ایده ها و ترفندهای کلیدی برای آموزش برنامه نویسی | راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲

برنامه نویسی دیگر مثل سابق دانشی نیست که به عده خاصی که در مشاغل خاص مشغول هستند مورد نیاز باشد. عده زیادی از افراد با رشته های مختلف تحصیلی و کاری به آن نیاز پیدا می کنند و بهترین راه برای یادگیری آن استفاده از منابع مادر خارجی است تا به روز ترین و کامل ترین آموزش را دریافت کنید. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و درباره بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی بخوانید.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: بهترین قالب های آماده طراحی سایت!

بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی کدامند؟

راه های مختلفی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد که در این میان مراجعه با سایت های مادر و منابع معتبر بین المللی با امکان دریافت گواهینامه از سایرین بهتر به نظر می رسد. در این بخش معتبر ترین این سایت ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: TREEHOUSE

با مراجعه به این سایت می توانید بیش از هزار ویدیویی که متخصصان در حوزه های طراحی وب ، کدگذاری و غیره ضبط کرده اند را ببینید. کتابخانه این سایت به طور مداوم به روز رسانی می شود و اگر آموزش در این سایت را شروع کرده اید خیالتان راحت باشد زیرا آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به فن آوری های وب و برنامه نویسی را در اختیار دارید. مهارت آموزان این سایت با استفاده از آزمون ها و تکمیل چالش های کد تعاملی پس از هر آموزش آموخته هایشان را تمرین خواهند کرد. این نوع تمرین به ما امکان می دهد اطلاعات را به صورت کاربردی بیاموزید و بتوانید با موفقیت آن ها را در پروژه های آینده خود بکار گیرید.

با اتمام دوره های مختلف و آزمون های مهارت ، دانش آموزان نشان هایی دریافت می کنند که سطح مهارتشان را نشان می دهد و به طور عمومی قابل مشاهده است. یعنی اگر شرکت هایی که می خواهند شما را استخدام کنند به تاییدیه نیاز داشته باشند می توانید این نشان ها را در اختیارشان قرار بدهید.

استخدام

در ابتدا یک دوره آزمایشی رایگان برای تازه واردان در نظر گرفته شده است و پس از تمام شدن آن برای ادامه مهارت آموزی می توانید با ۲۵ دلار برنامه اصلی را خریداری کنید.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: KHAN_ACADEMY

این سایت آموزش هایی را به صورت تمرین های مدون در داشبورد شخصی و در قالب ویدیو های آموزشی در اختیارتان می گذارد. شما می توانیددر کوتاه مدت ضروری ترین آموزش های کدنویسی را در اختیار بگیرید.

میلیون ها دانشجو از سراسر جهان با داستان های منحصر به فرد خود که از طریق آکادمی خان فرا می گیرند وجود دارد. حتی اگر با زبان انگلیسی مشکل دارید باید بدانید که منابع می توانند به بیش از ۳۶ زبان ترجمه شوند.

صفحاتی در صفحه از دوره های برنامه نویسی و منابع برای دانش آموزان وجود دارد که می توانند برای گسترش آموزش کدگذاری خود استفاده کنند. این موسسه مأموریت خود را این می داند که که به هر کسی که در هر کجا باشد ، آموزش جهانی و رایگان ارائه دهد.

مهارت آموزان می توانند برای یافتن دوره مورد نظر خود تمام موارد موجود را مرور کنند یا می توانند آنها را بر اساس نوع فیلم ها ، مقاله ها ، برنامه ها و تمرین ها مرتب کنند. از مبتدیانی که نمی دانند حتی از کجا شروع کنند تا حرفه ای ترین هایی که به دنبال بروز ترین نکات هستند این سایت برای همه مناسب است.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: CODE SCHOOL

اگر دنبال یک منبع یادگیری تعاملی مبتی بر تجربه هستید این بهترین گزینه است. مهارت آموزان می توانند HTML / CSS ، JavaScript ، Ruby ، ​​Elixir ، PHP ، .NET ، Python ، iOS ، Git ، SQL و حتی برخی موارد انتخابی را در این سایت برای آموزشانتخاب کنند. در این سایت مربیانی باتجربه و جذاب خواهید داشت که دروس ویدئویی با کیفیت بالا آموزش می دهند و با تمرین های مختلف شما را درگیر چالش می کنند و فورا بازخورد می دهند.

آموزش های جذاب این دوره با دریافت امتیازاتی برای ایجاد انگیزه همراه است که شامل ارائه نشان، تعلق دوره های تکمیلی و صغحات نمایشی و… است. جالب است بدانید که مدرسه کد تاکنون بیش از ۱ میلیون دانش آموز از حدود ۲۳۷ کشور را آموزش داده است.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: EDX

این پلت فرم یادگیری آنلاین پیشرو ، کسب درآمد مستقیم ندارد و منابع رایگان را در اختیار کاربران قرار میدهد. این منبع آنلاین معتبر در سال ۲۰۱۲ توسط MIT و هاروارد تاسیس شد. به همین دلیل ، شما می دانید که در مورد جدیدترین و پیشرفته ترین نظریه ها و فن آوری های موجود اطلاعات کسب خواهید کرد. EdX بیش از ۹۰ شریک در سراسر جهان دارد و شامل سازمان های غیرانتفاعی ، دانشگاه ها و موسسات برجسته جهان است. دانش آموزان می توانند دوره های خود را از حدود ۶۰ مدرسه انتخاب کنند. کسانی که در این دوره ها ثبت نام می کنند در سراسر جهان واقع شده اند و در یادگیری بیشتر در مورد مهندسی ، علوم کامپیوتر ، زبان ، نوشتن ، بازاریابی ، زیست شناسی و موارد دیگر تمرکز دارند. Open edX بستر واقعی است که برای دوره های edX استفاده می شود و به صورت رایگان در دسترس است. فن آوران و مربیان می توانند ابزاری برای یادگیری و کمک به ویژگی های جدید برای این پلتفرم بسازند و راه حل های پیش بینی را ایجاد کنند که به نفع دانشجویان سراسر جهان باشد.

بازاریابی

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: COURSERA

بیشتر دانشجویان ایرانی و افرادی که قصد مهاجرت دارند کورسرا را می شناسند. کورسرا یک شرکت بزرگ آموزشی و فناوری با منافع مالی است که از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۲ ، بیش از ۱۰۰۰ دوره را از ۱۱۹ موسسه ارائه می دهد.

تعدادی دوره برنامه نویسی مقدماتی در این سایت وجود دارد که از دانشگاه های برجسته ای مانند Vanderbilt ، دانشگاه تورنتو ، استنفورد و دانشگاه واشنگتن وارد شده و رایگان است. علاوه بر این ، دوره های پیشرفته تری نیز با پرداخت هزینه وجود دارد.

دوره ها به زبان انگلیسی ، اسپانیایی و فرانسوی در دسترس هستند و می توانند زیرنویس انگلیسی ، اسپانیایی یا چینی باشند. دوره هایی در زمینه تجارت ، علوم داده و علوم کامپیوتر نیز در این سایت وجود دارد که هر یک توسط بهترین موسسات آموزشی جهان تدریس می شود و از سخنرانی های ویدئویی ، انجمن های گفتگوی جامعه و بررسی تکالیف تشکیل شده است. ک

سانی که دوره خود را به پایان برسانند گواهی دوره الکترونیکی دریافت می کنند. این دوره ها از ۴ تا ۶ هفته طول می کشد و قیمت آنها معمولاً از ۲۹ تا ۹۹ دلار است و نه تنها آنلاین است ، بلکه در دسترس همه افرادی است که به رایانه دسترسی دارند.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: CODEWARS

این وب سایت برای ارائه روشی سرگرم کننده و خلاقانه برای یادگیری کدنویسی ساخته شده است. این مضمون هنرهای رزمی است و کل برنامه مبتنی بر چالش هایی است که “کاتا” نامیده می شوند. دانش آموزان برای پیشبرد دروس دشوارتر این موارد را تکمیل می کنند. دانش آموزان می توانند زبان برنامه نویسی مورد نظر خود مانند C ++ ، Java ، JavaScript ، Rust ، Ruby ، ​​SQL ، PHP ، Swift ، TypeScript ، Crystal و … را یاد بگیرند. دانش آموزان با به چالش کشیدن خود در زمینه کاتا مهارت های خود را تیز می کنند. کاتا توسط جامعه CodeWars ایجاد شده است تا به تقویت مهارت های مختلف کمک کند. دانش آموزان قادر خواهند بود تا برای تسلط بر زبان برنامه نویسی فعلی مورد علاقه خود کار کنند ، یا ممکن است تصمیم بگیرند درک خود را از زبان دیگری که زیاد با آن آشنا نیستند گسترش دهند. دانش آموزان از مرورگر خود استفاده می کنند و از موارد آزمایشی استفاده می کنند که پیشرفت آنها را بررسی می کند. CodeWars با رویکردهای خلاقانه ، جدید و بهینه شده به آموزش برنامه نویسی نزدیک می شود که مطمئناً به دانش آموزان در حفظ اطلاعاتی که یاد می گیرند کمک خواهد کرد.

خلاقیت و نوآوری

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: FREECODECAMP

هدف اصلی Free Code Camp آموزش کدها به افرادی است که آن را یاد می گیرند تا به سازمانهای غیر انتفاعی کمک کنند. این سازمان بیش از ۳۰ میلیون چالش برنامه نویسی را حل کرده و بیش از ۱٫۴ میلیون دلار در زمینه توسعه کمک کرده است. علاوه بر همه اینها ، بیش از ۴۰۰۰ نفر به لطف دوره های ارائه شده توسط کمپ برنامه نویسی رایگان به مشاغل توسعه دهنده رسیده اند. دوره هایی در HTML5 ، CSS3 ، JavaScript و موارد دیگر وجود دارد. دانش آموزان در حالی که می توانند با سایر رمزگذاران در شهر خود ملاقات کنند ، از اتاق گفتگوی جامعه در زمان واقعی کمک خواهند گرفت. دانش آموزان قادر خواهند بود با سرعت خود ، نه تنها در رایانه بلکه در صورت نیاز از طریق تلفن نیز کار کنند. در حین یادگیری ، افراد مجموعه برنامه های واقعی خود را که توسط افراد واقعی مورد استفاده قرار می گیرد ، جمع می کنند و می سازند. دوره ها از طریق تکالیف و آموزش های تعاملی و متمرکز ارائه می شوند. شروع به کار رایگان است.

  1. بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی: GITHUB

از نوع GitHub به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید. بیش از ۵۰۰ کتاب رایگان در زمینه برنامه نویسی وجود دارد که بیش از ۸۰ زبان برنامه نویسی مختلف را در سرویس میزبانی مخزن Git پوشش می دهد. همکاران کاملاً سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که این منابع مرتباً و با دقت به روز می شوند.

جمع بندی

در این مقاله با هشت تا از بهترین سایت های خارجی برای آموزش برنامه نویسی آشنا شدید. اگر سوالی دارید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید. و فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ می توانید روی تاس حساب کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

طراحی وب، یکی از زمینه های رایج توسعه نرم افزاری در دنیای امروز است که دارای ابزارهای مختلفی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان است. به غیراز بخش های رایج یک وب سایت یا سامانه تحت وب که برای کاربران قابل مشاهده است و نیاز به استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت مشتری (مانند HTML، CSS و JavaScript) دارد، بخش مهم دیگر این سامانه ها یا وب سایت ها، بخش سمت سرور است. دو زبان برنامه نویسی رایج در این حوزه، زبان های PHPو ASP.NET هستند که طیف وسیعی از توسعه دهندگان وب از آن ها استفاده می کنند.

در این میان، انتخاب بین این دو زبان برنامه نویسی، عموماً کار آسانی نیست و بسته به نیازهای توسعه وب، این انتخاب تغییر خواهد کرد. البته بسیاری از کاربران متخصصی که از هر دو زبان در توسعه پروژه های خود استفاده کرده اند، زبان برنامه نویسی PHP را بسیار بهتر از ASP.NET می دانند. در این مقاله، قصد داریم که این دو زبان را با یکدیگر از دیدگاه های مختلف بررسی کنیم و به درستی ادعای این دسته از متخصصین، برسیم. با ما همراه باشید.

مقایسه asp و php از دیدگاه بودجه و هزینه ها

وقتی صحبت از ASP.NET می شود، نام مایکروسافت و خدمات مختلف آن نیز در پی خواهد آمد. بنابراین ASP.NET زبان برنامه نویسی ای است که با حمایت مایکروسافت تولید و ارائه شده و برای استفاده از خدمات آن، نیاز به فعال سازی و پرداخت هزینه خواهید داشت. این هزینه، شامل استفاده از سرویس میزبان ویندوزی نیز خواهد بود. در سوی دیگر، PHP بر پایه سیستم عامل لینوکس طراحی و توسعه یافته و به دلیل متن باز بودن لینوکس، هزینه های مربوط به ارائه خدمات جهت توسعه آن از بین می رود.

در همین راستا، سرویس میزبان لینوکسی نیز برای PHP توصیه شده است که نسبت به نسخه ویندوزی آن، هزینه ای به مراتب کمتر خواهد داشت. بنابراین در رقابت میان ASP.NET و PHP از دیدگاه میزان هزینه طراحی و توسعه، همیشه این PHP است که پیروز خواهد شد. اگر تا به حال آموزش برنامه نویسی PHP آکادمی آی تی را مشاهده نکرده اید همین حالا این کار را انجام دهید.

آموزش مرتبط: دوره صفر تا صد آموزش PHP پروژه محور

مقایسه asp و php از دیدگاه پشتیبانی و راهنمایی

قطعاً می دانید که PHP، محبوب ترین زبان برنامه نویسی تحت وب سمت سرور است که در بسیاری از وب سایت ها و سامانه های تحت وب، مورداستفاده قرار می گیرد. این مزیت، باعث شده است تا فروم ها، گروه های تخصصی و اسناد آموزشی و عیب یابی فراوانی برای آن در اینترنت وجود داشته باشد که به تازه کارها یا کسانی که در توسعه پروژه های خود دچار مشکل شده اند، کمک کند. این در حالی است که ASP.NET، حرفی در مقابل PHP نخواهد داشت و طیف مخاطبین کمتری را نیز شامل می شود.

مقایسه asp و php از نظر سرعت عملکرد و پیاده سازی

با توجه به موارد یادشده، با اندکی جستجو در اینترنت، به راحتی می توانید کدهای آماده و ماژول های رایگان توسعه برای PHP را پیدا کنید. حتی پروژه های متن باز آماده بسیار زیادی در کاربردهای مختلف برای PHP تدارک دیده شده است که باعث تسریع روند توسعه پروژه های مبتنی بر PHP خواهد شد. پس از پیاده سازی، PHP برای اجرا نیاز به وب سرور Apache و پایگاه داده MySQL دارد که جزو بهینه ترین ابزارها برای توسعه وب به شمار می روند. تناسب و تطابق این عناصر، باعث شده است که وب سایت های مبتنی بر PHP سرعت اجرا و مدیریت بسیار زیادی داشته باشند.

در سوی دیگر، ASP.NET معمولاً بسیار تخصصی تر بوده و به سادگی امکان یافتن یک ماژول رایگان در آن وجود ندارد. بنابراین فرایند طراحی وب سایت با این زبان برنامه نویسی، عموماً وقت گیرتر و طولانی تر خواهد بود. البته باید این نکته را نیز بیان نمود که سرعت اجرای وب سایت های مبتنی بر ASP.NET نیز به لطف وب سرور IIS مایکروسافت، چندان کندتر از PHP نیست، ولی همچنان نیاز به در نظر گرفتن بودجه جهت پشتیبانی و استفاده از خدمات در آن دیده می شود.

مقایسه asp و php از دیدگاه سادگی فراگیری و توسعه

یادگیری PHP، از یک نظر گاه کلی، بسیار ساده از ASP.NET بوده و کاربر را درگیر پارامترهای تخصصی و پیچیده نخواهد نمود. این در حالی است که ASP.NET، تا حد زیادی مشابه زبان های مبتنی بر چهارچوب .NET مایکروسافت، مانند C# و ویژوال بیسیک بوده و پیچیدگی های بیشتری نیز دارد.

همین تفاوت باعث شده است که اکنون چهارچوب های توسعه فراوان و قدرتمندی برای PHP به وجود آیند که ازجمله معروف ترین آن ها، می توان به لاراول (Laravel) و سمفونی (Symphony) اشاره کرد. این فریم ورک های قدرتمند PHP، باعث شده اند که برنامه نویسان بتواند با مقدار کدهای کمتر، در مدت زمان کوتاه تری به نتایج محاسبات خود دست یابند. پیشنهاد میکنیم آموزش لاراول را از دست ندهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برایتاثیر رپرتاژ بر سئو

نتیجه گیری و جمع بندی: PHP، رقیب خود را کنار می زند!

با توجه به موارد بالا که تمامی آن ها از دیدگاه توسعه و طراحی برنامه تحت وب به دست آمده اند، زبان برنامه نویسی PHP قادر است که رقیب قدرتمند خود یعنی ASP.NET را در بسیاری موارد کنار بزند. تمایل بیشتر به استفاده از ساختارهای برنامه نویسی و چهارچوب های PHP نیز، گواهی بر این ادعا است.

و در آخر اگر علاقه مند به آموزش طراحی سایت هستید ، پیشنهاد قطعی ما php میباشد

ادامه خواندن در سایت منبع

۶ گام مهم برای شروع برنامه نویسی

  • صفحه اصلی
  • آرشیو مقالات
  • راهنمای برنامه نویس شدن،۶ گام مهم برای شروع برنامه نویسی

اولین گام: تعیین هدف

برای شروع آموزش برنامه نویسی، ابتدا باید هدف خود را بدانید. آیا آنچه به دنبال آن هستید در برنامه نویسی وجود دارد و یا در شغل های مشابه دیگری مانند طراح واسط کاربر یا توسعه دهنده نرم افزار و یا طراح معماری نرم افزار یافت می شود. برنامه نویسی، یکی از پایه ای ترین گام ها در ایجاد یک نرم افزار است و نیازمند دقت، هوش، تمرکز، میل به یادگیری همیشگی و پیشروی با فنّاوری روز خواهد بود. بنابراین اگر این روحیه ها را ندارید، بهتر است ابتدا آن ها را در خود ایجاد کنید.

گام دوم: تعیین محیط برنامه نویسی

در این گام، شما باید مشخص کنید که در چه محیطی قصد توسعه نرم افزار را دارید؟ محیط تلفن های همراه هوشمند، تحت وب، تحت ویندوز و یا مستقل از پلتفرم، جزو اصلی ترین محیط های برنامه نویسی هستند. هریک از این محیط ها نیز، زبان برنامه نویسی مخصوص به خود را می طلبند و لازم است که شما با آن ها آشنا باشید.

گام سوم: انتخاب زبان برنامه نویسی

معمولاً لازم است برای پیشرفت، بین ۳ الی ۵ زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. اما نگران نباشید! این کار به پیچیدگی یادگرفتن چندین زبان صحبت کردن (انگلیسی، چینی، عربی و یا آلمانی) نیست! وقتی که یک زبان برنامه نویسی را به درستی یاد گرفتید، آموزش دیگر زبان های برنامه نویسی چندان سخت به نظر نمی آید. دلیل این امر این است که شاکله منطقی و توالی برنامه نویسی در ذهن شما جا افتاده است و تنها لازم است که در زبان های جدید دیگر، به دنبال آن ها بگردید. مثلاً برای توسعه تحت وب، زبان هایی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و PHP، به همراه زبان مدیریت پایگاه داده SQL ضروری و لازم هستند.

گام چهارم: مشاهده نمونه کدها و سپس تمرین

سعی کنید که حتماً نمونه کدهایی را در حوزه های کاری مربوط به خود مشاهده کنید و یا حداقل الگوریتم اجرای آن را به درستی درک نمایید. دیدن کدهای فراوان، به شما کمک خواهد کرد که ساختار یک برنامه را در ذهن خود مجسم کنید و از آن برای کارهای آینده خود استفاده نمایید. این نمونه کدها در اینترنت بسیار زیادند. البته این نکته را بدانید که فهمیدن کدهای نوشته شده توسط دیگران، درصورتی که توضیحاتی در مورد آن ارائه نداده باشند، بسیار سخت و پیچیده است.

گام پنجم: تمرین و ممارست

برنامه نویسی بسیار طاقت فرساست و ازآنجایی که همه چیز ذهنی هستند، باعث خستگی ذهنی می شوند. اما این تمرین است که تحمل شما را زیاد می کند و مغز شما را همواره در حالت پاسخگویی جهت حل یک مشکل نگه می دارد. بنابراین سعی کنید که تمرین را فراموش نکنید.

گام ششم: نگه داری از کدها

آخرین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که شما می توانید از کدهایی که در پروژه جاری خود استفاده کرده اید، در پروژه های آینده خود نیز استفاده نمایید. بنابراین حتماً سعی کنید که یک آرشیو دقیق و مناسب از کدهای تولیدی خود نگه دارید و همیشه آن را در دسترس خود قرار دهید.

دپارتمان:
آموزش برنامه نویسی




۲


۰ نظر

سبد خرید

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

دنبال چی میگردی؟

درباره آکادمی آی تی

وقتی دیدیم بعد از سال ها تحصیل در دانشگاه ها هیچ دانش کاربردی برای بازار کار وجود نداره و معمولا دانشجوها برای پیداکردن کار به علت نداشتن مهارت ناموفق هستند، ایده راه اندازی یک سایت آموزشی مهارت محور به ذهنمون خطور کرد و این شد که آکادمی آی تی به وجود آمد.

ایده

تماس با ما

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با آکادمی آی تی می توانید
از
روش های تماس زیر استفاده نمایید :

  • ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۸
  • آدرس : تهران، بالاتر از چهارراه ولیعصر، نبش بالاور ساختمان پرفسور حسابی طبقه چهارم

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به آکادمی آی تی می باشد ، هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به
آکادمی آی تی می باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دنیای گسترده برنامه نویسی شامل برنامه ها، نرم افزار ها و ابزار های کاربردی بسیاری است. برخی از ابزار ها برای راحت تر شدن و استاندارد کردن کار برنامه نویسان طراحی شده اند و به این افراد در پروژه های بزرگ برای کاهش پیچیدگی پروژه و سریع تر شدن روند انجام پروژه کمک می کنند. به دلیل گستردگی و تعدد برنامه ها و ابزار های توسعه دهنده، گاهی افراد در مقایسه برخی از این پدیده ها دچار اشتباه می شوند. در این گفتار قصد داریم به مقایسه و بررسی شباهت و تفاوت ماژول و کتابخانه به عنوان دو پدیده کاربردی در برنامه نویسی بپردازیم.

اگر چه مفاهیم ماژول و کتابخانه در برنامه نویسی هم پوشانی زیادی باهم دارند اما تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد که در این مقاله به بررسی فرق کتابخانه و ماژول خواهیم پرداخت.

تعریف ماژول

برای درک تفاوت ماژول و کتابخانه ابتدا باید آشنایی کاملی با تعریف هر یک از این دو داشته باشید تا به راحتی بتوانید آن ها را مقایسه کنید. در تعریف ماژول می توان گفت، ماژول واحدی نرم افزاری یا بخشی از یک برنامه است که از یک یا چند روال تشکیل شده است که می توان توابع، کلاس ها و متغیر های مختلفی را در آن تعریف کرد.

یک یا چند ماژول مستقل یک برنامه کامل تر به نام کتابخانه را تشکیل می دهند. در هر ماژول عملیات مخصوصی انجام می شود. ماژول ها کار برنامه نویس را بسیار راحت تر می کنند، این ابزار ها به برنامه نویس اجازه می دهند تنها بر روی یک بخش از عملکرد برنامه نرم افزار تمرکز کند تا بتواند آن را به بهترین شکل توسعه دهد.

ماژول ها معمولاً از طریق رابط ها در برنامه (نرم افزار) گنجانده می شوند. به طور کلی هر ماژول یک رابط دارد که به کاربران اجازه می دهد تا به عملکرد آن به شیوه ای یکسان دسترسی داشته باشند.

مفهوم ماژول در واقع از برنامه نویسی ماژولار ناشی می شود؛ در برنامه نویسی ماژولار برای توسعه هر بخش از برنامه از توابع و کد های جداگانه ای استفاده می شود، به همین دلیل در این مدل برنامه نویسی از بسته های جداگانه ای به نام ماژول استفاده می شود.

در برنامه نویسی ماژولار بعد از تعریف کد های جداگانه برای هر بسته، ماژول ها به هم متصل می شوند تا توسعه پروژه تکمیل شود. اساس این برنامه نویسی بر این اصل استوار است که نرم افزار باید از اجزای جداگانه و قابل تعویض به نام ماژول ها تشکیل شده باشد که هر کدام یک عملکرد را انجام می دهند و توسط توابع از هم جدا می شوند.

در واقع ماژول ها هر آنچه را که برای توسعه برنامه نیاز دارید به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می دهند و این مزیت را دارند که با کنترل جداگانه بخش های مختلف پروژه از پیچیدگی های برنامه نویسی پروژه های بزرگ و سنگین بکاهید.

تعریف کتابخانه

در تعریف، کتابخانه مجموعه ای شامل تعدادی api مانند کلاس ها و متد ها است. زمانی که کاربر از کتابخانه استفاده می کند، می توان گفت که کنترل جریان کد و یا آن اپلیکیشن دست خود کاربر است و او می تواند تعیین کند که در چه زمان و در چه مکانی از چه کتابخانه ای استفاده کند.

در یک تعریف دیگر کتابخانه یا لایبرری قطعه ای کد قابل استفاده مجدد است که شامل مجموعه ای از توابع، کلاس یا متدها مختلف می شود. هر کتابخانه از تعدادی ماژول جداگانه تشکیل شده است که به صورت هم زمان و یا جداگانه برای ارتقاء یک برنامه کاربرد دارند.

ارتقا

به طور کلی کتابخانه مجموعه ای از کد های گوناگون است که توابع پر کاربرد را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از کد نویسی های تکراری جلوگیری کند و به کاربران این امکان را بدهد که با حذف مراحل تکراری کار هایشان را سریع تر به انجام برسانند.

تفاوت ماژول و کتابخانه

وقتی توسعه دهندگان کد نویسی را انجام می دهند یا شروع به تکمیل فریم ورک می کنند، از امکانات آماده مختلفی برای تکمیل سریع تر و راحت تر فریم ورک بهره می برند، یکی از این امکانات کتابخانه ها هستند. کتابخانه ها کد های از قبل نوشته شده ای هستند که برای افزودن قابلیت های ویژه به برنامه ها و اپلیکیشن ها استفاده می شوند و از کنار هم قرار گرفتن تعدادی ماژول جداگانه که موضوع تقریبا مشابهی دارند ساخته شده اند.

ماژول ها بخشی از یک برنامه هستندکه می توانید از آن ها استفاده کنید، کد را گسترش دهید تا فایل های دیگر (نه یک فایل بزرگ با تعداد زیادی کد) خواندن را آسان تر می کنند. کتابخانه ها نیز بخشی از یک برنامه هستند! و آن ها را می توان مانند مجموعه ای از ماژول ها در نظر گرفت.

در توضیحی دیگر می توان گفت ماژول ها پکیج های برنامه نویسی را می سازند و کتابخانه شامل چند پکیج با قابلیت استفاده مجدد هستند که برای سهولت دسترسی افراد دیگر توسط برخی از توسعه دهندگان کد نویسی و به اشتراک گذاشته شده اند.

ارتباط کتابخانه و ماژول درست مانند ارتباط انگشتان دست و انگشتان دست شماست. ماژول ها همانند انگشتان دست به طور جداگانه قابل استفاده هستند و زمانی که با هم مورد استفاده قرار می گیرند درست مانند یک دست کارایی آن ها در یک جهت همسو و مشابه با هم افزایش می یابد. شما می توانید از دستتان برای انجام کار های مختلفی استفاده کنید و این بدان معناست که کتابخانه ها قابلیت استفاده در پروژه های مختلف را دارند از طرف دیگر ممکن است گاهی در یک پروژه ااز چندین کتابخانه برای تکمیل برنامه نویسی استفاده شود.

از طرفی دیگر دست شما نیز بخشی است که تکمیل کننده یک چارچوب کلی به نام بدن شماست. چارچوب یا فریم ورک در برنامه نویسی هم بخشی است که توسط کتابخانه های مختلف تکمیل می شود. در واقع از کتابخانه ها و توابع و متد های آن ها برای تکمیل کردن چارچوب استفاده می شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بدن شما یک چارچوب کلی دارد و در حقیقت یک سیستم کامل است، شما می توانید با بدن خود هر کاری که می خواهید انجام دهید مثلا وارد سیستم دیگری مانند هواپیما شوید.

بدن شما یک سیستم کامل است که برای خودش کار نمی کند بلکه (شما آن را کد نویسی کرده اید). شما می توانید با کد نویسی و استفاده از یک فریم ورک ویژه یک سیستم ایجاد کنید و با استفاده از ماژول های مختلف آن را تکمیل کنید.

پس در کل می توان گفت که ماژول ها بخشی از یک کل هستند که آن کل نیز به نوبه خود برای تکمیل برنامه دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی ارتباط طولی ماژول و کتابخانه در جهت بهبود و ارتقاء یک سیستم یا برنامه خاص قابلیت استفاده دارد.

همچنین بخوانید : بهترین فریم ورک های پایتون چیست؟

برخی دیگر از تفاوت های ماژول و کتابخانه

موارد زیر را می توان به صورت تیتر وار برای توضیح بیشتر تفاوت ماژول و کتابخانه مطرح کرد.

  • کتابخانه از ماژول بسیار گسترده تر است. در واقع کتابخانه یک واحد بزرگ است که چندین ماژول مختلف را شامل می شود.
  • در غالب اوقات هدف از ایجاد کتابخانه ها این است که توسعه دهندگان بتوانند کد های قابل استفاده مجدد را با دیگر برنامه نویسان اشتراک گذاری کنند تا روند برنامه نویسی با سرعت بالاتر و پیچیدگی کمتری انجام شود.
  • کتابخانه برای سازماندهی و گروه بندی ماژول ها به کار می رود و دسترسی آسان به ماژول های مشابه را فراهم می کند تا برنامه نویسان از کد های ساخته شده قبلی راحت تر استفاده کنند.
  • در برخی از زبان های برنامه نویسی ممکن است ماژول تعریف نشده باشد اما کتابخانه ها که همواره مجموعه ای از متدها و توابع از پیش نوشته شده هستند معمولا برای بیشتر پروژه های برنامه نویسی قابل استفاده هستند.

شباهت ماژول و کتابخانه

با وجود تفاوت ها بی که بین ماژول و کتابخانه وجود دارد، این دو از برخی جهات به یکدیگر شباهت دارند برخی از این شباهت ها عبارتند از:

  • ماژول و کتابخانه هر دو قطعاتی از کد های از قبل نوشته شده هستند که قابلیت استفاده مجددا را دارند و برای جلوگیری از کد نویسی اضافی توسط برخی توسعه دهندگان تولید و اشتراک گذاری شده اند.
  • ماژول ها توابع و کدهایی هستند که می توانند به جای هم استفاده شوند. هم­چنین در یک پروژه برنامه نویسی کاربر ممکن است از کتابخانه های مختلفی برای تکمیل برنامه استفاده کند.
  • هم در ماژول و هم در کتابخانه قابلیت اشکال زدایی از کد ها وجود دارد. این قابلیت به برنامه نویسان امکان می دهد که از پیچیدگی های برنامه نویسی خلاص شوند و بتوانند کدهای مختلف را به راحتی عیب یابی و رفع اشکال کنند و در یک سازماندهی خاص نگهداری کنند.

سخن آخر

دنیای برنامه نویسی در عین گستردگی پیچیدگی زیادی دارد. گاهی برنامه نویسان برای یک پروژه خاص ممکن است صد ها خط کد بنویسند، برخی از ساز و کار ها به برنامه نویسان کمک می کنند تا کد ها را سازمان دهی کنند تا در صورت نیاز نسبت به اصلاح و نگهداری کار راحت تری داشته باشند. در این مقاله به ذکر توضیحاتی برای روشن شدن تفاوت ماژول و کتابخانه پرداختیم تا برخی از افراد تازه وارد به دنیای برنامه نویسی که ممکن است برخی از عناصر، پلتفرم ها، نرم افزار ها و… آن ها را با هم یکی بدانند و تفاوتی برایشان قائل نشوند اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنند. جهت یادگیری انواع زبان های برنامه نویسی می توانید آموزش برنامه نویسی آکادمی آی تی را دنبال کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

خطاها در دنیای نرم افزار همیشه اتفاق می افتند. این خطاها ممکن است شامل یک ورودی کاربر نامعتبر یا یک سیستم خارجی بدون پاسخ و یا یک خطای ساده برنامه نویسی باشد. در بحث آموزش برنامه نویسی بسیار مهم است که خطاها و چگونگی برطرف کردن آن ها را بشناسیم. در همه این شرایط خطاها در زمان اجرا رخ می دهند و برنامه باید آنها را کنترل کند. در غیر این صورت به درستی عمل نکرده و نمی تواند درخواست های بعدی را پردازش کند. برنامه نویسی جاوا مکانیزم قدرتمندی را فراهم می کند که به شما امکان می دهد رویداد استثنایی( Exception Handling ) را در جایی که رخ داده است را مدیریت کنید. در این مقاله به بررسی انواع مدیریت خطا در جاوا خواهیم پرداخت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   توصیه ها و هشدارها دربارهآنالیز بک لینک ها - راهنمای آپدیت شده جدید

مدیریت خطا چیست؟

مدیریت استثناها ( Exception Handling ) یکی از مهمترین ویژگی های برنامه نویسی جاوا است که به ما امکان می دهد خطاهای زمان اجرا ناشی از موارد استثنایی را کنترل کنیم. به خطاهای زمان اجرا (Runtime Error) در جاوا، استثنا یا Exception گفته می شود. در این راهنما ما با مواردی که استثنا است، انواع آن، کلاسهای استثنا و نحوه مدیریت موارد استثنا در Java آشنا خواهیم شد.

چرا یک استثنا یا Exception اتفاق می افتد؟

دلایل مختلفی می تواند باعث ایجاد استثنا یک برنامه شود. به عنوان مثال: باز کردن یک پرونده موجود در برنامه شما یا مشکل اتصال شبکه یا داده های ورودی خطای ارائه شده توسط کاربر و غیره، هرکدام از این موارد می تواند منجر به ایجاد یک استثنا در برنامه جاوا باشد.

مزایای مدیریت استثنا

مدیریت استثنا به برنامه نویس اطمینان می دهد که جریان برنامه با وقوع یک استثنا یا خطا قطع نمی شود. به عنوان مثال اگر یک برنامه دارای چندین عبارت باشد و یک استثنا یا خطا پس از اجرای عبارات خاص در اواسط راه رخ دهد، عبارات بعد از استثنا اجرا نمی شوند و برنامه به طور ناگهانی خاتمه می یابد. با استفاده از ایجاد مدیریت استثنا اطمینان حاصل می کنیم که تمام دستورات اجرا شده و جریان برنامه شکسته نشود.

چگونگی مدیریت استثنا در جاوا

جاوا دو گزینه مختلف برای رسیدگی و مدیریت استثنا ارائه می دهد. شما می توانید برای رسیدگی به انواع استثناها از روش های try-catch-end یا try-with-source استفاده کنید که به شما امکان می دهد تا روش های اجرای برنامه درست را مدیریت کنید.

try-catch-end

این رویکرد کلاسیک برای مدیریت یک استثنا در جاوا است. این روش می تواند شامل ۳ مرحله باشد:

– یک بلوک try که بخش کد را در بر می گیرد که ممکن است یک استثنا را ایجاد کند.

– یک یا چند بلوک گرفتن که استثنا را کنترل می کنند.

– ایجاد بلوکی که پس از اجرای موفقیت آمیز بلوک try یا استفاده از یک استثنا trown اجرا می شود.

The Try Block

بیایید ابتدا در مورد بلوک try صحبت کنیم. این روش بخشی از کد شما را شامل می شود که ممکن است استثنا را ایجاد کند. اگر کد شما بیش از یک مورد استثنا دارد می توانید از میان گزینه های زیر انتخاب کنید:

– برای هر عبارت از یک بلوک try جداگانه استفاده کنید که می تواند یک استثنا را ایجاد کند.

– برای چندین جمله از یک بلوک try استفاده کنید که ممکن است چندین استثنا را ایجاد کند.

Try-With-Resource

وقتی Java 7 دستور try-with-source را معرفی کرد این روش تغییر کرد. در این روش به طور خودکار تمام منابعی که رابط AutoCloseable را اجرا می کنند بسته می شود این موردی است که در بیشتر نسخه های Java وجود دارد که شما باید آنها را ببندید.

تنها کاری که برای استفاده از این ویژگی باید انجام دهید این است که شی object را در بند try قرار دهید. همچنین باید تمام موارد استثنایی را که ممکن است هنگام بسته شدن منبع ایجاد شود ، مدیریت یا تعیین کنید.

در حالت کلی می توان برای این بلوک سه بخش کلی تعریف کرد که شامل موارد زیر خواهد بود:

– بلوک try: بخشی از کد است که ممکن است باعث ایجاد خطا شود و در صورتی که خطایی رخ ندهد، تمام کدهای موجود در این بلوک اجرا خواهد شد.

– بلوک catch: این بلوک که ممکن است متشکل از چندین بلوک نیز باشد برای مدیریت خطاهایی است که ممکن است در بخش قبلی رخ دهد. معمولاً هر بلوک را برای یک نوع خطا در نظر می گیرند.

– بلوک finally: کدهای موجود در این بلوک پس از اجرای موفق یا ناموفق بلوک try اجرا می‎شود. (در هر دو حالت بروز خطا یا عدم بروز خطا)

استفاده بلوک finally در try-catch

در صورتی که بخواهیم پس از اجرای با خطا یا بدون خطای یک قطعه کد، عملیات خاصی را در برنامه انجام دهیم مثلا لاگ کردن سیستم، می توانیم از بلوک finally در ادامه بلوک های try-catch خود استفاده کنیم.

مدیریت استثنا یا کنترل آن چگونه اتفاق می افتد

در اغلب موارد اگر یک استثنا را کنترل یا تعیین کنید این انتخاب به مورد استفاده بستگی خواهد داشت و همانطور که حدس می زنید ارائه یک راهکار مناسب واحد برای همه موارد استفاده دشوار است.

به طور کلی برای انجام این کار شما باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

– آیا می توانید استثنا را با روش فعلی خود کنترل کنید؟

– آیا می توانید نیازهای همه کاربران کلاس خود را پیش بینی کنید؟ و آیا اجرای استثنا این نیازها را برآورده می کند؟

اگر به هر دو سوال با بله پاسخ دهید ، باید استثنا را در روش فعلی خود کنترل کنید. در همه شرایط دیگر به احتمال زیاد بهتر است آن را مشخص کنید. این امر به شما امکان می دهد تا تماس گیرنده کلاس شما متناسب با مورد استفاده فعلی هندلینگ را اجرا کند.

تولید خطای سفارشی (یا استثنای سفارشی) با کلمه Throw

با استفاده از کلمه ی کلیدی throw می توانید در هر نقطه ای از برنامه یک استثنا تولید کنید. در صورتی که این استثنا در یک بلاک try تولید شده باشد، می توانید در بلاک catch آن را مدیریت کنید. اما در صورتی که استثنا خارج از بلاک try تولید کرده باشید، موجب بروز خطا و توقف برنامه خواهد شد. هر مقداری که مقابل کلمه کلیدی throw قرار داده شود، به عنوان شئ error به بلاک catch ارسال خواهد شد.

البته معمولاً از اشیاء خطای استاندارد برای این منظور استفاده می کنند. یعنی با توجه به نوع استثناء رخ داده، یک شی یا object از نوع مربوطه ایجاد خواهد شد.

شرح تفاوت بین throws و throw

– Throw برای تولید خطای اختصاصی در قالب یک آبجکت exception و ارائه اطلاعات درباره خطا به JVM به کار می رود. در حالی که کلیدواژه throws فقط برای اعلان خطا به کار رفته و مدیریت خطا را به تابع فراخواننده می سپارد.

– خطاهای زمان کامپایل (checked) را نمی توان به وسیله throw داخل call stack انداخته و از روش بالای stack به روش پایین stack جهت مدیریت انتقال داد. به عبارت دیگر به تنهایی قابل استفاده با خطاهای زمان کامپایل نیست.

خطاهای زمان کامپایل را می توان با throws داخل call stack قرار داد. به عبارت دیگر به تنهایی با خطاهای زمان کامپایل قابل استفاده می باشد.

– پس از throw کلیدواژه new و اسم کلاسی که آبجکت یا شی خطا از آن ساخته می شود، لحاظ می گردد. در حالی که پس از Throws اسم کلاس ذکر می شود.

– Throw داخل بدنه متد استفاده می شود در حالی که Throws در خط تعریف متد ذکر می شود.

– با کلیدواژه Throw نمی توانید چندین خطا از جنس کلاس های مختلف را تولید کنید در حالی که می توان با Throws چندین خطا، از جنس کلاس های مختلف مشخص کرد به عنوان مثال: public void method()throws IOException,SQLException

شرح تفاوت بین final، finally و finalize در Java

می توان تفاوت های بسیاری بین final، finally و finalize مشخص کرد. در زیر فهرست تفاوت ها بین این سه دستور را مشاهده می کنید:

– Final غالبا برای اعمال محدودیت و قید بر روی کلاس، متد و متغیر به کار برده می شود. کلاس final قابل ارث بری نیست، متد final قابل بازنویسی (override) نبوده و مقدار متغیر final قابل ویرایش نخواهد بود. در حالی که Finally یک قطعه کد است که میزبان کدهای مهم بوده و صرف نظر اینکه خطا مدیریت شود یا نشود اجرا خواهد شد و همچنین متد finalize برای آزادسازی منابع سیستمی و عملیات پاک سازی حافظه به کار برده می شود. این متد قبل از اینکه عملیات پاک سازی انجام شده وgarbage collector آبجکت ها یا اشیاء را از حافظه پاک کند، توسط JVM فراخوانی می گردد.

– Final یک کلیدواژه است. در حالی که Finally یک قطعه کد است و Finalize یک محسوب می شود.

متدهای مورد استفاده در Exception ها

باید بدانید که همه Exception ها به دلیل اینکه به نوعی زیرمجموعه کلاس Throwable هستند یا به عبارتی از آن ارث می برند دارای متدهای مشترکی با هم هستند. متدهای مختلفی وجود دارد که از آن میان می توان به پر کاربردترین آنها به شرح زیر اشاره داشت:

– متد getMessage : پیام مرتبط با استثنای رخ داده را در فرمت رشته (String) ارائه می‎کند.

– متد printStackTrace : نوع خروجی این متد void است و در صورت فراخوانی سلسله مراتب متدهای کلاس های مختلف که باعث به وجود آمدن و رخداد این خطا شده‎اند را در خروجی چاپ می کند. از آنجایی که این تابع مسیر صدا زده شدن توابع مختلف را تا رسیدن به خطای رخ داده نمایش می دهد در فرآیند رفع خطاهای کدها یا دیباگینگ کمک بسیاری می کند.

– متد getStackTrace : همان سلسله مراتب اجرای توابع مختلف تا رسیدن به استثنای رخ داده را در قالب یک آرایه به عنوان خروجی نمایش می دهد.

ادامه مطلب در سایت منبع

فرانت اند یک عبارت در دنیای برنامه نویسی وب می باشد و اکثر افراد متخصص و برنامه نویسی که قرار است با یکدیگر کار کنند زمانی که همدیگر را ملاقات می کنند از هم می پرسند که شما یک فرانت اند کار هستید و یا بک اند کار؟ ما در این مقاله از آموزش برنامه نویسی آکادمی آی تی قصد داریم به موضوع front-end و معرفی ویژگی های آن بپردازیم پس در صورتی که می خواهید اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

معنی و مفهوم فرانت اند

فرانت اند به قسمت نرم افزاری که در یک وب سایت توسط کاربران و بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد گفته می شود. در واقع با استفاده از کدهایی که برای کاربران و بازدیدکنندگان حالت غیر قابل فهم و درک دارند به یک سری طراحی و در قالب بسیار جذاب گرافیکی و چشم نواز تبدیل شده و به این طریق به نمایش در می آیند در نتیجه کاربران می توانند به راحتی از قسمت های مختلف یک سایت نهایت استفاده و لذت را ببرند.

در حالت کلی تمامی پارامترها مانند صداها، فایل های تصویری و ویدیویی، عکس ها، داده ها و غیره که توسط کاربر قابل تماشا می باشند در قسمت فرانت اند به دوقسمت اصلی طبقه بندی می گردد که اولین آنها در زمینه طراحی وب و دیگری توسعه رابطه کاربری می باشد.

وظایف برنامه نویس فرانت اند

در قسمت طراحی وب یک فرانت اند کار با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته در زمینه گرافیک مانند فتوشاپ یا دیگر نرم افزارها ظاهر کلی سایت را طراحی می کند. در عین حال در قسمت توسعه رابطه کاربری فرانت اند کار در هر سایت را با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف آن جاوا اسکریپت و css و غیره به صورت تمام و کمال پیاده سازی می نماید. معمولاً زبان برنامه نویسی که یک فرانت اند کار از آن بهره می برد زبان برنامه نویسی Client Side می باشد.

با توجه به این موضوع کدهایی که در برنامه نویسی فرانت اند توسط فرانت اند کار نوشته می شود در مرورگر کاربر و بازدید کنندگان به صورت تمام و کمال پردازش و در نهایت اجرا می گردد یعنی کاربر به تمامی کدها دسترسی داشته و این امکان را دارد تا آنها را مشاهده نماید. همچنین باید بگویم این موضوع با تجربه کاربری رابطه مستقیم داشته و بر روی آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد و همچنین با این موضوع نیز دارای رابطه تنگاتنگی می باشد.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

مهم ترین مهارت های یک فرانت اند کار

فرانت اند کار در حالت کلی برای آن که بتواند به عنوان یک فرانت اند کار با تجربه و حرفه ای فعالیت نماید باید یکسری مهارت ها و ویژگی ها را داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. یک فرانت اند کار حرفه ای باید به خوبی با زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله زبان برنامه نویسی html، زبان برنامه نویسی جی کوئری و جاوا اسکریپت و زبان برنامه نویسی css آشنایی کامل داشته باشد و بتواند با آن ها به بهترین نحو ممکن کار کند. این شخص باید به خوبی با کتابخانه های css مثل فریمورک بوت استرپ آشنایی داشته باشد و در مورد آن ها اطلاعات مناسبی داشته باشد در صورت لزوم بتواند از آن ها نهایت استفاده را ببرد.

دیگر مهارت هایی لازم این شخص

فرانت اند کار باید به خوبی با زبان برنامه نویسی css کار کرده و با آن آشنایی داشته باشد و بتواند نسبت به طراحی وب سایت رسپانسیو و واکنش گرا اقدام نموده و از پس طراحی چنین سایت هایی به خوبی برآید و با نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و ایلیستریتور به خوبی آشنایی داشته باشد و همچنین توانایی را داشته باشد که در حین کار به خوبی تست و آزمون انجام داده و در نتیجه خطای احتمالی را به بهترین نحو ممکن را در کمترین زمان برطرف نمایند.

برنامه نویس فرانت اند با برنامه نویس رابط کاربری ui چه تفاوتی دارد؟

اگر بخواهیم به موضوع برنامه نویسی برای یک سایت به صورت دقیق و اصولی نگاه کنیم با دو موضوع مختلف سر و کار داریم که یکی از آنها فرانت اند کار بوده و دیگری طراح رابط کاربری می باشد. کار فرانت اند کار و همچنین طراح رابط کاربری کاملا از یکدیگر متفاوت بوده طراح رابط کاربری شناخته می شود به هیچ وجه برنامه نویسی و کد نویسی انجام نداده و خودش را در این زمینه دخالت می دهد بلکه در عین حال بیشتر در زمینه طراحی گرافیکی سایت به کارگران ابزار فتوشاپ و ایلاستریتور فعال بوده سعی می کند تا بتواند شکل ظاهری و رابط کاربری سایت را به بهترین نحو ممکن طراحی نموده و بعد از آن که این کار را انجام داد، فایل نهایی طراحی سایت را در اختیار برنامه نویس فرانت اند قرار داده و کار را به او بسپارد.

در حالت کلی می توان این طور بیان کرد که طراح رابط کاربری به عنوان توسعه دهنده فرانت اند شناخته می شود. در نهایت می توان این طور بیان کرد که یک برنامه نویس فرانت اند وظیفه دارد تا کدنویسی صفحات مختلف یک سایت را طراحی کرده و در عین حال طراحی رابط کاربری با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و بدون احتیاج به کد ها قالب کلی سایت را طراحی کرده و در اختیار برنامه نویس فرانت اند قرار می دهد.

وظایف طراح فرانت اند

طراح front-end باید بسیار خلاق و مبتکر و موقعیت سنج باشد و در زمینه کاری خود طرح های کاربر پسند و چشم نواز و جذابی را ارائه نمایند تا در نتیجه بتوان یک سایت و اپلیکیشن را به بهترین نحو ممکن طراحی بنماید یک طراح فرانت اند موفق کسی است که بتواند با سرعت استانداردهای ظاهری و همچنین با توجه به رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب یک سایت بسیار چشم نواز و کاربر پسند را ایجاد نماید.

همچنین یک طراح فرانت اند باید:

  • بتواند نیازهای کاربران و بازدیدکنندگان سایت و همچنین درخواست های مدیر سایت را آنالیز و تجزیه و تحلیل کرده تا در نتیجه رابط کاربری یک سایت و یا اپلیکیشن را به گونه ای طراحی نماید که زمانی که کاربر با آن سایت و اپلیکیشن روبرو شده و از آن استفاده می نماید تجربه ای بسیار مناسب و منحصر به فرد را داشته و در نتیجه استفاده از آن سایت و اپلیکیشن را به افراد دیگر پیشنهاد نماید.
  • به علاوه، یک روش کار با استفاده از دانش برنامه نویسی خود باید طراحی سایت را بدون هیچ مشکلی انجام داده و در صورتی که مشکلی در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی وجود آمد این دانش را داشته باشد که در کمترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.

محتوای کامل در سایت منبع