نکات طلایی و ارزشمند در مورد آموزش ux به همراه نمونه های کاربردی

دیروز هنگام بازی با موبایل یک تجربه کاربری بسیار بد داشتم که منجر به پاک کردن بازی از گوشی شد. اینجا بود که به اهمیت طراحی تجربه کاربری پی بردم. اگر به محض نصب یک برنامه آن را از گوشی خود پاک کرده اید، آن برنامه تجربه کاربری بدی را برای شما رقم زده است. اگر بلافاصله با حضور در یک سایت، از آن خارج شده اید، آن سایت طراحی تجربه کاربری درستی نداشته است.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله را مطالعه نمایید

در ادامه مقاله به آموزش ux رایگان خواهیم پرداخت. اگر شما هم می خواهید با ویژگی های یک طراحی تجربه کاربری درست و مناسب آشنا شوید، حتما تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

طراحی تجربه کاربری چیست؟

در ابتدای مقاله آموزش ux رایگان باید کلمه ux یا تجربه کاربری را تعریف کنیم. Ux مخفف عبارت User Experience است. سازمان جهانی استاندارد، تجربه کاربری یا User Experience را اینگونه تعریف می کند:

رفتار، احساسات و بینشی که یک کاربر هنگام استفاده از یک محصول نسبت به آن پیدا می کند.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر طراحی تجربه کاربری را تعریف کنیم، یعنی اینکه کاربر هنگام استفاده از محصول ما چه فکری دارد. چه احساسی به او دست می دهد و چه رفتاری را از خود نشان می دهد. در صورتی که استفاده از محصول ما برای کاربر خوشایند باشد، یعنی تجربه کاربری خوبی را با استفاده از محصول ما تجربه کرده است.

ما انسان ها همواره به دنبال بهینه کردن محیط زندگی مان هستیم. بنابراین طراحی تجربه کاربری از اولین تلاش ها برای استفاده ساده تر از هر نوع ابزار یا تغییر محیط برای آسان کردن زندگی شروع شده است. همه اختراعات انسان از ابتدای زندگی تا به امروز به دنبال بهبود تجربه کاربری ما برای زندگی روی زمین بوده است. اما این اصطلاح را برای اولین بار دان نورمن استفاده کرد که در دهه ۹۰ میلادی به عنوان طراح تجربه کاربری به شرکت اپل ملحق شد.

توجه کنید که طراحی تجربه کاربری مناسب یعنی ارائه راه حل های ساده و بدون پیچیدگی در کنار کارایی داشتن و سرگرم کننده بودن محصول.

آنچه باید درباره طراحی تجربه کاربری بدانید، نقش مهمی است که در ی سایت و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو ایفا می کند. همانطور که می دانید آنچه که بیش از هر چیزی برای اهمیت دارد، رضایت مخاطبان این موتور جستجو است. توجه کنید که تجربه کاربری خوب مخاطب را ترغیب می کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند. در غیر این صورت مخاطب فورا از سایت شما خارج می شود. همین نرخ پرش باعث کاهش رتبه سایت شما خواهد بود. بنابراین از نقش طراحی تجربه کاربری در جذب مخاطب و افزایش رتبه سایت نباید غافل بود.

در ادامه آموزش ux رایگان به این خواهیم پرداخت که چگونه یک تجربه کاربری را طراحی کنیم و طراحی یک تجربه کاربری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

طراحی تجربه کاربری را چگونه انجام دهیم؟

در ادامه آموزش ux رایگان باید بدانیم که چگونه یک تجربه کاربری را به درستی طراحی کنیم.

کار یک طراح تجربه کاربری، پیش از تولید محصول شروع می شود.

گام اول، برای طراحی تجربه کاربری باید مخاطبین خود را بشناسیم. ما باید بدانیم که این محصول را چه کسی قرار است از ما بخرد. این فرد چه ویژگی ها و نیازهایی دارد و با توجه به خصوصیات مخاطب وجود کدام عامل باعث سخت شدن استفاده از محصول می شود. برای شناخت مخاطب و نیازهایش باید پژوهش و تحقیق انجام دهیم.

گام دوم طراحی تجربه کاربری ترسیم پرسونای مخاطب است. در این مرحله ما باید با تحقیق و پژوهش به تمام خصوصیات مخاطبمان دست پیدا کنیم. منظور از خصوصیات موضوعاتی است که کاربر به آنها علاقه دارد یا از آن ها متنفر است. باید بدانیم عموم مخاطبین ما چه تفریحاتی دارند، تحصیلات آنها تا چه اندازه است، شغل و میزان درآمد آنها به چه صورت است. مخاطبین ما مجرد هستند یا ممکن است متأهل باشند و موضوعاتی از این دست.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

در واقع پرسونای مخاطب یک تصویر ذهنی از مخاطب به ما می دهد و به ما کمک می کند تا از این طریق تا حدودی محصولمان را شخصی سازی کنیم. شخصی سازی محصول تأثیر زیادی را در یک طراحی تجربه کاربری خوب خواهد داشت و به جذب بیشتر مخاطب خواهد انجامید.

گام سوم طراحی تجربه کاربری ایده پردازی است. در این مرحله برای پاسخ به نیاز مشتریان خود ایده پردازی کرده و طرح های مختلف ارائه می دهید.

ایده

گام چهارم طراحی تجربه کاربری، ساخت نمونه اولیه است. در مورد سایت باید مسیری که کاربر از طریق آن وارد سایت می شود تا دسترسی به صفحه یا محصول مورد نظر، طراحی شود. یعنی کاربر وارد سایت ما می شود و می خواهد یک مقاله بخواند. مسیر یعنی اینکه کاربر برای پیدا کردن مقاله مورد نظرش باید به کدام قسمت صفحه برود و روی کدام دکمه کلیک کند. آیا باید صفحه را اسکرول کند و کلی تلاش کند تا قسمت مورد نظر را پیدا کند. یا اینکه به آسانی می تواند به مقاله مورد نظر دسترسی داشته باشد.

گام ششم طراحی تجربه کاربری این است که نمونه های ساخته شده را از طریق آزمون و خطا بررسی کرده و بهترین نمونه را انتخاب می کنید. برای سایت می توانید از ab تست استفاده نمایید.

گام بعدی طراحی تجربه کاربری، اجرای محصول است. بعد از انتخاب طرح مناسب باید آن را اجرا کنید.

در نهایت بعد از اجرای پروژه برای اینکه بدانید آیا طراحی تجربه کاربری موفق بوده یا نه، باید از مخاطبین خود نظرسنجی کنید.

یک طراحی تجربه کاربری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک طراحی تجربه کاربری خوب ویژگی های زیر را خواهد داشت:

• محصول نهایی کاربردی است و یک ارزش برای کاربر ایجاد می کند. به این معنی که استفاده از محصول یک تأثیر مثبت برای کاربر به دنبال دارد و نیاز او را رفع می کند

• محصول به سادگی طراحی شده است و کاربر به سادگی می تواند از آن استفاده کند که به معنای یک طراحی تجربه کاربری جذاب است.

• طراح تجربه کاربری از سوگیری های شناختی که موثر بر تعامل با کاربران، آگاه بوده و مانع از ورود این سوگیری ها به طراحی محصول است.

تفاوت تجربه کاربری با رابط کاربری چیست؟

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

در آموزش ux رایگان باید به تفاوت تجربه کاربری با رابط کاربری اشاره کنیم. چرا که اغلب افراد در ابتدا این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفته و گاها به جای هم به کار می برند. همانطور که گفتیم تجربه کاربری یعنی حسی که مخاطب هنگام استفاده از محصول، تجربه می کند. این حس ممکن است خوشایند یا ناخوشایند باشد.

اما رابط کاربری که با طراحی تجربه کاربری تفاوت دارد به معنای تمام عناصر بصری محصول است که آن را قابل استفاده می کند. مثلا برای خرید از سایت به یک دکمه خرید در صفحه سایتمان احتیاج داریم.

تفاوت رابط کاربری با طراحی تجربه کاربری در موارد زیر خلاصه می شود:

یکی تفاوت در هدف اصلی است. هدف رابط کاربری جذابیت و بهبود کیفیت محصول است. اما طراحی تجربه کاربری تلاش می کند تا به کارایی محصول اضافه کند. این دو همچنین در رنگ ها و ابزارهای مورد استفاده و نیز عناصر مورد توجه تفاوت دارند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته های ارزشمند و حرفه ای دربارهآخرین الگوریتم گوگل که نباید نادیده گرفت

ادامه مطلب

احتمالا در مباحثی که مربوط به طراحی یک وب سایت می شود، جملاتی از UX و UI شنیده باشید. با وجود رابطه ی نزدیک این دو در بحث طراحی سایت، اما از لحاظ مفهومی و همچنین روندکاری با یکدیگر متفاوت می باشند که ما قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

UI چیست؟

UI (User Interface) که یک فعل و انفعال بین کاربر و یک وسیله ی دیجیتالی یا یک محصول است، برای مثال صفحه ی لمسی تلفن های همراه یا لمس دکمه ای که با آن شما قهوه ی دلخواه خود را از قهوه ساز انتخاب میکنید. در ارتباط با وب سایت ها وبرنامه ها ‘UI’ مربوط به تصویری که میبینیم و احساسی ک به ما میدهد، می شود.

طراح UI در طراحی باید به آیکون ها ،دکمه ها با وظایف مختلف (خرید، ثیت و …) ،تایپوگرافی، رنگ ها و فاصله ها دقت کند. UI وظیفه دارد به بالا بردن کیفیت ،جذایت و تاثیر گذاری بر روی کاربر کمک کند.

در سال ۱۹۷۰ برای استفاده از کامپیوتر باید از رابط های دستوری مانند عکس زیر استفاده می گردید. در واقع کامپیوتری با رابط گرافیکی، آیکون ها، Button ها یا حتی mouse وجود نداشت! زبان های برنامه نویسی تنها راه انتقال دستور کاربر به سیستم بودند و در نتیجه افراد زیادی توانایی استفاده از کامپیوتر را نداشتند.

در سال ۱۹۸۱ گروهی از مهندسان کامپیوتر با طراحی کامپیوتر شخصی Xerox PARC، رابط گرافیکی کاربر را به دنیا معرفی کردند که از پنجره ها، آیکون ها، منوهای radio button ،drop-down و checkbox ها استفاده می کرد. با استفاده از این ابزار، امکان باز کردن، انتقال و پاک کردن فایل به سادگی برای کاربران ایجاد شد.

هر چند که این گرافیک قابل مقایسه با گرافیک امروزی نیست اما در آن زمان تحولی بزرگ محسوب می شد. این تحول باعث شد افرادی به جز برنامه نویسان هم بتوانند از سیستم های کامپیوتری استفاده کنند. در سال ۱۹۸۴ تیم Apple اولین کامپیوتر رومیزی Macintosh با رابط کاربری چند پنجره ای و دارای قابلیت کلیک موس را منتشر کردند.

امروزه طراحان UI رابط های مختلفی را برای وب سایت ها، اپلیکیشن های دسکتاپ و موبایل طراحی می کنند و عناصر گرافیکی بسیاری به این رابط ها اضافه شده است.

UX چیست؟

واژه UX در سال ۱۹۹۰ به وسیله Don Norman از گروه Apple بیان شد. بر طبق توصیف خود او: «تجربه کاربری شامل تمام جنبه های تعاملی کاربر با شرکت، خدمات و محصولات آن است.».

«این اصطلاح را بیان کردم چون فکر می کنم رابط انسانی و قابلیت استفاده، دو مفهوم بسیار نزدیک به هم هستند. می خواستم تمام جنبه های تجربه شخص از سیستم، شامل گرافیک طراحی صنعتی، رابط کاربری، تعامل فیزیکی و راهنمای کاربر را پوشش دهم.»

«نخستین الزام برای یک تجربه کاربری نمونه، برطرف کردن نیاز مشتری بدون ایجاد زحمت و دردسر برای او است. سپس باید سادگی و ظرافت را در تولید محصول در نظر گرفت تا مشتری لذت داشتن محصول و استفاده از آن را بچشد.»

«تجربه کاربری حقیقی فراتر از فراهم نمودن نیازهای بیان شده و ارائه ویژگی های چک لیست مشتری است. برای دستیابی به تجربه کاربری با کیفیت بالا در یک شرکت، باید ادغام بدون مرزی از خدمات متفاوت مانند مهندسی، طراحی صنعتی و گرافیکی، بازاریابی و طراحی رابط وجود داشته باشد.»

بازاریابی

در نتیجه UX فقط به جنبه های بصری محصول محدود نمی شود. مفهوم تجربه کاربری دارای بعدهای بسیاری است و کل تجربه های فرد در مسیر استفاده از محصول را در برمی گیرد. مانند:

  • روند حرکت مشتری برای آشنایی با محصول شرکت شما
  • دنباله کارهای انجام شده مشتری برای ارتباط با رابط کاربری
  • افکار و احساسات کاربر در روند تلاش برای دستیابی به هدف خود
  • برداشت کلی مخاطب جدا از نحوه تعامل

آموزش مرتبط: آموزش UX

طراح UX باید از تحویل محصول یا سرویس مورد نظر، رفع نیازهای مشتری و دستیابی او به نتیجه دلخواهش اطمینان پیدا کند. تجربه احساسی خوب یا بد ما از یک وب سایت می تواند تعیین کننده استفاده یا عدم استفاده مجدد ما از آن شود. بدیهی است که اهمیت این موضوع در فروش یک محصول یا افزایش مخاطبان به قدری است که به عنوان ارائه دهنده یک سرویس، حتما باید به آن توجه داشت.

به بیان Don Norman و Jakob Nielsen :

«تمایز تجربه کلی کاربر (UX) از رابط کاربری (UI) بسیار اهمیت دارد؛ هرچند واضح است که UI بخش بسیار مهمی از طراحی است.»

در خصوص سوال: تفاوت ui و ux درچیست؟ گوگل یکی از بهترین نمونه های قابل ذکر می باشد. همان طور که می دانید رابط کاربری گوگل بسیار ساده است. فقط یک لوگو، نواری برای جست وجو، تعداد کمی button و صفحه ای برای نمایش نتایج جست وجو در آن مشاهده می شود. زمانی که عبارتی برای جست وجو نوشته شود، کاربر در کم تر از یک ثانیه به نزدیک ترین دانش دیجیتالی بشر از موضوع مورد نظر دست خواهد یافت.

تصور کنید اگر برای هر جست وجو ۱۵ ثانیه زمان مورد نیاز باشد، چه احساسی به شما دست می دهد؟ در این صورت حتی با وجود رابط کاربری مناسب، تجربه کاربری شما از گوگل بسیار متفاوت با احساسی که هم اکنون نسبت به گوگل دارید، خواهد بود.

Ken Norton سرمایه گذار Google Ventures، مدیر تولید قبلی گوگل:

«تمرکز UX روی خط سیر کاربر برای حل یک مشکل و تمرکز UI روی نحوه نمایش سطوح محصول و عملکرد آن است.»

Andy Budd از بنیان گذاران Clearleft، بنیان گذار UX London:

« تفاوت ui و ux چیست؟ را باید اینگونه پاسخ داد: دغدغه طراح UX جنبه های مفهومی فرآیند طراحی است، در حالی که تمرکز طراح UI بر روی عناصر ملموس تری است.»

Craig Morrison سرپرست تولید در RecordSetter، بنیان گذار Usability Hour:

« تفاوتی بین طراحی UX و UI وجود ندارد زیرا دو مسئله غیرقابل مقایسه با یکدیگر هستند.»

Patrick Neeman مدیر طراحی محصول در Apptio، بنیان گذار Usability Counts:

« به طور کلی UI درباره طراحی بصری و طراحی اطلاعات در صفحه نمایش است. UX درباره تجربه کلی کاربر است و نمی تواند فقط به صفحه نمایش محدود شود.»

محتوای کامل در سایت منبع

سرفصل های پست

UX (تجربه کاربری) چیست

UX مخفف User Experience است و به فارسی تجربه کاربری معنی می شود. ولی به شکل دقیق و مفهومی UX چیست؟

اگر مخاطبین سایت شما نتوانند به خوبی از امکانت سایتتان بهره ببرند یک حس بدی را نسبت به سایت شما پیدا خواهند کرد و اگر برعکس مخاطبین وب سایت شما به راحتی بتوانند از سایتتان در جهت رفع نیازشان استفاده کنند یک حس خوبی را نسبت به سایت شما کسب خواهند کرد، این حس را می توان در قالب تجربه کاربری دانست.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای سریع و آسان در موردتبلیغات گوگل ادسنس | آپدیت نهایی

دونالد نورمن که UX را ابداع کرده چنین تعریف می کند:

تجربه کاربری شامل تمام جنبه های تعاملی کاربر با شرکت، خدمات و محصولات آن است.

معنی UX به شکل ساده:

اگر بخواهم به عبارتی ساده تر تجربه کاربری را تعریف کنم رفتار، خصوصیات و احساسات در استفاده از یک محصول یا خدمات را تجربه کاربری آن محصول یا خدمات می گویند.

مثال از فضای آنلاین برای درک بهتر تعریف تجربه کاربری:

مثال از فضای غیرآنلاین برای درک بهتر تعریف تجربه کاربری:

حال مثال دیگری به غیر از فضای اینترنت برای شما میزنم، فرض کنید با بنده قرار ملاقات دارید، بنده با چه ظاهری در ملاقات ظاهر می شوم؟ (به این قسمت طراحی بصری گویند) حال چگونه با شما صحبت میکنم؟ با چه لحنی و چه کلماتی استفاده میکنم؟ (به این قسمت استراتژی محتوا گویند) چگونه با شما برخورد میکنم؟ آیا محکم دست خواهم داد؟ لبخند خواهم زد؟ با صدای پرانرژی با شما صحبت خواهم کرد یا نه خیلی بی روح؟ (به این قسمت طراحی تعامل گویند) حال تمام این موارد به شما حسی درباره بنده می دهد و یک نگاهی در ذهنتان نقش می بند. این حس و نگاه شما را می توان تجربه کاربری نامید.

تجربه کاربری از نگاه متخصصین این حوزه چه تعریفی دارد:

تجربه کاربری یک محصول به معنای میزان لذت استفاده از آن است. یک دیزاینر تجربه کاربری با ترجمه درست نیازهای کاربران می تواند نحوه عملکرد یک محصول و نحوه پاسخگویی به نیازهای کاربران را به یک مزیت رقابتی مهم تبدیل کند.

Competitive advantage-مزیت رقابتی

استفاده از هر محصول و خدماتی تجربه ای برای شخص استفاده کننده به همراه داره. تجربه ای که گاهی موجب رضایت شما و گاهی موجب خاطره ای تلخ میشه. طراحی تجربه کاربری علمی هست که سعی میکنه با کنار هم چیدن بخش های متفاوتی که بر تجربه کاربران تاثیر میزاره یک تجریه لذت بخش و مناسب رو به ارمغان بیاره. در حال حاضر تجربه کاربری بیشتر در بخش محصولات دیجیتال (وب سایت و اپلیکیشن ) مورد استفاده قرار میگیره.

تعریف خانم یاسمن حیدرزاده (طراح UI/UX):

یو ایکس به کیفیت تجربه ای گفته می شود که کاربر در تعامل با محصول به دست می آورد و وظیفه ما به عنوان طراح تجربه کاربری این است که کیفیت تجربه کاربر رو در تعامل با محصولات بهبود ببخشیم.

چگونه UX سایتمان را بهبود دهیم

توجه به تجربه کاربری یا همان UX یعنی توجه به کاربران سایتتان و توجه به کاربران سایتتان یعنی توجه به کسب و کار خودتان. پس دقت داشته باشید که UX در همه مراحل تاثیرگذار است و باید به یاد داشته باشیم که در درجه اول ما به دنبال بهبود تجربه مشتری نیستیم، بلکه هدف اصلی ما بهبود تجربه کاربری است و حال این کاربر می تواند مشتری باشید و می تواند یک بازدیدکننده رهگذر باشد.

  1. مفید بودن مطالب
  2. سادگی دسترسی ها

    کاربران باید به راحتی به امکانات مختلف دسترسی داشته باشند و سردرگم نشوند. اگر یک مسیری را در سایت شما طی می کنند بتوانند دوباره همان مسیر را بروند و یا بازگردند.

  3. ظاهر مطلوب
  4. تعامل و اشتراک گذاری
  5. توجه به افراد معلول و حتی تنبل ها
  6. قابل اعتماد بودن

    هیچ کس نمی تواند به وب سایتی که در ui مشکل دارد و تنها محتوا را داخل سایت قرار داده اعتماد کند. این تنها یکی از پارامتر ها می باشد شما باید همواره در کسب اعتماد مخاطبین تلاش کنید.

پیامدهای UX ضعیف چه چیزی هستند

  1. کاهش نرخ تبدیل

    کاهش نرخ تبدیل یعنی میزان تبدیل کاربران به مشتری کمتر می شود. و این موضوع کاملا طبیعی هست که اگر محتوا، ظاهر و تعامل یک سایت که در کل همه این موارد در قالب UX هستند در یک وبسایت مناسب نباشد نرخ تبدیل کاهش پیدا می کند به زبان ساده مشتری کمتر میشود.

  2. افزایش بانس ریت

    زمانی که ظاهر و محتوا و همینطور تعامل مناسب در یک وبسایت مشکل داشته باشد کاربران سریع تر از آن سایت خارج می شود و این یعنی بالا رفتن Bounce rate سایت. مقاله بانس ریت چیست را حتما بخوانید و سپس مقاله بهبود بانس ریت را مطالعه کنید.

  3. نارضایتی مشتریان

    زمانی که حس خوب در فروش وجود نداشته باشد و کاربران نتوانند با خدمات و یا محصولات ارائه شده تمایل خوبی برقرار کنند پس میزان نارضایتی نیز طبیعتا بالاتر می شود.

  4. پنهان ماندن خدمات مفید شما

    نکته جالبی است. وقتی یک وبسایت UX ضعیفی دارد و تجربه کاربری آن به خوبی بهینه سازی نشده باشد ممکن است خدمات آن هم به چشم نیاید، حتی اگر در ظاهر خدمات را خوب ارائه ندهد ولی در عمل عالی باشد ولی اول ظاهر دیده می شود و بعد عمل.

    بهره وری-بهینه سازی

  5. بروز سوء تفاهم

    این موضوع هم در اثر UX ضعیف ممکن است پیش بیاید و کاربر آن طور که در ظاهر میبیند قضاوت کند.

  6. سر در گمی کاربران

    حتما برای شما پیش آمده وارد یک سایت شده باشید ولی به راحتی نتوانسته باشید قسمت تماس با ما و یا صفحه اصلی را پیدا کنید و یا هر چیز دیگری که نیاز داشته باشید. در طراحی و پیاده سازی UX این موارد رفع می شوند ولی برعکس آن یعنی اهمیت ندادن به UX یک حس سردرگمی را به بازدیدکنندگان انتقال می دهد.

نکات مرتبط با تجربه کاربری (استاندارد HCI)

تجربه کاربری به معنی طراحی با محوریت کاربر، مطابق بااصول تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) است. که استاندارد HCI شامل موارد زیر می شود:

  1. مدیریت پروژه

    این بخش به برنامه ریزی، سازمندهی پروژه و منابع تمرکز دارد. که شامل شناسایی و مدیریت چرخه استفاده از سایت است، این فرآیند به طراحی کاربر محور بسیار کمک خواهد کرد.

  2. بررسی کاربران

    درک رفتار، نیازها و انگیزه های کاربران می تواند در طراحی سایت شما تجربه کاربری شیرینی را برنامه ریزی کند.

  3. ارزیابی فرآیند ها

    با ارزیابی قابلیتهای مورد استفاده از سایت می توانید کاربران را سریع تر به مقاصدشان برسانید.

  4. معماری اطلاعات

    معماری اطلاعات ( IA) بر نحوه سازماندهی ، ساختار و ارائه اطلاعات به کاربران متمرکز است. پیشبینی اطلاعاتی که کاربران ممکن است نیاز داشته باشند و نحوه ارائه این اطلاعات به گونه ای که کاربران به سادگی به چیزی که می خواهند دست یابند از اصول معماری اطلاعات است. ضمنا نباید کاربران را با سیل انبوهی از اطلاعات دچار ترس کنید.

  5. تعامل (IxD)

    شاید یکی از بزرگ ترین تفاوت های وب سایتها با کتب در قابلیت تعامل با کاربر باشد. از این ویژگی به خوبی استفاده کنید.

  6. طراحی بصری

    انسان همواره خواهان زیبایی ها می باشد طراحی ui زیبا در راستای اهداف نام تجاری شما می تواند این زیبایی ها را به شما الحاق دهد.

  7. استراتژی محتوا

    حتی اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید اولین هدف اکثر کاربران از ورود به سایت شما دریافت اطلاعات است. پس به بهترین شکل این اطلاعات را در اختیارشان بگذارید.

  8. توجه به معلولین

    قابلیت دسترسی و خوانایی باید برای همه وجود داشته باشد. استفاده از کد های مخصوص دستگاه های استریم ریدر می تواند نشان دهنده توجه شما به کاربران باشد.

  9. آنالیز وب

    بررسی رقبای و مقایسه با سایت شما می تواند بسیاری از نکات را که مورد توجه قرار نگرفته است یادآور شود.

سعی کردیم در این مقاله به سوال مهم شما یعنی ux چیه و چه تاثیری میتونه در سایت ما داشته باشه پاسخ بدیم. اگر به دنبال آموزش ux هستید مقاله های سایت ما رو دنبال کنید

دوستون داریم، با احترام

۴٫۵
/
۵
(
۱۱

امتیاز

)

ادامه مطلب