاز دارید. در اینجا به معرفی ۵ مدل کسب و کار برای کسب درآمد از اینستاگرام پرداخته ایم:

اینفلوئنسر شوید و از پست های اسپانسری درآمد کسب کنید

به همین علت برندها تمایل دارند از طریق اینفلوئنسرها و پست های اسپانسری محصولات خود را تبلیغ کنند. اینفلوئنسرها برای هر پست تبلیغاتی درآمد بالایی کسب می کنند. اما به خاطر داشته باشید که رسیدن به این مرحله به زمان طولانی و کار و خلاقیت زیادی نیاز دارد.

به عنوان یک اینفلوئنسر، شناخت مخاطبان برای شما بسیار مهم است. شما باید بفهمید که این افراد چه کسانی هستند، علایق، ارزش ها، نیازها و خواسته های آن ها چیست و به این ترتیب، می توانید متوجه شوید کدام برندها بیشتر مناسب مخاطبانتان هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اشتباهات رایج در آن

از طریق همکاری در فروش کسب درآمد کنید

می توانید محصولات دیگران را بفروشید و از این طریق پورسانت و درآمد کسب کنید. برای این کار یک پیج اینستاگرام ایجاد کنید و با ارائه تصاویر و ویدئوهای جذاب محصولات را معرفی و تبلیغ کنید.

در ابتدا ممکن است این کار کمی سخت به نظر برسد، اما اگر می خواهید از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید و رشد کنید، روش همکاری در فروش پتانسیل زیادی دارد.

محصولات یا خدمات خود را بفروشید

اگر شما محصول فیزیکی دارید یا خدمتی را ارائه می کنید، می توانید آن را در اینستاگرام تبلیغ کنید و به فروش برسانید. به عنوان مثال ممکن است شما محصولات آموزشی داشته باشید یا حتی به افراد و کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و به دنبال ارتقا پیج خود و کسب درآمد از آن هستند، خدمات مشاوره ارائه کنید.

ادمین اینستاگرام و تولید کننده محتوا شوید

این روزها ادمین اینستاگرام به یکی از شغل های محبوب در اینستاگرام تبدیل شده است و خیلی از کسب و کارها به علت مشغله زیاد و یا نداشتن مهارت و اطلاع کافی برای مدیریت صفحه خود، به دنبال ادمین و تولیدکننده محتوا هستند.

برای این کار شما نیاز دارید که تا حدودی با مهارت های گرافیکی و طراحی آشنا باشید، بتوانید ایده های محتوایی جدید ارائه کنید، اصول کپشن نویسی و هشتگ گذاری را بدانید و البته آشنایی اولیه با مهارت های فروش و ارتباط با مشتری هم داشته باشید.

پر بازدیدترین هشتگ های اینستاگرام در سال ۱۴۰۰ کدام اند؟

از تبلیغات کسب درآمد کنید

یکی از روش های کسب درآمد از اینستاگرام که اتفاقاً این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند، درآمدزایی از راه تبلیغات است. شما می توانید با راه اندازی یک پیج سرگرمی، طنز، انگیزشی، معرفی فیلم یا کتاب، بلاگری و … به تعداد فالوور مناسبی برسید و سپس از راه تبلیغات برای پیج های دیگر، کسب درآمد کنید.

چگونه در تبلیغات از اینستاگرام برای برندسازی استفاده کنید؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام باید چند فالوور داشته باشیم ؟

تعداد فالوورهایی که برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز دارید بسته به صنعتی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است. اما خبر خوب اینکه شما می توانید با تعداد فالوور کم (حتی ۱۰۰۰ فالوور ) هم از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید به شرطی که تمرکزتان بر روی جذب فالوور هدفمند و میزان تعامل فالوورها با محتوای پیج شما باشد. یک فالوور هدفمند کلید اصلی کسب درآمد از اینستاگرام است.

حالا، چطور می توانید یک فالوور هدفمند و قوی در اینستاگرام داشته باشید؟ این ۷ نکته را اجرا کنید:

  • پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

یک نام کاربری انتخاب کنید که کمتر از ۲۰ حرف باشد تا بتوان به راحتی آن را جستجو کرد. همچنین این نام کاربری باید با نامی که در سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، سازگار باشد. قسمت بیوگرافی حداکثر ۱۵۰ کاراکتر می تواند داشته باشد. بنابراین در این قسمت به خوبی خودتان و تخصصتان را معرفی کنید و به مخاطب دلیلی بدهید که صفحه شما را دنبال کند.

  • از هشتگ های صحیح و مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید

یکی از متداول ترین سوالات علاقمندان به آموزش اینستاگرام این است که از چند هشتگ برای پست خود استفاده کنیم. اینستاگرام برای هر پست اجازه نوشتن ۳۰ هشتگ را می دهد، اما توصیه ما به شما این است که از ۵ تا ۱۰ هشتگ مربوط به حوزه کاری خود و محتوایی که منتشر کرده اید، استفاده کنید.

  • با پیج های مرتبط با حوزه کاریتان تعامل برقرار کنید

  • کپشن های جذاب بنویسید

با یک کپشن جذاب فالوورهای خود را دعوت کنید تا درمورد پست شما نظر بدهند و حتی آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

  • مسابقه و لایو برگزار کنید

از طریق قابلیت فوق العاده اینستاگرام یعنی لایو، با مخاطبین خود ارتباط صمیمی تر و نزدیکتری برقرار کنید. اجرای لایو مشترک با همکارانتان نیز در جذب فالوورهای جدید به شما کمک خواهد کرد. هر از چند گاهی نیز مسابقه بگذارید و برای آن جوایزی در نظر بگیرید. حتی می توانید برای مسابقه خود یک هشتگ ویژه ایجاد کنید. با اجرای یک مسابقه جذاب می توانید توسط افراد بیشتری دیده شوید.

  • تبلیغات انجام دهید

تبلیغات می تواند به شما کمک کند تا برای افراد بیشتری شناخته شوید. تبلیغات اینستاگرام برای هر برندی که می خواهد از طریق این پلتفرم درآمد کسب کند، سرمایه بزرگی است. بنابراین اگر می خواهید برند خود را به سطح بالاتری برسانید، تبلیغات را فراموش نکنید.

  • در انتشار پست و استوری نظم و استمرار داشته باشید

برای فعالیت در اینستاگرام مهم است که ثابت قدم باشید و اطمینان حاصل کنید که در پست ها و استوری ها، سبک خاص خودتان را حفظ می کنید تا مخاطب و فالوور شما، به بودن در کنار شما و دنبال کردن محتوای شما عادت کند. همچنین از انتشار روزانه چند استوری جذاب غافل نشوید.

آیا کسب درآمد از اینستاگرام آسان است؟

با این حال اینستاگرام تنها راه کسب درآمد نیست و شما از طریق اینستاگرام می توانید درها را برای مخاطبان خود باز کنید تا به سمت دیگر کانال های کسب درآمد و شبکه های اجتماعی شما هدایت شوند.

ادامه خواندن در سایت منبع