نکته های ارزشمند درباره عکس با کیفیت

پینترست یک شبکۀ اجتماعی است. فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ شروع کرده است. کاربران فعال پینترست در آنجا عکس و فیلم های آموزشی مختلف را بارگذاری می کنند. در این شبکه مجازی جهانی بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعالیت می کنند. در پینترست عکس ها و طرح های بسیار خلاقانه ای وجود دارد. همچنین آموزش کارهای خلاقانه و متفاوت به صورت کلیپ بر روی این اپ موجود است. شبکۀ مجازی پینترست به صورت وب سایت و اپلیکیشن در دسترس همگان قرار دارد. امروزه بسیاری از کاربران دغدغۀ دانلود عکس با کیفیت از را دارند. ما در این مقاله به طور مفصل به این مطلب می پردازیم.

خلاقیت و نوآوری

ویژگی پینترست

از ویژگی شبکۀ مجازی پینترست این است که با جستجو در آن شما به مجموعه ای از عکس ها و ویدئوها جذاب مرتبط با سرچتان دسترسی خواهید داشت. شما را از دردسر مجموعه ای از لینک ها و سایت های دیگر راحت می کند. اگر می خواهید به نتایج بهتری دست یابید، می توانید از سرچ های پیشنهادی خود پینترست که در بالای صفحه پیشنهاد داده است، استفاده کنید. حتی می توانید یک سری از پیج هایی که از نظر شما به روحیاتتان نزدیک هستند را دنبال کنید.

پینترست از نظر اندازۀ تصویر و کیفیت آن هیچ گونه محدودیتی ندارد. بنابراین ممکن است به راحتی بتوانید دانلود عکس با کیفیت از پینترست را برای عکس دلخواهتان انجام دهید. حتی عکس های در اندازه های بسیار بزرگ را می توانید بر روی آن مشاهده کنید. می توانید محتوای خود را هم از طریق مرورگر روی رایانه تان و هم از راه اپلیکیشن بر روی این اپ قرار دهید. پین ها را می توانید به راحتی به هر سایتی که بخواهید لینک کنید. می توانید از آن مثل اپلیکیشن دیوار استفاده کنید و هرچه را که مایل هستید، در آنجا برای فروش بگذارید. پینترست مثل دریایی بی کران از ایده های ناب و خلاقانه است. با توجه به ساختار پینترست، هر پین شما را به پین های دیگر را هدایت می نماید. این ویژگی برای دست یابی به آنچه که می خواهید، سرعت شما را افزایش می دهد.

ایده

در قسمت بالای سایت یا اپلیکیشن قسمتی برای جستجو دارد. شما می توانید در این قسمت کلمه یا عبارت مدنظر برای جستجویتان را وارد نمایید. پینترست هر کلمۀ جدای شما را به عنوان یک برچسب برای جستجوی عکس ها و فایل ها محسوب می کند. بهتر است عباراتی را که جستجو می نمایید دارای ویژگی های زیر باشد.

• کوتاه، در حد یک یا دو کلمه بسیار عالی می باشد.

• ساده

• مشخص

بعد از جستجوی شما پینترست خود کلمات دیگری را در کنار کلمۀ جستجوی شما پیشنهاد می دهد. شما با استفاده از این کلمات می توانید به عکس ها و فایل های مختلف دیگری هم دسترسی داشته باشید. همچنین این مجموعه کلمات می تواند جستجوی دقیق تری را برای شما رقم بزند.

راه دانلود عکس با کیفیت از پینترست

اگر شما به دنبال ایده های خلاقانه در پینترست هستید، ممکن است که بخواهید بعضی از آنها را دانلود کنید. شما در خود پینترست بدون دانلود می توانید عکس ها را ذخیره نمایید. این ویژگی به شما کمک می کند که اگر مجدد در این اپلیکیشن آنلاین شدید، بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. ولی اگر بخواهید به صورت آفلاین و همیشه امکان دیدن آن عکس ها را داشته باشید، لازم است آن عکس را دانلود کنید. با استفاده از دانلود می توانید هر ایده یا عکسی که به آن علاقه مند بودید را در گوشی و یا کامپیوتر خود ذخیره کنید.

برای دانلود عکس با کیفیت از پینترست هم می توانید پس از انتخاب عکس، لینک آن را کپی کنید. بعد لینک را در قسمت مرورگر گوشی یا لپ تاپتان پیست نمایید. در این مرحله می توانید عکس های نزدیک به همان عکس انتخابی تان را ببینید. در این قسمت اگر در پینترست آز آن عکس، عکسی با کیفیت تر موجود باشد به شما نشان داده می شود. برای ذخیره آن هم از روش های گذشته در مقاله استفاده کنید. در این مرحله اگر عکس با کیفیتی پیدا نکردید به معنای عدم وجود آن در پینترست می باشد.

محتوای کامل در سایت منبع

ابعاد عکس مناسب اینستاگرام چقدر است؟ شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید. یا شاید در هنگام پست کردن عکسی به دلیل متناسب نبودن اندازه آن با سایزی که اینستاگرام در نظر گرفته است بخشی از عکس مورد نظرتان کراپ شده باشد. اگر این موارد برای شما هم پیش آمده است در ادامه با ما همراه باشید تا به ابعاد عکس مناسب اینستاگرام بپردازیم.

اینستاگرام

اهمیت دانستن ابعاد عکس مناسب اینستاگرام

اینستاگرام امروزه به یک رسانه گسترده تبدیل شده است که افراد روزانه ساعات زیادی را در آن سپری میکنند. فرقی نمیکند که در این فضا به تولید محتوا میپردازید و یک صفحه عمومی داشته باشید یا اینکه فقط در صفحه شخصی خودتان تصاویر و فیلم های موردنظرتان را انتشار بدهید. در هر صورت دانستن ابعاد عکس مناسب اینستاگرام مفید خواهد بود.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

اگر ابعاد عکس شما کمتر از باشد، خود برنامه عکس ها را میکشد تا در این قالب قرار بگیرند. در این صورت عکس با کیفیت کمتری از آنچه شما شاهد بوده اید به نمایش در میاید.

در صورتی که ابعاد عکس بیشتر از ابعاد استاندارد باشد ممکن است اینستاگرام بخش هایی از آن را حذف کند. با این کار بخشی از جزئیات مورد نظر حذف میشوند. البته در بیشتر موارد نیز عکس های بزرگتر از ابعاد استاندارد به مقیاسی کوچکتر تبدیل میشوند و بدون نیاز به کراپ کردن به صورت کامل نمایش داده میشوند.

دانستن ابعاد عکس مناسب اینستاگرام کمک میکند تا عکس ها به همان صورت که شما مدنظر دارید نشان داده شوند:

اگر این برنامه را نصب کرده باشید احتمالا میدانید که در نمای کلی پست ها به صورتی مرتب و در سه ستون نمایش داده میشوند. گاه از این ویژگی اینستاگرام استفاده های خلاقانه ای میکنند. به عنوان مثال برخی عکس ها را به ابعاد کوچکتر تقسیم میکنند و سپس آن ها را به ترتیب پست میکنند. با این کار عکس مورد نظرشان ابعادی بزرگتر خواهد داشت که در نمای کلی پیج قابل مشاهده است.

گاه با استفاده از این ویژگی یک تم برای صفحه اینستاگرام طراحی میشود. به این صورت که عکس ها با ترتیب مشخصی پست میشوند تا در کنار هم قرار گرفتن آن ها ظاهر زیبایی ایجاد کند. در این موارد نیز علاوه بر ترتیب انتشار، ابعاد پست ها نیز اهمیت دارد.

با دانستن ابعاد عکس مناسب اینستاگرام میتوانید صفحه اینستاگرام خود را مرتب تر کنید. با این کار کاربر حس خوبی از حضور در پیج شما میگیرد. در این صورت است که مدت زمان بیشتری را در صفحه شما سپری خواهند کرد. اگر پیج یک پیج کاری است این مسئله میتواند به نفع شما باشد چرا که احتمال خرید و یا استفاده از خدمات ارائه شده را بالاتر میبرد.

نکات قابل توجه در ابعاد عکس اینستاگرام

درباره انتشار عکس در هر یک از این بخش ها لازم است نکات به خصوصی را مدنظر داشته باشید. اگر از فضای اینستاگرام برای بازاریابی و ارائه محصولات و خدمات خود استفاده میکنید توجه کنید که بهترین اندازه ابعاد مربعی (۱:۱) است. ممکن است استفاده از دیگر ابعاد باعث شود که صفحه اینستاگرام نامرتب جلوه کند.

بازاریابی

توجه داشته باشید که اگر از رشته عکس در یک پست استفاده میکنید (یعنی در یک پست با استفاده از قابلیت select multiple چند تصویر قرار میدهید) باید ابعاد همه عکس ها یکسان باشند. البته بسیاری این قانون را رعایت نمیکنند و این تفاوت در هنگام ورق زدن عکس ها خود را نشان میدهد. این مسئله میتواند حس بی نظمی را به مخاطب القا کند.

ابعاد عکس مناسب اینستاگرام

مدتی است اینستاگرام از عکس های افقی و عمودی نیز پشتیبانی میکند. اما هنوز در نمای کلی عکس ها را به صورت مربعی نشان میدهد تا ظاهر مرتب آن به هم نخورد. در حقیقت میتوان گفت اینستاگرام از عکس ها و فیلم های منتشر شده با سه اندازه مختلف پشتیبانی میکند. عکس هایی که به صورت مربع هستند، و طول و عرض یکسانی دارند.

عکس های افقی که طول آن ها کمتر از عرضشان است و عکس های عمودی که عرض کمتری دارند. عموما عکس هایی که در دوربین های تلفن همراه ثبت میشوند عمودی هستند و عکس های دوربین نیز به صورت افقی میباشند. اندازه اولین دسته یعنی عکس های مربعی ۱:۱ است؛ یعنی ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل. عکس های افقی اندازه ای معادل ۱٫۹۱:۱ دارند که به شکل دقیق تر ابعاد آن ها ۱۰۸۰×۵۶۶ پیکسل است.

دسته آخر یعنی عکس های عمودی به شکل ۴:۵ هستند که ابعادشان ۱۰۸۰×۱۳۵۰ پیکسل است. میتوانید پیش از منتشر کردن عکس در اینستاگرام اندازه آن ها را در تلفن همراه خود چک نمایید. برای این کار روی عکس مورد نظر بروید و از منوی مربوطه گزینه جزئیات را انتخاب نمایید.

ابعاد عکس مناسب اینستاگرام برای استوری

برخلاف پست در اینستاگرام اندازه باید به صورتی باشد که طول آن ها بیشتر از عرضشان باشد. یعنی عکس ها عمودی بوده و نسبت ۹:۱۶ داشته باشند. ابعاد عکس ها در استوری اینستاگرام باید به صورت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ باشد. البته دست شما در انتشار استوری کاملا باز است و هر عکسی با هر ابعادی را میتوانید در این قسمت آپلود نمایید.

اما برای این که استوری صفحه را به صورت کامل پوشش دهد و حاشیه ایجاد نشود بهتر است از عکس هایی با همین ابعاد استفاده نمایید. اگر ابعاد عکس بیشتر باشد ممکن است پس از انتخاب بخش هایی در پشت صفحه قرار بگیرند، البته در این بخش به سادگی امکان تنظیم نمودن عکس را به صورتی که مد نظرتان است خواهید داشت.

حتی میتوانید با کشیدن روی صفحه افکت های مختلفی را روی آن قرار دهید. یکی دیگر از بخش هایی که در آن عکس های مستطیلی با فرم عمودی به کار شما خواهند آمد کاور پست های IGTV است. البته این عکس ها در ابعاد کمی متفاوتند. یعنی ابعاد آن ها به صورت ۱۰۸۰×۱۶۸۰ پیکسل است.

ابعاد عکس مناسب اینستاگرام برای پروفایل

یکی دیگر از بخش های اینستاگرام که میتوانید در آن عکس آپلود نمایید پروفایل است. عکس های پروفایل نیز همانند عکس های پست نسبت ۱:۱ دارند. یعنی عکس هایی که برای پروفایل انتخاب میشوند بهتر است به صورت مربعی باشند. در غیر این صورت ممکن است تصویر نهایی پروفایل با چیزی که شما در نظر داشتید یکسان نباشد.

البته نهایتا عکس های پروفایل به صورت دایره نمایش داده میشوند. برای اینکه عکس شما نمایش بهتری داشته باشد باید تصویر اصلی در مرکز این مربع قرار داشته باشد. با توجه به این که گوشه های عکس در نمایش نهایی از بین میروند باید در نظر داشته باشید که قسمت های اصلی عکس به هیچ عنوان در گوشه ها قرار نگرفته باشند.

ابعاد عکس مناسب اینستاگرام برای کاور هایلایت

پس از، این استوری ها در بخشی به نام آرشیو ذخیره میشوند. آرشیو مجموعه استوری هایی است که تا کنون منتشر نموده اید. پس از پایان مدت زمان انتشار استوری (یعنی پس از ۲۴ ساعت) میتوانید با مراجعه به بخش آرشیو برخی از استوری ها را هایلایت نمایید. در واقع میتوان گفت هایلایت شامل مواردی است که به اندازه پست اهمیت ندارند اما ترجیح میدهید همیشه در دسترس و قابل مشاهده باشند.

پس از انتشار هایلایت اولین استوری انتخابی شما کاور آن خواهد بود. اما شاید شما هم پیج هایی را دیده باشید که در آن کاور هایلایت با استوری اول متفاوت است. حتی گاهی از کاور برای مشخص کردن دسته بندی هایلایت ها استفاده میشود. به هر حال استفاده از کاور هایلایت سبب میشود تا ظاهر پیج شما زیباتر و حرفه ای تر به نظر برسد. حال به سوال اصلی باز میگردیم. ابعاد عکس مناسب کاور هایلایت چقدر است؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند در موردتبلیغات رایگان در گوگل

ابعاد عکس مناسب برای هایلایت نیز ۱۸۰×۱۸۰ پیکسل است. البته شما میتوانید عکس هایی با ابعاد بزرگتر برای این بخش در نظر بگیرید اما در نظر داشته باشید که فرم این عکس ها باید به صورت مربع باشد. همچنین تصویر اصلی که مد نظر دارید در نمای خارجی دیده شود باید در مرکز عکس واقع شده باشد. چرا که کاور هایلایت نیز به شکل دایره به نمایش در میاید و گوشه های تصویر مربعی شما حذف میشود.

ترفند قرار دادن عکس در اینستاگرام با ابعاد دلخواه

اگر بنا به دلایلی عکس مورد نظر شما با ابعادی که اینستاگرام در نظر دارد منطبق نیست میتوانید آن را روی یک کاور مربعی قرار دهید. بهتر است کاوری که در نظر گرفته اید با عکس تم یکسانی داشته باشد. برای این کار میتوانید از ابزارهایی مثل photoshop در دسکتاپ استفاده نمایید.

اگر میخواهید با استفاده از تلفن همراه تان برای عکس کاور ایجاد نمایید میتوانید از برنامه استفاده کنید. برای انجام این کار با استفاده از picsart ابتدا کاوری که مد نظر را دارید انتخاب نمایید و سپس با استفاده از گزینه افزودن تصویر عکس مورد نظرتان را به آن بیفزایید. از این ترفند میتوانید برای قرار دادن چند عکس در یک صفحه نیز استفاده کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

آیا تاکنون به مقایسه تبلیغات خوب و بد فکر کرده اید؟ در عصر حاضر با وجود نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات در اپلیکیشن‏ها و سایت ها، مشخص است که افراد تبلیغات را به راحتی می پذیرند. از طرف دیگر امروزه باقی ماندن در فضای رقابتی به طور فزاینده ای دشوار شده است. فناوری تقریباً به همه افراد اجازه می دهد یک تبلیغ خوب را ایجاد کنند، حتی اگر تخصصی در آن را نداشته باشند.

مقایسه تبلیغات خوب و بد

مقایسه تبلیغات خوب و بد دشوار است، زیرا مرز بین تبلیغات خوب و بد بسیار باریک است. ما در این مقاله به مقایسه تبلیغات خوب و بد پرداخته ایم تا شما با شناخت تبلیغات خوب و بد، بهترین تبلیغات را برای کسب و کار خود طراحی کنید

تبلیغات مخاطب دار

اما اولین سوال این است که تبلیغات خوب چه نوع تبلیغاتی هستند؟ تبلیغات خوب، تبلیغاتی است که برند شما را به افرادی که ممکن است به محصولات شما علاقه مند شوند، به بهترین شکل معرفی می کند و جایگاه آن را مشخص می نماید. در این نوع تبلیغات بهترین ویژگی ها و مزایای محصولات شما به تصویر کشیده میشود و برند شما برای مخاطبان هدف جذاب تر میگردد.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

تبلیغات ویژگی هایی دارد که موجب تمایز آن از تبلیغات بد می‏شود. تبلیغات خوب مخاطبان را مستقیماً به دام می اندازد. چنین تبلیغاتی مخاطبان را به سمت پایین قیف فروش سوق می دهد، هرچند آن ها قصد خرید نداشته باشند. مهمترین ویژگی های تبلیغات خوب عبارتند از:

  • متقاعد کننده

  • هدف گذاری شده

  • طراحی خلاقانه

  • بدیع

  • ترویج دهنده

  • اختصاصی

  • اخلاقی

  • ماندگار

  • بخشی از استراتژی کلی تبلیغات

تبلیغات خوب فقط زمانی عملکرد مطلوبی دارد که همه عوامل زیر در آن وجود داشته باشد:

  • گرافیک با کیفیت

  • عنوان متقاعد کننده

  • فراخوانی برای اقدام

مقایسه تبلیغات خوب و بد: بهترین نمونه هایی از تبلیغات خوب

همانطور که ذکر شد، مقایسه تبلیغات خوب و بد و شناخت عوامل تعیین کننده آن ها، سخت است. حتی برندهای معروفی مانند پپسی تبلیغاتی را ارائه میدهند که مجبور میشوند از مخاطبان خود عذرخواهی کنند. البته هدف آن ها ارائه تبلیغ بد و برانگیختن خشم مردم نیست، زیرا هیچ برندی نمیخواهید تبلیغی را ارائه دهد که احساسات منفی را منتقل کند.

با توجه به اینکه که انجام تبلیغات یک سرمایه گذاری بلندمدت است، تنها راه مقایسه تبلیغات خوب و بد، توجه به نمونه های خوب و بد تبلیغات است. در این مقاله ما چند نمونه از تبلیغات خوب را برای الهام گرفتن از آن ها و چند نمونه از تبلیغات بد را برای اجتناب از آن ها ارائه کرده ایم.

IKEA

یکی از معیارهای موفقیت یک برند، تأثیرگذاری آن است. وقتی اکثر مردم شرکت شما را بشناسند، به این معنی است که شما با موفقیت یک هویت قوی و واضح از برند خود ایجاد کرده اید. تبلیغات همیشه در این زمینه پیشگام بوده است

زیرا به جای فروش محصولات، تجربه استفاده از محصول را معرفی کرده اند. موفقیت IKEA به دلیل ارائه یک مدل تجربه خوب به مشتریان خود است. به همین دلیل از رقبایش متمایز شده است. مصرف کنندگان می توانند از هر برندی خرید کنند، اما اگر تجربه خرید را برای آن ها لذت بخش کنید، می توانید در میدان رقابت پیروز باشد.

فولکس واگن

شرکت ها از تبلیغات متقاعدکننده استفاده می کنند تا مشتریان آن ها یک باور را بپذیرند. این امر موجب افزایش خرید محصولات توسط آن ها می شود. فولکس واگن در تبلیغات خود به دنبال تغییر باور افراد و ترغیب آن ها برای خرید ماشین های کوچک به جای ماشین های بزرگ بود. این شرکت تا زمانی که تولید خودروهای کوچک را متوقف کرد موفق عمل کرد؛ زیرا در طول این مدت از این کمپین استفاده کرد.

KFC

در کمتر تبلیغاتی می توانید عذرخواهی یک برند را مشاهده کنید. اکثر آن ها از متن های مطبوعاتی، پست های وبلاگ یا ایمیل برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند. با این حال، از یک تبلیغات برای عذرخواهی از مشتریان خود استفاده کرد زیرا فروشگاه آن ها برای عرضه محصولات خود به اندازه کافی مرغ نداشت. حتی مدیران این شرکت حروف KFC را به FCK تغییر دادند. آن ها با اضافه کردن یک حرف، کلمه زشتی را منتقل کردند و پذیرفتند که کجا اشتباه کرده اند.

مک دونالد

هم طرفداران مک دونالد و هم افرادی که طرفدار آن نیستند با این شرکت آشنا هستند. در اکثر تبلیغات چاپی آن ها، از رنگ قرمز استفاده شده است. علاوه بر این، آن ها از تصاویر برای برانگیختن حس گرسنگی افرادی که در معرض تبلیغات آن ها هستند، استفاده می کنند. حتی تبلیغات آن ها در فضای باز موجب می شود شما یک همبرگر بزرگ را در مقابل خود تصور کنید.

اپل

گاهی اوقات، لازم نیست طراحی های تبلیغات خود را تغییر دهید، به خصوص اگر افراد شما را با طرح های خاصی می شناسند. کاری که اپل برای اکثر تبلیغات خود انجام داده است به همین شکل است. آن ها اکثراً از طراحی ساده یا حتی مینیمالیستی استفاده می کنند که در پلتفرم های مختلف به راحتی قابل تشخیص است. آن ها فقط به یک عکس با کیفیت از محصول خود و یک متن کوتاه نیاز دارند تا توجه مخاطبان خود را جلب کنند.

کوکاکولا

تبلیغات کوکاکولا به جای تبلیغ یک محصول، بیشتر شبیه طرحی است که آتش فرار را نمایش می دهد؛ بنابراین ما تبلیغات این شرکت را به عنوان تبلیغات بد در نظر گرفته ایم. نه تنها پیام ارسال شده آن مشخص نیست، بلکه نمادی که مرتبط با محصول باشد هم وجود ندارد. طراحی تبلیغات کوکاکولا جذاب است اما سؤالی که در ذهن شما شکل می گیرد این است که این تبلیغات چه چیزی می خواهد بگوید؟

سونی

شرکت سونی که در حوزه فناوری فعالیت می کند در زمینه تبلیغات موفق عمل نکرده است؛ زیرا یکی از توهین آمیزترین تبلیغات خود را هنگام تبلیغ PlayStation Portable انجام داد. آن ها در پیام تبلیغاتی خود نژادپرستی را تبلیغ کردند و با مفهوم سازی بحث برانگیز در این زمینه، موجب تعجب مخاطبان خود شدند.

نتیجه نهایی

مقایسه تبلیغات خوب و بد می تواند به شما کمک کند تا از استراتژی های خاصی استفاده کنید، از اشتباهات یاد بگیرید و از آن ها اجتناب کنید. هیچ قانون خاصی برای ساخت تبلیغات خوب وجود ندارد. از طرف دیگر وجود اشتباهات برای مراقب بودن، آگاهی اجتماعی و ارائه پیام درست می توانند به شما برای ساخت تبلیغات خود کمک کنند. شما می توانید با کمک یک تیم عالی از طراحان گرافیک، تبلیغات عالی را ایجاد کنید و بدون اینکه آسیبی به شما برسد، در بین مخاطبان خود محبوب شوید و میزان فروش خود را افزایش دهید.

ادامه خواندن در سایت منبع

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی به چه صورت می باشد. همانطور که می دانید تولید محتوا برای هر کسب و کاری که در بستر فضای مجازی صورت می گیرد، بسیار مهم می باشد. هر سایت و کسب و کاری سعی دارند با با کیفیت توجه مخاطبین و گوگل را به سمت سایت خود جذب کنند. با این کار هم رتبه سایت افزایش پیدا می کند و هم اینکه مخاطبان شما بیشتر می شود.

فروشگاه اینترنتی

این روزها برای کسب درآمد در فضای مجازی روش های بسیاری وجود دارد، که یکی از متداول ترین آنها که با بازخورد مناسبی از سمت مخاطبین همراه بوده، فروشگاه اینترنتی می باشد. امروزه شما می توانید با کسب ساده ترین آموزش ها برای خود یک سایت فروشگاه اینترنتی به راحتی به وجود بیاورید و یا اینکه از شخصی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

به طور کلی کسب درآمد از اینترنت، به دلایل بسیار مهمی در حال افزایش می باشد. فروشگاه های اینترنتی به نوعی ویترین کسب و کار شما می باشند، که مشتریان در نگاه اول با آنها ارتباط دارند. با توجه به اینکه سرمایه گذاری در فضای مجازی و داشتن سایت فروشگاه اینترنتی، به مراتب بهای کمتری نسبت به دنیای واقعی دارد، امروزه شاهد آن هستیم که روز به روز بر تعداد فروشگاه های اینترنتی افزوده می شود.

اما سوال اینجاست که آیا تنها با داشتن یک سایت و فروشگاه اینترنتی شما به درآمد خواهید رسید؟ مسلما جواب این سوال خیر می باشد. شما می بایست از راه های مختلف مخاطبین و مشتریان را به سایت خود جذب کنید، اعتماد سازی کنید و سپس آنها از سایت شما خرید کنند. یکی از این روش های تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی می باشد. اما تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی به چه شکلی می باشد.

اعتماد سازی-جلب اعتماد

حتما برای شما هم این سوال پیش می آید که زمانی فروشگاه اینترنتی داریم و شغل ما فقط فروش می باشد، تولید محتوا به چه نحوی و چرا باید انجام شود.بسیاری از افرادی که قصد دارند از فروشگاه اینترنتی خرید کنند، معمولا به دنبال این هستند که یک محصول را از همه جوانب بررسی کرده و سپس خریداری کنند. بنابراین فروش به مشتریان اینترنتی نیز، فعالیت و شغل آسانی نمی باشد، بلکه شما باید با دادن اطلاعات مختلف و پیشنهاد های گوناگون سعی در جذب مخاطب کنید تا بتوانید محصول خود را به او فروش برسانید. شما با استفاده از تولید محتوا می توانید این اطلاعات را به مشتریان ارائه بدهید و اعتماد آنها را جذب کنید. در ادامه به چندین نوع تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

راهنمای استفاده از محصولات

اولین و ساده ترین تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی، نوشتن یادداشتی تحت عنوان راهنمای استفاده از محصولات می باشد. شما هر نوع محصولی که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند، بسیار لازم ضروری می باشد که در کنار آن یک متنی تحت عنوان راهنمای استفاده از محصولات را نیز قرار دهید.

با استفاده از این شیوه تولید محتوا، علاوه بر اینکه برای گوگل و افزایش رتبه سایت شما بسیار ارزشمند می باشد، باعث می شود مشتریان شما کاملا با محصول شما آشنا شوند، اطلاعات کاملی در رابطه با آن کسب کنند، سپس نسب به خرید اقدام کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات تجربه شده دربارهآموزش بازاریابی | راهنمای آپدیت شده

استفاده از تصویر محصولات

همانطور که می دانید یکی از روش های تولید محتوا، استفاده از عکس و تصویر می باشد. برای تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی، استفاده از تصویر و عکس با کیفیت محصولات نیز بسیار با اهمیت می باشد. البته باید این نکته را کاملا مد نظر داشته باشید که تصاویری که از محصولات بر روی سایت خود قرار می دهید، کاملا مطابق با محصول باشد.

منظور این می باشد که برای مثال مشتری از سایت شما با توجه به عکس و تصویری که شما از محصول در سایت گذاشته اید، خرید را انجام می دهد ولی زمانی که محصول به دست او می رسد، با تصویری که از محصول دیده به کلی متفاوت می باشد که این کار نارضایتی مشتریان را به همراه خواهد داشت. برای فعالیت در اینترنت همیشه حقیقت را سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

استفاده از فیلم های آموزشی در رابطه با محصولات

یکی دیگر از روش های تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی، قرار دادن فیلم های آموزشی در فروشگاه اینترنتی می باشد. امکان دارد که شما محصولاتی را در سایت خود برای فروش گذاشته باشید که مشتری برای استفاده از آنها باید آموزش ببینید. بهترین روش برای آموزش به مشتریان، استفاده از همین فیلم ها می باشد.

به طور کلی تولید محتوا در قالب فیلم و ویدئو امروزه مخاطبین بیشتری دارد، به طوری که شما می توانید برای ساده ترین محصولات خود نیز ویدئویی را تدارک ببینید، که مشتریان و مخاطبان با دیدن آن مشتاق خرید محصول شما شوند.

استفاده از مقاله های مرتبط با محصولات

بسیار اتفاق افتاده است که مخاطب و مشتری قصد خرید محصولی را دارند ولی برای خرید دچار تردید هستند. شما برای نیاز آنها و برطرف کردن تردید آنها می توانید مقالاتی را تولید کنید. شما از هر نیاز مشتری باید برای تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

برای مثال سایت شما اگر در زمینه فروش پوشاک و محصولات مرتبط با آن فعالیت می کند. می توانید با نوشتن مقاله هایی نظیر این عنوان: بهترین مدل کیف برای سن های ۲۰ تا ۳۰ سال. زیباترین کفش ها برای افراد شیک پوش. شما با استفاده از اینگونه مقالات علاوه بر اینکه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود انجام داده اید، اطلاعاتی را نیز به مخاطبین خود منتقل کرده اید و به آنها کمک کرده اید تا تردید خود را برای خرید کردن از بین ببرند و اقدام به خریداری محصولات مورد علاقه خود کنند.

تمام سایت های فروشگاهی اینترنتی که در سرتاسر دنیا در حال فعالیت هستند، بسیار زیاد به تولید محتوا توجه می کنند و در درون سازمان خود تیم هایی تحت عنوان تیم های تولید کننده محتوا در اختیار دارند تا برای مشتریان و محصولات کار تولید محتوا را نیز انجام دهند. در ایران نیز سایت هایی همچون دیجی کالا و بامیلو که این روزها در صدر فروشگاه های اینترنتی هستند، به تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود ارزش بسیار قائل هستند.

ادامه مطلب

نرم افزار فتوشاپ از جمله نرم افزارهای بسیار پرکاربرد است. برای کار با این نرم افزار ممکن است بسیار زیاد از عکس استفاده کنید. در نتیجه نیاز به دانلود عکس برای فتوشاپ دارید. معمولاً عکس های مخصوص فتوشاپ باید کیفیت بالایی داشته باشند. با کیفیت پایین کار بی کیفیتی را تولید می کنید. در این مقاله ما روش های دانلود عکس با کیفیت برای فتوشاپ را به شما معرفی می کنیم.

انواع روش های دانلود عکس برای فتوشاپ

جهت دانلود عکس برای فتوشاپ در کل دو روش وجود دارد. یکی سرچ مستقیم عکس در گوگل است و روش دیگر هم سرچ در سایت های مخصوصی که محلی برای ارائه دادن عکس با کیفیت هستند، می باشد. در این مقاله ما تعدادی از این سایت ها را معرفی خواهیم کرد.

سرچ در گوگل جهت دانلود عکس برای فتوشاپ

معرفی سایت های مختلف جهت دانلود عکس برای فتوشاپ

۱٫ سایت Dribble

یکی از بهترین سایت هایی که جهت دانلود عکس برای فتوشاپ می توانید پیدا کنید، همین سایت است. ویژگی این سایت به این است که در آن گرافیست های زیادی فعال هستند. از طرفی موتور جستجوی آن بسیار قوی می باشد و امکان جستجو براساس پارامترهای زیادی را برای شما فراهم می کند.

۲٫ سایت Unsplash

یکی از بهترین سایت هایی می باشد که عکاسان از سراسر دنیا در آن عکس بارگذاری می کنند. بیشتر از ۷۰۰۰۰ هزار عکاس به ادعای خود سایت در این سایت فعالیت می کنند. عکس های بسیار با کیفیت هستند. فقط برای دانلود عکس باید هزینه ای مطابق با آنچه که سایت گفته است را بپردازید.

۳٫ سایت Pixabay

یکی دیگر از سایت های بسیار خوب در زمینه های مختلف گرافیکی و همچنین عکس های با کیفیت همین سایت است. شما با استفاده از جستجوی سایت Pixabay می توانید در مورد رنگ، سایز عکس و دیگر موارد جستجو کنید. تنها عیبش بروز نبودن عکس های آن می باشد.

۴٫ سایت Negative Space

این سایت مجموعه ای از عکس های با کیفیت را دارد و دائم در حال بروز شدن است. تنوع موضوع آن بسیار زیاد می باشد. در این سایت عکاسانی که چندان مشهور نیستند فعالیت می کنند و عکس های خود را بر روی سایت آپلود می نمایند.

۵٫ سایت StockSnap.io

شعارش این است که منبعی برای عکس های معمولی نیست. بلکه عکس های بسیار خاص و ویژه دارد. تنوع عکس های آن بسیار زیاد است. دریایی از عکس که به راحتی می توانید در آن غرق شوید.

۶٫ سایت Life of Pix

سایتی جذاب پر از عکس های با کیفیت و متنوع مخصوص دانلود عکس برای فتوشاپ است. این سایت توسط عکاسان کانادایی راه اندازی شده است و کاملاً رایگان می باشد.

۷٫ سایت ISO Republic

عکس های این سایت برای بلاگرها و طراحان گرافیک بسیار مناسب است. در قسمت منوی سایت مجموعه هایی در موضوعات مختلف را می توانید با کلیک بر روی کلمۀ collection مشاهده کنید.

۸٫ سایت photo stock ویرایشگر

این سایت هم از جمله سایت هایی است که برای دانلود عکس برای فتوشاپ مناسب می باشد. البته عکس با کیفیت و رایگان به سختی در آن یافت می شود.

۹٫ سایت picography

این سایت هم به دلیل رزولوشن بالای عکس هایش برای طراحان گرافیک بسیار مناسب می باشد. تعداد عکس های آن بسیار محدود است. ولی کیفیت عکس ها بسیار بالا هستند.

۱۰٫ سایت Canva

این سایت مخصوص کسانی است که به دنبال قالب آماده برای طراحی خود می گردند. اگر علاقه به قالب های آماده دارید و یا می خواهید از آنها الگو بگیرید، این وب سایت بسیار برای شما مناسب می باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

تولید محتوا ی جذاب نیازمند رعایت یک سری اصول و قواعد می باشد. اگر اصول تولید محتوا به درستی رعایت نگردد هر چند که محتوای شما با کیفیت باشد، به هدفی که مدنظر شما می باشد منجر نمی شود و تولید محتوا کاری بیهوده خواهد بود. در این مقاله قواعد کلی در تولید محتوا را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بازار در ایران یک بازار نوظهور است و پیش بینی می شود که حالا حالاها یک روند روبه توسعه داشته باشد و از تب تاب نیفتد. اگر شما تصمیم به شروع یک کسب وکار گرفته اید باید اول به دنبال مخاطبان خود باشید و نیازهای آن ها را شناسایی کنید. سپس شروع به راه اندازی یک وب سایت کنید و محصول خود را در وب سایت یا سایر شبکه های اجتماعی معرفی کنید. سپس شروع به تولید محتوا کنید. مهم ترین تاثیر تولید محتوا در جذب مخاطب می باشد پس باید محتوایی تولید کنید که متناسب با نیاز کاربران باشد. توجه کنید فقط نوشتن یک متن به عنوان تولید محتوا مهم نیست. باید یک سری قواعد کلی در تولید محتوا را رعایت کنید.

شبکه های اجتماعی

امروزه شیوه ی تبلیغات و بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات و معرفی برند با چند سال پیش متفاوت است. امروزه با روی کار آمدن دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی و استفاده گسترده از اینترنت، بازاریابی از این طریق صورت می گیرد به طوری که به میزان ۸۰% از جذب مشتری و تبلیغات در فضای مجازی صورت می گیرد. برای این که این روش بسیار تاثیرگذار عمل کند و باعث شود شما در کار خود موفق باشید، نیازمند تولید محتوا هستید. باید برای تولید محتوا و انتشار آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چرا تولید محتوا مهم است؟

در حال حاضر بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است و بازاریابی سنتی نقش کم رنگ تری دارد. در بازاریابی دیجیتال نقش اصلی بر دوش تولید محتوا می باشد. با تولید محتوا شما ترافیک فضای مجازی را به سمت سایت خود هدایت می کنید.

خوب! حالا به این بحث می پردازیم که چرا تولید محتوا و کیفیت آن اینقدر برای ما مهم است؟ تا به حال حتماً برای شما پیش آمده است که به دنبال یک مطلب در موتورهای جست و جوگر مانند گوگل، یوتیوب و … باشید. وقتی شما عبارت مورد نظر را جست وجو می کنید. گوگل و یا سایر موتورهای جست وجو تعداد زیادی لینک مطالب را در چندین صفحه برای شما به نمایش می گذارد. شاید برای شما جالب باشد که بعضی از وب سایت ها در جایگاه بالاتر و در اولین صفحه قرار دارند. می دانید علت چیست؟ این چه کمکی به شما می کند؟ ما به شما در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

بهینه سازی موتور جستجو با تولید محتوا

چرا یک وب سایت در رتبه اول و در صفحه اول گوگل قرار دارد و یک وب سایت در صفحات آخر و آخرین رتبه قرار دارد. هر دو وب سایت قطعاً به تولید محتوا پرداخته اند و شاید از نظر کیفیت مطالب نیز به یک اندازه باشد. اما اصول و قواعدی است که موجب شده یکی از یکی برتر و موفق تر باشد. این اصول و قواعد همان بهینه سازی و یا سئو وب سایت می باشد. که مهم ترین اصل می باشد. توجه کنید شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا یک کاربر را متقاعد کنید که در صفحه شما باقی بماند و اینکه به او بفهمانید که به جای درستی آمده است. شما باید همیشه خود تان را به جای مشتری بگذارید و از دید آن ها به تولید محتوا بپردازید.

۱. عنوان جذاب

بعد از اینکه کلمه کلیدی اصلی که بیش ترین آمار جست وجو را در موتورهای جست وجو دارد را انتخاب کردید. باید یک عنوان جذاب و گیرا تهیه کنید. یک عنوان تاثیرگذار بسیار مهم است. یک عنوان خوب باعث می شود که مخاطب مشتاق به خواندن بقیه محتوا شود. یک آمار نشان می دهد که تعداد افرادی که عنوان را می خوانند نسبت به افرادی که محتوا را می خوانند ۵ برابر است. اگر شما یک عنوان جذاب انتخاب نکنید، هرچند که محتوای شما خوب باشد، احتمال اینکه خوانده نشود بسیار زیاد است. پس این باعث می شود که شما تمام هزینه، انرژی و وقت خود را هدر داده باشید. درواقع شما می خواهید با یک عنوان جذاب مخاطب را به مشتری تبدیل کنید و به بازگشت سرمایه و سود دست پیدا کنید. اگر عنوان مناسب و جذابی ایجاد نکنید شما به هدفتان نمی رسید. این توضیح میزان اهمیت را نشان می دهد و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است.

۲. مقدمه جذاب

۳. محتوای قدیمی هم به گردگیری نیاز دارد.

اگر محتوایی در گذشته انجام داده اید نیز بررسی کنید و دوباره متن را بازنویسی کنید. محتواها را با توجه به بازدید کننده های جدید دوباره ویرایش کنید.

۴. مطلب بدون عکس لطفی ندارد.

بله هر تولید محتوایی نیاز به حداقل چند عکس با کیفیت دارد. از عکس ها غافل نشوید. زیرا وقتی مخاطب وارد سایت شما می شود. اولین چیزی که به چشم او می آید عکس است. در کل عکس ها یک زیبایی خاصی به وب سایت شما می دهند. می توانید با توجه به کسب وکار خود تصویر با کیفیت تهیه کنید و در محتوا قرار دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع