تکنیک ها و روش های هوشمندانه برای مقاله تحقیقاتی

برای اینکه از ساختار یک وبلاگ خوب بهره مند شوید، باید نظرات، بینش یا اطلاعات جدیدی را در محتوا نویسی آن به کار ببرید. برای به دست آوردن ساختار یک وبلاگ خوب، باید نکته اصلی و مهمی که به ذهن شما می رسد را سریع و بی درنگ در وبلاگ خود بیاورید. شما باید وبلاگ خود را بر حسب نتایجی که از تحقیق خود به دست آورده اید با یک بیانیه مهم شروع کنید، باید این را بدانید که ساختار یک وبلاگ خوب بر عکس یک مقاله دانشگاهی است. ساختار یک وبلاگ خوب از قسمت جلو بارگذاری می شود. همچنین به طور کامل باید از قسمت بررسی روش شناختی و بررسی ادبی چشم پوشی کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

عنوان

خلاصه مقاله خود را در یک جمله کوتاه بنویسید و مباحث اصلی که از نتایج تحقیق خود به دست آورده اید را توصیف کنید.

شروع نوشتن یک وبلاگ خوب چگونه است؟

محتوا نویسی وبلاگ به چه صورت می باشد؟

زمانی که می خواهید محتوا نویسی وبلاگ را انجام دهید، پاراگراف های بعدی را باید برحسب آنچه که از نتایج تحقیق و مباحث اصلی و مهم به دست آورده اید بنویسید.

• با یک جمله سوالی، جمله حقیقی، جمله آماری و یا حتی با یک نقل قول می توانید جمله خود را شروع کنید که آن جمله باید درباره موضوع بحث کند و موضوع را معرفی کند.

• زمینه سازی کنید- وضعیتی که در این زمینه وجود دارد به چه صورت است؟ چه چیزی درباره موضوع جلب توجه می کند؟ چه چیز جدیدی برای آن در نظر گرفته اید؟

• یافته ها، مباحث و یا نتایج اصلی و مهمی که از تحقیق خود به دست آورده اید را توضیح دهید.

• بعضی از جزئیات را توضیح دهید، یا به عبارتی دیگر مباحث و پیامدهای خود را با آب و تاب بیان کنید.

• از اینفوگرافیک های ۳-۱، نمودارها، جدول ها و تصاویر استفاده کنید- باید اطمینان حاصل کنید که واضح و شفاف باشند و رنگ و برچسب نیز داشته باشند.

نوشتن نتیجه گیری وبلاگ به چه صورت می باشد؟

هنگام نوشتن نتیجه گیری وبلاگ، مباحث خود را با شیوه جدید و از طریق نظریه های جدید / قدم های بعدی و غیره بیان کنید و اینگونه وبلاگ خود را به پایان برسانید.

چگونه می توانید با نوشتن پست وبلاگ درباره موضوع تحقیق خود،یک پست وبلاگ عالی ایجاد کنید؟

پیوندها

مقاله اصلی خود را که هنگام محتوا نویسی وبلاگ از آن استفاده کرده اید، در وبلاگ خود پیوند دهید. پیوند دادن مقاله اصلی در محتوا نویسی وبلاگ باید در ساختار خود متن و همچنین به طور جداگانه در آخر وبلاگ قرار بگیرند.

بیوگرافی

بیوگرافی مختصری درباره خود (و اگر موسسه ای در اختیار دارید، در صورت تمایل درمورد موسسه خود) بنویسید. از پیوند به صفحه وب خود، حساب های رسانه های اجتماعی و غیره استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

نکته ها

نظرها و ایده های خود را بیان کنید- نباید روی حصار بنشینید.

ایده

زمانی که بهترین ایده ها و نظرات را هنگام نوشتن محتوا نویسی وبلاگ ارائه دهید، می توانید خوانندگان زیادی را به چالش بکشانید؛ با انجام این کار همچنین می توانید عقاید خوانندگان را زیر سوال ببرید. چیزهایی را که دوست دارید بیان کنید، بگویید. اگر از اینکه یک جایگاه پر رنگ در یک مکان عمومی دارید، احساس راحتی نمی کنید؛ بنابراین، بهترین پیشنهاد برای شما نوشتن یک وبلاگ یا نظر دادن نیست.

 

در جستجوی ‘قلاب’ خود باشید

سبک ها

• مختصر، ساده و دقیق بنویسید تا بتوانید حداکثر تاثیر را روی خوانندگان بگذارید. از جمله های واضح و روشن استفاده کنید.

• فکر نکنید که در حال گفتگو با همسالان خود هستید، در غیر این صورت اصطلاحاتی را به کار می برید که بیشتر مخاطبان آنها را نمی شناسند.

• از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید.

• اولین باری که کلمه اختصاری را به کار می برید، حتما آن را هجی کنید.

• لینک های پیوند را مورد استفاده قرار دهید.

منبع:

blogs.sussex.ac.uk

ادامه مطلب

روزانه میلیونها پست وبلاگ نوشته می شود. چگونه می توانید ترافیک و رتبه های مورد نظر خود را بدست آورید؟ طبق نظر بیش از ۱۰۰۰ وبلاگ نویس، باید کلیدهای موفقیت در وبلاگ نویسی را دقیق تر بررسی کرد.

Orbit Media هر سال نظرسنجی Blogging Statistics and Trends خود را منتشر می کند.

آنها برای جمع آوری یافته هایشان، به صورت جداگانه به سراغ بیش از ۱۰۰۰ وبلاگ نویس و متخصص بازاریابی محتوا رفتند.

بازاریابی

به طور کلی، این یافته ها مملو از اطلاعات معتبر، نمودارها و نکاتی است که می تواند دیدگاه شما را در زمینه تولید محتوا تغییر دهد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

اما خواندن یک پست وبلاگی با بیش از ۵۰۰۰ کلمه و کشف کردن معنی ده ها نمودار، زمان بر است.

و شانس به خاطر سپاری همه این موارد، بدون استفاده زیاد از آنها، پایین است.

ما در اینجا کار را برای شما آسان کرده ایم!

و مهمترین مواردی را که از ۱۰۰۰ وبلاگ نویس، برای بهبود محتوای شما جمع آوری شده است، آورده ایم.

استراتژیهای وبلاگ نویسی

در رابطه با استراتژیهای مربوط به وبلاگ نویسی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- شروع به صرف زمان بیشتر برای وبلاگ نویسی کنید

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که وبلاگ نویسی اصولی چه تاثیری در بهبود کسب و کار شما خواهد داشت؟ بنا به گفته Blogging Survey ، اکثر مردم به طور متوسط ۳ ساعت و ۵۷ دقیقه برای نوشتن یک پست وبلاگ قبل از ارسال مستقیم آن، وقت صرف می کنند.

مگر اینکه در طول ۱۰ سال، در یک زمینه خاص از وبلاگ نویسی متخصص شده باشند، اما این هنوز کافی نیست.

مشکل صرف چهار ساعت زمان، برای یک پست، از عدم بررسی درست نشات می گیرد.

تقریبا غیرممکن است که تجربیات راهبردی موثر (عمیق) انجام دهید، اطلاعات را ترکیب کنید و نکات اصلی را در ۲۰۰۰ کلمه و در طی دو ساعت یا کمتر خلاصه کنید.

یک مشکل رایج و برگشت مجدد محتوای موجود ایجاد می شود.

صرف اینکه، فقط کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید، نکاتی را از پست های تاپ بیرون بیاورید و سپس آن را به عنوان ‘پست جدید’ معرفی کنید، ابتکاری نیست و مطمئنا به نتیجه ای نخواهد رسید. برخی از جالب ترین (و موفق ترین) محتواها، ماهها قبل از انتشار، در حال ساخت بوده اند.

مثال اصلی : راهنمای سئوی ۲۰۲۰ در پارت ۱۸ مجله موتورهای جستجو .

حالا سعی کنید یک راهنمای سئوی ۲۰۲۰ مطابق با بالاترین استانداردها، در چهار ساعت بنویسید و نتایج ترافیک و رتبه بندی خود را به ما گزارش دهید.

محتوا باورنکردنی می شود.

مفصل تر از همیشه است.

عمیق تر به موضوعات فرعی و زیرمجموعه های هر موضوع می پردازد.

این برنامه با آموزش، نکات، مطالعات، تحقیقات اصلی و ارزش منحصر به فرد، کامل است.

اگر می خواهید نتایج متوسطی داشته باشید، به طور متوسط ۱-۴ ساعت روی محتوای خود صرف کنید.

اما وبلاگ نویسانی که بیش از ۶ ساعت در هر پست، زمان صرف می کنند، ۳۸ درصد بیشتر احتمال دارد نتایج قوی تری را کسب کنند.

و ما می توانیم به شما اطمینان دهیم که با صرف هر ساعت اضافی، این نتایج حتی بهتر هم خواهد شد.

۲- استفاده از افزونه ویرایش در Backburner

بیشتر محتواهای موجود خسته کننده هستند.

خشک، همانند میخ روی تخته سیاه هستند.

هرچه قدر هم کپی وسوسه انگیز باشد، به این معنی نیست که اگر کسی نتواند آن را هضم کند، بدون اجازه یا حق قانونی مالک آن شود.

محتوا باید افراد را برانگیخته و حس آنها را تحریک کند.

باید از نظر لحن، سبک و نحوه ارائه بی عیب و نقص باشد.

بدون یک ویرایشگر، این اهداف به یک کار احمقانه تبدیل می شود.

فرض کنید که شما به تازگی بیش از ۲۰۰۰ کلمه نوشته اید. آخرین کاری که مغز شما می خواهد انجام دهد این است که آن را پنج بار دیگر بخواند تا عبارات دستوری نادرست را بررسی کرده یا ببیند آیا آخرین جمله با لحن مخاطبان مورد نظر شما مطابقت دارد یا خیر.

آیا محتوای خود را ویرایش می کنید؟

اگر چنین است، شما تنها نیستید. بر اساس یک نظرسنجی، ۴۱ درصد از نویسندگان آثار خود را ویرایش می کنند.

۲۸ درصد دیگر آن را به صورت غیر رسمی به یک یا دو نفر نشان می دهند.

تنها ۲۲ درصد از نویسندگان ویرایشگر رسمی دارند.

و حالا چه حدسی می زنید؟ کسانیکه از یک یا چند ویرایشگر رسمی استفاده می کنند ۳۸ درصد نتایج بهتری را گزارش می دهند.

گرامر بد و ویرایش درهم و بر هم می تواند به محبوبیت شما آسیب برساند و حتی احتمال ارتقاء و تسریع پیشرفت شغلی شما را مختل کند.

ارتقا

از سوی دیگر، خوانندگان هیچ وقت دروغ نمی گویند :

۴۲ درصد از آنها می گویند که اشتباهات املایی یک دیدگاه منفی از نام تجاری و وضعیت کسب و کار ایجاد می کند.

و بنا به گفته Blogging Survey ، نشان دادن آن به یک دوست به اندازه کافی خوب نیست.

شما نیاز به ویراستاران جدی دارید که وظیفه کامل سازی محتوا را بر عهده گیرند.

سایتهای بی شماری مانند Fiverr و UpWork وجود دارد که در آنها می توانید ویراستاران کاربلد را استخدام کنید :

استخدام

آیا با وجود یک ویرایشگر، احساس صرفه جویی در زمان به شما دست می دهد؟

ده ها ابزار دستور زبان و ویرایش آنلاین وجود دارد.

ما هرگز محتوایی را بدون اجرا در نرم افزار گرامرلی ( Grammarly ) ارسال نمی کنیم :

این نرم افزار سرقت ادبی، املا، دستور زبان، علائم نگارشی، روان بودن، مختصر بودن، رسمی بودن، وضوح، تنوع و واژگان را بررسی می کند.

به علاوه، می توانید اهداف را سفارشی کنید تا پیشنهادات ویرایشی دقیق تری را بر اساس هدف، سبک و احساسی که دارید ارائه دهید :

این نرم افزار باید به عنوان پایه ای برای ویرایش محتوای شما عمل کند.

هنگامیکه اهداف را بصورت سفارشی تعیین کردید، وقت آن است که توسط یک ویرایشگر اجرا شود.

نیازی به جستجوی ویرایشگر دیگری نیست ! Grammarly حتی سرویسهای خطای انسانی را نیز ارائه می دهد، بنابراین دیگر هیچ بهانه ای ندارید.

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، همیشه محتوای خود را از طریق یک ابزار ویرایشگر و یک ویراستار حرفه ای اجرا کنید.

به این طریق خوانندگان شما بعدها بخاطر ارائه یک محتوای حرفه ای، قدردان شما خواهند بود.

۳- در وبلاگ نویسی از محتوای قدیمی غافل نشوید

نوشتن یک پست وبلاگ با کیفیت بالا ساعت ها، روزها، هفته ها طول می کشد.

حتی اگر ماهها، زمان صرف تولید راهنمای طولانی با تصاویری با کیفیت شود.

از آنجا که زمان زیادی برای تهیه یک محتوا صرف شده است، ممکن است شما با خیال راحت محتوای خود را منتشر کرده و تعهد خود را در قبال این محتوا برای همیشه کنار بگذارید.

آیا تا اینجای کار، شما وبلاگ نویسی را، درست و دقیق انجام داده اید؟

تا حدودی اما نه دقیقا.

باید بدانید که محتوا صرفا همیشه ثابت نمی ماند زیرا شما آن را لحظه به لحظه نیاز دارید.

مطمئنا از قبل برنامه ریزی کردن برای موضوعات همیشه ثابت، می تواند کمک کننده باشد، اما هنوز هم، هیچ چیز در بازاریابی دیجیتال به مدت طولانی ثابت نمی ماند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

پس از انتشار محتوا، تنها ۷۵ درصد از کار شما انجام شده است. پست ها می توانند در عرض چند هفته منسوخ شوند.

طبق آمارهای Blogging Statistics and Trends ، بیش از ۳۳ درصد از بازاریابان محتوا پس از فشاردادن دکمه انتشار مربوط به یک محتوای خارق العاده و رضایت بخش، دیگر محتوای خود را به روز نمی کنند.

با این حال، کسانی که محتوای قدیمی را به روز می کنند، ‘احتمال موفقیت آنها ۲ برابر بیشتر گزارش شده است.’

به روزرسانی محتوا به شما این امکان را می دهد که در صورت عقب افتادن، سهل الوصول ترین هدفها را، چشم بسته در هوا بزنید و از پست های بالاتر خود سبقت بگیرید، یا حداقل اطمینان حاصل کنید که رقبا نمی توانند با شما رقابت کنند.

با نگاهی به تجزیه و تحلیل خود برای پست های داده شده شروع کنید.

وقتی پست شما در نقطه اوج خودش باشد چه رتبه بندی و ترافیکی خواهد داشت؟

آیا ترافیک ثابت است؟

چک کنید که آیا رتبه بندی در طول زمان تغییر کرده است یا خیر :

اگر از این امکانات بهره مند هستید، زمان آن فرا رسیده که، پست خود را متناسب با انتظارات مرورگر به روز کنید.

برای کلمات کلیدی مورد نظر به SERPs بروید و رتبه چند پست بالاتر از پست خود را بررسی کنید.

آیا آنها با پاسخگویی به سوالات مرتبط، یادگیری ماشین گوگل را هدف قرار می دهند؟

آیا محتوای آنها عمیق تر، طولانی تر یا دارای محتوای تصویری بیشتری از محتوای شما است؟

آیا آخرین بروزرسانی ها و اخبار مرتبط را دنبال کرده اند؟

در نهایت از خود بپرسید :

آنها چه مهارتی را بکار گرفته اند که شما انجام نداده اید؟

آن را برطرف کرده، دوباره محتوای خود را منتشر کنید، تا زمانیکه جایگاه مناسبی در SERPs کسب کنید.

و طبق مطالعه ای که بین سالهای ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵ انجام شد، ثابت شده است که اینفوگرافیک ها از نظر کاربرد و تأثیر، در حال سقوط هستند. بنابراین، در حال حاضر چه چیزی برای ایجاد بک لینک اصلی کار می کند؟

تحقیقات اولیه، با توجه به اینکه ما یک پست کامل در مورد یک مقاله تحقیقاتی اولیه می نویسیم، کنایه دار است.

تحقیقات اولیه در حال حاضر چطور وبلاگ نویسی را تغییر داده است.

نکات و دلایل، مقاله ای که ما در اینجا آن را تجزیه می کنیم، قبلا K4.25 بک لینک داشت.

تقریبا هر پست تحقیقاتی معتبر، آموزنده، مرتبط و آماری معنا دار را، وارد کنید نتایج مشابهی را مشاهده خواهید کرد.

تعداد زیادی از :

• لینک ها.

• کلمات کلیدی.

• ترافیک.

• تاثیر گذاری.

چرا؟

زیرا هر کسیکه محتوای خوبی نوشته می داند که تحقیق برای جلب نظر کاربران بسیار حیاتی است. نویسندگان برای پشتیبانی ادعاهای خود به داده ها نیاز دارند و بازاریابان برای حداکثر کردن بودجه خود به استراتژی های داده محور نیاز دارند.

قرار دادن میخ های تحقیقاتی اصلی هر دو با دقت.

طبق نظرسنجی Blogging Statistics and Trends ، ۸۵ درصد از کسانیکه تحقیقات اصلی را منتشر می کنند نتایج قوی تری نسبت به وبلاگ نویسی سنتی به دست می آوردند.

آیا می خواهید محتوای بهتری ایجاد کنید که مورد توجه قرار گیرد؟

شروع به توسعه تحقیقات اولیه در زمینه موضوعات منحصر به فرد و پرطرفدار در بازار متمرکز خود کنید. مطمئنا انجام آن ممکن است چند هزار دلار برای شما هزینه داشته باشد، اما به دلیل همین صرف هزینه کار می کند : شما محتوای cookie-cutter پست نمی کنید.

۵- شروع کردن کاری را که بقیه انجام نمی دهند برای وبلاگ نویسی

فریبنده است که تعدادی از محتواها را به خاطر محتوا منتشر کنید.

وقتی روی وبلاگ خود کلیک می کنید و ده ها پست طولانی را مشاهده می کنید، به شما احساس فوق العاده ای می دهد.

محتوا کاملا اتلاف وقت است، مگر اینکه شما کاری را انجام دهید که اکثر مردم انجام نمی دهند.

اگر فکر می کنید که می توانید در عصر کنونی یک پست راهنمای سئو برای cookie-cutter بنویسید و رتبه خوبی کسب کنید، مجدد فکر کنید.

چشم انداز وبلاگ نویسی امروزه ناخوشایند است.

حتی برای مبهم ترین کلمات کلیدی، کم بازدید.

نتایج جستجوی گوگلs را برای ‘ International سئو ‘ ، یک کلمه کلیدی با ۲۵۰ جستجو در ماه، بررسی کنید.

آیا می خواهید بدون DA (دامین آتوریتی) بالاتر از ۸۷ ، از صد تا هزاران بک لینک در طول سال رتبه بندی کنید؟

دو هزار کلمه آن را کوتاه نمی کند.

‘ فرم طولانی’ اگر از نظر اساسی تفاوت نداشته باشد به معنی محتوای حرفه ای نیست.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای حرفه ای دربارهکلیک های ارگانیک (با مثال های آموزشی)

شما به چیزهای بیشتری احتیاج خواهید داشت و اکثر مردم برای این کار بسیار کم بین یا تنبل هستند. اما در واقع این یک خبر خوب است.

اگر همه این کار را می کردند، شما در همان موقعیت گیر می کردید و قادر به برتری از بازیکنان بزرگ نبودید.

خوشبختانه هزاران استراتژی وجود دارد که اکثر وبلاگ نویسان از آنها استفاده نمی کنند، از جمله بازیکنان بزرگ.

این به شما فرصتی قدرتمند می دهد تا از آنچه خوانندگان (و گوگل) می خواهند ببینند استفاده کنید :

• فقط ۱۱٪ از وبلاگ نویسان پست ۲۰۰۰ کلمه ای، منتشر می کنند : طول محتوای خود را افزایش دهید، اما مراقب باشید که محتوا زیاده گویی نشود. به طور جدی موضوعات فرعی را دنبال کنید و اعتبار خود را افزایش دهید. هیچ کس نمی خواهد ۵۰۰۰ کلمه را بخواند اگر به حل مشکل کمک نکند.

• فقط ۱٪ از وبلاگ نویسان با افراد محبوب همکاری می کنند : برای افزایش اعتبار با افراد محبوب ارتباط برقرار کنید. مزیت در اینجا هم اعتبار است و هم افزایش شانس این افراد تأثیرگذار برای اشتراک گذاری محتوا و لینک مجدد به آن.

• فقط ۲۶٪ محتوای ویدئویی را به محتوای خود اضافه می کنند و فقط ۷٪ از صدا استفاده می کنند، اما بیشترین تأثیر را دارند : فقط با چند دلار، می توانید خلاصه های ویدئویی و صوتی محتوای خود را به فریلنسرها در UpWork یا Fiverr برون سپاری کنید و ارزش بیشماری را کسب کنید، برای کاربران تلفن همراه که از فیلم لذت می برند یا می خواهند به سبک پادکست گوش دهند.

همه این استراتژی ها به عنوان کوچکترین تاکتیک ها در بین بیش از۱۰۰۰ وبلاگ نویس ذکر شده اند.

و جای تعجب نیست که آنها وبلاگ نویسان موثرتری هستند.

چرا؟ چون بقیه وبلاگ نویسان در محتوای خود چیزهای متمایزی ارائه نمی دهند.

با توجه به اینکه تاکتیک ها به مرور زمان رواج بیشتری پیدا کردند، فراگیری مانند یک سنگ به زیر آب می رود ( نگاه کنید به : قانون کلیک های ناخواسته )

محتوای بهتر، رتبه بندی بهتر و مشارکت بهتر می خواهد؟

روی چیزی که اکثر تولیدکنندگان محتوا از آن چشم پوشی می کنند، سرمایه گذاری کنید.

نتیجه

نوشتن، ویرایش و انتشار روزانه میلیونها پست وبلاگ، متمایز بودن هدف اصلی وبلاگ نویسی است.

مهمترین چیزی که باید از این پست یاد گرفته باشید، این است که : کاری را انجام دهید که سایر سازندگان محتوا از انجام آن عاجزند.

• زمان بیشتری را برای هر پست اختصاص دهید (تحقیقات بیشتر، نمای کلی بیشتر، توسعه جریان بیشتر و نوشتن بیشتر)

• از چندین ویرایشگر اختصاصی اشخاص ثالث بخواهید که کار شما را ویرایش و تصحیح کنند. آنها خطاهایی را که شما به سادگی قادر به انجام آنها نیستید دریافت خواهند کرد.

• شروع به تولید مطالعات تحقیقی خود کنید. مردم تحقیقات اصلی را دوست دارند. آیا تولید آن سخت است؟ آیا زمان بر است؟ شما جواب را می دانید. آیا ارزشش را دارد؟ داده ها به صراحت می گوید بله.

• زمان و پول خود را صرف تاکتیک هایی کنید که اکثر تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده نمی کنند : ویدئو، صدا، تبلیغات اینفلوئنسر و موارد دیگر.

بیش از ۱۰۰۰ وبلاگ نویس می توانند به ما بیاموزند که فراتر رفتن تنها امید در سر و صدای نتایج جستجوی گوگل های مدرن است.

منبع:

www.searchenginejournal.com

ادامه مقاله در سایت منبع

هیچ چیز در زندگی قطعی نیست به جز مرگ و مالیات. با این حال در دنیای امروزی اینترنت این عبارت در مورد سایت ویکی صادق نیست. چرا؟ شما محال است در اینترنت به دنبال موضوعی نباشید و به گونه ای با یک نوع سایت ویکی برخورد نکنید که در اشکال مختلف مانند متن، تصویر، لینک، نقل قول، مرجع و غیره پاسخی برای پرسش شما ارائه ندهد.

اغلب سایت های ویکی بر محتوای خاص و مخاطبان خاص تمرکز کردهاند. یک نمونه از آنها است. برخی از آنها نیز مانند سایت ویکی پدیا تقریباً هر موضوعی را در بر می گیرند.

در مارس سال ۲۰۱۹ ، ایده طراحی سایت ویکی شخصی برای کتابداران حقوق و متخصصان اطلاعات حقوقی به ذهن من خطور کرد. نتیجه آن ایجاد سایت ویکی به نام LawLibWiki بود. سرانجام بعد از ده ماه از جرقه این ایده، سایت ویکی من در ژانویه ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

مطالعه مقاله می تواند برای شما مفید باشد

اولین سایت ویکی در سال ۱۹۹۴ توسط فردی به نام Howard Cunningham ایجاد شد و WikiWikiWeb نام گرفت. این سایت ویکی هنوز نیز فعال است و الهام بخش بنیان سایت های دیگر مانندWikimedia بوده است.

ویکی پدیا یکی از چندین پروژه موجود در بین داراییهای Wikimedia از جملهWikiquote Wikiversity, Wikibooks, Wikivoyage, Wikinews, Wikidata است. هدف آنها برجسته سازی و دستیابی به مجموعه خاصی از دانش است که در نهایت تلاش میکنند در همکاری با یکدیگر پایگاه دانش خود را به اشتراک بگذارند.

همکاری نیازمند قوانین خود است. مالکان سایت ویکی باید از استانداردهای مشترک برای قالب بندی منابع و تولید صفحه پیروی کنند. جهت مدیریت این امر، بسیاری از سایتهای ویکی دارای یک قالب یا راهنمای سبک هستند تا اطمینان حاصل شود که دانش ارسالی به درستی طبقه بندی شده و به محتوای ویکی گستردهتر لینک داده می شود. به همین دلیل است که کتابداران و کارکنان اطلاعات، مدیران ویکی خوبی هستند.

اجازه دهید در مورد نرم افزار و سرورهای سایت ویکی صحبت کنیم

بسیاری از پروژههای بر روی Mediawikiراه اندازی می شود. این نرم افزار ابتدا برای پشتیبانی ویکی پدیا در سال ۲۰۰۲ راه اندازی شد و اکنون مبنای بسیاری از پروژههایWikimedia و سایتهای ویکی دیگر است.

۲۰ سال پیش اگر می خواستید سایت ویکی خود را راه اندازی کنید، در ابتدا باید نرم افزار مربوطه را بر روی سرور خود نصب می کردید و سپس به روزرسانی های مربوطه را مدیریت می کردید. امروزه راه اندازی سایت ویکی شخصی به کمک wiki farms بسیار آسان شده است wiki farms .کار دشوار را برای شما انجام می دهد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک اتصال اینترنت پایدار، اکانت ادمین یا مدیر و همینطور یک دوره کرش در مارک آپ ویکی است.

بسیاری از wiki farms رشد خود را در میانه دهه ۲۰۰۰ تجربه کردند. از این میان می توان بهWikidot, PBworks , Gamepedia , Wetpaint اشاره کرد. برخی از آنها شهرت خود را طریق هاستینگ سایت های ویکی به دست آوردند.Wikia که همچنین بهFandom شناخته می شود خود را به عنوان حوزه اصلی طرفداران انجمن های متعدد رسانههای مختلف سرگرمی، بازی، فیلم، نمایش های تلویزیونی، کتاب و موارد دیگر قرار داده است.

اما wiki farms دارای چند عیب هستند:

• پوسته های پیش فرض: پوسته ها جامپرهای هستند که سایت ویکی شما به کمک آنها برای کاربر نهایی ظاهر می شود. اگر شما در wiki farm ثبت نام کرده باشید، اغلب مواقع این پوسته دارای ظاهر پیش فرض است و شما قادر به تغییر آن نیستید.

• گزینه های پولی: برخی از جنبه های خاص ادمین ویکی پولی است: به عنوان مثال اضافه کردن اکستنشن و یا برخی از به روز رسانی ها.

من به دنبال انعطافپذیری و آزادی عمل بودم، بنابراین هاستینگ وب سایت را انتخاب کردم. هاستینگ وب سایت گام بعدی wiki farms است که شما می توانید از بین بستههای مختلف یکی را انتخاب کنید. وردپرس در حال حاضر یک گزینه رایج هاستینگ وب است. با پرداخت هزینه Siteground به من اجازه داده شد تا Mediawiki را روی یک سرور اختصاصی نصب کرده و دامنه خود را ثبت کنم.

هاستینگ وب دارای چند ایراد است:

• مسائل فنی: در صورت بروز مشکلات فنی باید به تیم فنی خدمات هاستینگ وب مراجعه شود که این خود یک گزینه هزینه بر دیگر است.

• منحنی یادگیری: فناوری های چالش برانگیز زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، زمانی که می خواستم تغییراتی درLawLibWiki ایجاد کنم پی بردن به برنامهPHP کار بسیار دشواری بود. وقتی همه چیز به اشتباه پیش می رود، وقتی یادگیری فرا می رسد.

پشت صحنه، مارک آپ و اکستنشن های سایت ویکی

مارک آپ ویکی، زبان اصلی مارک آپ است که از آن برای قالب بندی صفحات سایت ویکی استفاده می شود. بعضی از مردم بدون شناخت مارک آپ از آنها استفاده می کنند. زمانی که واتساپ گزینه های قالب بندی خود را به کاربران معرفی کرد، در عرض چند دقیقه انبوهی از راهنماهای آنلاین ظاهر شد. با این حال بسیاری از کاربران واتساپ سوال کردند که چرا قالب بندی زودتر در دسترس نبوده است؟ بنابراین کاربران چه چیزی از سایتهای ویکی انتظار دارند؟

اکستنشن ها قابلیت دسترسی ویکی را بهبود می بخشند و یک روش بهینه برای ایجاد ویکی کاربرپسند و اطلاعات پسند هستند. اگر اشاره گر موس خود را بر روی مرجع های موجود در ویکی پدیا ببرید، میتوانید مرجع کامل آن را ببینید و اگر یک صفحه است، می توانید یک تصویر و یا خلاصه پیج را مشاهده کنید.

من این اکستنشن را برای LawLibWiki نصب کردم تا خوانندگان من دیگر نیازی نداشته باشند تا برای خواندن مراجع مختلف گزارش های منتخب به پایین صفحه اسکرول کنند. این اکستنشن همچنین در هنگام بررسی لینک های مرده و یا حتی بررسی مجدد نقل قول ها به شما کمک می کند.

همچنین من اکستنشن WikiEditor را نصب کردم که به کاربران آینده امکان میدهد به سرعت محتوای صفحات خود را ویرایش کنند و همینطور از بخش راهنمایی برای بررسی مارک آپ های خود استفاده کنند.

پروژه های ارزشمند ویکی

سایتهای ویکی راهحل تمام عیار هر مسئله اطلاعاتی یا مشارکتی مبتنی بر دانش نیست، اما در اینجا به ذکر برخی از پروژه های فوق العاده ویکی در سراسر جهان می پردازیم:

GLAM-Wiki یک سایت ویک تحت حمایت Wikimedian است که به موسسات فرهنگی و تاریخی امکان میدهد منابع خود را در دسترس عموم قرار داده و به اشتراک بگذارند. بسیاری از موسسات دارای Wikimedian هستند که به آنها کمک می کند در پروژه ها سهیم شده و همکاری نمایند.

دایره المعارف و یا یکی دیگر از پروژه های فوق العاده کتابخانه حقوقیWolf Law Lib در ایالات متحده است. این دایره المعارف مجموعه ای از مطالب اولین استاد حقوق در آمریکا است- از جمله بسیاری از گزارشات قانونی، قضات و وکلای دادگستری از انگلستان.

سایت ویکی James Kessler’s TFD برای بسیاری از افراد در دنیای حقوق آشنا است. این سایت همکاری مداوم بین کسلر و خوانندگان بر روی متون چاپ شده انجام می دهد که به جهت ترسیم تغییرات موجود در قانون مالیات و استفاده از نظرات و پیشنهادات کاربران طراحی شده است.

تمامی این پروژه ها الهام بخش LawLibWiki بودند و شما می توانید تغییرات آینده و به روزرسانی های پیشنهادی را از طریق ترلو یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

کلر می گوید من چالش های فناوری را بسیار جذاب دیدم.

اکنون یک نسخه ویرایش شده Q&A (پرسش و پاسخ) ارائه می دهم که طی چند هفته گذشته به تبادل آن پرداختیم:

سوال: شما اشاره کردید که برای هاستینگ و پشتیبانی نیاز به پرداخت هزینه است؟

چگونه ادمین های سایت ویکی آن را مدیریت میکنند؟ آیا ایده ای در مورد حمایت مالی یا تبلیغات دارید؟

پاسخ: زمانی که برنامه های وب هاستینگ ارائه می شود، به دنبال تخفیف ها باشید. بسیاری از ادمین های سایت ویکی یک فرد متخصص در تیم فناوری خود دارند. اما من مجبور شدم یک تیکت تهیه کنم و بسته به پیچیدگی موضوع آن را افزایش دهم و یا یک نفر را برای آن بگمارم. در مورد بودجه آینده باید بگویم برخی از سایت های ویکی به حمایت مالی و تبلیغات هدفمند وابسته هستند. بنابراین این یک نکته قابل تأمل است.

سوال: این یک روند فنی است. چرا وقتی نرم افزارهایی مانند وردپرس برای وبلاگ ها وجود دارد چنین چیز مفیدی تا این اندازه دشوار است؟

جواب: وردپرس به جهت محبوبیت وبلاگ ها ساده به نظر می رسد و از آنجا که محبوب است، پول زیادی نیز در آن وجود دارد. به یاد میآورم چند سال پیش یک مقاله تحقیقاتی می خواندم که در آن در مورد اینکه چطور سبک ها و پوسته های وردپرس بارها تجدید می شد و یا توسط یک شخص با نام مختلف ساخته می شد و باز هم هم سود آور بود، توضیح می داد.

در مورد سایت ویکی چنین نیست. بسیاری از آنها مشهور نیستند و برای حفظ و نگهداری آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد- به غیر از ویکی پدیا. من فکر میکنم اکنون بسیاری از مردم به سایت های ویکی سرگرم کننده مانند شوی تلویزیونی، سری کتاب ها که با آن آشنا هستند و استفاده می کنند اشاره می کنند.

سوال: چرا شما این کار را انجام دادید؟ برای ,CPD جامعه بزرگتر و یا فقط به این دلیل که توانستید انجام دهید؟

جواب: شاید برای هر ۳ . من تنها می خواستم خود را تحت فشار قرار دارم تا به درستی کد نویسی را فرا گیرم و یک دوره آنلاین را تمام کنم. برای استفاده از آن به انگیزه و تمرکز نیاز داشتم. من همیشه سایت های ویکی را دنبال میکردم. این یک گام منطقی برای هر کتابخانه داری است- چطور می توانستیم همه ما به یکدیگر کمک کنیم؟ ما باید دانش را جمع آوری می کردیم و به همکاران کتابدار خود در هر کجای دنیا که هستند کمک می کردیم.

سوال: چه کسی الهام بخش شما بود؟ این جرقه ذهنی از کجا آمده است؟

جواب: جرقه ذهنی از موقعیت من در دنیای قانون زده شد. من به تاریخچه همه چیز علاقه مند هستم. بر اساس تجربه و صحبت با دیگر کتابداران حقوق متوجه شدم که یک سیستم جامع برای اشتراک گذاری دانش وجود ندارد. ما به عنوان کتابداران حقوقی خود را در سطح بالای استاندارد نگه می داریم، اما چندان اعتبار کافی به دست نمی آوریم. به نظر من سایت ویکی توانست این کار را برای ما انجام دهد.

سوال: آینده آن را چه می بینید؟ آیا برنامهای برای آینده دارید؟

سوال: چرا ترلو؟ من دریافتم که بسیار ساده و کاربر پسند و یک روش عالی برای پیگیری امور است. این طور نیست؟

جواب: من از چند استارتاپ بازدید کردم که از ترلو برای مدیریت پروژه های خود استفاده می کردند. من از ترلو برای ایجاد یک فضای دیجیتال جهت برنامه ریزی سایت ویکی استفاده کردم. ترلو راحت تر است، بنابراین اگر بخواهم چیزی را تغییر دهم، می توانم آن را راحتتر انجام دهم و رابط کاربری نیز با آن سازگار است. اگر می خواستم برنامهریزیها را روی کاغذ انجام دهم، وقت زیادی را هدر میدادم و احتمالا قادر به تجسم امور نبودم.

Julia BhojooJulia Bhojoo بنیانگذار LawLibWiki و کتابدار سابق است که قبلاً در دفاتر حقوقی مشغول به فعالیت بوده است. وی به زودی به عنوان بخشی از تیم Digi Comms برایSLA Europe داوطلب خواهد شد و دوره مستری را در اواخر سال خواهد گذراند. همچنین جولیا الگوهای دوخت متقاطع و گلدوزی را طراحی میکند. او کسی است که هرگز از موزه چندان دور نیست و حاضر است برای خوردن یک سوشی خوب مسافت زیادی را سفر کند.

منبع:

ادامه مطلب

عملکرد اصلی نقل قول ها نشان دادن سخن (گفتاری یا نوشتاری) شخص دیگری در حین بیان جملات خودمان است. از علائم نقل قول برای نشان دادن کنش های گفتاری در داستان و گاهی هم در شعر استفاده می شود. از آنجا که برای استفاده از نقل قول باید از منابع خارج از متن خود استفاده کرد، به کار بردن صحیح علائم نقل قول نوعی دفاع عملی در برابر دزدی ادبی تصادفی و یک عمل صحیح از نظر صداقت آکادمیک است.

آنچه در ادامه می خوانیم قوانین استفاده از علائم نقل قول در ایالات متحده آمریکا هستند، اما نکته جالب توجه این است که قوانین استفاده از این علائم نگارشی در کشورهای دیگر متفاوت است.

مطالعه مقاله را به شما مخاطبان پیشنهاد می کنیم.

نحوه نگارش نقل قول مستقیم

برای نوشتن نقل قول مستقیم باید توجه داشته باشیم که این نوع نقل قول شامل درج عین کلمات شخص دیگری در نوشتار خودمان است.

۱٫ علامت های نقل قول همیشه به صورت جفت (باز و بسته) هستند. نمی توانید نقل قول را باز کنید و در پایان مطلب نقل شده، آن را نبندید.

۲٫ در صورتی که مطلب نقل شده، جمله کامل باشد، حرف اول نقل قول مستقیم باید با حروف بزرگ نوشته شود.

۳- وقتی مطالب نقل شده یک قطعه از جمله اصلی است، نیازی به استفاده از حرف بزرگ نیست.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته های حرفه ای در موردسایت‌های آگهی | راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲

۴- اگر نقل قول مستقیم در وسط جمله قطع شد، نیازی نیست ابتدای ادامه نقل قول را که بعدتر می آید، با حرف بزرگ بنویسید.

۵- در تمام مواردی که گفته شد، دقت کنید که نحوه استفاده از علائم نگارشی مثل نقطه یا ویرگول به این صورت است که همیشه قبل از علامت نقل قول نهایی و به اصطلاح درون علامت نقل قول قرار می گیرند. یادتان باشد ممکن است در فرم های مختلف نگارشی و در دستور زبان انگلیسی کشورهای دیگر، دستورالعمل استفاده از این علائم متفاوت باشد.

۶٫ استفاده از نقل قول در صورتی موثر است که بیش از حد به کار نرود و تقریبا کوتاه باشد. نقل قول های زیاد مخصوصا در یک مقاله تحقیقاتی باعث می شود به نظر برسد که برای گفتن حرف اصلی خود تلاشی نکرده اید و در واقع هیچ ایده ای ندارید. این کار می تواند باعث خسته شدن خواننده هم بشود، چون اکثریت خوانندگان به دنبال یافتن نظر شما در آن ایده و تفکر هستند، نه خواندن پشت سر هم نقل قول هایی از دیگران.

استفاده از نقل قول غیرمستقیم

آقای جانسون، یک کشاورز محلی، شب گذشته گزارش داد که یک سفینه فضایی بیگانه را در ملک خود مشاهده کرده است.

مارتین لوتر کینگ بر این باور بود که فرمان پایان بردگی اهمیت زیادی برای امید میلیون ها برده دارد که در اشتباهی سخت به پایان کار خود می رسیدند.

یادتان باشد به مرور یاد خواهید گرفت که نحوه استفاده از نقل قول به صورت مستقیم و غیرمستقیم کجا صحیح است. اما این را هم فراموش نکنید که دقیقا باید بدانید چرا در حال استفاده از نقل قول هستید و صرفا به خاطر اینکه استادتان از شما خواسته است، در مقاله خود نقل قولی را بگنجانید، از نقل قول ها استفاده نکنید.

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می تواند یکی از بهترین راه ها برای نویسندگان علمی باشد تا بتوانند توجه مخاطبان و خوانندگان را به وبلاگ خود جلب کنند. برای نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب و موفق، قسمت زیر را مطالعه کنید.

چرا نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب بسیار عالی است؟

اینگر مبرن، مدیریت ویراستار وبلاگ نجوا کننده پایان نامه (Thesis Whisperer blog)

نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب از مزایای زیادی برخوردار می باشد:

• توسط نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می توانید توجه مخاطبان و خوانندگان بیشتری را به سمت وبلاگ خود جلب کنید تا تحقیق شما را بخوانند.

• می توانید حرفه ای که در نوشتن دارید را توسط استخراج نکات کلیدی و مهم از مقاله تحقیقاتی خود یا توسط ایده ها و نظرات خود در یک پست وبلاگ به صورت کوتاه و مختصر تقویت کنید. (چنین حرفه ای از ارزش زیادی برخوردار است زیرا محققان برای جلب توجه مخاطبان و خوانندگان تلاش زیادی می کنند مانند توییت کردن، به اشتراک گذاشتن، لایک کردن و اشتیاق نشان دادن، تاثیر گذاشتن و نقل قول کردن.

• توسط نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می توانید توجه مخاطبان و خوانندگان بیشتری را به سمت آخرین و جدیدترین مقاله تحقیقاتی که نوشته اید جلب کنید.

• می توانید مهارت های ارتباطی و روشی که به وسیله آن نظرات و اطلاعات خود را ارائه می دهید را تقویت کنید.

البته مخالف این نظرات نیز وجود دارد. شما برای نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به وقت و زمان زیادی نیاز دارید، مخصوصا اگر قصد دارید خودتان به تنهایی وبلاگ را بنویسید و مدیریت کنید. اگر زمان برای شما نگران کننده است، بهتر است ایده ها و نظرات خود را در یک وبلاگی که به خوبی ایجاد کرده اید بنویسید- سعی کنید به جای نوشتن وبلاگ خود از ابتدا، یک پست شخصی بنویسید.

نمونه هایی از وبلاگ های علمی که قبل از نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب بهتر است آنها را مطالعه کنید

بهتر است قبل از اینکه نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید، نمونه هایی از وبلاگ های علمی را بررسی کنید.

نمونه ای از یک وبلاگ تحقیقاتی علمی وبلاگ رفتار درمانی شناختی (Cognitive Behaviour Therapy) است که در آن از نویسنده هایی که تحقیقات خود را در ژورنال منتشر می کنند درخواست می شود که درباره مقالات تحقیقاتی خود شروع به نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب کنند. می توانید بینش ویراستار را که این ابتکار عمل را به وجود آورده مطالعه کنید.

وبلاگ نجوا کننده پایان نامه (The Thesis Whisperer)- یک وبلاگ پشتیبانی علمی است که ویراستار آن اینگر مبرن است که دارای موضوعات مختلفی در رابطه با پشتیبانی تحقیق، از ارائه راه هایی برای نوشتن عمومی تا مرحله انتشار می باشد.

وبلاگ خواندن سریع (Patter)- وبلاگ دیگری است که از تحقیقات و نوشتار علمی پشتیبانی می کند و ویراستار آن پروفسور پت تامسون می باشد.

وبلاگ اتحادیه تحقیقات منطقه ای (Regional Studies Association blog)- وبلاگی است که در آن اعضای جامعه می توانند نظرات و بصیرت های خود را از مقاله تحقیقاتیشان به اشتراک بگذارند.

چگونه می توانید نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید؟

ساختار مشخصی برای یک وبلاگ علمی وجود ندارد و اگر طبیعت وبلاگی غیر رسمی باشد، می توانید شیوه نوین تری را نسبت به روشی که هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی استفاده می کنید را به کار ببرید. ایده ها و نظرات شما باید همیشه در وبلاگتان جریان داشته باشد و ساختاری که در وبلاگ خود ایجاد می کنید باید معنی دار باشد.

در اینجا شما را با ساختارهایی آشنا می کنیم که باید آنها را هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به کار ببرید:

• در محتوا نویسی وبلاگ خود سعی کنید نکات مهم و کلیدی را زودتر از مطالب دیگر در محتوای خود بیاورید. متاسفانه تمام خوانندگانی که تا انتهای مقاله شما را می خوانند قابل اعتماد نیستند، بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از همان ابتدا توجه آنها را جلب کنید.

• تمام وبلاگ ها به صورت آنلاین می باشند، بنابراین بهتر است برای درک بیشتر خوانندگان از پیوندها، عکس ها، ویدیوها و سایر چند رسانه ای ها در وبلاگ خود استفاده کنید.

• هنگام وبلاگ علمی، اگر در محتوای وبلاگ خود از پاراگراف های مختصر و کوتاه، لیست های گلوله ای و عناوین استفاده کنید، خواننده را بیشتر درگیر محتوای خود می کنید.

در رایاماکتینگ می تواند شما را در پیدا کردن محتوا کمک کند.

۱۰ نکته مهم که هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب باید به آنها توجه کنید

۱٫موضوع و اهداف خود را مشخص کنید. قبل از اینکه نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید، موضوع واضح و مشخصی را انتخاب کنید و توضیح دهید که هدفتان از نوشتن این پست وبلاگ چیست. در محتوا نویسی وبلاگ خود می توانید نکات مهم و کلیدی مطالبی را که از کنفرانسی که اخیرا در آن شرکت کرده اید را به کار ببرید، و یا می توانید از خلاصه مقاله تحقیقاتی خود که منتشر شده است استفاده کنید.

۲٫سکوی مناسبی را در وبلاگ خود به کار ببرید. به محض اینکه موضوع خود را انتخاب کردید و زمانی که درباره چیزهایی که قصد دارید از نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به دست آورید، آگاهی کسب کردید، سکویی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید که بتواند شما را به اهدافتان برساند. آیا مایل به بحث و گفتگو هستید؟ بنابراین، وبلاگی را بنویسید که بتوانید در آن نظرات خود را ارائه دهید- اگرچه ابتدا باید مطمئن شوید که قادر به پاسخگویی به تمام این موارد هستید. آیا مخاطب خاصی را برای وبلاگ خود در نظر دارید؟ پس سعی کنید پست وبلاگ خود را همراه با این خواننده خاص ایجاد کنید.

۳٫عنوانی را به کار ببرید که خواننده را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب، سعی کنید عنوانی جالب و جذاب برای وبلاگ خود انتخاب کنید تا خوانندگان زیادی روی وبلاگ شما کلیک کنند. اما به طور هم زمان، باید توجه کنید که عنوانی را که برای وبلاگ خود انتخاب کرده اید خواننده را گمراه نکند و باید طوری باشد که خواننده با دیدن آن بداند که تولید محتوای وبلاگ علمی شما درباره چه چیزی است. عناوینی مانند ’۱۰ نکته درباره…’، ‘۵ موردی که درباره … یاد گرفته ام’ معمولا توجه خوانندگانی را جلب می کند که فرصت و زمان کمی برای خواندن دارند.

۴٫نسبت به مخاطبان و خوانندگان خود شناخت پیدا کنید. دوست دارید بدانید چه کسانی جزء مخاطبان وبلاگ شما هستند؟ آیا مخاطبان شما محققانی هستند که در رشته شما مطالعه کرده اند؟ یا کسانی هستند که خارج از رشته تحصیلی شما می باشند؟ آیا مخاطبان شما مردم عادی هستند؟ آیا سیاست گذاران یا رسانه ها می باشند؟ در هر تصمیمی که می گیرید باید مخاطبان خود را در ذهنتان تجسم کنید- از عناوینی که برای وبلاگ خود در نظر گرفته اید تا عکس هایی که قصد دارید در وبلاگ خود از آنها استفاده کنید، ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید.

۵٫زبان خود را برای خوانندگان ترجمه کنید. نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب با نوشتن مقاله ژورنالی علمی متفاوت می باشد. یک پست وبلاگ علمی معمولا برای مخاطبانی در نظر گرفته می شود که جزء افراد خارج از محیط های علمی می باشند، بنابراین زبانی که هنگام نوشتن پست وبلاگ خود از آن استفاده می کنید باید طوری باشد که تمام مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. پر کارل برینگ که یکی از ویراستارهای ژورنال و وبلاگ می باشد می گوید که ‘هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب، سعی کنید تا جایی که می توانید از به کار بردن اصطلاحات فنی که لازم نیستند دوری کنید- سعی کنید اصول سخت و پیچیده را به زبانی آسان برای خواننده توصیف کنید که انجام این کار یک هنر است’.

۶٫هنگام تولید محتوای وبلاگ علمی، سعی کنید محتوا را به طور مختصر توضیح دهید. معمولا وبلاگ ها نسبت به مقالات ژورنالی کوتاه تر و مختصرتر هستند. بنابراین، سعی کنید مباحث محتوای شما بیشتر شامل نکات کلیدی و مهم باشند.

در این زمینه توصیه میکنیم مقاله

را مطالعه کنید

۷٫وبلاگ خود را تبدیل به یک وبلاگ بصری کنید. اگر هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب از عکس ها یا ویدیوهای جذاب و مناسبی استفاده کنید، می توانید مخاطبان و خوانندگان زیادی را درگیر وبلاگ خود کنید. مطمئن شوید که در وبلاگ خود می توانید از هر نوع عکسی استفاده کنید، و جایی که لازم باشد می توانید باعث اعتبار هنرمند نیز شوید.

۸٫کل عکسی را که در وبلاگ خود از آن استفاده کرده اید را در نظر داشته باشید. پست وبلاگ شما یک انتشار می باشد، بنابراین باید آن را با تحقیقات علمی خود مطابقت دهید و مطمئن شوید که به درستی آن را نقل قول می کنید و هنگام نوشتن آن از نظرات و ایده هایی استفاده کنید که نشان دهنده ذهن پر فکر شما است. تا زمانی که تحقیقات علمی خود را منتشر نکرده اید، از ارائه اطلاعات خود دوری کنید که کاری پر خطر است.

۹٫شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. لینک هایی را به دیگر حساب های رسانه های اجتماعی خود مانند فیس بوک، توییتر، لینکداین یا هر شبکه ای که علمی باشد پیوند دهید این کار باعث می شود تا بهتر بتوانید مشخصات تحقیق آنلاین خود را تشکیل دهید.

۱۰٫ردپای دیجیتالی خود را بشناسید. امروزه کارفرمایان به جستجوی نامزدهای با استعداد به صورت آنلاین می پردازند. بنابراین، سعی کنید که در محتوا نویسی وبلاگ خود از لحنی حرفه ای استفاده کنید و اگر قصد ندارید در تولید محتوای علمی خود از نقل قول استفاده کنید می توانید آن را به کار نبرید.

لینک منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

مقاله ی مروری یا ریویو، به بررسی و مرور مقاله ی اصلی دیگری می پردازد که قبلاً منتشر شده است. مقاله ی مروری یا Review Article می بایست به طرح موضوعات وارد در مقاله ی تحقیقاتی اولیه بپردازد و بر خلاف مقاله تحقیقاتی اولیه، نتایج خاص و جدیدی را ارائه نمی دهد. هدف از مقاله ی مروری یا ارائه ارزیابی های مهم از داده های موجود در مقاله ی اصلی می باشد. مقالات مروری، زمینه های تحقیقاتی بالقوه را برای بررسی یی هدفمند در مراحل بعدی شناسایی می کنند. امکان دارد که این مقالات گاهی اوقات از داده های موجود نتیجه گیری جدیدی نیز داشته باشند.

هدف مقالات مروری چیست؟

  • برداشتی جامع از یک موضوع ارائه می دهند.

  • وضعیت دانش فعلی در آن حوزه را مشخص می کنند.

  • خلا های موجود در مقاله های اصلی را شناسایی کرده و برای تحقیقات بالقوه آینده راه را مشخص می کنند.

  • متدلوژی اصلی و تکنیک های تحقیقاتی را برجسته می سازد.

آیا می دانید؟

برخی از ژورنال ها هستند که فقط مقاله ی مروری یا Review Article منتشر می کنند و برخی از دیگر ژورنال ها هستند که به هیچ عنوان این نوع از مقالات را چاپ نمی کنند. اهداف و حوزه ی ژورنال مورد نظر که می خواهید مقاله تان را در آن منتشر کنید از قبل بشناسید تا ببینید آیا این ژورنال برای چاپ مقاله شما مناسب است یا خیر.

تفاوت مقاله اصلی تحقیقی و مقاله ی مروری یا ریویو چیست؟

چرا مقاله ی مروری یا ریویو بنویسیم؟

در اینجا ۸ نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک مقاله ی مروری یا Review Article در نظر داشته باشید:

۱٫ اهداف و حوزه ی ژورنال را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که اهداف و حوزه ژورنالی که مقاله به آن ارسال می کنید را از قبل خوانده اید و روند کار آنها را از نزدیک دنبال می کنید. ژورنال های مختلف انواع متفاوتی از مقالات را می پذیرند و همه نوع مقاله ای را نمی شود در یک ژورنال چاپ کرد. بنابراین مهم است که قبل از شروع به نوشتن مقاله ی مروری یا Review Article این مساله را بررسی کنید.

۲٫ حوزه کار خود را مشخص کنید

حوزه ی مقاله ی مروری یا Review Article خود و سوالات تحقیقاتی که به آن پاسخ خواهید داد را مشخص کنید و مطمئن شوید که مقاله شما حرف جدیدی در این زمینه دارد. همانطور که آنگوس کراک نویسنده ی برنده ی جایزه به ما می گوید: ‘ باید حوزه تحقیقاتی مقاله خود را طوری مشخص کنید که قابل کنترل باشد، یعنی خیلی بزرگ یا کوچک نباشد. اگر این زمینه به خوبی در نظر گرفته شود، اگر مقاله تحقیقاتی اولیه به خوبی همه چیز را توضیح داده پس بهتر است بر پیشرفت های اخیر در آن حوزه تمرکز کنیم.’

۳٫ یافتن منابعی برای ارزیابی

هنگام یافتن منابع برای ارزیابی، آنگوس کراک می گوید بسیار مهم است که: ‘از چندین موتور جستجو یا پایگاه داده استفاده کنید تا هیچ یک از منابع مهم را از دست ندهید.’ برای یافتن مقالات مروری در علوم پزشکی، توصیه های NCBI را بخوانید.

۴٫ عنوان، چکیده و کلمات کلیدی را بنویسید

۵٫ موضوع را شرح دهید

با یک توضیح کلی از موضوع شروع کنید و با شرح اینکه چرا مرور نوشتن بر این موضوع لازم است مقاله ی مروری یا Review Article را پیش ببرید. برای آگاهی بخشی در مقدمه خود از تحقیقات و مقالات موجود بهره ببرید و در ادامه آن را به اندازه کافی بسط دهید تا بتوانید مخاطبان زیادی از افراد غیر متخصص را جذب کار خود کنید. این مساله به حداکثر رساندن ارتباط با مخاطب و تأثیر بیشتر بر خوانندگان می انجامد. مقدمه را خیلی طولانی ننویسید. مرور را به بخشهایی با اندازه ی مناسب تقسیم کنید تا به راحتی بتوان نقطه نظرات حقیقی را شناسایی کرد.

۶٫ بحث انتقادی داشته باشید

مطمئن شوید که در مقاله تان نه فقط یک خلاصه توصیفی از موضوع مقاله ی اصلی بلکه یک بحث انتقادی را دنبال می کنید. اگر مقالات متناقضی در حوزه کاری که دارید مرورش می کنید وجود دارد حتما گوشه هایی از آن مقالات را در مقاله مروری یا ریویو تان وارد کنید و محتوای هر دو طرف بحث را وارد مقاله کنید.

همچنین می توانید از مقاله ی مروری یا Review Article خود برای حل تعارض بین مقالات متناقض نیز استفاده کنید. آنگوس کراک همچنین معتقد است: ‘هنگامی که قسمت اصلی مقاله ی مروری یا Review Article را نوشتید، یک قدم به عقب برگردید و به دنبال مسائل حیاتی در مقاله باشید.

پیشرفت های کلیدی که حاصل شده و موضوعاتی که تحقیقات اصلی بر آن متمرکز بوده را پررنگ کنید چرا که این امر می تواند تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد. این موارد برای نشان دادن این که این تحقیق دارد به کجا می رسد بسیار مهم است. در حقیقت راهگشای مسائل مشترکی است که مردم قبلا با آن ها دست به گریبان بوده اند.’

۷٫ جمع بندی کنید

به عنوان بخشی از نتیجه گیری، این امر می تواند شامل پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده در مورد موضوع مورد مرور نیز باشد.

۸٫ از نظرات یک دوست منتقد استفاده کنید

آخرین بررسی، همیشه قبل از ارسال مقاله، بررسی نهایی املا و دستور زبان است. بهتر است قبل از ارسال مقاله از یک دوست یا همکار منتقد بخواهید نظرات خود را در مورد مقاله تان به شما بگوید. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، به استفاده از یک سرویس تصحیح ایرادات زبان فکر کنید. خدمات ویرایش اطلاعات تیلور و فرانسیس می تواند برای شما مناسب باشد. برای دریافت آخرین اخبار، اطلاعات آماری، نکات و موارد دیگر که مستقیماً به شما ایمیل شود، در خبرنامه تیلور و فرانسیس ثبت نام کنید.

بررسی چک لیست مقاله

قبل از ارسال مقاله ی مروری یا Review Article خود، این چک لیست را تکمیل کنید:

  • آیا اهداف و حوزه ی ژورنال را بررسی کرده اید؟

  • آیا حوزه تحقیقاتی مقاله خود را مشخص کرده اید؟

  • آیا از چندین موتور جستجو برای یافتن منابع به جهت ارزیابی بهتر استفاده کرده اید؟

  • آیا با عنوان توصیفی و چکیده را نوشته اید؟

  • آیا با مروری بر موضوع مقاله ی اصلی شروع کردید؟

  • آیا بحث انتقادی ارائه داده اید؟

  • آیا در نتیجه گیری، پیشنهادی را در مورد آینده ی این موضوع آورده اید؟

  • آیا از دوستی خواسته اید که بررسی محتوایی هدفمند نهایی املا و دستور زبان را انجام دهد؟

محتوای کامل در سایت منبع