یک موضوع پرطرفدار موضوعی است که برای مدت زمان محدودی از محبوبیت در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی را تجربه می کند. کسب و کارهای تجارت الکترونیکی می توانند روند رسانه های اجتماعی را بررسی کنند تا بدانند چه چیزی باعث جلب توجه مصرف کننده می شود و از مکالمه فعلی سود می برند و موضوعات جذاب برای مردم به رشد آنها کمک خواهد کرد.
تبلیغات فروشگاه محبوب
مباحث پرطرفدار توسط الگوریتم های ایجاد شده توسط سایتی که موضوع در آن ظاهر می شود تعیین می شود. اکثر پلتفرم ها موضوعات نشان داده شده را بر اساس دسترسی کاربر به سایت، با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، پسندیدن ها یا جستجوهای قبلی و افرادی که کاربر دنبال می کند، تنظیم می کنند. به عنوان مثال، کاربری که Target را دنبال می کند ممکن است تبلیغات فروشگاه محبوب را مشاهده کند، در حالی که یکی از اعضای گروه جمع آوری لیوان ها، یک فروشگاه آنلاین سرامیک را مشاهده می کند
یک موضوع پرطرفدار چگونه است؟
موضوعات پرطرفدار یا موضوعات جذاب برای مردم اغلب به صورت هشتگ وجود دارد، اما همچنین می تواند کلمات کلیدی ساده ای باشد که به طور مکرر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است. برخی از وب سایت ها دارای صفحات یا لینک های خاصی هستند که به روندها و موضوعات جذاب برای مردم اختصاص داده شده اند، در حالی که برخی دیگر در نتایج جستجو یا در نزدیکی آنها نشان داده می شوند.
پیدا کردن موضوعات جذاب برای سایت
کاربران توییتر معمولا روندهای متناسب با موقعیت مکانی خود را مشاهده می کنند اما قادر به تغییر این مکان در وب سایت توییتر هستند و پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم راحت است. موضوعات پرطرفدار در چندین قسمت در نسخه دسکتاپ سایت نشان داده می شوند، در حالی که روندهای مربوط به دستگاه های تلفن همراه در بخش جستجو یافت می شوند.
تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی
روندها در فیس بوک به پنج دسته تقسیم می شوند: اخبار، علوم و فناوری، ورزش، سرگرمی و سیاست است. با کلیک بر روی یک دسته، کاربران به یک صفحه مرتبط با پست های عمومی و درون شبکه می رسند و موضوعات جذاب برای مردم قابل مشاهده است.
Google Trends با تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی یا موضوعات براساس زمان و مکان محاسبه می شود. Google برای تعیین روند از نویسه های خاص، جستجوی متعدد توسط یک شخص یا عبارات جستجوی نادر استفاده نمی کند.
برچسب های محبوب
اینستاگرام یک صفحه جستجو و کاوش دارد که چندین پوستر مشابه پست هایی را که کاربر دوست داشته یا آنها را دنبال کرده است نشان می دهد و با این کار می توان اقدام به یافتن موضوعات جذاب برای مردم برای تولید محتوا کرد. این صفحه همچنین تصاویر محلی محبوب را نمایش می دهد.
چگونه کسب و کارهای می توانند از موضوعات پرطرفدار استفاده کنند؟
برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم از فرهنگ اینترنت استفاده کنید. Denny به دلیل توانایی خود در استفاده از موضوعات پرطرفدار مشهور است. این روش ممکن است از نظر کاربران عجیب به نظر برسد،
از جمله کاربرانی که با در شبکه های اجتماعی درگیر می شوند. با این حال، لحن بی سر و صدا و استفاده شرکت از میم های اینترنتی (محتوای سریع مانند تصاویر یا عبارات کوتاه که به طور مکرر تقلید می شوند، معمولا برای تاثیرات کمدی است) به گفته کارآفرین منجر به رشد ۱۵۰ درصدی پیروان از سال ۲۰۱۳ شده است.
میم های اینترنتی
به گفتگوی مداوم بپیوندید. بسیاری از برند ها در هنگام پدیده ترند معروف به ‘لباس’ از این روش استفاده کردند. یکی از حاضران در مراسم عروسی تصویری از یک لباس را به صورت آنلاین منتشر کرد و از بینندگان پرسید که این لباس سفید و طلایی است یا آبی و سیاه بود و توانست موضوعات جذاب برای مردم را کشف کند.
این سوال ساده مقدار باورنکردنی تفسیر را برانگیخت، به اندازه ای که نیویورک تایمز در پاسخ مقاله ای درباره رنگ و علم مغز منتشر کرد. شرکت ها از این موقعیت استفاده کردند و اغلب با ترفندی رنگ مارک تجاری خود را با لباس مقایسه می کردند و از سردرگمی مصرف کننده تقلید می کردند.
برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم، چه چیزی را باید دنبال کرد؟
امکان سوءاستفاده از موضوعات پرطرفدار / موضوعات جذاب برای مردم وجود دارد. در واقع، شکستن قوانین توییتر برای سوءاستفاده از روند، در موارد شدید، می تواند منجر به تعلیق حساب شود. اگر کسب و کارهایی می خواهد از موضوعی پرطرفدار استفاده کند، باید به گونه ای به شرایط نزدیک شود که عواقب ناخواسته ای نداشته باشد.
محتوای غیر مرتبط
از ارسال خودداری کنید. توییتر افزودن کلمات کلیدی یا هشتگ های غیرمرتبط به پست ها را برای افزایش دید در نتایج جستجو منصرف می کند. کسب و کارهای باید اطمینان حاصل کنند که پست ها و برندهای آنها به نوعی با موضوع در ارتباط است. ارسال محتوای بی ربط علاوه بر جلب خشم از سایت های شبکه های اجتماعی، باعث ناخوشایند بینندگان می شود و اعتبار را خدشه دار می کند.
درباره تاریخچه یک موضوع تحقیق کنید. این بیشتر در مورد هشتگ ها و کلمات کلیدی اعمال می شود. یک بار دی جیورنو برای تبلیغ کالای خود از هشتگ #WhyIStayed استفاده کرد، متوجه نشد که این برچسب برای گسترش آگاهی از خشونت خانگی تشکیل شده است. این شرکت به سرعت این توییت را پاک کرد و از کاربرانی که ابراز نارضایتی کرده بودند، عذرخواهی کرد.
استفاده از هشتگ در سایت
ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که به بازاریابان جستجوگرها کمک می کند تا درک کنند که مردم به دنبال چه چیزی هستند و چرا پیگیر این موضوع هستند. آنها میتوانند در پاسخ به سوالاتی مانند:
-
چه زمانی باید مقاله بنویسم؟
-
آیا این مقاله عملکرد خوبی دارد؟
-
چگونه می توانم این پاسخ ها را پیدا کنم؟
۷ ابزار مناسب برای پیدا کردن موضوعات محبوب جهت تولید محتوا!
در ادامه، برای شما، ۷ ابزار حرفه ای در زمینه پیدا کردن موضوعات داغ، معرفی خواهد شد.
۱٫ Buzzsumo
Buzzsumo به دلیل راه حل Content Discovery یکی از ابزارهای مورد علاقه محتوا نویسان است. این امکان را برای شما فراهم می کند تا براساس موضوعات جستجو کنید. می توانید با ۱ ساعت، ۳ ساعت، ۶ ساعت، ۱۲ ساعت و ۲۴ ساعت، اخبار دلخواه خود را فیلتر کنید و آنها را دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید اخبار دلخواه خود را بر اساس موضوعات فیلتر کنید. بنابراین، شما می توانید با استفاده از این ابزار، به راحتی اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کمک کند.
۲٫ SEMRush
برای کمک به شما در یافتن آنچه افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنند و اینکه بتوانید موضوعات جذاب برای مردم را پیدا کنید، فقط کافی است تا در این موتور جستجوگر، کلمه کلیدی یا عبارت خود را تایپ کنید و نتیجه فوق العاده آن را در جهت موضوعات جذاب برای مردم را مشاهده کنید کلمات کلیدی مطابقت عبارت، کلمات کلیدی مرتبط و نتایج جستجوی ارگانیک را جلب می کند.
۳٫ Answer The Public
رابط کاربری است که این ابزار را به یکی از موارد مورد علاقه تبدیل می کند. در حالی که این یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی است، اما تجسم زیبایی از داده ها را به نمایش می گذارد.
۴٫ بلومبری
بلومبری دقیقا مانند Answer The Public برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم است. تفاوت اصلی این است که بلومبری سوالات و موضوعات واقعی را نشان می دهد که مردم قبلا در بلاگ ها و انجمن ها درباره آن صحبت کرده اند و این ابزار جهت موضوعات جذاب برای مردم، توسط تیم در Buzzsumo ایجاد شده است.
۵٫ Google Trends
با استفاده از Google Trends می توانید به سرعت داستان ها یا نمودارهای برتر را مشاهده کنید و همچنین در کنار آن، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید. شما می توانید کلمات کلیدی خاص را در سه مرحله سریع جستجو و مقایسه کنید که عبارتند از:
-
کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو در بالا وارد کنید.
-
در صورت نیاز، زمان را تنظیم کنید.
Google Trends همچنین به شما کمک می کند داده های کشور و سوالات مرتبط را پیدا کنید که به شما در راهنمایی استراتژی کلمات کلیدی شما کمک می کند.
۶٫ فیس بوک
فقط یک موضوع را انتخاب کنید و اخبار جدید و پرطرفدار را تماشا کنید و پس از آن، شما قادر خواهید بود تا موضوعات جذاب برای مردم را برای مردم مشاهده کنید.
۷٫ توییتر
شما می توانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید.
موضوعات داغ در توییتر