تکنیک ها و ایده های خلاقانه برای تصاویر پس زمینه

تصاویر پس زمینه یکی از موضوعات بسیار مهم محسوب می شود که عده ای به آن توجه نمی کنند. در واقع تصاویر پس زمینه تولید محتوا ارتباط مستقیمی با ذهن خواننده دارد. در این مقاله قصد داریم در خصوص قوانین انتخاب تصاویر پس زمینه تولید محتوا به طور دقیق صحبت کنیم و این موضوع را از حیث مختلف بررسی نماییم.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

انتخاب استاندارد تصاویر پس زمینه تولید محتوا

تصاویر پس زمینه تولید محتوا در سایت های مختلف با توجه به موضوعات می تواند متفاوت باشد. این موضوع را در بخش بعد بررسی می کنیم.

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت های آموزشی

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت هایی که در زمینه آموزش فعالیت دارند بهتر است که سفید در نظر گرفته شود، سایت هایی که در زمینه خدمت رسانی فعالیت می کنند باید به صورتی باشد که متن از تصویر جلوتر نمایش داده شود یعنی تصاویر پس زمینه تولید محتوا نباید به شکلی باشد که تمرکز کاربر از روی متن کنار برود، این در حالی است که بهترین رنگ در این زمینه طبق بررسی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ رنگ سفید و یا به طور کلی رنگ روشن است رنگی که به نشان استاندارد سازی صفحه مورد استفاده قرار گرفته است و نباید تغییر نماید.

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت های خبری

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت هایی که در زمینه اخبار فعالیت می کنند باید به دو بخش تقسیم شود، بخش اول باید به صورتی باشد که قابل خبر را مشخص سازد، در سایت های خبری انتخاب قاب خبر بسیار مهم است، در نظر داشته باشید که اگر قاب به درستی انتخاب نشود نمی تواند تمایز بین هر خبر را به درستی متوجه شد و به این ترتیب سبب می شود که خبررسانی در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشد.

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی

تصاویر پس زمینه تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی کمی دست و دل باز تر انتخاب می شود، استفاده از رنگ های شاد در این مسیر به صورت کنترل شده قابل قبول بوده و مشکلی ایجاد نمی کند. موضوع دیگر این است که در این سایت ها باید تصویر انتخاب شده به نوعی معرف نوشته سایت باشد البته نه به این معنی که اصل تصویر به عنوان پس زمینه قرار بگیرد اما چه خوب است که انتخاب تصاویر پس زمینه تولید محتوا با نگاه روانشناسی شده باشد.

رنگ ها با ذهن ارتباط مستقیم دارد

تصاویر پس زمینه تولید محتوا به صورت هوشمندانه یعنی غیرتکراری بودن تصویر نیز بررسی شود، این موضوع کمتر مورد بررسی قرار می گیرد و به طور کلی افراد فکر می کنند که تنها تکراری نبودن متن کفایت می کند و نیازی به بررسی تازه بودن تصویر نخواهد بود. فرض کنید در مورد تاریخچه لوگوهای مختلف صحبت می شود و شما از ورژن قدیمی یک لوگو صحبت می کنید حال اگر از تصویر لوگوی ورژن جدید استفاده شود یعنی شما دقت کافی در انتخاب تصاویر پس زمینه تولید محتوا نداشته اید و کاربر به سادگی این موضوع را تشخیص می دهد و درست همینجا هوشمند بودن تصویر انتخابی شما زیر سوال می رود و این سبب می شود که اعتماد به متن به کار رفته نیز آنطور که باید صورت نگیرد.

جمع بندی

تصاویر پس زمینه تولید محتوا باید غیر تکراری باشند، تازه بودن تصویر یک خبر خوب برای کاربر است او به سادگی متوجه می شود که متن و سایت با هم سازگار هستند و یک ارتباط واقعی بین ساختار سایت وجود دارد.

ادامه خواندن در سایت منبع

تا چه میزان با قابلیت پارالکس آشنا هستید؟ پارالکس یک روند طراحی سایت است که تصاویر پس زمینه نسبت به محتوای آن حرکت آهسته تری دارند. در این مقاله شما می آموزید که چگونه این قابلیت زیبا را به قالب وردپرس وب سایت خود اضافه کنید. با آموزش ایجاد پارالکس در قالب های وردپرس با ما همراه باشید.

پارالکس یک تکنیک مدرن طراحی سایت می باشد که المان های پس زمینه نسبت به محتوای آن حرکت آهسته ای دارند، در واقع کندتر اسکرول می شوند. این قابلیت به تصاویر پس زمینه عمق می دهد و باعث می شود آنها به صورت تعاملی به نظر آیند. از پارالکس می توانید در صفحات فرود، محتواهای طولانی، صفحات فروش و یا صفحه اصلی وب سایت های تجاری استفاده کنید. پارالکس یک روش عالی برای برجسته کردن بخش های مختلف در یک صفحه طولانی می باشد.

در صفحه اصلی بسیاری از قالب های پرمیوم وردپرس از قابلیت پارالکس استفاده شده است. همچنین شما می توانید از پارالکس در بسیاری از افزونه های صفحه ساز وردپرس برای ایجاد وب سایت تان استفاده کنید. اما برای دوستانی که این قابلیت در قالب سایت شان وجود ندارد، روش هایی را در ادامه ارائه می دهیم و توصیه می کنیم از این روش ها جهت ایجاد پارالکس در قالب های وردپرس استفاده کنند.

ایجاد پارالکس در قالب های وردپرس با استفاده از افزونه

در این روش نیازی به افزودن کدهای وردپرس به قالب سایت نمی باشد. می توان گفت ساده ترین روش است که به کاربران وردپرسی توصیه می شود. پیش از هر چیزی شما باید افزونه Advanced WordPress Backgrounds را دانلود کنید و در وب سایت تان نصب و فعال نمایید.

حال پس از فعالسازی باید به برگه و یا مطلبی که می خواهید قابلیت پارالکس را به آن اضافه کنید، بروید. با انتخاب ویرایش برگه موردنظر مشاهده می کنید که گزینه ی جدیدی با عنوان Advanced WordPress Backgrounds به بخش ویرایشگر تصویری اضافه شده است. با کلیک بر روی این دکمه، پنجره جدیدی باز می شود. شما می توانید از این بخش تنظیمات مربوط به پس زمینه ای که می خواهید، اضافه کنید را تغییر دهید.

ابتدا شما باید از منوی کشویی background type، حالت image را انتخاب کنید و سپس تیک گزینه stretch را بزنید. در ادامه با کلیک بر روی دکمه Select Image، یک تصویر مناسب برای پس زمینه بارگذاری نمایید. دقت داشته باشید که این تصویر به اندازه کافی بزرگ باشد، زیرا در غیر این صورت تصویر به طور پیکسل پیکسل نمایش داده می شود.

سپس شما باید مطلب خودتان را به جای Your content here قرار دهید و تغییرات را ذخیره نمایید. حال به وب سایت مراجعه کنید و نتیجه را مشاهده نمایید.

ایجاد پارالکس در قالب های وردپرس با کدنویسی

این روش نیاز به دانش کافی از کدهای HTML ، CSS و همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه کار کردن قالب های وردپرس دارد. ابتدا باید تصویر مورد نظر خود را از طریق کتابخانه چندرسانه ای آپلود کنید و سپس در بخش ویرایشگر آدرس عکس را کپی کنید. در نهایت به صفحه یا برگه ای که می خواهید قابلیت پارالکس را به آن اضافه کنید، بروید و کد HTML زیر را در این صفحه کپی نمایید. همچنین شما می توانید این کد HTML را به قالب وردپرس یا فرزند قالب اضافه کنید.

سپس باید کد CSS سفارشی را که در ادامه مشاهده می کنید، به قالب سایت اضافه نمایید.

توجه: در کد بالا باید آدرس تصویر پس زمینه مورد نظرتان را جایگزین کنید.

با ذخیره سازی تغییرات می توانید نتیجه را در سایت خود مشاهده کنید.

موفق و پیروز باشید

ادامه مطلب

آنچه می خوانید

خوشبختانه در حال حاضر آموزش یک امر انحصاری و برای قشر خاصی از جامعه محسوب نمی شود. با وجود آموزش های آنلاین یا بسته های آموزشی آماده در هر زمان و هر مکان می توانیم بیاموزیم. پس دیگر جایی برای بهانه تراشیدن باقی نمی ماند و هر فردی در این وفور نعمت آموزش، جا بماند عواقب ماجرا با خودش است. آموزش نرم افزارهای گرافیکی در همین روزها با استقبال بی نظیری روبرو شده است. در بسیاری از مشاغل، صنعت و هنر می توان از نرم افزارهای گرافیکی کمک گرفت و بهترین خود را ارائه داد. یکی از نرم افزارهای به اصطلاح مادر در گرافیک فتوشاپ است. فتوشاپ حکم نبات داغ برای بیماری ها را دارد و بسیاری از مشکلات و معضل های پیش رو را حل می کند. قبول ندارید؟ با ما همراه باشید تا کمی بیشتر از معجزه دستان مادر فتوشاپ برای شما بگوییم. در ضمن پیشنهاد هیجان انگیزی از آموزش فتوشاپ رایگان نیز برایتان در نظر گرفته ایم.

آموزش فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟

۱- امکان اصلاح تصاویر: احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید تصاویری که حتی باگوشی های تلفن همراهتان می گیرید را اصلاح کنید. با وجود نرم افزارهای تلفن همراه برای ویرایش عکس، فتوشاپ همچنان حرف اول را می زند. به وسیله فتوشاپ می توانید نور و رنگ تصویر را تغییر دهید و یک تصویر زیباتر به یادگار ثبت کنید. بدون نیاز به مراجعه به آتلیه ها و عکاسی ها فقط با آموزش فتوشاپ رایگان می توانید از این پروژه سربلند بیرون بیایید.

۲- امکان روتوش تصاویر: بسیاری از تصاویر قدیمی ما که در کنج خانه خاک خورده اند در حال حاضر نیاز به روتوش دارند. شاید باورتان نشود اما با دانلود اموزش فتوشاپ و زمان گذاشتن برای یادگیری این نرم افزار حتی می توانید تصاویر سیاه و سفید را رنگی کنید! چه چیزی بهتر از این؟

۳- امکان تغییر تصویر پس زمینه: اگر خاطرتان باشد زمانی برای گرفتن تصاویر ۴*۳ حتما به یک تصویر پشت زمینه سفید نیاز بود. جلل الخالق؛ حالا با چند کلیک ساده روی فتوشاپ می توان بهترین تصاویر پس زمینه را داشت. دوست دارید یک عکس با مریخ داشته باشید؟ آرامگاه حافظ؟ جزایر قناری؟ همه این تصاویر را به دستان هنرمند فتوشاپ بسپارید. او از این پروژه سربلند بیرون خواهد آمد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک های حرفه ای دربارهجملات متقاعد کننده

۴- امکان ثبت متن و نوشته روی تصویر: از فتوشاپ می توان برای آموزش و ارائه مطالب نیز کمک گرفت. با امکان ثبت متن و نوشته روی تصاویر می توانید بهترین تصاویر گرافیکی را ثبت کنید. در حال حاضر گرافیست ها در بسیاری از شرکت ها از این امکان به عنوان عصای دستشان برای آماده سازی محتوای مد نظرشان استفاده می کنند.

۵- امکان ثبت لوگو یا واتر مارک کردن تصاویر: بسیاری از مشاغل برای معرفی محصولات خود نیاز به ثبت تصاویر و شخصی سازی آن دارند. با گذاشتن لوگو روی تصویر یا واترمارک کردن آن، از سواستفاده های احتمالی از تصاویر جلوگیری می شود. در حال حاضر بسیاری از فرصت های شغلی در سازمان ها تنها نیاز به این توانایی از آموزش فتوشاپ را دارند. پس با آموزش ثبت لوگو یا واترمارک کردن شانس خودتان را برای بهترین فرصت های شغلی افزایش دهید.

آموزش فتوشاپ در مشاغل چه کاربردی دارد؟

پوزیشن های متعددی نیازمند به مهارت داشتن در فتوشاپ در سطوح مقدماتی تا پیشرفته اند. عکاسی، مدیریت شبکه های اجتماعی، کارشناس گرافیک، معماری و حتی طراحی سایت نیز به کمک این نرم افزار نیاز دارد. با کمک فتوشاپ می توان شیت بندی های معماری را به نحو احسن انجام داد و یک ارائه پروژه بی نظیر داشت. همچنین می توان ساختار اولیه یک وبسایت را طراحی کرد تا هر مشکل و پیشنهادی قبل از نهایی و اجرا شدن مورد بررسی قرار گیرد.

www.gfxdownload.ir

ادامه مطلب در سایت منبع

بسیاری از جلسات کلاس ها و ارتباطات کاری امروزه تصویری و آنلاین شده است. برای همین بسیاری از افراد از اینکه نمای وبکمشان نمای خانه یا محل کارشان باشد بدشان می آید. برای این منظور می توان با استفاده از نرم افزارهایی پس زمینه را حذف کرد و یا با فایل عکسی جای گذاری نمود. برای این تغییرات به نرم افزارهایی نیازمند هستید. در این مقاله به تعدادی از بهترین نرم افزارها که به شما برای حذف پس زمینۀ وبکم کمک می کنند، می پردازیم و سایت هایی که می توانید برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم به آنها مراجعه نمایید را معرفی می کنیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

مزایای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم و استفاده از آن

معمولاً وبکم های لپ تاپ به ابزارهای خاص برای تغییر یا حذف پس زمینه دسترسی ندارند. ولی شما با دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم یعنی نرم افزارهای تخصصی این حیطه می توانید به ابزارهای مختلف و متفاوتی دسترسی داشته باشید. بیشتر وقت ها برای بررسی مجدد و یا بهتر بهره بردن از مباحث مطرح شده در بحث های ویدیویی نیاز به ضبط آنها دارید. از طریق این نرم افزارها می توانید ویدیو را همزمان و به صورت زنده ضبط کنید و بعداً ویدیو را مشاهده نمایید. همچنین معمولاً نرم افزارهای موجود در خود لپ تاپ از از ویژگی صفحۀ سبز رنگ برای حذف پس زمینه پشتیبانی نمی کند. این مشکل با دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم و استفاده از آن برطرف می شود.

انواع نرم افزار برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

۱٫ Manycam برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

این برنامه به شما امکان اضافه کردن افکت یا جلوه های گرافیکی را می دهد. از طریق دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم Manycam می توانید پس زمینۀ وبکم خود را تغییر دهید و یا حذف کنید. حتی با آن می توانید انیمیشن به تصاویر وبکم خود اضافه کنید. همچنین به شما امکان اضافه کردن عکس دلخواهتان به تصویر را می دهد. از مزایای دیگرش فراهم کردن توانایی حضور در چند پخش ویدیویی به طور همزمان برای کاربر می باشد. کاربر می تواند در حین حضور در چند پخش ویدیو همزمان تصاویر پس زمینه را تغییر دهد. از این نرم افزار می توانید برای اکثر ابزارهای پخش ویدیویی مورد استفاده مثل اسکای روم و ادوب کانتکت و همچنین بیگ بلو باتن استفاده نمایید. این نرم افزار برای هم ویندوز و هم هر دو سیستم عامل گوشی پاسخگو می باشد.

ویژگی های این نرم افزار

• پس زمینه های مجازی

• امکان حذف پس زمینه

• ماسک ها و جلوه های سه بعدی

• پخش زنده با کیفیت بالا

• وبکم مجازی

• کلید کروما (صفحه سبز)

• سوئیچ منبع رسانه

• PIP (تصویر در تصویر)

• پخش چندین ویدیویی همزمان

• قابلیت ضبط ویدیو در حال پخش زنده

سایت Manycam امکان دانلود رایگان را برای شما فراهم کرده است. ولی اگر نخواستید از خود سایت دانلود کنید باز ما سایتی ایرانی را هم در زیر آدرس سایت اصلی آورده ایم. این سایت آخرین ورژن این نرم افزار را ارائه داده است.

https://soft98.ir/internet/16230-manycam.html

۲٫ ChromaCam برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

این برنامه برای وبکم دسکتاپ است. براساس هوش مصنوعی کار می کند. برنامۀ ChromaCam به شما امکان انتخاب بین پس زمینه های متفاوت از جمله رنگ سبز یا یک پس زمینۀ تار را می دهد. این نرم افزار فقط برای ویندوز و مک پاسخگو می باشد.

Artificial intelligence-هوش مصنوعی

۳٫ PerfectCam برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

PerfectCam بهترین نرم افزار برای محو کردن پس زمینه می باشد. این نرم افزار قدرت تشخیص چهره های پس زمینه از چهرۀ اصلی را دارد و آنها را برای شما محو می کند. همچنین می توانید از ویژگی محو کردن پس زمینۀ این نرم افزار برای دوربین وب با کیفیت HD استفاده کنید و با ابزارهای بهینه سازی تصویر ویدیو ترکیب نمایید تا ویدیوهای حرفه ای برای پخش ایجاد کنید. همچنین می توان از آن به عنوان پلاگین استفاده نمود.

۴٫ SparkoCam برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

این نرم افزار یک وبکم مجازی می باشد. شما با دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم SparkoCam قابلیت استفاده از دوربین های عکاسی و فیلم برداری را دارید. این نرم افزار می تواند فیلم شما را به صورت زنده و لایو در فضای مجازی پخش نماید. همچنین می توانید تصاویر را به صورت زنده افکت گذاری کنید. حتی می توانید با افزودن عکس انتخابی خود پس زمینۀ وبکم را تغییر دهید. قابل نصب فقط بر روی ویندوز می باشد.

۵٫ Xsplit Broadcaster برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم

این نرم افزار امکان حذف هر پس زمینه یا محو کردن پس زمینه را برای شما فراهم می کند. می توانید بدون استفاده از صفحۀ نمایش سبز گران قیمت و یا تنظیمات نور پیچیده در وبکم با پس زمینه دلخواه، ویدیوی خود را پخش نمایید.

سخن پایانی

در اینجا پنج نرم افزار به شما معرفی کردیم که هر کدام ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. همچنین در بعضی ویژگی ها با هم مشترک هستند. بهتر است برای دانلود نرم افزار حذف پس زمینۀ وبکم از سایت های ایرانی آن اقدام به دانلود کنید. چون اگر آنها نیاز به کرک داشته باشند توسط سایت های ایرانی کرک شده در اختیار شما قرار می گیرد. در زیر هر نرم افزار لینک دانلود آن را هم آوردیم.

ادامه مقاله در سایت منبع

برای اینکه شما طراحی وب سایت خود را انجام دهید باید بهترین تصاویر را در پس زمینه سایت بگذارید. تصاویر برای پس زمینه وب سایت متنوع هستند و هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. سایت های زیادی برای دانلود تصاویر پس زمینه می باشند که شما با مراجعه به آن سایت ها می توانید یکی از بهترین تصاویر را انتخاب نمایید. هر یک از این سایت ها به صورت رایگان تصاویری را برای وب سایت در اختیار شما قرار می دهند.

اصول انتخاب تصاویر برای پس زمینه وب سایت

برخی از اصولی که در مورد انتخاب تصاویر جهت قرار دادن در وب سایت اهمیت زیادی دارد و باید به آنها اهمیت دهید عبارت است از :

۱٫ خوانا بودن تصاویر

قابل دسترس و خوانا بودن تصاویر وب سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که شما زمان انتخاب تصاویر باید به آن اهمیت دهید. اینکه تمامی تصاویر به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرند بسیار مهم است. ابتدا باید از سهولت خوانایی هر یک از تصاویر و متن اطمینان خاطر به دست بیاورید. رنگی که بین متن و تصویر وجود دارد را برآورد نمایید و بهترین حالت را برای تصاویر پس زمینه انتخاب کنید.

دقت کنید که بخشی از تصویر که برای خود انتخاب می کنید فضای خالی دارد تا بتوانید روی آن صفحه خالی متن خود را بگذارید. تصاویر پس زمینه شلوغ و شاد انتخاب مناسبی برای پس زمینه سایت شما نمی باشند. اگر تصویری را انتخاب کردید که در مورد خوانایی متن مشکل دارد اما مصمم به استفاده کردن از آن تصویر هستید با استفاده از نرم افزارها می توانید اقدام به ویرایش تصویر نمایید.

۲٫ تصاویر سازگار و مرتبط

مرتبط و سازگار بودن تصاویر برای پس زمینه وب سایت یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید. تصاویری که برای پس زمینه وب سایت خود انتخاب می کنید از موضوع وب سایت نباید دور باشند. ارتباط بین یک تصویر و محتوای وب سایت شما موجب حفظ شدن برندینگ تان می شود.

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

مفهوم و پیام شما باید به صورت صحیح به مخاطب ارسال شود. توصیه می کنیم تصاویر پس زمینه را بر اساس طراحی وب سایت خود انتخاب کنید. این تصاویر می تواند یک تصویر از خدمات و محصولات تان باشد. همچنین می توانید یک تصویر از موقعیت جغرافیایی که می خواهید آن محل را معرفی کنید انتخاب نمایید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های نوآورانه برایاقناع مشتری که شما حتما باید بدانید

۳٫ استفاده از تکسچرهای یکپارچه برای تصاویر پس زمینه وب سایت

از دیگر نکاتی که برای ا پس زمینه باید دقت داشته باشید که استفاده از تکسچرهای یکپارچه و نامحسوس می باشد. شما قادر خواهید بود که از ویژگی های مثبت برخی تصاویر استفاده نمایید. این تصاویر بدون محدودیت عرضی و طولی طبق سلیقه تان به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند. تصاویر تکسچر به صورت تکرار شونده می باشند. نکته قابل توجه برای انتخاب این تصاویر حجم پایین آنها است که سرعت دانلود کردن را بالاتر می برد.

نسبت به تصاویری که بزرگتر هستند شما برای دانلود کردن این تصاویر زمان کمتری را سپری می کنید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که در انتخاب تکستر از طرح هایی که محو و نازک هستند استفاده نمایید. از انتخاب کردن طرح های سخت و برجسته باید برای خودداری کنید. برای انتخاب تصاویر پس زمینه اصل تضاد رنگی بین متن و تصویر را باید در نظر بگیرید.

۴٫ در نظر گرفتن انواع دستگاه و اسکرین

از دیگر نکاتی که برای انتخاب تصاویر پس زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که اسکرین و دستگاه تان را مد نظر قرار دهید. امکان دارد برای شما این مسئله پیش آید که با گوشی تان یک سایت را بالا بیاورید ولی بک گراند آن را به طور کامل دریافت نکنید. در صورتی که آن سایت را در کامپیوتر باز کنید و بک گراند آن به صورت کامل نشان داده شود.

این همان نکته بسیار مهمی است که در مورد تصاویر برای پس زمینه وب سایت اهمیت دارد. بسیاری از طراحان وب سایت از این نکته غافل می گردند. برای طراحی و انتخاب تصاویر پس زمینه نیاز است که تمامی اسکرین ها و نمایشگرها ها را در نظر داشته باشید.

در این صورت بخش های اصلی تصویر در اسکرین هایی که کوچکتر هستند از بین نمی روند و مخاطب تان دچار ابهام نخواهد شد. اینکه کدام یک از بخش های تصاویر را در دستگاه های کوچک تر مانند موبایل به راحتی نمایش دهید به چگونگی بهینه سازی تصویر بستگی دارد. برای اجرا کردن تصاویر پس زمینه برای اینکه کمترین مشکل برایتان به وجود آید باید اسکرین های کوچکتر را انتخاب کنید.

بهره وری-بهینه سازی

۵٫ استفاده از تصاویر پس زمینه با رزولوشن بالا

استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا از دیگر نکاتی است که زمان انتخاب تصاویر برای پس زمینه باید به آن اهمیت دهید. زمانی که شما برای انتخاب کردن تصویر بک گراند می خواهید از اینترنت استفاده کنید توجه داشته باشید که تصاویر را با رزولوشن بالا دانلود نمایید.

کیفیت تصاویر اهمیت زیادی دارد. اینکه شما تصاویر را با هر سایتی که می خواهید مطابقت دهید تا حدودی دشوار است. فراموش نکنید که زمان ویرایش کردن تصاویر نسخه اصلی آنها را روی سیستم ذخیره کنید. در این صورت اگر نیاز باشد می توانید از نسخه اصلی استفاده نمایید.

تصاویر سایت های متنوع چگونه باید باشد ؟

برای سایت هایی که محوریت آنها آموزشی است باید تصاویر پس زمینه که رنگ آنها سفید می باشد استفاده نمایید. برای سایت هایی که خدماتی هستند دقت داشته باشید که متن باید جلوتر از تصویر نشان داده شود. تصاویر پس زمینه در این وب سایت ها نباید به گونه ای باشد که تمرکز را از کاربر دور نکند.

برای سایت های خبری تصاویر پس زمینه به دو بخش تقسیم می گردد. اولین تصاویر باید به گونه ای باشد که قالب خبر را تعیین کند. در سایت های خبری انتخاب کردن قالب خبر اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید که اگر قالب درستی را انتخاب نکنید تمایز هر خبر کامل مشخص نمی شود. به همین دلیل موجب می گردد که خبر رسانی در بهترین وضعیت انجام نشود. مانند وب سایت خبری می توانید از بک گراندهای ساده نیز استفاده کنید.

انتخاب تصاویر برای پس زمینه وب سایت که فروشگاهی است تا حدودی دشواری خاصی دارد. استفاده از رنگ های شاد در این نمونه از سایت ها مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. در سایت های فروشگاهی تصاویری که انتخاب می شوند باید نوشته سایت مد نظر را معرفی کنند. در نظر بگیرید که انتخاب تصویر پس زمینه باید با نگاه روانشناسی انجام شود.

جمع بندی

در پایان باید بگویم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از طراحان سایت انتخاب تصاویر پس زمینه را برای سایت مهم نمی دانند. آنها معتقد می باشند که مولفه های اساسی تر و مهمتر روی کیفیت سایت تصویر می گذارد. اما اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که انتخاب تصویر صحیح برای پس زمینه تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب می گذارد

محتوای کامل در سایت منبع

افزایش استفاده از ویدیو در طراحی سایت

در سال های اخیر استفاده از انیمیشن در طراحی سایت به عنوان دکمه هایی جذاب در لیست افزایش بسیاری یافته است. اخیرا استفاده از تصاویر پس زمینه ی متحرک یا استفاده از ویدیو در طراحی سایت برای جذب بازدیدکنندگان و افزایش زمان بازدید آن ها ترند شده است. البته شرکت ها باید در استفاده از این ترند مراقب باشند تا صدمه ای به عملکرد سایت نزنند و باعث کاهش سرعت سایت یا تاثیر منفی بر تجربه کاربری آن نشوند. در ادامه به معرفی ۵ سایت که در پس زمینه از ویدئو و تصاویر متحرک استفاده کرده اند خواهیم پرداخت.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

کاربرد تصویر متحرک در طراحی سایت نریسون

توجه به نحوه نمایش سایت در صفحات موبایل این روزها اهمیت بسیاری یافته است. موبایل ها پیشرفت های بسیاری داشته اند و از امکانات بسیاری پشتیبانی می کنند. اما هنوز از ویدئوهای استفاده شده در طراحی وب سایت به خوبی پشتیبانی نمی کنند. در برخی موارد دکمه های پخش به صورت بلنک ظاهر می شوند و در برخی موارد پس زمینه اصلا بارگیری نمی شود. به جای استفاده از ویدئو در موبایل ها و ریسک دستیابی به نتایج نامطلوب، استفاده از طراحی های متفاوت برای موبایل توصیه می شود.

سایت Nerisson یک نمونه موفق در این زمینه به شمار می آید. در وبسایت این شرکت از تصاویر محرک به طرز نامحسوس برای افزایش تعامل مخاطبان با سایت استفاده شده است. اما زمانی که به سراغ نسخه موبایل این سایت می روید مشاهده می کنید که تصاویر ثابتی که با سایت هماهنگ هستند جایگزین تصاویر متحرک شده اند. به کمک جاوا اسکریپت توسعه دهنده سایت شما می تواند به تنظیمات سمت کاربر دسترسی پیدا کند و ویدئو را از دستگاه های اندرویدی و iOS حذف کند.

استفاده از تصویر متحرک در طراحی سایت وای کو

مسئله ی دیگر خوانایی نوشته ای است که بر روی ویدئوی بک گراند قرار می گیرد. از رنگی استفاده کنید که با طراحی کل سایت شما به خوبی ترکیب شود و هارمونی داشته باشد اما با ویدئوی پس زمینه دارای تضاد باشد، با این کار باعث خواناتر شدن آن می شوید. اگر هیچ رنگی ویژگی های بالا را نداشت می توانید از یک باکس نمایش متن برای ایجاد تمایز بین نوشته و ویدئو استفاده کنید تا نوشته ی شما خوانا باشد.

سایت Y.CO یک نمونه خوب در استفاده از این تکنیک است. سایت Y.CO نشان داده که یک طراحی خوب حتما نیاز به ایجاد تضاد در سایت ندارد. این سایت توانسته با استفاده از نوشته ای با فونت برجسته، حروف بزرگ و به رنگ سفید سایت جذابی را طراحی کند. سادگی استفاده از سایت نقشی بسیار مهم در رضایت کاربر دارد و استفاده از فونت خوانا نیز عامل موثری در این امر است.

کاربرد ویدیو در طراحی سایت ایگل کلیین

در طراحی سایت، طراحان باید هویت برند را نیز در نظر بگیرند. آنچه که آن ها خلق می کنند باید با هویت برند نیز متناسب باشد. برخی سایت ها به خوبی از ویدئو در طراحی سایت استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر بیش از حد از آن استفاده می کنند و باعث کاهش کیفیت سایت و تجربه ی کاربری (UX) آن می شوند.

سایت EagleClean سایتی است که به خوبی توانسته معیارهای گفته شده را رعایت کند. در ویدئو پس زمینه این سایت از یک دستکش زرد که در لوگوی این شرکت نیز وجود دارد استفاده شده است. ویدئو یک بار اجرا می شود و دیگر تکرار نمی شود که همین باعث ایجاد جذابیت و بامزه شدن آن شده است. EagleClean یک شرکت ارائه سرویس نظافتی است و این موضوع (تمیزبودن) در طراحی وب سایت آن نیز رعایت شده است.

استفاده از ویدیو در طراحی سایت مک لن

فرناندو مک لن (Fernando J. Maclen) طراح سایت کالیفرنیایی از یک تکنیک جالب در طراحی سایت خودش استفاده کرده است. فرناندو از ویدئوهایی از خودش در طراحی سایت استفاده کرده و منوهایی در کنار و پایین آن قرار داده است. چیزی که ویدئوی فرناندو را متفاوت می کند، تار بودن عمدی آن است.

استفاده از این تکنیک در سایت فرناندو چند پیامد مثبت دارد. اول اینکه تار و صامت بودن ویدئو باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطب می شود. همچنین پس از کشف اینکه چه چیزی در ویدیو اتفاق می افتد، توجه مخاطب به سمت نوشته های درون سایت جلب می شود. سایت مک لن یک نمونه عالی از ایجاد علاقه در مخاطب بدون پرت کردن حواس اوست. اگر شرکت شما می خواهد از ویدئویی استفاده کند و حجم آن بالاست، استفاده از تکنیک هایی مانند تار کردن ویدئو در طراحی سایت می تواند راه گشا باشد.

استفاده از ویدیو در طراحی سایت پروونس

صفحه ی اصلی سایت پروونس شامل ویدیویی است که از به هم چسباندن فیلم هایی که هنرمندان در شهر گرفته اند ایجاد شده است. با وجود زیبایی، بعضی از فیلم ها با کیفیت و شفاف نیستند. سایت My Provence با قرار دادن یک لایه نوشته بر روی ویدئو این مساله را به خوبی مدیریت کرده است. قرار دادن این لایه باعث شده تا مخاطب خیلی درگیر تفاوت کیفیت میان فیلم های به کار رفته نشود.

راه های دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از لایه های نیمه شفاف برای پنهان کردن تصاویر دانه دار بدون فاصله گرفتن از محتوای مورد نظر است. فراموش نکنید استفاده از ویدئوهای بی کیفیت می تواند بسیار آزار دهنده باشد و تاثیر نامطلوب زیادی بر تجربه ی کاربری سایت شما بگذارد.

با توجه به پایین بودن سطح عمومی سرعت اینترنت در ایران، نظر شما در مورد استفاده از ویدئو در طراحی سایت چیست؟ آیا کاربر ایرانی در مواجه با ویدئو در طراحی سایت حس منفی پیدا نمی کند؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ادامه خواندن در سایت منبع