نکات ارزشمند و حرفه ای درباره تعرفه تولید محتوای صوتی | آپدیت جدید

اگر توجه کرده باشید در چند سال اخیر واژه تولید محتوا برای مردم دیگر غریبه نیست و بسیاری از فعالان فضای مجازی با این واژه آشنایی کامل دارند و حتی برای توسعه کسب و کار و دانش و خودشان از آن استفاده می کنند. تولید محتوا شاخه های گوناگون دارد و البته این موضوع طبیعی هست که بخش عظیمی از جامعه ما با تمامی بخش های تولید محتوا آشنایی کامل داشته باشند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

تولید محتوای صوتی

مثلاً این موضوع طبیعی است که بسیاری از مردم زمانی که با واژه آموزش تولید محتوا صوتی برخورد می کنند این سوال برایشان پیش بیاید که اصلاً تولید محتوای صوتی چیست و چه کاربردی در کسب و کار ما خواهد داشت. تولید محتوای صوتی دسته ای از تولید محتوا می باشد که در ابتدای مسیر پیشرفت خود قرار دارد و هنوز راه زیادی برای رسیدن به موفقیت در کشور ما دارد و البته فعالان زیادی هم در مدت کوتاه ورود این نوع تولید محتوا به کشور ما در آن شروع به کار کرد ه اند.

شیوه های تولید محتوا

توجه داشته باشید که صوتی هم مانند بقیه شیوه های تولید محتوا از اهمیت برخوردار می باشد و در صورت بی توجهی با هم ممکن است ضرر های زیادی در تولید محتوا های خودتان و تاثیرگذاری آن ها داشته باشید. تولید محتوای صوتی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توانیم به پادکست ها، رادیو های اینترنتی و کتاب های صوتی اشاره کنیم.

هر کدام از این موارد در صورتی که با کیفیت تولید شوند مطمئناً طرفداران زیادی پیدا می کنند و تاثیر بسیار زیادی برای محتوا های شما خواهند داشت. اما برای آنکه بتوانید یک تولید محتوای صوتی با کیفیت داشته باشید ابتدا باید نسبت به نکات مهمی توجه کنید ودر ابتدای کار به سراغ آموزش تولید محتوا صوتی بروید.

اهمیت استفاده از صدا مناسب در آموزش تولید محتوا صوتی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در آموزش اهمیت پیدا می کند و شما باید نسبت به آن دقت داشته باشید داشتن صدای خوب و با کیفیت است. در واقع یکی از اولین ابزار های تولید محتوا صوتی داشتن صدای مناسب می باشد. به ویژه اگر شما قصد تولید پادکست داشته باشید حتماً باید از یک گوینده درجه یک برای این کار استفاده کنید که صدای دلنشینی داشته باشد و باعث جذب مخاطب برای شما شود. البته توجه کنید که منظور ما از صدای درجه یک و با کیفیت به هیچ وجه یک صدا در حد خوانندگی نمی باشد و منظور ما صدایی است که شنونده بتواند با شنیدن آن ارتباط مناسبی با محتوای شما برقرار کند و به آن جذب شود.

گویندگی محتوای صوتی

کسی که برای گویندگی محتوای صوتی انتخاب می شود باید در نظر داشته باشد که چگونه انتقال محتوا و اطلاعات را انجام دهد. گوینده ای که شما برای تولید محتوای صوتی خودتان انتخاب می کنید نباید مانند یک معلم سخت گیر و خشک فقط اطلاعات را به صورت تیتر وار و مانند اخبار بیان کند. توضیح اینگونه مطالب موجود در محتوا تن ها باعث جذب مخاطب نمی شود بلکه مخاطبان قدیمی شما را هم آرام آرام دلسرد کرده و باعث می شود آن ها شما را دنبال نکنند که این برای شما ضرر زیادی خواهد داشت.

خلاقیت و امکانات متنوع

خلاقیت و نوآوری

اهمیت تجهیزات در آموزش تولید محتوا صوتی

علاوه بر داشتن صدای خوب یکی از موارد دیگری که در آموزش تولید محتوا صوتی اهمیت زیادی پیدا می کند داشتن فناوری های مناسب و درست و به عبارت بهتر اختیار داشتن امکانات مناسب باشد. توجه داشته باشید که اگر شما حتی بهترین محتوای صوتی را از نظر و صدای گوینده در اختیار داشته باشید اما از ابزار و تجهیزات مناسب برای ضبط کردن صدا استفاده نکرده باشید و صدا را با کیفیت مناسب گوش مخاطب نرسانید تقریبا می توان گفت تمام زحمات شما برباد رفته است و هیچ تأثیر مثبتی از کار خودتان دریافت نخواهید کرد.

آموزش تولید محتوا صوتی

همچنین یکی از اصولی که در آموزش تولید محتوا صوتی باید خدمت شما معرفی میکنیم استفاده از میکروفون می باشد که صدای شما را با شفافیت و کیفیت بالا ضبط کند و در این موضوع بهتر است از میکروفون های usb استفاده کنید. همچنین برای ضبط صدا با کیفیت اینترنت شما و سرعت آن هم باید بالا باشد.

در کنار این موارد توجه داشته باشید که برای تولید محتوای صوتی با کیفیت و حرف های شما نیازمند نرم افزار های ویرایش صدا و تدوین هستید. در صورتی که نسبت به ویرایش و ادمین صدای خودتان اقدام نکنید راحت بگویم کار شما غیرحرف های بوده و ارزش یک تولید محتوای با کیفیت را ندارد و به دنبال گرفتن نتیجه مناسب از آن نباشید.

  • آژانس تولید محتوا چیست؟

اهمیت فضا در آموزش تولید محتوا صوتی

یکی از مهمترین موارد دیگری که در آموزش تولید محتوا صوتی () باید خدمت شما بیان کنیم و نسبت به آن توضیحاتی را داشته باشیم استفاده از یک مکان مناسب و آرام برای تولید محتوای صوتی می باشد. محیطی که برای تولید محتوا صوتی در نظر می گیرید نباید دارای سر و صدا باشد و در اتاق آرام که هیچ گونه مزاحمتی برای شما ایجاد نمی شود باید نسبت به تولید محتوا صوتی و ضبط صدای خودتان اقدام کنید.

تنوع صدا برای مخاطب

در هنگام تولید محتوای صوتی شما باید توجه داشته باشید که تمام تجهیزات شما درست کار کند و صدای اطرافیان شما به هیچ وجه در تولید محتوا شنیده نشود و به قول معروف همه چیز آماده برای تولید محتوای صوتی باشد. همچنین در نظر داشته باشید که برای تولید محتوای صوتی خودتان به جای استفاده از یک گوینده از چند گوینده استفاده کنیم و البته در هنگام صحبت هر کدام از گویندگان افراد دیگر ساکت باشند تا در محتوای صوتی اختلال ایجاد نشود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند در موردتبلیغات رایگان در گوگل

چه کنیم تا تولید محتوای صوتی بهتری داشته باشیم؟

اما با تمام توضیحات و توصیفاتی که برای شما در مورد آموزش تولید محتوا صوتی داشتیم باید به این موضوع هم بپردازیم که در مجموع شما چه کار کنید تا و جذاب تری برای مخاطبان خودتان داشته باشید. اولین موردی که در نظر بگیریم این است که درست است گفتیم امکانات تاثیر مهمی در تولید محتوا صوتی شما دارند اما با امکانات کم هم می توان محتوای صوتی با کیفیت ای مثل را تولید کرد. پس به شدت توجه داشته باشید که تن ها امکانات حرف آخر را نمی زند و کسی موفق تر است که بتواند از امکانات موجود بیشترین استفاده را داشته باشد.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که مدت زمان مناسب و موضوعات متنوع را برای تولید محتوای صوتی خودتان در نظر بگیرید. در واقع این مورد یکی از مهمترین نکات در آموزش تولید محتوا صوتی شناخته می شود و باید نسبت به آن توجه زیادی داشته باشید. نباید مدت زمان توضیحات شما به حدی باشد که مخاطب را دست کند و موضوعات هم نباید تکراری باشند.

تبلیغات را فراموش نکنید

پس از مدتی که خودتان به دانش و تجربه کافی در این زمینه رسیدید محتوای تولید شده صوتی توسط خودتان را در کسب و کارتان استفاده کنید تا از این نظر دچار آسیب و ضرر مالی نشوید. محتوا هایی که در ابتدا توسط شما تولید می شوند مطمئناً ایراداتی دارند که در طول زمان به آن ها پی خواهید برد و بهتر است در ابتدای کار از آن ها استفاده نکنید.

ادامه مطلب

محتوای صوتی چیست و تفاوت آن با پادکست چه هست؟

محتوای صوتی هر نوع ماده یا اطلاعات منتشرشده ای است که از طریق گوش دادن مصرف می شود. این قسمت از محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنیداری یا وثیقه بازاریابی مانند پادکست ، کتاب های صوتی و یا توانایی دستیار صوتی هوش مصنوعی (AI) است. محتوای صوتی را می توان از طریق دستگاه هایی مانند بلندگوهای رایانه، هدفون یا بلندگوهای هوشمند نیز پخش نمود.

بازاریابی

فرق با محتوای صوتی چیست؟ پادکست نوعی از فایل های صوتی است که آن را در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت ها به اشتراک می گذارند. این در حالی است که یک محتوای صوتی همیشه نیاز به اشتراک ندارد و می توان با تولید و استفاده از یک عدد فایل صوتی از مزایای آن استفاده نمود. این نوع فایل های صوتی را می توان با نرم افزارهای مناسب گوش داد.برخلاف فرمت های تصویری یا نوشتاری، ایجاد می شود تا به راحتی در حین حرکت یا هنگام انجام چند کار قابل مصرف باشد.

از آنجا که مصرف محتوای صوتی افزایش مداوم داشته است، نمی توان اهمیت ادغام آن را در تجارت نادیده گرفت. محتوای صوتی می تواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، مأموریت یا صدای سازمان به مشتریان بالقوه خود باشد. علاوه بر این، می توان از تولید محتوای صوتی برای بهبود تجربه کاربر (UX) و برقراری ارتباط با کاربران نیز استفاده نمود.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

چگونه می توان به تولید محتوای صوتی پرداخت؟

به طور معمول با استفاده از سه تکنیک زیر می توان به تولید محتوای صوتی پرداخت:

  • تولید محتوای صوتی به وسیله ی ضبط صدای واقعی انسان

  • تولید محتوای صوتی با استفاده از تبدیل متن نوشتاری به کلمه گفتاری با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP)

  • تولید محتوای صوتی به واسطه ی تشخیص دستورات صوتی از طریق بلندگوهای هوشمند یا دستگاه های صدا گرا

آموزش تولید محتوای صوتی، ضبط و ترکیب صدای بهتر

در آموزش تولید محتوای صوتی شما با نحوه ضبط، ترکیب و ویرایش صدای حرفه ای، برای تولید ویدیو، پادکست، موسیقی و … آشنا می شوید. برای این منظور شما باید موارد زیر را یاد بگیرید:

  • تولید محتوای صوتی و ویرایش آن بهتر از هر زمان دیگر

  • از تجهیزات صوتی در تولید محتوای صوتی به درستی استفاده کنید تا بهترین صدا را داشته باشید

  • دانستن روش های لازم برای اینکه بتوانید صدای خود را به صورت حرفه ای ویرایش و میکس کنید

  • بدانید برای تولید محتوای صوتی عالی به چه نوع تجهیزاتی نیاز خواهید داشت

  • صدای پس زمینه و پژواک در هر محیط را کاهش دهید

  • از ابزارهای ویرایش رایگان استفاده کنید تا صدای صوتی شما بهتر شود

برای تولید محتوای صوتی باید درباره ی مفاهیم مهندسی صدا مانند فشرده سازی، یکسان سازی، لغو فاز، انتخاب میکروفون و راه اندازی استودیو، اطلاعات کسب کنید و نحوه استفاده از میکروفون، کنسول و ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال (DAW) را به منظور ضبط و افزایش عملکرد بدانید.

علاوه بر این، برای تولید محتوای صوتی نیاز به یک گوینده درجه یک دارید؛ یعنی گوینده ای که صدای آن بتواند روی مخاطب تأثیر بگذارد. اگر می خواهید محتوای صوتی شما تأثیرگذار باشد، باید بااحساس باشد.نکته مهم دیگر در ارتباط با تولید محتوای صوتی همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، استفاده از فناوری ها و تجهیزات مناسب است. یکی از عوامل تأثیرگذار بر مخاطب در تولید محتواهای صوتی، کیفیت صدا است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برایتاثیر رپرتاژ بر سئو

حتی اگر شما بهترین متن را داشته باشید ولی صدای شما در هنگام شنیده شدن توسط مخاطب کیفیت نداشته باشد، نمی تواند تأثیر زیادی روی مخاطب ایجاد کند. همچنین مکانی که صدای خود را در آنجا ضبط می کنید نیز بر کیفیت کار شما تأثیر می گذارد.محیطی که در آنجا اقدام به ضبط صدا می کنید باید عاری از هرگونه سروصدا باشد و قبل از انجام فرآیند ضبط صدا از سالم بودن تجهیزات خود اطمینان حاصل نمایید.

  • هزینه تولید پادکست

  • هزینه تولید کتاب صوتی

  • هزینه تبدیل محتوای متنی از قبیل سخنرانی یا محتوای آموزشی به صوت

  • هزینه های مربوط به گویندگی برای موشن گرافیک

  • هزینه های مربوط به پیام خوش آمد گویی صوتی

  • هزینه های مربوط به تبدیل شعر به صوت

هزینه تولید کتاب صوتی و تعریف آن

کتاب صوتی ضبط یک کتاب یا اثر دیگری است که با صدای بلند خوانده می شود. بعد از دانلود کتاب صوتی، می توانید آن را با استفاده از چند دستگاه مختلف گوش دهید. اگر شروع به گوش دادن کتاب صوتی روی یک دستگاه کنید، سپس کتاب صوتی خود را با دستگاه دیگری بازکنید، کتاب صوتی شما از همان جا که آن را متوقف نمودید، شروع به پخش صوت می کند.

دو مؤلفه در انتشار کتاب صوتی مؤثر است:

  • تولید کتاب صوتی

  • توزیع کتاب صوتی

تولید کتاب صوتی فرآیندی است که طی آن کتاب نوشته شده شما در یک کتاب صوتی روایت شده و ضبط می شود. وقتی نوبت به تولید کتاب صوتی می رسد، دو گزینه پیش رو دارید: شما می توانید کتاب صوتی را خودتان ضبط کنید یا می توانید از یک متخصص حرفه ای برای ضبط کتاب صوتی خود کمک بگیرید.

هزینه تولید کتاب صوتی روایت شده حرفه ای، به طول کتاب، خدماتی که استفاده می کنید و کیفیت کار راوی بستگی دارد. علاوه بر این، تعرفه تولید کتاب صوتی بر اساس تعداد کلمات و دقایق انجام کار محاسبه می شود. استفاده از تجهیزات مناسب و تهیه ی آن ها عامل مؤثر دیگر در برآورد هزینه تولید یک کتاب صوتی است. شما برای تولید یک کتاب صوتی به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

  • میکروفون مناسب

  • پاپ اسکرین

  • نرم افزار مناسب از قبیل GaragBand و یا Audacity

  • استودیو

نکات مربوط به تولید محتوا برای پادکست

پادکست یک مجموعه اپیزودیک از فایل های صوتی دیجیتال کلمه گفتاری است که کاربر می تواند برای گوش دادن به آن با استفاده از دستگاه های شخصی، آن را دانلود کند. از پادکست در همه حال می توان استفاده نمود، در حین رانندگی، در هنگام آشپزی، در صف نانوایی، مترو و … . بحث و محتوای یک پادکست می تواند از متن یک سخنرانی گرفته و تا یک محتوای صوتی کاملاً بداهه، ادامه یابد.

به زمان و کار نیاز دارد اما ارزش آن را دارد که روی آن سرمایه گذاری کنید. بزرگ ترین دلیل تمرکز برای تولید قسمت های جذاب یک پادکست، توانایی آن ها در کمک به شما برای داشتن طرفداران وفادار به خود است. این شنوندگان هر هفته برای شنیدن محتوای صوتی شما با برنامه پخش شما هماهنگ می شوند و با گذاشتن نظرات مثبت و به اشتراک گذاری مطالب شما به دوستان خود، به موفقیت شما کمک می کنند.

اگر می خواهید شنوندگان متعهد داشته باشید باید محتوای جذابی برای پادکست خود ایجاد کنید. برای این منظور نکات زیر را در هنگام تولید محتوا برای پادکست خود در نظر بگیرید:

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

  • درباره مواردی که به آن ها علاقه دارید صحبت کنید

  • روی مخاطب موردنظر خود تمرکز کنید

  • داستان های زیادی بگویید

  • به مخاطبان خود کمک کنید تا گام بعدی را بردارند

  • از شنوندگان خود سؤال بپرسید و پاسخ آن ها را انتشار دهید

  • روی موضوع خود تمرکز کنید و از مسیر اصلی آن منحرف نشوید

  • از کارشناسان بی نظیر برای بررسی محتوای خود کمک بگیرید

  • یک مصاحبه صوتی راه بیندازید

  • برای مصاحبه صوتی خود از افراد دارای دانش کافی با موضوع محتوای صوتی، استفاده کنید

  • صدای شما باید عالی باشد

  • به شنوندگان پادکست خود بگویید از کجا بیشتر می توانند بیاموزند

  • خودتان باشید

  • رونوشت قسمت های خود را ارسال کنید

عوامل مؤثر بر قیمت تولید پادکست

قبل از سفارش پادکست، شما احتمالاً می خواهید بدانید که تولید پادکست برای شما چه هزینه ای خواهد داشت. هزینه تولید پادکست به تعداد کلمات و دقایق انجام کار وابسته است. در کل عوامل زیر بر قیمت تولید پادکست شما تأثیرگذار است:

  • مدت زمان پادکست

  • نوع موضوع پادکست

  • حجم فایل

  • کیفیت کار

اگر به دنبال تولید یک پادکست برای خود هستید و قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید باید بدانید که هزینه راه اندازی پادکست شخصی شما بسته به اینکه شما از چه تجهیزاتی استفاده می کنید و در حال حاضر از چه تجهیزاتی برخوردار هستید و میزان حرفه ای بودن پادکست شما، متغیر خواهد بود. اگر تجهیزات لازم را ندارید و تهیه ی آن ها برای شما هزینه بر خواهد بود بهتر است به شرکت های تولیدکننده محتواهای صوتی مراجعه نمایید و سفارش محتوا دهید زیرا این کار از خرید تجهیزات بسته به پروژه شما به صرفه تر خواهد بود.

ادامه مطلب