برترین استراتژی‌ها برای گوگل کیورد پلنر

حالا، تقریباً همه می دانند که ، جزو تبلیغات ارزان به حساب نمی آیند. فقط از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ یعنی ده سال پس از اوج گیری گوگل ادز، ارزش کلیک های تبلیغات در گوگل سالیانه ده درصد افزایش یافته است.

بنابراین حتی اگر می خواهید بازدهی تبلیغات در گوگل شما در طول زمان ثابت بماند، باید به فکر بهبود کیفیت تبلیغات خود باشید. یکی از مواردی که در اکثر کمپین ها، امکان پیشرفت را فراهم می کند، کلمات کلیدی منتخب تبلیغ در گوگل شما هستند.

خوشبختانه نسخه به روز رسانی شده ، پیشنهادات مربوط به کلمات کلیدی را بهتر از همیشه در اختیار شما قرار می دهد تا با صرف کمترین انرژی بهترین نتیجه را کسب کنید. اما قبل از اینکه کار با کیور پلنر را آغاز کنید باید با کیورد پلنر آشنا باشید. از طریق این لینک می توانید مستقیما به بخش گوگل کیورد پلنر بروید.

با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی جدید و مفیدی را به کمپین تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. این ابزار هزاران منبع در اختیار شما قرار می دهد تا از میان آنها کلمات کلیدی جدید را ظرف چند دقیقه پیدا کنید. به تازگی گوگل ابزار جست و جوی کلمات کلیدی خود را به روز رسانی کرده تا با تغییراتی که اخیراً در تبلیغات گوگل اعمال شده است، هماهنگ شوند.

قبلاً، کیورد پلنر گزینه هایی را به شما ارائه می داد تا از میان آنها انتخاب کنید:

حالا اما بعضی چیزها تغییر کرده و زمانی که برای بررسی کلمات کلیدی جدید اقدام می کنید، با این صفحه روبرو می شوید.

در این بخش می خواهیم به شما بگوییم چطور از این قابلیت جدید گوگل کیورد پلنر برای بهبود تبلیغات در گوگل خود استفاده کنید.

برای استفاده از گوگل کیورد پلنر، در داشبورد اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) خود در قسمت Tools بخش Planning گزینه ی Keyword Planner را انتخاب کنید. درست است که کیورد پلنر جدید گزینه های جدیدی در اختیار شما قرار می دهد اما در کل و به نسبت به نسخه پیشین کیورد پلنر، شما گزینه های کمتری در اختیاز دارید.

برای بهبود تبلیغات در گوگل می توانید:

  • با استفاده از وارد کردن یک عبارت کلی مرتبط با کسب و کارتان، یک گروه کلی یا با استفاده از یک وب سایت پیشنهادات جدیدی را برای کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل خود دریافت کنید.
  • معیارها و پیش بینی های قیمتی آینده را برای کلمات کلیدی پیشنهادی ببینید.

وقتی می خواهید در مورد کلمات کلیدی جدیدی که قصد اضافه کردنشان به تبلیغات در گوگل خود دارید، ایده بگیرید باید از گزینه اول استفاده کنید.

ایده

پیش از اینکه کلمه کلیدی جدیدی را به کمپین خود اضافه کنید، از ابزار پیش بینی برای سنجش کارایی این کلمات استفاده کنید. برای گرفتن ایده های جدید و کلمات کلیدی مرتبط میتوانید توضیحی در مورد محصول یا خدمات خود ، صفحه فرود و یا صفحه اصلی وب سایت خود یا گروه محصولات خود را درست مثل قبل وارد کنید:

از نوشتن یک جمله یا پاراگراف کامل در این بخش خودداری کنید. مومضوع کسب و کار خودتان را در دو یا سه کلمه خلاصه کنید. یا از کلمات کلیدی که در کمپین های تبلیغات در گوگلشما امتحان خود را پس داده اند استفاده کنید. حالا با داشبورد کاملا متفاوتی مواجه می شوید. همه ی کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جست و جو شده به ترتیب ارتباط نمایش داده میشوند.

اما در ورژن جدید برنامه شما سه ستون Top of page bid (low),” “Top of page bid (high),” را“Account status”: را هم میبینید.

دو معیار اول به ما می گویند در مقایسه با پایین صفحه چقدر باید خرج کنید تا تبلیغات در گوگل شما در بالای صفحه دیده شوند. به جای میانگین هزینه هر کلیک یا هزینه مزایده شما عددی دقیق تر و کاربردی تر در دست دارید.

بیشتربدانید: تبلیغات یوتیوب

می خواهید برای کلمه تبلیغ در گوگل بالا دیده شوید یا پایین صفحه برایتان کافی است؟

این ساده ترین راهی است که از طریق آن می توان شیوه رقابت در گوگل را توضیح داد. در واقع الگوریتم فاکتورهای دیگر مانند CTR و زمان را هم مد نظر میگیرد. معیارهای امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل میزان این پیچیدگی را تعیین می کند و بر روی پولی که شما هزینه می کنید تاثیر می گذارد.

ستون وضعیت اکانت Account status نشان می دهد که آیا قبلا از این کلمه کلیدی در یکی از کمپین های تبلیغات در گوگل خود استفاده کرده اید یا نه. با قرار دادن فیلتر های مخصوص می توانید کلمات کلیدی را بر اساس هزینه مزایده میزان رقابت حجم سرچ. معیارهای دیگر طبقه بندی کنید. با استفاده از این قابلیت می توانید کلماتی را که با بودجه و هدف تبلیغاتی شما هماهنگ نیستند را پیدا کرده و کنار بگذارید.

اما هیجان انگیز ترین ویژگی جدید کیورد پلنر، این است که می توانید آن دسته از کلمات کلیدی را که قبلا در اکانت گوگل ادز خود از آن استفاده کرده اید را فیلتر کنید.

به روز رسانی دیگر به بخش حجم جست و جو و نمودار کلمات کلیدی محبوب اعمال شده است.

حالا دیگر گوگل میزان جست و جو در موبایل و میزان کلی جست و جو را اول نشان می دهد. به هنگام تنظیم تعداد ستون ها می بینید که سه معیار جدید وجود دارد که به صورت پیش فرض انتخاب نشده اند.

  • میزان رقابت
  • سهم نمایش ارگانیک چه درصدی از کلیک ها بر روی کلمه ی مورد جست و جو ارگانیک و چه درصدی پولی هستند؟
  • جایگاه میانگین ارگانیک اگر شما به صورت ارگانیک برای این کلمات رتبه بندی شده اید این معیار می تواند برای شما مفید باشد.

ویژگی های جدید گوگل ادوردز به همین جا ختم نمی شود. گوگل ویژگی جدیدتری را به این ابزار اضافه کرده است که از طریق آن می توانید به پیشینه هر کلمه کلیدی دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید تا شما را از جدیدترین قابلیت های کیورد پلنر آشنا کنیم.

محتوای کامل در سایت منبع

مشاهده دقیق حجم سرچ کلمات کلیدی

بهترین و کامل ترین ابزار انتخاب کلمه کلیدی، کیورد پلنر گوگل است. با استفاده از این ابزار می توانید بر اساس آدرس سایت و کلمات کلیدی، ایده های بیشتری پیدا کنید.

شروع کنید

خرید اکانت گوگل کیورد پلنر

توجه داشته باشید که برای استفاده از کیورد پلنر گوگل باید از فیلترشکن های امن (غیررایگان) استفاده کنید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی از کیورد پلنر

با استفاده از کیورد پلنر می توانید حجم سرچ و رقابت کلمات کلیدی سایتتان را بررسی کند و صدها کلمه کلیدی جدید مرتبط با آن ببینید.

یکی از قابلیت های کیوردپلنر، انتخاب کلمه کلیدی براساس آدرس سایت است. با قرار دادن آدرس سایتتان در کیوردپلنر می توانید حجم سرچ و رقابت کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید.

کیورد پلنر چیست؟

keyword planner ابزار قدرتمند و کاربردی گوگل است که برای تحقیق کلمات کلیدی به ما کمک می کند. موفقیت سئوی یک وبسایت و همچنین یک کمپین تبلیغات کلیکی گوگل، بستگی به انتخاب درست کلمات کلیدی و تحلیل و بررسی آن ها دارد. این ابزار نه تنها کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار ما را پیشنهاد می کند، بلکه میزان جستجوی آن ها و درجه رقابت پذیری هر کلمه را ارائه می دهد. بدین ترتیب با شناخت سلیقه مخاطب می توانیم بازدید سایتمان را افزایش دهیم.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

تعرفه خرید اکانت کیورد پلنر

STANDARD

  • آنالیز کلمات کلیدی رقبا
  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب
  • دسترسی به میلیون ها کلمه کلیدی جدید

۳ ماهه

۱۴ دلار

سفارش

پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط

میزان دقیق حجم جستجوی کلمات

میزان رقابتی بودن کلمات

چرا افراک را انتخاب کنیم؟

۴۰ هزار نفر در طول ۵ سال گذشته به افراک اعتماد کرده اند و این بزرگترین افتخار ماست. مجموعه افراک از بهترین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ تشکیل شده تا بهترین خدمات بازاریابی دیجیتال را به هموطنان ارائه نمایند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

کارشناسان و اکانت منیجر های افراک همگی دارای Certificate رسمی گوگل هستند. و مجموعه افراک یکی از ۳ درصد پارتنرهای پریمیر گوگل است. ما اینجاییم تا به رشد شما کمک کنیم!

مدیریت مقدماتی کمپین توسط کارشناسان افراک، برای شما هیچ هزینه ای نخواهد داشت. برای ما مهم است که بهترین نتیجه را از تبلیغات در گوگل و دیگر تبلیغات خود بگیرید و در کنار شما هستیم!

برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره تخصصی رایگان می توانید با کارشناسان متخصص افراک در ارتباط باشید.

تلاش ما در افراک بر ارائه ی سرویس های گوگل ادز (ادوردز) و دیگر سرویس ها، با بهترین قیمت ها است. هدف ما این است که با قیمت مناسب، امکان استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای همه ی کسب و کار ها فراهم باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند ها و تکنیک های هوشمندانه برایفروش موفق | راهنمای آپدیت شده

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

سوالات متداول

با گوگل کیورد پلنر شما می توانید کلمه کلیدی مناسب سایتتان را انتخاب کنید و برای آن به تولید محتوا بپردازید. حجم سرچ کلمات کلیدی به طور دقیق در کیورد پلنر مشخض شده که با استفاده از آن می فهمید که میانگین ورودی از این کلمه کلیدی در سایت شما چقدر است.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، کارشناسان سئو، مدیران سایت و همه کسانی که می خواهند به تجزیه و تحلیل و دریافت اطلاعات ارزشمند درباره ترافیک جستجوی کلمات کلیدی و ارزش رقابتی آن ها بپردازند، می توانند از این ابزار قدرتمند گوگل استفاده کنند.

با خرید اکانت کیورد پلنر از اکانت فعال گوگل ادز به ایمیل شما دسترسی ارسال می شود و می توانید از همه امکانات آن به صورت نامحدود استفاده کنید.

خیر محدودیتی برای استفاده از اکانت کیورد پلنر اعمال نشده است. با این حال با توجه به محدودیت هایی که گوگل برای استفاده از کیوردپلنر اعمال می کند و همچنین با توجه به اشتراکی بودن این سرویس مشتری بایستی متعهد به استفاده منصفانه از سرویس باشد. در صورتی که استفاده بیش از حد از خدمات کیوردپلنر توسط یکی از مشتریان باعث محدودیت در استفاده مشتریان دیگر شود، با بررسی و تشخیص ، دسترسی مشتری خاطی بدون اخطار قبلی حذف شده و مبلغ پرداختی عودت داده می شود.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید!

خرید اکانت گوگل کیورد پلنر

خرید اکانت گوگل کیورد پلنر توجه داشته باشید که برای استفاده از کیورد پلنر گوگل باید از فیلترشکن های…

۴٫۱۱ از ۹ رای ثبت شده

ادامه مقاله در سایت منبع

ابزار گوگل کیورد پلنر یکی از ابزار های مهم در فرایند تبلیغات مجموعه گوگل است. همان طور که میدانید یکی از روش های درآمدزایی سایت گوگل دریافت تبلیغات سایت ها است. اساس این روش به این صورت است که شما باید بر اساس یک کلمه کلیدی که مورد جست و جوی کاربران قرار می گیرد برای خود یک برنامه تبلیغاتی بچینید. به عنوان مثال در خصوص کلمه کلیدی ‘ تولید محتوا ‘ شما یک پلن تبلیغاتی در گوگل ایجاد می کنید.

کاربران در صورت وارد کردن کلمه ‘ ‘ سایت هایی را که در این زمینه فعالیت می کنند و سئوی درستی دارند توسط گوگل نشان داده می شوند. حال اگر شما با استفاده از ابزار گوگل کیورد پلنر این کلمه را در لیست کلمات کمپین تبلیغاتی خود قرار دهید سایت شما نیز به صورت یک تبلیغ در نتایج این جست و جو و در بالای صفحه نشان داده خواهد شد.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

ابزار گوگل کیورد پلنر

ابزار گوگل کیورد پلنر در واقع به شما کمک می کند که در کلماتی که بیشترین جست و جو را دارند و سایت شما در آن کلمه کلیدی در رتبه های پایین قرار دارد را در صدر نتایج جست و جو به صورت تبلیغ نشان دهد. با استفاده از ابزار شما می توانید مشخص کنید که در جده فعالیت کسب و کار و وب سایت شما چه کلماتی بیشترین جست و جو و ورودی را به سایت شما داشته و از آن ها در کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.

Google keyword planner دانلود نرم افزار

نرم افزار Google keyboard Planner به صورت آنلاین است و شما نمی توانید آن را دانلود کنید. برای اینکه از این ابزار استفاده کنید باید یک اکانت گوگل داشته باشید. این اکانت در واقع همان ایمیل شما است. شما با استفاده از جی میل خود می توانید وارد ابزار گوگل کیورد پلنر شده و از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه google keyword planner

البته این نکته را به یاد داشته باشید که برنامه گوگل کیورد پلنر از سمت سازنده یعنی شرکت گوگل برای کاربران ایرانی محدود شده است و شما باید از ابزار های رفع محدودیت برای دور زدن این تحریم ها استفاده کنید.

Keyword planner فارسی

در واقع Keyword planner فارسی به شما کمک می کند که به راحتی کلمات کلید را برای سئو کردن سایت خود و ایجاد کمپین های پیدا کنید. نتیجه استفاده از این ابزار افزایش کاربران ورودی به سایت ها و بهبود کسب و کار شما است و البته باید به یاد داشته باشید که استفاده از ابزار Keyword planner فارسی نیاز به دانش و تخصص دارد و اگر به صورت مبتدیانه از این ابزار استفاده کنید نه تنها ورودی قابل قبولی کسب نخواهد کرد بلکه ممکن است سرمایه تبلیغاتی خود را هم در مدت زمان کوتاهی به هدر بدهید.

آموزش کامل keyword planner

استفاده رایگان از keyword planner

همین جا باید به شما به صراحت اعلام کنیم که گوگل کیورد پلنر ۱۰۰ درصد رایگان است و البته استفاده رایگان به همین آسانی نیست و شما باید مراحلی را طی کنید تا این ابزار به صورت رایگان برای شما فعال شود استفاده رایگان از keyword planner به این راحتی ها ممکن نیست البته ترفند هایی برای انجام این کار وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. در صورت کلی استفاده از این ابزار در کنار ابزار تبلیغاتی و گل یا همان گوگل ادز کارایی دارد ولی شما می توانید با روش هایی با استفاده رایگان از keyword planner به راحتی کلمات کلیدی خود را به دست بیاورید.

با استفاده از آموزش گوگل کیورد پلنر شما به راحتی می توانید این ابزار را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.

  • در ابتدا باید یک اکانت گوگل ایجاد کرده و با آن وارد گوگل ادوردز شوید. (برای وارد شدن به این سرویس به برنامه های تغییر ای پی و فیلتر شکن نیاز دارید) این ابزار فیلتر نیست بلکه از طرف خود گوگل روی کاربران ایرانی بسته شده است و دلیل آن هم تحریم های آمریکا است.

  • کامل ترین آموزش گوگل کیورد پلنر

  • کامل ترین آموزش گوگل کیورد پلنر

  • صفحه برای شما تغییر شکل می دهد و در واقع وارد حالت حرفه ای می شود، حال در لینک های منوی بالا می توانید عبارت گوگل کیورد پلنر را مشاهده کنید. حال می توانید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید.

ابزارهای keyword

استفاده از برای پیدا کلمات کلید به شما کمک می کند که خیلی سریع سئوی سایت خود را بهبود دهید. همچنین به شما کمک می کنید که خیلی سریع متوجه شوید که کاربران بیشتر از طریق چه کلماتی وارد سایت شما می شوند. در نتیجه روی این کلمات بیشتر کار کرده و ورودی های خود را از این کلمات افزایشی دهید. با استفاده از ابزارهای keyword شما به راحتی می توانید در دو زمینه فعالیت کنید. این دو زمینه عبارت اند از:

پیدا کردن کلمات کلیدی

در این حالت گوگل کیورد پلنر به شما کمک می کند که مورد نیاز سایت خود را پیدا کنید و با استفاده از این کلمات نفراتی که به این کلمات علاقه مند هستند را به سمت سایت خود هدایت کنید. باری این کار باید محتوای مناسب و سئو شده ایجاد کنید.

دریافت اطلاعات مربوط به حجم هر جست و جو در کلمات

در این حالت شما می توانید اطلاعات مورد نیاز در خصوص حجم هر جست و جو در خصوص هر کلمه ای را که مدنظر دارید در گوگل کیورد پلنر پیدا کنید. در نتیجه شما می توانید در خصوص کلمه هایی که برای آن ها برنامه و کمپین دارید اطلاعات مناسبی به دست آورده و از عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنید.

بررسی کاربردهای مختلف کیورد پلنر گوگل

گوگل کیورد پلنر را می توان به عنوان یکی از مورد استفاده قرار گرفته ترین ابزار های تولید شده توسط گوگل شناسایی کرد که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. این ابزار مهم و کاربردی به گونه ای طراحی شده است تا به مدیران یک وب سایت برای انتخاب کلمات کلیدی کمک کند. با استفاده از این ابزار شما به راحتی می توانید بهترین کلیدواژه های مربوط به حوزه فعالیتی خود را مشاهده نمایید. همین مسئله به صورت مستقیم می تواند بر روی سئو و نتایج دریافتی از وب سایت موثر باشد. به صورت خلاصه، کیورد پلنر گوگل ابزاری کاربردی است که برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

آموزش نحوه دسترسی به کیورد پلنر گوگل ادز

چگونه با گوگل کیورد پلنر بر اساس مکان کلمات کلیدی انتخاب کنیم

راه اندازی یک کمپین جدید در گوگل ادز به موارد متنوعی نیاز خواهد داشت. قیمت و میزان سرچ های پیشنهادی را می توان به عنوان یکی از همین موارد به شدت خاص و مهم شناسایی کرد. با استفاده از قابلیت Get Search volume and forecasts، شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و ارزش و وضعیت آن را آنالیز نمایید.

توضیحاتی در مورد Forecast در گوگل کیورد پلنر

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق Forecast گوگل کیورد پلنر چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این ابزار به شما کمک می کند تا میان تقریبی هزینه کلیک بر روی کلید واژه های متنوع را به دست آورید. توجه داشته باشید که این بخش حاوی اطلاعات مفید و به شدت کاربردی می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند و حرفه ای در موردسئو فنی

نکات تکمیلی و سایر مزایای Google keyword planner

البته که استفاده از گوگل کیورد پلنر می تواند با مزایای زیادی برای شما همراه باشد. این سرویس طراحی شده توسط گوگل نه تنها به طراحی و راه اندازی کمپین های متنوع کمک می کند، بلکه با استفاده از این سرویس شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید کلمات کلیدی خوبی را برای سایت خود و مقالات آن انتخاب نمایید. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال استفاده از یک سیستم خوب و قوی و البته معتبر برای انتخاب کلمات کلیدی هستید، استفاده از گوگل کیورد پلنر نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

ادامه خواندن در سایت منبع

گوگل کیورد پلنر ابزاری است که با کمک آن می توانید کلمات کلیدی مهم و مربوط به کسب و کار را پیدا کنید و اطلاعات جامعی از آن ها به دست بیاورید. یکی از ویژگی های قابل توجه این ابزار، رایگان بودن آن است.

گوگل کیورد پلنر چه کاربردهایی دارد؟

حالا که فهمیدیم گوگل کیورد پلنر چیست، بیایید نگاهی به کاربردهای این ابزار داشته باشیم.

  • پیدا کردن کیوردهای جدید

پس از مطالعه آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی در کیورد پلنر جدید، می توانید یک کلمه جامع را وارد کنید و در پاسخ، چندین کلمه مشابه که به حوزه مورد نظر مربوط می شود را دریافت کنید. هر چه کلمه تان جامع تر و کلی تر باشد، کلمات پیشنهادی نیز بیشتر خواهد بود.

  • مشاهده متوسط جستجوهای ماهانه

یکی دیگر از ویژگی های کیورد، مشاهده میانگین تعداد دفعات جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص است. هیچکس نمی خواهد کلمه ای را هدف گذاری کند که کاربران به سراغش نمی روند. از طرف دیگر، تمرکز بر روی کلماتی که آمار جستجوی آن ها بسیار بالا است، منطقی به نظر نمی رسند؛ چون بسیار رقابتی هستند. اینجاست که ابزار به کمک شما می آید. علاوه بر این، با این ویژگی می توانید پی ببرید که کاربران چه کلمات یا عباراتی را برای پیدا کردن یک کالای یا محتوای خاص استفاده می کنند.

به طور معمول هر چه کلمه مورد نظر گسترده تر و جامع تر باشد، تعداد دفعات جستجوی آن نیز بیشتر است و هر چه جزئی تر باشد، تعداد دفعات جستجوی ماهانه آن کمتر خواهد بود. بسته به استراتژی شما، احتمالا تمرکزتان بر روی عباراتی باشد که گستردگی کمتری دارند تا افراد خریدار به سراغتان بیایند.

  • مشاهده هزینه کیوردها

مشاهده هزینه کلمات کلیدی که می خواهید آن ها را هدف گذاری کنید، از دیگر ویژگی های کیورد پلنر است. در گوگل کیورد پلنر می توانید هزینه متوسط تبلیغات خود در نتایج جستجوی گوگل را تخمین بزنید. بنابراین انتخاب بهترین کیورد با کمک این ابزار با توجه به بودجه ای که تعیین کرده اید، آسان است.

چطور می توان از گوگل کیورد پلنر استفاده کرد؟

در ادامه به صورت جزئی تر به کاربردهای keyword planner و نحوه استفاده از آن ها می پردازیم.

همانطور که پیش تر گفتیم، این ابزار رایگان است، اما برای استفاده باید یک حساب «گوگل ادز» داشته باشید. اگر هم حساب گوگل ادز ندارید، جای نگرانی نیست. می توانید تنها در چند دقیقه برای خودتان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

برای ثبت نام، اطلاعات مربوط به خودتان و کسب و کارتان را پر کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از کیوررد پلنر نیازی به داشتن یک کمپین تبلیغاتی فعال نیست، اما باید تنظیمات آن را انجام داده باشید.

در این قسمت دو ابزار متفاوت را مشاهده می کنید:

  • Discover New Keywords
  • Get search volume and forecasts

که هر دو ابزار برای SEOکاربردی هستند.

ابتدا به سراغ Discover New Keywords و کاربردهای آن می رویم. این ابزار برای یافتن کیوردهای جدید، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، بالای قسمت جستجو نوشته شده: «نام محصولات یا خدماتی که به کسب و کارتان مربوط است را وارد کنید.»

توجه داشته باشید که خروجی مورد نظر از کیورد پلنر به اطلاعاتی که شما وارد می کنید بستگی دارد. بنابراین به آن توجه ویژه داشته باشید. برای شروع چند راه وجود دارد:

با کلمه کلیدی شروع کنید: کلماتی که کسب و کارتان را توصیف می کند یا به آن مربوط است (مانند کاهش وزن یا قهوه) را وارد نمایید. همچنین می توانید با افزودن ویرگول، چندین کلمه را همزمان وارد کنید.

با یک وب سایت شروع کنید: با وارد کردن صفحه اصلی یا یک مقاله از وب سایتتان، می توانید چند کلمه کلیدی پیشنهادی پیدا کنید. این ویژگی بیشتر برای استفاده در ادوردز کاربرد دارد.

سپس وارد صفحه نتایج می شوید.

پس از گزینه کشف کیوردهای جدید، نوبت به گزینه Get search volume and forecasts می رسد. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که یک لیست از کلمات کلیدی داشته باشید و بخواهید ارزش هر کدام را پیدا کنید؛ یعنی با این ابزار نمی توانید کیورد جدیدی پیدا کنید.

حالا وارد صفحه ای می شوید که در آن اطلاعات مربوط به کلمات را مشاهده می کنید. علاوه بر این، گوگل پیش بینی می کند که به ازای هر کدام از کیوردهایتان، چه میزان کلیک و بازدید دریافت خواهید کرد.

فیلتر کردن و دسته بندی نتایج در کیورد پلنر گوگل

در کیورد پلنر، فیلترها کمک می کنند تا با محدود کردن کلمات، بهترین کیوردها را پیدا کنید. هر دو ابزاری که در بالا گفته شد، در نهایت به صفحه Keywords Results Page ختم می شود که مشابه زیر است:

قسمت بالای صفحه مربوط به مکان، زبان، موتور های جستجو و بازه زمانی است.

  • Locations یا مکان مربوط به کشور یا کشورهایی است که قرار است آن ها را هدف گذاری کنید.
  • Language مربوط به زبان کلماتی است که می خواهید اطلاعات آن را مشاهده کنید. اگر کلمه شما فارسی است، باید آن را فارسی انتخاب کنید.
  • Search networks مربوط به موتورهای جستجو یا شبکه های پارتنر گوگل مانند یوتوب است. پیشنهاد می شود آن را روی گوگل قرار دهید.
  • Date range بازه زمانی است و معمولا ۱۲ ماه ایده آل است.

ویژگی مهم دیگر صفحه نتایج در کیورد پلنر، گزینه Add Filter است.

این ویژگی شامل موارد زیر است:

  • Keyword Text: این فیلتر به شما کمک می کند تا کیوردهایی را پیدا کنید که حتما شامل یک کلمه یا عبارت خاص می شوند. در چه صورتی باید از این فیلتر استفاده کرد؟ فرض کنید به تازگی خط تولید تیشرت های آبی رنگ را آغاز کرده اید و می خواهید عبارت تیشرت آبی حتما در کیورد باشد. در این صورت از این فیلتر استفاده می کنید.
  • Exclude Keywords in My Account: این فیلتر کلمات کلیدی که هم اکنون در ادوردز در حال استفاده از آن هستید را حذف می کند.
  • Exclude Adult Ideas
  • Avg. Monthly Searches: این فیلتر زمانی مناسب است که بخواهید کلماتی را که به میزان زیادی جستجو می شوند یا میزان جستجوی آن ها خیلی پایین است را حذف کنید. به عنوان مثال، لیستی از کلمات کلیدی آماده کرده اید:

با کلیک بر روی Avg. Monthly Searches نتایج به ترتیب میزان جستجو نمایش داده می شوند.

Competition: با این فیلتر مشخص می کنید که کلمات مورد نظرتان بر اساس میزان رقابتی بودن نمایش داده شود. توجه داشته باشید که Google Keyword Planner برای تبلیغات گوگل طراحی شده است، نه سئو! بنابراین اگر برای مقاصد سئو از این ابزار استفاده می کنید، این فیلتر را نادیده بگیرید چون رقابتی بودن کلمات را صرفا در ادوردز نشان می دهد، نه بر اساس جستجوهای ارگانیک گوگل.

Ad Impression Share: این گزینه نیز برای ادوردز است، بنابراین برای سئو از آن استفاده نمی کنیم.

Top of Page Bid: با این گزینه مقدار مبلغی که حاضرید برای تبلغاتتان برای نمایش در صدر صفحه هزینه کنید را تعیین می کنید. این گزینه برای هدف گذاری کیوردهایی است که توسط مشتریان بالقوه جستجو می شوند. دو گزینه وجود دارد که مربوط به کف و سقف مبلغ مورد نظر است.

Organic Impression Share: این گزینه نشان می دهد که سایت شما برای هر کیورد به طور ارگانیک چند بار نمایش داده می شود. برای استفاده از این ویژگی باید حسابتان را بهGoogle Search Console وصل کرده باشید.

Organic Average Position: این ویژگی نشان می دهد که برای هر کیورد به طور متوسط، چه جایگاهی در نتایج ارگانیک کسب می کنید. این ویژگی نیز نیازمند اتصال به گوگل سرچ کنسول است.

آخرین ویژگی صفحه نتایج، Broaden Your Search نام داد. این ویژگی به شما کیوردهایی را نشان می دهد که به عبارات شما مربوط می شوند. مثلا وقتی واژه Paleo Diet که یک نوع رژیم غذایی است را وارد می کنید، انواع دیگر از رژیم ها یا عبارات مربوط به رژیم، برایتان نشان داده می شود.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، گوگل اطلاعات دیگری را نیز در اختیارتان می گذارد تا با کمک آن ها بتوانید کلمات را بررسی کنید.

Keyword (by relevance) : لیست کلماتی که گوگل آن ها را به کلمه یا سایت تایپ شده توسط شما نزدیک می داند.

Avg. monthly searches: متوسط جستجوی ماهیانه توسط کاربران.

Competition: این مورد ارتباطی با سئو ندارد و تعداد تبلیغ کنندگانی را نشان می دهد که بر روی یک کلمه خاص، قیمت گذاری می کنند. هرچه قیمت گذاری بیشتری انجام بگیرد یعنی مشتریان بالقوه برای آن کلمه بیشتر است.

سئو سایت

Top of Page Bid: این ویژگی نیز نشان می دهد، هر چه قیمت گذاری در آن بیشتر باشد، پتانسیل دیده شدن بیشتری نیز وجود دارد.

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مقاله به این موضوع که گوگل کیورد پلنر چیست و چه کاربردهایی دارد، پرداختیم. با تمام ویژگی ها و امکاناتی که کیورد پلنر در اختیار شما قرار می دهد و در بالا به آن ها اشاره شد، می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای اهداف سئو یا تبلیغات گوگل انتخاب کنید. این ابزارها قابلیت های زیادی را پیش روی شما می گذارند و با انتخاب هوشمندانه کیورد، می توان نتایج موفقیت آمیزی به دست آورد. پیشنهاد می کنیم «آموزش گوگل کیورد پلنر» را هم مطالعه کنید تا نحوه استفاده از این ابزار در سئو و گوگل ادوردز را هم کامل تر یاد بگیرید.

ادامه مطلب