راهکار ها و تکنیک های هوشمندانه برای استراتژی اینستاگرام

اگر شما می خواهید برای رشد کسب و کارتان در اینستاگرام فعالیت کنید تنها نباید عکس های زیبا پست نمایید. برای اینکه قادر باشید به وسیله اینستاگرام موفقیت کسب و کارتان را افزایش دهید نیاز است که یک برنامه تنظیم شده طراحی کنید. استراتژی اینستاگرام به عنوان یک برنامه برای اهداف شما در نظر گرفته می شود. استراتژی مشخص شده ای که در اینستاگرام به دست می آورید راهنمای فعالیت تان خواهد بود.

Entrepreneurship-رشد و توسعه کسب و کار

کامنت ها، پست ها، لایک ها و به طور کلی هر یک از فعالیت هایی که در برنامه اینستاگرام می خواهید انجام دهید باید بر اساس هدف مشخص باشد. با استفاده کردن از استراتژی برنامه اینستاگرام شما می توانید میزان موفقیت پیج اینستاگرام خود را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر استراتژی مورد نظر شما برای فعالیت در اینستاگرام دقیق تر باشد بهره وری بیشتری را از آن می توانید دریافت کنید.

اینستاگرام

بعد از تدوین کردن استراتژی های کلی می توانید تمامی فعالیت های اینستاگرام تان را اجرا کنید. مراحل مشخص شده ای جهت تدوین استراتژی اینستاگرام وجود دارد که باید به خوبی این مراحل را بشناسید. برخی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل تدوین کردن استراتژی برای اینستاگرام را در ادامه معرفی می کنیم تا شما با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به تدوین انواع استراتژی های اینستاگرام نمایید.

مراحل مربوط به استراتژی اینستاگرام

مراحلی که مربوط به تدوین استراتژی اینستاگرام() است و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید، تا بتوانید فعالیت های تان را جهت رشد کسب و کار در اینستاگرام به صورت قانونی انجام دهید عبارت است از :

۱٫ باید اهداف را تعیین کنید

در گام اول تدوین کردن استراتژی برنامه اینستاگرام هدف گذاری به عنوان مهمترین گام شناخته می شود. پیش از هر چیزی شما باید بدانید که اینستاگرام تان را برای چه نوع بازاریابی می خواهید راه اندازی کنید. اینکه پیج اینستاگرام برای کسب و کار شما چه سودی دارد را نیاز است به طور کامل بررسی نمایید.

بازاریابی

فعالیت کردن در اینستاگرام بدون اینکه هدف خاصی داشته باشید بی فایده است. اگر شما بدون هدف فعالیت تان را در اینستاگرام بخواهید انجام دهید، نمی توانید موفقیت لازم را در اینستاگرام کسب کنید. برای تعیین کردن اهداف در اینستاگرام باید از الگوی خاصی استفاده نمایید. اینکه هدف تان را به طور شفاف بیان کنید بسیار مهم است.

ایده

۲٫ معیارهایتان را باید تعیین کنید

تعیین کردن معیارها در گام بعدی اهمیت زیادی دارد. بعد از مشخص کردن اهداف تان جهت فعالیت در اینستاگرام نیاز است که معیارهایی را مشخص نمایید. بدون در نظر گرفتن معیارهای مشخص شده شما نمی توانید میزان موفقیت فعالیت تان را در اینستاگرام اندازه گیری کنید.

در اینستاگرام باید بدانید که معیارهای گوناگونی مانند فالو، لایک و غیره وجود دارد. با این وجود نیازی نیست که شما به تمامی این معیارها توجه داشته باشید. اهداف شما تعیین کننده این مسئله است که به کدام یک از معیارها ارزش بیشتری دهید. اگر هدف شما از حضور در برنامه اینستاگرام افزایش تولیدی تان است، باید به معیارهایی مانند نتیجه توجه داشته باشید.

۳٫ بررسی کردن مخاطبان

بررسی کردن مخاطبان به عنوان گام بعدی تعیین کردن استراتژی اینستاگرام می باشد. هرچه که استراتژی برنامه اینستاگرام به وسیله شما دقیق تر طراحی می گردد، به راحتی می توانید مخاطبان تان را مورد بررسی قرار دهید. فالوورهای شما از جمله افرادی هستند که به وسیله مشارکت در پیج اینستاگرام تان می توانند شما را به اهدافی که دارید برسانند. شما باید مخاطبان هدف تان را به طور کامل بشناسید و تشخیص دهید که آنها در اینستاگرام شما به دنبال چه نوع محتوایی خواهند بود.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

اینکه مخاطبان شما چه افرادی هستند و چه محتوایی را دوست دارند بسیار مهم می باشد. یکی از روش های شناخت مخاطبان تان جهت تدوین کردن استراتژی اینستاگرام این است که از واحد بازاریابی کسب و کارتان کمک بگیرید. شما می توانید پرسونای مشتری آن کسب و کار خود را بررسی کنید و با استفاده از پرسونای تمامی فالوور های تان را شناسایی نمایید. دقت داشته باشید که امکان دارد بعد از خریداری آفلاین انواع کسب و کارها بین کسب و کار شما و فالوور های تان تفاوت به وجود بیاید.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

اگر شما پیج اینستاگرام برای کسب و کارتان دارید، می توانید از بحث مربوط به استراتژی های اینستاگرام راهنمایی دریافت کنید. با استفاده کردن از اطلاعات به دست آورده قادر خواهید بود که عملکرد پیج اینستاگرام تان را به طور کامل کامل مورد ارزیابی قرار دهید. اگر مخاطبان شما آقایان بالای ۴۰ سال هستند ولی فالوور هایتان خانم ها می باشند باید بدانید که اشکال عمده ای در فعالیت پیج شما وجود دارد.

۴٫ استفاده کردن از هشتگ ها

جستجوی هشتگ ها به عنوان یکی دیگر از مراحل اینستاگرام شناخته می شود. هشتگ ها از جمله بهترین و کارآمدترین ابزارها هستند که برای بالا بردن تعداد فالوورها و رشد پیدا اینستاگرام کاربرد دارد. استفاده کردن اصولی از هشتگ ها موجب می گردد که کاربران بیشتری پست های قرار داده شده شما را در اینستاگرام مشاهده کنند. برای اینکه لیست هشتگ ها را تهیه کنید باید به برخی از نکات دقت داشته باشید.

اینکه هشتگ های جزئی تر را به کار ببرید بسیار مهم است. هشتگ های به کار برده شده شما در مطالب باید با یکدیگر ارتباط داشته باشد. هشتگ های شما باید با محتوایی که می نویسید مرتبط باشند. بعد از اینکه هشتگ های مد نظرتان را پیدا کنید می توانید، ترکیب های متفاوتی از آنها را مورد استفاده قرار دهید. در این صورت بهترین و کارآمدترین هشتگ مشخص می گردد.

۵٫ طراحی بیو جذاب و کارآمد

در قسمت توضیحات بیو باید عباراتی که مربوط به کسب و کارتان می باشد را برای مخاطب تان تعریف نمایید. محصولات و همچنین مزیت هایی که مربوط به کسب و کار شما می باشد را در این قسمت باید به صورت خلاصه وارد نمایید.

یکی از مهمترین نکات در قسمت بیو استفاده از لینک می باشد. قرار دادن لینک در قسمت بیو اینستاگرام مخاطبان شما را به بخش کانال تلگرام یا سایت مورد نظر هدایت خواهد کرد. دقت داشته باشید که استفاده کردن از جمله جذاب مخاطبان شما را ترغیب خواهد کرد.

تلگرام

۶٫ پیج زیبا برای اینستاگرام طراحی کنید

از دیگر مراحل مربوط به تدوین استراتژی اینستاگرام این است که یک پیج زیبا و منحصر به فرد طراحی کنید. پیج اینستاگرام که طراحی کرده اید باید برای مخاطبان جذاب باشد تا آنها پست های شما را با اشتیاق بیشتری مشاهده کنند. پست های شما باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد و در کنار یکدیگر جذابیت لازم را به دست بیاورد.

استفاده از تم رنگی مشخص شده یکی از بهترین روش ها برای طراحی پیج زیبا می باشد. شما می توانید با رعایت کردن سبک خاص عکاسی یک پیج زیبا برای خودتان طراحی نمایید. دقت داشته باشید که مربوط به به طراحی پیج اینستاگرام را باید بشناسید. با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، می توانید مشورت کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ روشی است که در آن برندها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف و بازاریابی خدمات یا محصولات خود استفاده می کنند. اخیرا این شیوه از بازاریابی محبوبیت زیادی در میان کسب وکارهای ایرانی پیدا کرده است، چرا که برندها می توانند از روش های جذابی برای نشان دادن خود و محصولاتشان و همچنین تعامل بهتر با مشتریانشان استفاده کنند.

اینستاگرام پلتفرمی با ماهیت بصری است و می توان گفت تولیدکنندگانی که محصولاتی با طراحی منحصر به فرد تولید می کنند و یا کسب وکارهایی که خدماتی ارائه می کنند، که نتایج آنها قابل مشاهده است، به بهترین شکل می توانند از اینستاگرام بهره ببرند.

شما می توانید هم از عکس، هم ویدیو و هم تصویرسازی و حتی گاهی اوقات متون نوشتاری به عنوان محتوا در اینستاگرام استفاده کنید، ولی فراموش نکنید که در نهایت این استراتژی بازاریابی شما می باشد که نوع محتوایی که باید منتشر کنید و اینکه چند وقت یک بار پست بگذارید را مشخص می کند.

پس قبل از آنکه یک راست به سراغ اپلیکیشن اینستاگرام بروید، کمی صبر کنید و به اهداف خود و از همه مهم تر مخاطبان خود فکر کنید.

پس مهم ترین قدم در ابتدای مسیر، تعریف استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است، که مراحل آن در ادامه آورده شده است :

  • ابتدا اهداف خود را از حضور در اینستاگرام تعریف کنید.
  • سپس به مخاطبان اصلی خود در اینستاگرام فکر کنید و آنها را مشخص نمایید.
  • حتما رقبای خود را رصد کنید.
  • قبل از شروع کار برنامه و تقویم اینستاگرامی خود را بنویسید.
  • با استفاده از یک برنامه یکپارچه و نامتناقض، خود را به عنوان یک برند باثبات معرفی کنید.
  • و در نهایت به دنبال افزایش دنبال کنندگان خود باشید.

همانطور که مشاهده کردید راه اندازی کسب و کار آنلاین بدون طی این مراحل و تعریف استراتژی اینستاگرام مارکتینگ مثل یک شروع کورکورانه خواهد بود. پس اگر در ابتدای مسیر هستید و یا اینکه کسب وکار اینستاگرامی خود را راه اندازی کرده اید ولی به نتیجه دلخواهتان نرسیده اید، حتما این مراحل را دنبال نمایید.

مزایا و معایب فالوور رایگان اینستاگرام

  1. یک پروفایل اینستاگرامی جذاب ایجاد کنید و بیو خود را با رعایت نکات مهم در سئو اینستاگرام، بهینه سازی کنید.
  2. بهره وری-بهینه سازی

  3. با افزودن تگ لوکیشن برای پست های خود، کاری کنید که کسب وکارتان ساده تر پیدا شود.
  4. یک فید (Feed) با چهارچوب زیبا، که با هویت برند شما نیز سازگار باشد، برای صفحه کسب وکار خود در نظر بگیرید.
  5. کپشن های خلاقانه بنویسید.
  6. بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.
  7. استراتژی های رقبای خود را بررسی کنید و همواره آنها را زیر نظر بگیرید.
  8. از پست های آلبومی بیشتری استفاده کنید.
  9. استوری های اینستاگرامی را دست کم نگیرید و حتما از استوری استفاده کنید.
  10. همواره پست هایی از صفحه کسب و کارتان را که بیشترین تعامل را در میان مخاطبان دارند، بشناسید.
  11. از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید. اگر قصد دارید با انواع هشتگ ها و چگونگی استفاده از آنها آشنا شوید، مقاله” پر بازدیدترین هشتگ های اینستاگرام در سال ۱۴۰۰ کدام اند؟ “را مطالعه کنید.

ما در این مقاله به تعریف اینستاگرام مارکتینگ و نکات مهم در تدوین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام پرداختیم. چنانچه در طی هر یک از این مراحل از بهینه سازی پروفایل اینستاگرام گرفته تا تعیین بازار هدف یا انتخاب هشتگ ها به کمک احتیاج داشتید، می توانید از مشاوره آنلاین ما در این زمینه استفاده کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع


انتخاب بلاگر اینستاگرام برای تبلیغات

مارس ۱, ۲۰۲۲


تاثیر افزایش بازدید استوری اینستاگرام بر کسب و کار

فوریه ۲۴, ۲۰۲۲


طراحی کمپین تبلیغات اینستاگرام

فوریه ۲۲, ۲۰۲۲

ابزارهای تحلیل اینستاگرام ; بهترین ابزارهای رایگان تحلیل اینستاگرام کدامند؟ به کمک چه ابزارهایی می توانیم پیج اینستاگرام خود را تحلیل و آنالیز کنیم؟ امروزه اینستاگرام به عنوان بستری مناسب برای توسعه کسب و کار مبدل شده است. از این رو حدود ۷۰ درصد از شرکت برای دستیابی به اهداف بازاریابی از این پلت فرم استفاده می کنند. اما آیا موفقیت در این زمینه تنها با ایجاد حساب کاربری و تولید محتوا در اینستاگرام امکان پذیر است؟ جواب این سوال کاملا مشخص است! همانطور که می دانید تحلیل و آنالیز پیج یکی از مهم ترین نکات در مدیریت پیج اینستاگرام است که به راحتی به کمک ابزارهای کاربردی امکان پذیر است. این ابزار به شما در بهبود وضعیت پیجتان کمک می کند تا بتوانید بر اساس آن محتوایی جذاب تری تولید کرده و برای افزایش تعداد فالوورهای خود برنامه ریزی کنید.

اهمیت و ضرورت تحلیل و بررسی اینستاگرام

همه ما خوب می دانیم که برای موفقیت در عرصه شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام بدون آگاهی از ایرادات کار خود نمی توانیم برای ادامه و موفقیت آن برنامه ریزی کنیم. بسیاری از افراد از عدم موفقیت در بازاریابی در اینستاگرام شاکی هستند و از این رو از این شبکه اجتماعی ناامید می شوند و به سراغ راه های دیگر برای کسب درآمد می روند. اما باید بگویم که این مشکل تنها با یک رصد و آنالیز پیج قابل حل است. در واقع با دانستن فاکتورهایی مانند زمان بیشترین فعالیت مخاطبین هدف، محتوای مورد علاقه آن ها، سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی مخاطبین و کلمات کلیدی جستجو شده توسط آن ها می توانید یک استراتژی مناسب و دقیق برای محتوا و استوری های پیجتان تهیه و منتشر کنید.

فاکتورهای مهم در آنالیز و بررسی پیج اینستاگرام

نرخ تعامل (engagement rate) : نرخ تعامل مهم ترین عاملی است که در موفقیت پیج شما نقش دارد. اگر به دنبال فروش بیشتر محصولاتتان در اینستاگرام هستید، از این فاکتور مهم غافل نشوید و برای افزایش تعامل در اینستاگرام برنامه ای هدفمند بچینید. با استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام می توانید اطلاعات مفیدی را برای افزایش نرخ تعامل پیج خود دریافت کنید، که در ادامه چند مورد از آن ها را برایتان ذکر کرده ایم:

  • تعداد لایک پست ها توسط کاربران
  • تعداد نظرات ارسالی کاربران هر پست
  • میزان اشتراک گذاری پست ها و استوری توسط کاربران
  • تعداد ذخیره پست ها توسط کاربران
این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکار ها و تکنیک های خلاقانه برایوبلاگ متاوب - آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

شناسایی هشتگ های پربازدید: همانطور که می دانید هشتگ ها مهم ترین بخش هر پست در اینستاگرام است که هرگونه اشتباهی در آن ممکن است بازدید پیجتان را بخطر بیاندازد. استفاده درست از هشتگ ها می توانید مخاطبان بیشتری را به سمت پیج شما جذب کند پس بایستی به درستی انتخاب شوند. ابزارهای آنالیز اینستاگرام با شناسایی هشتگ های پربازدید در هر پست به شما در انتخاب و استفاده از انواع هشتگ ها کمک می کنند.

شناسایی پست ها محبوب: برای تولید محتوا در اینستاگرام باید از نیاز و علاقه کاربران را باخبر شوید.اگر دقت کنید در می یابید که اغلب از میان پست های منتشر شده، برخی از آن ها برای کاربران محبوب تر هستند. با شناسایی این پست ها از سلیقه و نیاز کاربران آشنا می شوید و می توانید محتواهای بعدی پیج خود را بر اساس این آمار تولید کنید.

آشنایی با بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام

  1. اینستاگرام insights

در این مرحله برای ادامه فعالسازی اکانت بیزینسی در اینستاگرام کافیست کادر آبی رنگ continue را لمس و یا صفحه را به راست بکشید تا گزینه های بعدی برای شما نمایش داده شود. در این صفحه جدید با عنوان “choose categories for your business profile” در واقع شما می توانید برای اکانت خود در رابطه با موضوع شغلی خودتان مجموعه و زیر مجموعه انتخاب کنید. حال وقت آن رسیده است که راه های ارتباطی متنوعی را در صفحه پروفایل اینستاگرام خود تعیین کنید. و در آخر نیز می توانید اکانت اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوک خود متصل کنید. البته این مرحله کاملا اختیاری بوده و می توانید در بازگردانی پیج هک شده و ثبت نام در اینستاگرام به شما کمک کند.

با بیزینسی کردن حسابتان به راحتی می توانید برای تحلیل وضعیت پیجتان از ابزار کاربردی insights به صورت خودکار بهره مند شوید. در واقع insights یکی از بهترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام است که به کمک آن می توانید میانگین لایک های دریافتی به ازای هر پست ارسال شده، میانگین نرخ تعامل برای هر پست و میانگین مقدار رشد و افزایش مخاطبین را بررسی و تحلیل کرده و برای آن ها برنامه ریزی کنید.

  1. Klear

این ابزار کاربردی و رایگان نیز برای تحلیل و بررسی دقیق فاکتورهای مهم پیج در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر می خواهید از نرخ تعامل کل در طول یک هفته، بهترین پست ها از لحاظ بازدید و نرخ تعامل آگاه شوید و هشتگ های مناسب را ردیابی کنید، Klear بهترین گزینه خواهد بود. از دیگر کاربردهای این ابزار تحلیلی می توان به قابلیت آن در بررسی رقبا اشاره نمود. برای این کار تنها کافیست حساب اجتماعی رقبای خود را به آن بدهید تا اطلاعات مفیدی همچون منشن ها، تعامل و رشد فالوور آن ها را در اختیار شما قرار دهد.

  1. Union Metrics

Union Metrics، یکی دیگر از ابزارهای تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام است که استفاده از آن به صورت پولی بوده اما به کمک آن می توان گزارشی رایگان به صورت ماهانه دریافت نمود. این گزارش اطلاعات مهمی همچون هشتگ های جذاب و کاربردی، پست های محبوب و مورد پسند مخاطبین و اطلاعاتی در مورد ساعات و زمان فعالیت فالوورها و کاربران در اختیار شما قرار می دهد. از آنجایی که این ابزار می تواند تحلیل های ۳۰ روز گذشته به کاربران خود ارائه می کند پس برای مطالعه و پیگیری عملکرد کوتاه مدت پیج بسیار کارآمد می باشد.

  1. Iconosquare

پلتفرم دیگری که به منظور بازاریابی و تحلیل چه بهتر کسب و کار اینستاگرامی طراحی شده است، برنامه Iconosquare است. به کمک این ابزار کاربردی، پست های جدید خود را زمانبندی کرده و بر فعالیت فالوورها و سایر کاربران شرکت خود نظارت کنید. از دیگر قابلیت های این برنامه کاربردی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نظارت بر نرخ تعامل، عملکرد استوری ها و impressions
  • امکان ردیابی هشتگ ها و رقبا
  • آگاهی از موضوعات مورد علاقه کاربران

نکته مهمی که بایستی در مورد این ابزار تحلیل اینستاگرام بدانید اینست که استفاده از این برنامه به مدت ۲ هفته رایگان است؛ اما پس از آن باید هزینه پرداخت کنید.

  1. Hootsuite

یکی از بهترین و البته مهم ترین برنامه هایی که برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، ابزار تحلیل Hootsuite است. این ابزار یک سری جدول، گراف و نمودار در اختیار کاربر می گذارد که به عملکرد بهتر پیج و بهبود آن کمک شایانی می کند. درست است که می توان از ابزار insight اینستاگرام استفاده کرد، اما آمارهای آن به پای برنامه Hootsuite نمی رسد. این برنامه اطلاعاتی بسیار دقیق، کارآمد و مفید ارائه می دهد.

علاوه بر آن می توان به داده هایی با پیشینه طولانی تر از یک هفته دسترسی پیدا کرد. یکی از مزیت های عالی این برنامه، بررسی واکنش مخاطبین و فالوورها است. با استفاده از این آمار می توان متوجه شد که واکنش ها مثبت بوده است یا منفی. در این صورت می توان عملکرد را با توجه به این اطلاعات تغییر داد یا بهتر کرد. تحلیل جامع و کافی این برنامه واقعا بی نظیر است.

یکی دیگر از فواید آن، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما است. همچنین به آمارهایی همانند نرخ تعامل فالوورها دسترسی خواهید داشت. اطلاعات فالوورها، محتواهای ارسال شده و … به صورت گرافیک های دقیق و قابل مطالعه ارائه می شود. این داده ها کمک می کند که با توجه به پرسونای مخاطب، محتوای خود را تولید و منتشر کنید.

  1. Crowdfire

ادامه مطلب

تبادل در اینستاگرام چیست؟ ترفندها و تکینک های جذب فالوور

Crowdfire نیز یکی از ابزارهای تحلیل اینستاگرام است که به بازاریابان اجازه می دهد تا پست ها را زمانبندی کنند، عملکرد شان را اندازه گیری و Mentions به برندشان را پیگیری کنند. بعلاوه محتوای مرتبط با صنعت خود را از سراسر اینترنت انتخاب کنند. این محصول پیشنهاد مقاله و تصویر را از سایر وب سایت ها ارائه می دهد و با در نظر گرفتن اینکه چه محتوایی در استراتژی اینستاگرام آنها وجود دارد به بازاریابان کمک می کند که بیشتر دیده شوند.

ابزار تجزیه و تحلیل Crowdfire داده های اینستاگرام شما را در چند نمودار کاربر پسند به تصویر می کشد. آنها همچنین تعدادی از معیارهای پیشرفته را دقیق واکاوی می کنند که عملکردتان را در طول زمان های طولانی به شما نشان می دهد.

  1. Pixlee

یکی از ابزارهای رایگان برای تحلیل پیج اینستاگرام، برنامه Pixlee است. این برنامه معمولا مورد استفاده برندهای بزرگ و افراد معروف قرار می گیرد. تحلیل این ابزار بسیار عالی و موثر است و به همین دلیل مورد توجه بهترین ها در تجارت قرار گرفته است. استفاده از این برنامه به تیم های بزرگ تجاری در اینستاگرام توصیه می شود. زیرا می توان از آن برای به اشتراک گذاشتن گزارش ها در بین کارمندان و تیم محتوایی استفاده کرد.

این گزارش ها برای تحلیل معیارها مفید است و می توان از آن ها برای بیشتر کردن تعامل و جذب فالوور استفاده کرد. پیدا کردن اینفلوئنسرها و افرادی که برای تبلیغات برند شما مناسب هستند توسط این برنامه انجام می شود. این برنامه تشکیل دادن کمپین های تبلیغاتی را آسان تر می کند. اطلاعات زیر با استفاده از ابزار Pixlee قابل دسترس است.

• به پست های مرتبط با برند خود، بهترین پست های هواداران و … دسترسی خواهید داشت.

• عملکرد برند و پیج از جمله تعداد فالوورها، نرخ رشد، نرخ تعامل کلی، نرخ تعامل برای هر پست و … را ارائه می دهد.

ادامه مقاله در سایت منبع

این یک پست اسپانسری است که توسط Sprout Social نوشته شده و نظرات بیان شده در آن، نظر شخص حامی مالی است.

اینستاگرام به سرعت رشد کرده و به یکی از بهترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که تاکنون دیده ایم. اینستاگرام نه تنها از هر سوشال مدیای دیگری، تعامل بیشتری دریافت می کند، بلکه بیش از ۴۸ میلیون بار از آن استفاده شده است. همچنین استفاده از این برنامه از سال ۲۰۱۲ دو برابر شده است و این نشانه موفقیت در اینستاگرام است.

راه های موفقیت در اینستاگرام

شما اگر نتوانید از اینستاگرام به درستی استفاده کنید، همه آمارها در رابطه با این شبکه اجتماعی محبوب بی معنی می شوند. بنابراین در ادامه، پنج کلید موفقیت در اینستاگرام آورده شده است.

روشی برای خلاقیت خود داشته باشید

وارد شدن در اینستاگرام و شروع به استفاده کردن از آن، بسیار آسان است. این دقیقاً همان کاری است که بسیاری از برندها انجام می دهند. این شور و اشتیاق شما عالی است، اما موفق ترین برندها در اینستاگرام وقت می گذارند تا ابتدا یک استراتژی موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی را تنظیم کنند.

وقتی استراتژی داشته باشید، می توانید از تاکتیک های خلاقانه برای جذاب کردن پروفایل خود استفاده کنید:

یا بنرهای اینستاگرام را کنار هم قرار دهید:

شما مختار هستید هر طور که می خواهید پروفایل خود را طراحی کنید، اما برنامه ریزی پیش رو به شما امکان می دهد کمپین های خلاقانه ای ایجاد کنید که مخاطبان شما را افزایش دهد و سبب رشد در اینستاگرام و کسب و کار شما شود.

مخاطبان خود را بشناسید

یکی از بزرگترین چالش هایی که برندها در اینستاگرام با آن روبرو هستند این است که بفهمند چه چیزی پست کنند. اگر می بینید در تلاش برای به اشتراک گذاشتن محتوایی هستید که لایک و کامنت دریافت می کند، اولین قدم شما برای موفقیت در اینستاگرام باید شناخت مخاطبان خود باشد.

به اطلاعات دموگرافی مخاطبان خود، فالورها با بیشترین تعامل و محتوای با عملکرد بالای خود نگاه کنید. همه این داده ها به شما این امکان را می دهند که به راحتی مشخص کنید چه نوع محتوایی را برای به اشتراک گذاشتن و چه پست هایی برای چه کسانی تنظیم کنید.

برای دیدن این داده ها می توانید از استفاده کنید.

از هشتگ ها استفاده کنید

ثابت شده است که هشتگ ها یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی و نشان دادن پست های خود در حضور افراد بیشتر است و همچنین به صورت طبیعی و ارگانیک، مخاطبان شما را افزایش می دهد. اما باید توجه کرد که استفاده از هشتگ های تصادفی در کپشن پست ها، شما را از هدفتان خیلی دور خواهد کرد.

سپس برای آن کلمات کلیدی seed جستجویی کنید تا اینستاگرام هشتگ های مرتبط دیگر را بر اساس محبوبیت آنها به صورت خودکار پیشنهاد کند.

همچنین می توانید از Sprout Social برای یافتن هشتگ های برتر خود استفاده کنید. وقتی دانستید کدام هشتگ ها بیشترین تعامل و جذابیت را دارند، می توانید بیشتر از آنها استفاده کنید.

تحقیق رقبا

تحقیق رقبا به ویژه هنگامی که تازه شروع به کار در اینستاگرام می کنید بسیار مفید است. دیدن کارهایی که برای رقبای شما مفید است به شروع کار اکانت شما و موفقیت در اینستاگرام کمک می کند.

در خصوص تحقیق رقبا می توانید به طور خاص، به نکات زیر توجه کنید:

  • چه نوع عکس و ویدیویی را به اشتراک می گذارند.

  • از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

  • هر چند وقت یکبار پست می گذارند.

  • چه کسانی را دنبال می کنند.

  • چگونه کپشن های خود را می نویسند.

سعی کنید دقیقاً کاری که رقبا انجام می دهند را کپی نکنید. در عوض، از روش های آنها به عنوان الهام برای ایجاد استراتژی خود استفاده کنید.

ایجاد تعامل با مخاطب

این شاید مهمترین کلید موفقیت در اینستاگرام باشد که متأسفانه، اکثر برندها این کار را در شبکه های اجتماعی به اندازه کافی انجام نمی دهند. شما باید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

  • آیا وقتی افراد در مورد پست های شما نظر می دهند، به آنها پاسخ می دهید؟

  • آیا شما در مورد پست های دیگران نظر می دهید؟

  • آیا بر روی عکس هایی که برند شما در آن تگ شده است، دکمه Like را می فشارید؟

همه این کارهای به ظاهر کوچک می توانند منجر به رشد در اینستاگرام شما شوند. وقتی به جای فرار کردن از مخاطب خود، از آنها قدردانی می کنید، آنها هم بیشتر تمایل دارند در اطراف شما باشند.

استراتژی موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی خود را تدوین کنید

با بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید کننده فعال ماهانه، برند تجاری شما نمی تواند اینستاگرام را نادیده بگیرد. برترین برندها از شبکه اجتماعی برای ایجاد مخاطب و مهمتر از آن فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.

اما برای جلوگیری از متوقف شدن کار خود با ۵۰ فالور و نرخ تعامل صفر، شما باید از یک استراتژی استفاده کنید. علاوه بر نکات بالا، ما یک راهنمای رایگان برای کمک به برندهای تجاری برای توسعه استراتژی اینستاگرام خود از ابتدا ارائه داده ایم.

منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

این چهار ایده بازاریابی اینستاگرام به ایجاد برند شما کمک می کند، باعث می شود فید اینستاگرام شما بهتر به نظر برسد و در نهایت باعث افزایش نرخ تعامل و فالورهای شما می شود.

آیا احساس می کنید استراتژی اینستاگرام شما می تواند از برخی از تاکتیک های تازه استفاده کند؟ حتی اگر از نتایجی که از کمپین اینستاگرام خود می بینید راضی هستید، بدانید همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای بی نظیر در موردتگ noindex | صعود به قله موفقیت

به همین دلیل است که می خواهم چهار ایده بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام را با شما در میان بگذارم تا فید اینستاگرام خود را زیبا کرده و بتوانید یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ برای خود ایجاد کنید به گونه ای که برند شما را کامل بسازد.

این روش ها به فید اینستاگرام شما کمک می کند تا ظاهر بهتری داشته باشد، نرخ تعامل بیشتری داشته باشد و فالورهای شما را افزایش دهد.

۱٫ برنامه ریزی کنید یک روز را به اینفلوئنسر بسپارید

بازاریاب های اجتماعی معمولاً وظیفه دارند فالوورهای اینستاگرام را با استفاده از افرادی که از مخاطبان هدف آنها هستند افزایش دهند. یکی از سریع ترین و بهترین روش ها در اینستاگرام مارکتینگ، کار کردن با یک اینفلوئنسر برای به دست گرفتن پیج شما به مدت یک روز است.

در روز ماراتن بوستون، Garmin، از سازندگان ساعت های GPS، از بلاگر دونده معروف NYC Running Mama خواست که حساب اینستاگرام آنها را در این روز به دست بگیرد.

در واقع، شب قبل از گرفتن اکانت گارمین، میشل پستی ارسال کرد، ‘من فردا تعهد اکانت Garmin را به عهده خواهم گرفت، بنابراین این اکانت را دنبال کنید (پست مسابقه!!).’

این مسئله در بازاریابی شبکه اجتماعی رایج است که از یک اینفلوئنسر درخواست می شود از جامعه خود بخواهد حساب تجاری را که در اختیار گرفته است نیز دنبال کنند. بسیاری از فالورها این کار را انجام می دهند به دلیل اینکه می خواهند با اینفلوئنسر مورد علاقه خود همراه باشند، بنابراین از این طریق تعداد دنبال کنندگان برند افزایش می یابد.تا زمانی که آن برند پس از پایان روز اینفلوئنسر، همچنان به ارسال محتوای با کیفیت بالا ادامه دهد، فالورهای آن اینفلوئنسر نیز در پیج برند خواهند ماند.

۲٫ به دنبال هشتگ های محبوب باشید

یکی از سریع ترین راه ها برای بازاریابی اینستاگرام و افزایش reach و دسترسی در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. در واقع، پست هایی که حداقل یک هشتگ دارند ۱۲٫۶ درصد تعامل بیشتری بدست خواهند آورد.

هنگامی که حساب اینستاگرام خود را ایجاد می کنید، می خواهید لیستی از هشتگ های مربوط به فعالیت خود را تهیه کنید تا بتوانید پست مورد نظر خود را به مخاطبان هدف منتقل کنید.

برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ می توانید یک # کلید واژه در اینستاگرام خود تایپ کنید، سپس شبکه اجتماعی اینستاگرام، هشتگ های مرتبط را جمع آوری می کند. به عنوان مثال، اگر من یک خرده فروش کفش دوندگی بودم، ممکن است در مورد هشتگ های #دوندگی تحقیق کنم:

تهیه لیست هشتگ های خاص برای افزایش دسترسی پست های شما به افراد جدید در مخاطبان هدف شما مهم است.

در عین حال، هشتگ های پرطرفدار را نیز در اینستاگرام مارکتینگ خود زیر نظر داشته باشید. اینها هشتگ های معروف هستند که معمولاً در حوالی روزهای تعطیل یا رویدادهای مهم جاری، ظاهر می شوند. شما همیشه قادر به استفاده از هشتگ های محبوب نخواهید بود. بنابراین هر زمان، فرصتی پیدا کردید، سریعاً اقدام کنید!

استفاده از هشتگ های پرطرفدار و ترند به شما امکان می دهد به افراد خارج از مخاطبان هدف خود نیز دسترسی پیدا کنید. اگرچه هشتگ ترند مطمئناً دقت کمتری نسبت به استفاده از یکی از هشتگ های ایجاد شده شما دارد، اما انجام آن نیز رایگان است و به شما امکان می دهد کمی از شخصیت برند خود را به رخ بکشید.

به عنوان مثال، در روز ملی حیوانات خانگی، برند محصولات بهداشتی مردانه Harry’s عکسی با استفاده از هشتگ NationalPetDay# منتشر کرد.

در حالی که هیچ یک از محصولات برند هری برای نظافت حیوانات خانگی نیست، اما این برند توانست با این پست، کمی طنز و سرگرمی به فید خود تزریق کند. همچنین برند هری با انتشار این پست قادر به دسترسی به افراد بیشتر و متفاوت تری نسبت به حالت عادی شد.

هشتگ NationalPetDay# در اینستاگرام مارکتینگ بیش از ۶۰۰،۰۰۰ بار توسط مردان و زنان مختلفی استفاده شده است. مخاطبان هری در درجه اول آقایان هستند، اما این بدان معنا نیست که برای خانم ها ارزش قائل نباشند.

هشتگ های مخصوص مانند #MensGrooming در درجه اول توسط مردان استفاده شد. اما این بدان معنا نیست که زنان برای خرید محصولات مردانه (به عنوان هدیه یا برای خانه خود) اقدام نمی کنند. علاوه بر این، یک خانم ممکن است پست برند هری را ببیند و دوست مرد خود را نیز در نظرات تگ کند یا برای معرفی برند هری آن را به یک مرد توصیه کند.

با این حال منطقی نیست که برند هری، به طور خاص وقت و انرژی زیادی را برای هدف قرار دادن زنان بگذارد، اما در صورتی که احساس شود می توان از هشتگ های معروف و مرتبط به زنان استفاده کرد!

۳٫ پالت رنگ خاص انتخاب کنید

وقتی نوبت به ایجاد تبلیغات چاپی، طراحی وب سایت و کارت های ویزیت می رسد، برندها تمایل دارند که از یک پالت رنگ خاص که در راهنمای استایل برند نیز به کار گرفته می شود، استفاده نمایند.

با ظهور اینستاگرام، بسیاری از برند ها، راهنمای استایل و رنگ سازمانی خود را فراموش کرده و سرکش می شوند. این همیشه چیز بدی نیست. شبکه های اجتماعی مکانی عالی برای آزمایش ایده های جدید است. با این حال، ایجاد یک پالت رنگی اینستاگرام و پایبند بودن به آن نیز می تواند مفید باشد.

چرا این مهم است؟ این یک حالت هویت بصری ایجاد می کند که فالورها، برند شما را با آن می شناسند. درست مانند لوگو، وب سایت و کارت های ویزیت شما که همگی برای ایجاد انس با خریداران طراحی شده اند. در بازاریابی اینستاگرام شما نیز می تواند چنین باشد.

برند Everlane این کار را با رعایت یک پالت رنگی که ترکیبی از سایه های سیاه و سفید است، به خوبی انجام می دهد. هر عکسی که آنها منتشر می کنند شامل کنتراست B&W (black and white) است.

به کار بردن پالت رنگی از این قبیل، قطعاً نیاز به تأمل و تفکر دارد. شما به احتمال زیاد می خواهید یک تقویم محتوایی برای بازاریابی اینستاگرام خود ایجاد کنید، برای این منظور، وسایل خود را جمع آوری کنید و سپس همزمان تعدادی عکس بگیرید و آنها را ویرایش کنید.

Buffer پیشنهاد می کند تقویمی را انتخاب کنید که یک روز، یک هفته، یک ماه یا یک سال جلوتر به نظر برسد. من شخصاً دوست دارم ارسال پست هایم را به صورت هفتگی برنامه ریزی کنم. این به من امکان انعطاف پذیری را می دهد تا در صورت بروز مشکلی، به راحتی تغییراتی را ایجاد کنم، به طوری که اگر روزی وقت من برای جمع آوری لوازم جانبی و عکاسی کم باشد، محتوای جایگزین برای آن داشته باشم.

۴٫ از قانون یک سوم برای عکس های خود کنید

رایج ترین قانون، قانون یک سوم نامیده می شود. اساساً این به معنی استفاده از یک گرید و شبکه بر روی عکس های شما و سپس قرار دادن سوژه در امتداد خطوط است.

‘اگر نقاط تصویر مورد علاقه خود را در تقاطع ها یا در امتداد خطوط قرار دهید، عکس شما متعادل تر می شود و بیننده تصویر را قادر می سازد تا با آن ارتباط بیشتری برقرار کند. مطالعات نشان داده است که هنگام مشاهده تصاویر، چشم افراد معمولاً بیشتر به سمت یکی از نقاط تقاطع کشیده می شود تا مرکز تصویر – استفاده از قانون یک سوم با این روش طبیعی مشاهده تصویر کار می کند تا اینکه بر خلاف آن کار کند.’

اکثر دوربین های DSLR و همچنین آیفون از ویژگی شبکه بندی به هنگام عکاسی برخوردار هستند. اگر آیفون دارید می توانید آن را در بخش تنظیمات > عکس ها و دوربین > گرید روشن کنید.

اکنون که با برخی ایده های جدید بازاریابی اینستاگرام آشنا شده اید، وقت آن است که به کار بپردازید. خلاق باشید، لذت ببرید و سخت کار کنید!

ادامه مطلب در سایت منبع

مقدمه

اینستاگرام و در کل شبکه های اجتماعی دنیای عجیبی را برای ما پدید آورده اند، از طرفی ارتباط را ساده تر کرده اند و از طرفی شلوغی ناسالمی را به زندگی ما راه داده اند! اما چه دوست داشته باشید، چه نه امروزه همه کسب و کار ها به قدرت شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام احتیاج دارند! در مقاله امروز وابسته به همین مسئله ترفند جدید یا بهتر بگوییم راه حلی برای یکی از مشکلات پیرامون قرار است به شما ارائه دهیم، یعنی دلایل دیده نشدن پیجهای فالو شده در اینستاگرام.

با ما همراه شوید.

اینستاگرام و بازاریابی در آن چرا مهم است؟ (چرا نباید به دیده نشدن پیجهای فالو شده توجه کنید)

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

قبل از اینکه در مورد ترفند دیده نشدن پیجهای فالو شده صحبت کنیم، بیایید کمی از خود اینستاگرام و بازاریابی در آن صحبت کنیم. چرا که جدا از مشکلات اینستاگرام و ترفند های آن خود بازاریابی در آن است که قرار است کسب و کار شما را نجات دهد.

۱٫ از حساب تجاری (business) استفاده کنید

یک حساب تجاری به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی را می دهد که نمی توانید با یک حساب شخصی از آنها بهره ببرید، از جمله:

اطلاعات کامل از عملکرد پیج (insights)

• تبلیغات اینستاگرام

• خرید در اینستاگرام

• صندوق های پیام اولیه و ثانویه

• اطلاعات تماس و یک دکمه تماس برای ارتباط با شما در پروفایل

۲٫ اهداف خود را به وضوح مشخص کنید

همه شبکه های اجتماعی ابزار هستند. اما نمی توانید از آن ابزارها به طور مؤثر استفاده کنید مگر اینکه بدانید می خواهید چه چیزی داشته باشید.

کدام یک از موارد زیر هدف نهایی شما را شامل می شوند:

• آیا کسب و کار شما به آنلاین بودن احتیاج دارد؟

• در حال آگاهی برند هستید؟

• می خواهید سرنخ های جدید دریافت کنید؟

• آیا نام تجاری خود را به عنوان پیشرو در صنعت خودتان قرار است ثبت کنید؟

• محصولات تان را مستقیماً از اینستاگرام بفروشید؟

حتی ممکن است بخواهید چندین نتیجه مختلف را با هم ترکیب کنید. اما اگر ندانید که می خواهید استراتژی اینستاگرام شما را به کجا برساند، بعید است که به آنجا برسید. پس حتما قبل از هر کاری تکلیف خودتان را با سرانجامی که قرار است دراینستاگرام داشته باشید، روشن کنید.

۳٫ مخاطبین خود را بشناسید

قبل از اینکه برنامه بازاریابی در اینستاگرام بسازید، حتما حتما سعی کنید مخاطبین و نیاز ها یا خواسته هایشان را بفهمید!

قرار نیست بودجه و تلاش های بازاریابی شما تیری در تاریکی باشد! پس حتما از راه های مختلف باید بدانید که حجم بازار شما، سن مشتریان احتمالی، مشتریان بالقوه و … را بدانید.

۴٫ پروفایل خود را بهینه کنید

هر چند ۱۵۰ کلمه بیشتر در بیو اینستاگرام فضا ندارید اماخوشبختانه، شما همچنین چند فیلد دیگر را در پروفایل اینستاگرام خود در دست دارید تا نشان دهید که برند شما چیست و پیدا کردن شما برای افراد آسان تر شود. و این شامل:

• نام شما: ۳۰ کاراکتر

• نام کاربری شما: حداکثر ۳۰ کاراکتر

• وب سایت شما: یک URL قابل کلیک که می توانید همیشه تغییراتی در آن ایجاد کنید، یا چند لینک بگذارید.

• دسته: کسب و کار شما در چه دسته یا طبقه ای قرار داد.

• اطلاعات تماس: به مردم بگویید کجا شما را می توانند پیدا کنند.

• دکمه های Call-to-Action: راهی را به افراد حاضر در اینستاگرام معرفی کنید تا فوری با شما تماس حاصل کنند.

دلایل دیده نشدن پیچ های فالو شده در اینستاگرام چه می تواند باشد؟

پس مراحل زیر را انجام دهید تا ببینید مشکل همچنان پابرجاست یا خیر!

• اینستاگرام را آپدیت کنید

پس از حذف اینستاگرام، «نسخه قدیمی اینستاگرام» را در گوگل جستجو کنید و آخرین نسخه اینستاگرام را دانلود کنید و سپس آن را روی گوشی خود نصب کنید. سپس باید وارد حساب کاربری خود شوید. اکنون بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است و می توانید فالووینگ ها و فالوورهای خود را در لیست هایشان مشاهده کنید یا خیر!

• برنامه را حذف کنید و دوباره نصب کنید

• مطمئن شوید که با اکانت دیگری وارد نشده اید! (گاهی بر اثر حواس پرتی چنین مواردی پیش می آید)

• برای ساعاتی اینستاگرام را به حال خودش رها کنید.

• سعی کنید با خود شرکت اینستاگرام تماس حاصل کنید! (اینستاگرام’s help center)

نکته: توجه داشته باشید که اگر تعداد کمی از افرادی که فالو کرده اید ناگهانی غیب شوند، احتمالا برای همیشه از اینستاگرام رفته و اکانت هایشان را حذف کرده اند.

اگر نمی توانید لیست فالوورها یا فالووینگ های خودتان را ببینید، سعی کنید تمام موارد بالا را امتحان کنید. اگر نتوانستید آن را درست کنید، کمی صبر کنید. در صورت تمایل تجربه خود را با ما در میان بگذارید و بگویید کدام یک برای شما بهترین کار را انجام داده است.

اگر دوست دارید که عمدا لیست افرادی که فالو کرده اید پنهان شود، باید گفت متاسفانه در حال حاضر اینستاگرام چنین چیزی را امکان پذیر نساخته! و نمی توان چنین کاری کرد!

در کل زیاد نگران باگ ها، دیده نشدن پیجهای فالو شده یا موارد این چنینی نباشید! اینستاگرام اپلیکیشنی نیست که بتواند باگی را تحمل کند و یا با آن مشکل غیر قابل حلی بتوان داشت.

چیزی که مهم است این است که از اینستاگرام برای اهداف تجاری تان به خوبی استفاده کنید.

دیده نشدن پیجهای فالو شده چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟

اینستاگرام صد ها و صد ویژگی بی نظیر دارید که کسب و کار شما با آنها می تواند رشد کند! نیازی به تقلب و استفاده از روش های عجیب و غریب نیست! و حتی دیده شده که پیج هایی که اقدام به خرید فالور های فیک، لایک یا ویو می کنند برای همیشه توسط الگوریتم های اینستاگرام تنبیه می شوند و قرار نیست به کسب و کار مربوطه کمکی کنند!

نتیجه اینکه دیده نشدن پیجهای فالو شده، پنهان کردن فالور ها و … کار های بی فایده ای هستند! بلکه شما باید محتوای درخواستی جامعه هدف خود را تولید کنید، پروفایلی بهینه بسازید، تعامل کنید، حواستان با لایو و ساخت ویدیو باشد، تبلیغ کنید، راه ورود به اکسپلورر را پیدا کنید، تحلیل کنید و … تا در اینستاگرام به هزاران مخاطب واقعی برسید.

سخن پایانی

به دیده نشدن پیجهای فالو شده توجه ای نکنید!

در دنیای فعلی ما اینستاگرام به سوگلی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. امروزه هزاران کسب و کار در اینستاگرام فعال هستند و اگر بدانید حدود ۶ میلیون یا بیشتر از اینستاگرام درآمد تمام وقت دارند، شاید تعجب کنید!

اینستاگرام شاید مانند یک سایت مستقل نباشد اما خب ویژگی هایی دارد که حتی از وبسایت داشتن نیز برای کسب و کارتان مفید تر خواهد بود.

ادامه مقاله در سایت منبع