ترفند های کلیدی تگ H3

تگ های هدینگ یا همان heading tags ، تگ هایی بین المللی در HTMl هستند که کارشان بیان ویژگی های متن است. در واقع نشان می دهند که هر قسمت از متن تا چه حد دارای اهمیت است. اگر کمی سررشته در مدیریت کسب و کارهای اینترنتی داشته باشید، حتما با این تگ های آشنایی دارید. نه تنها شما، بلکه سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا هم با آنها زیاد سروکار دارند. با رعایت کردن نکاتی در رابطه با همین تگ ها می توانید تا حد زیادی سبب بهبود سئو سایت تان شوید؛ اما در ابتدا لازم است بدانید که اصلا Heading tags چیست؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Heading Tags چیست؟ تگ های h1 و h2 چه اهمیتی در سئو دارند؟

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

تگ های هدینگ در محتوای متنی نقش بسیار پررنگی دارند. فرض کنید، با محتوایی طولانی رو به رو می شوید که ارتباط و بخش بندی آنها اصلا مشخص نیست. آیا حاضر به خواندن ادامه این مطلب هستید؟ مسلما جوابتان خیر است! در واقع نوشته و محتوای متنی وب سایت شما بدون این تگ ها کاربردی ندارد و فقط مخاطب را خسته می کند. اگر بدانید سئو چیست و چه اهمیتی دارد، حتما می دانید که گوگل حامی سرسخت کاربران است. از این رو در تمامی بخش های هر وب سایتی، تمامی تلاش بر آن است رضایت کاربر جلب شود.

تگ های هدینگ از تگ H1 شروع می شود و به H6 ختم می شود. اهمیت این تگ ها با شماره شان رابطه مستقیم دارد؛ یعنی تگ H1 پراهمیت ترین و H6 کم اهمیت ترین است. کار اصلی این ۶ تگ در اصل، مشخص کردن قسمت های مختلف یک متن و ارتباط دادن زیرعنوان های مختلف به هم دیگر است.

مزیت استفاده از تگ های هدینگ (Heading Tags) چیست؟

الان شما می دانید که Heading Tags چیست، حال خوب است در رابطه مزیت های آن هم اطلاعاتی بدست آورید! تگ ها به وضوح در صفحات مختلف وب سایتتان نمایش داده می شوند. متناسب با شماره آنها، اندازه بزرگ تری را به خودشان اختصاص می دهند و توجه را مخاطب را بیشتر به خود جلب می کنند. البته این به این معنا نیست که هر وقت نیاز به توجه کاربر داشتید، از تگ H1 استفاده کنید! هر چیزی اصول و قاعده خودش را دارد.

علاوه بر این، گوگل وقتی وارد صفحات سایت شما می شود، به دنبال بافتن همین ارتباطات و قسمت های مهم متن است. اگر از تگ های هدینگ به درستی استفاده کنید، تاثیر زیادی برروی سئو وب سایتتان می گذارید. این موارد تنها مزیت های تگ ها نیستند؛ فایده دیگر آنها، زیبایی بخشیدن به متن است. آنها متن صفحات را از یکنواختی خارج می کنند و در نظر مخاطب بسیار جذاب تر جلوه می کند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

تگ های هدینگ چگونه بر سئوی سایتتان اثر می گذارد؟

اگر تجربه را داشته باشید، حتما می دانید که یکی از بخش های مورد بررسی، همین تگ ها هستند. ممکن است بدایتان سؤال چیش بیاید، چرا برای سئو مهم هستند؟

گوگل صفحات شما را برای اثبات دو موضوع بررسی می کند. یکی موضوع سایت و کیفیت مطالبتان و دیگری کیفیت صفحات است. با تشخیص میزان اعتبار وب سایتتان، لینک های داخل و خارجی آن گوگل به کیفیت سایت شما پی می برد. او در انجام این کار استاد است. همچنین گوگل با بررسی تگ ها و هدینگ های مختلف، موضوع سایت را تشخیص می دهد و اهمیت تولیدمحتوای متنی تان برایش مشخص می شود. پس تگ های هدینگ حائز اهمیت هستند و باید به آنها بها دهید!

در استفاده از تگ های هدینگ این نکات را رعایت کنید:

  • برای استفاده از تگ ها باید ترتیب را رعایت کنید؛ در واقع شما نمی توانید پس از تگ H1، H3 به مار ببرید و یا بالعکس. استفاده از تگ های هدینگ به صورت نزولی است.
  • بعد از H1 حتما H2 را قرار دهید.
  • بعد از H2 حتما H3 را قرار دهید.
  • اگر این ترتیب را بهم بزنید، نتیجه مخربش در بحث سئو سایت گریبان گیرتان خواهد شد.
  • ممکن است به اشتباه فکر کنید که از ابتدای مقاله باید از H1 شروع کنید تا به H4 یا بیشتر برسید. عنوان مثالی کمک زیادی به شما می کند.

فرض کنید دارای مطلبی هستید که ۴ موضوع اصلی در آن بحث و بررسی می شود. پس شما دارای ۴ تگ H2 هستید. یکی از این عناوین دارای زیرشاخه هایی می باشد. برای نشان دادن این زیر شاخه که زیر مجموعه ای از H2 است، باید از تگ H3 استفاده کنید. اگر این زیر شاخه بازهم ریزتر میس شدند، شما موظف به استفاده از تگ های H4 و یا بیشتر بودید. با رعایت کردن این نکات، به سادگی صفحه اول گوگل بودن را به وب سایتتان هدیه بدهید.

تگ های هدینگ(Heading Tags) را دقیق تر بشناسید!

تگ H۱: این تگ عنوان اصلی مطلب شما را نشان می دهد و در نظر گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها یک h1 در هر صفحه داریم.

تگ H۲: این تک بعد از H1 می آید و بیشترین استفاده را در یک متن، نسبت به تگ های دیگر دارد. تمامی تیترهای اصلی در یک مطلب با این تگ نشان داده می شود و برای تشخیص کلیدواژه های مطلب شما در نزد گوگل به کار می رود. پیشنهاد می کنیم در این تگ از کلمه کلیدی و عبارتهای مترادفش استفاده کنید. این کار تاثیر زیادی روی سئو می گذارد.

تگ های H3، H4، H5، H۶

همان طور که گفتیم از این تگ ها هم برای زیرعنوان های تگ های قبل استفاده می شود. اگر مطلب شما طولانی استف شک نکنید که باید تعدادی از عناوین و تگ هایش از این دسته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ ها الزامی نیست و مطابق نیازتان باید این کار را انجام دهید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که حتی کوچکترین نکات در متون صفحاتتان می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سئو و دیده شدن برندتان داشته باشد! آنها را دست کم نگیرید.

مطالب مشابه

  • وب کانفیگ web config چیست؟

    یکی از فایل های مهم در سایت ها که برای بهینه سازی سایت و سئو…

    سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

  • کد های دابلین کور(Dublin core) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

    دابلین کور یا DCMI یا Dublin Core Metadata Initiative یک حرکت خودجوش جهانی است که…

  • الگوریتم گوگل کافئین(Google Caffeine) چیست؟

    یکی از الگوریتم های گوگل که توانست نسبتا سر و صدای زیادی حداقل به واسطه…

  • کد های دابلین کور(Dublin core) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

    دابلین کور یا DCMI یا Dublin Core Metadata Initiative یک حرکت خودجوش جهانی است که…

محتوای کامل در سایت منبع

در این ویدیو، مهدی محمدی نحوه استفاده صحیح از تگ های هدینگ در سئو را آموزش می دهد.

  • تگ هدینگ چیست

متن ویدیو آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ در سئو

بسم الله الرحمن الرحیم سلام به شما دوستان عزیز مهدی محمدی هستم و در این آموزش قصد دارم به شما دوستان عزیز بگویم چطور می توانید از تگ های هدینگ به بهترین شکل در سایتتان استفاده کنید طوری که موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به بهترین شکل متوجه شوند که محتوای سایت شما مربوط به چی هست و از اون صفحه بتونید رتبه خوبی رو در گوگل کسب کنید.

اگر اجازه بدهید من پشت سیستم بشینم و ادامه آموزش را از آنجا خدمتتان عرض بکنم.

خب همونطور که میبینید الان وارد سایت خودمان هستیم و من یک مقاله نوشته بودم راجع به بهبود محتوای سایت که مصاحبه از جان مولر در این مقاله است و این خیلی مصاحبه مهمی بود و در رابطه با تگ های هدینگ بود البته سوالی که پرسیده شده بود نحوه قرار دادن مطالب سایت بود که چطور می توانیم مطالب را قرار بدهیم که رتبه بهتری در گوگل بگیریم اما پاسخی که در ادامه جان مولر که یکی از متخصصین گوگل است و از کارشناسان گوگل است به این شخص داده بود خیلی جالب بود.

در مورد تگ های هدینگ صحبت کرده بود و به این نکته اشاره کرده بود که تگ های دین در واقع وظیفه شان بخش بخش کردن صفحه است. یعنی ما اگر صفحه طراحی میکنیم میتونیم قسمت های مختلف صفحه رو و موضوعات مختلف صفحه رو با تگ های هدینگ به موتورهای جستجو و روباتهای گوگل معرفی بکنیم و او گفته بود که اگر شما یک تگ باز کنید هر چیزی که زیر آن تگ نوشته شود در واقع ربات های گوگل مربوط میدانند به تگ.

مثلا اینجا ما نوشتیم استفاده صحیح از تگ های هدینگ. خب هرچیزی که زیر این تگ h۲ نوشته شود در واقع مربوط است به این تگ و در پایینتر ببینید الان مثلا اینجا نوشتیم چطور بنویسیم که برای صعود بهتر باشد اینجا این تصویری که قرار دادیم.

در واقع گوگل این را مربوط میداند به این تگ و این خیلی نکته ی حساس و مهمی است برای سئو محتوای سایت و وقتی ما می خواهیم صفحه را آماده بکنیم برای قرار رتبه گرفتن در صفحه گوگل در یک کلمه کلیدی بهترین حالتش این است که به موضوعات مربوط به اون محتوا هم بپردازیم. مثلا مثل کلمات مترادف آن کلمات که گوگل تشخیص داده مربوط به آن هستند.

اینا فرق دارن با کلمات مترادف اینها خیلی مهم هستند اما در رابطه با این آموزش در آینده درست میکنم. در رابطه با کلمات مربوط به یک کلمه کلیدی در سئو که در واقع بهشون LSI گفته می شود اما در این آموزش قصد دارم راجع به نحوه استفاده از تگ های هدینگ صحبت بکننم.

ببینید ما وقتی یکنیم تگ هدینگ را باز می کنیم در واقع به گوگل می خواهیم بگوییم که مثلا الان تگ h1 باز شده ما می خواهیم به گوگل بگویید تمام محتوایی که زیر این تگ h1 نوشته شده مربوط به این تگ h1 است.

موتورهای جستجو از اینجا مشخص می شود و متوجه می شوند که محتوای یک صفحه ما مربوط به چی هست و داخل این تگ h1 ما اگر قرار است مطلبی را باز بکنیم باید حتما مرتبط باشد به موضوع این کلمه کلیدی که ما قصد داریم درش رتبه بگیریم حالا هر کلمه کلیدی.

هر چیزی که زیر این تگ نوشته شود در واقع ربات های گوگل مربوط می دانند به h1.

چگونه از تگ های هدینگ استفاده کنیم؟

ببینید بهترین حالت این است که ما در طی h1 کلمه کلیدی صفحه را به کار ببریم و تگ h1 فرق داره با سئو تایتل صفحه. ببینید خیلی از دوستان فکر میکنن تایتل صفحه همون تگ h1 است که این اشتباه است.

سئو سایت

ببینید آن چیزی که در موتورهای جستجو نمایش داده میشه الان سرچ میکنم اینجا. ببینید این چیزی است که در نتایج گوگل نمایش داده میشود. مثلا همین رو اگر در گوگل جستجو کنم. ببینید این موردی است که در اینجا نمایش داده می شود و این توضیحات متا که ما در قسمت متا دسکریپشن بنویسیم.

درواقع میبینید که اینجا در نتایج گوگل در این قسمت نشان داده می شود اما تگ h1 تگ این نیست که یا موردی نیست که اصلا در نتایج جستجو نوشته بشه. ما الان در تایتل این را قرار دادیم و در طی h1 همین قرار دادیم. این عرفی است که همه رعایت میکنند یعنی همان موضوع مهمی که در تایتل است میرود در تگ h1 و بعد از آن در تگ های بعدی ببینید وقتی اینجایی طی h1 باز میشه حتما تگ های زیرش یعنی h۲ h۳ اگر زیرش باز میکنیم حتما باید مربوط باشه به تگ h1. حالا ما تگ h2 را باز کردیم.

اگر قراره h3 در زیر این تگ h2 قرار بدهیم حتما باید مرتبط باشد به این تگ h2 و خوب تگ h2 هم مرتبط است. به تگ تگ h1. پس ارتباط تگ ها را باید متوجه بشید یعنی این طور نیست که ما تگ h2 باز بکنیم راجع به یک موضوعی و مثلا تگ h3 که می خواهیم باز کنیم اصلا ربطی به تگ h2 نداشته باشد.

و مورد دیگه که من باهاش برخورد کردم این است که ما می توانیم در یک صفحه هرچقدر دوست داشته باشیم از تگ h1 استفاده بکنیم بر خلاف نظراتی که اکثر کارشناسان سئو می دهند اما من اینجا دیدم سایت moz.com در یکی از مهمترین صفحات که در گوگل رتبه داره موقعی که شما سئو را سرچ کنید در گوگل اولین سایت moz.com هست و می بینید که تگ h1 در اینجا دارد. یه دونه تگ h1 هم اینجا دارد.

پس ما قانونی نداریم که ما یک دونه از تگ h1 استفاده کنیم. اگر متخصصین سئو به دوستان عزیز می گویند که از یک تگ h1 استفاده کنید به این علت است که معمولا افراد بلد نیستند به صورت حرفه ای با تگ ها کار بکنند و تگ ها را بدون برنامه استفاده می کنند و این باعث میشه به سئو صفحه لطمه بخورد. اما اگر ما در یک صفحه ۲ تا تگ h1 را هم استفاده بکنیم هیچ موردی ندارد به شرط اینکه تگ های h یک ما دقیقا مرتبط باشند با موضوع تایتل ما و موضوع صفحه ما از این تایتل بالای صفحه روی مرورگر نشان داده می شود. از آنجا شکل می گیرد. همان طور که دیدید اینجا.

به نظرم رسید که یک ویدیو ضبط کنم و این را به شما دوستان عزیز.

اما نکته که خواستم از این ویدیو در ذهن تان داشته باشید این است که سعی کنید تگ ها رو به ترتیب موضوع و زیر موضوع باز بکنید. یک مثال خیلی کاربردی بخواهم برای شما بزنم. مثلا فرض کنید یک صفحه رو میخوایم بنویسیم مربوط به ایران.

به عنوان مثال:

اینجا یک تگ h1 اگر باز میکنیم و یک موضوع اجازه بدهید من تا یادم نرفته عرض کنم خدمتتون در افزونه در پلاگین یواست دوستانی که استفاده میکنن همون اول بخش یواست تایتل صفحتان را میتونید مشخص کنید و در عنوان صفحه میتوانید این تگ h1 بنویسید. یعنی هرچی در تایتل این قسمت بنویسید در بالای مرورگر نمایش داده میشه و هر چی در عنوان صفحه بنویسید به عنوان تگ h1 استفاده می شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند و حرفه ای دربارهآموزش طراحی سایت وردپرس (آموزش قدم به قدم)

و مهمترین قسمت قسمت عنوان صفحه است. خب برگردیم به موضوع خودمان ما الان یک تگ h1 را اینجا باز میکنیم. مینویسیم ایران. چندین پاراگراف را مرتبط به این موضوع بنویسید.

ملاحظه بفرمایید ما میتوانیم هر چقدر دوست داریم اینجا بنویسیم و وقتی میریم وارد تگ h۲ میشویم، درواقع تگ h۲ ما که در ویرایشگرهای وردپرس یا هر سیستم یکجور کار میکنید.

اینها به صورت پیش فرض می تواند یک دکمه بزنید. حتما دوستان با اینها آشنا هستند. اینجا حتما باید یک زیر مجموعه از ایران بنویسیم اینجا مثلا نمی توانیم بنویسیم فرانسه. چون تگ h۲ زیر مجموعه باید از h۱ باشد. اگر حالا می خواهیم مثلا در این صفحه مون راجع به مطالب مربوط به فرانسه صحبت بکنیم اینجا نمیتونیم در تگ h1 بنویسی ایران مثلا اینجا می توانیم بنویسیم بین المللی مثلا به عنوان مثال و اینجا در تگ h۲ بنویسیم ایران و سپس موضوعات مربوط به ایران را اینجا بنویسیم. مثلا ۳ تا پاراگراف نوشتیم.

حالا اینجا مینویسیم تهران و موضوعات مرتبط به تهران را مثلا اینجا پوشش می دهیم و اگر شهر دیگری خواستیم اضافه بکنیم از ایران من این را هم درست بکنم.

دوباره در زیر مجموعه ی تگ h۲ قراردارد یعنی میشه h۳ حالا هم ایران کپی میکنم. اینجا مینویسیم گیلان. و موضوعات مربوط به گیلان را به عنوان مثال در اینجا می نویسیم.

نتیجه گیری

پس همانطور که می بینید ما در یک تگ h1 یک باید یک موضوع کلی را بنویسیم و سپس در تگ h۲ او یک زیرمجموعه از موضوع بنویسیم. تگ h۳ دوباره باید عمیق تر شود یعنی در این موضوع موضوع تگ h۲ پوشش بدهد. دوباره طی h۳ موضوع مربوط به ایران را پوشش میدهد و مطالب من هر چه که ما در تگ h۲ بنویسید تا تگ h۲ ی بعد باید مربوط به ایران باشد و اگر هم دوست داری میتونی مثلا تگ استفاده نکنید و فقط تمام موضوعات را در تگ های پاراگراف یا p بنویسیم ولی اگر خواستیم تقسیم بندی بکنیم مطالب رو باید در تگ ها قرار بدهیم که برای گوگل خواندنش بهتر باشد.

در رابطه هر موضوعی در تگ h1 اصل موضوع را قرار می دهید. در تگ h۲ موضوع مرتبط به موضوع باید باشد و متن هایی هم که بین تگ h۲ تا تگ h۲ بعد هست باید این متن ها تماما مربوط به ایران باشد. حالا دوباره اینجا باز شکسته میشه تهران.

تا از این اجازه تا این تگ h۳ هر چی که مینویسید هر تصویری که میزارید هر ویدیو که میگذارید باید مربوط به تگ h۲ باشد و اگر نباشد هم خود گوگل این را مربوط به تگ h۲ می داند و اگر مربوط نباشه محتوای تان از نظر گوگل بی ارزش خواهد بود.

پس سعی کنید این موضوع را حتما رعایت کنید. در سایتتان تا نتایج شگفت انگیزش را ببینید. اگر سوالی راجع به مطلبی که الان عرض کردم و این فیلم آموزشی داشتید در پایین. صفحه مطرح کنید تا من به این سوال ها پاسخ بدهم. با تشکر از شما که تا اینجا این ویدیو رو تماشا کردید. خدا نگهدار شما.

  • دوره آموزش تولید محتوا: دوره محتوا نویسی، ساخت و سئو صفحات سایت
  • تولید محتوا-بازاریابی محتوا

  • تقویم محتوا چیست
  • تجربه کاربری در سئو چیست
  • ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

  • آموزش سئو تکنیکال

ادامه مطلب در سایت منبع

سفینه > سئو > تگ هدینگ چیست

تگ هدینگ چیست

تگ های هدینگ (Heading Tags) یا هدرها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوع یک صفحه از سایت ما را متوجه شوند.

شاید فقط یک قسمت از مقاله برای یک کاربر جذاب باشد و قسمت دیگر مقاله ما برای یک کاربر دیگر جذاب باشد. تگ های هدینگ به کاربران سایت ما نیز کمک می کنند تا از خواندن مقاله ما خسته نشوند و هر قسمت از مقاله که دوست دارند را بخوانند.

در مقاله سئو نویسی، توضیح دادم که وقتی ما صفحه ای درباره موضوعی آماده می کنیم، قطعا برای ما مهم است که در یک کلمه کلیدی خاص در گوگل بالا بیاییم و یکی از مهم ترین اجزای صفحه تگ های هدینگ هستند.

در ادامه، به صورت کامل تگ های هدینگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

تگ های هدینگ چیست؟

  • تگ های هدینگ قطعه کدهای HTML هستند.
  • تگ های هدینگ مجموعه ای از ۶ تگ هستند. h1, h2, h3, h4 h5 ,h6
  • تگ <h1> مهم ترین تگ هدینگ است و تگ <h6> کم اهمیت ترین تگ هدینگ است.
  • متنی که درون این تگ ها قرار می گیرد، معمولا توپر و بزرگ تر از سایر متون صفحه است.

نمونه تگ های هدینگ به ترتیب اولویت

<h1>Heading 1</h1>

<h2>Heading 2</h2>

<h3>Heading 3</h3>

<h4>Heading 4</h4>

<h5>Heading 5</h5>

<h6>Heading 6</h6>

البته در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس نیازی نیست این کدها نوشته شوند. کافی است قسمتی از متن در ادیتور انتخاب شود، سپس با کلیک روی گزینه هایی که از پیش تعریف شده است، متن تبدیل به هدینگ می شود.

متنی که در تگ های هدینگ قرار بگیرد، به یک سطر مجزا در صفحه تبدیل می شود و ادامه متن به سطر بعدی منتقل می شود.

ویژگی های تگ های h1 تا h6

در ادامه به بیان برخی ویژگی ها و کاربردهای تگ های h1 تا h6 در سئو خواهم پرداخت.

تگ h1

از نظر ظاهری بزرگترین سایز متن را دارد. در بالاترین نقطه صفحه قرار می گیرد و نباید خیلی طولانی باشد.

کلمه کلیدی اصلی صفحه ما بهتر است اولین کلمه این تگ باشد. موضوع اصلی صفحه باید در این تگ ذکر شود.

به صورت معمول یک بار در صفحه استفاده می شود اما استفاده بیش از یک بار هم منعی ندارد.

تگ h1 معمولا با سئو تایتل یا عنوان سئو اشتباه گرفته می شود؛ در صورتی که این ۲ تگ کاملا با هم متفاوت هستند. دلیل اشتباه گرفتن این ۲ تگ این است که در وردپرس و سایر CMS ها، هر چیزی که در قسمت عنوان مقاله بنویسید، به صورت اتوماتیک در تگ h1 و سئو تایتل قرار می گیرد. البته در وردپرس، افزونه یواست این امکان را فراهم کرده است که سئو تایتل جداگانه ای نوشته شود.

تگ h2

تگ h2، سایز کوچک تری نسبت به تگ h1 دارد. می تواند طولانی یا کوتاه باشد. کلمه کلیدی صفحه باید در تعدادی از تگ های H2 استفاده شود.

با استفاده از تگ H2 به مقاله ساختار می دهیم، یعنی مقاله را به قسمت های مختلف تقسیم می کنیم. از موضوعات زیر مجموعه موضوع اصلی صفحه در آن استفاده می کنیم.

استفاده از تگ h2 در یک صفحه هیچ محدودیتی ندارد و هر جا که لازم بود میتوانیم از آن استفاده کنیم.

در گذشته اینطور بود که باید یک کلمه کلیدی مرتب در صفحه تکرار می شد تا صفحه در گوگل رتبه بگیرد، اما اکنون نیازی به تکرار بیش از حد کلمه کلیدی نیست.

تگ h3, h4, h5 و h6

هر چقدر عدد تگ هدینگ بزرگ تر می شود، سایز متن کوچک تر می شود. می تواند طولانی یا کوتاه باشند. الزامی به استفاده زیاد از کلمات کلیدی در این تگ ها نداریم اما اگر استفاده کنیم بهتر است.

موضوعات مهم صفحه که قابلیت حضور در تگ h2 را ندارند در این تگ ها قرار می گیرند. تگ های h3 تا h6 محدودیت استفاده ندارند.

تگ های هدینگ چطور در سئو موثر هستند؟

استفاده صحیح از تگ های هدینگ باعث می شود هم کاربران سایت و هم موتورهای جستجو از خواندن صفحه لذت ببرند!

کاربران سایت حوصله خواندن متن های طولانی و یک شکل را ندارند. وقتی می بینند چندین پاراگراف پشت سر هم آمده ، از صفحه خارج می شوند و این خارج شدن علاوه بر اینکه باعث می شود احساس بدی در او ایجاد شود به موتورهای جسجو این پیام را می فرستد که محتوای صفحه مناسب نیست و گوگل هم صفحه ما را در نتایج جستجو تنزل می دهد.

ربات های گوگل هم وقتی در یک صفحه پیمایش انجام می دهند با نگاه به تگ های هدینگ ما خیلی راحت تر موضوع اصلی صفحه و موضوعات زیر مجموعه و مرتبط را متوجه می شوند.

روش صحیح استفاده از تگ های هدینگ در نوشتن مقاله سئو شده

فرض من بر این است که می خواهید برای یک کلمه کلیدی مطلب بنویسید و در گوگل رتبه بگیرید. اگر کلمه کلیدی که انتخاب کردید رقابتی نباشد، مطلبی که شما می نویسید به نظر من باید حداقل ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد.

همانطور که در قسمت بالا عرض کردم از تگ h1 یکبار در صفحه می توانید استفاده کنید و از لحاظ سئو بهتر است کلمه کلیدی صفحه در آن ذکر شده باشد.

طبق تجربه من در یک مطلب ۱۰۰۰ کلمه ای بین تا ۸ تا ۱۰ زیر عنوان استفاده می شود که در واقع همان تگ h2 است. حداقل ۲ مرتبه هم عبارت کلیدی تان را در زیر عنوان ها استفاده کنید.

هر زیر عنوان مگر در موارد استثنا دارای ۲ پاراگراف است و باید عین کلمه کلیدی و یا کلمات مترادف کلمه کلیدی را در بین پاراگراف ها استفاده کنیم.

در مواردی که نیاز است از عبارت کلیدی خود بیشتر استفاده کنید می توانید از عبارات مترادف و معنایی استفاده کنید.

بعد از الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل بر مفهوم کلمات و موضوع صفحه تمرکز دارد و کلمات مترادف را می تواند متوجه شود.

اگر از تگ های هدینگ استفاده نکنیم چه می شود؟

بدون تگ های هدینگ، جملات پشت سر هم قرار می گیرند و خوانایی جملات بسیار کم می شود. کاربر با یک دیوار متنی روبرو می شود و از صفحه خارج می شود. تگ های هدینگ، علاوه بر بحث خوانایی، باعث زیبایی صفحه نیز می شوند، با عدم استفاده از این تگ ها، یک فاکتور زیبایی را نیز از دست می دهید.

کاربر نباید از خواندن مطالب ما عذاب بکشد. وقتی ما مطلب را بخش بندی می کنیم در واقع کاربر سایت ما هر بخشی که مناسب دید را می خواند.

تگ های هدینگ و رابط کاربری

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

اولین نکته ای که کاربر را در صفحه سایت شما نگه می دارد زیبایی و خوانایی صفحه است. اگر اینطور نباشد کاربر سریع از صفحه خارج شده و به سایت دیگری می رود.

زیبایی که در صفحات باید ایجاد کنیم می تواند به وسیله تصویر، ویدیو، فونت و البته تگ های هدینگ صورت پذیرد.

به نظر من اگر تگ های هدینگ سایتتان تیره باشد بهتر است. متن یک صفحه باید تیره باشد تا چشمان کاربر هنگام خواندن مطلب اذیت نشود.

نتیجه گیری

تگ های هدینگ تاثیر زیادی روی رتبه گیری سایت در گوگل دارند. تاثیرات استفاده مناسب از این تگ ها بر روی کاربران سایت و همچنین موتورهای جستجو نمایان است. سعی کنید از تگ های هدینگ در صفحه سایت به تعداد کافی استفاده کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

المان های H1 تا H6 در هر صفحه برای نمایش تیترها و عناوین کاربرد دارند و اهمیت آنها از دید موتورهای جستجوگر با افزایش شماره آنها کاهش می یابد، یعنی تگ H1 بیشترین ارزش را دارد و تگ H6 دارای کمترین ارزش می باشد.

از آنجایی که تگ H1 بسیار با اهمیت است هر صفحه باید حتما شامل یک تگ H1 باشد.

برای مثال به نمونه زیر توجه کنید، اگر من بخواهم محل زندگی خود را با استفاده از تگ های H1 تا H6 نمایش دهم و اولویت آنها را در این مثال به شما نمایش دهم، محل زندگی من به صورت زیر نمایش داده خواهد شد:

<h1>Earth</h1>
<h2>Asia</h2>
<h3>Iran</h3>
<h4>Tehran</h4>

<h5>Varamin</h5>

<h6>Ressalat</h6>

همان طور که در مثال بالا می بینید تگ H1 دارای اولویت بیشتری نسبت به سایر تگ های می باشد و پس از آن به تدریج با افزایش شماره تگ ها از ارزش آنها کاسته می شود.

همان طور که شما عزیزان می دانید راه های بسیاری برای استفاده از تگ های H1 تا H6 وجود دارد اما من به شما توصیه می کنم که در صفحات خود تنها یک موضوع اصلی را دنبال کنید و تمامی مطالب صفحه را پیرامون همان موضوع بنویسید تا بتوانید از رویه زیر برای تگ های H1 تا H6 خود پیروی نمایید:

تنها یک المان یا تگ H1 در هر یک از صفحات خود داشته باشید

شما می توانید هر تعداد تگ H2 که می خواهید در صفحات خود داشته باشید.

همان طور که می دانید تگ H1 برای مشخص کردن تیتر اصلی و تگ H2 برای نمایش زیر تیترها استفاده می گردد، اگر شما صفحات خود را زیاد شلوغ و مملو از مطلب نکنید استفاده از ۳ یا ۴ تگ H2 در صفحه می تواند برای شما کافی می باشد.

در گذشته توصیه می شد که لینک های مفید درون متن خود را در تگ H3 قرار دهید، البته اخیرا پس از سال ۲۰۱۳ به طراحان سایت توصیه می شود که تگ های خود را صرف لینک ها نکنند و بیشتر متن درون تگ ها قرار دهند.

از این رو می توان گفت که استفاده از تگ H3 برای زیر تیتر های ثانویه نیز می تواند مفید باشد، البته استفاده از آن برای لینک ها بلامانع است.

المان های عنوان و تاثیر آن بر سئو

مطالعات بر روی همبستگی المان های H و سئو مشخص کرده اند که گوگل ارزش اضافه ای برای المان H1 و تاثیر آن بر سئو تعیین نموده است، البته برخی دیگر از مطالعات نتایج معکوسی را اعلام نموده اند.

John Meuller که یکی از افراد بسیار سرشناش در کمپانی گوگل است بیان کرده است که گوگل برای تشویق صاحبان وب سایت ها به استفاده از المان های H در وب سایت، تاثیرات اندکی در استفاده از المان H بر روی سئو ایجاد نموده است.

با توجه به نتایج حاصل از مطالعات و گفته های John Meuller و با توجه به اینکه ایشان به “تاثیرات اندک” اشاره نموده اند، من به شخصه بعید می دانم که استفاده از المان های H1 تا H6 تاثیر چندان زیادی بر سئوی وب سایت داشته باشد و تصور می کنم که تاثیرات آن بسیار کم و ناچیز باشند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای حرفه ای دربارهطراحی سایت حرفه ای - آموزش گام به گام

از این رو من سعی نمی کنم که کلیدواژه هایی را که می خواهم صفحات وب سایت من برای آنها رتبه بندی شوند در تمامی تگ ها بگنجانم.

فقط و فقط شما باید به خاطر داشته باشید که تگ H1 را برای عناونی از متن استفاده کنید که مهم تر و با ارزش تر هستند و همچنین دارای اولویت بیشتری نسبت به دیگر عناوین متن می باشند.

در برخی مواقع ممکن است تگ H1 با تگ عنوان عبارت یکسانی را شامل شوند، این حالت زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که شما یک مقاله صفر تا صدی داشته باشید و مقاله شما تمامی جنبه های یک موضوع کلی را شامل شود.

برای مثال اگر شما مقاله ای داشته باشید که در آن صفر تا صد سئو را بیان نموده باشید، تگ عنوان و تگ H1 آن می تواند عبارتی همچون “تمام آنچه شما باید درباره سئو بدانید” باشد.

اما اگر شما مقاله ای داشته باشید که جزیی از یک مجموعه مقالات کلی باشد.

برای مثال شما یک مجموعه مقالات درباره “بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر ” داشته باشید، شما باید تگ عنوان خود را چیزی شبیه ” تمام آنچه شما باید درباره سئو بدانید” انتخاب نمایید و تگ H1 خود را به صورت “تاثیر لینک سازی بر سئو” انتخاب نمایید.

بهره وری-بهینه سازی

پس شما ممکن است صفحاتی ببینید که تگ h1 آنها با تگ عنوان آنها یکسان باشد و همچنین صفحاتی ببینید که تگ H1 آنها از تگ عنوان آنها کاملا متمایز باشد.

البته المان های HTML بر خلاف تگ عنوان می توانند شامل المان هایی مثل لینک ها، المان های تاکیدی و سایر المان های مربوط به دستور زبان باشند.

گوگل المان های H1، H2، H3، H4، H5 و H6 را به عنوان عناوینی برای پیج اسنیپت ها استفاده خواهد نمود

من به جستجو در ریزه کاری ها و مرز های تعیین شده توسط گوگل بسیار علاقه مند هستم از این رو آزمایشی انجام دادم تا بتوانم بررسی کنم که آیا ممکن است اگر به هر دلیل گوگل عنوان صفحه تعیین شده توسط شما را نپسندد، یکی از المان های H1 تا H6 را به جای عنوان صفحه در نظر بگیرد؟

بر خلاف تصورات من نتایج آزمایش به من نشان داد که اگر به هر دلیلی المان عنوان یک صفحه دچار مشکل شود و یا به گونه ای باشد که گوگل آن را نپسندد، گوگل هر یک از تگ های H1 تا H6 را که موجود باشد به جای عنوان انتخاب می کند و مورد استفاده قرار می دهد.

البته این تنها یک امر ممکن است و یک امر حتمی نمی باشد، یعنی نمی توان گفت که به دلیل اینکه گوگل ممکن است همچین کاری را بکند حتما این کار را می کند و در برخی مواقع ممکن است گوگل این کار را نکند و صفحه را بدون عنوان باقی بگذارد.

علی رقم جستجوهای مکرر من نتوانستم هیچ مستندات قوی و مشخصی از تاثیرات مستقیم تگ های H1 تا h6 بر رتبه بندی وب سایت بیابم و هیچ مرجعی ذکر نکرده بود که شما باید حتما المان های H1 تا H6 را در صفحات وب سایت خود تعیین نمایید

اما من به شخصه همیشه حداقل المان تگ H1 را در صفحات وب سایت خود تعیین می نمایم.

البته مجددا تاکید می کنم که هیچ مستندات دقیقی برای تاثیر این المان ها بر رتبه بندی وب سایت نیافته ام و بارها صفحاتی را دیده ام که در رتبه بندی های گوگل رتبه خوبی کسب نموده بودند بدون آنکه درون آنها المان های تگ H1 تا H6 وجود داشته باشد.

من هیچ گاه در هنگام استفاده از CSS برای کنترل ظاهر تگ های H با مشکلی مواجه نشده ام و هیچ گاه ملزم به طولانی تر کردن آنها و یا کوتاه تر کردن آنها نشده ام.

همانطور که بارها در این مقاله ذکر کردم من تنها از یک تگ H1 در صفحات وب سایتم استفاده می کنم اما در صورت لزوم از هر تعداد از تگ های H2 تا H6 (بسته به میزان مطاب موجود در یک صفحه) در یک صفحه استفاده می نمایم.

البته معمولا در صفحات وب سایتم من تنها از تگ های H1 ، H2 و H3 استفاده می کنم و تنها در صورتی که صفحات وب سایت بسیار بزرگ و شامل باشد دیگر تگ ها را نیز در صفحات استفاده می نمایم.

طول تگ H1 باید چقدر باشد؟ تگ H1 باید شامل چه تعداد کلمات باشد؟

من از قانون و قاعده خاصی برای تعداد کلمات تگ H1 خود استفاده نمی کنم، ترجیحا تعداد کلمات در تگ H1 را به گونه ای تعیین می کنم که یک عبارت با معنی و کامل و در عین حال تا حد امکان مختصر و مفید ایجاد نمایم.

اگر شما تگ H1 و عنوان متفاوتی برای یک صفحه انتخاب نمایید امکان استفاده از کلیدواژه ها و عبارات متفاوتی را خواهید داشت که این امر موجب می شود شما بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید.

در ادامه نکته ای درباره کپی برداری که نکته به شرح زیر می باشد:

“اگر شما در استراتژی درون صفحه ای وب سایت خود کپی برداری از وب سایت دیگری داشته باشید، در بهترین حالت تنها وقت و انرژی صرف شده شما هدر می رود و از آن محتوا سودی برای وب سایت شما ایجاد نمی گردد.

اما اگر شما در کپی برداری محتواها از حد عادی متجاوز شوید و تیترها، عناوین، انکر تکست ها و سایر المان ها را از وب سایت های دیگر کپی برداری نمایید ممکن است برای این کار جریمه شوید و وب سایت شما به طور کلی از نتایج جستجوها حذف گردد”.

محتوای کامل در سایت منبع

همچنین استفاده بهینه از تگ های عنوان می تواند به شما برای ارتقای رتبه کلمات کلیدی کمک کند. عناوین محتوای جذاب و بهینه شده، کیفیت محتوای شما را افزایش می دهند. همچنین برای اهداف سئو نیز می توانید از کلمات کلیدی در عناوین استفاده کنید. (اما نباید در این کار زیاده روی کنید و نباید تمام عناوین را پر از کلمات کلیدی کنید)

علاوه بر این، داشتن تگ های عناوین خوب و سازماندهی شده باعث جلب توجه بازدیدکنندگان می شود. در نتیجه، سایت شما نرخ پرش کمتری را تجربه می کند و باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل بسیار بهتر دیده شود و درنتیجه در نتایج جستجوی گوگل ها جایگاه بالاتری خواهید داشت.

تگ های عنوان (Heading Tags) چیست؟

تگ های عنوان HTML از H1 (بزرگترین و اصلی ترین عنوان در یک صفحه) تا H6 (کوچکترین و کم اهمیت ترین عنوان در صفحه) می باشد. این برچسب ها یا تگ های عنوان برای نشان دادن سلسله مراتب و تقسیم بندی موضوع محتوا در کدهای HTML وب سایت استفاده می شوند و خزنده های گوگل از آنها برای تعیین فهرست مطالب برای صفحاتی که ایندکس شده، استفاده می کنند. حال با آشنا شدن تگ های عنوان بیایید به نحوه استفاده از هر تگ و مکان قرار دادن آن در محتوای سایت بپردازیم.

تگ H1

تگ عنوان H1 موضوع اصلی محتوای صفحه شما را مشخص می کند و بهتر است برای هر صفحه فقط از یک تگ عنوان H1 استفاده کنید. زیرا داشتن چند تگ H1 در صفحه، سلسله مراتب اطلاعاتی را که ارائه می کنید بر هم می زنند. اگر از پلتفرم استفاده می کنید با گذاشتن عنوان محتوا در فیلد مشخص شده به طور خودکار در تگ های HTML تک H1 درج می شود. اما برای سایر تگ ها باید به صورت دستی نوع تگ عنوان را مشخص کنید.

تگ H2

مسلماً تگ های عنوان H2 بیش از هر تگ عنوان دیگری مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آن مانند تگ H1 محدود نیست. عناوین H2 باعث می شود محتوای شما از هم جدا و خوانا تر شود و همچنین به راحتی ایندکس شود. می توانید به اندازه کافی و مورد نیاز از این نوع تگ ها در محتوای خود استفاده کنید و از با اهمیت ترین سرتیترهای داخلی محتوا به حساب می آید.

تگ H3

تگ های عنوان H3 برای استفاده در زیرعنوان تحت H2 بسیار مناسب هستند. در واقع، می توان از آن به عنوان فرعی نام برد. به طور کلی سرفصل های H3 برای اهداف سازمانی استفاده می شوند، به خصوص اگر یک محتوای طولانی و کمی پیچیده دارید و می خواهید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید، این تگ ها مناسب هستند. تگ های عناوین H3 بعد از تگ H2 استفاده می شود و با استفاده از آن کنترل بهتری بر روی بخش های مختلف محتوای خود دارید.

علاوه بر این، تگ های H3 برای ایجاد موضوعات فرعی بسیار عالی هستند و میتوان از آنها به عنوان آیتم های موجود در لیست های نشانه دار یا شماره دار استفاده کرد. استفاده از تگ های H3 در محتواهایی که شامل لیست هستند می تواند به برجسته شدن هر مورد کمک کند.

تگ های H4، H5 و H6

اغلب از تگ های عنوان H4 در مقالاتی که حاوی تعدادی زیرمجموعه هستند، مانند فهرست ها یا آموزش ها می توان استفاده کرد. لیست های نشانه دار یا شماره گذاری شده که باید با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گیرند، می توان از تگ H4 استفاده کرد.

از تگ های H5 و H6 خیلی استفاده نمی شود. به ندرت و در موارد خیلی خاص از آنها استفاده می شود. در سئو نیز اهمیت بسیار کمتری نسبت به سایر تگ ها دارند و از دید خزنده های گوگل نیز تقریبا نادیده گرفته می شوند. ما نیز در سایت یاس وب از تگ های H1 تا H4 استفاده کرده ایم.

<h6>Heading tag 6</h6>

تگ های عنوان چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

تاثیر تگ های عنوان در سئو نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. در گذشته استفاده مکرر از کلمات کلیدی در سرتیترها و عناوین محتوا تاثیر خوبی در سئو سایت می گذاشت. اما امروز تمرکز گوگل بر جذاب بودن ، کیفیت و کاربر پسند بودن عناوین محتوا می باشد و برای گوگل دیگر استفاده از کلمات کلیدی در محتوا مثل گذشته اهمیت زیادی ندارد.

همچنین تمرکز بیشتر بر رفتار کاربر روی محتوا می باشد. به طوری که اگر محتوا و سرتیترها جذاب باشد باعث می شود کاربر تعامل بهتری با محتوا برقرار کرده و وقت بیشتری برای مطالعه آن بگذارد و گوگل نیز این رفتار کاربر را متوجه می شود و به محتوا بر اساس آن امتیاز می دهد. پس شما باید محتوا را برای کاربر بنویسید نه برای ربات های گوگل.

به گفته ، گوگل بیشتر به جذاب و کاربرپسند بودن محتوای شما اهمیت می دهد تا اینکه چند کلمه کلیدی را در تگ های عنوان مقاله وارد کنید. SEMRush در مورد استفاده از تگ عنوان می گوید:

استفاده صحیح از زیرعنوان ها (H1، H2، H3) به گوگل کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کند و متن شما را برای خوانندگان، خوانا تر و قابل دسترس تر می کند.

بهینه سازی یک محتوا نیز یک عامل مهم در سئو و ارتقای رتبه کلمات کلیدی می باشد. اگر از برای بهینه سازی محتوای خود استفاده می کنید، امتیازاتی برای سئو محتوا به صورت چراغ های قرمز، نارنجی و سبز مشخص کرده است که با استفاده از این چراغ های سئو به راحتی می توانید محتوای خود را بهینه کنید.

آیا استفاده از چند برچسب عنوان H1 در محتوا تاثیر منفی در سئو دارد؟

تا همین اواخر، گوگل محتواها و صفحاتی را که دارای بیش از یک تگ H1 بودند را جریمه می کرد. به گفته SEMRush، دیگر اینطور نیست. تا زمانی که محتوای شما تجربه رضایت بخشی را به کاربران ارائه می دهد، در صورت لزوم می توانید بیش از ۱ مورد استفاده کنید. (اما ما توصیه میکنیم همان یکبار را استفاده کنید و بجای آن بیشتر از تگ H2 استفاده کنید)

کلمه کلیدی اصلی خود را فقط در برخی از تگ های عنوان قرار دهید

وقتی گوگل صفحات وب سایت شما را می خزد، قرار دادن کلمه کلیدی هدف شما در برخی از تگ های عنوان ضرری ندارد. Yoast این را نیز توصیه می کند. اگر از این افزونه استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که این افزونه ترجیح می دهد در ۳۰ تا ۷۵ درصد عنوان ها و زیرعنوان ها را در آن کلمات کلیدی قرار دهید.

وقتی کلمات کلیدی را در تگ های عنوان و متن خود در جایی که به طور طبیعی مناسب هستند قرار دهید، کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه خواهید داشت. استفاده صحیح و طبیعی از کلمات کلیدی در سرتیترها و محتوا باعث قابل ایندکس شدن بهتر محتوا می شود.

چگونه از تگ های عنوان در وردپرس استفاده کنیم؟

اگر با وردپرس کار می کنید، به راحتی می توانید عنوان ها را در محتوای خود قرار دهید. بسته به ویرایشگری که استفاده می کنید، چند راه برای انجام آن وجود دارد.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس (WordPress Classic ویرایشگر)

استفاده از تگ عنوان در ویرایشگر کلاسیک وردپرس بسیار ساده است. می توانید سرفصل ها را در هر دو نمای ویژوال و ویرایشگر متن قرار دهید.

برای تنظیم عناوین در ویرایشگر ویژوال، متنی را که می خواهید عنوان خود را ایجاد کنید تایپ کنید. سپس، مطابق تصویر زیر به منوی کشویی در بالای ویرایشگر خود بروید. به طور پیش فرض روی Paragraph یا بند تنظیم می شود. وقتی روی فلش کلیک می کنید تا منو را باز کنید، همه سرفصل های موجود، H1 تا H6 را می بینید. گزینه مناسب برای متن خود را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می دهید تگ های عنوان خود را کدنویسی کنید، به ویرایشگر متن بروید. از آنجا، می توانید از تگ های باز و بسته برای سرتیترها و عنوان های فرعی خود استفاده کنید.

ویرایشگر بلاک وردپرس (WordPress Block ویرایشگر)

اگر از ویرایشگر بلاک وردپرس استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که در هنگام شروع یک پست جدید، فضایی برای عنوان H1 شما وجود دارد. فقط متن مورد نظر را در آن قسمت تایپ کنید.

بعد، بلوک عنوان شما ظاهر می شود. از آنجا، یک ویرایشگر متن را می بینید که به شما امکان می دهد اندازه عنوان مورد نظر خود را انتخاب کنید. باز هم گزینه های شما H1 تا H6 هستند. اندازه ای را که می خواهید برای تگ های عنوان خود استفاده کنید انتخاب کنید، و تمام!

نتیجه گیری

حالا که بهترین شیوه های سئو تگ عنوان و نحوه استفاده از سرفصل ها را در سایت وردپرس خود یاد گرفته اید، کار خود را شروع کنید. به یاد داشته باشید، سرفصل های شما باعث می شوند تا پست ها و صفحات شما هم برای ربات های گوگل و هم برای کاربر راحت تر و قابل فهم تر شوند. تخصص خود را به روشی منظم و بهینه شده برای سئو نشان دهید و به احتمال زیاد در نتایج جستجوی گوگل ها رتبه بالاتری خواهید داشت.

مهمتر از همه، شما می خواهید که بازدیدکنندگان سایت شما ارتباط خوبی با محتوای شما داشته باشند. وقتی گوگل محتوای شما را هم از طریق سئوی شما و هم از طریق نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما درک می کند، در کل احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.

ادامه مطلب