ترفندها و نکات طلایی در مورد وب سایت عکس

سایت های دانلود عکس به کار همه می آیند. گرافیست ها و طراح ها و تولیدکنندگان محتوا برای پیشبرد کار خود نیاز به تصویر و عکس با کیفیت دارند. کیفیت عکس بسیار مهم است. به همین دلیل هم وب سایت هایی ایجاد شده اند که دسترسی به عکس های با رزولوشن بالا را در دسترس کاربران قرار داده اند. پیدا کردن عکس و دانلود آن به طور رایگان در دنیای اینترنت یک مزیت محسوب می شود. در ادامه چند سایت رایگان دانلود عکس معرفی شده اند.

Freepik و Unsplash از سایت های دانلود عکس

Freepik و از معروف ترین سایت های دانلود عکس هستند. Unsplash عکس های منحصر به فرد زیادی را در خود جای داده است. این عکس ها با کیفیت بالا در دسترس هستند. Freepik مجموعه گسترده ای عکس دارد که شرکت های بزرگ برای تأمین عکس خود از آن استفاده می کنند. عکس با هر موضوعی در این وب سایت پیدا می شود. عکس ها در این وب سایت دارای فرمت های مختلف پی اس دی، وکتور، عکس و آیکون هستند. جست و جو در این سایت بر اساس رنگ هم امکان پذیر شده است.

Dribble و Pexels از سایت های دانلود عکس

Dribble و Pexels هم از دیگر سایت های دانلود عکس هستند. سایت Dribble با این هدف ساخته شده است که گرافیست ها پروژه هایشان را در آن بگذارند. کارفرماهایی که به دنبال گرافیست هستند می توانند سری به این وب سایت بزنند. این سایت مجموعه ای از تصویرسازی های فوق العاده است که می توان رایگان دانلود کرد. سیستم جست و جوی آن قدرتمند است و بر اساس کد رنگ هم ممکن شده است. Pexels حاوی عکس هایی است که گلچینی از وب سایت های رایگان هستند. یک مجموعه فوق العاده در اختیار کاربران قرار داده است. به یک سیستم جست و جوی قوی هم مجهز شده است.

Pixabay و Negative Space از سایت های دانلود عکس

Pixabay و Negative Space هم از سایت های دانلود عکس هستند. Pixabay منبعی است که کلی عکس با کیفیت دارد. جست و جو در بین ۷۸۰ هزار عکس، وکتور و ایلوستریشن کار را برای کاربر ساده کرده است. جست و جو بر اساس جهت و رنگ و اندازه عکس و نوع رسانه امکان پذیر شده است. بر تعداد عکس های وب سایت Negative Space هر هفته افزوده می شود. عکس های این وب سایت در مقایسه با وب سایت های دیگر بسیار با کیفیت تر هستند. دامنه موضوع عکس ها نیز بسیار گسترده است.

Canva و Libreshot از سایت های دانلود عکس

Canva و Libreshot هم در دسته سایت های دانلود عکس جای می گیرند. Canva وب سایتی است که در آن می توان قالب های آماده پیدا کرد. در این وب سایت همه چیز یافت می شود. همه عکس های این وب سایت رایگان نیستند. بخش رایگان هم کامل است و در موارد کمی ممکن است به دانلود عکس های هزینه دار نیاز باشد. Libreshot یک وب سایت شخصی است که عکاسی به نام مارتین ورل آن را به راه انداخته است. او عکس های خود را در موضوعات متنوعی در وب سایت گذاشته است. این عکس ها در هر اندازه ای قابل استفاده هستند. تنها عیب این سایت تعداد کمتر عکس ها نسبت به سایت های دیگر است.

Kaboompics و Picjumbo از سایت های دانلود عکس

Kaboompics و Picjumbo هم از سایت های دانلود عکس به شمار می روند. مدیریت وب سایت Kaboompics را یک خانم گرافیست بر عهده دارد. این وب سایت طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی روزانه در حال دانلود عکس از روی آن هستند. وب سایت های بزرگی در دنیا برای تأمین عکس خود از آن استفاده می کنند.

در این وب سایت بیشتر از هفت هزار عکس متنوع از زوایای مختلف جمع آوری شده است. عکس ها علاوه بر موضوع بر اساس رنگ هم دسته بندی شده اند. Picjumbo مجموعه ای کامل از عکس های رایگان است که خیلی کارآمد هستند. صاحب آن وقتی که وب سایت های دیگر عکس های او را نپذیرفتند دست به ساخت این سایت زد.

Fancycrave و Life of Pix از سایت های دانلود عکس

Fancycrave و Life of Pix را هم می توان جزء سایت های دانلود عکس دانست. Fancycrave بیشتر از کمیت به کیفیت اهمیت می دهد. همه عکس های آن رایگان نیستند. هر روز دو عکس به مجموعه عکس های این وب سایت افزوده می شود. تصویرهای این وب سایت محدود هستند و دسته بندی متفاوتی دارند. پر از عکس های بی نظیر است. این وب سایت را یک آژانس بازاریابی کانادایی به همراه عکاس های خود ساخته اند. عکس های این وب سایت با کیفیت و دارای تنوع زیادی هستند.

بازاریابی

Gratisography و ISO Republic از سایت های دانلود عکس

Gratisography و از دیگر وب سایت های دانلود عکس هستند. وب سایت Gratisography متعلق به رایان مک گایر است. عکس های این وب سایت معمولی نیستند. این عکس ها عجیب و غریب هستند و به درد کسانی می خورد که به دنبال عکس های متفاوت هستند. وب سایت ISO Republic عکس های گسترده ای را ارائه می دهد. عکس هایی که به درد گرافیست ها، وبلاگ نویس ها و بازاریابان می خورد. فعالان شبکه های اجتماعی هم می توانند عکس های مناسبی را در آن بیابند.

شبکه های اجتماعی

Startup Stock Photos و Jay Mantri از سایت های دانلود عکس

Startup Stock Photos یک سایت دانلود عکس رایگان دیگر است که در دسترس کاربران قرار گرفته است. وب سایت عکس ها را برای خلق کردن در اختیار کاربران گذاشته است. وب سایت Jay Mantri هم متعلق به یک عکاس حرفه ای است. آنها که به دنبال عکس های مینیمال عالی هستند، حتماً می توانند در این وب سایت عکس مورد نظرشان را پیدا کنند. این وب سایت فضای ساده ای دارد. ممکن است در نگاه اول این طور به نظر برسد که یک وب سایت برای ارائه نمونه کار است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند دربارهراه های تماس با مشتری

Freerange سایت دانلود عکس

سایت های دانلود عکس که تا الان معرفی کردیم همه دارای عکس های با کیفیت با موضوعات مختلف و البته رایگان هستند. Freerange هم یکی از این وب سایت ها است. وب سایتی که در میان عکس های واقعی آن عکس هایی با طراحی گرافیکی هم یافت می شود.

ادامه مطلب در سایت منبع

سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ مناسب کسانی است که به دنبال عکس خام برای ویرایش و طراحی می گردند. عکس خام دارای فرمت RAW است. این عکس ها فایل هایی هستند که می توان هر تغییری را در آنها ایجاد کرد. عکاس ها و گرافیست ها می توانند با فتوشاپ روی این عکس ها کار کنند و نتیجه بهتری بگیرند. این فرمت برای کارهای حرفه ای امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. سایت های زیادی عکس های خود را با این فرمت در اختیار کاربران گذاشته اند.

قالب ذخیره عکس

حتی در برخی از آنها امکان ویرایش عکس هم وجود دارد. سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ فرمت مناسب عکس برای فتوشاپ سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ عکس هایی را در خود دارد که خام هستند و فرمت RAW دارند. این فرمت یک قالب ذخیره عکس است که در زمان عکاسی اطلاعات نسبتاً زیادی را به وسیله حسگر دوربین ذخیره می کند. می توان گفت تقریباً هم اطلاعات لازم را به ذخیره در می آورد. در صورتی که فایل های غیر خام مانند JPG تنها قسمتی از اطلاعات لازم را ذخیره می کنند.

فرمت غیر خامی مانند JPG

در زمان ویرایش این فایل ها می توان از همه اطلاعات در فایل استفاده کرد. می توان نور و رنگ و تمام مشخصات دیگر را به شکل ایده آلی مورد استفاده قرار داد. تا در نهایت به نتیجه دلخواه درباره عکس دست یافت. شاید بگویید که می توان همه این تغییرات را در روی عکس هایی که فرمت غیر خامی مانند JPG دارند هم انجام داد.

ایده

کیفیت عکس

اما نکته مهم اینجاست که بعد از اعمال این تغییرات متوجه افتی خواهید شد که در کیفیت عکس ایجاد می شود. سایت های دانلود عکس اطلاعات خوبی درباره عکس ها و فرمت آنها دارند. به همین دلیل هم سایت های زیادی هستند که عکس ها را با فرمت خام در خود جمع کرده اند. امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند هم قابلیت ذخیره عکس با این فرمت گذاشته شده است. زمانی می توانید تفاوت این دو فایل را بهتر متوجه شوید که یک بار فایل خام را ویرایش کرده باشید.

تصاویر مناسب برای فتوشاپ

وب سایت عکس با کیفیت بالا

این وب سایت ها عکس ها را با کیفیت بالا برای کاربران در نظر گرفته اند. و RAW-Samples و The Retouching Academy Lab و PhotoSerge و unsplash و Flicker و از این دست وب سایت ها محسوب می شوند. سایت هایی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ Signature Edits سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ است.

در این وب سایت امکان دانلود عکس هایی با فرمت RAW فراهم شده است. اگر دوست دارید بدانید این نوع فرمت برای عکس چه ویژگی هایی دارد، باید دست به ویرایش عکس با این فرمت بزنید. می توانید به سراغ این وب سایت بروید. دانلود عکس در این وب سایت رایگان است. ضمن این که امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها بعد از ویرایش برای کاربران فراهم شده است.

RAW-Samples

RAW-Samples وب سایتی دیگر از این دست است که می توان عکس هایی با فرمت RAW را در آن یافت. دسته بندی این وب سایت آن را برای کاربران در دسته محبوب ها قرار داده است. از همه دوربین های عکاسی در این وب سایت عکس قرار داده شده است. کاربران می توانند بر اساس مدل دوربین عکس مورد نظر خود را از این وب سایت دانلود کنند. تفاوت این وب سایت با هر سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ این است که امکان مشاهده عکس ها در وب سایت وجود ندارد.

عکس پرتره و مدلینگ

ابتدا فایل باید دانلود شود. بعد از دانلود است که می توانید آن را ببینید. سایت هایی دیگر برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ هم سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ است. هدف این وب سایت کمک به عکاس ها و طراح ها برای یاد گرفتن ویرایش و اصلاح رنگ و روتوش عکس است. عکاسان زیادی فیلم های آموزشی روتوش عکس را در این وب سایت به اشتراک گذاشته اند. همچنین، مرجعی برای دانلود عکس پرتره و مدلینگ است. عکس های این وب سایت هم رایگان هستند.

PhotoSerge

PhotoSergeفقط برای دانلود عکس نیست. عکاسی که این وب سایت را به راه انداخته هدف آموزش ویرایش عکس را هم دنبال می کرده است. کاربران می توانند در کلاس های آنلاین این عکاس شرکت و از وب سایت او عکس خام دانلود کنند و در نرم افزار فتوشاپ ویرایش کنند. امکان خرید دوره های آموزشی هم در وب سایت قرار داده شده است. سایت دانلود عکس معرفی چند سایت دیگر دانلود عکس هر سایتی برای تصاویر مناسب برای فتوشاپ عکس ها را به صورت رایگان در اختیار کاربر نمی گذارد.

مجموعه بزرگ عکس

یعنی بعضی از این وب سایت ها عکس با فرمت RAW را غیر رایگان کرده اند. unsplash اما به کاربر اجازه می دهد از عکس ها رایگان استفاده کنند. با عکاس ها و طراحان مشهوری همکاری داشته است و همین مسئله این وب سایت را به یک مجموعه بزرگ عکس مهم بدل کرده است. عکس ها در وب سایت دسته بندی شده اند تا کاربر راحت تر به آنها دسترسی داشته باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک های سریع و آسان در موردبک لینک های رایگان

pxhere.com

عکس هایی که دارای موضوعات مختلف و متنوعی هستند. دانلود همه عکس ها در این وب سایت رایگان در نظر گرفته شده است. طراحان و عکاس ها با مراجعه به این وب سایت ها و مشاهده امکانات آنها خواهند توانست گزینه مناسب مورد نظر را از میان آنها پیدا کنند.

ادامه مقاله در سایت منبع

تسلط داشتن بر سئو سایت و رتبه ی بالا داشتن و در جستجوهای گوگل اول بودن مستلزم داشتن دانش سئو می باشد، فرآیند ساده ای نیست، پیاده سازی و حفظ سئو هم کار ساده ای نیست، موتورهای جستجو با آپدیت هایشان غیر قابل پیش بینی اند، اینکه در هر آپدیت الگوریتم جدیدی را معرفی می کنند و قانون و استاندارد جدیدی معرفی می شود اما اینکه بتوان بر سئو تسلط یافت هم کار دشواری نیست.

با رعایت چند نکته که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم کمک بزرگی به شما برای تسلط بر سئو می باشد:

باخبر بودن از آپدیت ها و الگوریتم های جدید گوگل

گوگل هر از مدتی موتورهای جستجو و الگوریتم های خود را آپدیت می کند و قوانین و استانداردهای تازه ای را برای سئو و جستجوگرهای خود معرفی می کند، با آگاهی از این آپدیت ها می توانید در جریان تغییرات و استانداردهای جدید گوگل باشید. با اطلاع داشتن از این آپدیت ها به راحتی می توانید امتیازات مثبت و منفی گوگل را برای سایت خود و روش هایی که برای بهبود سئو درپیش گرفتید بدانید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

استفاده از روش های استاندارد گوگل

روشهای غیر استاندارد زیادی وجود دارد که سئو سایت را در بازه زمانی کوتاه بهبود و ارتقا می بخشد استفاده از این روشها جریمه سنگینی به همراه دارد و ممکن است سایت شما را از جستجوها حذف کند.

ارتقا

بهینه سازی سایت

بهره وری-بهینه سازی

بهینه سازی سایت که مقداری از آن مربوط به مرحله ساخت و طراحی سایت می شود.

  • بهینه سازی تگ عنوان H1

  • متا تگ

  • بهینه سازی تصاویر

  • بهینه سازی لینک های داخلی

  • بهینه سازی لینک های داخلی

  • و قوی

  • سرعت بالای لود سایت

  • راه اندازی گوگل وب مستر تولز

  • تسلط بر اصطلاحات سئو

  • داشتن دانش استفاده از کلمات کلیدی

سئو داخلی:

سئوی داخلی یا بهینه سازی دورن صفحه، کنترل مستقیم کدهای وب سایت عکس ها متن ها و ویدئوهایی را که در سایت بارگذاری می کنید. سئوی داخلی پایه سئوگذاری سایت می باشد و از اهمیت فراوانی برخوردار است

سئو خارجی :

سئوی خارجی تمام تلاشهای خارج از سایت برای ارتقاء سئو می باشد لینک دادن ها شبکه های اجتماعی، لینک بیلدینگ، ساخت ویدئو و وبلاگ می باشد.

SEM SEARCH ENGINE MARKETING:

بازاریابی با موتورهای جستجو شامل تمام تلاش های بالا بردن بازدید سایت و فروش آن می باشد و از قسمت های مهم سئو می باشد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

PPC:

بازاریابی اینترنتی تبلیغات در ازای کلیک یا پرداخت در ازای کلیک.

برای اینکه تبدیل به یک متخصص سئو شوید و به نکات سئو مسلط شوید، باید بدانید ارتباط کاربران و موتورهای جستجو به چه صورت است؟ و شما چگونه می توانید بهینه سازی موثر محتوا را انجام دهید.

یادگیری اصول اولیه سئو و روش های سئو به سه عامل بستگی دارد:

  • کاربران چه نوع محتوایی می خواهند یا نیاز دارند
  • کارکرد داخلی موتورهای جستجو چیست و چطور کار می کند.
  • ابزارهای سئو و تکنیک های مورد نیاز بهینه سازی وبسایت ها.

برای خود یک وب سایت بسازید

وقتی اصول اولیه سئو و روش های سئو سایت را آموختید حالا وقت آن است که آن ها را به شکل کارآمد استفاده کنید. خیلی از سئوکارهای حرفه ای نیز می گویند از طریق ساختن سایت و آزمون و خطا بسیاری از نکات سئو را یادگرفته اند. پس از تجربه کردن و مواجه با موانع نترسید. هر چه بیشتر در این زمینه ورود کنید به طور عینی تری با مفاهیم سئو مواجه می شوید و ترفند های آن را سریع تر می آموزید.

رایان جونز (یک متخصص سئو)می گوید:

انجام کار سئو را از برندهای بزرگ شروع نکنید. ابتدا سئو را برای خودتان انجام دهید. یک چیزی مثل بلاگ، سایت، یا یک اپلیکیشن بسازید. از خودتان شروع کنید و مهارت های خود را با کمک آن افزایش دهید.

با محتوا بازی کنید محتوا را تغییر بدهید. ساختار و عنوان بندی ها و کلمات کلیدی را متفاوت به کار ببرید و ببینید در صفحات نتایج جستجو () چگونه نمایش داده می شود.

برای شروع بهتر است یک موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و دراینباره محتوای خوب تولید کنید. زیرا باعث بروز خلاقیت و ایده های متفاوتی در محتوای شما خواهد شد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

ابتدای کار برای یادگیری روش های سئو بهتر است روی بهینه سازی محتوای خود کار کنید تا نوشتن آن.

اهمیت یادگیری وردپرس

بیشتر وبسایت ها با وردپرس ساخته شده اند.پس اگر می خواهید یک سئو کار حرفه ای شوید، باید وردپرس را به خوبی بلد باشید.

وردپرس خود بهترین سیستم مدیریت محتوا است علاوه بر اینکه پرکاربرد نیز هست.

وردپرس برای ویژگی هایی که مستقیم (مثل متادیتاها) و غیرمستقیم مثل تجربه کاربری یا (UX) روی عملکرد سئو تاثیر می گذارند بسیار عالی است.

یادگیری گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول

یک متخصص سئو سایت طیف وسیعی از ابزارها را برای بهینه سازی محتوا و آنالیز تاثیرگذاری آن بکار می برد.

ابزار های بهینه سازی محتوا می شناسید؟ شما برای تحلیل سئوی محتوای خود به این ابزار ها نیازمندید. این ابزار ها برای معیارها و اندازه گیری ها و گزارش ها اهمیت دارد. به عنوان یک سئو کار حرفه ای باید به گوگل آنالیتیکس () و گوگل سرچ کنسول () مسلط شوید.

ادامه مطلب