ایده ها و تکنیک های کلیدی برای خرید و فروش محتوا | صعود به قله موفقیت

فروش محتوا به تمامی فایل ها و محتواهایی گفته می شود که در سطح وب می توان به دیگر کاربران ارائه داد. هر شخصی دوست دارد به عنوان یک نویسنده و فریلنسر تولید محتوای حرفه ای اقدام به تولید محتوا کند و سپس آن را در سطح وب به فروش برساند و به نوعی از آن کسب درآمد کند.

محتوا پادشاه است

انواع فایل فروش محتوا

فایل هایی که به عنوان در سطح وب وجود دارد انواع و اقسام متنوعی دارد و می توان آن را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • فایل های متنی: مقاله، خبر، محتواهای آموزشی، داستان

  • تصاویر: آلبوم، عکس، اینفوگرافیک، گالری تصاویر، آیکون، طرح لایه باز

  • فایل های ویدیویی: تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافی، فیلم های بلند، فیلم های کوتاه، فیلم های آموزشی

  • فایل های صوتی: موسیقی، پادکست، فایل های صوتی آموزشی

اگر به دنبال رشد و پیشرفت و رونق کسب و کارتان در دنیای اینترنت هستید پیشنهاد ما این است که به فکر راه اندازی یک وب سایت و همچنین یک کانال برای ارتباط با مخاطبین در دنیای مجازی هم باشید چرا که دنیای اینترنت یک بازار بی انتها برای جذب مشتری و کسب درآمد است.

یکی از این مواردی که می توانید به واسطه آن کسب درآمد کنید خرید و فروش محتوا است. برای اینکه بتوانید به راحتی محتواهای تولید شده را به فروش برسانید و از رقبای خودتان عقب نیفتید، می توانید از فروشگاه های اینترنتی، شبکه های تلویزیونی آنلاین و غیره کمک بگیرید و از همین الان برای فروش محتوا دست به کار شوید.

شاید از خودتان بپرسید که تخصص، مهارت و تجربه لازم برای تولید و فروش محتوا را ندارم. چطور می توانم هم تولید محتوا کنم و هم آن را در شبکه های اجتماعی و دیگر وب سایت ها به فروش برسانم. در واقع ما در این مقاله قصد داریم به شما نکته هایی را بیان کنیم که به وسیله آن می توانید با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری و درآمد را از دنیای اینترنت برای خودتان به ارمغان بیاورید.

نکات اصولی برای فروش محتوا در دنیای اینترنت

بدون شک و حتی فروش محتوا هم دارای یک سری قوانین خاص است و بهتر این است که قبل از تولید و فروش، یک آشنایی جزئی با آن داشته باشید.

اصل اول: رعایت کردن اصل سئو در تولید محتوا

محتواهایی در صدر جستجوهای گوگل قرار خواهند گرفت که علاوه بر کیفیت، از نظر اصول سئو هم در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند و در واقع این مورد یکی از مهم ترین اصول در ارائه و فروش محتوا در دنیای اینترنت به شمار می رود. هر چه اصول سئو در محتوای تولید شده بیشتر رعایت شود موجب می شود که در موتورهای جستجو امتیاز بالاتری به دست بیاورد و همین مورد به جذب مخاطب بیشتر منجر خواهد شد.

اصل دوم: جذابیت محتوا

اصل دومی که برای فروش محتوا باید مد نظر داشته باشید این است که محصول، کالا و یا خدمات ارائه شده توسط کارفرما بایستی به خوبی معرفی شود. این باعث می شود تا جذابیت محتوا برای مخاطب بیش از قبل شود.

اصل سوم: رعایت کردن اصول بازاریابی محتوا برای فروش محتوا

بازاریابی

یکی از استراتژی های دیجیتال که هر کسب و کاری باید به آن اهتمام ویژه ای ببخشید، بحث بازاریابی محتوا است که به وسیله آن و همچنین تولید محتوا می توان اقدام به جذب مشتری کرد. در حقیقت شما به وسیله بازاریابی محتوا و بدون تبلیغ مستقیم، به سادگی قادر خواهید بود مشتری های هدف خودتان را جذب و یا مشتری ها و مخاطبین قدیمی تان را وفادارتر از قبل نمایید.

اصل چهارم: نگارش حرفه ای محتوای تولید شده

تا جای ممکن تلاش کنید محتوایی ساده و در عین حال با نگارشی حرفه ای به مخاطبین خود تحویل دهید. محتوای ساده یعنی برای کاربران قابل فهم و درک باشد. همچنین نگارش حرفه ای باعث می شود تا اعتماد کاربران نسبت به فروش محتوا بیشتر و بیشتر شود. اما اگر مقاله های که منتشر کرده اید از نگارش ضعیفی برخوردار باشد و یا غلط املایی در آن وجود داشته باشد، قطعاً نسبت به کسب و کارتان دید بدی خواهند داشت.

اصل پنجم: نتیجه گیری و جمع بندی را فراموش نکنید

یکی از مواردی که می تواند به فروش محتوا شما کمک زیادی کند این است که در پایان مقاله در حد چند خط اطلاعاتی که از کل مقاله برداشت کرده اید را در اختیار خواننده، قرار دهید. در واقع جمع بندی و نتیجه گیری یک شیوه به نسبت جدید در تعریف بازاریابی محتوا به شمار می رود. این مورد موجب می شود تا کاربر بتواند بهترین تصمیم را در قبال محصولات، خدمات و یا کالای نام برده شده، بگیرد.

انتخاب سایت برای تولید و یا فروش محتوا

با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین از صحبتی که در مورد بازاریابی محتوا به میان آمد باید متوجه این موضوع شده باشید که تولید محتوا برای وب سایت به هیچ عنوان کار ساده و راحتی نیست و نخواهد بود، مگر اینکه آنقدر مطالعه کنید و بنویسید که تولید محتوا برای شما مانند آب خوردن باشد. پس بهتر این است که این مورد را به دست کاردان بسپارید و از سایت های تولید و فروش محتوا کمک بگیرید.

برای شروع همکاری با این شرکت در زمینه تولید و فروش محتوا تنها کار لازم این است که از کارشناسان تولید محتوا این شرکت درخواست دریافت نمونه کار رایگان بگیرید. کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته و اطلاعاتی دقیق از کسب و کارتان را دریافت و در اختیار نویسنده فریلنسر قرار می دهند. هر زمان که اعتماد دو طرفه بین شما و شرکت برقرار شد، قطعاً روند کار هم سریع تر و بهتر از قبل پیش خواهد رفت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندهای نوآورانه برایانتخاب بهترین کلمات کلیدی

freelancer-فریلنسر

برخوردار بودن از یک تیم برای فروش محتوا

وب سایت هایی که به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت می کنند از یک تیم متخصص و مسلط به شیوه های بازاریابی دیجیتال برای فروش محتوا برخوردارند تا به این وسیله بتوانند محتواهایی با کیفیت تولید کنند و همچنین بتوانند آنها را به فروش برسانند. یکی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات انتخاب یک وب سایت برای فروش محتوا، می توان به صداقت، تعهد، تعرفه و همچنین انصاف این سایت ها در ارائه محتوا اشاره کرد.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

۲ نکته به هنگام خرید و یا فروش محتوا

اگر مایلید محصولات محتوایی خود را از یک وب سایت خریداری کنید و یا اقدام به فروش محتوا نمایید بایستی ۲ نکته را مد نظر داشته باشید تا مبدا در آینده متضرر شوید.

  • نکته اول: سعی کنید قبل از هر چیزی سابقه شرکت و همچنین توانایی آن را در تولید محتوا بررسی نمایید. به طبع هر چه شرکت از سابقه و ید طولانی تری در تولید محتوا برخوردار باشد قطعاً محتوای با کیفیت تری را به شما تحویل خواهد داد.

  • نکته دوم: محتوایی که قرار است خریداری نمایید بایستی از اصول سئو، اصول نگارشی و همچنین استانداردهای تولید محتوا برخوردار باشد و هر چه این محتواها از استانداردهای بیشتری برخوردار باشد، محتوا با کیفیت تر خواهد بود.

روش هایی برای افزایش فروش محتوا

افزایش فروش

در این بخش از مقاله سعی داریم به روش هایی اشاره کنیم که به جذب مشتری و همچنین کسب درآمد به نویسنده های فریلنسر کمک زیادی خواهد کرد:

روش اول: برای افزایش فروش محتوا انواع و اقسام محتوا را تولید نمایید

در دنیای فریلنسری و رقابت با رقبا زمانی می توانید موفقیت زیادی را نصیب خود کنید که بتوانید انواع و اقسام محتوا را تولید و اقدام به فروش محتوا نمایید. این یعنی باید این توانایی را داشته باشید که در زمینه های متفاوت و متنوعی تجربه کافی برای نوشتن داشته باشید. پس سعی کنید به صورت مداوم در زمینه های مختلف مطالعه نمایید.

روش دوم: همیشه یک نمونه کار برای ارائه در اختیار داشته باشید

برای جذب مشتریان جدید بایستی بتوانید یک نمونه کار کاملاً یونیک و حرفه ای و با کیفیت به آنها ارائه دهید پس تلاش کنید همیشه نمونه کارهایی را به عنوان رزومه کاری به مشتریان در اختیار داشته باشید. در حقیقت این نمونه کار و رزومه ای که تهیه می کنید باید به گونه ای باشد که مخاطبین تحت تأثیر قرار بگیرند و در سریع ترین زمان ممکن برای خرید یا فروش محتوا تصمیم بگیرند.

روش سوم: مدیریت زمان را فراموش نکنید

مدیریت زمان-time-management

منظم بودن و مدیریت زمان به هنگام تولید و فروش محتوا قطعاً می تواند تعداد مشتریان شما را زیاد کرده و به رشد و پیشرفت کسب و کارتان کمک کند. در واقع مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد که پروژه های متعددی را به صورت منظم و در زمان مقرر شده به مشتریان تحویل دهید.

محتوای کامل در سایت منبع

اگر در فضای مجازی فعالیت داشته باشید به خوبی از اهمیت بازاریابی اینترنتی در افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر خبر دارید. در واقع اگر صاحب شغلی هستید و می خواهید در آن شغل پیشرفت کنید با توجه به شرایط فعلی دنیا قطعاً باید به سمت راه اندازی یک وب سایت اینترنتی و فعالیت در فضای مجازی بروید. بعد از آن که وب سایت اینترنتی احداث کردید اولین کاری که باید انجام دهید افزایش بازدید وب سایت خودتان می باشد که از طریق این امکان به وجود می آید.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

کار تولید محتوا

کار تولید محتوا به گونه ای می باشد که خودتان هم بعد از مدتی آموزش در زمینه تولید محتوا می توانید در این زمینه فعالیت کنید اما بهتر است برای وب سایت خودتان در ابتدای راه نسبت به اقدام داشته باشید تا در مدت زمان کوتاه برای آن چیزی که برای وب سایت خودتان هدف گذاری کرده اید برسید. خرید تولید محتوا باعث می شود تا شما از طریق جستجوگر گوگل و همچنین بالا بردن ترافیک وب سایت بازدید مجموعه اینترنتی خودتان را بالاتر ببرید و طبیعتاً مشتریان بیشتری برای خودتان پیدا کنید.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

خرید و فروش محتوا چیست؟

به هر فایلی که شما در مجموعه اینترنتی خودتان آن را در اختیار مخاطبان قرار می دهید یک محتوا گفته می شود. فایلی که شما در اختیار مخاطبان خودتان قرار می دهید می تواند انواع مختلفی داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از فایل های متنی، فایل های تصویری، فایل های ویدیویی و فایل های صوتی که کدام از آنها خودشان هم انواع مختلفی را شامل می شوند. مثلاً مقاله ها، اخبار داستان ها به عنوان فایل های متنی شناخته می شوند یا موسیقی، پادکست و فایل های صوتی آموزشی به عنوان محتوا های صوتی شناخته می شوند.

اثرگذاری محتوا

طبیعتاً اثرگذاری هر کدام از محتواهایی که خدمت شما معرفی کردیم متفاوت می باشد. اثرگذاری که یک فیلم یک دقیقه ای با کیفیت می تواند برای شما داشته باشد قطعاً از فایل های متنی و صوتی بسیار بالاتر است اما طبیعتاً هزینه ای که برای خرید محتواویدیویی باید پرداخت کنید بسیار بالاتر از سایر محتوای تولید شده است.

برخی از وب سایت هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند برای یک تیم تخصصی دارند. البته این کار شاید زیاد هم درست نباشد چون بالاخره تیم هایی که آنها تشکیل می دهند نمی توانند در همه زمینه ها فعالیت کنند. بهترین کار این است که شما با یکی از سایتهای فروش محتوا همکاری کنید که کیفیت محتوا های آن بالا باشد و شما را به اهداف خودتان برساند. معمولا دستمزد تولید محتوا در سایت های معتبر آنچنان هم بالا نیست و شما قادر خواهید بود که نسبت به خرید محتوا از آنها اقدام کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند و حرفه ای دربارهآموزش طراحی سایت وردپرس (آموزش قدم به قدم)

اصولی که در خرید محتوا باید در مورد آن ها دقت کنید؟

و خرید محتوا خودش اصول و قواعد بسیار زیادی دارد که شما در خرید آن باید توجه داشته باشید. اولین اصولی که در تولید محتوا در سراسر جهان باید رعایت شود و رعایت اصول است. مطمئناً این سوال برای شما پیش می آید که اصلاً اصول سئو چیست و چه اهمیتی دارد. اصول سئو و باعث می شوند تا شما بتوانید یک محتوای کامل تولید کنید یعنی محتوایی تولید کنید که بهینه باشد و اصول مد نظر موتورهای جستجوگر مثل گوگل در آنها رعایت شده باشد.

اصول سئو

رعایت این اصل نیازمند به کار بردن مناسب کلمات کلیدی می باشد و اگر اصول سئو را به خوبی رعایت کنید آنگاه محتوای شما در صفحات اول گوگل به نمایش در می آید و در اختیار مخاطبان زیادی قرار می گیرد که طبیعتاً در بازاریابی محصول شما می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. مورد بعدی که باید توجه داشته باشید این است که در خرید محتوارا هم مد نظر قرار دهید. یعنی شما باید محتوای را خریداری کنید که بدون تبلیغ مستقیم بتواند برای شما مشتری جذب کند و همچنین مشتری های جذب شده جدید و قدیمی را به مشتری های ثابت شما تبدیل کند. برای اینکه به این مهم برسید در خرید و فروش محتوا الکترونیکی خودتان باید استراتژی دیجیتال داشته باشید.

خرید محتوا

نگارش مطلب هم در خرید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افرادی که نسبت به فروش تولید محتوای اقدام می کنند اصول نگارش مناسبی در تولید محتوای خودشان ندارند. آنها متن را یا آنقدر تخصصی و رسمی می نویسند که مخاطب از خواندن آن سردرگم شود و یا آنقدر آن را ساده می نویسند که مخاطب با دیدن آن فکر کند محتوا اهمیتی ندارد و ارزش مطالعه برایش قرار ندهد. شما باید در نگارش مطلب سعی کنید هم سادگی را حفظ کنید و هم به صورت حرفه ای نگارش انجام دهید.

جمع بندی داشته باشید

چگونه یک سایت معتبر برای خرید محتوا پیدا کنیم؟

احتمالاً یکی از سوالات که هم اکنون برای شما پیش می آید این است که چگونه می توانید برای خرید محتوا یک سایت معتبر پیدا کنید. شما اگر کلمه خرید و محتوا و فروش تولید محتوا را در گوگل سرچ کنید با وب سایت های متعددی مواجه می شوید که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند. وقتی وارد این وبسایت ها می شوید به خودی خود اطلاعات بسیار زیادی از آنها پیدا می کنید. مثلاً یکی از موضوعاتی که می تواند به شما کمک کند تا یک آژانس معتبر تولید محتوا را پیدا کنید این است که ببینید در این آژانس علاوه بر آیا تیم پشتیبانی هم وجود دارد.

وب سایت های معتبر تولید محتوا

یعنی مثلاً در این وب سایت شما می توانید کارشناسان تولید محتوا را هم پیدا کنید. همچنین اگر آن در سایت اینترنتی یک مجموعه مدیریتی قوی هم داشته باشد نشانه آن است که به دنبال کار قوی میباشد و طبیعتاً محتوای با کیفیت تولید می کند. از طرف دیگری معمولاً وب سایت های اینترنتی معتبر برای مخاطبان خودشان در مرحله اول یک محتوای هدیه قرار می دهند. شما این محتوای هدیه را دریافت کنید و بررسی کنید که به عنوان یک نمونه محتوای تولید شده توسط کدام یک از وب سایت هایی که از آنها محتوا دریافت کرده اید بهتر است.

اگر بتوانید با مخاطبان قبلی و یا ثابت ارتباط برقرار کنید که خیلی بهتر می توانید در مورد آنها تصمیم بگیرید و یک آژانس معتبر را برای خرید محتوا انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که سایت های بسیار زیادی هستند که در فعالیت مناسب دارند و از این نظر شما برای یافتن آنها کار چندان سختی نخواهد داشت. همانطور هم که قبلا اشاره کردیم معمولاً دستمزد تولید محتوا که این وبسایت ها تعیین می کنند بسیار مناسب می باشد و فشار اقتصادی به شما وارد نمی کنند پس خیالتان راحت باشد.

اهمیت خرید محتوا یونیک

یکی از ایراداتی که بسیاری از خریداران تولید محتوا دارند این است که به سراغ خرید محتوایی می روند که در گذشته تولید شده و به عبارت بهتر یونیک و تازه نیست و یا اقدام به کپی کردن محتوای می کند که توسط وب سایت های اینترنتی دیگر منتشر شده اند. علاوه بر این که این کار از نظر اخلاقی درست نمیباشد بازدهی چندانی هم برای وب سایت شما به همراه نخواهد داشت. مردم معمولاً با محتوای تکراری مواجه می شوند سریعاً آن مطلب را کنار گذاشته و از مطالعه آن صرف نظر می کنند.

بازاریابی محتوا

دلیل این که بسیاری از افراد به سراغ چنین شیوه هایی به جای خرید محتوا یونیک می روند این است که فکر می کنند بدون پرداخت هزینه می توانند همان بازاریابی محتوا را داشته باشند و منافع وبسایت خودشان را تامین کنند اما غافل هستند که با این کار بیشتر به سایت خودشان ضربه وارد می کنند و بعد از مدتی به طور کامل مجبور می شوند قید کسب و کار اینترنتی را بزنند. بسیار اهمیت دارد و اگر در در مورد آن کوچکترین اشتباهی انجام دهید تمام هزینه هایی که متحمل شده اید تا وبسایت را ایجاد کنید کسب و کار اینترنتی داشته باشید از بین می رود و تلاش و هزینه شما بی ثمر می شود.

محتوایی جذاب و مخاطب پسند

اندکی پرداخت هزینه برای دریافت و خرید محتوا جذاب در مقایسه با هزینه و تلاش که شما برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی داشته اید اصلاً قابل مقایسه نیست. پس به جای اینکه دغدغه هزینه را داشته باشید به دنبال آن باشید که محتوایی جذاب و مخاطب پسند خریداری کنید و در مدت کوتاهی بتوانید به یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی در زمینه کاری خودتان تبدیل شوید و لذت درآمد بیشتر را بچشید.

ادامه خواندن در سایت منبع