ترفندها و راهکارها برای Ahrefs (با مثال های کاربردی)

دیگر سایت ها در همین موضوع است. زمانی که حجم استفاده از این سایت ها زیاد می شود داده های ابزار بالاتر می رود و به طبع این داده ها باعث می شود ابزار خروجی دقیق تری به شما بدهد. در این مقاله خواهیم گفت که ابزار سئو Ahrefs چیست و چه ویژگی هایی دارد. در نظر داشته باشید برای خرید اکانت Ahrefs، ، و می توانید درخواست خود را در ثبت کنید.

Ahrefs ابزاری است که عمدتا برای متخصصان سئو و محتوا استفاده می شود. همچنین می تواند توسط تیم های PPC استفاده شود و دارای ویژگی های عالی برای تجزیه و تحلیل رقابتی است. این مورد توسط شرکتهایی از سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از معتبرترین منابع در زمینه ی بک لینک به حساب می آید.

بک لینک

پیشتر در مقاله های دیگر گفتیم که هر کدام ابزار های سئو بر یکی از ویژپی ها تمرکز بیشتری دارند، Ahrefs از زمان تاسیس خود تمکز زیادی بر روی بک لینک ها داشته است. آگاهی از بک لینک های از دست رفته و آشنایی با فرصت های جدید برای بک لینک سازی چیزی است که کاربران می توانند از Ahrefs به خوبی انتظار داشته باشند و خروجی های دقیقی از آن بگیرند.

لینک سازی

یکی از وجه تمایز های این ابزار با سایت های هم رده ی خود آسانی استفاده از آن است. شاید در نگاه کلی این مساله ی مهم ی نیست اما زمانی که شما می خواهید از یک ابزار به صورت روزانه برای بهبود وضعیت سایت هایتان استفاده کنید خواهدی دید که در دسترس بودن ویژگی ها و سادگی استفاده از ابزار چقدر تایین کننده است. به صورت کلی این ابزار به تمامی کسانی که در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، پیشنهاد می شود.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

خرید اکانت Ahrefs

سفارش

ابزار های Ahrefs چیست ؟

مانند اکثر ابزارهای برجسته سئو، Ahrefs معیارهای سنجش خاص خود را دارد. این معیارها ، مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی آن (Keywords Explorer) ، با چندین ابزار Ahrefs همه در یک پلتفرم گرد هم آمده اند و تمامی نیاز های یک سئوکار را پوشش می دهد. در ادامه تمامی متریک هایی که Ahrefs در اختیار شما می گذارد را نام می بریم:

  • URL Rating (UR
  • Domain Rating (DR
  • Organic Keywords
  • Keyword Search Volume
  • Keyword Difficulty (KD
  • Number of Clicks
  • Cost Per Click (CPC
  • Organic Traffic
  • Traffic Value
  • Ahrefs Rank (AR
  • Pages Over Time

مقالات مرتبط:

WooRank چیست ؟

ویژگی های سایت Ahrefs چیست ؟

هر کدام از سایت های تخصصی در زمینه ی کاری Ahrefs بخش های متفاوت و ویژگی های خاص خود را دارند. بخش هایی که این ابزار ارائه می دهد بسیار جامع و کامل هستند این بخش ها عبارتند از:

  • Ahrefs Site Explorer
  • Ahrefs Keyword Explorer
  • Ahrefs Site Audit
  • Ahrefs Rank Tracker
  • Ahrefs Content Explorer
  • Ahrefs Alerts
  • Ahrefs Rank
  • Ahrefs Domain Comparison
  • Ahrefs Batch Analysis
  • Ahrefs Link Intersect
  • Ahrefs سئو Toolbar
  • Ahrefs API

مقالات مرتبط:

ابزار سئو سایت سمروش چیست ؟

هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است ؟

به صورت کلی ابزار Ahrefs چهار پلن کاری با امکانات متفاوت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. پلن Lite با قیمت ۹۹ دلار ماهانه، پلن Standard با قیمت ۱۷۹ دلار ماهانه، پلن Advanced با قیمت ۳۹۹ دلار ماهانه و پلن Agency با قیمت ۹۹۹ دلار ماهانه، هر کدام از این پلن ها کاربرد خود را دارند . در نظر بگیرید که نسخه ی آزمایشی در پلن های Lite و Standard با قیمت ۷ دلار ارائه می شود و این سایت نسخه ی آزمایشی رایگان ارائه نمی کند.

قیمت ابزار Ahrefs به همراه ویژگی های هر پلن

AgencyAdvancedStandardLite 5211User10025105Project1000050001500500Keyword Tracker2.5 m1.25 m50000010000Site Audit ,Crawl70001750700175Site Explorer, Domain175003500700350Content Explorer

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

سئو یکی از بهترین تکنیک ها برای کسب و کارها است که می تواند نتایج ارزشمندی را برای سایت بدست آورد؛ اما اگر با آن آشنا نباشید، مدیریت آن می تواند چالش برانگیز باشد. Ahrefs بهترین راه حل سئو است که به کسب و کارها در جهت اجرا و بهینه سازی سایت کمک می کند. در این مقاله اصول اولیه سئو و پنج ابزار Ahrefs برای بهبود سئوی سایت را مورد بحث قرار می دهیم.

بهره وری-بهینه سازی

بک لینک چیست؟

در درجه اول Ahrefs به عنوان یک بررسی کننده اعتبار بک لینک شناخته می شود، اما این ابزار کارایی بیشتری دارد. این ابزار دیجیتال مارکتینگ در مورد بک لینک و سئو مانند نظارت بر رتبه بندی و ابزار کلمات کلیدی اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد. یکی از بزرگترین پایگاه داده های لینک های زنده در Ahrefs وجود دارد بنابراین به آن جستجوگر بک لینک گفته می شود. این ابزار برای اینکه نشان دهد موتورهای جستجو سایت شما را چگونه می بینند از نرم افزارهای خزنده استفاده می کند. در نتیجه صاحبان کسب و کارها از وضعیت سایت خود درک بهتری بدست خواهند آورد تا بتوانند آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

در هنگام استفاده از Ahrefs داشبوردی در دسترس است که به افراد کمک می کند تمام داده های سایت خود را پیگیری کنند. برای بررسی سلامت دامنه سایت کافی است یک URL از سایت را در این ابزار اضافه کنید. این داشبورد خطاها، پیوندهای جدید، رتبه بندی URL و دامنه های ارجاع دهنده را به شما نشان می دهد.

Ahrefs برای کسب و کارها چهار نوع طرح مختلف ارائه می دهد که قیمت آن ها با توجه به نوع طرح انتخابی و صورتحساب ماهانه یا سالانه تعیین می شود. برای بررسی اینکه آیا Ahrefs برای سایت شما مناسب است یا خیر می توانید از پلن های آزمایشی Lite and Standard این ابزار به مدت ۷ روز و با پرداخت ۷ دلار استفاده کنید.

پنج ابزار Ahrefs برای کمک به برنامه ریزی سئو

هنگامی که اشتراک Ahrefs را خریداری می کنید برای بررسی کسب و کار خود به ابزارهای مفید و متعددی دسترسی خواهید داشت. آموزش Ahrefs بسیار آسان است و با استفاده از ویژگی های آن می توان به راحتی سایت خود را از لحاظ سئو بررسی کرد.

۱.جستجوگر سایت

ابزار اکسپلورر سایت Ahrefs برای تجزیه و تحلیل یک لینک های سایت به کار می رود و با استفاده از آن می توان تعداد بک لینک های بدست آمده را دید و آن ها را با بک لینک های رقبا مقایسه کرد. برای درک بهتر برنامه سئو سایت خود و تحلیل رقبا از دو ابزار اصلی تحقیق ترافیک ارگانیک و جستجوگر بک لینک در ویژگی Site Explorer می توان استفاده کرد.

  • ابزار تحقیق ترافیک ارگانیک

با استفاده از این ابزار می توان در مورد نحوه رتبه بندی رقبای خود برای کلمات کلیدی خاص اطلاعات خوبی بدست آورد. همچنین می توانید در کلمات کلیدی مشابه رتبه سایت خود را با رقبا مقایسه نمایید. ابزار تحقیق ترافیک ارگانیک کمک می کند کلمات کلیدی سودمند برای کسب و کار خود را پیدا کنید. می توانید بررسی نمایید رتبه بندی سایت شما روی چه کلمات کلیدی است و کدام کلمه در سایت شما وجود ندارد. همچنین این ابزار کمک می کند بدانید بیشتر مخاطبان سایت شما به دنبال چه محتوایی هستند تا سایت خود را برای آن بهینه سازی کنید.

  • ابزار بررسی بک لینک

با استفاده از ابزار بررسی بک لینک می توان دید چه سایت هایی به رقبای شما لینک می دهند. امکان مشاهده سایت های مشابه که به محتوای شما و محتوای رقبا لینک می دهند وجود دارد. همچنین با این ابزار می توان بک لینک های ارزشمندی که سایت رقیب از سایت های معتبر دریافت کرده و در سایت شما وجود ندارد را مشاهده کرد. با ابزار جستجوگر بک لینک می توان میزان اعتبار و کیفیت سایت هایی که بک لینک داده اند را سنجید تا برای دریافت لینک از آن ها تلاش کرد و از رقبای خود پیشی بگیرید.

۲.جستجوگر محتوا

محتوا نقش مهمی در هدایت کاربران به سایت و بهبود رتبه سئو آن دارد. با استفاده از ابزار Content Explorer می توان موضوعات سایت را تجزیه و تحلیل نموده و بررسی کنید که برای کاربران چه موضوعی از محبوبیت بالاتری برخوردار است و از این طریق در جهت بهینه سازی سئو سایت تلاش کنید. وقتی در جستجوگر محتوای Ahrefs موضوع خاصی را جستجو کنید فهرستی از مقالات محبوب از پایگاه داده ای که بیشتر از ۲ میلیارد مقاله دارد به شما نشان داده می شود. محبوبیت این مقالات بر اساس فاکتورهای سئو مثل اشتراک های اجتماعی، ترافیک ارگانیک و تعداد سایت هایی است که به محتوا لینک می دهند. با تنظیم فیلترهای Content Explorer می توان به انواع محتوا مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرد.

۳.جستجوگر کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو سایت هستند و با به کارگیری ابزار جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs می توان کلمات کلیدی خاص سایت خود را پیدا کنید. در پایگاه داده این ابزار بیش از ۳ میلیارد کلمه کلیدی وجود دارد که به تعداد بسیار زیادی کلمه را در دسترس شما قرار می دهد. وقتی در Keyword Explorer کلمات کلیدی را جستجو می کنید این ابزار میزان ترافیکی که این کلمات ایجاد می کنند را تخمین می زند و تعداد جستجوی آن را نشان می دهد.

ابزار Keyword Explorer قابلیت ایجاد کلمات کلیدی برای بیش از ۱۰۰ کشور را دارد؛ بنابراین برای کسب و کارهایی که در خارج از کشور فعالیت می کنند یک ابزار مفید خواهد بود. همچنین میزان سختی رتبه بندی کلمات کلیدی را نیز نشان می دهد تا متوجه شوید رتبه بندی کلمه ای خاصی چالش برانگیز هست یا خیر.

یکی از بهترین ویژگی های Keyword Explorer امکان دیدن داده های کلیک برای کلمات کلیدی مدنظر است. با استفاده از این ابزار متوجه می شوید کدام کلمه روی سایت کلیک ایجاد می کند و از طریق می توان روی چنین کلمات کلیدی روی سایت کار کنید.

 

۴.نظارت بر رتبه بندی

ابزار Rank Tracker در Ahrefs نحوه نظارت گوگل بر سایت را در دسکتاپ و موبایل را نشان می دهد. هدف از سئو بهبود رتبه سایت برای دستیابی به ترافیک ارزشمند است؛ بنابراین پیگیری رتبه سایت و تغییرات آن در طول زمان برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. بسته به تنظیماتی که در Rank Tracker انجام می دهید این ابزار گزارش هایی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه از وضعیت سایت ارسال می کند. با استفاده از این گزارش ها می توانید تعداد زیادی اطلاعات در مورد تعداد کلیک بدست آمده از ترافیک ارگانیک روی سایت، میانگین موقعیت خود در نتایج جستجو و میانگین ترافیکی که به سایت وارد می شود را بدست می آورید.

تنظیمات مربوط به این اطلاعات بسیار راحت است و برای این کار می توان فهرستی از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را که مهم تر هستند را در این ابزار وارد کنید، کشورهای مدنظر خود را انتخاب کنید و فهرست URL های رقبای خود را وارد نمایید. در مرحله بعد Ahrefs این داده ها را ردیابی می کند و گزارش هایی را در این زمینه ارسال می کند.

۵.بررسی سایت (Site Audit)

هنگامی که تکنیک های سئو را روی سایت اجرا می کنید احتمالا با مشکلات و خطاهایی مواجه خواهید شد. با استفاده از ابزار حسابرسی سایت Ahrefs ،نیازی به بررسی مداوم سایت نیست تا از خوب کار کردن سایت مطمئن شوید. در ابزار Site Audit امکان جستجو مشکلات رایج سئو و تجزیه و تحلیل آن ها وجود دارد تا بتوانید سریع آن ها را بر طرف کنید. همچنین این ابزار Ahrefs گزارش هایی را از تجزیه و تحلیل سلامت سایت ایجاد می کند.

Accounting-auditing-عکس مرتبط با حسابداری و حسابرسی

جمع بندی

ممنون از همراهی شما.

ادامه مطلب

Ahrefs یک ابزار بسیار مناسب و کاربردی برای بررسی بک لینک ها است. اگر بخواهیم این موضوع را به صورت دقیق تر بررسی کنیم باید گفت اصول لینک سازی نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است، اما همچنان یکی از پایه های ضروری سئو شناخته می شود. پس اگر به دنبال این هستید که سایت های بزرگ به محتوای سایت شما لینک دهند و در جایگاه بهتری قرار بگیریند، از ابزار Ahrefs استفاده کنید.

در واقع Ahrefs یکی از قدرتمندترین مجموعه ابزارهای سئو شناخته می شود که با استفاده از آن می توانید رشد ترافیک ، لینک های دریافتی و … وب سایت خود را به دقت بررسی کنید. با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که چرا رقبای شما در رتبه بهتری از شما قرار دارند و راه حل اینکه سایت شما در رتبه بهتری نسبت به رقبا قرار بگیرید چیست؟

آشنایی با واژه های ahrefs

در ابن بخش قصد داریم در رابطه با واژه های Ahrefs آشنا شویم.

  • (URL Rating (UR: نمایشگر نرخ اعتبار یا authority یک URL است و اعداد آن بین ۰ و ۱۰۰ متغیر است.
  • (Domain Rating (DR: معیار دیگر ahrefs برای نمایش کمیت و کیفیت لینک های کل یک دامنه است.به بیان دیگر این بخش نشان دهنده نرخ اعتبار (authority) یک دامنه است و اعداد آن بین ۰ و ۱۰۰ متغیر می باشد.
  • Ahrefs Rank: رتبه ahrefs از رتبه یک دامنه نسبت به تمام دامنه های دیگر است.
  • Backlinks: این قسمت نمایشگر تعداد بک لینک هایی است که به کل وب سایت شما اشاره می کنند.
  • Referring Page: این قسمت نمایشگر تعداد صفحاتی است که به یک URL اشاره می کنند. توجه داشته باشید که یک صفحه می تواند چندین لینک داشته باشد.
  • Referring Domains: نمایشگر تعداد دامنه های منحصر به فردی که به دامنه شما لینک دارند.
  • Anchors: نمایشگر متنی که در درون بک لینک های یک URL استفاده می شود.
  • Fresh Index/Live Index: نقش این قسمت حفظ لینک ها و ایندکس های تاریخی است.
  • Live Index: نمایشگر تمام لینک هایی است که در آخرین خزیدن ahrefs زنده بودند.
  • Fresh Index: این قسمت حاوی تمام لینک هایی است که در ۳ ماه گذشته، ahrefs آنها را به صورت زنده مشاهده کرده است.
  • Top Pages: نمایشگر صفحات برتر یک URL که براساس معیارهای کاربر مرتب می شوند.

Ahrefs چند ابزار اصلی دارد که در این مقاله به معرفی هر یک از آنها می پردازیم.

آشنایی با ابزارهای Ahrefs

۱٫ بررسی لینک ها در Ahrefs

در زمینه بررسی و شناسایی لینک ها، ابزار Ahrefs یکی از بهترین و شناخته شده ترین ابزارهای بررسی سئو سایت بوده است. اگر قصد دارید بدانید رقبای شما از کجا لینک می گیرند و یا اطلاع یافتن از بک لینک های بی کیفیت خود می توانید از بخش Backlink profile در ابزار Ahrefs استفاده کنید.

با استفاده از این بخش شما به راحتی می توانید لینک های سایت خود یا وبسایت رقیبتان را بررسی و اطلاعات مربوط به هر دامین که به URL موردنظر شما بک لینک داده یا از آن گرفته است را مشاهده نمایید.

علاوه بر آن شما می توانید یک نمودار لینک بیلیندگ URL را ببینید. این نمودار نمایشگر تعداد دامین هایی است که به آن در طی زمان لینک داده اند. یکی دیگر از مهمترین قابلیت های این ابزار، نمایش ترافیک وارد شده بر صفحاتی که از آن بک لینک گرفته اید، است.

۲٫ تعیین رقابت کلمات کلیدی Keyword Difficulty

پس می توان نتیجه گیری کرد که هرچه دامین های بیشتری این صفحات را لینک کرده باشند، وب سایت در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

در این ابزار امکان نمایش تعداد دفعاتی که کلمه ی کلیدی مورد نظر در گوگل جستجو شده است و یا رتبه کلمات کلیدی، سختی کلمات کلیدی، میزان ترافیک و… وجود دارد. همچنین در این قسمت امکان بررسی رتبه صفحات وب سایت شما و رقبایتان در کلمات کلیدی وجود دارد.

۳٫ آنالیز محتوا Content Explore

در واقع با استفاده از این قسمت شما می توانید رتبه بندی ها را بر اساس ترافیک وارد شده یا محبوبیت در شبکه اجتماعی مشخص کنید. با استفاده از این قسمت می توانید واژه ی مورد نظر خود را که درباره ی آن محتواهایی تولید شده است را پیدا و بررسی کنید که رقبای شما در محتوای مورد نظر شما چگونه عمل می کنند.

در واقع ابزار بررسی آنالیز محتوای Ahrefs به شما کمک می کند محتواهای با کیفیت را برای یک کلمه کلیدی مشخص پیدا و با استفاده از آن میزان اشتراک گذاری یک محتوا در شبکه های اجتماعی، میزان لینک های دریافتی و میزان دریافت کلیک از جستجوی ارگانیک را بررسی کنید.

۴٫ بهینه سازی سایت Rank Tracking

ابزار Ahrefs یک بخش دیگر بنام Rank Tracking نیز دارد. این بخش روند کلی سایت تان را در یک ماه گذشته نمایش می دهد. یکی از مهمترین امکانات این قسمت بررسی وضعیت رتبه در یک کلمه کلیدی طی زمان یک ماه است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکار ها و تکنیک های هوشمندانه برایاستراتژی اینستاگرام

شما تنها با وارد کردن کلمه کلیدی خود را در این سیستم می توانید تغییرات رتبه سایت تان را در آن مشاهده کنید. علاوه بر آن می توانید روند وبسایت خود را در مقایسه با سایر رقبا مشاهده کنید.

این ابزار رتبه بندی های شما را در گوگل به صورت مرتب بررسی کرده و گزارش های تحلیلی و منظم را به ایمیل شما ارسال می کند.

این قسمت از ابزار Ahrefs قابلیت تقسیم بندی رتبه صفحات وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل را دارد و به شما می گوید چند درصد از صفحات شما در رتبه های ۱ تا ۳ و یا دیگر رتبه ها قرار دارند.

۵٫ تحلیل و آنالیز رقبا Competitive Analysis

ابزار Ahrefs دارای یک بخش بنام تحلیل و بررسی رقبا است. این بخش به شما کلمات کلیدی که رقبایتان از آن استفاده می کنند را نمایش می دهد.

در واقع این ابزار بخشی از ابزار Site Explore می باشد که به شما این امکان را می دهد تا به بررسی وضعیت ترافیک وب سایت و بک لینک های خارجی آن بپردازید.

از این ابزار می توان برای سایت خود و سایت های رقبا استفاده کنید. ابزار تحلیل ترافیک وب سایت کمک می کند تا بدانید سایت شما و رقبا چقدر بازدید دارد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

این ابزار اطلاعات زیادی را از جمله آدرس صفحه دریافت لینک، فالو یا نوفالو بودن، کلمه کلیدی، نوع و کیفیت بک لینک به ما خواهد داد.

۶٫ سئو آدیت SITE AUDIT

احتما خطا همیشه وجود دارد. این قسمت از ابزار Ahrefs به حسابرسی سایت بسیار کمک می کند. با استفاده از ابزار حسابرسی Ahrefs، دیگر لازم نیست که به صورت مداوم سایت خود را بررسی نمایید چرا که این بخش به راحتی سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و به حل مشکلات شما کمک می کند.

ادامه مطلب

ابزار ahref یکی از ابزارها و سرویس های آنلاینی است که با وجود تحول تکنیک های سئو سایت در چند سال اخیر، به قدرت خود باقی مانده است. برای قرار گرفتن در رتبه ی یک گوگل نه تنها متود ها، بلکه ابزار ها نیز بسیار تغییر کرده اند. امروزه کیفیت کار شما می تواند بیشتر از کمیت کار مهم باشد و این مساله باعث شده است که بسیاری از ابزار های سئو که در گذشته استفاده می شدند از رده خارج شوند. در ادامه علاوه بر بیان اینکه ahrefs چیست، آموزش کار با ahrefs را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهیم و توضیح می دهیم این ابزار چگونه می تواند به شما کمک کند تا در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرید و باقی بمانید.

ابزار Ahrefs چیست ؟

بی شک، آنچه شما دنبال آن هستید این است که سایت های بزرگ به محتوای سایت شما لینک بدهند و در نتیجه جایگاه شما در گوگل بهبود یابد. در زمینه ی شناسایی لینک ها، ابزار Ahrefs همیشه از بهترین و شناخته شده ترین ابزار ها بوده است.

امّا Ahrefs بسیار فراتر از یک ابزار بررسی بک لینک ها است. این وب سایت حاوی ابزار ها و ویژگی های سئوی بسیار زیادی از جمله رنک ها و کلیدواژه ها می باشد. به بیانی دیگر، Ahrefs ابزار خارق العاده ای برای ایده گرفتن از تکنیک های استفاده شده در بزرگ ترین و بهترین سایت ها و اجرایی کردن آن ها بر روی وب سایت خود می باشد. اگر مایلید یک شروع قدرتمند برای سئوی وب سایت خود داشته باشید، Ahrefs تمام ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

ایده

ابزار Ahrefs چگونه کار می کند؟

Ahrefs از یک نرم افزار بسیار پیشرفته ی کرال برای باز آفرینی نحوه ای که موتور های جستجوگر وب سایت ها را می بینند استفاده می کند. این قابلیت به نرم افزار و به کاربران این اجازه را می دهد که شبکه ی پیچیده ی لینک های ورودی را ببینند. علاوه بر این، این ابزار تحلیلی از محتوای صفحات را نیز به شما می دهد، محتوا را بر اساس محبوبیت رتبه بندی می کند و انواع مختلف داده ها را دسته بندی کرده و گزارشی از آن ها را آماده می کند.

با استفاده از این اطلاعات و با بهره گیری از تکنیک آسمان خراش سئو، ابزار Ahrefs به شما این امکان را می دهد که دقیقا همان محتوایی را تولید کنید که کاربران دوست دارند بخوانند.

بی شک Ahrefs مانند میانبری عمل نمی کند که شما را از انجام کار بی نیاز کند. در واقع، این ابزار به شما راه انجام کار را نشان می دهد تا سریع تر و اصولی تر پیش بروید.

هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است؟

در میان ابزار های آنالیز سئو، Ahrefs بی شک جزو ارزان ترین ها نیست. بسته های کاربری در این وب سایت از مبلغ ۹۹ دلار برای یک ماه شروع می شوند که این مبلغ بالایی است. با این وجود، ویژگی های بسیار زیادی در این ابزار وجود دارد که به شما امکان مشاهده، آنالیز و کپی کردن استراتژی های به کار رفته در سایت ها ی بزرگ را می دهد و رنک گرفتن در گوگل را برای شما بسیار آسان می کند. به همین دلیل، پرداخت هزینه برای این ابزار ارزش خودش را دارد و نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. اگر در مورد سئوی سایت خود جدی هستید، این ابزار بی شک برای شما گزینه ی مناسبی است.

امّا اگر هنوز مطمئن نیستید که این ابزار آنچه شما نیاز دارید است، می توانید از نسخه ی آزمایشی دو هفته ای آن استفاده کنید تا قبل از سرمایه گذاری بر روی آن بتوانید آن را امتحان کنید. اغلب افرادی که از این ابزار استفاده کرده اند به سرعت به کاربردی بودن آن پی برده اند.

اکانت اشتراکی ahrefs – خرید اکانت اشتراکی a href

یکی از روش های جایگزین که می توانید با هزینه کمتری از این ابزار استفاده کنید این است که اکانت اشتراکی ahrefs تهیه کنید. اکانت اشتراکی ahrefs در کنار دیگر ابزارها، توسط برخی سرویس دهنده های داخلی و خارجی فروخته می شوند. به این نکته نیز باید توجه کنید که استفاده از اکانت اشتراکی ahref به شکل محدود است که نمی توانید چند بار یا چند دامنه را بیشتر در آن جستجو کنید اما همچنان می تواند بسیار کاربردی باشد.

ویژگی های Ahrefs برای تحلیل رقبا و بهبود سئو ی سایت

ابزار Ahrefs از ربات ها و ایندکس های متعلق به خودش برای تحلیل وب سایت ها استفاده می کند. بر اساس آنچه خود این وب سایت ادعا می کند، ایندکس این وب سایت شامل یک تریلیون وب سایت می شود. علاوه بر این، این ایندکس هر ۳۰ دقیقه بروز رسانی می شود و اطلاعات تازه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

  • تحلیل رقبا (Competitive Analysis)
  • جستجوی کلیدواژه ها (Keyword Research)
  • جستجوی بک لینک ها (Backlink Research)
  • بررسی محتوا (Content Research)
  • بررسی رنک (Rank Tracking)
  • نظارت و بررسی وب (Web Monitroing)

در ادامه، توضیحی در خصوص هر کدام از این ابزار ها در اختیار شما قرار می دهیم.

تحلیل رقبا (Competitive Analysis)

این بخش از ابزار Ahrefs به شما کلیدواژه هایی را نشان میدهد که رقیبان دقیقا با استفاده از همان ها ترافیک ارگانیک را به سایت خود می آورند.

با استفاده از بخش Top Pages در این صفحه می توانید ترافیک ارگانیکی که بازدید به سایت آن ها می آورد را بررسی کنید و در بخش Content Gap کلیدواژه هایی که رقبا با آن ها رنک گرفته اند ولی شما نگرفته اید را بررسی کنید.

ابزار Ahrefs دارای حدود ۲۴۰ میلیون کلیدواژه در آمریکا و حدود ۱۰۰ کشور دیگر است و به شما اطمینان می دهد که بیشترین پوشش کلیدواژه در اختیار شما قرار می گیرد.

بخش Site Explorer در ابزار Ahrefs سه ابزار قدرتمند سئو را در یک رابط کاربری قرار داده است:

  • Organic traffic research – این ابزار به شما این امکان را می دهد که ببینید رقبای شما با چه کلیدواژه هایی رنک گرفته اند و چه میزان ترافیکی را روی سایتشان دارند. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که سایت رقیب را در بخش Site Explorer وارد کنید و قسمت Organic search گزارش ها را بررسی کنید.
  • Backlink checker – این قسمت به شما لیست کاملی از تمامی بک لینک های یک سایت مشخص را می دهد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که سایت رقیب را در بخش Site Explorer وارد کنید و قسمت Backlink profile گزارش ها را بررسی کنید. Ahrefs دارای سریع ترین کرال کننده ی بک لینک ها و دارای بزرگ ترین ایندکس از بک لینک ها می باشد.
  • Paid traffic research – با استفاده از این ابزار می توانید بفهمید آیا رقیبان شما تبلیغاتی را خریده اند و برایشان چه نتیجه ای داشته است. این اطلاعات در بخش Paid search گزارشات قابل دسترسی خواهد بود.

جستجوی کلیدواژه ها (Keyword Research)

این بخش از ابزار Ahrefs به شما هزاران کلیدواژه از دیتا بیسی حاوی ۳ میلیارد کلیدواژه می دهد. علاوه بر ایده برای کلیدواژه، می توانید میزان سختی این کلیدواژه ها را بررسی کرده و میزان ترافیک بالقوه ای که می آورند را ببینید. در ادامه، مواردی آمده اند که ابزار جستجوی کلیدواژه Ahrefs را منحصر به فرد می کنند.

  • پیشنهاد هزاران کلیدواژه – این ابزار به شما کمک می کند همیشه ایده برای کلیدواژه های خود داشته باشید. دیتا بیس کلیدواژه ها هر ماه اپدیت می شوند و داده های جدیدی به آن اضافه می شود.
  • پشتیبانی از بیش از صد کشور – بر خلاف سایر ابزار ها که فقط نتایج جستجو در آمریکا را نشان می دهند، ابزار Ahrefs اطلاعات را بر اساس بیش از ۱۰۰ کشور نشان می دهد.
  • میزان سرچ دقیق – عددی دقیق از میزان سرچ یک کلیدواژه را داشته باشید که بر اساس مقایسه ی داده ها با داده های Keyword Planner گوگل به دست می آید.
  • میزان سختی کلیدواژه – فاکتور KD به شما نشان خواهد داد که رنک گرفتن با آن کلیدواژه چقدر سخت خواهد بود و این اطلاعات را بر اساس آنالیز صفحات تاپ به شما خواهد داد.
  • معیار میزان کلیک – اینکه یک کلیدواژه سرچ زیادی دارد لزوما به این معنا نیست که کلیک زیادی نیز دارد. ابزار Ahrefs به شما میزان دقیق کلیک ها را نشان می دهد.
  • معیار های پیشرفته – اطلاعات پیشرفته ای را داشته باشید که در ابزار های دیگر یافت نمی شوند. از جمله نرخ بازگشت، نسبت کلیک به سرچ، درصد کلیک ها، درصد کلیک های تبلیغاتی و غیره.
  • بررسی نتایج جستجوی گوگل – معیار های سئو را در سایت های تاپ بررسی کنید و تاریخچه ی جایگاه آن ها را در بازه زمانی یک ساله بررسی کنید.
  • لیست کلیدواژه ها – لیستی از کلیدواژه هایی که قرار است در آینده روی آن ها کار کنید تهیه کنید.

جستجوی بک لینک ها (Backlink Research)

ابزار Ahrefs بزرگترین ایندکس لایو بک لینک ها را داراست. ربات های این ابزار هر ۲۴ ساعت ۴ میلیارد صفحات وب را کرال می کنند و هر ۱۵ دقیقه اطلاعات را برای کاربران بروز رسانی می کنند.

کافی است هر آدرسی که مایل هستید را در ابزار Site Explorer قرار دهید تا تمام بک لینک ها به علاوه یک سری اطلاعات کاربردی در خصوص سئوی آن سایت را به دست آورید. گزارشات پیشرفته و فیلتر ها به شما این امکان را می دهد که داده های موجود را عمیقا بررسی کنید.

بررسی محتوا (Content Research)

هر واژه ای که مایل هستید را در این ابزار قرار دهید تا محتوایی که در ان زمینه بهترین عملکرد را داشته است ببینید.

  • جستجوی برترین محتوا – هر واژه ای که مایل هستید را در این ابزار قرار دهید و لیستی از معروف ترین مقالات در مورد آن را پیدا کنید.
  • از فیلتر ها برای یافتن اطلاعات مد نظر استفاده کنید – بالغ بر ۲ میلیارد مقاله در بخش Content Explorer وجود دارد. در نتیجه با استفاده از فیلتر ها راحت تر می توانید اطلاعات مد نظر خود را پیدا کنید. می توانید از فیلتر های زبان، بک لینک، ترافیک، تعداد کلمات و غیره استفاده کنید.
  • لینک ها را بررسی کنید – هر موضوعی که مایلید را در بخش Content Explorer وارد کرده و با استفاده از قابلیت Highlight unlinked domains ببینید چه دامنه هایی به شما لینک نداده اند.
  • بررسی جزئیات موضوع – با کلیک بر روی گزینه ی Details می توانید اطلاعاتی در خصوص نمودار ها، بک لینک ها، متن آنکر لینک ها و کلیدواژه های ارگانیک را بیابید.

بررسی رنک (Rank Tracking)

رنک خود را در بازه های زمانی مختلف ببینید و عملکرد خود را روی نمودار با سایر رقبا مقایسه کنید.

  • رنک خود را روی موبایل و دسکتاپ بررسی کنید.
  • وضعیت سئوی سایت خود را روی نمودار بررسی کنید.
  • با استفاده از فیلتذ ها و تگ ها لیست کیورد های خود را مرتب کنید.
  • وضعیت خود را با رقبا مقایسه کنید.
  • گزارشات را از طریق ایمیل دریافت کنید.

نظارت و بررسی وب (Web Monitroing)

این بخش از ابزار Ahrefs به شما این امکان را می دهد که هر زمانی شما یا یکی از رقیبانتان بک لینکی دریافت کرد به شما ایمیل ارسال شود. علاوه بر این، امکان این وجود دارد که برای کلدواژه های خاص اعلان تنظیم کنید

ادامه خواندن در سایت منبع

بودجه خزیدن وب سایت شما به تعداد URL هایی که Googlebot می تواند یا می خواهد خزنده شود ، بسته به

میزان نرخ خزیدن وب سایت و تقاضای خزیدن متقابل ، تعریف شده است.

بودجه خزش سایت چگونه تعیین می شود؟

خزنده گوگل به هنگام سر زدن به سایت شما به طور مرتب به هاست درخواست ارسال می کند. حال تصور کنید

که هاست به اندازه کافی قوی نباشد. از طرفی تعداد این درخواست ها نیز بالا باشد. بدین ترتیب سایت از دسترس

خارج خواهد شد. در این شرایط به اصطلاح می گویند، سایت Down شده است.

برای جلوگیری از این شرایط گوگل پیش از هر کاری ابتدا میزان منابع سایت را بررسی می کند. چرا که گوگل می خواهد

مطمئن شود، سایت شما گنجایش میزان ظرفیت بالای خزش را دارد. برای این منظور گوگل دو موضوع را مورد توجه قرار می دهد.

اولین موضوع، مربوط به تعداد دفعاتی است که هاست به هنگام خزش ربات ها با مشکل روبه رو شده است.

اما موضوع دوم به تعداد سایت هایی که روی سرور اصلی قرار دارند، برمی گردد.

هنگامی که گوگل قصد کراول کردن یک سایت را دارد، به میزان فعالیت در سایت نیز توجه می کند. در واقع میزان فعالیت در یک

سایت نشان دهنده میزان لیاقت بودجه خزش است. به بیان دیگر گوگل به سایت فعال جایزه می دهد.

بدین منظور برای دیده شدن بیشتر، تعداد خزنده ها را افزایش می دهد. در واقع گوگل بنا به لینک های خارجی و داخلی،

میزان تولید محتوای مفید و نیز دسته بندی صفحات، نرخ بودجه را تعیین می کند.

تقاضا خزش :

اگر تقاضای نمایه سازی صفحات وب شما کم باشد ، Googlebot از خزیدن صفحات شما جلوگیری می کند.

محدودیت نرخ خزیدن :

محدودیت Crawl Rate معرفی شده است تا Google نتواند خیلی سریع صفحات وب سایت شما را خسته کند و سرور

شما را خسته کند. محدودیت Crawl Rate درخواست های Google را بیش از حد متوقف می کند زیرا ممکن است منجر

به کاهش سرعت وب سایت شما شود.

هیچ کس دوست ندارد یک وب سایت بارگیری کند داشته باشد. سرعت وب سایت خود را برای نمایش موبایل و دسک تاپ بهینه کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر URL در وب سایت شما باید به کاربر شما ارزش افزوده دهد.

چرا بودجه خزش Crawl Budget برای مهم است؟

به طور خلاصه ، اگر گوگل صفحه ای را ایندکس نکند، آن صفحه جایگاهی در رتبه بندی گوگل نخواهد داشت.

بنابراین اگر تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزش Crawl Budget سایت شما افزایش پیدا کند، سایت شما در

معرض خطر جدی ایندکس نشدن است.

عدم توجه به بودجه خزش، سبب بروز مشکلاتی در بهینه سازی سایت می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت

چرا توجه به این مقوله اهمیت دارد.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد،هنگامی که بودجه کراول کم می شود، محتواها به صورت منظم

منتشر می کنند. لذا بودجه کراول به واسطه ایندکس کردن، از دزدی محتوا جلوگیری می کند.

از سوی دیگر ایندکس سریع نتیجه بودجه کراول بالا است. اما همان طور که واضح است ایندکس سریع

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک های حرفه ای در موردموضوعات جذاب برای مردم

یک مطلب سبب افزایش بازدید کنندگان می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش بودجه کراول

سبب افزایش ترافیک ارگانیک سایت می شود.

چگونه بودجه خزش را افزایش دهیم؟

سرعت سایت شما

اگر سرعت سایت شما کم است یا زمان پاسخ سرور کم است ، میزان سرعت خزیدن کاهش می یابد و Googlebot

فقط چند صفحه شما را ایندکس می کند. بهبود سرعت صفحه سایت می تواند منجر به کراول بیشتر صفحه های سایت

شما توسط Googlebot شود.

در واقع گوگل بیان می کند : “ایجاد یک سایت سریع تر باعث بهبود تجربه کاربران و درعین حال افزایش نرخ خزش می شود.”

بارگذاری کند صفحات یک سایت باعث از بین رفتن زمان حضور Googlebot در سایت می شود. اگر صفحات شما سریع بارگیری

شوند، Googlebot زمان بیشتری برای بازدید و ایندکس صفحات شما دارد.

محتوای جدید و منظم

محتوای قدیمی ترجیح داده نمی شود. برای بالا بردن بودجه خزش وب سایت خود را هر از چند گاهی به روز کنید و محتوای

تازه و جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار بدهید.

محتوای تکراری می تواند وب سایت شما را خراب کند.

کپی Meta و عنوان برچسب ها می تواند باعث بلایایی شود. بخاطر بسپارید ، بهتر است بدون داشتن برچسب های Meta و

Title دارای برچسب های تکراری باشید.

گوگل می گوید محتوای محبوب و به روز شده تقاضای بالاتری برای خزیدن دارد. تقاضای خزیدن به محبوبیت صفحات وب و

همچنین طراوت و اصالت محتوای شما بستگی دارد.

ایجاد سایت مپ

یک فایل متنی با فرمت xml است که در هاست سایت قرار میگیرد. درون سایت مپ آدرس تمامی صفحات

وب سایت شما موجود است و خزنده ها به کمک این آدرس ها و لینک ها، سریعتر صفحات مختلفتان را ایندکس می کنند.

در صورتی که سایتتان سایت مپ نداشته باشد، باعث کاهش بودجه خزش و یکی از راه های کاهش بهینه سازی سایت می شود.

لذا اگر می خواهید بودجه خزش سایت افزایش یابد، سایت مپ را جدی بگیرید. گوگل برای ایندکس کردن مقالات

ابتدا به سایت مپ مراجعه می کند. چرا که موتورهای جستجو برای ایندکس کردن مقالات ابتدا به نقشه سایت مراجعه می کنند.

حال اگر در سایت مپ، آدرس صفحاتی باشد که دیگر وجود ندارد و یا ریدایرکت شده اند، بودجه کراول سایت شما به هدر رفته است.

شوند، قرار دهید. البته توجه کنید که این لینک ها با نسخه ی robot.txt همخوانی داشته باشد.

لینک سازی داخلی

Googlebot صفحاتی که دارای لینک سازی خارجی و داخلی بیشتری نسبت به سایر صفحات سایت هستند را در اولویت

قرار می دهد که به آن ها اشاره دارد. به همین دلیل لینک های داخلی بسیار کلیدی هستند. بهتر است از صفحاتی که

نشدند استفاده نشود.این صفحات باعث کاهش بودجه خزش می شود. سعی کنید حداقل

یک لینک داخلی یا خارجی در هر صفحه سایت شما وجود داشته باشد.

استفاده زیاد و مناسب ( نه اسپم) از لینک داخلی و نیز خارجی سبب افزایش کراول باجت می شود.

چرا که هنگامی که خزنده های گوگل وارد یک صفحه می شوند، موظف اند تمامی لینک های آن را کراول کنند

تصور کنید هنگامی که خزنده های گوگل در حال بررسی سایت شما هستند، لینک های بسیاری را ببینند.

در این حالت ممکن است نتواند در دفعه اول تمامی لینک ها را کراول کنند. لذا برای کراول بعدی میزان نرخ

بودجه خزش خود را حتما افزایش می دهند. بدین ترتیب می توانند تمامی صفحات را بررسی کنند.

خرید سرور اختصاصی :

وجود منابع اندک هاست میتواند باعث کاهش crawl budget شود. بنابراین اگر خیلی برایتان اهمیت دارد که محتواهایتان

به سرعت ایندکس شوند، بهتر است به جای هاست اشتراکی سراغ سرور مجازی یا سرور اختصاصی بروید.

بدین ترتیب میزان بودجه خزش افزایش می یابد. چرا که تقویت سرور موجب می شود، تا گوگل به

درست کردن لینک های شکسته

همان طور که می دانید لینک های شکسته سبب باز شدن صفحاتی می شوند، که وجود ندارند.

در حقیقت این لینک ها موتورهای جستجو را به یک بن بست می کشانند. بنابراین توجه به این لینک ها را جدی بگیرید.

ابزارهای بسیاری وجود دارد که شما بتوانید این لینک ها را بیابید. به طور مثال شما می توانید از ahrefs

کمک بگیرید. برای این منظور شما باید وارد بخش reports شوید. سپس وارد قسمت internal pages شوید

و صفحات سایت خود را بررسی کنید. این کار سبب افزایش بودجه خزش سایت شما می گردد.

پرهیز از ریدایرکت های زنجیره ای

از جمله مواردی که روی سلامت سایت تاثیر منفی می گذارد، ریدایرکت های زنجیروار است. هنگامی که

از یک ریدایرکت زنجیره ای بزرگ استفاده می کنید، توجه ربات های گوگل را از دست می دهید.

زیرا ربات ها پس از بررسی چند صفحه در یک زنجیری از ریدایرکت، دست از دنبال کردن بر می دارد. لذا این

امکان وجود دارد که صفحات آخر ایندکس نشوند. بنابراین از ساخت زنجیرهای بزرگ ریدایرکت پرهیز کنید.

البته ایجاد یک یا نهایتا دو ریدایرکت آسیبی به سایت نمی زند.

چگونه بودجه خزش را بررسی کنیم؟

می توانید از ابزار رایگان داده شده توسط خود Google ، Google Search Console استفاده کنید. به راحتی می توانید آمار

خزیدن خود را در اینجا بررسی کنید. همچنین ، می توانید خطاهای سرور و خطاهای خزنده را بررسی کرده و سایت خود را

برای افزایش بودجه خزیدن خود بهینه کنید.

سخن پایانی

قطعا با خواندن این مقاله متوجه اهمیت بودجه خزش شده اید. لذا اگر شما نیز دارای یک سایت هستید،

شما را به راحتی در این کار به هدفتان برساند. این شرکت با به کار گیری تیمی بسیار مجرب هر گونه

سئو سایت در کرج را انجام دهد.

ادامه مطلب

Link juice ( لینک جویس ) اصطلاحی است که در دنیای جستجوگرها به

معنای ارزش یا ارزش ویژه ای است که از یک صفحه یا سایت به صفحه

دیگر منتقل می شود. این مقدار از طریق لینک سازی منتقل می شود.

موتورهای جستجو پیوندهایی را به عنوان ارزش گذاری به سایر وب

سایت ها می دانند که صفحه شما ارزشمند است . روش های زیادی

برای کسب لینک از وب با تلاش direct و indirect وجود دارد. تلاش

direct به استراتژی های ایجاد پیوند ، مانند اشتراک اسناد، ارسال

مهمان، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، انتشار نشریات مطبوعاتی

و موارد دیگر اشاره دارد.تلاش indirect از طریق ارائه محتوای عالی در

سایت شما حاصل می شود که باعث می شود خوانندگان آن را در وب

به اشتراک بگذارند و صفحات را به طور طبیعی پیوند دهند. ارزش پیوندی

که از این سایتها به سایت شما منتقل می شود link juice است و بسته

به سایتهایی که به شما لینک می شوند، تفاوت این لینک جویس در پیوند

متفاوت است.

لینک جویس چگونه کار می کند؟

فرض کنید سایت های A و B دارید اگر سایر فاکتورهای رتبه بندی ثابت

باشند و سایت A دارای یک پیوند باشد در حالیکه سایت B هیچ پیوندی

ندارد، سایت A به دلیل داشتن پیوندی که از سایت خارجی مرتبط با آن

دریافت می کند ، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت . اگر سایت

B نیز یک لینک بدست آورد چه اتفاقی می افتد؟ این به مقدار اعتبار هر

پیوند بستگی دارد.

به نمودار زیر نگاه کنید. سایت A پیوندها را از چهار سایت دریافت می کند

در حالی که B پیوندها را از دو سایت دریافت می کند.

همه سایت های لینک دهنده لینک جویس را از سایت های دیگر نیز دریافت

می کنند. از آنجا که A پیوندها را از سایتهای بیشتری دریافت می کند ،

Link juice بیشتری به A منتقل می شود و در نتیجه، A در نتایج جستجو

بالاتر از B قرار می گیرد.

توجه: این نتایج فرض می شوند که سایت های پیوند دهنده به A و B از

ارزش مشابهی برخوردار هستند.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که لینک جویس عبور داده

شده در هر دو جهت اتفاق می افتد. بنابراین، اکنون اجازه دهید بگوییم

که سایت های پیوند دهنده به سایت A نیز به سایت های دیگر نیز پیوند

دارند (نشان داده شده توسط فلشهای خاکستری در نمودار زیر) ، در حالی

که سایت های پیوند دهنده به سایت B منحصراً به B. پیوند دارند. در این

حالت ، درصد لینک جویسی که B دریافت می کند بالاتر از درصد آب پیوند

A است. این باعث افزایش شانس سایت B در رتبه بندی بالاتر از سایت A می شود.

نحوه توزیع Link juice

شما قبلاً می توانستید از پیوندهای nofollow برای جلوگیری از از بین رفتن

لینک جویس از طریق پیوندهای خروجی استفاده کنید. این فرآیند با نام

PageRank شناخته می شد. این کار برای دستکاری نحوه انتقال لینک

جویس از صفحه بود.

در نمودار اول خواهید دید که با پیوندهای dofollow (پیوندهایی که دنبال

می شوند) انتقال آب پیوند به طور مساوی به تمام پیوندهای خروجی از

یک وب سایت توزیع می شود.

PageRank زمانی امکان پذیر بود که یک مدیر وب یک ویژگی nofollow را

به یکی از پیوندهای خروجی اضافه کند، این بدان معناست که آب پیوند به

صفحه ای که دنبال نمی شود منتقل نمی شود بلکه به سایر پیوندها توزیع

می شود. این در نمودار زیر نشان داده شده است.

این دیگر امکان پذیر نیست. در نمودار بعدی مشاهده می کنید که سایت

لینک جویس خود را به طور مساوی به هر سه سایت توزیع می کند ،

تفاوت در این است که لینک nofollowed آن را دریافت نمی کند.

از آنجا که چنین است، شما ممکن است نگران نشت لینک جویس از صفحه

اصلی خود برای لغو پیوندهای فوتر یا سایدبار خود باشید. یک روش خوب و

پرکاربرد متوقف کردن جریان لینک جویس به کامنت های هرزنامه و پیوندهای

ارسال شده در وبلاگ ها با ویژگی nofollow است. برعکس، وقتی صحبت

از لینک های داخلی در یک سایت می شود ، بهتر است اجازه دهید آب پیوند

به جای کنترل آن با ویژگی های nofollow، جریان طبیعی داشته باشد.

link juice بدست آمده و توزیع شده در سایت شما باعث محبوبیت صفحات

داخلی شما در وب و همچنین صفحه اصلی شما می شود. این در مجموع

PageRank صفحه اصلی شما را افزایش می دهد و سبب بهبود سئو سایت

شما می شود.

اصول Link juice کدام اند؟

  • صفحاتی که دارای محتوای مرتبط با سایت شما هستند.
  • صفحه هایی که دارای PageRank بالا هستند.
  • صفحه هایی که پیوندهای خروجی نسبتاً کمی دارند.
  • صفحاتی که حاوی محتوای با کیفیت هستند.
  • صفحه هایی که در نتایج جستجوی گوگل زیاد به نظر می رسند.
  • صفحه هایی که دارای محتوای تولید شده توسط کاربر هستند.
  • صفحاتی که در بین مخاطبان شبکه های اجتماعی محبوب هستند ، به عنوان مثال اغلب در رسانه های اجتماعی ذکر می شوند.

با چه شرایطی انتقال لینک جویس حاصل نمی شود؟

  • صفحه هایی که پیوند به سایت شما را دنبال نکرده اند.
  • صفحاتی با محتوای بی ربط.
  • صفحاتی که پیوندهای زیادی دارند. به عنوان مثال ، پیوندهای تبلیغاتی یا پیوندهای گسترده در سایت.
  • صفحاتی که در نتایج گوگل فهرست نمی شوند.
  • پیوندهای پولی
  • پیوندهایی که در یک طرح تبادل لینک بدست آمده اند. (این جایی است که شما در ازای دریافت پیوند به سایت خود به
  • سایت شخصی پیوند می دهید ، که اساساً تأثیر آن را لغو می کند.)
  • پیوندهایی از سایت های غیرقابل استفاده و بدون محتوا.

چگونه لینک جویس خود را به حداکثر برسانیم؟

از آنجایی که link juice برای رتبه بندی صفحه بسیار مهم است، بهینه سازی

آب پیوند وب سایت شما بخشی جدایی ناپذیر از سئو است.

این در دو قسمت وجود دارد:

  • آب پیوند موجود خود را به حداکثر برسانید
  • به دست آوردن آب پیوند بیشتر

پیوند داخلی

بسیاری از بازاریابان و دارندگان وب سایت از منابع لینک که قبلاً توسط

صفحات بدست آمده اند چشم پوشی می کنند. یک احتمال عالی وجود

دارد که در سایت خود مخازنی از لینک جویس داشته باشید که منتظرند

برای توزیع ارزش در صفحات دیگر منتظر بمانند. برای بهینه سازی پیوند

داخلی خود برای یک صفحه خاص، لیستی از کلمات کلیدی و کلمات

کلیدی LSI مربوط به محتوای صفحه و سایر صفحات مرتبط با آن محتوا

را بیاورید. پیوندها را به صفحه هدف خود از صفحه های برتر در نتایج

جستجو اضافه کنید (بدیهی است که از هر صفحه ای که در واقع مربوط

نیستند چشم پوشی کنید).

برای جلوگیری از کم رنگ شدن زیاد لینک جویس، پیوندهای کمتری را از

آن صفحات با ارزش بالا در نظر بگیرید.

Check My Links یک افزونه فوق العاده مفید برای یافتن پیوندهای یک صفحه است.

چگونه لینک جویس بیشتری برای صفحات خود دریافت کنیم؟

لینک سازی از همان ابتدا بخشی حیاتی از بهینه سازی موتور جستجو

بوده است. پیوندهای خارجی می تواند یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی

برای موتورهای جستجو باشد ، اگر نه مهمترین. این بدان معنی است که

موتورهای جستجو link juice را از طریق پیوندهای خارجی متفاوت می بینند

و هنگام رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو ، آن را در نظر می گیرند –

الگوریتم PageRank Google احتمالاً مشهورترین نمونه این امر است.

بنابراین چگونه می توانید بک لینک برای سایت خود ایجاد کنید؟ این ممکن

است یک کار ترسناک به نظر برسد زیرا تا حد زیادی از کنترل شما خارج

است. اما چند مرحله وجود دارد که می توانید کمی آسان تر کنید و منجر

به ایجاد بک لینک شوید.

  1. hreflang برای وب سایت های بین المللی

سایتهایی که مخاطبان کشورهای مختلف را هدف قرار می دهند ممکن

است محتوای آنها را محلی سازی یا ترجمه کنند تا برای همه کاربران آنها

مناسب باشد. برچسب hreflang با استفاده از یک سیگنال در موتورهای

جستجو، آنها را به نسخه های مختلف هر صفحه نشان می دهد و به آنها

کمک می کند تا بسته به زبان یا مکان کاربر ، مناسب ترین نسخه را برگردانند.

بین صفحات و نسخه های محلی سازی معادل آن فراهم می کند ، و پایه

خوبی برای رتبه بندی این صفحات در موتورهای جستجوی محلی آنها فراهم

می کند. همچنین می توانید برچسب های hreflang را به نقشه سایت

XML خود اضافه کنید و یک فایل واحد برای هدایت موتورهای جستجو به

همه صفحات و نسخه های ترجمه شده / بومی سازی مرتبط با آنها فراهم کنید.

  1. احیای پیوند

احیای پیوند فرآیند یافتن و رفع پیوندهای قدیمی است که به صفحات شما

اشاره می کنند. برای یافتن URL هایی که وضعیت ۴۰۴ را برمی گردانند از

یک خزنده مانند Site Crawl استفاده کنید یا گزارش صفحه اول فهرست

کنسول جستجوی Google را بررسی کنید. برای یافتن پیوندهای آن صفحه

می توانید از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید. این پیوندها را به صفحه اصلی

یا صفحه غیر مرتبط دیگر هدایت نکنید. آنها می توانند باعث شوند که Google

صفحه اصلی شما را به عنوان نرم افزار ۴۰۴ ببیند و بر نرخ تبدیل سایت شما

تأثیر بگذارد. با وجود این مفاهیم ، این یک مسئله شگفت آور شایع برای برخی

از وب سایت ها است.

  1. محتوای Linkbait

یکی از موثرترین راه ها برای تولید لینک جویس بیشتر برای سئو سایت شما

، ایجاد محتوایی است که ارزش پیوند دادن به آن را دارد.

بله ، گفتن ساده تر از کار است ، اما نگران نباشید!

این تاکتیک به سادگی یافتن محتوایی است که می دانید افراد به آن پیوند دارند.

اصول تولید محتوای Linkbait

گسترش محتوا: به اصطلاح listicle ها بسیار محبوب هستند و می توانند

سهام زیادی بدست آورند. یک لیست بزرگتر و جامع تر ایجاد کنید، ۱۰ لیست

برتر را به ۲۰ لیست برتر تبدیل کنید و آن را برای مخاطبان خود قرار دهید. یا ،

جزئیات و مثالهای اضافی را اضافه کنید.

به روزرسانی آن: بسته به جایگاه خاص شما، محتوای آن همیشه از رده خارج

می شوند. به روزرسانی یک مطلب با جدیدترین اطلاعات ، آن را بسیار مفیدتر

و قابل پیوند می کند.

زیباسازی آن: کاربران عناصر بصری را ترجیح می دهند، مخصوصاً وقتی صحبت

از مباحث پر حجم داده باشد. اینفوگرافیک فوق العاده قابل اشتراک است. از

محتوایی کمی سرگرم کننده استفاده کنید و عناصر بصری با کیفیت اضافه کنید.

هنگامی که مطالب را به صورت گسترده تهیه کردید، آن را در رسانه های اجتماعی

پیوندها دامن می زند.

ادامه مقاله در سایت منبع