تکنیک های حرفه ای در مورد موضوعات جذاب برای مردم

یک موضوع پرطرفدار موضوعی است که برای مدت زمان محدودی از محبوبیت در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی را تجربه می کند. کسب و کارهای تجارت الکترونیکی می توانند روند رسانه های اجتماعی را بررسی کنند تا بدانند چه چیزی باعث جلب توجه مصرف کننده می شود و از مکالمه فعلی سود می برند و موضوعات جذاب برای مردم به رشد آنها کمک خواهد کرد.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات فروشگاه محبوب

مباحث پرطرفدار توسط الگوریتم های ایجاد شده توسط سایتی که موضوع در آن ظاهر می شود تعیین می شود. اکثر پلتفرم ها موضوعات نشان داده شده را بر اساس دسترسی کاربر به سایت، با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، پسندیدن ها یا جستجوهای قبلی و افرادی که کاربر دنبال می کند، تنظیم می کنند. به عنوان مثال، کاربری که Target را دنبال می کند ممکن است تبلیغات فروشگاه محبوب را مشاهده کند، در حالی که یکی از اعضای گروه جمع آوری لیوان ها، یک فروشگاه آنلاین سرامیک را مشاهده می کند

یک موضوع پرطرفدار چگونه است؟

موضوعات پرطرفدار یا موضوعات جذاب برای مردم اغلب به صورت هشتگ وجود دارد، اما همچنین می تواند کلمات کلیدی ساده ای باشد که به طور مکرر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است. برخی از وب سایت ها دارای صفحات یا لینک های خاصی هستند که به روندها و موضوعات جذاب برای مردم اختصاص داده شده اند، در حالی که برخی دیگر در نتایج جستجو یا در نزدیکی آنها نشان داده می شوند.

پیدا کردن موضوعات جذاب برای سایت

کاربران توییتر معمولا روندهای متناسب با موقعیت مکانی خود را مشاهده می کنند اما قادر به تغییر این مکان در وب سایت توییتر هستند و پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم راحت است. موضوعات پرطرفدار در چندین قسمت در نسخه دسکتاپ سایت نشان داده می شوند، در حالی که روندهای مربوط به دستگاه های تلفن همراه در بخش جستجو یافت می شوند.

تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی

روندها در فیس بوک به پنج دسته تقسیم می شوند: اخبار، علوم و فناوری، ورزش، سرگرمی و سیاست است. با کلیک بر روی یک دسته، کاربران به یک صفحه مرتبط با پست های عمومی و درون شبکه می رسند و موضوعات جذاب برای مردم قابل مشاهده است.

Google Trends با تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی یا موضوعات براساس زمان و مکان محاسبه می شود. Google برای تعیین روند از نویسه های خاص، جستجوی متعدد توسط یک شخص یا عبارات جستجوی نادر استفاده نمی کند.

برچسب های محبوب

اینستاگرام یک صفحه جستجو و کاوش دارد که چندین پوستر مشابه پست هایی را که کاربر دوست داشته یا آنها را دنبال کرده است نشان می دهد و با این کار می توان اقدام به یافتن موضوعات جذاب برای مردم برای تولید محتوا کرد. این صفحه همچنین تصاویر محلی محبوب را نمایش می دهد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

چگونه کسب و کارهای می توانند از موضوعات پرطرفدار استفاده کنند؟

برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم از فرهنگ اینترنت استفاده کنید. Denny به دلیل توانایی خود در استفاده از موضوعات پرطرفدار مشهور است. این روش ممکن است از نظر کاربران عجیب به نظر برسد،

از جمله کاربرانی که با در شبکه های اجتماعی درگیر می شوند. با این حال، لحن بی سر و صدا و استفاده شرکت از میم های اینترنتی (محتوای سریع مانند تصاویر یا عبارات کوتاه که به طور مکرر تقلید می شوند، معمولا برای تاثیرات کمدی است) به گفته کارآفرین منجر به رشد ۱۵۰ درصدی پیروان از سال ۲۰۱۳ شده است.

Entrepreneurship-کارآفرینی

میم های اینترنتی

به گفتگوی مداوم بپیوندید. بسیاری از برند ها در هنگام پدیده ترند معروف به ‘لباس’ از این روش استفاده کردند. یکی از حاضران در مراسم عروسی تصویری از یک لباس را به صورت آنلاین منتشر کرد و از بینندگان پرسید که این لباس سفید و طلایی است یا آبی و سیاه بود و توانست موضوعات جذاب برای مردم را کشف کند.

این سوال ساده مقدار باورنکردنی تفسیر را برانگیخت، به اندازه ای که نیویورک تایمز در پاسخ مقاله ای درباره رنگ و علم مغز منتشر کرد. شرکت ها از این موقعیت استفاده کردند و اغلب با ترفندی رنگ مارک تجاری خود را با لباس مقایسه می کردند و از سردرگمی مصرف کننده تقلید می کردند.

برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم، چه چیزی را باید دنبال کرد؟

امکان سوءاستفاده از موضوعات پرطرفدار / موضوعات جذاب برای مردم وجود دارد. در واقع، شکستن قوانین توییتر برای سوءاستفاده از روند، در موارد شدید، می تواند منجر به تعلیق حساب شود. اگر کسب و کارهایی می خواهد از موضوعی پرطرفدار استفاده کند، باید به گونه ای به شرایط نزدیک شود که عواقب ناخواسته ای نداشته باشد.

محتوای غیر مرتبط

از ارسال خودداری کنید. توییتر افزودن کلمات کلیدی یا هشتگ های غیرمرتبط به پست ها را برای افزایش دید در نتایج جستجو منصرف می کند. کسب و کارهای باید اطمینان حاصل کنند که پست ها و برندهای آنها به نوعی با موضوع در ارتباط است. ارسال محتوای بی ربط علاوه بر جلب خشم از سایت های شبکه های اجتماعی، باعث ناخوشایند بینندگان می شود و اعتبار را خدشه دار می کند.

درباره تاریخچه یک موضوع تحقیق کنید. این بیشتر در مورد هشتگ ها و کلمات کلیدی اعمال می شود. یک بار دی جیورنو برای تبلیغ کالای خود از هشتگ #WhyIStayed استفاده کرد، متوجه نشد که این برچسب برای گسترش آگاهی از خشونت خانگی تشکیل شده است. این شرکت به سرعت این توییت را پاک کرد و از کاربرانی که ابراز نارضایتی کرده بودند، عذرخواهی کرد.

استفاده از هشتگ در سایت

ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که به بازاریابان جستجوگرها کمک می کند تا درک کنند که مردم به دنبال چه چیزی هستند و چرا پیگیر این موضوع هستند. آنها میتوانند در پاسخ به سوالاتی مانند:

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند ها و تکنیک های کلیدی برایطراحی فروشگاه اینترنتی

  • چه زمانی باید مقاله بنویسم؟

  • آیا این مقاله عملکرد خوبی دارد؟

  • چگونه می توانم این پاسخ ها را پیدا کنم؟

۷ ابزار مناسب برای پیدا کردن موضوعات محبوب جهت تولید محتوا!

در ادامه، برای شما، ۷ ابزار حرفه ای در زمینه پیدا کردن موضوعات داغ، معرفی خواهد شد.

۱٫ Buzzsumo

Buzzsumo به دلیل راه حل Content Discovery یکی از ابزارهای مورد علاقه محتوا نویسان است. این امکان را برای شما فراهم می کند تا براساس موضوعات جستجو کنید. می توانید با ۱ ساعت، ۳ ساعت، ۶ ساعت، ۱۲ ساعت و ۲۴ ساعت، اخبار دلخواه خود را فیلتر کنید و آنها را دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید اخبار دلخواه خود را بر اساس موضوعات فیلتر کنید. بنابراین، شما می توانید با استفاده از این ابزار، به راحتی اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کمک کند.

۲٫ SEMRush

برای کمک به شما در یافتن آنچه افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنند و اینکه بتوانید موضوعات جذاب برای مردم را پیدا کنید، فقط کافی است تا در این موتور جستجوگر، کلمه کلیدی یا عبارت خود را تایپ کنید و نتیجه فوق العاده آن را در جهت موضوعات جذاب برای مردم را مشاهده کنید کلمات کلیدی مطابقت عبارت، کلمات کلیدی مرتبط و نتایج جستجوی ارگانیک را جلب می کند.

۳٫ Answer The Public

رابط کاربری است که این ابزار را به یکی از موارد مورد علاقه تبدیل می کند. در حالی که این یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی است، اما تجسم زیبایی از داده ها را به نمایش می گذارد.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

۴٫ بلومبری

بلومبری دقیقا مانند Answer The Public برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم است. تفاوت اصلی این است که بلومبری سوالات و موضوعات واقعی را نشان می دهد که مردم قبلا در بلاگ ها و انجمن ها درباره آن صحبت کرده اند و این ابزار جهت موضوعات جذاب برای مردم، توسط تیم در Buzzsumo ایجاد شده است.

۵٫ Google Trends

با استفاده از Google Trends می توانید به سرعت داستان ها یا نمودارهای برتر را مشاهده کنید و همچنین در کنار آن، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید. شما می توانید کلمات کلیدی خاص را در سه مرحله سریع جستجو و مقایسه کنید که عبارتند از:

  • کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو در بالا وارد کنید.

  • در صورت نیاز، زمان را تنظیم کنید.

Google Trends همچنین به شما کمک می کند داده های کشور و سوالات مرتبط را پیدا کنید که به شما در راهنمایی استراتژی کلمات کلیدی شما کمک می کند.

۶٫ فیس بوک

فقط یک موضوع را انتخاب کنید و اخبار جدید و پرطرفدار را تماشا کنید و پس از آن، شما قادر خواهید بود تا موضوعات جذاب برای مردم را برای مردم مشاهده کنید.

۷٫ توییتر

شما می توانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید.

موضوعات داغ در توییتر

ادامه مطلب در سایت منبع

احتمالاً شما هم از اهمیت تولید محتوا در جهان خبر دارید و می دانید که امروزه تولید محتوا در بازاریابی برای هر کسب و کاری می تواند موفقیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و هر کسب و کار را با دگرگونی عجیبی مواجه کند. اما برای آنکه تولید محتوای شما موثر واقع شود شما باید به سراغ تولید محتوا جذاب بروید. در واقع شما باید کاری کنید که محتوای شما مخاطبان خودتان را سرگرم مجذوب کند و آن ها را به کسب و کار شما ترغیب نماید.

بازاریابی

تولید محتوا جذاب

البته شاید فکر کنید که همه مشاغل شکل نیستند که بتوان نسبت به تولید محتوای جذاب و سرگرم کننده برای آن ها اقدام کرد. اما این اطمینان را به شما می دهیم که اگر به دنبال رشد و شکوفایی شغل خودتان هستید می توانید تولید محتوای جذاب داشته باشیم و مخاطبان زیادی را با در نظر داشتنی جذاب به سمت وب سایت خودتان یا شغل خودتان تمایل کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

در این مطلب ما سعی می کنیم نکات مختلفی را در مورد و جذاب کردن آن خدمت شما توضیح دهید و امیدواریم که با در نظر داشتن این نکات شما مقدمات تولید محتوا را یاد بگیرید یک ایده برای تولید محتوا جذاب برای مجموعه خود رسید. سعی کنید نکاتی را که ما در این مطلب می گوییم به خوبی یاد بگیرید و از این به بعد محتوا های مد نظر خودتان را بر اساس آن ها تولید نمایید.قبل از شروع این نکات هم باید خدمتتان عرض کنم که حتماً تمرکز کافی را درهنگام یادگیری آن ها داشته باشید و در هنگام استفاده از آن ها در تولید محتوا نیز دقت بسیار زیادی به خرج دهید.

ایده

اولین اصل در تولید محتوا جذاب؛ کاربردی بودن محتوا

یک قاعده کلی در مورد تولید محتوای جذاب وجود دارد که آن هم تولید محتوای کاربردی است. به عبارت بهتر می توانیم بگوییم که محتوایی از جذابیت بیشتری برخوردار می باشد که مخاطب بتواند ویژگی های عملی آن را هم درک کند. طبیعتاً وقتی مخاطب بتواند ویژگی عملی یک محتوا را درک کند با آن شناخت بهتری پیدا کرده و برایش جذاب تر خواهد بود. مثلاً فرض کنید شما می خواهید در مورد خواص یک فرمول شیمیایی محتوای جذاب برای مخاطبان خودتان تولید کنید. اگر بخواهید فقط به صورت علمی توضیحاتی در مورد خواص آن فرمول شیمیایی برای مخاطبان خودتان داشته باشید قطعاً بسیاری از مخاطبان ارتباط خوبی با محتوای شما نمی گیرند و محتوای شما از جذابیت خارج می گردد .

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندها براینحوه درآمد از یوتیوب

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

استفاده از موضوعات جذاب

اما اگر تلاش کنید کاربرد های آن فرمول شیمیایی را در زندگی انسان بیان کنید مطمئنا نتیجه بهتری خواهید گرفت و محتوای شما جذاب تر خواهد شد و مخاطبان بیشتری را به سمت خود خواهد کشاند. البته مورد دیگری که درکنار کاربردی بودن محتوا باعث می شود شما تولید محتوای جذاب داشته باشید، استفاده از موضوعات جذاب برای مردم است. شما اگر سعی کنید یکی از موضوعاتی را که دغدغه مردم می باشد و مردم با آن مشکلات زیادی دارند را مطرح کنید و راه حل برای آن پیدا کنید، قطعاً طرفداران بیشتری خواهید داشت و تولید محتوای خودتان موفق عمل کرده اید.

اهمیت استفاده از عکس و فیلم در تولید محتوا جذاب

از موارد مهم دیگر که باعث می شود شما تولید محتوا جذاب داشته باشید استفاده مناسب است از عکس و فیلم در محتوای شما می باشد. البته در تولید محتوای ویدیوی شما می توانید از فیلم ها استفاده کنید و برای تولید محتوای متنی تنها چیزی که برای جذاب تر شدن بصری شما کمک می کند عکس است. درست است که برای بالابردن وب سایت شما وجود عکس از اهمیت کمتری برخوردار باشد و کلمات کلیدی تاثیر بیشتری دارند اما از دید مخاطب شما مطمئناً عکس ها می توانند جذب بیشتری داشته باشند.

تولید محتوا در اینستاگرام

همچنین قرار دادن چند عکس در وب سایت شما کمک می کند تا مطالب شما یکنواخت نباشد و همچنین مخاطب شما احساس تنوع چند رنگی در سایت شما داشته باشد که این موارد باعث جذاب تر شدن سایت شما می شود. در مورد فیلم هم یک نکته خدمتتان بیان کنیم که اگر در زمینهفعالیت کنید حتماً از محتوا های ویدیویی با کیفیت برای این کار بهره ببرید. معمولاً در اینستاگرام ویدیو های جذاب تر هستند که مدت زمان آن ها کوتاه باشد و در همان مدت کوتاه بتوانند هدف تبلیغاتی شما را به مخاطب منتقل کند و برای او جذاب واقع شوند.

در استفاده از تصاویر در محتوای متنی هم توجه داشته باشید که تصاویر به مخاطب شما کمک می کند تا حجم بسیار زیاد مطالب را راحت تر هضم کند و با آن ها ارتباط بهتری برقرار کنند. همواره سعی کنید از عکس هایی در تولید محتوای جذاب خودتان بهره ببرید که با موضوع شما ارتباط بسیار خوبی داشته باشند و از گرافیک مناسبی هم برخوردار باشند. کیفیت بالای عکس هم کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا انتقال مطلب را مخاطب راحت تر انجام دهید.

اهمیت شخصی سازی در تولید محتوا جذاب

یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا تولید محتوای جذاب داشته باشید شخصی سازی نوشته ها می باشد. اما شخصی سازی نوشته ها اصلاً چیست و چه کمکی می تواند برای شما داشته باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. معمولاً بسیاری از بزرگترین اشتباهی که انجام می دهند این است که سعی می کنند مطالب موجود در محتوا را با یک زبان رسمی و همچنین از زبان دیگران نقل کنند. اما تجربه نشان داده است که هر زمان شما با آهنگ صحبت کردن خودتان و با متنی که برگرفته از حرف های خودتان می باشد و البته اساس و پایه آن بر اساس مطالب دقیق و علمی باشد با مخاطب خودتان صحبت کنید جذابیت بیشتری برای او دارد و بیشتر با شما ارتباط برقرار می کند.

شخصی سازی محتوا

شخصی سازی نوشته از طرف دیگری به شما کمک می کند تا تولید محتوای جذاب خودتان را متعلق به خود بدانید و به نوعی برای خودتان یک برند جدید در تولید محتوا ایجاد کنید که افراد دیگر نتوانند ادعای بر روی آن داشته باشند و مخاطب هم بداند که مطلبی که مطالعه می کند تازه بوده و هیچ کجای دیگر نمی تواند آن را پیدا کند و اطلاعاتی که به دست می آورد را بسیاری از افراد در اختیار ندارند. پس حتماً نسبت به این موضوع دقت داشته باشید که شخصی سازی محتوا یکی از مهمترین تکنیک ها برای اعتبار بخشیدن به محتوای شما می باشد و در صورتی که آن را رعایت کنید یکی از مهمترین گام ها را برای تولید محتوای جذاب برداشته اید.

اصل غافلگیری در تولید محتوا

اما شاید بهترین راه تولید محتوا جذاب استفاده از اصل غافلگیری در تولید محتوا باشد. اصلاً جالب نمی باشد که شما سعی در مرور مطالب تکراری برای مخاطب خودتان داشته باشید و به قول معروف برای او یک نوار خالی پر کنید. در تولید محتوای جذاب یکی از مهمترین اصولی که وجود دارد این است که شما در خلال مطلب نکات ویژه و غافلگیر کننده ای را که در هیچ کجای دیگری پیدا نمی شود برای مخاطب خودتان عنوان کنید و او از خواندن آن نکات شگفت زده و حیرت زده شود. و این مورد باعث شود تا این مطلب را تا انتها دنبال کند.

استفاده از مطالب طنز و با نمک

مثلاً اگر دارید در مورد یک موضوع تخصصی صنعتی برای مخاطب خودتان محتوا تولید می کنید به هیچ وجه سعی نداشته باشید که تنها موارد تخصصی و غنی را در اختیار او قرار دهید و در همه این مطلب سعی کنید برخی از نکات غافلگیر کننده را هم در اختیار قرار دهید. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گاهی اوقات استفاده از مطالب طنز و با نمک هم به ارتباط بهتر مخاطب با محتوا کمک می کند پس این موضوع را هم در نظر داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که به عنوان آخرین نکته برای شما معرفی می کنیم برای تولید محتوای جذاب این است که سعی کنید از رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی هم برای تولید محتوای خودتان و جذب مخاطب استفاده کنید

تصاویر اینفوگرافیک

ادامه مطلب