ترفند ها و تکنیک های هوشمندانه برای جلسات آنلاین

بررسی ویدئویی کلاس آنلاین وردپرس (بیگ بلو باتن)

آموزش آنلاین-آموزش مجازی

پلن های وبینار بیگ بلو باتن

وبینار پایه

۴۹۹

هزار تومان
ماهیانه

  • تا ۴۰ کاربر همزمان
  • آدرس اختصاصی شما
  • زمان برگزاری نامحدود
  • ضبط ویدیو اشتراکی
  • پهنای باند نامحدود
  • سرور اشتراکی

وبینار ویژه

۸۹۹

هزار تومان
ماهیانه

  • تا ۶۰ کاربر همزمان
  • آدرس اختصاصی شما
  • زمان برگزاری نامحدود
  • ۷۵ گیگ فضای ضبط ویدیو
  • پهنای باند نامحدود
  • سرور اختصاصی

وبینار حرفه ای

۱,۲۹۹

هزار تومان
ماهیانه

  • تا ۱۰۰ کاربر همزمان
  • آدرس اختصاصی شما
  • زمان برگزاری نامحدود
  • پهنای باند نامحدود
  • سرور اختصاصی

چرا باید از بیگ بلو باتن استفاده کنیم؟

قابلیت ضبط جلسات

در بستر بیگ بلو باتن، امکان ضبط جلسات آنلاین وجود دارد. جلسات ضبط شده برای کاربران در دسترس
خواهد بود تا در صورت تمایل مجددا جلسات را مشاهده و دوره کنند. این امکان باعث شده تا این بستر
یکی از پرطرفدار ترین بستر های ارائه وبینار های آنلاین شود.

هماهنگی با وردپرس

توسعه دهندگان وردپرس هم از بیگ بلو باتن غافل نشدن و یه پلاگین برای هماهنگی هر چه کامل تر این
بستر با وردپرس آماده کردن. پس اگه شما مدیر وب سایت وردپرسی هستین و میخوایین به کاربراتون
وبینار ارائه بدین حتما بیگ بلو باتن رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

امکان ارائه دانشجویان

از بارز ترین ویژگی های محیط بیگ بلو باتن میشه به امکان ارائه دانشجویان به صورت آنلاین اشاره
کرد. در این قابلیت، دانشجویان با استفاده از میکروفون، اشتراک گذاری صفحه نمایش و استفاده از
تخت سیاه می توانند مانند استاد در کلاس، مطالب خود را ارائه نمایند.

امکان ارائه آنلاین فایل ها

بیگ بلو باتن این امکان را به ارائه دهنده میدهد تا بتواند فایل های مختلف را در کلاس به اشتراک
بگذارد. لازم به ذکر است فایل های مختلفی از جمله دو فایل محبوب PDF و PowerPoint را میتوان در
این بستر ارائه نمود.

قابلیت اجرا روی تمامی پلتفرم ها

بیگ بلو باتن به علت ارائه شدن در بستر وب بدون نیاز به نصب نرم افزار های جانبی امکان برگزاری
کلاس های آنلاین را به کاربران خود می دهد. این امکان باعث سهولت اتصال دانشجویان و استاد به
کلاس آنلاین می شود.

تخته هوشمند

پشتیبانی از قلم نوری و امکان تایپ و رسم اشکال روی تخته برای استاد و همینطور برای دانشجویانی
که استاد به آن ها دسترسی اعمال کرده باشد از ویژگی هایی است که در بیگ بلو باتن به خوبی ارائه
می شود.

چت آنلاین

با استفاده از این امکان، دانشجویان می توانند به طور آنلاین با استاد و سایر دانشجویان در کلاس
چت و گفتگو نمایند. همینطور امکان چت خصوصی بین کاربران نیز وجود دارد. لازم به ذکر است در صورت
تمایل، استاد می تواند قابلیت چت خصوصی بین کاربران را در جلسه کلاس غیرفعال نماید.

رای گیری همگانی

قابلیتی که شاید کمی جذاب هم باشد رای گیری همگانی است. در بیگ بلو باتن شما میتوانید با ایجاد
یک نظرسنجی و پرسش همگانی نظر افراد حاضر در کلاس آنلاین خود را در رابطه با یک موضوع بدست
بیارید. همینطور برخی از استادان برای مطرح پرسش های کلاسی کوچک نیز از این قابلیت استفاده
میکنند.

بهینه بودن بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن بهترین کیفیت کلاس آنلاین را به کاربران خود ارائه میدهد زیرا این بستر با متد های
روز برنامه نویسی نوشته شده و با مصرف هر چه کمتر اینترنت تجربه یک وبینار فوق العاده را برای
کاربران خود رقم میزند! همینطور لازم به ذکر است پشتیبانی از زبان فارسی نیز از ویژگی های بارز
آن است.

  • زمان تحویل سرویس اشتراکی تا ۲۴ ساعت و سرویس اختصاصی تا ۴۸ ساعت می باشد.
  • در وبینار های اشتراکی با توجه به اینکه همه کاربران روی یک سرور میزبانی میشن،
    دیگر کاربران نیز میتونن به ویدیو های ضبط شده شما دسترسی پیدا کنن.
  • در تمامی کلاس های آنلاین، وبینار به طور پیش فرض بر روی زبان شیرین فارسی تنظیم
    شده است.
  • تنها در پلن های اختصاصی میتونید فایل PDF پیشفرض بیگ بلو باتن رو تغییر بدین.
  • در تمامی پلن ها امکان راه اندازی وبینار بر روی دامنه وب سایت شما وجود دارد.
  • امکان شخصی سازی در وب سرور های اشتراکی محدود است.

چرا کلاس های آنلاین آریا وردپرس؟

استفاده از سرور های قدرتمند و با کیفیت با بهترین سخت افزار

تیم کارشناسان فنی قوی جهت امور فنی کلاس های آنلاین

ارائه پلاگین اختصاصی با قابلیت های هیجان انگیز

کارشناسان مجرب برای شخصی سازی کلاس های آنلاین شما

راه اندازی صفر تا صد کلاس های آنلاین در کمترین زمان

قیمت مناسب و اقتصادی برای کلاس های آنلاین

اقتصاد

سابقه ارائه بالای بیگ بلو باتن

تنظیم وب سایت وردپرسی شما با بیگ بلو باتن

آموزش های ویدئویی کامل برای کار با کلاس های آنلاین

دمو کلاس آنلاین وردپرس

شما عزیزان با کلیک بر روی دکمه های بالا وارد نمونه کلاس های آنلاین وردپرسی می شوید. این
بستر به عنوان نمونه ای از سرور های ما برای شما عزیزان به طور نمایشی فراهم شده تا با محیط این
کلاس ها بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

وبینار بیگ بلو باتن به راحتی با وب سایت های وردپرسی هماهنگ شده و قابلیت اجرا روی تمامی
وب سایت های وردپرسی رو داره.

در تمامی وب سرور ها امکان راه اندازی وبینار و کلاس آنلاین بر روی وب سایت شما وجود دارد.
به طوری که اگر نام وب سایت شما ariawp.com باشد تمامی کلاس های آنلاین شما بر روی ساب
دامنه مورد نظر شما، به عنوان مثال bbb.ariawp.com قابل راه اندازی خواهد بود.

به علت مشترک بودن وب سرور در کلاس های آنلاین های اشتراکی، امکان شخصی سازی در آن ها محدود
می باشد. اما در کلاس آنلاین های اختصاصی قابلیت شخصی سازی تا حد امکان قابل پیاده سازی
می باشد.

همانطور که در ویژگی های بارز بیگ بلو باتن اشاره کردیم، این کلاس آنلاین به علت تحت وب
بودنِ آن، بدون نیاز به نصب نرم افزار های جانبی قابلیت اجرا بر روی تمامی سیستم عامل ها از
جمله اندروید و iOS را دارا می باشد.

شما عزیزان برای خرید کافی است تا کلاس آنلاین مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را ثبت
سفارش نمایید. کارشناسان آریا وردپرس در اولین فرصت با شما ارتباط گرفته و تمامی مراحل نصب
را با بهترین کیفیت از صفر تا صد برای شما انجام خواهند داد.

وبینار های بیگ بلو باتن به خوبی قابلیت اجرا بر روی تمامی دامنه ها از جمله دامنه های
ایران آی آر را دارا می باشند.

تمامی کلاس های آنلاین بیگ بلو باتنی که توسط آریا وردپرس ارائه می شوند به صورت پیش فرض بر
روی زبان فارسی تنظیم شده و پشتیبانی کاملی را از زبان فارسی در اختیار کاربران قرار
می دهند.

بله در کلاس های آنلاین اختصاصی آریا وردپرس امکان راه اندازی کلاس های آنلاین بدون نیاز به
وب سایت وردپرسی برای کاربران در دسترس است.

کلاس آنلاین های بیگ بلو باتن برای ارائه آموزش زبان، آموزش هنر های دستی، آموزش
کامپیوتر و برنامه نویسی و تمامی مواردی که می توان آن ها در وبینار آنلاین ارائه
داد
؛ کاربردی می باشند. همچنین بیگ بلو باتن به علت گستردگی قابلیت های آن از
برای ارائه وبینار آنلاین برای مدارس، دانشگاه ها و موسسات می باشد.

به علت قدرتمند بودن بیگ بلو باتن امکان ارائه کنفرانس های گروهی برای شرکت ها و موسسات در
دسترس است. همچنین شما می توانید جلسات کاری خود را نیز در بیگ بلو باتن راه اندازی کنید.

بله در کلاس های آنلاین اختصاصی آریا وردپرس امکان راه اندازی کلاس های آنلاین بدون نیاز به
وب سایت وردپرسی برای کاربران در دسترس است.

مقایسه قابلیت های بیگ بلو باتن با ادوبی کانکت و اسکای روم

ویژگی ها

بیگ بلو باتن

ادوبی کانکت

اسکای روم

قابلیت ضبط

اجرا بر روی تمامی دستگاه ها

هماهنگی با وردپرس

اتاق استراحت

چت فارسی

قابلیت اجرا بدون نرم افزار

اتاق زیر مجموعه

مصرف بهینه اینترنت

امکان برند سازی

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

چت آنلاین

رای گیری همگانی

سهولت استفاده

یادداشت های اشتراکی

امکان ارائه دانشجویان

شخصی سازی ویژه

امکان ارائه آنلاین فایل

محیط فارسی

تخته هوشمند

امکان اشتراک ویدئو

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار ایمیل خود را ثبت کنید.

گروه آریا وردپرس فعالیت خود را از سال ۹۵ و با هدف یک مرجع کامل در زمینه وردپرس آغاز کرد. سعی ما بر این است تا به مشکلات شما پاسخ دهیم و شما را برای داشتن یک سایت وردپرسی پر قدرت همراهی کنیم.

ادامه مقاله در سایت منبع

برگزاری جلسه آنلاین روز به روز رواج بیشتری می یابد. برگزاری این نوع جلسات مزیت های متعددی دارد. شاید نداشتن محدودیت جغرافیایی و عدم اتلاف زمان در رفت و آمد، از اصلی ترین دلایلی باشند که سبب رونق این نوع جلسات شده اند. با وجود مزیت های مختلف، نقطه عطف گسترش جلسات آنلاین را می توان شیوع همه گیری ویروس کرونا دانست. به دلیل محدودیت های مختلف ناشی از شیوع این ویروس، شرکت های بزرگ و کوچک، همگی به برگزاری جلسه آنلاین روی آوردند.

با افزایش مجموعه هایی که جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار می نمایند، یافتن راه هایی برای تاثیرگذاری بیشتر این جلسات، دغدغه اغلب مدیران است. برگزاری جلسات به صورت آنلاین نکات خاص خود را دارد و بدون شک با برگزاری جلسات حضوری متفاوت است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات طلایی برگزاری جلسات آنلاین آشنا نماییم. با ما همراه باشید:

انتخاب بستر مناسب برای برگزاری جلسه آنلاین

اولین قدم برای برگزاری جلسه آنلاین، این است که بستر مناسب برگزاری جلسه را انتخاب کنید. شما می توانید جلسه آنلاین خود را از طریق واتس آپ، اسکایپ، زوم یا … برگزار نمایید. این پلتفرم ها از نظر تعداد ظرفیت نفرات، سرعت اینترنت مورد نیاز و … با یکدیگر متفاوتند. بهتر است با امکانات و قابلیت های آشنا شوید.

با آگاهی می توانید پلتفرم ایده آل را بهتر انتخاب کنید. برای مثال واتس آپ یک پلتفرم در دسترس است که می تواند برای جلسات ۴ نفره ایده آل باشد. اغلب افراد نحوه کار با این پلتفرم را نیز می دانند. اما در صورتی که قصد نمایش فایل مثل پاور پوینت را دارید، بهتر است به سراغ دیگر پلتفرم ها بروید. چون این قابلیت برای این پلتفرم تعریف نشده است.

ایده

اسکایپ پلتفرم دیگری است که امکانات خوبی برای نمایش فایل پاورپوینت و … دارد. البته برای استفاده از این پلتفرم نیاز به سرعت بالای اینترنت دارید. بنابراین پلتفرم مناسب کاملا متناسب با نیاز شما انتخاب می شود. به این نکته هم دقت کنید که بسترهای مناسب برگزاری جلسات آنلاین با بسترهای مناسب برگزاری کلاس های آموزشی متفاوت است.

استفاده از لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه

دومین دغدغه کسانی که قصد برگزاری جلسه آنلاین دارند، وسیله مناسب است. انتخاب میان لپ تاپ و گوشی، وابسته به شرح وظایف و برنامه شما در جلسه آنلاین می باشد. اگر می خواهید فایلی ارائه کنید، بهتر است از لپ تاپ استفاده کنید.

اگر تنها شنونده هستید و ممکن است گاهی اعلام نظر کنید، می توانید به راحتی با گوشی نیز در جلسه آنلاین شرکت نمایید. در هر دو حالت، بهتر است از هدست استفاده کنید. استفاده از هدست باعث می شود تمرکز بهتری بگیرید و صداهای اضافی محیط کمتر ایجاد مزاحمت نمایند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کاملایندکس نشدن | راهنمای آپدیت شده

در صورتی که قصد استفاده از دوربین را دارید، بهتر است از یک دوربین با کیفیت مناسب استفاده کنید. به هنگام صحبت کردن به دوربین نگاه کنید. اغلب افراد به اشتباه به صفحه نمایش نگاه می کنند. سعی کنید دوربین هم سطح با چشمان شما قرار گیرد تا تصویر مناسبی از شما نمایش داده شود.

تامین الزامات برگزاری جلسه آنلاین

در برگزاری جلسه آنلاین لازم است از نظر فنی سیستم خود را چک کنید تا مشکلی نداشته باشد. برای مثال قبل از جلسه میکروفون و دوربین را چک کنید و از کارایی آنان اطمینان حاصل نمایید. لپ تاپ یا گوشی شما باید به اندازه کافی شارژ داشته باشد. به سرعت اینترنت در دسترس خود نیز توجه کنید. استفاده از دیگر برنامه ها، ممکن است باعث افت سرعت اینترنت شما شود.

برای مثال استفاده از اینستاگرام() می تواند سرعت اینترنت شما را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهد. همچنین نوتیفیکیشن های واتس آپ، تلگرام و … را بی صدا کنید. این پیام رسان ها ممکن است در جلسه ایجاد مزاحمت نمایند. همچنین توصیه می شود، چند کار را به صورت همزمان انجام ندهید و بر روی جلسه تمرکز کنید.

تلگرام

انتخاب محل برگزاری جلسه نیز اهمیت دارد. یک مکان آرام و بی صدا انتخاب کنید. اگر از دوربین استفاده خواهید کرد، به نور محیط دقت کنید. محلی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد و ضد نور نباشد. توصیه می شود دیوار پشت سر خود را سفید رنگ انتخاب کنید. محیط های شلوغ و پر زرق و برق، تمرکز بیننده شما را بر هم می زند. اگر می خواهید مخاطب رسمیت جلسه را بیشتر احساس کند، لباس مناسب تن کنید.

تهیه راهنمای جلسه قبل از برگزاری

قبل از برگزاری جلسه آنلاین، راهنمایی تهیه کنید و برای مدعوین جلسه ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی مدعوین از الزامات، آگاهی کافی دارند و می توانند به راحتی در جلسه شرکت نمایید. برای مثال می توانید بستر جلسه را معرفی کنید و به مدعوین بگویید که پلتفرم مربوطه را از کجا تهیه نموده و چگونه نصب نمایند.

می توانید توصیه های لازم را نیز قبل از جلسه ارسال کنید. برای مثال می توانید از حاضرین بخواهید که از اینترنت با حداقل سرعت مشخصی استفاده نمایند یا فایل ارائه خود را با فرمت پی دی اف بارگذاری کنند. نفری را برای پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات احتمالی تعیین کنید.

به تفاوت جلسات آنلاین و حضوری توجه کنید!

اگر به دنبال برگزاری جلسه آنلاین موثری هستید، باید به تفاوت های این نوع جلسات با جلسات حضوری توجه کنید. برای مثال در جلسات آنلاین طولانی، احتمال پرت شدن حواس حاضرین بیشتر است. بنابراین تلاش کنید، جلسات را در زمان های کوتاه تری برگزار نمایید.

همچنین تعاملی بودن جلسات و جلب مشارکت افراد می تواند مفید باشد. سعی کنید لحن یکنواخت و خسته کننده ای نداشته باشید. لحن شما به عنوان میزبان و برگزار کننده، می تواند تاثیر زیادی در سطح انرژی برای تمرکز و دقت داشته باشد. به این نکته نیز توجه کنید که در جلسات آنلاین، خستگی و کم انرژی بودن شما بیشتر جلب توجه می کند.

به ویژه اگر تنها قرار است صدای شما شنیده شود، سعی کنید زمانی که انرژی کافی دارید، جلسه آنلاین برگزار نمایید. در جلسات آنلاین، سعی کنید همزمان با دیگران صحبت نکنید. در صورتی که متوجه صحبت دیگر حاضران شدید، صحبت خود را قطع کنید. صحبت با مکث و با آرامش نیز می تواند گیرایی مطالب شما را بیشتر کند.

آداب و رسوم جلسات را به جای آورید

برگزاری و مدیریت جلسات آداب و رسومی دارد. در برگزاری جلسه آنلاین نیز باید این آداب و رسوم را به جای آورید. این کار باعث می شود تا جلسات رسمی شوند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

برای مثال در ابتدای جلسه، لازم است تا مدیر یا دبیر جلسه، حاضرین را معرفی نماید. اگر مدیریت جلسه را بر عهده دارید، از حضور حاضرین تشکر کنید. زمان پایان جلسه را اعلام کنید و دستور جلسه را قبل از هر کاری قرائت کنید. برای جلسات آنلاین نیز صورت جلسه تهیه کنید و آنها را مستند کنید. مصوبات جلسات را پیگیری کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

در حالی که اکثر تبلیغ کنندگان ایالات متحده سعی می کنند با استفاده از تبلیغات شش ثانیه ای یوتیوبی به اشکال جدیدی از قصه گویی ویدئویی دست پیدا کنند، سوال عجیبی که پیش می آید، این است که چرا بسیاری از برندهای هندی بیشتر از دیگران بر تولید محتوای ویدئویی بر پایه قصه گویی آن هم به صورت های طولانی تر مسلط شده اند؟

تولید محتوا-بازاریابی محتواتولید محتوا-بازاریابی محتوا

422″ />

شش نمونه از برندهای برنده هندی در قصه گویی ویدئویی

شش عدد از ویدئوهایی که طی دو ساله گذشته توسط سه برند هندی در یوتیوب آپلود شده اند، همگی بیش از یکصد میلیون بازدید داشته اند. این ویدئوها شامل ‘Hyundai | Celebrating 20 Years of Brilliant Moments’ (هیوندای / بیست سال پر از لحظات درخشان) بود که در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ در صفحه یوتیوب هیوندای هندوستان بارگذاری شد.

خطر اسپویل:

وقتی قرار است مراسم گرامیداشت ۲۰ سال فعالیت این خودروی کره جنوبی در هندوستان را از طریق محتوای قصه گویی ویدئویی مشاهده کنید که باعث می شود ارتباط عاطفی این برند با ۵٫۳ میلیون مشتری که در این کشور دارد، عمیق تر شود، حتما یک جعبه دستمال کاغذی کنار خودتان داشته باشید.

اگر هیوندای فقط یک بار این کار را کرده باشد، احتمالا با خودتان می گویید خوش شانس بوده است. ولی در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۸ هم این صفحه ویدئویی منتشر کرد تحت عنوان “Hyundai | Celebrating 20 Years of Brilliant Moments | Duty,” (هیوندای / بیست سال پر از لحظات درخشان / انجام وظیفه).

این ویدئوی ۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه ای هم تا کنون ۲۰۳ میلیون بازدید کننده داشته است. محتوای این پست قصه گویی ویدئویی شامل روایت داستان «ارتشی با سانترو» است که احساسات کاملا متفاوتی را ایجاد می کند. بنابراین نمی توان گفت که این امر به خاطر فقط خوش شانسی این برند و تحریک احساسات بوده است.

حالا به سراغ قصه گویی ویدئویی برند LG

حالا به سراغ قصه گویی ویدئویی برند LG در یوتیوب برویم که در ۱۶ ماه مه ۲۰۱۸ ویدئویی به عنوان «داستان نوآوری ال جی – گرامیداشت ۲۱ سال برندینگ بودن» برویم.

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

این ویدئوی ۴ دقیقه و ۳۹ ثانیه ای تا به حال ۱۷۷ میلیون بازدیدکننده داشته است. در واقع این ویدئو که برای گرامیداشت ۲۱ سال فعالیت این برند در هندوستان تهیه شده است، داستان پدری را روایت می کند که در کلاس درس ریاضی پدرش، از بین صد سوال، فقط به سوال پاسخ صحیح می دهد.

می بینید که هیچ چیز شانسی نیست.

برای اینکه مطمئن شوید، خودتان قصه گویی ویدئویی برند ال جی بر روی کانال یوتیوب ال جی هندوستان در تاریخ ۱۱ ماه مه ۲۰۱۷ را ببینید. عنوان این ویدئو این است: “LG Astronaut Brand TVC Ad Film – ۲۰ Years Anniversary Story Video – Life Is Good 2017.”

این ویدئوی سه دقیقه و ۴۹ ثانیه ای تاکنون ۱۰۴ میلیون بازدیدکننده داشته است و ۲۰ سالگی حضور این برند در هندوستان را با استفاده از یک نوستالژی گرامی می دارد. در این ویدئو داستان مادری روایت می شود که دخترش بزرگ شده و فضانورد شده است.

اما فکر نکنید این پایان ماجراست!

حالا به سراغ قصه گویی ویدئویی برند Samsung

در نمونه دیگری برند سامسونگ در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ ویدئویی را روی کانال سامسونگ هندوستان بارگذاری کرده که “Samsung Bixby Voice Assistant-MND mother helps daughter with #VoiceForever” نام دارد. این ویدئوی دو دقیقه ای تا کنون ۱۱۰ میلیون بازدیدکننده داشته و از زندگی یک بیمار مبتلا به بیماری نورون حرکتی الهام گرفته شده است.

این بیماران توانایی حرکت و صحبت را از دست می دهند. در واقع این قصه گویی ویدئویی، روایت کننده تلاش مشترک سامسونگ و بنیاد Asha Ek Hope، اولین بنیاد غیردولتی هندوستان برای حمایت از این بیماران است. سامسونگ با همکاری این بنیاد تلاش کرده است تا اولین دستیار شخصی سازی شده AI Voice را برای این بیماران طراحی و تولید کند تا صدای ایشان شود.

اگر بازهم می خواهید مطمئن شوید، ویدئوی “Samsung India Service (SVC) –We’ll take care of you, wherever you are,” (خدمات سامسونگ هندوستان – هرجا که باشید، از شما مراقبت می کنیم) را تماشا کنید که در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶ بارگذاری شده و تبدیل به پربازدیدترین ویدئوی سال ۲۰۱۷ شد.

این ویدئوی چهار دقیقه ای تاکنون ۲۱۰ بازدیدکننده داشته است:

این محتوای ویدئویی به روایت داستان مهندس جوانی می پردازد که برای سامسونگ کار می کند و برای رسیدگی به شکایت یکی از مشتریان به منطقه ای دوردست می رود. تلاش های او باعث می شود که لبخند بر لب کودکانی بنشیند که تلویزیون سامسونگ برایشان وسیله ای برای جشن گرفتن همه لحظات خاصشان است.

ظهور قصه گویی ویدئویی در هندوستان و آمریکا

در حال حاضر یوتیوب در هندوستان رواج زیادی دارد. این پلتفرم ویدئویی که متعلق به گوگل است، در طی عمر ده ساله خود در آن کشور توانسته است حدود ۸۰ درصد از کل بازدیدهای اینترنتی هند را به خود اختصاص دهد. بر اساس گزارش هایی که در سال ۲۰۱۸ از سوی YouTube Brandcast ارائه شده است، فقط از طریق گوشی های تلفن همراه ماهیانه ۲۲۵ میلیون کاربر فعال دارد.

ولی باید توجه داشت که هیچ برندی در آمریکا نتوانسته است به شکلی که هیوندای هند، ال جی هند و سامسونگ هند توانسته اند از هنر قصه گویی ویدئویی بهره بگیرند، از این روش استفاده کند. چرا؟ شاید به این خاطر که بیشتر آژانس های تبلیغاتی آمریکایی فرمت های شش ثانیه ای تبلیغاتی را برای افزایش دسترسی مخاطبان و بسامد بیشتر نام برند خود ایده آل می دانند.

همچنین تبلیغات بسیار بزرگ از طریق Google Ads به عنوان بخشی که به کمپین های سنتی افزوده می شود، به فروش می رسند. چنین نگاهی، ویدئوهای یوتیوب را به شکل برنامه های تلویزیونی می بیند و تبلیغات ویدئویی را فقط تبلیغات تلویزیونی کوتاهی می بیند که باعث ایجاد اختلال در روند پخش برنامه ها می شوند.

اما آیا چنین دیدگاهی موثر است؟

حقیقت این است که در سال ۲۰۱۶ یوتیوب به بررسی بیش از ۳۰۰ کمپین تبلیغاتی پرداخت و متوجه شد که از هر ده تبلیغ، نه تای آنها باعث می شوند که تبلیغ مورد نظر بیشتر در ذهن مخاطبین باقی بماند. این خبر خوبی است، البته اگر در یک آژانس تبلیغاتی کار کنید. بینندگان شما، محصول شما را که یک تبلیغ بوده است، به یاد دارند.

• ولی آیا این کار روش موثری برای بازاریابی محصول یا برند مشتری شماست؟

بازاریابی

• آیا شش ثانیه زمان برای تغییر قلب و ذهن و فکر افراد طی سفر مشتری کافی است؟

• و یا اینکه برای تاثیر بیشتر و آگاهی سازی در مورد برند، توجه بیشتر به برند و تصمیم گیری برای خرید، نیاز به تولید محتوای ویدئویی طولانی تری دارید؟

این ها معیارهایی هستند که برای مشتری شما اهمیت دارند، نه به یاد آوردن تبلیغات! بنابراین لازم است که برندهای فعال در ایالات متحده سوالاتی را از آژانس های تبلیغاتی خود بپرسند.

از جمله:

• چقدر طول می کشد تا ویدئوی تبلیغاتی باعث شود ذهن فرد درباره برند ما تغییر کند؟

• آیا باید برای بیان داستان خود آنقدر عجله کنیم که از وقت بیشتر نشود، یا اینکه باید قالب طولانی تری را برای تولید محتوا به روش قصه گویی ویدئویی جذاب تر انتخاب کنیم؟

• آیا بین اینکه تا کی تبلیغ ما دیده می شود و دانستن درباره آن افزایش پیدا می کند و توجه به برند ما و تصمیم گیری برای خرید از ما رابطه ثابتی وجود دارد؟

و اگر برخی افراد در آژانس های تبلیغاتی چیزهای احمقانه ای می گویند مثل اینکه مصرف کنندگان حوصله تماشای این ویدئوها را ندارند و حوصله و توجهشان به اندازه توجه یک ماهی گلی است از آنها بپرسید:

که آیا اصلا با اصطلاح «تماشای پی در پی» آشنا هستند؟

به عبارت دیگر، مردم هنوز هم به داستان های جذاب توجه می کنند. در واقع اگر چیزی وجود داشته باشد این است که مصرف کنندگان حالا بیش از هر زمان دیگری توجه می کنند.

طبق نظرسنجی بینندگان بین المللی ویدئوهای آنلاین که توسط Ogilvy and The Young Turks در ماه مه ۲۰۱۸ منتشر شد، ۶۸ درصد از حدود ۲۴۰۰ پاسخ دهنده، اینگونه گزارش کرده اند که میانگین جلسات ویدئویی آنلاین آنها بیش از سی دقیقه بوده است و حدود ۴۰ درصد هم گزارش کرده اند که متوسط جلسات آنلاین آنها بیش از یک ساعت بوده است.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که این ها اتفاقات معمول زندگی هستند، به طوری که ۷۳ درصد افراد گزارش کرده اند که در هفته بیشتر از سه روز بیش از سی دقیقه به مشاهده ویدئوهای آنلاین پرداخته اند و ۲۹ درصد گفته اند که روزانه یک ساعت یا بیشتر به تماشای ویدئوهای آنلاین می پردازند.

خودتان حساب و کتاب کنید و ببینید که این گزارش چیزی بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ برابر بیشتر از مدت زمان توجه ماهی گلی، یعنی ۹ ثانیه است.

بنابراین این گزارش ها چه معنایی برای برندها و آژانس های تبلیغاتی آنها دارد؟

معنای این گزارش ها آن است که مردم توجه می کنند، اما موانع بیشتر شده است. در واقع اگر بخواهید توجه کسی را جلب کنید، باید این کار را انجام دهید، ولی چگونه؟

جلب توجه مخاطبان از طریق قصه گویی ویدئویی

طی سال ها مطالعات متعدد نشان داده اند که مغز ما بیشتر از آنکه خود را درگیر حقایق سخت و بی روح کند، عاشق قصه گویی و داستان است. داستان ها هم گویا هستند و هم به راحتی در یاد و حافظه باقی می مانند و همین امر به برندها اجازه می دهد که بتوانند پیوندهای احساسی قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارهای وایده های نوآورانه برایسایت ثبت آگهی

و به همین دلیل است که محتواهای ویدئویی آنلاین بهترین روش و رسانه برای قصه گویی هستند. اما چگونه باید از محتواهای ویدئویی آنلاین، محتواهای قصه گویی ویدئویی ساخت و داستان های جذاب و هیجان انگیز را نقل کرد؟ کافی است کمی به عقب برگردید و شش محتوای قصه گویی ویدئویی منتشر شده در کانال های یوتیوب را دوباره ببینید.

هر کدام از آنها دارای شخصیت هایی هستند که حتی اگر در هند هم زندگی نکنید، به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

راس هاکرو، فیلمساز برنده جایزه و نویسنده «بی سروسامان: تکنیک های قصه گویی برای تدوینگران فیلم و سینما» می گوید:

«شخصیت ها / موضوعات پورت های هر داستان هستند. آنها هستند که بینندگان را مجاب می کنند داستان شما را بشنوند و ببیننند. در واقع این شخصیت های داستان شما هستند که با بینندگان ارتباط برقرار می کنند و آنها را وادار به همدلی با خود می کنند.

به عبارتی می توان گفت بینندگان در قالب شخصیت ها فرو می روند و یا این که دست کم آنها را با خودشان مقایسه می کنند». علاوه بر اینها هر شش محتوای قصه گویی ویدئویی که معرفی کردیم، دارای قوس داستان یا ساختار طرح بودند و این چیزی نیست که یوتیوب یا برندهای مدرن خلق کرده باشند.

ریشه های که قصه گویی به دوران ارسطو باز می گردد. همانجایی که او می گوید یک داستان خوب نیاز به شروع، میانه و پایان دارد.

هاکرو در کتاب خود این سوالات را پرسیده است:

  • چرا مهم است که قوس داستان چقدر طول کشیده است؟

خلاصه بگویم: به خاطر سیر تکاملی داستان. بدون قصه گویی چطور می خواهید توضیح دهید که چگونه و کجا گربه ای که دندانی شمشیر مانند داشته است در جنگل شما را تعقیب کرده است؟یا اینکه شخصی فلان گیاه را خورد و شفا پیدا کرد ولی دیگری گیاه دیگری را شبیه همان بود را خورد و مریض شد؟

انسان ها اطلاعات مهم خود را به وسیله قصه گویی منتقل می کنند. ذهن انسان با قوس های داستانی و به طور کلی با داستان به تکامل رسیده و می رسد و داستان ها همچنان به عنوان یکی از مهم ترین اجزای فرهنگ ما باقی می مانند.

  • اما داستان چقدر می تواند طولانی باشد؟

آنقدر که بتوانید به هدفتان برسید. اگر برنامه «NPR’s Scott Simon: چگونه داستان بگوییم» را تماشا کرده باشید، حتما شنیده اید که این ژورنالیست آمریکایی و مجری برنامه Weekend Edition Saturday در شبکه NPR می گوید:

« داستان باید هدفی داشته باشد. منظورم این نیست که یک درس اخلاقی بدهد یا حتی تلنگری به کسی بزند، بلکه باید هدف داشته باشد. چیزی که مردم از آن استفاده کنند».

  • چقدر طول می کشد تا به این هدف برسیم؟

« داستان را باید به صورت بخش های کوتاه بیان کرد، اصلا اهمیت ندارد چقدر طول می کشد؛ می تواند ۲۰ ثانیه باشد، می تواند کتابی به اندازه کتاب دن کیشوت شود».

نتیجه گیری

داستان ها در هر فرهنگی به عنوان وسیله ای برای سرگرمی، آموزش، حفظ فرهنگ و القای ارزش های اخلاقی به کار گرفته می شوند.

بنابراین حتی اگر برای برندی در ایالات متحده کار تبلیغاتی می کنید، باز هم باید وقتی را صرف فهمیدن این موضوع کنید که چرا بسیاری از برندهای فعال در هندوستان تا این حد بر هنر تولید محتوای قصه گویی ویدئویی تسلط پیدا کرده اند و چرا برندهای محدودی هستند که در آمریکا به دنبال چنین روشی هستند.

ادامه مطلب

مشاوره سئو

سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم کلی و عام است. این واژه به تنهایی نمیتواند بیانگر همه واقعیت در مورد هدف گذاری و استراتژی شما باشد.

سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم کلی و عام است. این واژه به تنهایی نمیتواند بیانگر همه واقعیت در مورد هدف گذاری و استراتژی شما باشد. امروزه اهمیت سئو و بهینه سازی سایت به اندازه ای افزایش یافته است که اهمیت دریافت مشاوره سئو از ارکان اصلی پیشرفت و کسب جایگاه در موتور های جستجو می باشد.

برای درک بهتر این عبارت بهتر است به معنای اصلی آن توجه کنیم یعنی Search Engine Optimization یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو.

ولی آیا به راستی هدف نهایی شما موتورهای جستجو هستند؟ یا مخاطبینی که از این درگاه به سایت شما وارد میشوند؟ ما معتقدیم که سئو مخفف عبارت Search Experience Optimization است یعنی بهینه سازی تجربه کاربر هنگام جستجو.

هدف اولیه در فعالیت های مرتبط با سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است ولی هدف اصلی ما باید افزایش مخاطبین واقعی سایت، که موجب افزایش میزان فروش یا بهبود نرخ جذب تبلیغات می شود. اینجاست که نقش یک مشاور سئو نمایان میگردد و اهمیت مشاوره سئو حرفه ای چند برابر می گردد.

چه زمانی به مشاوره سئو نیازمندیم؟

شما همیشه به مشاور سئو نیاز دارید ولی نقش مشاور در هر زمان متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال هنگام راه اندازی اولیه سایت مشاور سئو در انتخاب اسم، نام دامنه، شرکت طراحی سایت، شرکت ارائه دهنده هاست، امکانات مورد نیاز سایت و … شما را همراهی خواهد کرد. همین مشاور برای یک سایت در حال کار میتواند اقدامات و پیشنهادات کاملا متفاوتی را ارائه نماید. سعی کنید قبل از شروع پروژه وب سایت خود مشاوره سئو را انجام دهید تا استراتژی مشخصی از همان ابتدا در سایت شما ایجاد شود.

جلسات مشاوره به دو مدل اصلی شامل “مشاوره تخصصی” و “پرسش و پاسخ” تقسیم می شود. همه جلسات به صورت آنلاین و به مدت ۱٫۵ ساعت برگزار می شوند ولی تفاوت اصلی در آمادگی کارشناس پیش از جلسه است.

پرسش و پاسخ

تاریخ و ساعت برگزاری جلسه مشخص شده و شما پاسخ سوالات خود را در طول جلسه از کارشناس دریافت می کنید. این جلسات برای افرادی مناسب است که دانش بالایی در حوزه سئو دارند و در بخشی از پروژه خود دچار چالش یا ابهام هستند. در نتیجه با تشریح دقیق صورت مساله پاسخی کاربردی و اجرایی دریافت می کنند.

مشاوره تخصصی

پیش از برگزاری جلسه چالش ها و ابهامات خود را برای ما ارسال کرده و دسترسی به پنل گوگل سرچ کنسول را فراهم می کنید. مشاور شما سایت را با ابزارهای متنوعی آنالیز کرده و یک گزارش وضعیت از آن تهیه می کند. در طول جلسه مشاوره تخصصی علاوه بر بررسی وضعیت فعلی سایت راهکارهای عملی برای بهبود آن به شما ارائه می شود. با توجه به اینکه جلسات مشاوره تخصصی نیازمند صرف زمان زیادی برای بررسی و تحلیل هستند هزینه بالاتری نسبت به جلسات پرسش و پاسخ دارند.

جلسات مشاوره به چه صورت برگزار می شود؟

جلسات مشاوره سئو به صورت آنلاین و به مدت ۱٫۵ ساعت برگزار می شود. در جلسات آنلاین شما امکان تهیه ویدیو و مرور آن پس از برگزاری را خواهید داشت.

تفاوت جلسه پرسش و پاسخ با جلسه مشاوره چیست؟

جلسات مشاوره با بررسی قبلی و ارائه راهکارها در طی جلسه برگزار می شود ولی در جلسات پرسش و پاسخ مشاور شما پیشینه ذهنی از وضعیت پروژه نداشته و در طول جلسه سوالات شما را به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهد.

پس از برگزاری جلسه امکان ارتباط با مشاور داریم؟

جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ در زمان و روز مشخصی برگزار می شود. تلاش ما بر این است که پاسخ های کاربردی و شفاف به کلیه سوالات شما در طول جلسه بدهیم. در صورتیکه پس از پایان جلسه سوالات یا ابهامات دیگری برای شما ایجاد شود می توایند درخواست برگزاری جلسه جدید داشته باشید.

تیم سئو و بازاریابی دیجیتال

از اولین تماس تا بیشترین فروش در کنار شما هستیم.

خدمات سئوقیمت سئو

  1. تعیین هویت برند، شعار تبلیغاتی و رنگ سازمانی
  2. مشاوره برای شناسایی هدف گذاری های مناسب، متناسب با زمینه کاری و نوع فعالیت شما
  3. مشخص نمودن استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای دست یابی به اهداف مشخص شده
  4. تهیه پروپوزال و RFP برای سایت و امکانات مورد نیاز آن
  5. تخمین هزینه های راه اندازی سایت و تبلیغات اینترنتی و مقایسه با پتانسیل های درآمد زایی تجارت شما
  6. نظارت بر روند سفارش، ثبت قرارداد، اجرا و ارائه پروژه طراحی سایت شما به منظور تایید صحت انجام کار و رعایت استانداردهای سئو و طراحی سایت
  7. طرح ریزی استراتژی محتوایی و پیاده سازی آن در سایت؛ براساس نوع مخاطب، موضوع سایت و کلمات کلیدی هدف گذاری شده
  8. ارائه فیلم و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای دانش تخصصی و میزان کارایی نیروهای شرکت شما که در روند تهیه و انتشار محتوا تاثیرگذارند
  9. معرفی استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی و مشخص نمودن مسیرهای دسترسی به آنها از دیگر خدمات در زمینه مشاوره سئو می باشد

مشاور سئو کیست؟

طی سال های اخیر ارزش و جایگاه کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل بیشتر و بیشتر شده است. همین امر موجب شده عباراتی مانند کارشناس سئو یا متخصص سئو به گوش بسیاری از فعالان حوزه وب آشنا باشد و افراد بسیاری در زمینه مشاوره سئو فعالیت کنند. رفته رفته شرکت ها و تجارت های بزرگتر به این نتیجه رسیدند که بهتر است تیم تولید محتوا و سئو تشکیل داده و بصورت مستقیم بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند.

نیاز به دانش تخصصی و پیگیری علم روز در کنار وقت محدود مدیران هویت دیگری را میطلبید به نام مشاور سئو. این روزها افرادی هستند که خود را مشاورین سئو میدانند، بصورت مستقیم برای شما و تجارت شما کاری انجام نمیدهد ولی دستورالعمل ها و آموزش های مورد نیاز را در اختیار مدیران و کارمندان آنها قرار میدهند و مشاوره سئو حرفه ای را ارائه می دهند.

مفاهیم و ابزارهای سئو بسیار گسترده شده و در چندین زمینه قابل بحث هستند، هرکدام از آنها نیازمند دانش و تخصص فنی هستند که موجب میشود در مواردی یک شرکت به بیش از یک مشاور سئو نیازمند باشد. در این مقاله تلاش داریم مفهوم دقیقی از مشاور سئو ارائه داده و لیستی از انتظاراتی که در در یافت مشاوره سئو باید به آن های پاسخ داده شود تهیه شده است. در نظر داشته باشید که ممکن است همه ی این تخصص ها را در یک نفر نیابید و کاملا طبیعی ست که بیش از یک مشاور سئو در کنار خود داشته باشید.

۳۵ انتظار منطقی از مشاوره سئو

معمولا در جلسه مشاوره سئو اطلاعات جامعی و کاملی در اختیار مدیران سایت قرار می گیرد تا بتوانند با استراتژی کلی سئو سایت آشنا شوند. در ادامه با مجموعه فعالیت های مشاوران سئو آشنا می شویم.

  1. تعیین و مدیریت بودجه شما برای سئو؛ مدیریت هزینه ها و راهنمایی در زمینه انتخاب بهترین مسیر براساس بودجه شما.
  2. آشنایی کامل با تجارت شما، بررسی رقبا، محصولات، خدمات، مشتریان و مخاطبین شما.
  3. بهینه سازی ساختار محتوای صفحات سایت، بکارگیری کلمات کلیدی در فضای مناسب شامل عنوان، تصاویر، متن و …
  4. جستجو و تحلیل کلمات کلیدی هدف، اولویت بندی و مرحله بندی کلمات کلیدی، شناسایی پتانسیل های موجود و نتایج کسب شده.
  5. تعیین استراتژی محتوایی و ساختار صفحات سایت، تعیین صفحات لندینگ مناسب برای کلمات کلیدی هدف.
  6. بازنویسی عنوان و توضیحات صفحات و ترکیب عبارات هدفمند برای جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو.
  7. شناسایی ۱۰ کلمه یا عبارت کلیدی برای هدف گذاری در فضاهای مختلف سایت شامل صفحه اصلی، دسته بندی ها و مقالات.
  8. بهبود رابط کاربری سایت، افزایش تعداد بازدید صفحه برای هر کاربر و کاهش ضریب خروج.
  9. شناسایی و برطرف کردن خطاهای رایج در وبسایت؛ بهینه سازی صفحه ۴۰۴، ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲، خطاهای دسترسی گوگل به صفحات، محتوای تکراری، ایرادات فایل txt، بررسی نقشه سایت، شناسایی لینک ها خراب در سایت، بررسی وضعیت سرعت صفحات و موبایل فرندلی بودن آنها، بررسی نحوه نمایش در مرورگرها و سایزهای مختلف صفحه نمایش.
  10. پیاده سازی تکنیک های لوکال سئو، درج بر روی نقشه گوگل و تعریف صحیح از شبکه های اجتماعی و اطلاعات تماس شما.
  11. تعریف یک مسیر کاری مشخص و هدف گذاری مرحله ای برای تولید محتوا و کسب جایگاه.
  12. بررسی دلایل موفقیت رقبا و الگوبرداری از تکنیک های بکار گرفته شده توسط مشاوره سئو.
  13. پیگیری تغییرات در زمینه کاری شما و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیش رو، شناخت صحیح الگوریتم های گوگل و تکنیک هایی که موجب جریمه سایت میشوند.
  14. تضمین بهینه سازی سایت شما برای کاربر و موتور جستجو.
  15. تولید محتوای کاربردی و مفید، شناسایی موضوعات و مقالاتی که در بازار کاری شما به آن توجه زیادی نشده است. آموزش استانداردها و تکنیک های نگارش محتوا مطابق با اصول سئو به تیم تولید محتوای شما.
  16. پیشنهاد متن مناسب برای دکمه ها و بنرها و تعریف صحیح از call to action در سایت متناسب با هدف گذاری های شما.
  17. شناخت کافی از سیستم های مدیریت محتوای استاندارد مانند وردپرس، جوملا یا دروپال.
  18. آشنایی عمومی با دستورات کدنویسی HTML و CSS.
  19. آشنایی با استانداردها و فاکتورهای مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی، سبد خرید و صفحه محصول.
  20. آشنایی کامل با ابزارهای مدیریتی سئو مانند گوگل وبمستر و گوگل انالیتیکز.
  21. طرح ریزی ساختار مناسب برای لینک سازی داخلی و نحوه ارتباط صفحات مهم با یکدیگر.
  22. تعیین استراتژی لینک سازی خارجی، کلمات لینک شده هدف، ریپورتاژ آگهی، تکنیک های لینک سازی چریکی و روش های سئو کلاه خاکستری.
  23. بهینه سازی منو سایت، سایدبار، فوتر و مسیرهای دسترسی داخلی.
  24. تعیین ساختار آدرس دهی صفحات و نحوه بکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحه.
  25. تعیین KPI مناسب برای تخمین عملکرد سایت و دست یابی به اهداف.
  26. ارائه گزارشات ماهیانه از میزان بازدید، جایگاه کسب شده در کلمات هدف و نحوه رفتار کاربران در سایت.
  27. بهینه سازی حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و … . ایجاد ارتباط درست میان صفحات اجتماعی و سایت اصلی.
  28. مشاوره برای نحوه انتشار محتوا در کانال های عمومی مانند سرویس های اشتراک ویدئو، ارسال خبرنامه ایمیلی و شبکه های اجتماعی.
  29. رعایت استانداردهای اولیه برندسازی در فضای وب و نحوه معرفی نا شما به موتورهای جستجو.
  30. بررسی وضعیت هاست و دامنه شما از نظر کیفیت و تاثیرگذاری بر عملکرد سایت.
  31. مشاوره برای کمپین های تبلیغات کلیکی و فضاهای مناسب برای تبلیغات بنری.
  32. ارائه مشاوره و تحلیل کاربردی به شما برای تصمیم گیری در بازطراحی سایت، تغییر دامنه یا تغییر هاست.
  33. پاسخ دهی به سوالات و ابهامات شما با ادبیات قابل فهم و قابل پذیرش بدون بکارگیری عبارات پیچیده و خلاصه شده.
  34. مشخص نمودن نقشه راه، زمان های نتیجه گیری و برآورد حدودی از زمان و میزان موفقیت شما .
  35. عدم تضمین کسب رتبه ۱ گوگل یا رسیدن به تعداد مشخصی بازدید، بلکه تضمین رعایت اصول و استانداردهای تایید شده.