راهکار ها و تکنیک های نوآورانه برای نکات طراحی سایت | آپدیت جدید ۱۴۰۲

وب سایت اولین چیزی است که مخاطبان آنلاین شما با آن روبرو می شوند و باید مطمئن باشید که آن ها، برداشت و تاثیر مثبتی از آن می گیرند. در واقع وبسایت شما همانند ویترین فروشگاهی شما است و به منزله ی درب ورودی برای کاربران می باشد. به همین خاطر طراحی وبسایت شما باید زیبا و گیرا باشد تا در همان بدو ورود کاربران را به خود جذب کند. ما در ادامه برخی از مهم ترین نکات طراحی سایت را معرفی کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید تجربه‎ی کاربری خوبی برای مخاطبان تان بسازید.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

نکات طراحی سایت

در دنیای کسب وکارهای امروزی، داشتن سایتی جذاب، شرط ضروری برای موفقیت هر بیزینسی است. در واقع هر کسب وکاری برای اینکه بتواند در دنیای آنلاین، کاربران را به سمت خود بکشاند، به وبسایت جذاب و گیرا نیاز دارد. طراحی وبسایت می تواند چالش بزرگی باشد چرا که انعکاسی از کسب وکار شما است و ویترینی از خدمات و محصولات شما ارائه می دهد. اگر شما طراحی جذابی و کاربرپسندی نداشته باشید، حتما بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت خود را از دست خواهید داد.

۱) مطمئن شوید که وبسایت شما ریسپانسیو است.

طراحی ریسپانسیو یکی از مهمترین عناصر سایت شماست. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما از طریق دستگاه های هوشمند دیجیتالی مختلفی از جمله دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت به سایت شما دسترسی دارند. شما باید مطمئن شوید که وبسایت شما تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان تان می سازد.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

برای مثال نمایش ورژن دسکتاپ وبسایت برای گوشی همراه جالب نیست چرا که اندازه ی متن خیلی کوچک خواهد شد و کاربر برای خواندن اطلاعات باید دائماً بزرگ نمایی و کوچک نمایی کند.

شما با اجرای طراحی ریسپانسیو، وبسایت خود را برای تمامی دستگاه های هوشمند از جمله دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت سازگار می نمایید و تجربه مثبتی را برای مخاطبان خود می سازید. به این ترتیب مخاطبان راحت تر می توانند به اطلاعات وبسایت شما دسترسی داشته باشند. این یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که با رعایت آن تجربه ی خوبی از وبسایت تان را در ذهن مخاطبان تان می سازید.

۲) بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، شما باید از طریق وبسایت تان تجربه مثبتی را به مخاطبان خود ارائه دهید. تجربه کاربری یکی دیگر از جنبه کلیدی در طراحی سایت است که برای حفظ بازدیدکنندگانی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، ضروری است. اگر بازدیدکنندگان از حضور خود در وبسایت شما لذت نبرند، سایت شما را ترک خواهند کرد و شما به راحتی آن ها را از دست خواهید داد. بدین منظور شما باید بر روی بهبود تجربه کاربری تمرکز کنید.

عناصر زیادی وجود دارد که بر روی تجربه ی کاربری مثبت تاثیرگذار هستند. مطمئنا یکی از مهم ترین آن ها سرعت سایت شما است. هیچ کاربری از منتظر ماندن برای بارگذاری صفحات وب خوشش نمی آید و اگر بارگذاری بیش از حد طول بکشد، سایت شما را ترک خواهد کرد.

برای اینکه مطمئن شوید که وبسایت شما سرعت مناسبی دارد، می توانید از Google PageSpeed Insights برای مشاهده سرعت اجرای سایت خود کمک بگیرید. ما قبلا در مورد علت دیر لود شدن سایت به طور مفصل صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنم حتما مطلب مربوطه را مطالعه کنید. همینطور برای بهبود سرعت سایت خود می توانید از مشاوران آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب کمک بگیرید.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ متاوب بخوانید: چرا سایت دیر لود میشه؟

یکی دیگر از مهم ترین نکات طراحی سایت توجه به نویگیشن (Navigation) است. شما باید نویگیشن سایت خود را بگونه ای طراحی کنید که استفاده از آن برای کاربران ساده و آسان باشد. چرا که کاربران اینترنتی دوست دارند که اطلاعات را سریع بیابند. بدین منظور شما باید یک نوار پیمایش ساده با عناوینی صحیح ایجاد کنید تا به افراد کمک کند آنچه را که نیاز دارند سریع تر پیدا کنند.

مواردی که اینجا اشاره کردیم، تنها برخی از عناصر مربوط به تجربه کاربری هستند که برای حفظ مخاطبان در وبسایت مهم می باشند.

۳) وبسایت شما باید انعکاسی از کسب وکارتان باشد.

هر وبسایتی باید انعکاسی از کسب وکار مربوطه باشد تا کاربران به راحتی بتوانند نوع بیزینس را تشخیص دهند. برای مثال ما بارها دیده ایم که پزشکان معمولا طرح رنگی آبی یا سفید، شرکت های بازیافت تم رنگی سبز یا شرکت های طراحی سایت مجموعه ای از رنگ ها را به عنوان طرح رنگی خود انتخاب می کنند. دلیل آن این است که بیشتر مردم از ارتباط بین این رنگ ها با مشاغل مرتبط آگاه هستند و با آن آشنایی دارند.

همین موضوع در مورد طراحی سایت نیز صدق می کنند و طرح رنگی شما باید بازتابی از نوع کسب وکارتان باشد. اگر می خواهید برند تجاری خود را به رسمیت بشناسید، باید طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده کسب و کار شما باشد. این به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا کسب و کار شما را بهتر به خاطر بسپارند.

این موضوع یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که باید به آن توجه کنید. اینکار به شناخت برند نیز کمک می کنند و همانطور که اشاره کردیم کاربران راحت تر می توانند کسب وکار شما را به یاد آورند. اگر طرح رنگی خاصی برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، می توانید آن را در طراحی وب سایت خود پیاده سازی کنید. به این ترتیب بین وبسایت و محل کسب و کار شما نیز هماهنگی مناسبی ایجاد می شود.

۴) فونت مناسبی را انتخاب کنید.

در کنار انتخاب طرح رنگی مناسب، شما باید مطمئن شوید که فونت مناسبی را نیز انتخاب کرده اید. فونت مناسب برای تجربه کاربری وبسایت شما بسیار مهم است. فونتی را انتخاب کنید که به راحتی برای مخاطبان شما قابل خواندن باشد. سعی کنید از فونت هایی که بیش از حد هنری هستند، دوری کنید. چرا که این نوع فونت خوانایی آسانی را برای مخاطبان فراهم نمی کند.

بهتر است که فونت شما ساده باشد تا تجربه ی کاربری بهتری را به مخاطبان تان ارائه دهید. ما این قول را به شما می دهیم که فونت ساده بهتر می تواند مخاطبان را با وبسایت تان درگیر کند و آن ها را به کسب وکار شما علاقه مند نماید.

۵) عناصر بصری به وبسایت تان اضافه کنید.

عناصر بصری یکی دیگر از مهم ترین نکات طراحی سایت هستند. اگر سایت شما فقط متن داشته باشد، برای مخاطب آنچنان جذاب نخواهد بود و به احتمال بالا آن ها وبسایت شما را ترک خواهند کرد. با اضافه کردن عناصر بصری می توانید مخاطبان خود را به وبسایت تان علاقه مند کنید و تعامل مخاطبان را با وبسایت تان بیشتر نمایید.

عناصر بصری می توانند ظاهر یکنواخت و کسل کننده وبسایت را بهبود ببخشند و به مخاطبان کمک کنند تا اطلاعات وبسایت را راحت تر هضم نمایند. عناصر بصری انواع مختلفی دارند که رایج ترین آن ها عکس است. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد کسب وکارتان به کاربران بدهید، عکس گزینه ی عالی بدین منظور است. شما می توانید عکس محصولات، کارکنان، محل فیزیکی کسب وکارتان یا سایر تصاویر مرتبط خود را به وبسایت تان اضافه کنید.

برخی از کسب وکارها از اینفوگرافیک به عنوان عنصر بصری استفاده می کنند و از این طریق اطلاعات مفیدی را به کاربران خود ارائه می دهند. یکی دیگر از عناصر بصری مهمی که می توانید به وبسایت تان اضافه کنید، ویدیو است. ویدیو ابزار تعاملی عالی برای استفاده در سایت است که هر روز نیز محبوبیت آن ها افزایش می یابد.

به این نکته توجه کنید که بازدیدکنندگان شما ده ها برابر بیشتر از متن یا عکس با ویدیو ارتباط برقرار می کنند. با اضافه کردن ویدیویی مرتبط با کسب وکارتان می توانید مخاطبان خود را به وبسایت تان جذب و علاقمند نمایید.

۶) دکمه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی را به وبسایت تان اضافه کنید.

این روشی رایج و موثر برای جذب مخاطبان و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری است. دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی یکی دیگر از گزینه های شما برای تشویق مخاطبان برای تعامل با کسب وکارتان است. در صورتی که مخاطبان محتوای وبسایت شما را دوست داشته اند، ممکن است راغب شوند که آن ها را دوستان یا خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. این یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که به شما این اطمینان را می دهد بازدیدکنندگان تعامل خوبی با وبسایت شما خواهند داشت.

۷) دکمه های CTA را فراموش نکنید.

CTA مخفف Call to Action است که آن را می توان شکلی از دعوت به اقدام تعریف کرد. زمانی که سایت خود را طراحی می کنید، باید مطمئن شوید که دکمه های CTA را در آن جای دیده اید. این دکمه ها روشی عالی برای نگه داشتن مخاطبان در وبسایت و ترغیب آن ها به تعامل بیشتر است. به طور کلی دکمه های کال تو اکشن کاربران را به مرحله ی بعدی هدایت می کنند.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

تصور کنید کاربر وارد سایت شما شده است و اطلاعات صفحه ی موردنظر را پسندیده است، فرد ممکن است بخواهد قدم بعدی را بردارد اما چگونگی آن را نمی دانید. در اینجا شما می توانید با یک کال تو اکشن او را به مرحله ی بعدی هدایت کنید.

در واقع کال تو اکشن به مخاطب شما می گوید که چگونه می تواند به مرحله ی بعدی راه یابد. این کال تو اکشن ها می توانند در نهایت مخاطب را به مشتری نیز تبدیل نمایند. نکته ی مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که دکمه ی کال تو اکشن شما با طراحی سایت مطابقت داشته باشد و به قدری برجسته باشند که توجه مخاطب را به خود جلب کند. این موضوع یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که باید به آن توجه کنید.

اجرای این نکات را به چه کسی بسپاریم؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای طراحی سایت تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و در اجرای نکات طراحی سایت که در بالا به آن ها اشاره کردیم، کمک نماید.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

ادامه خواندن در سایت منبع

رتبه وب سایت دانشگاه پیام نور در ایران ۱۳۹ و در جهان ۸۰۰۰ می باشد. از جمله دلایل رتبه سیمیلار وب بسیار خوب این وب سایت می تواند مراجعه دانشجویان برای استفاده از سایت به منظور ورود به بخش پورتال باشد. بیش از ۹۷ درصد از کاربران وب سایت دانششگاه پیام نور از ایران و درصد کمی نیز از سایر دانشگاه ها و کشورها هستند.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

مدت زمانی که کابران در وب سایت دانشگاه پیام نور سپری می کنند به طور میانگین به ۵ دقیقه می رسد که مدت زمان قابل توجهی است. تعداد صفحات مورد بازدید کاربران با ورود به سایت به طور متوسط به ۴ صفحه می رسد. نرخ پرش سایت با کاهش ۸ درصدی در سال جاری به ۲۳ درصد رسیده است. ترافیک ورودی سایت از موتورهای جستجو با رشد ۶ درصدی در سال جاری به ۲۵ درصد رسیده است که رشد چشم گیری داشته است.

تحلیل طراحی سایت دانشگاه پیام نور

در دانشگاه پیام نور از tab های زیادی استفاده شده که به ارائه و نمایش انواع اطلاعات و محتوا می پردازند. های فراوان ظاهر سایت را منظم کرده و از سردرگمی کاربران می کاهند.

پس زمینه سایت دانشگاه پیام نور

منو سایت از نظر ظاهری مشابه tab ها طراحی شده اما از نظر عملکرد کاملاً متفاوت است. منو سایت دانشگاه پیام نور به دلیل بزرگ بودن بیش از حد هنگامی که باز می شود بخش بزرگی از صفحه را می پو شاند و برای مدتی مشاهده بخش بزرگی از صفحه غیر ممکن می شود. برای رفع این مشکل می توان از منوها متعدد در قسمت ها مختلف استفاده کرد.

وب سایت دانشگاه پیام نور

با نگاهی به سایت دانشگاه پیام نور می توانیم یک رویکرد مهم را از آن دریابیم آن هم این است که خیلی روی محتوای به روز شده تاکید داره و گویا دائما مدیران سایت دانشگاه پیام نور به دنبال ارتقا گرافیکی و فنی سایت هستند.

ارتقا

در نمای اولیه از سایت دانشگاه پیام نور می توانید از اخرین اخبار به روز شده دانشگاه که شامل خدمات دانشگاه، نحوه برگزاری امتحانات، افتخارات اساتید و دانشجویان در حوزه های علمی، ورزشی و فرهنگی می باشد.

نکته دیگر ان که در زمینه نیز موفق عمل کرده است به شکلی که در مقالات خود به دیگر مقالات سایت و یا سایت های معتبر دیگر لینک سازی می شود.

لینک سازی

بخش ورود دانشجویان سایت دانشگاه پیام نور

نکته دیگر که در رابطه با طراحی سایت دانشگاه پیام نور وجو دارد بخش ورود دانشجویان به سایت دانشگاه پیام نور می باشد که بخش های کاربردی و مفیدی را برای کاربران خود ایجاد کرده اند از جمله آن ها می توان به امور دانشجویی، یادگیری الکترونیکی، سامانه گلستان، سامانه مدیریت کتابخانه، شبکه علمی دانشگاه، نشریات دانشجویی، پایگاه های علمی، رسیدگی به درخواست ها، بررسی درخواست آزمایشگاه ها، رسیدی به درخواست های پژوهشی، اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه، همایش ها و فروش کتاب اشاره کرد.

در سایت دانشگاه پیام نور بخشی نیز وجود دارد که سامانه رسیدگی به امور دانشجویان است و در خصوص مشاوره، وام، تولیدات دانشجویی، مشکلات دانشجویان از طریق این سامانه قابل طرح و پیگیری می باشد.

سایت دانشگاه پیام نور در زمینه طراحی سایت و داشتن یک سایت خوب سعی کرده است از مولفه هایی مثل ، عنوان های جذاب، تصاویر با کیفیت بهره ببرد تا رتبه سایت خود را نیز افزایش دهد.

سایت دانشگاهی از نظر و شرایط ظاهری بسیار اهمیت دارد زیرا که کاربران ان به عنوان دانشجویان و بدنه اصلی دانشگاه هر روزه با سایت دانشگاه خود تعامل دارند و این حق آن ها است که از یک طراحی سایت خوب به همراه محتوای با کیفیت بهره مند شوند و درگیر باگ ها و اختلالات سایت نشوند.

دانشگاه پیام نور و کلاس های الکترونیکی

فونت استفاده شده در طراحی سایت دانشگاه پیام نور از اندازه مناسبی برخوردار بوده و ظاهر جذابی را ایجاد کرده است. رنگ استفاده شده در فونت با رنگ و طرح استفاده شده در پس زمینه و نماد دانشگاه پیام نور کاملاً هماهنگ بوده و ظاهر منظم تر و جذاب تری را ایجاد کرده است.

ادامه مقاله در سایت منبع

چطوری گوتنبرگ رو فعال یا غیرفعال کنم؟

گوتنبرگ چیست؟

در این مقاله قصد داریم درباره یکی از افزونه ها به نام گوتنبرگ با شما عزیزان و دوستان محترم seoedu صحبت کنیم. به زبان ساده گوتنبرگ یکی از ویرایشگر هایی است که برای خیلی از افراد بسیار مفید و البته کاربردی خواهد بود؛ این ویرایشگر برای افرادی که صفحه نمایش کوچک دارند، بسیار عالی است و باعث می شود تا نویسنده و کاربر، فضای بسیار بیشتری برای نوشتن داشته باشد.

فعال کردن گوتنبرگ

همان طور که گفتیم گوتنبرگ یکی از افزونه هایی است که برخی از نویسندگان سایت ها، از آن استفاده می کنند؛ البته این افزونه مورد استفاده تمامی این افراد نیست و برای برخی از افراد، افزونه ای بی استفاده و بی فایده به حساب می آید.

ایده

دقت داشته باشید شما در دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی در آکادمی seoedu می توانید جدیدترین نکات طراحی سایت را آموزش ببینید.

شما می توانید با نصب افزونه گوتنبرگ و مراجعه به بخش افزونه ها و بعد از آن افزودن افزونه، برای فعال کردن گوتنبرگ اقدام کنید؛ همچنین این قابلیت وجود دارد که از طریق هاست و پنل خود گوتنبرگ را فعال کنید.

اگر قصد دارید از طریق هاست برای فعال کردن گوتنبرگ اقدام کنید، می توانید با مراجعه به مدیریت پنل هاست و بخش Plugin، فایل نصبی افزونه گوتنبرگ را آپلود و فعال نمایید.

پیشنهاد ما این است که از همان پنل سایت خود این افزونه را نصب و فعال نمایید؛ زیرا اگر از هاست این کار را انجام دهید، ممکن است به اشتباه فایل های دیگر را حذف کنید و به طور کلی سایت شما دچار ایراد و آسیب شود.

اما اگر بتوانید از همان پنل سایت خود، اقدام به فعال کردن گوتنبرگ کنید، مطمئنا مشکل خاص دیگری به وجود نخواهد آمد.

غیر فعال کردن گوتنبرگ

اما ممکن است شما بعد از مدتی، دیگر نیازی به استفاده از این افزونه نداشته باشید و دوباره بخواهید از همان افزونه ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید و گوتنبرگ را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن گوتنبرگ کار چندان سختی نیست و شما می توانید با استفاده از ۲ روش، به راحتی این افزونه را غیر فعال و در نهایت ویرایشگر کلاسیک را فعال کنید.

روش اول برای غیر فعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن افزونه ویرایشگر کلاسیک، نصب کردن افزونه ویرایشگر کلاسیک خواهد بود؛ شما می توانید با نصب کردن افزونه Classic ویرایشگر، این افزونه را نصب کنید و از طریق پنل سایت یا هاست خود، برای فعال کردن ویرایشگر کلاسیک، اقدام کنید.

البته پس از فعال کردن این افزونه، شما باید به بخش تنظیمات و نوشتن بروید و تعیین کنید که فقط این ویرایشگر فعال باشد و برای شما کار کند؛ شما می توانید تعیین کنید که هر دو ویرایشگر برای شما فعال باشند و بتوانید در صورت نیاز، از هر دو افزونه استفاده کنید.

به این مسئله مهم بازهم تاکید می کنیم که شما در واقع بعد از فعال کردن افزونه ویرایشگر کلاسیک، غیر فعال کردن گوتنبرگ را هم انجام دادید و این افزونه را غیر فعال کردید؛ این افزونه بعد از فعال کردن ویرایشگر کلاسیک، به صورت خودکار و اتوماتیک غیر فعال خواهد شد و شما نیازی به انجام دادن کار خاصی ندارید.

در صورتی که هر دو ویرایشگر ( گوتنبرگ و ویرایشگر کلاسیک ) فعال باشند، شما می توانید نوشته خود را با هر دوی آن ها ویرایش کنید و همین باعث می شود تا تنوع بالا برود و دست شما برای نوشتن نیز، باز باشد.

بعد از فعال کردن ویرایشگر کلاسیک، در بخش نوشته ها به صورت خودکار، دو ویرایشگر خواهید داشت که می توانید از یک یا هر دوی آن ها استفاده کنید.

اما شما با روش دوم، می توانید برای برخی از نویسندگان سایت و یا مطالب، این افزونه را غیر فعال کنید؛ شما در این روش، ابتدا افزونه Disable Gutenberg را نصب و فعال کنید.

سپس به بخش تنظیمات این افزونه بروید؛ در آن جا گزینه های نسبتا زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت؛ از آن جایی که این افزونه در حالت پیشفرض کاری می کند که گوتنبرگ برای تمامی مطالب و کاربران غیر فعال شود، شما باید تیک گزینه Complete Disable را فعال کنید.

زمانی که این تیک را فعال کردید، گزینه های بسیار بیشتر و متنوعی مقابل شما به نمایش در می آیند؛ شما می توانید با توجه به نیازهایتان، گزینه ها را فعال یا غیر فعال نمایید.

برای مثال می توانید تیک گزینه هایی که مربوط به غیر فعال کردن گوتنبرگ در برخی از مطالب است را فعال کنید؛ یا می توانید این ویرایشگر را برای یک نویسنده فعال کنید و برای نویسنده دیگر، غیر فعال کنید.

دلایل غیر فعال کردن گوتنبرگ

برخی از کاربران وردپرس، می گویند در آپدیت و بروز رسانی های جدید این سیستم سایت ساز، مشکلاتی برای گوتنبرگ به وجود آمده است؛ ظاهرا گوتنبرگ سازگاری با نسخه جدید وردپرس ندارد و همین امر باعث شده است تا مشکلاتی برای نوشتن و مطالب جدید سایت به وجود بیاید که خوشایند نیست و موجب می شود تا کاربر و مدیر سایت، برای غیر فعال کردن این ویرایشگر و برگشت به حالت قبلی ( استفاده از ویرایشگر کلاسیک ) اقدام کنند.

برخی دیگر نیز، علاقه دارند دوباره به روزهای اول بازگردند و از همان ویرایشگر کلاسیک به جای این افزونه استفاده کنند تا با ساختار گذشته نیز، دوباره آشنا شوند؛ البته مطمئنا این افزونه ویژگی های بیشتری نسبت به افزونه ویرایشگر کلاسیک دارد و باعث می شود تا دست شما برای نوشتن باز باشد و فضای بسیار بیشتری برای نوشتن مطلب داشته باشید.

برخی دیگر از کاربران هم به دلیل پیشرفته بودن گوتنبرگ، می گویند که این افزونه پیچیده است و نمی توان با آن به راحتی کار کرد؛ البته می توان این مشکل را با خواندن مقالات آموزشی و آموزش کار کردن با این افزونه، از بین برد.

مطمئنا استفاده از این افزونه می تواند تنوع بسیار زیادی ایجاد کند و به شما پیشنهاد می کنیم حتما با فعال کردن گوتنبرگ از امکانات آن استفاده کنید؛ همچنین پیشنهاد می کنیم مقالاتی را درباره طراحی سایت وردپرس بخوانید و سایت خود را به صورت مستقل، طراحی کنید.

جالب است بدانید امکانات گوتنبرگ بسیار جذاب بوده و حتی می توانید با استفاده از آن بخش های جذابی را در سایت خود ایجاد کنید.

شما با شرکت در دوره وردپرس پلاس می توانید با بخش هایی از این افزونه آشنا شوید.

جمع بندی نهایی

مسئله سازگار نبودن گوتنبرگ با نسخه جدید وردپرس، تقریبا جدی است و اکثر کاربران این مشکل را به تیم سازنده وردپرس و طراحان آن اطلاع رسانی کرده اند؛ البته این مشکل به زودی حل خواهد شد و به احتمال زیاد، گوتنبرگ دوباره به جمع محبوب ترین افزونه های وردپرس باز خواهد گشت.

همانطور که گفته شد، شما می توانید به صورت همزمان، هم از گوتنبرگ و هم از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید و از هر دو افزونه، بهره ببرید؛ هنگام استفاده از این دو افزونه به صورت همزمان، اختلالی در نوشتن شما ایجاد نخواهد شد و به راحتی می توانید کار خود را انجام دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع

این روز ها با شیوع ویروس کرونا، کمتر کسی پیدا می شود که خریدهایش را به صورت آنلاین انجام ندهد. بنابرین اگر شما در دنیای امروز یک فروشنده هستید، باید سوار این موج جدید شوید و یک سایت برای بیزینس خود طراحی کنید. طراحی سایت به شما این شانس را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید – اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید. نکات طراحی سایت مناسب شرکتی چیست؟

ترفند ها ومهم ترین ترندها در طراحی سایت شرکتی

طراحی وب در هنگام ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار مهم است. طراحی وب تجارت الکترونیک خوب به معنای استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین شکل ارائه دهد.

بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد و می دانید… محصولات شما را بخرند. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟

از چه منابعی طراحی سایت را یاد بگیریم؟

۱٫ سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید.

بدیهی است که کاربران و مخاطبان شما وب سایت را از یک پلتفرم چک نمی کنند. بنابرین یک وب سایت تجارت الکترونیک پاسخ گوی تلفن همراه – محتوا صفحه را بدون اینکه از کناره ها خارج شود پر می کند و به راحتی قابل پیمایش است.

تعداد زیادی از کاربران سایت شما را در گوشی های خود پیمایش می کنند. اگر صفحه شما به گونه ای تنظیم نشده است که پاسخگوی تلفن همراه باشد، بلافاصله آن گروه از مشتریان را از دست می دهید. به همین دلیل است که اولین نکته ما این است که فروشگاه خود را با موبایل پاسخگو نگه دارید.

یک سازنده وب سایت خوب به طور خودکار وب سایت شما را به قالب های موبایل تبدیل می کند. ما نیز در طراحی سایت شرکتی تاس به این نکته توجه ویژه ای خواهیم داشت.

۲٫ محصولات برتر خود را جلو و مرکز قرار دهید.

فروشگاه شما باید محصولات محبوب تر را برجسته کند. این می تواند به معنای محصولاتی باشد که بیشترین فروش را دارند، مشتریان بالاترین را بررسی می کنند، یا محصولاتی که بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورند.

سعی کنید آنها را با رنگ های متضاد برجسته کنید، طرح یا اندازه تصاویر را تغییر دهید و بنرهایی برای تبلیغ این محصولات برتر بسازید. اگر بتوانید توجه مردم را به محصولات برتری که می خواهید ارائه دهید منحرف کنید، فروش بیشتری خواهید داشت.

۳٫ از برگه ثبت نام پاپ آپ استفاده کنید.

حتما تا کنون برایتان پیش آمده است که وارد وبسایتی شوید و از شما درخواست کرده باشند در ازای وارد کردن ایمیل، در خبرنامه عضو شوید.

تعداد زیادی از وب سایت های تجارت الکترونیک موفق از یک برگه ثبت نام پاپ آپ فوری استفاده می کنند. چرا؟ این موضوع به بازاریابی مجدد کمک می کند. بازاریابی مجدد مهم است زیرا برخی از بینندگان فقط جستجوهای اولیه را انجام می دهند، گزینه های خود را احساس می کنند و به در دسترس بودن و قیمت گذاری نگاه می کنند.

با جمع آوری آدرس های ایمیل آن ها، این فرصت را دارید که وقتی مشتری بالقوه فرصت فکر کردن در مورد گزینه هایش را داشته باشد، دوباره درگیر شوید. یک ایمیل سریع از طرف شما ممکن است در زمان مناسب به آنها برسد و آنها تصمیم بگیرند مجددا از شما خریدکنند یا نه.

فقط مطمئن باشید که اگر فوراً آدرس آنها را می پرسید، در ازای آن چیزی ارائه می دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد فقط پنجره بازشو را می بندند و ادامه می دهند.

۴٫ بهترین شیوه های سئو را به خاطر بسپارید.

وقتی نوبت به وب سایت تجارت الکترونیک شما می رسد، سئو نمی تواند به اندازه کافی تحت فشار قرار گیرد. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است – راهی برای بالا رفتن در لیست نتایج جستجو. اگر تمرکز زیادی روی سئو داشته باشید، در معرض دید بیشتر وب سایت خود، بازدیدهای بیشتر و دسترسی وسیع تری خواهید داشت.

هنگامی که به نکات سئو برای وب سایت های تجارت الکترونیک نگاه می کنید، آنها به سه نکته خلاصه می شوند: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نوشتن توضیحات هوشمندانه محصول و استفاده حداکثری از ابزارهای داخلی.

  • کلید واژه ها

    کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که یک مشتری احتمالی ممکن است برای یافتن شما جستجو کند. به عنوان مثال، “بهترین کیف پول چرمی” جستجوی بسیار معقولی است که ممکن است کسی زمانی که به دنبال یک کیف پول لوکس جدید است انجام دهد.

اگر چند بار از این عبارت کلیدی در محتوای آنلاین خود استفاده کنید، موتورهای جستجو شروع به مرتبط کردن فروشگاه شما با این عبارت خواهند کرد. با موفقیت کافی، وقتی کسی آن را بررسی می کند، به عنوان اولین نتیجه کلی ظاهر می شوید. حتی افراد مبتدی نیز می توانند با موفقیت از سئو استفاده کنند.

  • توضیحات محصول

    توضیحات محصول شما باید کامل، خوانا باشد و محصول را به خوبی توصیف کند. موتورهای جستجو به توضیحات محصول شما نگاه می کنند تا مشخص کنند که چقدر مرتبط است. با نوشتن توضیحات غنی و دقیق، به رتبه بندی موتورهای جستجوی خود کمک می کنید و به طور واضح تر با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید، بنابراین یک برد-برد است.

  • ابزارهای سئو داخلی

    سازنده وب سایت مناسب با ابزارهای سئو داخلی برای بهبود سایت شما ارائه می شود. سازنده وب سایت از Constant Contact از ابزارهای داخلی مانند این برای بهینه سازی سایت شما و کمک به عملکرد کلی استفاده می کند. با تعبیه سئو مستقیماً در سایت تجارت الکترونیک خود، می توانید از معیارها و داده های قدرتمندی استفاده کنید که به شما کمک می کند درباره کلمات کلیدی مورد استفاده، مکان افزودن لینک های بیشتر و موارد دیگر تصمیم گیری آگاهانه بگیرید. یک ابزار سئوی با کیفیت، دانستن اینکه آیا کاری که انجام می دهید به طور موثر شما را در رتبه های موتور جستجو ارتقا می دهد بسیار آسان تر می کند.

همچنین بخوانید:

۵٫ از تصاویر عالی استفاده کنید.

تصاویر عالی می توانند به نمایش محصولات شما و معرفی صدای برند شما کمک کنند.

یک تصویر ارزش هزار کلمه است. با یک سایت تجارت الکترونیک که فضای زیادی برای هدر دادن ندارد، این یک معامله بزرگ است. شما می خواهید تصاویر شما فوکوس شده و با وضوح بالا باشند.

همچنین ایده خوبی است که از هر محصول چندین عکس بگیرید و برای هر فهرست محصول یک نمایش اسلاید ایجاد کنید. گاهی اوقات یک مشتری قبل از اینکه بتواند تصمیم بگیرد که آیا می خواهد آن محصول را بخرد یا خیر، باید ببیند در حال اجرا است. این امر به ویژه در مورد فروشگاه های لباس صادق است. فروشگاه تجارت الکترونیک شما اساساً باید حول تصاویر شما بچرخد.

۸٫ کاربر را در نظر داشته باشید.

در پایان، مهمترین چیز این است که همیشه کاربر را به خاطر بسپارید. بهترین تجربه خرید را ایجاد کنید تا مردم به بازگشت ادامه دهند. یکی از سریع ترین راه ها برای ایجاد وفاداری به برند و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و مادام العمر این است که فروشگاه خود را حول آنها بسازید.

این می تواند به آسانی خرید، ایجاد توضیحات خوب محصول، استفاده از یک رابط کاربری صاف و توجه به طرح رنگ شما اشاره داشته باشد. با تعامل با مشتریان خود، از طریق نظرسنجی ها، در رسانه های اجتماعی یا سایر انواع سازماندهی، می توانید بازخورد واقعی در مورد آنچه که آنها بیشتر دوست دارند دریافت کنید.

مشتریان به سرعت متوجه خواهند شد که چقدر برای بهینه سازی تجربه آنها کار شده است. با انجام صحیح این مرحله، تاثیری ماندگار بر جای بگذارید.

۹٫ در مورد قیمت گذاری صادق باشید.

دروغ گفتن و استفاده از ترفندها در وب سایت تجارت الکترونیک شما کارساز نخواهد بود. مشتریان می خواهند قیمت گذاری صادقانه را ببینند تا بدانند در هنگام تسویه حساب چه انتظاری دارند. پرداخت و ارسال تا پایان محاسبه نمی شود، اما باید سعی کنید از هزینه ها و هزینه های پنهان خودداری کنید.

قیمت بالاتر از حد انتظار احتمالاً باعث می شود که مشتری بالقوه سبد خرید خود را رها کند و به فروشگاه رقیب شما برود.

جمع بندی

رعایت کردن نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم، با اینکه ممکن است ساده و بدیهی به نظر برسد اما مطمئن باشید که درکوتاه مدت اثر خود را خواهد گذاشت. تنها کافی است در این مسیر ثابت قدم و صبور باشید.

ادامه مقاله در سایت منبع

نکات بسیار زیادی برای ایجاد یک سایت کاربر پسند وجود دارد از انتخاب یک هاست و دامین مناسب که در سرعت سایت تاثیر می گذارد تا دکمه های که مشتری برای خرید خدمات یا محصولات و یا تماس با شما نیاز دارد. طراحان وب و متخصصان سئو باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا مشتریان را جذب کنند و باعث تحریک تبدیل شوند. در این مقاله ۱۶ نکته مهم در طراحی سایت را برایتان اورده ایم.

نکات مهم در طراحی سایت

۱ – انتخاب دامنه و هاست

نام دامنه در واقع صدای برند شماست و تصحیح غلط در آن غیرممکن است. در انتخاب نام دامنه باید بسیار دقت کرد به دلیل اینکه هم برای موتورهای جستجو مهم است و هم هویت برند شماست. کسب و کارهایی که به صورت آنلاین همیشه در دسترس می باشند و سرعت لود صفحات در ان ها بالاست مشتریان بیشتری جذب می کنند پس در انتخاب هاست هم دقت کنید.

زمان انتخاب هاست ، ماهیت وب سایت و کسب و کار خود را در نظر بگیرید که آیا وب سایت غنی از رسانه ، با تعداد زیادی عکس و ویدئو خواهد بود؟ آیا پشتیبان فنی داخلی دارید یا به یک پشتیبان پاسخگو از ارائه دهنده سایت نیاز دارید؟ میزان ترافیک سایت خود را بررسی کنید و ببینید که شرکت میزبان شما توانایی آن را دارد؟ امنیت هم از اصلی ترین موارد در خرید هاست است که باید به آن توجه کنید.

۲ – سیستم مدیریت محتوا

باتوجه به امکاناتی که برای سایت خود می خواهید می توانید یک سیستم مدیریت محتوای آماده یا کدنویسی شده را انتخاب کنید که این بستگی به شما و نیازهایان از یک طراحی سایت دارد. در مقاله ای جداگانه ویژگی های سیسم مدیریت محتوا آماده وردپرس و کدنویسی را برای شما آورده ایم.

۳ – طراحی

یکی از مهم ترین نکاتی که در طول فرآیند توسعه وب سایت باید به خاطر بسپارید، ایجاد یک طراحی تمیز و جذاب است. طراحی با کیفیت جذاب است و با ناوبری بصری به راحتی قابل خواندن است. مهمتر از همه، یک طراحی تمیز به بینندگان کمک می کند تا به جای پرت کردن گرافیک ها و حجم زیاد متن، روی ارزش برند و محتوای شما تمرکز کنند. اغلب، مشتریان طراحی وب سایت را با کیفیت یک شرکت یا محصول خاص مرتبط می دانند. از این رو، طراحی تمیز برای ارائه یک تجربه کاربری مثبت که مشتریان را به بازگشت تشویق می کند، حیاتی است.

مقاله ui/ux چیست؟ ui و ux چه تفاوتی باهم دارند؟ می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

۴ – انتخاب رنگ مناسب

رنگ در طراحی سایت مهمتر از ان چیزی است که شما تصور می کنید. رنگ های مختلف توانایی برانگیختن واکنش هایی مانند آرامش، شادی و یا نامیدی را دارند و در انتخاب گزینه خرید محصول توسط کاربر موثر می باشند. مقاله انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

۵ – استفاده از لوگو و برندسازی

برندسازی برای همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک مهم است. طراحی و قرار دادن لوگوی برند شما به نظر کلی بیننده کمک می کند. لوگوهای طراحی شده حرفه ای با موفقیت چشم مشتری را به خود جلب می کنند و تصویر واضحی از صدای منحصر به فرد برند ارائه می دهند. مکانی را در سایت خود انتخاب کنید که به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد، مانند گوشه بالا سمت چپ، زیرا اینجاست که چشم به طور طبیعی شروع به اسکن یک وب سایت می کند.

۶ – عملکرد

برای اینکه بدانید سایت شما عملکرد خوبی دارد بهتر است سوالاتی را از خود بپرسید. آیا وب سایت کاربردی است؟ آیا مشکلات بارگزاری یا خرابی لینک وجود ندارد؟ آیا ویژگی های امنیتی سایت برای شما کافی است؟ آیا فرم های تماس ، نظر سنجی و بازخورد مشتری ها در جای مناسبی قرار گرفته اند؟ سرعت لود صفحات چقدر است؟

۷ – ناوبری

یک سایت نباید برای پیمایش دشوار و گیج کننده باشد و کاربر سایتی را که در آن نتواند هرچیزی را می خواهد پیدا کند ترک می نماید. به گونه ای که یک بازدید کننده جدید هستید همه چیز را بررسی کنید. همچنین پیکمایش درست سایت شما به موتورهای جستجو برای خزیدن کمک می کند و باعث افزایش رتبه شما می شود.

۸ – فراخوانی برای اقدام

۹ – زمان بارگذاری کوتاه

در قسمت های قبل هم گفتیم سرعت سایت را فراموش نکنید. هنگام جستجوی اطلاعات آنلاین، هیچ چیز بیشتر از زمان بارگذاری کند بازدیدکنندگان را آزار نمی دهد. برای افزایش حفظ مشتری و ارائه یک تجربه کاربری مثبت، پس از راه اندازی وب سایت خود، به صورت دوره ای زمان بارگذاری آن را ارزیابی کنید. زمان های بارگذاری کوتاه به مشتریان اطلاعاتی را که می خواهند می دهد. اگر سایت شما نتواند ارائه دهد، سایت رقیب این کار را انجام خواهد داد.

۱۰ -وبلاگ فعال

داشتن یک وبلاگ که در حال بروز رسانی است و از آخرین محصولات و خدمات شرکت اطلاعات معتبر می دهد ، به مشتریان شما کمک زیادی می کند. ارائه یک وبلاگ در وب سایت شما یک راه عالی برای ارتباط با آنها است، به خصوص اگر پست های شما خوانندگان را تشویق به تعامل با برند شما کند. فراموش نکنید که به طور منظم این کار انجام شود تا ییک برند معتبر و مطمعن در صنعت خود باشید.

۱۱ – سازگاری با چندین مرورگر

با توجه به افزایش استفاده از مرورگرهای مانند موبایل بهتر است سایت شما برای همه مرورگرها طراحی شود و با آنها سازگار باشد. پس طراحی یک سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا از مهمترین نکات در طراحی سایت می باشد.

۱۲ – کدنویسی

چه در حال طراحی سایت باشید و چه در حال بهینه سازی صفحات وبف داشتن کدهای سئو پسند بسیار مهم است. برخی از سرویس های CMS ، مانند وردپرس ، افزونه هایی را ارائه می کنند که برای ساده سازی فرآیند پاک سازی کد و افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو طراحی شده اند. از آنجایی که به دانش کدنویسی کمی نیاز دارد ، وردپرس یک منبع عالی برای شرکت هایی است که در تلاش برای هدایت ترافیک به وب سایت های خود هستند.

۱۳ – سایت مپ

مطمعنا وب سایت شما باید تجربه ای کاربر پسند و قابل پیمایش برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کند. همچنین یک نقشه سایت خوب باعث می شود که گوگل را به تمام صفحات مهم شما هدایت کند. نقشه های سایت یا سایت مپ می توانند برای سئو مفید باشند و به گوگل این امکان را می دهند که صفحات ضروری شما را به سرعت پیدا کند، حتی اگر پیوند داخلی شما کامل نباشد.

۱۴ – شهودی

یک طراحی سایت عالی انچه را که بازدیدکنندگان به ان نیاز دارند را می داند و مستقیما نیازهای آنها را برآورده می کند. اگر بازدید کننده صفحه شما را از طریق موتورهای جستجو یافته است، مهم است که وب سایت شما یک صفحه فرود داشته باشد که مستقیما به انچه که جستجو کرده است متصل کند نه اینکه دوباره از فیلتر استفاده کند تا محصول یا خدمت مورد نظر خود را پیدا کند.

۱۵ – محتوا

محتوا مانند ستون فقرات سایت شما عمل می کند. محتوای شما نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند بلکه به کاربر هم کمک می کند تا شما را در موتورهای جستجو بیابد. محتوای شما باید آموزنده ، آسان و مختصر باشد و از محتوای کپی استفاده نکنید. در مقاله تولید محتوای با کیفیت برای شما کامل توضیح داده ایم.

۱۶ – از فضای کاذب انتهای صفحه بپرهیزید

بهتر است در انتهای صفحه اطلاعات مربوط به سایت و برخی مقالات مهم اورده شود. اطلاعات شامل فرم تماس، ایمیل ، درباره ما ، نشانی و غیره با رنگ تیره مشخص شود. همچنین از لوگوی برند خود استفاده کنید.

نکاتی که در این مقاله برای شما آورده شد از مهمتری نکات طراحی سایت می باشد. برخی از این عناصر به توضیح ماهیت شرکت شما کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی تجربه کاربر و بهبود رتبه در نتایج جستجو می تواند به شما کمک کنند. استفاده از این عناصر بستگی به هدف شما از طراحی سایت دارد اگر تنها قصد شما معرفی محصولات و خدمات است طراحی بصری را فراموش نکنید ولی اگر قصد شما کسب رتبه در نتایج برتر گوگل می باشد تولید محتوا، کدها و دیگر موارد را رعایت کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

این مطلب را هم از دست ندهید :   بایدها و نباید ها دربارهکمپین تبلیغاتی محتوا