نکات تجربه شده درباره آموزش بازاریابی | راهنمای آپدیت شده

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، دیگر مرده است!

/ آموزش بازاریابی / از

/ ۳ دقیقه برای مطالعه

بازاریابی

سر کار هستید و منتظر هستید که یکی از دوستانتان مبلغی پول به حسابتان واریز کند. اما بعد از چند دقیقه با یان پیامک مواجه می شوید: همین الان روی لینک زیر کیلیک کن و یاد بگیر از اینستاگرام چه طور درآمد کسب کنی! احتمالاً با خودت خواهی گفت، گور پدر اینستاگرام و کسب درآمد …

اینستاگرام

ادامه مطلب »

استراتژی های قیمت گذاری برای محصولات

/ آموزش بازاریابی / از
بهزاد هندآبادی


/ ۱۰ دقیقه برای مطالعه

در این نوشته قصد دارم از استراتژی های قیمت گذاری صحبت کنم. و هدفم این است که شما را با انواع مدلهای قیمت گذاری آشنا بشوید. این که کدام استراتژی بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و خود شما باید آن را تجربه و تست کنید. استراتژی های قیمت گزاری در فروش …

ادامه مطلب »

۱۰ نکته برای ساخت برند که به آن توجه نمی کنیم.

/ آموزش بازاریابی / از
بهزاد هندآبادی


/ ۷ دقیقه برای مطالعه

با پیشرفت کسب و کار خودتان باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشیم، که چگونه از آن یک برند بسازیم. برای آنکه متصور شوید و در مرحله بعد آن را به تمامی مشتریان و حتی رقبا بشناسانید. برند ساختن همانگونه که برای شرکت های بزرگ با اهمیت است، برای کسب و کار های کوچک …

ادامه مطلب »

آیا افزایش خطوط تولید به نام تجاری ما کمک میکند؟

/ آموزش بازاریابی / از
بهزاد هندآبادی


/ ۳ دقیقه برای مطالعه

ساده ترین راهی که میتوانیم با انجام آن یک نام تجاری یا برند را نابود کنیم، ارزه عنواع و اقسام کالا و خدمات با آن نام تجاریست. برای این که انواع زیادی از زمیمه ها و خدمات و محصولات را ببینید مجبور نیستید که شرکتهای آسیایی را بررسی نمایید. بیش از ۹۰ درصد محصولاتی که …

ادامه مطلب »

فقط تخفیف است که مخاطبین را به کمپینهای شب یلدا و عید نوروز جذب میکند؟ تا به حال کمپین تبلیغاتی مجموعه های مختلف را مورد بررسی قرار داده اید؟ مثلاً کمپین تبلیغاتی دیجیکالا، کمپین تبلیغاتی ایرانسل، کمپین تبلیغاتی ایران سرور، چه کاری بین تمامیه این کمپینها مشترک است؟ تا به حال با خودتان فکر کرده …

تخفیف-فرصت خرید

ادامه مطلب »

تازه شروع کرده ام، برای پیدا کردن مشتری چه کار کنم؟

/ آموزش بازاریابی / از
بهزاد هندآبادی


/ ۱۳ دقیقه برای مطالعه

سلام، یکی از سوالاتی که اگر ابتدای راه اندازی یک کسب و کار باشید قطعاً ذهن شما را مشغول خواهد کرد، یافتن مشتری است. دوستانی که به من و اثر خاص لطف دارند، از طریق راههای ارتباطی برایم مدام پیغامهایی با مضمونهای زیر میفرستند: برای پیدا کردن مشتری چه کارهایی میتوانم انجام دهم؟ بهترین راه …

ادامه مطلب »

درون ذهن خریدار یا مشتری چه میگذرد؟

/ آموزش بازاریابی / از
بهزاد هندآبادی


/ ۹ دقیقه برای مطالعه

این مقاله خلاصه ای از کتاب InsideTheMindofTheShopper است. دکتر Herb Sorensen در این کتاب به درون ذهن خریدار یا مشتری میرود و پدیده های جذابی را برای ما نقل میکند. نسخه ای که من مطالعه کرده ام در سال ۲۰۰۹ منتشر شده که در ادامه لینک کتاب را از سایت آمازون در اختیار شما قرار …

ادامه مطلب »

سلام، اگر میخواهید بدانید، بهترین استراتژی در مقابل با رقبای قدیمی، چه چیزی میتواند باشد، تا شما را برنده سازد. در ادامه با دیدن ویدیو زیر با من همراه باشید. تماشا در نماشا اشتراک گذاری: لینکدین فیسبوک توییتر تلگرام ایمیل

لینکدین-linkedin

۵ سال پیش بود که یکی از دوستانم به نام دانیال با من تماس گرفت، و از من خواست تا با او به دیدن یکی از دوستانش برویم. از دانیال پرسیدم که جریان از چه قرار است، او گفت: قرار است دوستش در رابطه با یک پیشنهاد خوب ثروت مند شدن با او صحبت نماید. …

ادامه مطلب »

سلام، اغلب مشاوره هایی که من با مدیران کسب و کارها بر گذار میکنم، آنها میخواهند یک تبلیغ جدید برایشان ساخته شود تا مشتریان احتمالی بیشتری با کسب و کارشان آشنا شوند. اما من همیشه یک سوال از آنها می پرسم: آیا مشتریان فعلی شما، از کسب و کارتان راضی هستند؟ آیا به همین مشتریانی …

ادامه مطلب »

ادامه مقاله در سایت منبع

اگر مدیر بازاریابی یک برند شناخته شده هستید یا به تازگی کسب وکار خود را توسعه داده اید، و یا اگر به حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید و قصد ورود به این عرصه را دارید یا حتی اگر دانشجوی ممتاز رشته بازاریابی هستید و به دنبال آموزش بازاریابی و به روز نگاه داشتن دانش خود هستید، این مطلب بعنوان راهنمای انتخاب دوره های آموزش بازاریابی مخصوص شماست!

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین سوالاتی که هر یک از شما ممکن است بپرسید، این است که برای آموزش بازاریابی می بایست به کجا مراجعه کنیم؟ آیا می توان به دوره های آموزش بازاریابی و فروش که امروزه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف برگزار می شوند اعتماد نمود؟ این دوره ها تا چه اندازه کاربردی هستند؟

آیا نمی توان هر آنچه که در دوره آموزش بازاریابی ارائه می شود را از طریق وب سایت های گوناگون یا کتاب های بازاریابی مختلف آموخت؟ پس اگر شما هم به دنبال بهترین روش برای یادگیری بازاریابی هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش بازاریابی برای چه کسانی مفید است؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ شفاف داد که واقعا چه کسانی نیازمند آموزش بازاریابی و فروش هستند؟ آموزش بازاریابی برای اشخاص زیر توصیه می شود:

کارشناسان و مدیران بازاریابی

بازاریابی دانشی است که روز به روز در حال توسعه است پس حتی اگر سالها در این زمینه تجربه داشته باشید و فعالیت های اجرایی زیادی در این زمینه انجام داده باشید کافی نیست. شما باید بتوانید دانش خود را در این حوزه به روز نگاه دارید و با شیوه های جدید بازاریابی خصوصا بازاریابی اینترنتی آشنا شوید تا به رشد و توسعه برند خود کمک کنید.

مدیران و صاحبان کسب وکارهای بزرگ یا متوسط

تقریبا هر کسب وکاری برای بقای خود در بازار نیاز به دانش بازاریابی و کاربرد آن دارد. در واقع بازاریابی بیشتر شبیه به یک خوراک مغذی برای شرکت شما و تضمینی برای حضور همیشگی آن در بازار است تا یک داروی آنی برای رفع مشکلاتتان.

دانش آموختگان رشته بازاریابی

دنیای واقعی بازاریابی چیزی فراتر از P ها و C های بازاریابی است که در دانشگاه ها آموزش داده می شود!

هدف از شرکت در دوره آموزش بازاریابی و فروش چیست؟

همانطور که گفته شد آموزش بازاریابی برای گروه های مذکور مفید است ولی سطح و شیوه آموزش بازاریابی برای هر یک از این گروه ها متفاوت است. یک دانش آموخته بازاریابی دیگر نیازی به یادگیری اصول بازاریابی از پایه ندارد و از سوی دیگر مدیران کسب وکارهایی که دارای دپارتمان جداگانه بازاریابی هستند، می توانند به یک دانش اجمالی و کلی از بازاریابی اکتفا کنند و بیشتر زمان خود را به یادگیری چگونگی اجرای فعالیت های بازاریابی و یا چگونگی سنجش میزان اثربخشی کمپین های بازاریابی اختصاص دهند. پس پیش از هر چیز هدف خود را از حضور در دوره آموزشی بازاریابی تعیین کنید و بدانید که به دنبال چه هستید.

آموزش بازاریابی و فروش را از کجا فرا بگیریم؟

گزینه های بسیاری برای آموزش بازاریابی وجود دارد که برخی به صورت تخصصی تر به حوزه ایی مشخص از این علم، مثل آموزش دیجیتال مارکتینگ می پردازد. با توجه به اینکه هدف شما از یادگیری بازاریابی، موارد زیر پیشنهاد می شوند:

کتاب های بازاریابی، وبلاگ ها و خبرنامه ها

اگر یک آشنایی کلی با اصول بازاریابی دارید، این منابع کمک بسیار زیادی به پیشرفت شما و دریافت اطلاعات به روز خواهند کرد.

البته حواستان باشد زمانی که صحبت از وبلاگ می شود منظور مطالبی که توسط یک تولیدکننده محتوای فریلنسر، که بدون هیچ پس زمینه بازاریابی تولید شده، نیست. مطالب “آموزش بازاریابی و فروش” که توسط آژانس های بازاریابی با پس زمینه علمی و اجرایی تهیه می شوند، گزینه خوبی برای فراگیری آموزه های بازاریابی هستند.

freelancer-فریلنسر

بسیاری از آژانس های بازاریابی معتبر به صورت مدون و زمانبندی شده اقدام به نشر مطالب مفید و آموزنده در زمینه بازاریابی اینترنتی و استراتژی های بازاریابی و نحوه کاربرد آنها می کنند.

دوره های آموزش بازاریابی

اگر مدیریت بخش بازاریابی را به عهده دارید برای توسعه دانش بازاریابی خود و تسهیل در روند انتخاب بهترین بسترهای تبلیغات برای برند و یا سنجش شاخص های کلیدی عملکرد فعالیت های بازاریابی که در حال اجرا هستند، دوره های آموزش بازاریابی بهترین گزینه برای شما هستند.

البته باید توجه داشته باشید که از دوره هایی استفاده کنید که پشتوانه ای علمی و در عین حال اجرایی داشته باشند. نه به دنبال دوره های آموزش بازاریابی اساتید دانشگاهی که با دنیای واقعی بازاریابی آشنا نیستند، باشید و نه گول ادمین های صفحات اینستاگرامی پرطرفدار را بخورید.

تحصیل در رشته های مرتبط در دانشگاه

انتخاب این گزینه به موارد زیادی از جمله جایگاه شغلی فعلی شما، سطح انگیزه و حتی دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، بستگی دارد. نمی گوییم که برای ادامه تحصیل در رشته بازاریابی به دانشگاه نروید ولی لازم است بدانید که مدرک دانشگاهی شرط لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی موفق نیست. شاید اگر هنوز به دانشگاه نرفته اید و قصد انتخاب رشته را دارید بازاریابی گزینه مناسبی باشد ولی اگر قصد تغییر شغل و راه اندازی کسب وکار شخصی خود را دارید گرفتن مدرک دانشگاهی در این رشته بهترین راهکار برای شما نخواهد بود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   روش های کلیدی برایطرح اینستاگرام

از سوی دیگر نباید از دانشگاه ها انتظار آموزش بازاریابی پیرامون همه مباحث مهم بازاریابی و فروش را داشت.

شاید مهم ترین مزیت دانشجویان این رشته، داشتن وقت کافی برای یادگیری عملی آنچه به صورت تئوری در دانشگاه آموخته اند، باشد.

البته باید توجه داشت که چه دوره های آموزش بازاریابی و چه تحصیل در رشته های دانشگاهی (همانند MBA ) یا کتاب های آموزشی به تنهایی نمی توانند کارگشا باشند و آموزش بازاریابی و فروش تنها در صورتی ارزشمند هستند که بتوان آنها را به صورت اجرایی و عملیاتی در دنیای واقعی کسب وکار پیاده سازی کرد.

در واقع می توان گفت افرادی که در کنار آموزش بازاریابی وارد بازار کار می شوند و به شکل عملی با مفاهیم این رشته آشنا می شوند و از آنها استفاده می کنند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر دانش آموختگان خواهند داشت.

یکی از اساسی ترین مشکلات دوره های آموزش بازاریابی وجود افراد با سطوح دانش مختلف در جلسات و ارائه مثال های نامرتبط با صنعت مورد نظر ماست. زمانی که پای درددل برخی از حاضران در این دوره ها می نشینیم، اغلب از به کارگیری اصطلاحات تخصصی توسط مدرسان شکایت می کردند و یا اکثرا میگفتند خب مثال های چگونگی فروش شکلات به حوزه فعالیت من در صنعت B2B ارتباطی ندارد!

برای یادگیری بازاریابی از کجا شروع کنیم؟

احتمالا برای پاسخ به این سوال ابتدا در گوگل یا اینستاگرام “دوره بازاریابی ” یا ” آموزش بازاریابی” را سرچ کرده اید و با انبوهی از تبلیغات دوره های آنلاین یا آفلاین بازاریابی یا وبلاگ ها و وب سایت های آموزش بازاریابی مواجه شده اید.

گزینه ها در این زمینه بسیار گسترده و زیاد هستند ولی کدام یک برای آموزش بازاریابی و فروش مناسب هستند؟

گام اول در یادگیری بازاریابی چه خواهد بود؟ یا بهتر است با این سوال شروع کنیم که بهتر است در گام اول یادگیری بازاریابی چه کارهایی را انجام ندهیم :

  • شما نباید بدون داشتن هدف مشخص شروع به مطالعه ده ها کتاب بازاریابی و یا بلاگ پست های متفرقه نمایید.
  • شما نباید هزینه های زیاد و دور از ذهن (گاهی ۱۰ ملیون تومان برای یک دوره ۶ ساعته!) صرف حضور در کنفرانس ها یا دوره های بازاریابی آنلاین و آفلاین نمایید.
  • حتی شاید نیازی نباشد که با شرکت در کنکور به دنبال مدرک دانشگاهی در حوزه بازاریابی باشید.

البته هر یک از موارد بالا زمان و مکان مشخص خود را دارند و ممکن است روزی به آنها احتیاج پیدا کنید ولی گام اول برای یادگیری بازاریابی و رشد در این حوزه نیستند. پس گام اول چیست؟

از یادگیری مهارت های ضروری بازاریابی شروع کنید! مهارت هایی وجود دارند که می توانند به پیشرفت شما در حوزه بازاریابی کمک کنند و جالب است بدانید که برای یادگیری آنها لازم نیست که حتما به دانشگاه بروید! (حتی شاید در دانشگاه ها نتوانید آنها را بیاموزید).

در این شیوه آموزشی یک پروژه عملی بازاریابی به عنوان مثال تهیه و تدوین طرح یا برنامه بازاریابی یا برنامه ریزی بازاریابی محتوا یا هرگونه فعالیت مرتبط با بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ با توجه به نیاز سازمان برای شما و در کنار شما علاوه بر آموزش، مدیریت و پیاده سازی می شود.

برنامه بازاریابی-مارکتینگ پلن

از این طریق علاوه بر اینکه اعضای سازمان با مفاهیم بازاریابی آشنا می شوند و از نزدیک شاهد روند اجرایی یک پروژه واقعی هستند، سازمان نیز به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر می شود!

تصور کنید که به دنبال حضور پررنگ تر کسب وکارتان در فضای آنلاین هستید. ممکن است برای دستیابی به این هدف پیش از این در چندین کارگاه یک روزه دیجیتال مارکتینگ یا دوره های چندماهه نیز شرکت کرده باشید، ولی وقتی می خواهید این آموزش ها را در کسب وکار خود پیاده سازی کنید، متوجه می شوید که دیجیتال مارکتینگ در دنیای واقعی تنها با آن چند نکته که در دوره ها آموخته اید عملی نیست و حتی نمی دانید از کجا شروع کنید!

به خاطر داشته باشید که مهارت های بازاریابی به سادگی و بدون تلاش به دست نمی آیند. پس در مسیر یادگیری بازاریابی ثابت قدم باشید و دست از تلاش بر ندارید! قبل از ثبت نام در دوره آموزش بازاریابی اهداف خود را مشخص کنید و سپس مهارت های مورد نیاز در راستای تحقق این اهداف را بیاموزید.

ادامه خواندن در سایت منبع

در دنیای امروز دیگر انحصار وجود ندارد و رقابت برای به دست آوردن مشتری بالاست. عاملی که باعث پیروزی در رقابت شده و به رشد کسب و کار کمک می کند آموزش بازاریابی است. بازاریابی مفهوم وسیعی دارد. بازاریابی با تولید محصول آغاز نمی شود بلکه شروع آن از لحظه تولد کسب و کار است. بنابراین بازاریابی به عنوان مهمترین عامل در فروش بیشتر شناخته می شود. از این رو لازم است که مدیران کسب وکار آموزش بازاریابی را جدی گرفته و در جهت کسب دانش بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

Entrepreneurship-رشد و توسعه کسب و کار

گام اول آموزش بازاریابی؛ تعریف بازاریابی

اگر به دنبال آموزش بازاریابی هستیم، اولین قدم دانستن تعریف بازاریابی است. با توجه به تعاریف موجود برای بازاریابی این کلمه را به این شکل می توان تعریف کرد:

هر نوع اقدام یا عملی که برای جذب کردن مخاطب و شناساندن محصول به او انجام می شود. باید بدانید که بازاریابی یک هنر است. هنر ارتباط طولانی با مشتری، هنر شناسایی نیاز بازار و تلاش برای رفع آن، هنر آموزش صحیح به مخاطب، هنر ایجاد نیاز در مخاطب و ترغیب وی به خرید محصول. مواردی که در بالا گفته شد همه برگرفته از تعاریف بزرگان بازاریابی است.

اگر میخواهید از دیجیتال مارکتینگ بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

نکته مهم در آموزش بازاریابی این است که بازاریابی یک چرخه است که پایان ندارد. در واقع ما نمی توانیم یک نقطه شروع و یک نقطه پایان برای بازاریابی تعریف کنیم. بلکه همانطور که گفتیم بازاریابی یک چرخه است و همین موضوع باعث تفاوت آن با تبلیغات می شود.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تفاوت تبلیغات با بازاریابی در این است که بازاریابی یک چرخه است که تلاش می کند نیازهای مخاطب را بشناسد. سپس با او ارتباط برقرار کرده و محصول را به او معرفی کند و در عین حال برای بهبود و توسعه برند برنامه ریزی کند. یعنی بازاریابی در تمام مراحل سفر مشتری وجود دارد. اما تبلیغات تلاش برای گسترش آگاهی نسبت به محصول موجود است که شروع و پایان دارد و بخشی از چرخه بازاریابی است.

عناصر بازاریابی، مدل چهارP

مدل چهارP شامل چهار مولفه اصلی در بازاریابی است. این چهار مولفه اصلی شامل محصول (Product)، قیمت (Price)، ترویج (Promotion) و مکان عرضه (Place) می باشد که به اصول بازاریابی معروف هستند.

محصول در مدل چهارP هر چیزی است که کسب و کار به دنبال فروش آن است. این محصول می تواند فیزیکی یا غیر فیزیکی(خدمات) باشد. در این مولفه موارد مهم عبارت است از انواع محصولات برای فروش، نحوه بسته بندی و خدمات در حین فروش و بعد از فروش( مثل مرجوع کردن محصول، ضمانت)

قیمت در مدل چهارP همان هزینه ای است که مشتری برای دریافت محصول باید بپردازد. آنچه در قیمت اهمیت دارد این است که آیا قیمت محصول منطقی هست یا نه. در چه بازه های زمانی باید سیاست تخفیف و تشویق را پیاده کرد. انواع پرداخت کدام است (پرداخت نقدی و اقساط)

ترویج یعنی همان تبلیغ و شناساندن محصول به بازار هدف. در ترویج باید مشخص شود که از کدام کانال برای تبلیغ محصول استفاده کنیم. برای انتقال منظور از چه نوع متنی استفاده کنیم.

مکان در مدل چهارP یعنی فضا و زمانی که مشتری به محصول دسترسی پیدا می کند. در مکان باید بدانیم محصول از چه راهی توزیع خواهد شد و کدام مناطق مناسب برای توزیع محصول است.

مدل های بازاریابی

مدل های بازاریابی ابزاری است که در تدوین استراتژی های بازاریابی استفاده می شود و مدیران بازاریابی از طریق آن پتانسیل ها و توانمندی های مجموعه خود آشنا می شوند. در این فریم ورک ها موارد زیر مشخص می شوند، استراتژی های بازاریابی، شاخص های تبلیغات و محصولات. هدف نهایی در انتخاب مدل های بازاریابی تعیین ، مشخص کردن بازار هدف و پیش بینی درآمد شرکت است. همچنین چگونگی جذب مشتری و ارتباط با او، شیوه تعامل موثر با مشتری و میزان فروش در این مدل ها مشخص می شود.

مدل های بازاریابی متنوعی وجود دارند و شما براساس نیاز و شرایط کسب وکار خود می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

معروف ترین مدل های بازاریابی مدل SOSTAC، مدل AIDA و مدل USP محصول می باشند. آشنایی با بعضی از این مدل ها به کامل شدن آموزش بازاریابی کمک می کند.

مدل SOSTAC از مدل های بازاریابی است که بر پایه پنج محور قرار دارد. استراتژی، اهداف، موقعیت، تاکتیک ها، فعالیت ها و کنترل پنج محور این مدل هستند. مدل AIDA بر مبنای سفر خرید مشتری قرار دارد و شامل چهار محور توجه، علاقه، درخواست و عمل می باشد. مدل USP یا پیشنهاد منحصر به فرد برای فروش. در این مدل شما تلاش می کنید تا تمایز خود را با سایر رقبا به مشتری خود توضیح دهید.

مراحل بازاریابی

• انتخاب هدف: باید مشخص کنید که هدف شما از بازاریابی چیست؟ در این قسمت باید میزان درآمد، تعداد سرنخ، تعداد مشتریان وفادار و… را مشخص کنید.

• انجام تحقیقات بازار: در اینجا باید درباره بازاری که قرار است محصولتان را عرضه کنید، اطلاعاتی به دست آورید. چقدر بازار هدف شما بزرگ است یا رقبای شما چه کسانی هستند و …

• شناسایی پرسونا و نیازهای مخاطب هدف: باید بدانیم خریدار احتمالی محصول ما چه ویژگی‎هایی دارد و نیازهای او چیست. پرسونا به معنای شخصیت است و ویژگی‎ های شخص را بیان می‎ کند. مثلا تحصیل کرده جوان شاغل

• تعیین میزان بودجه مورد نظر: چه مقدار برای بازاریابی هزینه می‎کنیم.

• مشخص کردن استراتژی

• تحلیل و آنالیز برنامه تدوین شده

انواع بازاریابی

آشنایی با انواع بازاریابی آموزش بازاریابی را کامل می کند. بازاریابی را از چند جهت می توان تقسیم کرد. و آفلاین، بازاریابی درونگرا و برونگرا و سایر انواع بازاریابی.

بازاریابی محتوایی که از طریق تولید محتوای مفید و هدفمند برای جلب اعتماد مخاطب تلاش می کند. بازاریابی ویروسی که از یک محتوای اثرگذار مثل ویدئو یا صوت یا عکس استفاده می کند تا کاربران محتوا را به انتشار بگذارند. بازاریابی شبکه های اجتماعی که با فعالیت در شبکه های اجتماعی برند و سازمان را به مخاطب معرفی می کند. سئوی سایت با بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو که باعث دیده شدن بیشتر سازمان و برند می شود. بازاریابی مشارکتی که سازمان کوچکتر با تبلیغ برای سازمان بزرگتر، به شناخته شدن برند خود کمک می‎کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و تکنیک های کلیدی برایخرید و فروش محتوا | صعود به قله موفقیت

بازاریابی درونگرا به این ترتیب عمل می کند که ما سراغ مخاطب نمی رویم بلکه تلاش می کنیم تا مخاطب ما را پیدا کند. مخاطب از طریق تولید محتوا، سئو و … می‎تواند ما را پیدا کند. اما بازاریابی برونگرا بازاریابی است که در آن بازاریاب سراغ مشتری می رود. مثل فرستادن ایمیل یا پیامک،تبلیغات بنری سایت ها و تبلیغات محیطی در سطح شهرها و جاده ها.

جمع بندی

بازاریابی مسیری است که برای رساندن مشتری به محصول مورد نظرمان باید از آن عبور کنیم. مشتری برای خرید محصول از ما یک سفر را طی می کند و این سفر مراحل مختلفی دارد. مراحل سفر مشتری شامل آگاهی، توجه و در نهایت خرید است . برای اینکه بتوانیم در هر مرحله از این سفر به درستی او را همراهی کنیم نیاز به استراتژی بازاریابی داریم. مدل های مختلفی برای تدوین استراتژی در اختیار ماست. همچنین از ابزار و راههای متنوعی می توانیم پیام محصول و برند خود را به مشتری برسانیم.

ادامه مطلب در سایت منبع

این دوره؛ ماژول هفتم دوره جامع سئو سفینه است. پیشنهاد می کنم دوره جامع سئو سفینه را تهیه نمایید که این دوره نیز بخشی از آن است و یادگیری کامل تری خواهید داشت. ضمن اینکه از نظر مالی نیز برای شما به صرفه تر است.

مشخصات دوره آموزش بازاریابی محتوا

دوره بازاریابی محتوا؛ یک دوره آنلاین ویدیویی است که به محض تهیه دوره به ویدیوهای دروس دسترسی خواهید داشت. ضمن اینکه فایل صوتی تمام ویدیوها نیز برای شما قابل دانلود می باشد. دوره بازاریابی محتوا دارای ۱ چک لیست، برای اجرای نکات مهم است.

در این دوره روی ۴ مفهوم بسیار مهم تمرکز داریم:

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش رتبه صفحات مهم
  • بیشتر شناخته شدن برندتان
  • افزایش فروش سایت

افزایش ترافیک و فروش سایت با بازاریابی محتوای حرفه ای انجام می شود

اما بازاریابی محتوا با تولید محتوا خیلی خیلی تفاوت دارد!

برای موفقیت در بازاریابی محتوا در سئو؛ احتیاج به استراتژی های کاربردی و پیشرفته دارید

در این دوره به صورت تخصصی به آموزش استراتژی های کاربردی بازاریابی محتوا برای سئو سایت می پردازیم.

سپس می آموزید چگونه به صورت گام به گام استراتژی های بازاریابی محتوایی را در سایتتان پیاده سازی کنید و ترافیک و فروشتان سایتتان را افزایش دهید.

بعد از مشاهده و اجرای مفاهیم دوره بازاریابی محتوا:

✅ ترافیک سایت شما افزایش زیادی خواهد داشت

✅ دقیقا می دانید چه زمانی و چگونه محتوا تولید کنید

✅ محتوای جذاب و کاربر پسند تولید می کنید

✅ رتبه صفحات مهم سایت شما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد

✅ برند شما تبدیل به یک برند شناخته شده و معروف خواهد شد

✅ درآمد سایت شما افزایش خواهد یافت

✅ تعداد بیشتری از محتواهای تولیدی شما منجر به سود برای شما می شود و دیگر بدون هدف محتوا تولید نمی کنید

تفاوت این دوره بازاریابی محتوایی با دوره های مشابه

ما در این دوره بازاریابی محتوا به صورت خاص و تخصصی روی مباحث مربوط به سئو و سایت متمرکز خواهیم بود.

در این دوره استراتژی های کاربردی، کمیاب و جدید بازاریابی محتوا را می آموزید. ضمن اینکه روش اجرای تاکتیک ها را به صورت کامل می آموزید.

این دوره ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه است و ما فقط به نکات مهم و کاربردی می پردازیم و وقت شما را با توضیح موارد بیهوده تلف نمی کنیم.

بخشی از نکاتی که در دوره آموزش بازاریابی محتوایی می آموزید

درک عمیقی از بازاریابی محتوا پیدا خواهید کرد

در ابتدای دوره بازاریابی محتوا، با این موضوع آشنا می شوید:

  • بازاریابی محتوا دقیقا چیست
  • از کجا آمده است
  • چه مزایایی برای وب سایت دارد
  • چه ارتباطی با سئو دارد
  • چگونه پیاده سازی می شود
  • چقدر برای موفقیت به زمان نیاز دارد

با استراتژی بازاریابی محتوا برای سئو آشنا خواهید شد

بازاریابی محتوایی مبحث بسیار پیچیده و گسترده ای است. خیلی ها فکر می کنند بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا و یا در سطح بالاتر یعنی طبق برنامه محتوا تولید کنیم.

اما بازاریابی محتوایی بسیار گسترده تر از این مفاهیم پیش پا افتاده است.

در این دوره می آموزید:

  • بازاریابی محتوایی باید از کجا شروع شود
  • چه زمانی نیاز نیست محتوا تولید کنید
  • دقیقا متوجه می شوید بازاریابی محتوایی چگونه موجب افزایش ترافیک و افزایش درآمد می شود
  • چگونه در وب سایت بازاریابی محتوایی انجام دهید

می آموزید چگونه برای سایتتان ایده های تولید محتوا پیدا کنید

تولید محتوا احتیاج به ایده دارد. وقتی قرار است بازاریابی محتوا انجام شود باید ایده هایی که پیدا می کنید هم به سئو شما کمک کند و هم موجب افزایش درآمد شما شود.

در دوره content marketing می آموزید:

  • از چه منابعی ایده های مناسب برای تولید محتوا پیدا کنید
  • چه نوع ایده هایی و با چه مشخصاتی باید پیدا کنید

می آموزید چگونه برای سایتتان ایده های تولید محتوا بسازید

یافتن ایده و ساختن ایده ۲ بحث کاملا متفاوت هستند.

گاهی نیاز است نیازهای کاربرانتان را دسته بندی کنید و برای هر بخش، ایده های تولید محتوا بسازید.

در این دوره ۴ روش کاربردی می آموزید که می توانید هزاران ایده برای تولید محتواهایتان بسازید.

یاد می گیرید چگونه با تولید مقالات، رتبه های صفحات مهم سایتتان را افزایش دهید

هر وب سایت تعداد کمی صفحات مهم دارد که روی کلمات کلیدی ارزشمند هدف گذاری شده اند و در صورت رتبه گرفتن می توانند ترافیک و درآمد زیادی را برای شما داشته باشند.

یکی از مهم ترین اهداف ما در بازاریابی محتوایی افزایش رتبه صفحات مهم است.

در دوره بازاریابی محتوا شما می آموزید:

  • چگونه صفحات مهم سایت را پیدا کنید
  • چگونه صفحات مهم سایت را اولویت بندی کنید
  • چگونه طوری بازاریابی محتوا انجام دهید که باعث افزایش رتبه صفحات مهم تان شود

مخاطبین دوره بازاریابی محتوا چه افرادی هستند؟

لطفا توجه کنید جزو مخاطبین دوره بازاریابی محتوا باشید تا در ادامه به مشکل بر نخورید.

این دوره به چه افرادی توصیه می شود؟

  • سئوکارها
  • دیجیتال مارکترها
  • کانتنت مارکترها
  • تولیدکنندگان محتوا
  • مدیران محتوا
  • مدیران سایت ها

این دوره به چه افرادی توصیه نمی شود؟

  • افرادی که برای موفق شدن در بازاریابی محتوا عجله دارند
  • افرادی که علاقه و اعتقادی به یادگیری نکات جدید ندارند
  • افرادی که حوصله انجام نکات را ندارند

موفقیت در بازاریابی محتوا به زمان احتیاج دارد

فریب نخورید. موفقیت در بازاریابی محتوا به زمان نیاز دارد.

اگر جزو افرادی هستید که فکر می کنید ظرف ۳ یا ۴ ماه در بازاریابی محتوایی به موفقیت می رسید این دوره مناسب شما نیست.

اگر انسان آینده نگری هستید و می خواهید فعالیت هایتان در طولانی مدت نتیجه دهد این دوره مناسب شما است.

اما این نکته را بدانید که این راه را باید بروید. اگر امروز شروع نکنید ممکن است منابع و وقت زیادی را تلف کنید و دوباره به اینجا برگردید.

تعدادی از نکات برجسته دوره آموزش بازاریابی محتوا

شبیه سازی قیف فروش در سئو

یکی از مهم ترین مفاهیم در افزایش درآمد وبسایت شناخت قیف فروش است.

هر جستجو در گوگل هدفی دارد. شما باید برای تمام اهداف جستجوی کاربران محتوا تولید کرده باشید.

در این دوره با استفاده از فرمول رابط؛ قیف فروش را در سئو شبیه سازی کرده ایم و تمام جستجوها را به ۴ بخش تقسیم کرده ایم.

با استفاده از این فرمول شما می توانید دقیقا متوجه شوید هر جستجوی کاربر چه هدفی دارد و برای جستجوهای مختلف کاربران، کلمات کلیدی متنوع بسازید.

معادن طلای بازاریابی محتوا

در این دوره شما با ۵ وب سایت آشنا می شوید که برای یافتن ایده تولید محتوا حکم معادن طلا را دارند.

در دوره تولید محتوا شما با این معادن طلا آشنا می شوید و مهم تر از آن؛ شما می آموزید چگونه از این وب سایت ها ایده های تولید محتوا پیدا کنید.

استفاده از تقویم محتوا

در بخش مربوط به تقویم محتوا شما با ۲ ابزار برای تقویم محتوا آشنا می شوید.

سپس می آموزید برای هر کدام از محتواهایی که در تقویم قرار می گیرد چه مشخصاتی را باید وارد کنید.

نکات مهم بازاریابی محتوا

در این دوره شما با ۵ نکته فوق العاده مهم آشنا می شوید و با استفاده از این نکات می توانید بازاریابی محتوای موفق تری داشته باشید.

مثلا یکی از نکات؛ انتخاب بین کیفیت محتوا و کمیت محتوا است.

در این بخش متوجه می شوید؛ بیشتر کانتنت مارکترهای بزرگ و موفق دنیا کدام را انتخاب کرده اند.

مدرس دوره کیست؟

مهدی محمدی

سلام. من مهدی محمدی هستم.

  • مدیر آکادمی سئو سفینه
  • طراح و مدرس دوره جامع سئو سفینه
  • طراح و مدرس ده ها دوره و محصول تخصصی سئو
  • طراح افزونه فول اسکیما با بیش از ۱۱۰۰ فروش
  • طراح ابزار سئو کبوتر (ابزار تحقیق کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا)
  • نویسنده چندین کتاب الکترونیکی که صدها بار دانلود شده اند
  • مشاور سئو چندین وب سایت بزرگ، متوسط و کوچک

پشتیبانی دوره چگونه است؟

از آنجا که دوره های آموزشی ما کاملا نتیجه گرا هستند؛ پس نیاز است شما نکات را انجام دهید. ما این موضوع را می دانیم.

پس متوجه هستیم که ممکن است در هنگام انجام نکات سوالاتی برای شما پیش بیاید.

چنانچه در مشاهده هر درس سوالی برایتان پیش آمد، کافی است سوالتان را در زیر همان درس و در بخش نظرات بنویسید.

در کمتر از ۶ ساعت کاری به سوال شما با نهایت دقت پاسخ داده خواهد شد.

لطفا توجه فرمایید؛ بخش سوالات فقط برای شرکت کنندگان دوره قابل مشاهده است.

پاسخ به سوالات متداول در مورد دوره content marketing

برای یادگیری این مورد؛ از دوره آنلاین تولید محتوا استفاده کنید. در دوره بازاریابی محتوا (Content marketing) فقط به استراتژی های کلیدی بازاریابی محتوا و نحوه دقیق اجرای آن ها خواهیم پرداخت.

در دوره تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی سئو و ساختارسازی سایت فاز اول و اصلی تحقیق کلمات کلیدی به صورت کامل آموزش داده شده است.

در این دوره فقط به استراتژی ها و نحوه پیاده سازی آن ها در جهت افزایش ترافیک و درآمد وب سایت پرداخته ایم.

علاوه بر سایت های محتوایی؛ در این دوره استراتژی های مهمی برای سایت های فروشگاه اینترنتی نیز برای افزایش ترافیک و فروش آموزش داده می شود.

ملاک فقط و فقط نظر شما است.

محتوای کامل در سایت منبع