ترفند ها و تکنیک های کلیدی برای طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهایی که کالایی را به مخاطبشان عرضه می کنند لازم است. اما این که این فروشگاه اینترنتی چه مشخصاتی باید داشته باشد تا مخاطب از آن خرید کند نیاز به کمی تعمق و تحقیق بیشتر دارد. باید به این نکته مهم توجه داشت که مخاطب از هر وب سایتی خرید نمی کند و تا اعتمادش جلب نشود، اقدامی برای خرید انجام نمی دهد.

با همه اینها درست است که پیشینه این فروشگاه ها به زمان های خیلی دوری بر نمی گردد، اما در همین مدت با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی ها به وجود آمده است، بر تعداد طرفداران این نوع خرید و فروش ها اضافه شده است.

درباره فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی و خریدن محصولات بدون این که نیاز به مراجعه حضوری باشد، برای اولین بار به سال ۱۹۹۴ مربوط می شود. البته بعد از این که در سال ۱۹۹۱ یک استاد دانشگاه توانست مفهوم تجارت الکترونیک را پایه ریزی کند. این نوع فروشگاه ها وب سایت هایی هستند که محصولات و کالاها را در بستر اینترنت برای مخاطب به نمایش در می آورند و امکان فروش آنها را فراهم می کنند. این نوع وب سایت ها حکم فروشگاه را برای مخاطب دارند که می تواند با فراغ بال در آنجا چرخ بزند و خرید کند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

وب سایت های فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی برای در دسترس قرار دادن امکانات با هم متفاوت اند. این وب سایت ها قابلیت عرضه محصولات را به طور فیزیکی و مجازی دارا هستند. در درجه اول باید طوری از همان ابتدا طراحی شده باشند که بتوان برای عرضه محصولات به بهترین شکل از آنها بهره برد.

دسته بندی محصولات

نیاز به دسته بندی محصولات مهم ترین ویژگی است که چنین وب سایت هایی باید داشته باشند. بخش جست و جوی محصول نیز در زمان طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر باشد. امکان دیدن اطلاعات کامل از محصول و چند عکس از آن تا به مخاطب کمک بیشتری در انتخاب بکنند لازم اند. در نهایت هم نیاز است که فضایی برای ثبت اظهار نظر کاربر در نظر گرفته شود.

ویژگی ها و مشخصات طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی علاوه بر موارد گفته شده باید ویژگی های دیگری را هم برای کاربر در نظر بگیرد. کاربری که می خواهد در کمترین زمان ممکن بهترین محصول را برای خودش انتخاب کند. وجود یک سبد خرید مجازی که مانند سبدهای خرید واقعی در فروشگاه ها بتوان آن را از کالاهای مورد نظر پر کرد الزامی است.

سبد خرید

پرداخت وجه در این فروشگاه ها می تواند به شکل آنلاین باشد. البته برای این که یک کاربر بتواند به مرحله پرداخت برسد،

ویدئوهای آموزشی

محصولات مجازی هم در دسته های مختلفی قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به فایل های پی دی اف، ویدئوهای آموزشی و بازی های دیجیتال اشاره کرد. بعد از واریز وجه لینک محصول برای مخاطب ارسال یا فایل به ایمیلش فرستاده می شود.

جلب اطمینان مخاطب در طراحی فروشگاه اینترنتی

اما مهم ترین ویژگی برای این وب سایت ها و در زمان طراحی فروشگاه اینترنتی این است که باید بتوانند اعتماد و اطمینان مخاطب را جلب کنند. باید کاری بکنند که کاربر دستش برای کلیک کردن و پرداخت وجه نلرزد و با خیال راحت و بدون فکر به این که نکند سرش کلاه برود، برای خرید و واریز وجه اقدام کند. اما این اعتماد به سادگی به دست نمی آید.

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یکی از راه هایی است که به کمک آن مخاطب می تواند برای اعتماد کردن به یک وب سایت روی آن حساب کند. زیرا وقتی مشکلی پیش بیاید، مخاطب می تواند از این طریق مشکلاتش را پیگیری و حل کند. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید به این مسئله توجه شود که این نماد در اختیار هر وب سایتی قرار نمی گیرد.

نماد اعتماد الکترونیکی

البته بهترین راه برای این که مخاطبان به طراحی فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند بازخوردهایی است که از دیگران می گیرند. مخاطبان می توانند در صورت راضی بودن از خریدشان آن را به دیگران انتقال دهند و در صورت ناراضی بودن هم همین کار را می کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش های لازم و ضروری دربارهنمونه رپرتاژ آگهی

حسن شهرت

ثبت این نظرها در وب سایت می تواند فرد را از خرید منصرف یا او را تشویق به ادامه خرید کند. برای این که یک فروشگاه به حسن شهرت برسد باید مسیر طولانی را پشت سر بگذارد. ضمن این که هر چه میزان دسترسی مخاطب به فروشگاه ساده تر و هموارتر باشد، یعنی این که وب سایت فعال و پویا است و بیشتر از وب سایت های دیگر به آنها اعتماد می شود.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها و مخاطبان این فروشگاه ها مزایایی را به دنبال دارد. با توجه به شرایطی که چند سال است تمام مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند، از خریدهای اینترنتی با هر سبک و سیاقی استقبال می شود.

مهم ترین ویژگی این خریدها سرعت و صرفه جویی در زمان است. هر کسب و کاری با داشتن یک فروشگاه اینترنتی در واقع روند خرید را برای کاربر سرعت می بخشد. چه بسا که اگر خرید اینترنتی نبود ممکن بود کاربر اصلاً از وجود آن محصول هم خبردار نمی شد.

فروش اینترنتی

ارائه خدمات به مخاطب

مزیت دیگر آن هم این است که به طور ۲۴ ساعته امکان ارائه خدمات به مخاطب وجود دارد. این فروشگاه ها کمک زیادی به برندسازی و برای کسب و کارها می کنند. مزیت دیگر این است که مهم نیست خریدار و فروشنده در کجای ایران به سر می برند، مهم این است که محصول می تواند از طریق پست به دست خریدار برسد.

ادامه مقاله در سایت منبع

قیمت طراحی سایت

به جرات میتوان گفت یکی از وسیع ترین بازه های هزینه خدمات را میتوانید در حوزه طراحی سایت مشاهده کنید. هر شخص یا شرکتی که به این کار مشغول است، ملاک های خود را داشته و قیمت متفاوتی را برای طراحی سایت ارائه میکند.

این بازه وسیع تعرفه طراحی سایت، موجب سردرگمی کارفرمایان نیز شده است. برای مثال ممکن است آگهی طراحی سایت با قیمتی نازل اما امکانات بسیار را مشاهده کند، از طرفی نیز شرکتی را پیدا میکند که سایتی با امکانات نه چندان گسترده را با هزینه ای هنگفت ارائه میکند.

عباراتی چون طراحی باکیفیت، تحویل سریع، پشتیبانی ۲۴ ساعته و… کلمات کلیدی هستند که در صفحه تعرفه طراحی وب سایت اکثر شرکت ها مشاهده میکنید. اما به واقع چطور میتوان هزینه طراحی سایت را تخمین زد؟ چگونه میشود قیمت ارزان، قیمت گران و یا قیمت مناسب طراحی سایت را تشخیص داد؟

بررسی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

قبل از تعیین قیمت طراحی سایت باید نوع وبسایت مشخص شود. این روزها تعداد دسته بندی سایت ها بسیار زیاد است. سایت های خبری، سایت شرکتی، سایت فروشگاه آنلاین، سایت بازی آنلاین، سایت استریم و پخش آنلاین مولتی مدیا، سایت های دانلود، سایت آپلود، سایت های برون سپاری پروژه و… هر کدام ساختار و استراتژی طراحی مخصوص به خود را دارند.

در قدم دوم بهتر است استانداردهای عمومی که فارغ از نوع وبسایت، در طراحی آن مهم است را مد نظر قرار دهیم. رابط کاربری یا UI، تجربه کاربری یا UX، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، هماهنگی با مرورگرهای مختلف، کدنویسی سمت سرور، کدنویسی سمت کاربر و… مواردی هستند که به واسطه زمان و انرژی که روی آنها صرف میشود در قیمت گذاری طراحی سایت تاثیر خواهند داشت.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

نکته سوم اینکه تعداد نفرات و تخصص هایی که در طراحی و پیاده سازی سایت بکار گرفته شوند نیز در هزینه نهایی تاثیرگذار است. احتمالا نمیتوان از یک تیم کوچک یا یکی دو نفره انتظار طراحی یک سایت حرفه ای با پشتیبانی کامل را داشت. لذا در نظر داشته باشید که شرکت طراحی وبسایت چه تعداد نیرو با تخصص های متفاوت را برای راه اندازی سایت شما درگیر پروژه میکند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی تکنیک های خلاقانه برایبازار نیچ

بازدهی و سرعت سایت

عوامل مختلفی روی سرعت یک وبسایت اثرگذارند. مجموعه ی این عواملی که هر کدام به تنهایی ممکن است چندان به چشم نیایند تاثیر شگرفی بر روی رضایت کاربران در تعامل با سایت شما خواهد داشت. افزایش بازدهی یک وبسایت می تواند علاوه بر جلب رضایت کاربران موجب کاهش هزینه های سرور و صرفه جویی چشمگیری در بهره برداری از منابع آن شود.

منظور از افزایش بازدهی و افزایش سرعت لود سایت ها کاهش و یا چشم پوشی از خواسته های مشتری نیست، بلکه هدف، رسیدن به بهینه ترین حالت ممکن در انجام این درخواست هاست. رعایت این استانداردها هنگام طراحی سایت میتواند زمان لازم برای اجرای پروژه را افزایش داده و بر قیمت طراحی سایت شما تاثیرگذار باشد.

پنل مدیریتی قدرتمند

برخی سایت ها یک بار برای همیشه طراحی میشوند و پس از اجرا روی دامنه اصلی، دیگر کار خاصی را انجام نمیدهند. از این دسته سایت ها میتوان به طراحی سایت شرکتی ساده یا سایت های شخصی یک صفحه ای اشاره کرد. از طرفی بعضی از وبسایت ها نیز همواره در حال فعالیت بوده و امکانات و خدمات زیادی در آن ها قرار داده شده است.

مشخص است که هزینه طراحی سایت در این دو مورد نیز با توجه به میزان فعالیت سایت متفاوت است. وبسایت هایی که نیاز به آپدیت های مداوم دارند طبیعتا از لحاظ هزینه در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. برای آنکه محتوای سایت شما به راحتی قابل تغییر باشد نیازمند یک پنل مدیریتی قدرتمند هستیم که طراحی و اجرای آن میتواند مستقیما بر هزینه طراحی سایت تاثیرگذار باشد.

ترافیک سایت و تعامل کاربران با سایت

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

مهم است که تعیین شود یک وبسایت چه تعداد ترافیک روزانه یا ورودی-خروجی کاربر دارد. می بایست تعیین شود که کاربران معمولا چه عملکردی در سایت دارند و تا چه میزان امکانات و خدمات آن را به کار میگیرند. برخی وبسایت ها صرفا متون یا محتوا را به کاربر نمایش میدهند و جز باز کردن و اسکرول صفحات واکنش دیگری به کلیک های کاربر نشان نمیدهند.

از طرفی در برخی سایت ها کاربر به ازای هر حرکت یا جابجایی در صفحه یک ری اکشن متفاوت از سایت دریافت میکند. در واقع وبسایت ملزم میشود که به ریزترین درخواست های کاربر پاسخ دهد و کامل با او در تعامل باشد. میزان توجه به این موضوع نیز میتواند نقش مهمی در تجربه کاربر سایت داشته باشد که البته در هزینه طراحی سایت نیز موثر است.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

امکانات حرفه ای و اختصاصی

حال فرض کنیم که نوع و میزان فعالیت سایت خود را تعیین کرده ایم. نکته دیگری که در اینجا مطرح میشود، امکانات حرفه ای و اختصاصی هر وبسایت است. مثلا در طراحی سایت فروشگاهی ، از دید یک بازدیدکننده ویژگی هایی چون عضویت در سایت، مشاهده مشخصات و تصاویر محصول، سبد خرید کامل، امکان مقایسه کالاها، افزودن به لیست علاقه مندی و… موارد لازم و یا آپشنالی هستند که میتوانند با اهمیت باشند.

از دید مدیر سایت نیز امکاناتی چون ثبت کالا، مشاهده مشخصات کاربران، مدیریت تراکنش های خرید، مدیریت موجودی کالا، ارائه تخفیف های ویژه و جشنواره های فروش، مدیریت نظرات و… میتوانند مواردی باشند که هزینه طراحی سایت فروشگاهی را تعیین کنند. گاهی قیمت سایت با امکانات و گزینه های جانبی ارائه میشود. مثلا هزینه مشاوره و پشتیبانی یا هاست به فاکتور فروش اضافه می شود.

تخفیف-فرصت خرید

بودجه طراحی سایت

  • جذابیت و منحصر به فرد بودن سایت
  • رعایت اصولی تمام قوائد و قوانین سئو
  • بالاترین سرعت بارگذاری سایت
  • ریسپانسیو بودن و نمایش صحیح در موبایل و تبلت
  • اجرای صحیح و تایید شده در تمام مرورگرهای وب استاندارد
  • همخوانی و انطباق مهندسی شده سایت با تجارت کافرما
  • کدنویسی اختصاصی و عدم استفاده از قالب ها و کدهای عمومی
  • تعیین هزینه شفاف و منصفانه برای مشتری در جلسات مشاوره