نکات ارزشمند و حرفه ای در مورد سی تی آر – کامل ترین آموزش

امروزه حدود ۸۰% کاربران اینترنتی برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند از کلمه کلیدی یا اصطلاحاً keyword استفاده می کنند. طبق آمار ۷۰%کاربران تنها در صفحه اول گوگل به دنبال نتیجه هستند و به صفحات دوم مراجعه نمی کنند. بنابراین حضور سایت شما در ضفحه اول گوگل بسیار مهم است. زیرا کاربران زیادی به سمت سایت شما هدایت و تبدیل به مشتری بالفعل شما خواهند شد.

تبلیغ در گوگل چیست؟

تا به حال دیده اید با سرچ در گوگل در کنار سایت ها AD نوشته است، این حروف بیانگر ادز گوگل است. به زبان ساده، شما به گوگل پول میدهید تا وقتی کاربری در مورد کلمه خاصی جستجو کرد سایت شما را نشان دهد. به طور مثال اگر شما در شهر کرج یک شرکت طراحی وب سایت دارید و می خواهید که اگر کسی در گوگل سرچ کرد “ شرکت طراحی سایت در کرج ” سایت شما در ابتدای صفحه نتایج گوگل نشان داده شود، میتوانید از تبلیغات در گوگل یا Google ادوردز استفاده نمائید.

گوگل ادوردز :

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز (Google ادوردز) مؤثرترین روش تبلیغات اینترنتی است. به کمک تبلیغ در گوگل آگهی وب سایت شما متناسب با بودجه ماهانه و روزانه شما در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایتهای مرتبط با آن برای کلمه های کلیدی مرتبط به سایت و کسب و کارتان نمایش داده می شود. تبلیغات کلیکی گوگل، در واقع نوعی از آگهی تبلیغاتی متنی است که شما مبلغ روزانه و کلمات کلیدی را مشخص می کنید و گوگل آگهی شما را در بالای همه جستجو ها نمایش داده و به ازای هر کلیک مبلغی را از هزینه شما بابت تبلیغات کلیکی، کسر خواهد کرد.

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

تبلیغات در گوگل ادوردز

مدت زمان فعال شدن تبلیغات در گوگل ۱۵ دقیقه می باشد البته در بعضی مواقع گوگل به علت بررسی سایت شما مدت زمان فعال سازی اکانت شما را بیشتر خواهد کرد ولی در ۹۹% مواقع تبلیغات گوگل در مدت زمان پانزده دقیقه فعال می گردد.

مزایای تبلیغ در گوگل :

با استفاده از تبلیغ در گوگل:

  • سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد.
  • امکان تعیین هزینه برای هر کلیک وجود دارد.
  • تبلیغات گوگل شما به افرادی که در جستجوی خدمات یا محصولاتی مشابه کسب و کار شما هستند، نمایش داده خواهد شد.
  • شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغاتتان در کجا به نمایش در آید. به طور دقیق در چه وب سایت هایی و در چه نقاط جغرافیایی.
  • مدیریت کامل هزینه های روزانه و ماهانه بر اساس موقعیت نمایش تبلیغ سایت در نتایج جستجوی گوگل.
  • دریافت هزینه تنها به ازای کلیک کاربران بر روی آگهی است. گوگل برای نمایش آگهی هزینه ای دریافت نمی کند.
  • نمایش هدفمند آگهی برای مشتریان و کسانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند.
  • امکان تغییر متن آگهی و سایر مشخصات آن در طول دوره نمایش وجود دارد.
  • امکان گزارش گیری روزانه و هفتگی از میزان بازدید و هزینه ها وجود دارد.
  • تعیین کلمه های کلیدی هدف. آگهی شما تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که این کلمه های مرتبط را جستجو کنند. تعداد این کلمه ها عملاً می تواند نامحدود باشد.
  • امکان تعیین زبانی که تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود، تعیین ساعات نمایش، تعیین میزان تعرفه برای نمایش در هر یک از ساعات روز، تعیین صفحه ای که بازدید کنندگان می بینند.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل :

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم، در نظر بگیرید شما در زمینه فعالیت می کنید، شما برای تبلیغ خود کلمه کلیدی یا طراحی سایت ارزان را انتخاب کرده اید، این کلمه ها در ابتدا باید در داخل متن تبلیغات گوگل شما موجود باشد در صورتی که متن شما رابطه ای با کلمه طراحی سایت نداشته باشد شما برای هر کلیک هزینه بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید.

کلمه طراحی سایت در کرج باید در صفحه شما به عنوان تایتل نیز قرار داشته باشد و در آن صفحه درباره طراحی سایت توضیحاتی را نوشته باشید، اگر بخواهیم ساده تر بگیم یعنی شما باید بهینه سازی داخلی سایت رو رعایت کرده باشید، از دیگر عوامل موثر تایم لودینگ صفحه سایت شما می باشد در صورتی که سایت شما تایم لودینگ بالایی داشته باشید هزینه کلیک بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید.

بهره وری-بهینه سازی

از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می باشد، ctr درصد بین کلیک و سرچ کلمه می باشد، به طور مثال کلمه در کرج امروز ۱۰۰ بار سرچ شده است و از این بین فقط ۲۰ نفر بر روی تبلیغ گوگلی شما کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند ctr اکانت شما می شود ۲۰% ، هر چقدر سی تی آر اکانت شما بالاتر باشد بابت هزینه هر کلیک خود مبلغ کمتری را پرداخت می کنید.

تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئو ؟

همانطور که گفته شد با تبلیغ در گوگل در مدت زمان ۱۵ دقیقه با کلمات کلیدی نامحدود در رتبه اول گوگل قرار خواهید گرفت در صورتی که در بهینه سازی سایت یا سئو سایت به این شکل نمی باشد و برای سئو کردن یک کلمه کلیدی نیاز به مدت زمان ۳ تا ۶ ماهه می باشد.

از دیگر نکات مثبت تبلیغات کلیکی گوگل این سایت که نتایج تبلیغات گوگلی در بالای سرچ اصلی گوگل یا به عبارت دیگر در بالای نتایج سئو شده گوگل قرار میگیرد که این یک مزیت بزرگ به حساب می آید که با آپدیتی که گوگل انجام داده است تعداد تبلیغات در بالای پیچ گوگل به ۴ عدد رسیده است یعنی در صورتی که شما نفر اول در بخش سئو باشید باز در بالای سایت شما ۴ سایت به نمایش در خواهد آمد که با این حساب سایت شما به عنوان نفر پنجم بازدید می شود .

سئو و بهینه سازی سایت برخلاف ادوردز بلند مدت و دائمی است. گوگل ادوردز با اتمام موجودی سایت شما را از نتایج حذف می کند.با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است. گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد.

بک لینک

پانوشت : طراحی سایت تهران – طراحی سایت – طراحی سایت کرج – تبلیغات در گوگل – تبلیغات گوگل ادوردز –

ادامه مقاله در سایت منبع

بدون شک یکی از مهم ترین تگ ها برای موتورهای جستجو، تگ متا است و از گذشته تا به امروز نیز، میزان این اهمیت رشد قابل توجهی داشته. با توجه به این که تگ متا از اهمیت زیادی برخوردار است و از آن در نوشتن دیسکریپشن استفاده می شود، ما قصد داریم نوشتن بهترین توضیحات متا را در این مقاله آموزش دهیم.

متا دیسکریپشن چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، متا دیسکریپشن از تگ های html است که با هدف بسیار ساده ای مورد استفاده قرار گرفته می شود. هدف از استفاده متا دیسکریپشن را با یک مثال ساده بیان می کنیم. هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی را جستجو می کند، لینک های زیادی در صفحه نتایج جستجو به همراه مختصر توضیحی نمایش داده می شوند.

اصلی ترین وظیفه توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن، ایجاد تمایل در کاربر برای کلیک کردن برروی یک لینک است. با توجه به اینکه توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود، می تواند تاثیرات غیر مستقیمی را در افزایش نرخ کلیک یا سی تی آر نیز داشته باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که تاثیرات استفاده از توضیحات متا در نرخ سی تی آر مستقیم و در رنک غیر مستقیم است. شرایطی را در نظر بگیرید که شما کلمه کلیدی “جراحی بینی” را سرچ کرده اید. در صفحه نتایج جستجو با فاکتور گرفتن از تبلیغات، تصاویر و ویدئوها، شما با لینک ها و توضیحات متا در ارتباط هستید. توضیحات متا همان لغات آبی رنگی هستند که به صورت title tag یا عنوان در نتایج گوگل نمایش داده می شوند.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

نوشتن بهترین توضیحات متا برای سئو چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهمترین کاربردهای توضیحات متا در موتورهای جستجو ارائه یک توصیف کوتاه و مختصر از محتوای موجود در صفحات وب مختلف است.

همچنین اگر بخواهیم یک دلیل به عنوان علت اهمیت توضیحات متا برای سئو بیان کنیم، باید بگوییم که این دلیل هیچ جنبه فنی ندارد زیرا اصولاً توضیحات متا در فاکتورهای مورد استفاده گوگل برای رنک دهی مورد استفاده قرار نمی گیرند و این توضیحات بیشتر در تصمیم گیری کاربرها تاثیر دارد و می توانند میزان کلیک کردن کاربران بر روی لینک وب سایت را افزایش دهند و این کار سبب پی بردن موتور های جستجو به مفید بودن محتوای موجود در وب سایت شما و در نهایت افزایش رتبه ی وبسایت می شود. البته عوامل زیادی در افزایش رتبه ی یک وبسایت تاثیرگذار هستند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به رعایت اصول سئو، استفاده از بک لینک ها و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. البته یکسری روش ها برای گرفتن رتبه بدون استفاده از بک لینک هم وجود دارد. به نظر شما امکان گرفتن رتبه بدون بک لینک ممکن است؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   بایدها و نباید ها دربارهکمپین تبلیغاتی محتوا

نوشتن توضیحات متا چگونه انجام می شود؟

هنگام مطالعه کردن توضیحات متاهای نوشته شده برای وب سایت های دیگر حتماً با خود اینگونه فکر می کنید که نوشتن آن کار دشواری نیست اما در بسیاری از موارد سادگی بیش از اندازه یک کار، آن را به کاری دشوار تبدیل می کند. از مهم ترین دشواری های نوشتن توضیحات متا محدودیت کاراکتری معادل ۱۵۵ کاراکتر است و شما باید با وجود این محدودیت، توضیحاتی بنویسید که کاربر را برای کلیک کردن تشویق کنید.

از مهم ترین ویژگی های یک توضیحات متای خوب، ارائه یک دید کلی به کاربر در ارتباط با محتوای موجود در وبسایت است و کاربر به این موضوع پی ببرد که آیا محتوای موجود در وب سایت برای او مفید است یا خیر. در این قسمت از مقاله به صورت مختصر نکات مهم در نوشتن بهترین توضیحات متا می پردازیم.

به طول توضیحات متا اهمیت دهید.

با توجه به این که گوگل طول استاندارد توضیحات متا را هر چند وقت یکبار تغییر می دهد، نمی توان اندازه مشخصی را برای آن در نظر گرفت به همین دلیل شما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که می خواهید چه پیامی را به کاربران انتقال دهید و برای انتقال این پیام به چه مقدار فضا نیاز دارید، اما به صورت مداوم به تاثیر مثبت کوتاه بودن متن توجه کنید.

امروزه متاها بین تعداد کاراکتر هایی به طول ۱۵۵ تا ۳۰۰ مورد استفاده قرار گرفته می شوند، اما بهترین روش بیان مفهوم مورد نظر در ۱۵۵ کاراکتر اول است.

همان طور که می دانید Seoedu در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت فعالیت طولانی دارد و از این رو، مقالات جامعی را در بخش آموزش رایگان سئو قرار داده است که پیشنهاد می کنیم حتما به آن سر بزنید.

سعی کنید توضیحات متا کاملاً منحصر به فرد باشد

در صورتیکه توضیحات متا مورد استفاده برای وب سایت شما با توضیحات متای وب سایت های دیگر یکی باشد، می تواند بازدهی های منفی را داشته باشد و تجربه کاربری منفی را ارائه دهد. مهم ترین دلیل برای منحصر به فرد بودن توضیحات متا و سطح جذاب بودن بالای آن، برای گرفتن تعداد لینک بالا از کاربران و در نتیجه افزایش رتبه وب سایت از سوی گوگل است.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

نکته ای که در ارتباط با نوشتن بهترین توضیحات متا باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که به هیچ عنوان از ساختارهای مجهول در نوشتن توضیحات استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد جزئیات را در این توضیحات حذف کنید.

استفاده کردن از کال تو اکشن

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

یکی از برترین عبارت هایی که سبب می شود کاربران مختلف به انجام دادن یک کار خاص تشویق و ترغیب شوند، استفاده کردن از عبارت کال تو اکشن است. بهترین روش برای استفاده از عبارت کال تو اکشن در توضیحات متا، قراردهی کاربر به عنوان مخاطب توضیحات است. البته اینکه، توضیحات باید خلاصه محتوای موجود در وب سایت ها باشد و در کنار ارائه این توضیحات، کاربر به استفاده کردن از از محتوای موجود در وبسایت تشویق شود.

استفاده کردن از کلید واژه برای نوشتن بهترین توضیحات متا

پیدا کردن کلمات کلیدی یا همان کلید واژه ها، برای تولید محتوای مناسب و سئو پروسه ای بسیار زمان بر است، پس بهتر است از آن در قسمت توضیحات متن استفاده شود. با توجه به این موضوع که اولین بخشی که به گوگل سیگنال می دهد متا دیسکریپشن است، اگر کلمه کلیدی در آن استفاده نشود، شما مرتکب اشتباه بزرگی خواهید شد. در صورتی که از کلمه کلیدی موجود در محتوای وب سایت در نوشتن توضیحات متا استفاده شود، موتورهای جستجو به راحتی وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار داده و کلمه کلیدی مورد نظر را هایلایت می کنند. نکته ای که در ارتباط با استفاده از کلمه کلیدی در نوشتن توضیحات متا وجود دارد، این است که اگر با پلاگین yoasat کار می کنید و از کلمه کلیدی در متا دیسکریپشن استفاده نکنید، با یک خطای خاص مواجه خواهید شد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

وجود همخوانی و ارتباط بین محتوای وب سایت و توضیحات متا

این که بین توضیحات مطالب و محتوای موجود در وب سایت همخوانی وجود داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. نکته های بسیار جالب و حیرت آور در ارتباط با گوگل این است که اگر یک وب سایت در قسمت توضیحات متای خود، توضیحاتی نامرتبط با محتوای وب سایت خود قرار دهد، گوگل آن را شناسایی کرده و پنالتی می کند.

علاوه بر اینکه امکان پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل بالا می رود، نرخ پرش وب سایت نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و این برای یک وب سایت اصلا خبر خوبی نیست.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین بخش های مربوط به تگ ها، بخش توضیحات متا یا متا دیسکریپشن است که همواره مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت آن کاسته نشده است. نوشتن بهترین توضیحات متا و استفاده از آن برای یک وب سایت می تواند در گرفتن رنک بهتر نقش مهمی را ایفا کند.

شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر و ایده آل از قراردهی توضیحات متا به جای توجه به طول کاراکترها به منحصر بودن و جذابیت توضیحات توجه کنید و علاوه بر ایجاد ارتباط و تعامل با کاربران، استفاده کردن از کلمه کلیدی را فراموش نکنید. در صورت استفاده و رعایت تمامی نکات ارائه شده در این مقاله، بازدید ارگانیک سایتتان بالا خواهد رفت.

ایده

ادامه مطلب

داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری کاملاً ضروری است. به خصوص اینکه ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم. اما دیده شدن بیشتر وب سایت در گوگل کار ساده ای نیست. در این مقاله قصد داریم به ۱۵ روش برای افزایش بازدید سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو بپردازیم. بنابراین با خواندن این مطلب می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید و به کسب و کارتان رونق ببخشید.

چگونه می توان بازدید کنندگان وب سایت را افزایش داد؟

این ۱۵ روش به افزایش بازدید سایت شما کمک زیادی می کنند.

  1. صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص مورد هدف قرار دهید
  2. جستجو صفحات خود را برای گوگل آسان کنید
  3. صفحات بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید
  4. وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید
  5. باید سایت شما توسط گوگل تایید شود
  6. برای صفحات خود از عناوین جذاب استفاده کنید
  7. به سراغ وب سایت و بلاگ های محبوب گوگل بروید
  8. رتبه وب سایت خود را افزایش دهید تا مورد توجه قرار بگیرید
  9. تصاویر سایت را سئو کنید
  10. از تبلیغات در گوگل استفاده کنید
  11. به مشتریان خدمات برجسته و منحصر به فرد ارائه دهید
  12. محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
  13. امکان اشتراک گذاری را در وب سایت خود فراهم کنید
  14. از رسانه های محلی استفاده کنید
  15. از فرصت های کوچک استفاده کنید

چگونه وب سایت خود را مورد توجه گوگل قرار دهیم؟

گوگل به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین موتور جستجو در دنیای آنلاین محسوب می شود. بخش زیادی از کاربران ایرانی هم از این موتور جستجو استفاده می کنند. وقتی وب سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل قرار بگیرد، صفحات بیشتری در نتایج جستجو و در رتبه بالا قرار می گیرند. به همین دلیل ایجاد محبوبیت سایت در نزد گوگل اهمیت پیدا می کند. همان طور که در بالا اشاره کردیم تمامی این ۱۵ روش می توانند به رتبه بندی سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت کمک کنند.

صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص مورد هدف قرار دهید

گوگل فقط به وب سایت های خوب توجه نمی کند. بلکه در این موتور جستجو عدالت کاملا برقرار است و هر وب سایتی حتی وب سایت های نوپا، اگر صفحات را برای کاربران به درستی تنظیم کرده باشند، دیده می شوند.

نوشتن تبلیغ با کیفیت یک مسئله است، اما شما همچنین نیاز دارید که سئو داخلی صفحات خود را مورد توجه قرار دهید  و مطمئن شوید که هر صفحه ی وب سایت به طور خاص به یک کلمه کلیدی پرداخته است.

به عبارت دیگر، باید زمان نوشتن محتوای سایت، کلمات کلیدی با ارزش را تحقیق و آنها را در متون و متا تگ های مطالب استفاده کنید. هر چقدر مطلب خاص تر باشد، این شانس وجود دارد که هر کدام از صفحات وب سایت شما در صفحه ی اول گوگل نمایش بگیرد و موجب افزایش بازدید وب سایت می شود.

جستجو صفحات خود را برای گوگل آسان کنید

ربات های گوگل به طور مداوم صفحات جدیدی را به ایندکس خود اضافه می کنند. در واقع صفحات موجود را بروزرسانی می کنند. حالا اگر صفحات وب سایت توسط گوگل سریع تر پیدا شوند، سریعتر دیده می شوید. برای این کار باید تکنیک های زیر را در مورد محتوا و صفحات سایت رعایت کنید:

–       کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر را در عناوین متا، URL، توضیحات متا و برچسب تصاویر قرار دهید.

–       لینک های داخلی سایت را تنظیم کنید تا خزنده های گوگل راحت تر بتوانند در وب سایت شما حرکت کنند.

–       وب سایت خود را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ مشکلی برای ایندکس شدن وجود نداشته شده باشد.

صفحات بیشتری برای سایت ایجاد کنید

برای اینکه تعداد صفحات سایت زیاد شود، قسمتی از آن را به وبلاگ اختصاص دهید. راه اندازی بلاگ بهترین راه برای افزایش تعداد بازدیدهای ارگانیک سایت است. زیرا با هر پستی که در سایت منتشر می کنید، توجه گوگل به سمت سایت شما جلب می شود. البته به شرط اینکه برای هر صفحه، موضوع متفاوت و کلمات کلیدی خاص را استفاده کنید.

با این حال نباید فقط بخاطر ایجاد صفحات بیشتر وبلاگ را ایجاد کنید. بلکه باید در آنها اطلاعات مفیدی را ارائه دهید. گوگل به این دلیل پست های وبلاگ را در اختیار کاربران قرار می دهد که در آنها اطلاعات مفید و موثری ارائه شود. در صورتی که وبلاگ معتبر باشد و در آن مطالب ارزشمندی به کاربران ارائه شود، بدون شک مورد توجه گوگل قرار می گیرد.

وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید

اگر می خواهید وب سایتتان مورد توجه گوگل و در نتیجه کاربر قرار بگیرد، باید به سراغ دایرکتوری های آنلاین بروید. در واقع تعداد زیادی کانال آنلاین وجود دارد که می توانید در آنها برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و آدرس سایت را در پروفایل قرار دهید. هرچه تعداد بیشتری از این دایرکتوری ها را برای کسب و کار و وب سایت ایجاد کنید، سریعتر از رقبا پیشی می گیرد و به افزایش بازدید سایت می رسید.

این دایرکتوری های آنلاین عبارتند از:

  • پینترست
  • فیسبوک
  • تلگرام
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • توییتر
  • گوگل مپ

به طور مثال، هنگام جستجوی کاربر در گوگل مپ، لیستی از کسب و کار های ثبت شده در آن نمایش داده می شود، که با کلیک بر روی آن آدرس وب سایتشان نمایش داده می شود . هر چه وب سایت شما در دایرکتوری های بیشتری ثبت شده باشد، فرصت بیشتری هم برای دیده شدن پیدا می کنید.

باید سایت شما توسط گوگل تایید شود

گوگل بنا بر اینکه دسترسی به وب سایت ها را آسان تر کند، صفحات وب سایت ها را خوانده و آنها را دسته بندی می کند. اگر بخواهید خواندن صفحات سایت برای گوگل آسان تر شود، باید کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

–       اطلاعات‍‍ خواسته شده را پر کنید.

–       سپس “Send” را بزنید.

برای صفحات خود از عناوین جذاب استفاده کنید

اضافه کردن کلمات کلیدی به تیتر صفحات وب سایت شما کمک می کند که هم گوگل و هم جستجو کننده ها به راحتی آنها را شناسایی کنند. اما هدف شما اینست که مورد توجه قرار بگیرید و تعداد بازدید صفحات سایت تان افزایش یابد، نه اینکه فقط شناسایی شوید. برای جلب توجه باید عناوین جذابی را ایجاد کنید که باعث برجسته تر شدن صفحات سایت شود.

داشتن یک عنوان جذاب می تواند کمک زیادی به افزایش نرخ کلیک یا سی تی آر (CTR) کند.

به عنوان مثال شما یک مرکز ماساژ درمانی هستید و در مورد مزیت های ماساژ با سنگ داغ هم یک پست در وبلاگ منتشر کرده اید. برای این پست، عنوان زیر را در نظر بگیرید:

  • «مزیت های ماساژ با سنگ داغ» : این عنوان قانع کننده نیست.
  • «چرا ماساژ با سنگ داغ زندگی شما را دگرگون می کند؟» : این عنوان افراطی است.
  • «۶ دلیل برای انجام ماساژ با سنگ داغ» و یا «۶ دلیل که ماساژ با سنگ داغ باعث سلامت بدن می شود» : این عنوان جذابیت بیشتری دارد.

هدف باید در عنوان ذکر شود و به نوعی اغواگر، فریبنده و روشن باشد. نه اینکه ناامیدی را به ذهن کاربر تلقین کند.

به سراغ وب سایت و بلاگ های محبوب گوگل بروید

در زمینه کسب و کار شما همیشه بلاگرها و اینفلوئنسر هایی هستند که مخاطبان زیادی دارند. یک نوشته، فیلم کوتاه و یا پادکست از سوی این افراد توسط کاربران زیادی دنبال می شود و محبوبیت زیادی هم در بین دنبال کننده های خود دارند. از این افراد بخواهید برای سایت شما به عنوان پست مهمان یک محتوا بنویسند. سپس این پست را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

این روش باعث بیشتر دیده شدن وب سایت شما می شود. همچنین شما می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید در پست های خود در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ هایشان به سایت شما لینک دهند.

صرف نظر از اینکه کدام استراتژی را برای همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کنید، در دراز مدت می تواند تاثیر مثبتی بر روی وب سایت شما بگذارد. پس باید به دنبال مشارکت و همکاری های طولانی مدت و دو طرفه باشید تا مخاطبان بیشتری پیدا کنید.

رتبه وب سایت خود را افزایش دهید تا مورد توجه قرار بگیرید

نوشتن در مورد کلمات کلیدی و قرار دادن آنها به شکل صحیح در صفحات می تواند به گوگل کمک کند تا سریع تر وب سایت شما را پیدا کند. اگر می خواهید افراد بیشتری در جستجوهای خود شما را پیدا کنند باید به رتبه بندی بالاتر فکر کنید.

اما راز رتبه بندی بالاتر در دست گوگل است و هیچ راه میانبری هم برای آن وجود ندارد. گوگل به مدت زمان حضور کاربران در سایت و اینکه آیا قبل و بعد از خروج از صفحه شما به صفحات دیگری می روند یا نه، توجه می کند. بنابراین برای اینکه پست بهتری بنویسید این موارد را درنظر داشته باشید:

  • غرق در موضوع شوید و به متداول ترین سوالات مربوط به کلمه کلیدی پاسخ دهید.
  • برای جلب توجه کاربران و افزایش حضورشان در صفحه، تصاویر، فیلم و پادکست هم در لابه لای متن قرار دهید.
  • هدف از تولید محتوا باید ارائه اطلاعات مفید و پاسخگویی به کاربر باشد.
  • زمان بارگذاری مطالب را تنظیم کنید. در واقع زمانی که کاربران بیشتر در حال جستجو هستند، مطالب را منتشر کنید.
  • از سایر سایت ها و وبلاگ های معتبر بک لینک بگیرید.

به جای اینکه بر روی رتبه بندی سایت متمرکز شوید، کیفیت محتواها را در اولویت قرار دهید. با این روش گوگل هم توجه بیشتری به مطالب سایت می کند و همزمان کاربران هم وارد سایت می شوند.

تصاویر سایت را بهینه کنید

مردم برخلاف اینکه شما فکر میکنید، در Google Image نیز جستجو می کنند. اگر شما در حال حاضر عکس های با کیفیت از محصولات  یا خدمات خود در گوگل دارید، مطمئن شوید به خوبی بهینه شده باشند، توسط کارهای زیر میتوانید این بهینه سازی را انجام دهید:

–       برای تصاویر نام متناسب انتخاب کنید.

–       تصاویر را در نرم افزارهای گرافیکی کوچک کنید تا حجم کمتری داشته باشند و باعث کاهش سرعت سایت نشوند.

–       در زمان بارگذاری تصاویر در سایت، از متن جایگزین و عنوان برای آنها استفاده کنید.

–       تصاویر را در نقشه سایت (XML) خود قرار دهید

از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید

تبلیغات پولی در گوگل به سرمایه گذاری نیاز دارد. گوگل می گوید که می تواند نمایش شما را به شدت افزایش دهد. برای مثال در یک وب سایت جراحی های زیبایی کلمه ای مثل «جراحی بینی» سرچ بالایی دارد. حتی اگر به خوبی همه چیز را رعایت کنید، برای اینکه در همان ابتدا توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید، به تبلیغات هدفمند گوگل نیاز دارید.

بله، گوگل ادز به هزینه نیاز دارد. اما به خوبی می تواند بخش زیادی از این هزینه را به سود تبدیل کند. تبلیغات در گوگل یکی از مطمئن ترین شیوه ها برای برندسازی و افزایش بازدید سایت در نتایج جستجو است. اگر محتوای خوبی را برای صفحات ایجاد کرده اید، حالا نوبت به گوگل ادز است.

به مشتریان خدمات برجسته و منحصر به فرد ارائه دهید

وب سایت باید به نحوی باشد تا کاربران بتوانند بعد از ورود به صفحه بر روی صفحات مورد نظر خود کلیک کنند. فهرست بندی این امکان را به کاربران می دهد تا براساس نیاز خود بر روی صفحات کلیک کنند. این موضوع از سوی گوگل هم مورد توجه قرار می گیرد. هر چه صفحه بندی سایت به روزتر و کاربر پسندتر باشد، احتمال قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

در عین حال باید خدمات منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهید. برای هر مشتری ارزش قائل شوید و مشکلات و خواست های آنها را پیگیری کنید. برای کسب نظرات مثبت می توانید آنها را برای گذاشتن نظر در پایین صفحات تشویق کنید.

سیستم رتبه دهی (Rate) هم روشی است که در آن می توانید از مشتری بخواهید در مورد سایت یا محتوای صفحه نظر بدهد. دریافت ستاره های بیشتر به ورود کاربران بیشتر می انجامد.

همچنین باید نظرات (مثبت یا منفی) کاربران را با سعه صدر پاسخ دهید. برای گوگل پاسخ دادن به نظرات کاربران اهمیت زیادی دارد.

محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت، ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی است. البته مجبور نیستید هر زمان که مطلبی را در سایت قرار می دهید فوری آن را هم به شبکه های اجتماعی ارسال کنید. بلکه یک قانون خوب اینست که فقط ۲۰ درصد از پست های تبلیغات کسب و کار خود را در آن قرار دهید. سایر مواردی که مربوط به راهنمایی، آموزش و … را در سایت نگهدارید و نیازی به انتشار در شبکه های اجتماعی ندارند.

–       در طی روز سه محتوا در هر یک از حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

–       به طور مداوم با کاربران در ارتباط باشید.

–       از آنها سوال بپرسید و به سوالاتشان هم پاسخ دهید.

–       به گروه های فعال در LinkedIn و فیس بوک بپیوندید.

–       از هشتگ های معروف و پرکاربرد استفاده کنید.

امکان اشتراک گذاری را در وب سایت خود فراهم کنید

وقتی در شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای داشته باشید می توانید کاربران را هم برای حضور در سایت خود ترغیب کنید. در واقع وقتی پست های جذاب تری را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید و در کپشن از کاربران بخواهید وارد سایت شوند، به افزایش بازدیدهای سایت کمک زیادی می کنید.

از رسانه های محلی استفاده کنید

بسیاری از رسانه های محلی می توانند در انتشار برند و افزایش بازدید وب سایت به شما کمک زیادی کنند. مطمئنا در شهر شما مجلات، روزنامه، کانال های خبری و صفحات زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارد. مزیت این رسانه ها وجود جمع زیادی از همشهریانتان است. این افراد سریع تر از سایر شهروندان به کسب و کار شما اعتماد می کنند.

از فرصت های کوچک برای افزایش بازدید سایت استفاده کنید

از هر فرصتی برای تبلیغ وب سایت خود استفاده کنید. امضای ایمیل، بروشورهای تبلیغاتی، فاکتورها و رسیدها و … می توانند راهی برای تبلیغ وب سایت باشند. حتی می توانید بر روی اتومبیل خود هم آدرس وب سایت را قرار دهید. هر چه URL سایت بیشتر در معرض دید قرار بگیرد، تعداد بازدیدکننده های سایت هم افزایش می یابد.

سخن پایانی

امروزه هر چقدر وب سایت بیشتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو مورد توجه قرار بگیرد، رتبه آن بیشتر می شود. از سوی دیگر برای افزایش ترافیک سایت باید صفحات بیشتری داشته باشید. این موضوع با محتوای سایت ارتباط پیدا می کند.

ادامه خواندن در سایت منبع