راهکار ها و تکنیک های خلاقانه برای وبلاگ متاوب – آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

پایین بودن سرعت سایت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری از کسب وکارهای آنلاین با آن مواجه می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث کندی وبسایت شما شود. اما خوشبختانه این مشکل حل شدنی است و شما به راحتی می توانید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. ما در این مطلب از وبلاگ متاوب ۷ علت دیر لود شدن سایت را بررسی کرده ایم و راه حل هایی را برای رفع آن ها ارائه داده ایم.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

علت دیر لود شدن سایت

پایین بودن سرعت سایت برای بسیاری از کسب وکارهای آنلاین، وبلاگ نویس ها و توسعه دهندگان وب وضعیت آشنایی می باشد. حتی اگر شما وبسایت خودتان را نداشته باشید، حتما به عنوان بازدیدکننده بارها با وبسایت هایی روبرو شده اید که به کندی لود می شوند. اگر شما با این مشکل روبرو شده اید، پس حتما ادامه ی مطلب را مطالعه کنید. چرا که در زیر به طور مفصل در مورد علت کندی سایت ها صحبت کرده ایم و راه حل هایی برای افزایش سرعت وبسایت ها را نیز ارائه داده ایم.

اگر پس از مطالعه ی مطلب نتوانستید مشکل را حل کنید، پیشنهاد می کنم حتما با مشاروان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب صحبت کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و در رفع کندی سرعت سایت شما کمک کند. حالا به ادامه ی مطلب بپردازیم.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

چرا سایت دیر لود میشه؟

ما در زیر ۷ علت پایین بودن سرعت سایت را معرفی کرده ایم:

۱) تصاویر بهینه نشده

اگر تصاویر سایت شما حجم بالایی داشته باشند یا بدون تگ آلت (Alt) و نام مناسب باشند، پس بهینه نیستند و همین می تواند علت دیر لود شدن سایت شما باشد.

تصاویری که در برنامه هایی مثل فتوشاپ به صورت فایل ذخیره می شوند، حجم بالایی دارند. اگر چه حجم بالای این تصاویر به علت کیفیت بالای آ ن ها می باشند، اما در هر صورت بر روی سرعت سایت تاثیرگذار هستند. علاوه بر این گوگل هنوز نمی تواند مفهوم عکس ها را مثل کلمات متوجه شود، از این رو ما از تگ آلت (Alt) استفاده می کنیم که در آن با کمک سه یا چهار کلمه ، در مورد تصویر توضیح کوتاهی به گوگل می دهیم. تگ آلت مخفف واژه alternate به معنی “متن جایگزین” برای یک تصویر می باشد.

راه حل چیه؟

راه حل ساده است: لطفا تصاویر خود را بهینه کنید. خوشبختانه امروزه ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که به راحتی حجم تصاویر شما را کم کرده و آن ها را بهینه می کنند. به این ترتیب به راحتی می توانید وبسایت کندتان را به وبسایت با سرعت مناسب تبدیل نماید.

فقط به هنگام تغییر اندازه ی عکس به نسبت عرض و ارتفاع آن ها نیز توجه کنید. اگر اندازه ارتفاع را بدون تغییر اندازه عرض یا برعکس، کم و زیاد کنید، نه تنها کیفیت تصویر را از دست می دهید، بلکه آن را از شکل طبیعی خارج می کنید.

رعایت نسبت صحیح عرض و ارتفاع آسان است چرا که اکثر پلتفرم های ویرایش عکس (مانند فتوشاپ) به شما این امکان را می دهند نسبت ها را دست نخورده نگه دارید. نکته ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بجای تغییر اندازه تصاویر با کدنویسی بهتر است که ابعاد تصاویر را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر تصویر شما دارای ابعاد ۲۵۰×۳۶۰ است و شما ابعاد آن را با کدنویسی کوچک تر می کنید، تصویر همچنان همان ابعاد اصلی را دارد و صرفا فقط در ابعاد کوچک تر نمایش داده می شود.

اینکار تصویر شما را بهینه نمی کند، بلکه خود تصویر همچنان همان اندازه، وضوح و جزئیات فایل را داراست. نکته ی بعدی که برای بهینه سازی تصاویر مهم است، فرمت تصویر است. PNG و JPG محبوب ترین فرمت برای تصاویر می باشند اما هر دو کاربردهای خاص خود را دارند. PNG برای تصاویری مثل لوگو که نیاز به شفافیت (Transparency) دارند، کاربردی است.

فرمت JPG برای تصاویر وبسایت استانداردتر است چرا که به سرعت لود می شود. بدان معنا که لود آنها برای بازدیدکنندگان سایت شما به خصوص در گوشی آسان تر است. به این نکته نیز اشاره کنیم که PNG حجم بالاتری نسبت به JPG دارد و بنابراین لود آن زمان بیشتری می برد.

۲) نبود شبکه توزیع محتوا (CDN)

گاها علت دیر لود شدن سایت به نبود CDN یا همان شبکه تحویل محتوا برمی گردد. وظیفه ی CDN این است که وب سایت شما را بر اساس موقعیت مکانی آنها به کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال اگر یک صفحه وب را در مرورگرتان باز کنید، مرورگر ابتدا باید با سرور ارتباط برقرار کند تا بتواند آن را لود نماید.

در واقع CDN ارتباط بین مرورگر و سرور را تسریع می بخشد و تضمین می کند که وبسایت شما از یک مکان نزدیک به کاربر نمایش داده شود. به عبارت دیگر CDN به وبسایت شما کمک می کند تا سریع تر بارگیری شود چرا که با کمک CDN داده ها از فاصله کوتاه تری به کاربران ارسال می شود.

راه حل چیه؟

پیاده سازی سایت بر روی سیستم های CDN! بدین منظور می توانید در شرکت های خدماتی مثل CloudFlare ثبت نام کنید و کندی سایت تان را بهبود ببخشید. CloudFlare کمک می کند تا وبسایت شما ساده تر در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

CloudFlare یکی از محبوب ترین برنامه های موجود برای سرعت بخشیدن به وب سایت ها است و فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان اجرا می کند. تنها اطلاعاتی که باید ارائه دهید، این موارد است: URL تان، رکوردها و سوابق DNS و اینکه کدام طرح متناسب با نیاز شما است.

پس از پردازش درخواست تان، CloudFlare از شما می خواهد که نام سرورهای دامنه خود را که پس از انتخاب طرح موردنظرتان دریافت می کنید، بروز نمایید. االبته اگر از یک سایت وردپرسی استفاده می کنید، افزونه کش W3 Total Cache Pro می تواند به شما کمک کند.

۳) ترافیک بالای وبسایت

علت دیر لود شدن سایت ممکن است بخاطر ترافیک بالای وبسایت اتفاق بیفتد. حتی اگر اطلاعات با سرعت نور نیز حرکت کنند، وبسایت ها فقط می توانند تعداد مشخصی بازدیدکننده را قبل از کاهش سرعت در خود جای دهند. تعداد بازدیدکنندگانی که یک سایت می تواند از عهده آن برآید با پهنای باند آن تعیین می شود.

پهنای باند یک اصطلاح فنی است که به حجم اطلاعات در واحد زمان اشاره دارد و نشان می دهند که یک اتصال اینترنتی در هر زمان معین، چقدر اطلاعات می تواند مدیریت کند. هر چقدر پهنای باند بزرگتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را می تواند در خود جای می دهد.

راه حل چیه؟

راه حل ساده است: افزایش پهنای باند! ترافیک زیاد چیزی است که شما باید از آن استقبال کنید و واقعا مشکل نیست. اما برای حفظ سرعت لود سایت، باید پهنای باندتان را افزایش دهید.

۴) تعداد زیاد عناصر یک صفحه

در واقع این تصاویر، اسکریپت ها، اچ تی ام ال، استایل شیت، ویدیوها و سایر عناصر هستند که صفحه وب شما را تشکیل می دهند. اگر عناصر بیشتری در صفحه وب خود داشته باشید، طبیعی است که سایت شما کندتر لود شود.

راه حل چیه؟

خیلی ساده است: عناصر هر صفحه وب را بهینه کرده و کاهش دهید. عکس، ویدیو و سایر عناصری را تا جایی که ممکن است، به حداقل برسانید.

۵) تعداد زیاد تبلیغات

تبلیغات دقیقا مثل تصاویر، ویدیوها و محتوا، فضای سایت شما را اشغال می کنند و می توانند علت دیر لود شدن سایت باشند. اگر شما به وبسایت های دیگر این اجازه را داده اید که در سایت شما تبلیغ کنند، پس باید منتظر مشکلاتی از جمله کندی بارگذاری صفحه وب سایت تان نیز باشید.

تبلیغات نه تنها زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهند، بلکه برای بینندگان نیز آزاردهنده هستند. حتی اگر کاربران به دلیل زمان زیاد لود از وب سایت شما خارج نشوند، ممکن است به دلیل تبلیغات زیاد، وب سایت شما را ترک کنند.

راه حل چیه؟

اگر تبلیغات علت کندی سایت باشد، پس به احتمال بالا بازدیدکنندگان زیادی را از وبسایت شما دور خواه کرد. به این ترتیب مشتریان ارزشمندی را از دست خواهید داد که ارزش آن ها بسیار بیشتر از چیزی است که از تبلیغات به دست آورده اید.

بهتر است که تبلیغات خود را در هر صفحه به یک یا دو مورد محدود کنید. این موضوع باعث می شود صفحه شما خیلی کند نشود و در عین حال بتوانید بازدیدکنندگان را در سایت تان نگه دارد.

۶) سرویس هاست ناکارآمد

برای نمایش وبسایت خود در بستر آنلاین، شما به یک سرویس هاست نیاز دارید. هاست چیزی شبیه به زمین خالی است که وبسایت خود را در آن می سازید. هنگامی که کاربری وبسایت شما را در مرورگر جستجو می کند، این هاست است که وبسایت شما را از سرور برای کاربر فراخوانی می کند.

شرکت های هاستینگ، خدمات متفاوتی نسبت بهم ارائه می دهند و اگر شما از سرویس هاست ارزان تری استفاده کنید، ممکن است مشتریان خود را به دلیل زمان زیاد لود سایت از دست بدهید. پس می توانیم نتیجه بگیریم که سرویس هاست ناکارآمد می تواند یک علت دیر لود شدن سایت باشد.

راه حل چیه؟

از سرویس های هاست قابل اعتماد استفاده کنید. اگر چه شاید نیاز باشد که کمی بیشتر برای سرویس هاست تان هزینه کنید اما از طرف دیگر خیال تان راحت خواهد بود که وبسایت شما همیشه در دسترس است.

اگر سرویس هاست ناکارآمدی را انتخاب کنید، وبسایت شما به کندی بارگذاری می شود و در طولانی مدت، مشتریان ارزشمند خود را از دست خواهید داد.

۷) تعداد زیاد دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

اینکه به کاربران خود اجازه دهید که صفحات وب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، موضوع بسیار مهمی است. اما به یاد داشته باشید که تعداد زیاد دکمه های اشتراک گذاری می تواند باعث کندی سایت تان شود. شاید عجیب بنظر برسد اما این موضوع می تواند علت دیر لود شدن سایت شما باشد.

این دکمه ها از طریق یک افزونه به سایت شما اضافه می شوند و در هر بار استفاده مجبورند که داده ها را از شبکه اجتماعی مربوطه بازیابی کنند.

راه حل چیه؟

بهتر است فقط از شبکه های اجتماعی که برایتان کاربردی است، استفاده کنید.

مثلا اگر می دانید که مطالب شما آنچنان در پینترست به اشتراک گذاشته نمی شوند، پس بهتر است دکمه آن را از افزونه ی خود حذف کنید. پیشنهاد می کنیم که تعداد دکمه های صفحات وب خود را به سه یا چهار مورد کاهش دهید.

سریع ترین راه برای افزایش سرعت سایت چیست؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای بهینه سازی سایت تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

ادامه مطلب در سایت منبع

اپیدمی ویروس کرونا تقریبا همه چیز را تغییر داده است و اجازه بازگشت به حالت عادی قبل از کرونا را در بیشتر موارد به ما نمی دهد. در حالی که بیشتر کسب وکارها تا قبل از کرونا متمایل به فروش حضوری بودند اما این استراتژی برای پساکرونا دیگر کارساز نیست. برای اکثریت کسب وکارها زمان آن رسیده است که حضور جدی‎تری در دنیای دیجیتالی داشته باشند، وگرنه به طرز بی رحمانه‎ای از صحنه ی رقابت حذف خواهند شد. نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها پس از کرونا پررنگ تر شده است و نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

ما در این مطلب از وبلاگ متاوب در مورد تغییراتی که کرونا بر روی رفتار مشتری داشته است، تمرکز کرده ایم. پس از آن راهکارهای دیجیتال مارکتینگ را برای اینکه کسب و کارها بتوانند در دنیای پساکرونا موفق عمل کنند ارائه داد ه ایم. پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها در دنیای پس از کرونا

در دو سال اخیر اکثریت کسب وکارها به طرق مختلفی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند و شرایط نامساعدی برای اکثر کسب وکارها رقم خورده است. اپیدمی ویروس کرونا به شدت قوانین موجود در مورد روابط مشتری و برندها را به چالش کشیده و شیوه ی جستجو، ارتباط و حتی نحوه خرید مردم را به شدت تغییر داده است.

مطمئنا این دو سال شبیه به هیچ سال دیگری نبوده و نخو اهد بود و در سال های آینده نیز دیگر در بیشتر موارد نمی توانیم به حالت عادی قبل کرونا برگردیم. این جمله در دنیای بازاریابی دیجیتالی فقط یک معنی می دهد: اینکه برندها باید در مورد نحوه بازاریابی خود برای مشتریان شان تجدیدنظر کنند و راه های جدیدی را جایگزین نمایند. چرا که مصرف کنندگان برای همیشه تغییر کرده اند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ همیشه بر همسو بودن یک برند با ترجیحات و نیازهای مشتری متمرکز بوده است، پس اینجا نیاز است تا در مورد تاثیری که کوید ۱۹ بر بازاریابی دیجیتال داشته است، اطلاعات کافی را بدست آوریم. شما باید بدانید که چه چیزی انتظار شما را می کشد تا بتوانید استراتژی خود را بر پای آن بچینید. با شیوع ویروس کرونا شاهد سه تغییر بزرگ در رفتار مشتری بوده ایم که در زیر به طور مفصل در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

بازاریابی

۱) مردم بیشتر از قبل زمان خود را در اینترنت سپری می کنند.

تا قبل از کرونا بیشتر کسب وکارها از بازاریابی سنتی مثل کاتالوگ یا بوروشور برای انتقال پیام خود به مخاطبان استفاده می کردند. اما با شیوع کرونا دیگر مردم از تماس نزدیک خودداری می کنند. به این معنی که بازاریابی سنتی، مخاطبان بسیار کمتری را نسبت به قبل از شیوع کرونا می تواند مورد هدف قرار دهد.

۲) مشتری های شما تغییر رفتار داده اند.

قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی به شدت عادات و خواسته های مصرف کننده را تغییر داده است و بنظر می رسد که شخصیت جدیدی در مشتری ها در حال ظهور است. مردم بیشتر به دنیای دیجیتالی روی آورده اند و از کار روزانه گرفته تا خرید و سرگرمی های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. در واقع مصرف کننده امروزی خرید آنلاین را پذیرفته است و آن را جایگزین خرید حضوری نموده است. گزارش ها نشان می دهد که خرید آنلاین توسط مصرف کنندگان جهانی در حال حاضر نسبت به قبل اپیدمی کرونا ۴۹% بیشتر شده است.

مشتری امروزی انتظار دارد که شما محصولات و اطلاعات دیگر را در بستر دیجیتال در اختیار او قرار دهید، چیزی که زمانی به صورت حضوری و فیزیکی در دسترس بود.

۳) مصرف کنندگان امروزی در مورد هزینه کردن وسواس به خرج می دهند.

شرایط اقتصادی امروزی و افزایش بیکاری و از طرف دیگر نگرانی از بابت از دست دادن شغل یا درآمد باعث شده است که بیشتر مصرف کنندگان به آینده فکر کنند و بیشتر به پس انداز روی آورند. از این روی در مورد هر هزینه ای نسبت به قبل وسواس بیشتری به خرج می دهند.

اقتصاد

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

راهکارهای دیجیتال مارکتینگ برای پساکرونا

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، بیشتر مشتری های امروزی در دنیای آنلاین گشت وگذار می کنند. اگر شما می خواهید که از قافله عقب نمانید، راهی جزء حضور جدی تر در دنیای آنلاین ندارید. شما باید بر روی گسترش کسب وکار در دنیای آنلاین تمرکز کنید و کانال های ارتباطی خود را با مشتریان تان بیشتر نمایید. به این ترتیب مشتریان شما راحت تر می توانند از هر جایی با شما در ارتباط بمانند.

شما برای موفقیت در دنیای پس از کرونا باید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید و کانال های فروش خود را با نیازها و ترجیحات جدید مشتری ها هماهنگ کنید. بدین منظور شما نیاز به وبسایتی جذاب و گیرا دارید تا بتوانید کاربران آنلاین را به سمت خود بکشاند. اگر از قبل کرونا وبسایت تان را طراحی کرده اید، پس بهتر است که بر روی سئو و بازاریالی محتوایی آن کار کنید. استراتژی مشخصی داشته باشید و هدفمند پیش روید. اما اگر هیچ وبسایتی ندارید، پس بهتر است که هر چه سریع تر دست بکار شوید.

راهکارهایی که در زیر مورد آن ها صحبت کرده ایم، می توانند به شما در موفقیت کسب وکارتان کمک نمایند. توجه کنید که موفقیت شما منوط به این است که فقط بر روی یک نوع تکنیک بازاریابی دیجیتالی تمرکز نکنید. همینطور باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

۱) بازاریابی محتوا را جدی بگیرید.

بازاریابی محتوا هنر استفاده از کلمات برای ارائه ی اطلاعات ارزشمند به مخاطبان می باشد. در واقع هدف بازاریابی محتوا ایجاد روابط با مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریان می باشد. بازاریابی محتوایی با ایجاد نیاز در کاربر و سپس ارائه ی پیشنهاداتی برای رفع نیاز مخاطبان خود را جذب می کند. برای مثال تصور کنید که مخاطب ممکن است برای ورزش کردن نیاز به کفش جدید داشته باشد. تیم بازاریابی برای چنین مخاطبی مطلبی در مورد ویژگی های کفش مناسب دویدن منتشر می کند. مخاطب با مطالعه ی این محتوا این احساس در او ایجاد می شود که به چنین کفشی برای دویدن نیاز دارد.

ورزش

به این ترتیب مخاطب نسبت به خرید کفش راغب می شود و با راهنمایی های تیم محتوا به بخش محصولات مرتبط با کفش هدایت می گردد. بازاریابی محتوا معمولا ارزان تر از سایر اشکال بازاریابی است، این در حالی است که تقریباً ۳ برابر بیشتر سرنخ فروش تولید می کند.

lead-generation-لید-سرنخ-جذب مشتری

به این نکته نیز اشاره کنیم که اثرات بازاریابی محتوا بلندمدت است و شما با ارائه ی اطلاعات مفیدی به راحتی می توانید مخاطبان هدف تان را به خود جذب می کنید و با آن ها ارتباط بسازید.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

۲) بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را فراموش نکنید.

بیشتر مخاطبان شما از طریق موتورهای جستجو پروسه ی خرید خود را آغاز می کنند. همان مثال بالا را تصور کنید. مخاطب شما ابتدا کفش مناسب دویدن را جستجو می کند و روی یکی از سه نتیجه اولی که در گوگل ظاهر می شود، کلیک می نماید. پس وبسایت موردنظر باید حتما در بین یکی از سه نتایج اول گوگل باشد تا مخاطب تان شما را ببیند و به وبسایت تان راه یابد. اینکار با بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو امکانپذیر است.

بنابراین استراتژی شما باید بر روی سئو سایت متمرکز باشد. به طور کلی سئو فرآیند استفاده از تاکتیک های ارگانیک برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو است. این روشی طبیعی برای جذب ترافیک به وب سایت شما از صفحه نتایج موتورهای جستجو می باشد. البته کار سئو فقط هدایت ترافیک به وب سایت شما نیست، بلکه نقش مهمی در تبدیل این ترافیک به سرنخ های فروش با کیفیت دارد.

سئو اغلب در سه دسته زیر دسته بندی می شود:

الف) سئو On Page

هر آنچه که شما برای بهینه سازی یک صفحه با هدف قرار گرفتن در بین جستجوهای گوگل انجام می دهید، سئوی آن پیج نام دارد. این پروسه ی شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه سازی برای موتورهای جستجوی می باشد.

ب) سئوی off page

بخش دیگری از سئو وبسایت به گرفتن لینک از وبسایت های معتبر اشاره دارد که با نام آف پیج یا سئوی خارجی نامگذاری شده است. لینک گرفتن از وبسایت های معتبر باعث می شود که موتورهای جستجو به محتوای وبسایت شما اعتماد کنند و همین باعث افزایش اعتبار وبسایت شما در بین موتورهای جستجو می شود.

ج) سئو فنی

سئو فنی به معنی ارائه ی تجربه ی کاربری خوب است که بیشتر بر روی سرعت سایت، سازگاری آن با نسخه ی موبایل و ساختار سایت تمرکز دارد.

۳) در مورد بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) مطالعه کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که نتایج آن فوری بوده و به راحتی می توانید در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر شوید. در واقع بازاریابی موتورهای جستجو تاکتیکی پولی برای قرارگیری در نتایج موتورهای جستجو است و به محض راه اندازی کمپین خود می توانید تبلیغات خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید. این تاکتیک با نام تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC نیز شناخته می شود و به تیم بازاریابی اجازه می دهد برای وب سایت خود ترافیک خریداری کنند.

در این روش به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ مبلغی را باید پرداخت کنید. با اینکه SEM برای تمامی موتورهای جستجو انجام می شود اما بیشتر در گوگل رایج است. گوگل از تبلیغات پولی و Google Ads پشتیبانی می کند و می توانید با کمک آن در نتایج اول جستجوهای گوگل قرار بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) را یاد بگیرید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی به پروسه ی جذب کاربران با انتشار محتواهای مرتبط با مخاطبان هدف در شبکه های اجتماعی گفته می شود. مصرف کنندگان امروزی به شدت به پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توییتر وابسته هستند. به همین دلیل شما باید در شبکه های اجتماعی مرتبط با حوزه ی کاری خود فعال باشید.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران اینستاگرام، توییتر، لینکدین و یوتیوب می باشند و هر کدام از آن ها پلتفرم ها قوانین خاص خود را برای بازاریابی محصول یا خدمات شما دارند. شما برای هر کدام به رویکرد و استراتژی منحصربفردی نیاز دارید. مهم این است که مخاطبان خود را بشناسید و بر اساس آن محتوا تولید کنید.

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و روابط طولانی مدت ایجاد نمایید. جالب است بدانید که از ۵/۱۱ میلیارد نفری که تلفن همراه دارند، ۳/۲۶ نفر حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضو هستند. همینطور هر فردی به طور متوسط ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه در شبکه های اجتماعی سپری می کند. به این مفهوم که شبکه های اجتماعی پتانسیل بالایی برای جذاب کاربران و تبدیل آن ها به مشتریان دارند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مان را به چه کسی بسپاریم؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای طراحی سایت، سئو یا بهینه سازی آن را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

  • آموزش عکاسی از محصول برای مبتدیان ( آموزش + مثال )

    از آنجاکه که یک عکس می تواند به اندازه هزار کلمه، حرف برای گفتن داشته باشد،…

  • از Link Building تا Link Earning: بهترین استراتژی های لینک سازی برای سال ۲۰۲۲

    در دهه گذشته وب مسترها و سئوکاران سال های سختی را پشت سر گذشتند تا به سلامت…

  • نکات مهم برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب

    درخشش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در عصر نوین بر کسی پوشیده نیست. در آینده…

  • تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی دیجیتال برای کسب وکارها

    بازاریابی دیجیتال حوزه وسیعی از خدمات و فعالیت های مختلف را شامل می شود. درست…

ادامه مطلب در سایت منبع

وب سایت اولین چیزی است که مخاطبان آنلاین شما با آن روبرو می شوند و باید مطمئن باشید که آن ها، برداشت و تاثیر مثبتی از آن می گیرند. در واقع وبسایت شما همانند ویترین فروشگاهی شما است و به منزله ی درب ورودی برای کاربران می باشد. به همین خاطر طراحی وبسایت شما باید زیبا و گیرا باشد تا در همان بدو ورود کاربران را به خود جذب کند. ما در ادامه برخی از مهم ترین نکات طراحی سایت را معرفی کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید تجربه‎ی کاربری خوبی برای مخاطبان تان بسازید.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

نکات طراحی سایت

در دنیای کسب وکارهای امروزی، داشتن سایتی جذاب، شرط ضروری برای موفقیت هر بیزینسی است. در واقع هر کسب وکاری برای اینکه بتواند در دنیای آنلاین، کاربران را به سمت خود بکشاند، به وبسایت جذاب و گیرا نیاز دارد. طراحی وبسایت می تواند چالش بزرگی باشد چرا که انعکاسی از کسب وکار شما است و ویترینی از خدمات و محصولات شما ارائه می دهد. اگر شما طراحی جذابی و کاربرپسندی نداشته باشید، حتما بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت خود را از دست خواهید داد.

۱) مطمئن شوید که وبسایت شما ریسپانسیو است.

طراحی ریسپانسیو یکی از مهمترین عناصر سایت شماست. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما از طریق دستگاه های هوشمند دیجیتالی مختلفی از جمله دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت به سایت شما دسترسی دارند. شما باید مطمئن شوید که وبسایت شما تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان تان می سازد.

برای مثال نمایش ورژن دسکتاپ وبسایت برای گوشی همراه جالب نیست چرا که اندازه ی متن خیلی کوچک خواهد شد و کاربر برای خواندن اطلاعات باید دائماً بزرگ نمایی و کوچک نمایی کند.

شما با اجرای طراحی ریسپانسیو، وبسایت خود را برای تمامی دستگاه های هوشمند از جمله دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت سازگار می نمایید و تجربه مثبتی را برای مخاطبان خود می سازید. به این ترتیب مخاطبان راحت تر می توانند به اطلاعات وبسایت شما دسترسی داشته باشند. این یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که با رعایت آن تجربه ی خوبی از وبسایت تان را در ذهن مخاطبان تان می سازید.

۲) بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، شما باید از طریق وبسایت تان تجربه مثبتی را به مخاطبان خود ارائه دهید. تجربه کاربری یکی دیگر از جنبه کلیدی در طراحی سایت است که برای حفظ بازدیدکنندگانی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، ضروری است. اگر بازدیدکنندگان از حضور خود در وبسایت شما لذت نبرند، سایت شما را ترک خواهند کرد و شما به راحتی آن ها را از دست خواهید داد. بدین منظور شما باید بر روی بهبود تجربه کاربری تمرکز کنید.

عناصر زیادی وجود دارد که بر روی تجربه ی کاربری مثبت تاثیرگذار هستند. مطمئنا یکی از مهم ترین آن ها سرعت سایت شما است. هیچ کاربری از منتظر ماندن برای بارگذاری صفحات وب خوشش نمی آید و اگر بارگذاری بیش از حد طول بکشد، سایت شما را ترک خواهد کرد.

برای اینکه مطمئن شوید که وبسایت شما سرعت مناسبی دارد، می توانید از Google PageSpeed Insights برای مشاهده سرعت اجرای سایت خود کمک بگیرید. ما قبلا در مورد علت دیر لود شدن سایت به طور مفصل صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنم حتما مطلب مربوطه را مطالعه کنید. همینطور برای بهبود سرعت سایت خود می توانید از مشاوران آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب کمک بگیرید.

در وبلاگ متاوب بخوانید: چرا سایت دیر لود میشه؟

یکی دیگر از مهم ترین نکات طراحی سایت توجه به نویگیشن (Navigation) است. شما باید نویگیشن سایت خود را بگونه ای طراحی کنید که استفاده از آن برای کاربران ساده و آسان باشد. چرا که کاربران اینترنتی دوست دارند که اطلاعات را سریع بیابند. بدین منظور شما باید یک نوار پیمایش ساده با عناوینی صحیح ایجاد کنید تا به افراد کمک کند آنچه را که نیاز دارند سریع تر پیدا کنند.

مواردی که اینجا اشاره کردیم، تنها برخی از عناصر مربوط به تجربه کاربری هستند که برای حفظ مخاطبان در وبسایت مهم می باشند.

۳) وبسایت شما باید انعکاسی از کسب وکارتان باشد.

هر وبسایتی باید انعکاسی از کسب وکار مربوطه باشد تا کاربران به راحتی بتوانند نوع بیزینس را تشخیص دهند. برای مثال ما بارها دیده ایم که پزشکان معمولا طرح رنگی آبی یا سفید، شرکت های بازیافت تم رنگی سبز یا شرکت های طراحی سایت مجموعه ای از رنگ ها را به عنوان طرح رنگی خود انتخاب می کنند. دلیل آن این است که بیشتر مردم از ارتباط بین این رنگ ها با مشاغل مرتبط آگاه هستند و با آن آشنایی دارند.

همین موضوع در مورد طراحی سایت نیز صدق می کنند و طرح رنگی شما باید بازتابی از نوع کسب وکارتان باشد. اگر می خواهید برند تجاری خود را به رسمیت بشناسید، باید طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده کسب و کار شما باشد. این به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا کسب و کار شما را بهتر به خاطر بسپارند.

این موضوع یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که باید به آن توجه کنید. اینکار به شناخت برند نیز کمک می کنند و همانطور که اشاره کردیم کاربران راحت تر می توانند کسب وکار شما را به یاد آورند. اگر طرح رنگی خاصی برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، می توانید آن را در طراحی وب سایت خود پیاده سازی کنید. به این ترتیب بین وبسایت و محل کسب و کار شما نیز هماهنگی مناسبی ایجاد می شود.

۴) فونت مناسبی را انتخاب کنید.

در کنار انتخاب طرح رنگی مناسب، شما باید مطمئن شوید که فونت مناسبی را نیز انتخاب کرده اید. فونت مناسب برای تجربه کاربری وبسایت شما بسیار مهم است. فونتی را انتخاب کنید که به راحتی برای مخاطبان شما قابل خواندن باشد. سعی کنید از فونت هایی که بیش از حد هنری هستند، دوری کنید. چرا که این نوع فونت خوانایی آسانی را برای مخاطبان فراهم نمی کند.

بهتر است که فونت شما ساده باشد تا تجربه ی کاربری بهتری را به مخاطبان تان ارائه دهید. ما این قول را به شما می دهیم که فونت ساده بهتر می تواند مخاطبان را با وبسایت تان درگیر کند و آن ها را به کسب وکار شما علاقه مند نماید.

۵) عناصر بصری به وبسایت تان اضافه کنید.

عناصر بصری یکی دیگر از مهم ترین نکات طراحی سایت هستند. اگر سایت شما فقط متن داشته باشد، برای مخاطب آنچنان جذاب نخواهد بود و به احتمال بالا آن ها وبسایت شما را ترک خواهند کرد. با اضافه کردن عناصر بصری می توانید مخاطبان خود را به وبسایت تان علاقه مند کنید و تعامل مخاطبان را با وبسایت تان بیشتر نمایید.

عناصر بصری می توانند ظاهر یکنواخت و کسل کننده وبسایت را بهبود ببخشند و به مخاطبان کمک کنند تا اطلاعات وبسایت را راحت تر هضم نمایند. عناصر بصری انواع مختلفی دارند که رایج ترین آن ها عکس است. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد کسب وکارتان به کاربران بدهید، عکس گزینه ی عالی بدین منظور است. شما می توانید عکس محصولات، کارکنان، محل فیزیکی کسب وکارتان یا سایر تصاویر مرتبط خود را به وبسایت تان اضافه کنید.

برخی از کسب وکارها از اینفوگرافیک به عنوان عنصر بصری استفاده می کنند و از این طریق اطلاعات مفیدی را به کاربران خود ارائه می دهند. یکی دیگر از عناصر بصری مهمی که می توانید به وبسایت تان اضافه کنید، ویدیو است. ویدیو ابزار تعاملی عالی برای استفاده در سایت است که هر روز نیز محبوبیت آن ها افزایش می یابد.

به این نکته توجه کنید که بازدیدکنندگان شما ده ها برابر بیشتر از متن یا عکس با ویدیو ارتباط برقرار می کنند. با اضافه کردن ویدیویی مرتبط با کسب وکارتان می توانید مخاطبان خود را به وبسایت تان جذب و علاقمند نمایید.

۶) دکمه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی را به وبسایت تان اضافه کنید.

این روشی رایج و موثر برای جذب مخاطبان و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری است. دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی یکی دیگر از گزینه های شما برای تشویق مخاطبان برای تعامل با کسب وکارتان است. در صورتی که مخاطبان محتوای وبسایت شما را دوست داشته اند، ممکن است راغب شوند که آن ها را دوستان یا خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. این یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که به شما این اطمینان را می دهد بازدیدکنندگان تعامل خوبی با وبسایت شما خواهند داشت.

۷) دکمه های CTA را فراموش نکنید.

CTA مخفف Call to Action است که آن را می توان شکلی از دعوت به اقدام تعریف کرد. زمانی که سایت خود را طراحی می کنید، باید مطمئن شوید که دکمه های CTA را در آن جای دیده اید. این دکمه ها روشی عالی برای نگه داشتن مخاطبان در وبسایت و ترغیب آن ها به تعامل بیشتر است. به طور کلی دکمه های کال تو اکشن کاربران را به مرحله ی بعدی هدایت می کنند.

تصور کنید کاربر وارد سایت شما شده است و اطلاعات صفحه ی موردنظر را پسندیده است، فرد ممکن است بخواهد قدم بعدی را بردارد اما چگونگی آن را نمی دانید. در اینجا شما می توانید با یک کال تو اکشن او را به مرحله ی بعدی هدایت کنید.

در واقع کال تو اکشن به مخاطب شما می گوید که چگونه می تواند به مرحله ی بعدی راه یابد. این کال تو اکشن ها می توانند در نهایت مخاطب را به مشتری نیز تبدیل نمایند. نکته ی مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که دکمه ی کال تو اکشن شما با طراحی سایت مطابقت داشته باشد و به قدری برجسته باشند که توجه مخاطب را به خود جلب کند. این موضوع یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است که باید به آن توجه کنید.

اجرای این نکات را به چه کسی بسپاریم؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای طراحی سایت تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و در اجرای نکات طراحی سایت که در بالا به آن ها اشاره کردیم، کمک نماید.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

ادامه خواندن در سایت منبع

در دهه گذشته وب مسترها و سئوکاران سال های سختی را پشت سر گذشتند تا به سلامت بتوانند از تغییرات مکرر گوگل جان سال بدر ببرند. در حالی که گوگل هنوز لینک بیلدینگ را عامل مهمی برای سئو سایت می داند اما بنظر می رسد که روند گرفتن لینک به طور چشمگیری تغییر کرده است. گوگل با راه اندازی دوباره الگوریتم پنگوئن در حال شناسایی لینک های غیر طبیعی است. همه ی این ها باعث شده است که مفهوم تازه ای به نام Link Earning به جای Link Building مطرح شود. اما اینکه این دو مفهوم به چه معنایی هستند و چه تفاوت هایی دارند را در این مطلب از وبلاگ متاوب به طور کامل بررسی کرده ایم. همینطور همه چیز در مورد استراتژی لینک بیلدینگ موفق را در این مطلب پوشش داده ایم.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

استراتژی لینک بیلدینگ موفق

این روزها مفهوم جدیدی با نام Link Earning را می شنویم که به جای لینک بیلدینگ (Link Building) مطرح شده است و می تواند به رشد ارگانیک وبسایت شما کمک کند. بسیاری از سئوکاران معتقدند که دوره ی لینک های خریداری شده و تبادل لینک به پایان رسیده است و برای کسب بک لینک های باکیفیت باید کار بر روی لینک بیلدینگ را متوقف کنیم و بیشتر بر روی کسب لینک یا همان Link Earning تمرکز نماییم.

در واقع گوگل به نظم در لینک بیلدینگ (اینکه همیشه در تایم مشخصی سایت های خاصی به شما لینک می دهند) مشکوک شده است و با راه اندازی مجدد پنگوئن ترس را در سئوکاران و وب مسترها ایجاد کرده است. حتی جان مولر مدیر آنالیز وبمسترهای گوگل نیز توصیه کرده است که از لینک بیلدینگ اجتناب کنید. از آنجایی که صنعت سئو به سرعت در حال تغییر است، بنظر می رسد روزهای لینک سازی ساده در بازاریابی محتوا به زودی پایان خواهد یافت.

چرا که گوگل با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن بازی را سخت تر کرده است تا وبسایت ها را مجبور کند تا بر روی آنچه که واقعا برای سئو مهم است، تمرکز کنند. به هر حال سال ۲۰۲۲ است و نباید انتظار داشته باشیم که به راحتی مجموعه ای از لینک های بی کیفیت را بسازیم و در عین حال در نتایج صفحات جستجوی گوگل، رتبه ی بالایی کسب نماییم. رویکرد بک لینک های بی کیفیت فقط یک نتیجه دارد و آن چیزی جزء جریمه وبسایت تان نیست. درست ترین و ساده تری راه این است که بر روی لینک های ارگانیک تمرکز کنید، اینجاست که چیزی به نام Link Earning مطرح می شود. اینکه منظور از Link Earning چیست، در بخش بعدی به آن پرداخته ایم.

در حال حاضر هیچ چیز قطعی در مورد لینک بیلدینگ نمی توان گفت اما آنچه که مشخص است، این است که تغییرات خاصی در استراتژی سئوی خارجی یا همان سئوی آف پیج در حال رخ دادن است.

Link Earning چیست و چه تفاوتی با لینک بیلدینگ دارد؟

کسب کردن لینک یا همان Link Earning شکل جدیدتر و عاقلانه تری از لینک سازی است که در آن نیز دقیقا مثل لینک بیلدینگ شما از وبسایت های دیگر لینک می گیرید. Link Earning یک تاکتیک بازاریابی نیست، بلکه بر روی نحوه تاثیرگذاری برای بدست آوردن بک لینک های واقعی تمرکز دارد.

در این روشِ لینک سازی شما مطلبی مرتبط و جذاب منتشر می کنید که هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران ارزشمند است. مطلب شما به قدری ارزشمند که دیگر وبسایت ها را متقاعد می نماید تا آن را به اشتراک گذاشته و به شما لینک دهند.

شما در این استراتژی نیز از یک سایت دیگر لینک دریافت می کنید اما در این لینک سازی خبری از پرداخت پول یا تعامل لینک نیست و کاملا بدون اطلاع سایت دریافت کننده صورت گرفته است. همه ی موتورهای جستجو این نوع از لینک سازی را دوست دارند و برای شان بسیار ارزشمند است.

در اینجا شما فقط با انتشار محتوای مرتبط و جذاب لینک می گیرید و هیچ ترفند دیگری در کار نیست. در واقع دیگر وبسایت ها محتوای شما را به قدری ارزشمند می دانند که به صورت ارگانیک به آن لینک می دهند. این لینک سازی به شما کمک می کند تا در نتایج موتور جستجو در بالای لیست قرار بگیرید.

به طور کلی هدف Link Earning و Link Building هر دو یکی است اما اصطلاح لینک بیلدینگ گسترده تر و شناخته تر شده می باشد. لینک بیلدینگ فقط بر روی نتیجه تمرکز می کند و اینکه چگونه به آن برسید، مهم نیست. از آنجایی که روندی که لینک بیلدینگ پیش گرفته است، منجر به پر شدن اینترنت با لینک های بی کیفیت شده است، در نتیجه گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار روی آن حساس شده اند. این در حالی است که Link Earning بیشتر بر روی ایجاد محتوای ارزشمند تمرکز دارد. محتوایی که دیگر وبسایت ها را مجبور به لینک دهی به سایت شما نماید.

برای همین است که Link Earning را پاداشی برای وبسایت های خوب معرفی کرده اند. اگر محتوای عالی، نویگیشن معقول، طراحی وب خوب و تصاویر خیره کننده دارید، غیرممکن است مورد توجه دیگر وبسایت ها قرار نگیرید. این نکته را به خاطرتان بسپارید که شما با یک وب سایت نامطلوب مشتری جدیدی یا هیچ نوع مخاطبی را نمی توانید جذب کنید. وب سایت شما باید چیز ارزشمندی را وارد زندگی مخاطب هدف تان نماید.

آیا لینک بیلدینگ همچنان استراتژی بازاریابی مهمی برای سال ۲۰۲۲ است؟

بله، صددرصد! اگر می خواهید استراتژی سئو موفق و طولانی مدت داشته باشید، نباید بک لینک ها را نادیده بگیرید. هر چه وبسایت شما دارای بک لینک های باکیفیت و مرتبط بیشتر باشد، ترافیک بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد.

با این حال شما باید همیشه نسبت به آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل آگاه باشید و وبسایت تان را نسبت به آن سازگار نمایید. مطمئنا وبسایت هایی که از تکنیک های ۱۵ سال پیش استفاده می کنند، نتایج جالبی دریافت نخواهند کرد.

چرا لینک سازی همچنان برای گوگل مهم است؟

در چند دهه گذشته لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی وبسایت ها در گوگل معرفی شده است. شاید این موضوع کمی برای شما نیز عجیب باشد چرا که سایر عوامل رتبه بندی به شدت تغییر کرده اند. لینک سازی از آنجایی که بخش اساسی نحوه کار اینترنت است، در نتیجه جزء جدایی ناپذیر الگوریتم های گوگل محسوب می شود.

مثلا اگر خاطرتان باشد، سئو در روزهای اولیه خود کاملا متفاوت بود. مثلا ما شاهد صفحات وبی بودیم که فقط کلمه کلیدی را در صفحه تکرار کرده بودند. اگر یک کسب وکار می خواست در نتایج جستجو از رقیبان خود پیشی بگیرد، بهترین گزینه این بود که کلمات کلیدی بیشتری را نسبت به سایرین در محتوای صفحه مربوطه وارد کند. این نقص بزرگی برای موتورهای جستجو بود.

اما امروزه موتورهای جستجو به دنبال مرتبط ترین و مفید ترین نتایج ممکن برای نمایش به کاربر هستند. لینک سازی فاکتور مهمی است که توانسته است رتبه بندی موتورهای جستجو را به طرز چشمگیری تغییر دهد. در واقع دیگر فقط تمرکز بر روی محتوا یا کلمه کلیدی نیست و لینک سازی نیز به عنوان فاکتوری مهم برای رتبه بندی استفاده می شود. با این حال همه ی بک لینک ها یکسان نیستند و همه به یک اندازه به صفحه ی شما کمک نمی کنند.

به همین خاطر باید بر روی استراتژی لینک سازی خود تمرکز بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که لینک هایی که به وبسایت شما داده می شود، مرتبط و طبیعی هستند. در صورتی که لینک بیلدینگ شما درست و اصولی نباشد، بک لینک ها ممکن است در نهایت به ضررتان تمام شود.

برای استراتژی لینک بیلدینگ موفق شما باید با ویژگی های بک لینک خوب یا باکیفیت آشنا باشید.

بک لینک خوب یا با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱٫ مرتبط باشند.

بک لینک و محتوا باید مرتبط باشند. اگر لینکی نامربوط فقط به خاطر هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت خاص در محتوا گنجانده شده باشد، ممکن است توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو جریمه شوند. بک لینک خوب لینکی است که که دو صفحه از اینترنت را که دارای محتوا یا منابع مشابه، مرتبط یا مفید هستند، به هم متصل می کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت در حوزه ساخت و ساز دارید، دریافت بک لینک از یک وب سایت املاک یا معماری بسیار منطقی است. چرا که شخصی که به ساخت و ساز علاقه دارد، به احتمال زیاد به موضوعات مربوط به املاک یا معماری نیز علاقه مند می باشد.

در مقابل، بک لینک های «بد» یا با کیفیت پایین را داریم که معمولاً هیچ ارتباطی با محتوا یا صفحاتی که لینک داده اند، ندارند. کاربران در هنگام گشت وگذار بر روی لینک های نامربوط کمتر کلیک می کنند. به این فکر کنید که چرا کاربر باید بر روی لینکی کلیک کند که هیچ علاقه ای به آن ندارد؟ منطقی نیست؟

۲٫ از سمت وبسایت های معتبر باشند.

اینترنت از میلیون ها وبسایت تشکیل شده است که طیف وسیعی از محتوا، محصولات و خدمات را ارائه می دهند. با این حال همه ی وبسایت ها از نظر گوگل یکسان نیستند و برخی از آن ها قوی تر و معتبرتر از سایرین می باشند. وبسایت هایی که که توانسته اند نامی برای خود دست و پا کنند، معمولاً به عنوان وب سایت های معتبر شناخته می شوند.

باکیفیت ترین بک لینک ها مربوط به همین وبسایت های معتبر هستند چرا که از شهرت خوبی نزد کاربران اینترنت و موتورهای جستجو برخوردارند. تنها یک بک لینک از این سایت ها می تواند حجم عظیمی از ترافیک را به سمت شما هدایت کند. البته دریافت بک لینک از این وبسایت ها قطعا آسان نیست اما مطمئنا ارزشش را دارد. توجه کنید که دریافت بک لینک از وبسایت های معتبر می تواند به بهبود رتبه ی شما در موتورهای جستجو کمک زیادی بکند.

۳٫ ترافیک را به وبسایت شما هدایت کند.

یکی از اهداف اصلی بک لینک به عنوان یک تکنیک بازاریابی دیجیتال ایجاد ترافیک است. لینک هایی که بیشترین جحم ترافیک را به سمت وبسایت هدایت کنند، بک لینک هایی با کیفیت بالا در نظر گرفته می شوند. در طرف دیگر بک لینک هایی که ترافیک کم را با خود به همراه دارند، بک لینک هایی با کیفیت پایین می باشند.

ترافیک در موفقیت هر وبسایتی بسیار موثر است و وبسایت های بدون تعداد زیاد بازدیدکننده یا کاربر نمی توانند موفق عمل کنند. بک لینک های باکیفیت باید بتوانند ترافیک را به طور منظم به یک وب سایت هدایت نمایند. بنابراین، اگر لینکی بازدیدکننده یا همان ترافیک جدیدی را به وب سایت شما نمی آورد، وقت آن است که به فکر دریافت یک بک لینک جدید باشید.

۴٫ منحصربفرد باشند.

یکی دیگر از ویژگی‎های مهم یک بک لینک با کیفیت این است که منحصر به فرد باشد. به این معنی که بهتر است ۵ بک لینک از ۵ وبسایت مختلف داشته باشید تا اینکه ۱۰ بک لینک از یک وبسایت! بک لینک فقط از یک وبسایت می تواند به بازاریابی دیجیتال شما آسیب برساند و شما را به عقب هل دهد.

نکته ی بعدی تعداد بک لینک ها می باشد. اگر محتوایی بیش از ۳۰ لینک داشته باشد و وبسایت شما یکی از آن ها باشد، قطعا شانس کلیک کاربران بر روی لینک شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

۵٫ تبادل لینک صورت نگیرد.

تبادل لینک یکی از رایج ترین روش هایی است که بسیاری از وبسایت‎ها آن را انجام می دهند. این در حالی است که تبادل لینک می تواند به ضرر آن ها باشد. چرا که گوگل لینک های متقابل را به عنوان بک لینک های بی کیفیت در نظر می گیرد.

بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که بک لینک های باکیفیت ماهیتی غیر متقابل دارند. یعنی شما قبلا در هیچ یکی از محتواهای خود به آن ها لینک نداده اید.

۶٫ از شبکه های اجتماعی به سمت وبسایت هدایت شوند.

بک لینک از شبکه های اجتماعی نیز جزو بک لینک های باکیفیت محسوب می شود. پلتفرم های شبکه های اجتماعی منبع خوبی برای هدایت ترافیک به سمت وبسایت ها هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو معمولاً به هنگام رتبه بندی وب‎سایت ها در نتایج جستجوی خود، مشارکت شبکه های اجتماعی را نیز در نظر می گیرند. به اشتراک گذاری محتوای وبسایت تان در اینستاگرام، توییتر یا دیگر شبکه های اجتماعی می تواند به استراتژی لینک بیلدینگ موفق شما کمک کند.

شبکه های اجتماعی به تقویت ارتباط برند با کاربران اینترنت و موتورهای جستجو نیز کمک می کنند و شما می توانید با سرمایه گذاری بر روی بک لینک از شبکه های اجتماعی به ترافیک سایت خود کمک کنید. نکته ی جالب اینجاست که هیچ محدودیتی برای تعداد بک لینک هایی که می توانید در شبکه های اجتماعی اجتماعی داشته باشید وجود ندارد.

اجرای لینک بیلدینگ را به چه کسی بسپاریم؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای لینک بیلدینگ یا بهینه سازی سایت تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

ادامه مطلب

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند های خلاقانه برایعلائم تصویری