تکنیک های سریع و آسان در مورد نحوه نوشتن کلمات کلیدی

در صورتی که نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت به مناسبترین حالت نوشته شود رباتها در کوتاهترین زمان ممکن موضوع را درک کرده و این امر به عنوان یک امتیاز مثبت برای سایت شما به شمار خواهد رفت. از سوی دیگر نوشتن صحیح کلمات کلیدی در سایت برای کاربران سایتهای مختلف این امکان را به وجود میآورد که هر چه سریع تر با محتویات درون سایت ارتباط برقرار کرده و در زمان کوتاهی به جواب پرسش خود برسند. صفحاتی که به کاربران مطالب مفیدی را عرضه کنند به وسیلهی موتورهای جستجوی گوگل شناسایی شده و در لیست نتایج رتبه ی بهتری را کسب خواهند کرد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی چگونه است

یکی از توصیه ها در ارتباط با کلمات کلیدی این است که در عنوان اصلی، توضیحات متا، URL سایت استفاده کرده یا می توانید حداقل از یک عنوان فرعی استفاده کنید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی سایت

انتخاب کلمه کلیدی سایت و نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت به عنوان یکی از دشوارترین فعالیت ها به شمار می رود. همان طور که می دانید به شکل تقریبی فعالیت های آنلاین با یک جستجو آغاز می شوند. مطمئنا همه ی ما می خواهیم که مناسب ترین کلمه را برای سایت خود انتخاب کنیم. فراموش نکنید انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب به عنوان قلب تپنده ی سئو به شمار می رود شاید جالب باشد بدانید که بیشتر پروژه هایی که با شکست مواجه می شوند به علت انتخاب کلید واژه های نامناسب است. می توانید برای انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب از ابزارهایی نظیر استفاده کنید. این سرویس به عنوان یکی از قوی ترین ابزار از سوی گوگل است که امکانات فوق العاده ای را برای انتخاب کلمات کلیدی با جستجوی بالا و مناسب را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این ابزار قدرتمند این است که براساس زمان، تاریخ، کشور و مناطق مختلف کلمات کلیدی پر رقابت را ارائه می دهد.

نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت

کلمات کلیدی شما باید خاص باشد کلمات خود را مرتبط با محتوای سایت انتخاب کرده و سعی کنید که از تعداد مناسبی برای این مسئله بهره بگیرید.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سئو

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

۵-کلیدواژه ها و رسانه های همسان، افزودن کلمات کلیدی به محتوای سایت به مهارت خاصی نیاز دارد. Google فعالانه صفحات هرزنامه را هدف قرار می دهد و یا آنها را حذف می کند و یا آنها را بسیار پایین رتبه بندی می کند.

همچنین میتوانید بخوانید:

صحت استفاده از یک کلمه ی کلیدی، لازم به ذکر است که بدانید کلمات کلیدی به شکل مجزا باید در همه ی صفحات سایت شما وجود داشته باشند تا موتورهای جستجو و کاربران از این بابت اطمینان داشته باشند که به نیازها و پرسش های آن ها پاسخ صحیح داده خواهد شد.

نتیجه گیری

در پایان باید این نکته را هرگز از یاد نبرید که کلمات کلیدی به عنوان ساده ترین شیوه برای جستجو شدن و به شمار می رود استفاده کردن از کلمات کلیدی این امکان را به شما نخواهد داد که به سرعت میان نتایج صفحه نتایج جستجوی گوگل بهترین رتبه را کسب کنید اما استفاده از آنها جزو ضروریات اصولی برای سئو ی سایت به شمار می رود.

محتوای کامل در سایت منبع

قبل از هر چیزی درباره نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت، ابتدا باید مشخص کنیم که در هر مقاله چه تعداد از آن ها را و با چه اولویت بندی می توان به کار برد. برای این منظور بایستی به انواع عبارت های کلیدی در یک مقاله اشاره کنیم. در یک مقاله شما می توانید سه نوع کلمه کلیدی به شرح زیر داشته باشید:

  • کلید واژه اصلی
  • کلید واژه های ثانویه
  • کلمات کلیدی اضافی

اما هر کدام از این انواع کلید واژه ها را چگونه باید در مقاله تعریف کنیم؟

  • کلید واژه اصلی

واقعیت این است که شما نمی توانید یک مقاله خوب و عالی را برای دو موضوع مختلف بنویسید. برای مفهوم بودن و تأثیرگذاری مقاله بایستی از یک کلمه کلیدی به عنان کلمه کلیدی اصلی در مقاله استفاده نمایید. تمرکز نگارش مقاله باید روی این کلید واژه قرار گیرد. استفاده صحیح از کلمات کلیدی در محتوای سایت، می تواند منجر به بالا بردن راندمان آن ها شود. عنوان اصلی و تیترهای اصلی مقاله با این کلید واژه منطبق می شوند و انعکاس دهنده آن هستند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و تکنیک های نوین برایسئو و شبکه های اجتماعی

  • کلید واژه های ثانویه

کلید واژه اصلی معمولاً دارای مکمل هایی نیز است که می توان از آن ها به عنوان کلمات کلیدی ثانویه یاد کرد. تعداد این کلمات بسیار محدود بوده و آن ها نیز از نظر معنایی ارتباط بسیار نزدیکی به کلید واژه اصلی دارند. از این رو انتخاب کلمات خیلی متفاوت با کلید واژه اصلی و همچنین انتخاب تعداد زیادی از عبارت ها، نمی تواند برای این قسمت درست باشد.

  • کلمات کلیدی اضافی

این قسمت معمولاً به عبارت های بلندی برمی گردد که توسط کاربر سرچ می شود اما به عنوان دو گروه قبلی انتخاب نشده است. تفاوت در تلفظ کلمات می تواند یکی از معیارهای انتخاب کلید واژه اضافی باشد. کلمه ای که از نظر معنایی همان مفهوم را می رساند اما از نظر نوع نگارش ممکن است کمی متفاوت باشد. به طور معمول عبارت های بلند را در این گروه قرار می دهند.

در یک مقاله از چند کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

حال که با انواع کلید واژه های اصلی و کلیدی آشنا شدید، لازم است با تعداد کلید واژه های کافی در یک مقاله نیز آشنا باشید. استفاده تعداد زیادی کلمات کلیدی در مقاله ممکن است معنی مفهوم آن را با مشکلاتی روبرو ساخته و در نهایت یک محتوای کاملاً تجاری را در اختیار شما قرار دهد. این محتوا معمولاً از دید کاربر، خیلی کاربردی و مؤثر نخواهند بود.

استفاده از ۳ تا ۵ کلمه کلیدی در یک مقاله کامل می تواند شرایط مناسبی را در آن ایجاد نماید. البته این تعداد با حجم مقاله نیز متغیر خواهد بود. در یک ترکیب ۳ تا ۸ کلمه کلیدی در یک مقاله:

  • ۱ کلمه به عنوان کلید واژه اصلی
  • ۱ تا ۳ کلمه به عنوان کلمات کلیدی ثانویه
  • ۱ تا ۴ عبارت به عنوان کلمات کلیدی اضافی

تقسیم بندی می شوند. البته تمرکز نگارش مقاله و استانداردهای مربوط به نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت ایجاب می نماید که تمرکز روی همان کلید واژه اصلی باشد و بقیه کلید واژه ها در اولویت بعدی مورد بررسی قرار گیرند. استفاده بیش از ۸ کلید واژه کلیدی در مقاله به شرط خیلی کوتاه یا خیلی بلند نبودن آن ها، می تواند مقاله شما را به سمت اسپم شدن پیش ببرد. اگر شما محتوای عالی تهیه کرده باشید، کلمات کلیدی فرعی خود به خود در آن ظاهر می شوند و نیازی به اضافه کردن به این لیست را نخواهید داشت.

334″ />

نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت و مقاله

در تشریح پاسخ سوال چگونه کلمات کلیدی بنویسیم، به بررسی انواع و تعداد این کلمات در مقاله پرداختیم. وقتی صحبت از نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت می رسد، خیلی ها این مسئله را ساده می انگارند اما در عمل، این موضوع با چالش های زیادی همراه است و نیاز به دقت بالایی خواهد داشت. برای سئو کردن یک مقاله در سایت، باید با استفاده از کلمه کلیدی بذر و سپس یافتن کلید واژه های مناسب، از ترفندها و روش های مختلفی استفاده نمایید. در ادامه سعی داریم تا نحوه صحیح قرار دادن کلمات کلیدی در سایت را با هم مرور کنیم.

نوشتن کلمات کلیدی در سایت در بخش متا دیسکریپشن

استانداردهای سئو نشان می دهد که شما می توانید ۲۰ تا ۲۵ کلمه به عنوان یک توضیح مختصر و چکیده از مقاله خود را به عنوان متا دیسکریپشن در اینترنت درج کنید. این توضیح مختصر که اغلب توسط کاربران نادیده گرفته شده و یا خیلی مهم تلقی نمی شود، می تواند تأثیر بسیار زیادی روی سئو سایت شما در رتبه بندی گوگل داشته باشد. لازم است در این بخش از ۱ تا ۲ کلمه کلیدی استفاده کنید. این مهم باعث می شود تا نرخ کلیک مقاله شما نیز افزایش یابد. اگر از وردپرس برای بارگذاری محتوا در سایت خود استفاده می کنید، برای نوشتن متا دیسکریپشن می توانید افزونه Yoast سئو را در آن نصب کرده و از این افزونه برای بهینه کردن این بخش استفاده کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   توصیه ها و هشدارهای مهم در مورداینستاگرام ساخته شده

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

نوشتن کلمات کلیدی در عنوان سئو

دومین قسمتی که می تواند تشریح کننده نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت باشد، عنوان سئو است. این بخش که با عنوان متا تایتل نیز شناخته می شود، قابلیت قرار دادن حدود ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر را دارد. در این بخش تنها باید از کلید واژه اصلی مقاله استفاده کرده و با اضافه کردن نام سایت یا شرکت، این بخش را ببندید.

کلمات کلیدی در عنوان مقاله

به خاطر داشته باشید که خزنده های گوگل، عنوان مقاله های شما را با توضیحات متا و متا تایتل آن مطابقت می دهند. از این رو لازم است تا در عنوان مقاله نیز از کلید واژه اصلی استفاده کرده باشید. البته باید یادآور شویم که تنها در شرایطی استفاده از کلید واژه اصلی در عنوان اصلی مقاله مفید خواهد بود که به صورت طبیعی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است از نظر معنایی مشکلاتی به وجود بیاورد.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ۲۰۰ کلمه اول مقاله

یکی دیگر از اصولی که در نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت باید از آن پیروی کنید، استفاده از کلید واژه اصلی در ۲۰۰ کلمه اول مقاله است. این موضوع نیز می تواند در رتبه بندی مقاله و سایت شما تأثیر داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که موتورهای جستجوگر گوگل در وهله اول ۲۰۰ کلمه اول مقاله را به صورت موشکافانه بررسی می نمایند. قرار دادن کلید واژه اصلی در مکان های مهم مقاله می تواند تأثیرپذیری آن را چند برابر نماید. البته بهتر است در پاراگراف اول و قبل از اینکه به خط جدید بروید، یک بار از کلید واژه اصلی استفاده کرده باشید.

قرار دادن کلمات کلیدی به صورت طبیعی در کل مقاله

اگر به دنبال ایجاد یک چارچوب استاندارد و کلی برای نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت هستید، بهتر است به طبیعی بودن استفاده از این کلمات دقت کافی داشته باشید. هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان پراکندگی و توزیع آن ها، حتماً باید به طبیعی بودن استفاده از کلمات کلیدی دقت کافی داشته باشید.

قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در ۲۰۰ کلمه آخر مقاله

این موضوع نیز می تواند در نحوه رتبه بندی سایت شما تأثیر داشته باشد. می توانید از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف انتهایی و از کلید واژه های ثانویه در پاراگراف یکی مانده به آخر استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در تیتر و عناوین H1، H2 و …

می توانید از H1 برای عنوان اصلی مقاله، از H2 برای نوشتن کلید واژه اصلی و گاهی کلید واژه های ثانویه و از سایر تیترها برای سایر کلید واژه ها بهره ببرید. در یک مقاله کامل بهتر است از ۳ تا ۵ H2 بر اساس حجم آن استفاده کنید. در این تقسیم بندی ۱ تا ۲ تیتر را به کلید واژه اصلی اختصاص داده و بقیه را به کلید واژه های ثانویه اختصاص دهید.

استفاده از کلمات کلیدی در Anchor Text Links

همچنین از نکات مهم مربوط به نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت، قرار دادن آن ها در انکر تست ها است که تشکیل دهنده پیوندها و لینک های داخلی سایت شما هستند.

استفاده از کلمات کلیدی در تگ Alt-Tag

اگر از تصاویر و ویدئو در مقاله استفاده می کنید، حتماً باید در بخش Alt-Tag آن ها از کلید واژه اصلی و کلمات ثانویه استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در URL مقاله

کلمه کلیدی اصلی حتماً باید در URL مقاله نیز نوشته شود. این موضوع نیز از جمله نکات مهم سئو سایت خواهد بود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در انتها باید جمع بندی کنیم که برای به کار گیری کلمات کلیدی در محتوا و ساختار کد نویسی سایت، بایستی به قسمت های زیر برای این موضوع دقت داشته باشید:

  • تگ متا دیسکریپشن Meta Description
  • تگ متا تایتل Meta Title یا عنوان سئو
  • عنوان اصلی مقاله
  • URL مقاله
  • ۲۰۰ کلمه اول
  • ۲۰۰ کلمه آخر

همچنین سعی کنید کلمات کلیدی به صورت منطقی در پاراگراف های مقاله توزیع شده باشند.

استفاده طبیعی از کلمات کلیدی را نیز باید در دستور کار قرار دهید و از استفاده بیش از حد و تکرار آزار دهنده کلیدواژه ها پرهیز کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع