نکات ارزشمند در مورد توییت – کامل ترین آموزش

وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در سئو می شود، همیشه راهکارهای جدیدتر و بهتری هستند که شما هنوز آن ها را امتحان نکرده اید. همان طور که می دانید و در مقاله های قبلی به آن اشاره کرده ایم بهترین راه بهینه سازی رتبه بندی سایتتان و بهبود عملکرد کسب و کارتان در دنیای دیجیتال، استفاده از تبلیغات در گوگل در کنار پرداختن به سئو سایت است. یکی از مواردی که در سئو سایت تاثیر بسیار زیادی دارد استفاده از شبکه های اجتماعی مانند توییتر است. توییتر یکی از موثرترین شبکه های اجتماعی است که به کمک سئو سایت شما می آید و آن را ارتقا می دهد.

شبکه های اجتماعی

در حالیکه و اینستاگرام توجه تعداد زیادی از کسب و کارها از سرتاسر دنیا را به خود معطوف کرده، توییتر برای خیلی ها تبدیل به شبکه ی اجتماعی ای شده که باید فقط در آن حضور داشت. شاید به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگ در توییتر به نظر خیلی از صاحبان کسب و کارها مفید باشد اما با یک استراتژی مشخصی آن را پیگیری نمیکنند. غافل از اینکه توییتر بیشتر از آن دو شبکه ی دیگر به کمک سئوی سایتشان می آید.

اینستاگرام

کار بر روی شبکه های اجتماعی بر روی عملکرد سئوی سایت شما تاثیر دارد؟

باید بگویم که بله تاثیر دارد. شاید مستقیما با هم در ارتباط نباشند، اما ساخت برند و افزایش حضورتان در شبکه های اجتماعی از جمله مهم ترین عوامل موجود در استراتژی بازاریابی شما هستند و به طور غیر مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر میگذارد و آن را ارتقا می دهد. باید بگویم که توییتر در این میان تاثیر بیشتری دارد چرا که جایگاه ویژه ای در قلب الگوریتم های گوگل دارد. توییتر باعث ارتقا سئو سایت شما می شود.

بازاریابی

بله، درست متوجه شدید، نقش مهم توییتر در سئو به سال ۲۰۱۵ بر می گردد، زمانی که توییتر با غول موتور جست و جو پارتنرشیپ خود را آغاز کرد. نتیجه ی این پارتنرشیپ این بود که توییت ها د رنتایج جست و جو ایندکس می شود. شاید گوگل هر بار توییت شما را ایندکس نکند اما این مسئله از تاثیر فعالیت در توییتر و نقشی که این پارتنرشیپ در بهبود جایگاه سایت شما دارد چیزی کم نمی کند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

وقت آن رسیده که کار با توییتر را شروع کنید

نکته ی مهم این است که بدانیم نه نوع پارتنرشیپ با گوگل اهمیت دارد و نه ترفندهای جدید سئو بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که نقش شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام و فیس بوک و …. ایجاد اعتماد است. کاری که تبلیغات در گوگل و سایر شیوه های تبلیغات پولی برایتان نخواهند کرد.

بیایید کلی تر نگاه کنیم: حضورتان در توییتر به تصویر مخاطبان از برند شما و فعالیت های کلی بازاریابی آنلاین شما کمک می کند و در دراز مدت به بخشی جدائی ناپذیر استراترژی سئو ی شما بدل می شود چراکه حضور فعال در توییتر به افزایش بازدید از سایتتان کمک می کند. اگرچه ریتوییت کردن مستقیما روی سئوی سایت شما تاثیری نمیگذارد اما به مرور زمان و با تولید و بازنشر محتوای ارزشمند می تواند شما را در قلمرو توییتر سرآمد کرده و باعث شود افراد بیشتری محتوای شما را بیابند و احتمالا تعداد بیشتری آن را در وبلاگ و وب سایت خودشان معرفی کرده و همین لینک ها به افزایش بازدید سایت شما در گوگل کمک کند؛ در نتیجه سئو سایت ارتقا می یابد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

نکته هایی در مورد حضور موثر در توییتر

  • برندهای دیگر و مدیران کسب و کارها را دنبال کنید.
  • در بحث های توییتری شرکت کنید.
  • میزبان چت های توییتر شوید.
  • از طریق پرسیدن سوال درتوییت هایتان با مشتریان خود تعامل کنید.
  • در بازنشر مطالب دیگران تردید نکنید، چه به صورت ریتوییت چه به صورت توییت مستقیم لینک محتوای وب سایت های مرتبط با کارتان.
  • منشن هایی که به شما می شود را پیگیری کنید و به آن ها پاسخ بدهید.
  • با استفاده از @mentions توجه برندهای دیگر را جلب کرده و پیامتان را به آن ها منتقل کنید و با آن ها وارد تعامل شوید.
  • به درخواست های مشتریانتان در توییتر پاسخ دهید.
  • محتواهای پربازدید را حمایت کنید.

پروفایل توییتر خودتان را با کلمات کلیدی مرتبط پر کنید.

فقط با ۱۶۰ کاراکتر باید خودتان را به نحوی معرفی کنید که تصویر اولیه ی خوبی از خودتان به جا بگذارید و جامعه ی مخاطبان مورد نظر خودتان را جذب کنید. در ادامه همیشه به یاد داشته باشید که توییتر در نوع خود یک ابزار برای جست و جو است پس استفاده از کلمات کلیدی در بخش معرفی صفحه ی توییترتان می تواند به بهتر اینکس شدن توسط گوگل و بهتر دیده شدن توسط مخاطبانتان کمک کند. لازم نیست در این زمینه زیاده روی کنید و بیوی صفحه ی توییرتان را از کلمات کلیدی انباشته کنید، بلکه بهتر است فقط مهم ترین و مرتبط ترینشان را نام ببرید.

از کلمات پرکاربردتان را در متن توییت ها هم استفاده کنید.

از آن جایی که گوگل به فید خبری توییتر دسترسی دارد، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان به گوگل کمک می کند که ارتباط و پیوستگی آنها با کوئری های دیگر می سنجد. در واقع همان کاری که کلمات کلیدی در مورد بهینه سازی رتبه ی سایتتان در موتورهای جست و جو انجام می دهند درتوییتر نیز همان کار را می کنند.

بهره وری-بهینه سازی

هشتگ ها را درست به کار ببرید

چطور می شود توییتر را بدون هشتگ تصور کرد. هشتگ ها علاوه بر تاثیری که در کمپین های بازرایابی شما دارند برای سئوی توییتر نیز نقش موثری ایفا می کنند. چرا که هشتگ ها محتوای تولید شده توسط شما را برای کاربران قابل جست و جو می کنند نه فقط در توییتر بلکه همین کار را در گوگل هم انجام می دهند.

برای افزایش کارایی هشتگ هایتان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از هشتگ های ساده استفاده کنید. در مورد کلماتی که مخاطبانتان ممکن است به ذهنشان برسد خوب فکر کنید.
  • از هشتگ های پرطرفدار در حوزه ی کسب و کارتان استفاده کنید. می توانید از ابزارهای گوناگونی برای جست و جوی هشتگ های مدنظرتان کمک بگیرید.
  • بر اساس کمپین تبلیغاتیتان، یک کمپین هشتگی راه بیندازید و آن را در شبکه های اجتماعی دیگرتان نیز فعال کنید.
  • استفاده از یک تا سه هشتگ در یک توییت کافی است. مگر اینکه کمپین خاصی را راه اندازی کرده باشید که در آن صورت به تعداد هشتگ های مورد نظرتان افزوده خواهد شد.
  • همیشه از یک سری هشتگ مشخص استفاده نکنید. درست است که هشتگ هایتان باید مرتبط با موضوع کسب و کارتان باشد اما هر از چندگاهی باید تغییرشان بدهید تا توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

زمانبندی را مد نظر داشته باشید.

توییتر همیشه فعال است. آنچه در حال حاضر جریان دارد بیشترین اهمیت را برای توییتر دارد. پس ممکن است محتوای شما در کوتاه ترین زمان ممکن کهنه شود. همین نکته زمان توییت کردن را بسیار مهم می کند. برای زمان بندی کردن توییت هایتان می توانید از ابزارهای آنلاینی که به همین منظور طراحی شده اند استفاده کنید. می توانید از توییتر انلتیک برای یافتن زمانهای که فالوورهایتان بیشترین فعالیت را دارند بیابید و در همان زمان ها توییت کنید. این نکته در نمایش تبلیغ شما در گوگل هم نقش مهمی دارد.

نتیجه اینکه

لینک اکانت توییتر خودتان را در بلاگ پست هایتان قرار دهید. توجه داشته باشید که وب سایت و اکانت توییتر خود را هر دو با هم باید پیش ببرید. امیدوارم این نکته ها به بهبود رتبه بندی سایتتان در گوگل با استفاده از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی کمک کرده باشد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

ادامه مقاله در سایت منبع

توییتر، یکی از بهترین پلتفرم هایی است که برای تبلیغات کسب و کار می توان از آن یاد کرد. این شبکه اجتماعی پر مخاطب امکانات زیادی به کاربران خود داده است؛ شما به راحتی می توانید مخاطبان خود را در تفکیک و هدف گیری کنید. تبلیغات در توییتر انواع مختلفی دارد؛ در ادامه انواع تبلیغ در توییتر برا بررسی خواهیم کرد با افراک همراه باشید.

انواع کمپین های تبلیغ در توییتر

در واقع تبلیغ در توییتر انواع گوناگونی دارد که استفاده از هر یک از آنها به هدف شما و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بستگی خواهد داشت. شما می توانید هر کدام از کمپین های تبلیغاتی را انتخاب کرده و پس از رسیدن به نتیجه ی دلخواه، هزینه آن را پرداخت کنید.

شبکه های اجتماعی

توییت های پروموت شده – Promoted Tweets

توییت های پروموت شده تفاوت زیادی با توییت های معمولی ندارند؛ تنها تفاوت توییت های پروموت شده با توییت های معمولی در این است که تبلیغ کننده برای اینکه محتوای خود را به افرادی که او را دنبال نکرده اند، نشان دهد مقداری پول پرداخت می کند. بنابراین می توان مثل توییت های معمولی، با آن ها برخورد کرد. اما این توییت ها را معمولا به عنوان تبلیغ می شناسند چرا که همیشه عبارت “Promoted” در گوشه پایین سمت چپ نوشته می شود.

حساب کاربری پروموت شده – Promoted Accounts

در این نوع از تبلیغ در توییتر شما می توانید به جای تبلیغ یک توییت کل حساب کاربری خود را تبلیغ کنید. این نوع از تبلیغ برای افرادی که تاکنون برند شما را دنبال نکرده اند نشان داده می شود. بنابراین اکانت تبلیغ شده دقیقا برای افرادی که دنبال کننده بالقوه شما هستند به نمایش در می آید. به علاوه، در بخش “پیشنهاد افراد برای دنبال کردن” و نتایج جستجو این آگاهی نشان داده می شود. هنگامی که حساب کاربری خود را تبلیغ می کنید، در کنار برچسب “Promoted” برای اینکه مشخص شود پست تبلیغی است، یک دکمه “Follow” نیز وجود دارد.

تبلیغ در توییتر

سفارش

ترند های پروموت شده – Promoted Trend

ترند های پروموت شده یکی دیگر از انواع به حساب می آیند. در سمت راست صفحه یک لیست تقریبا طولانی وجود دارد که عنوان های پر طرفدار یا اصطلاحا ترند شده در آن نوشته شده اند. در این لیست محبوب ترین عنوان ها و هشتگ هایی که در حال حاضر ارائه می شود نوشته شده است. در زیر این عنوان ها ترند هایی که پروموت شده اند، دارای بر چسب “Promoted” هستند. در واقع این ترند ها برای مخاطبانی که هدف گذاری کرده اید نمایش داده می شود. کاربران معمولا این ترند ها را با وجود داشتن برچسب تبلیغ، دنبال می کنند که به معنای استقبال از آن ها است.

تبلیغات خودکار – Automated ads

اگر برای تبلیغات در توییتر تازه وارد هستید و نمیدانید چه میزان هزینه کنید و یا زمان محدودی دارید، می توانید از Promote Mode استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت این امکان را دارید تا مطابق روند همیشگی خود توییت بگذارید و در نهایت توییت ها و پروفایل برند شما به صورت خودکار تبلیغ خواهند شد. نام این نوع تبلیغات در توییترalways on advertising solution” می باشد. ۱۰ توییت اول شما به طور روزانه و به صورت خودکار به کمپین پروموشن خودکار اضافه خواهد شد و مخاطبان مشخص شده هدف گذاری می شوند. همچنین حساب کاربری شما در حالت “Promote Mode” تبلیغ می شود. بنابراین اگر از این نوع تبلیغ خودکار استفاده کنید دیگر نیازی نیست که زمان بگذارید و جداگانه روی تبلیغات خود در توییتر کار کنید و بدین ترتیب کار شما بسیار آسان خواهد شد.

جای دارد در آخر مطالب فوق در مورد توییتر کمی درباره تبلیغ در شبکه اجتماعی پر طرفدار تیک تاک بگوییم. شما با آموزش نحوه تبلیغات در تیک تاک می توانید بازدید زیادی برای کسب و کار خود فراهم کنید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟
این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های نوآورانه برایبک لینک سازی طبیعی + نمونه های کاربردی

ادامه مطلب

براساس آمارهای منتشر شده، ماهانه ۳۳۰ میلیون کاربر فعلا دارد. از این بین حدود ۲ میلیون از کاربران توییتر را ایرانیان تشکیل می دهند. به همین دلیل تبلیغ در توییتر یک پتانسیل خوب برای بازاریابی به شمار می رود. این شبکه اجتماعی به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری به سایت خود ارسال کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، مخاطبان خود را درگیر کنید، تعامل بیشتری با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنید و نرخ های تبدیل و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین توییتر باید بخشی از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما باشد. بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها نکات زیادی دارد؛ که در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از آن ها می پردازیم. با همراه باشید.

استراتژی های بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

هر کسب و کار دارای هویت مستقلی است که برای هدفی خاص روی یک یا چند شبکه اجتماعی سرمایه گذاری می کند و نیاز دارد که پس از مدتی، به اهدافش دست پیدا کند. یکی از اصلی ترین نیازهای یک کسب و کار فعالیت در توییتر است. در ادامه استراتژی های فعالیت در توییتر را بررسی خواهیم کرد.

۱. بررسی حساب کاربری در توییتر

در تحلیل عملکرد اکانت توییتر بهتر است عملکرد هشتگ، هر توییت ارسال شده و مخاطبان توییتر خود را تجزیه و تحلیل کنید. دانستن اینکه کدام توییت بهترین عملکرد را داشته و اینگیجمنت خوبی را دریافت کرده، درمورد نوع محتوای مورد علاقه ی مخاطبان به شما ایده می دهد. از این اطلاعات می توان در ایجاد استراتژی بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها بهره برد؛ تا با ارائه و تولید محتوای مورد نیاز کاربران نرخ اینگیجمنت، آگاهی از برند، دستیابی به KPI های مختلف و دیگر اهداف استراتژیک را بهبود داد. شما می توانید از طریق اکانت خود را بررسی کنید. هر اکانت توییتر یک صفحه ی آنالیتیکس دارد که اطلاعات مختصری را در اختیار کاربر قرار می دهد و می توان از آن برای تحلیل اکانت خروجی گرفت. با بررسی این دیتاها شما می توانید میزان تاثیر گذاری و نحوه رفتار اکانت و مخاطبان خود را بررسی کنید.

۲. تکمیل پروفایل حساب کاربری

در نگاه اول پروفایل یک حساب کاربری نشان دهنده حرفه ای بودن آن حساب است. توجه داشته باشید که چگونه هر عنصر از نمایه به تقویت برند شما و آگاهی دادن به مخاطبان کمک می کند.

  • نام اکانت: با این نام مخاطبان می توانند شما را در توییتر پیدا کنند. این نام بهتر است با نام اکانت شبکه های اجتماعی دیگرتان یکسان باشد.
  • تصویر پروفایل: عکس نمایه شما در کنار هر توییت ارسال شده ظاهر می شود، بنابراین بهتر است از لوگوی اصلی برند خود و از ابعاد مناسب و واضح برای تصویر پروفایل استفاده کنید.
  • آدرس لندینگ یا صفحات فرود: در بیوی توییتر آدرس سایت خود را قرار دهید. ممکن است این آدرس گاهی به صفحه لندینگ کمپین ها یا صفحه ی دیگری تغییر پیدا کند.
  • لوکیشن: قرار دادن موقعیت مکانی باعث می شود پروفایل شما برای مخاطبان واقعی تر شود. این مساله به ویژه برای مشاغل کوچک با فروشگاه های فیزیکی بسیار مهم است، زیرا مشتریان می توانند شما را به صورت آفلاین پیدا کنند و این باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر کسب و کار بزرگ هم باشید می توانید آدرس دفتر مرکزی خود را در لوکیشن بنویسید.

۳. تعیین اهداف

برای رسیدن به موفقیت باید در هر شبکه اجتماعی ای که فعالیت می کنید؛ اهداف خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ترافیک وبسایت خود را از طریق توییتر افزایش دهید. با هدف افزایش میانگین کلیک از توییتر، می توانید از نرخ کلیک اولیه خود در توییتر استفاده کنید، تا در یک بازه زمانی معقول هدف قابل دستیابی خاصی را تعیین کنید. (مثلاً افزایش از ۱٫۵٪ به ۲٫۵٪ در سه ماه)

۴. بررسی رقبا

بررسی اکانت توییتر رقبا و زیر نظر گرفتن فعالیتشان به شما در برنامه ریزی بهتر کمک کند. تحلیل رسانه های اجتماعی آن ها با آشکار کردن نقاط ضعف و قوتشان و بررسی راه های ایجاد تمایز، می تواند به شما در اصلاح استراتژی ها و برنامه هایتان کمک کند.

در این قسمت از مقاله به شما پیشنهاد می کنیم معرفی در سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک را نیز برای کسب کار خود تجربه کنید، شما با یادگیری نحوه تبلیغ در تیک تاک بازدید های میلیونی را خواهید داشت.

تبلیغ در تیک تاک

شروع کنید

۵. مدیریت مناسب اکانت توییتر

برای عملکرد بهتر در توییتر نیاز است که دائما بر روی اکانت خود نظارت داشته باشید؛ عدم پاسخگویی منظم و به موقع به پیام های توییتر و منشن ها برای مخاطبان یک سیگنال منفی است و ممکن است به برند شما آسیب برساند. برای پاسخ گویی به موقع به منشن ها، کامنت ها و پیام های توییتر شخصی را تعیین کنید تا با نظارت کامل بر اکانت، میزان تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد. این کار حتی در مورد منشن های منفی هم گاهی باعث ایجاد دید مثبت می شود.

۶. تنظیم تقویم محتوایی

برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی کاری زمان بر است؛ اما در نهایت نظم و ترتیب خاصی به سوشال مدیای شما می دهد و باعث صرفه جویی در زمان برای برنامه های بعدی می شود. هنگام ایجاد تقویم، در نظر بگیرید که:

  • هر چند وقت یکبار می خواهید پست منتشر کنید؟
  • بهترین زمان برای ارسال آن چه زمانی است؟
  • چه کسی باید پست ها را برای انتشار تایید کند؟

یک تقویم محتوایی می تواند به شما در ارزیابی محتوا و ایجاد ترکیبی متعادل از توییت ها کمک کند.

۷. جذب فالوورهای مرتبط

شبکه های اجتماعی با حضور عده زیادی از افراد اشباع شده است. در این میان، شما باید خود را به خوبی نشان دهید و مخاطبان مخصوص به خود را جذب کنید. جذب مخاطب مرتبط با کسب و کار، از گذاشتن منظم پست شروع می شود. هر مخاطبی پست مورد علاقه خود را پیدا می کند و به آن واکنش نشان می دهد؛ واکنش های آن می تواند لایک یا ریتوییت باشد؛ این کار باعث می شود که دیگران هم توییت شما را ببینند.

۸. استفاده از هشتگ ها و ترندهای روز

هشتگ ها در توییتر تاثیر بسزایی در افزایش نرخ اینگیجمنت شما دارند. طبق آمار موجود توییت های دارای هشتگ ۱۰۰٪ نرخ اینگیجمنت بیشتری دارند. هشتگ ها مخاطبان جدیدی را به پیج شما هدایت کرده و میزان تعامل توییت های شما را افزایش می دهند. نکته مهم دیگر این که در الگوریتم توییتر، گذاشتن هشتگ های نامربوط و تعداد زیاد، ممکن است باعث اسپم شدن توئیت شود. توییت هایی که بیش از دو هشتگ دارند، میزان تعامل شما را تا ۱۷ درصد کاهش می دهند.

۹. ایجاد کمپین تبلیغاتی در توییتر

اجرای کمپین های تبلیغاتی در توییتر پس از رشد ارگانیک اکانت شما می تواند به افزایش آگاهی از برند و دیگر اهداف کمک کند. تبلیغات توییتر به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بصورت انتخابی هدف قرار دهید و تجزیه و تحلیل مفصلی در مورد نتایج کمپین و هزینه ها در دسترس داشته باشید.

۱۰. استفاده از UTM برای تحلیل

اگر می خواهید که داده های شبکه های اجتماعی را به صورت دقیق و کامل تجزیه و تحلیل کنید؛ حتما از از پارامترهای UTM استفاده کنید. این پارامترها کدهای متنی کوتاهی هستند که می توانید برای اندازه گیری ترافیک و نرخ تبدیل به پیوندهای خود اضافه کنید. پارامترهای UTM به شما نشان می دهند که افراد چگونه به وبسایت شما هدایت می شوند، کدام توییت ها مؤثرتر هستند و ROI کمپین های تأثیرگذار چقدر بوده است.

کلام آخر – بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

به احتمال زیاد، شما توییتر (twitter) را می شناسید. این شبکه اجتماعی، از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیاست که می تواند شما را در لحظه از اتفاقات و خبرهای دنیا مطلع کند. اما تنها اشخاص حقیقی نیستند که از توییتر سود می برند. کسب وکارها نیز با استفاده از توییتر و امکانات آن، از جمله تبلیغ در توییتر، می توانند به گسترش و بازاریابی کسب وکار خود کمک کنند و باعث افزایش آگاهی از برند و بهبود نحوه تعامل با مشتریان شوند؛ اما پیش از این که از توییتر برای بازاریابی کسب و کار خود کمک بگیریم، بهتر است با مهم ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی آشنا شویم. در اینفوگرافیک زیر با این آمارها بیشتر آشنا می شویم. با همراه باشید.

آمارهایی جذاب از توییتر برای بازاریابی (اینفوگرافیک)

با توییتر بیشتر آشنا شوید

حال که با مهم ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی کسب و کارها آشنا شدیم، بهتر است قدری بیشتر از ماهیت این شبکه اجتماعی محبوب بگوییم. توییتر (Twitter)، از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در جهان است. در این شبکه، افراد پس از عضویت می توانند با ارسال پیام های کوتاه (حداکثر ۲۸۰ کارکتر) اطلاعاتی را به دیگر افراد منتقل کنند. این پیام های کوتاه را توییت می گویند. تبلیغ در توییتر فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب وکار شماست.

معمولا برای مطلع شدن از ترندها و آخرین اخبار و اتفاقات جهان، توییتر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است؛ بنابراین تبلیغات در توییتر برای اطلاع لحظه ای محصولات، خدمات یا رویدادهای کسب وکارتان بسیار مفید است. افرادی که در این شبکه اجتماعی در حال معرفی خدمات و محصولات خود هستند، می توانند بسیار سریع سود خود را افزایش دهند. همچنین تبلیغ در توییتر به افزایش نرخ تبدیل (conversion) کمک خواهد کرد.

یک سوال مهم : آیا توییتر بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است؟

بعضی وقت ها بله! درست است که توییتر مشکلات خودش را دارد ولی در موارد و سناریوهای خاصی، واقعا بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است. البته به هدفی که تعیین کرده اید نیز بستگی دارد؛ اما مطمئنا بهتر است از صرف نظر نکنید! از مزیت های تبلیغ در توییتر ، امکانات منحصربه فردی است که جای دیگر نظیر آن را پیدا نمی کنید. البته منظور ما را اشتباه متوجه نشوید! ما و را نیز دوست داریم و آنها را به شدت پیشنهاد می کنیم. اما در مواردی، تبلیغات توییتر گوی سبقت را از دیگران ربوده است.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، پیشنهاد می کنیم این مقاله همراه با اینفوگرافیک را از دست ندهید:

اگر قانع شدید که تبلیغات در توییتر برای بازاریابی کسب وکار شما مفید است (که واقعا نیز هست!)، یک مشاوره تخصصی در این زمینه را مهمان افراک باشید!

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب در سایت منبع

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ارزشمند و حرفه ای دربارهتعرفه تولید محتوای صوتی | آپدیت جدید

پیشرفت روز به روز دنیای تکنولوژی باعث شده که دامنه تبلیغات هم وسیع تر گردد؛ توییتر انتخاب مناسبی برای جذب کاربر است. حال تبلیغ در توییتر چیست؟ در این مطلب با به صورت کامل آشنا خواهیم شد. با همراه باشید.

کمپین تبلیغ در توییتر یکی از مناسب ترین کمپین های تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. تبلیغ در توییتر شامل سه نوع است:

  • ترندهای تبلیغاتی: ترندهای تبلیغاتی در بالای تمامی موضوعات توییتر قرار می گیرند و داغ ترین بحث های توییتر را نشان می دهند.
  • تبلیغات اکانت ها: توییتر به کاربران افرادی را پیشنهاد می کند که دنبال کنند، تبلیغ اکانت ها باعث می شود که در بالای نتایج جستجو قرار بگیرند و روشی برای جذب دنبال کننده های بیشتر است.
  • توییت های تبلیغی: این مورد خیلی پر طرفدار است. آن ها در بالای نتایج جستجو برای موضوعات مرتبط قرار می گیرد و پس از دنبال کردن آن توسط کاربر در بالای تایملاین ظاهر می شوند.

انواع قالب توییت های تبلیغاتی

توییت های تبلیغاتی قالبی از پیش تعیین شده دارند که باید مطابق با آن ها تبلیغات خود را آماده کنید:

  • محتوای متن: توییت شما باید حداکثر ۲۸۰ کارکتر باشد.
  • محتوای ویدیویی: این فرم شامل ارسال ویدیو در توییتر است.
  • محتوای تصویری: شامل ارسال تصاویر مختلف است.

نحوه تبلیغ در توییتر

برای ، اولین کاری که لازم است انجام بدهید، ساخت حساب کاربری در توییتر است. پس از ساخت حساب به آدرس ads.Twitter.com مراجعه کنید؛ تاریخ و کشور خود را انتخاب کرده و به Twitter Ads Manager متصل شوید. حال می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را آنالیز کنید. البته قبل از ساخت کمپین تبلیغاتی، هدف تبلیغ خود را مشخص کنید.

انواع تبلیغ در توییتر

توییت های پروموت شده

توییت های پروموت شده تفاوت زیادی با توییت های معمولی ندارند؛ تنها تفاوت توییت های پروموت شده با توییت های معمولی در این است که تبلیغ کننده برای اینکه محتوای خود را به افرادی که او را دنبال نکرده اند، نشان دهد مقداری پول پرداخت می کند. بنابراین می توان مثل توییت های معمولی، با آن ها برخورد کرد. اما این توییت ها را معمولا به عنوان تبلیغ می شناسند چرا که همیشه عبارت “Promoted” در گوشه پایین سمت چپ نوشته می شود.

حساب کاربری پروموت شده

در این نوع از تبلیغ در توییتر شما می توانید به جای تبلیغ یک توییت کل حساب کاربری خود را تبلیغ کنید. این نوع از تبلیغ برای افرادی که تاکنون برند شما را دنبال نکرده اند نشان داده می شود. بنابراین اکانت تبلیغ شده دقیقا برای افرادی که دنبال کننده بالقوه شما هستند به نمایش در می آید. به علاوه، در بخش “پیشنهاد افراد برای دنبال کردن” و نتایج جستجو این آگاهی نشان داده می شود. هنگامی که حساب کاربری خود را تبلیغ می کنید، در کنار برچسب “Promoted” برای اینکه مشخص شود پست تبلیغی است، یک دکمه “Follow” نیز وجود دارد.

ترندهای پروموت شده

ترند های پروموت شده یکی دیگر از انواع تبلیغات در توییتر به حساب می آیند. در سمت راست صفحه یک لیست تقریبا طولانی وجود دارد که عنوان های پر طرفدار یا اصطلاحا ترند شده در آن نوشته شده اند. در این لیست محبوب ترین عنوان ها و هشتگ هایی که در حال حاضر ارائه می شود نوشته شده است. در زیر این عنوان ها ترند هایی که پروموت شده اند، دارای بر چسب “Promoted” هستند. در واقع این ترند ها برای مخاطبانی که هدف گذاری کرده اید نمایش داده می شود. کاربران معمولا این ترند ها را با وجود داشتن برچسب تبلیغ، دنبال می کنند که به معنای استقبال از آن ها است.

تبلیغات خودکار

اگر برای تبلیغات در توییتر تازه وارد هستید و نمیدانید چه میزان هزینه کنید و یا زمان محدودی دارید، می توانید ازPromote Modeاستفاده کنید. با استفاده از این قابلیت این امکان را دارید تا مطابق روند همیشگی خود توییت بگذارید و در نهایت توییت ها و پروفایل برند شما به صورت خودکار تبلیغ خواهند شد. نام این نوع تبلیغات در توییتر always on advertising solution می باشد. ۱۰ توییت اول شما به طور روزانه و به صورت خودکار به کمپین پروموشن خودکار اضافه خواهد شد و مخاطبان مشخص شده هدف گذاری می شوند. همچنین حساب کاربری شما در حالت “Promote Mode” تبلیغ می شود. بنابراین اگر از این نوع تبلیغ خودکار استفاده کنید دیگر نیازی نیست که زمان بگذارید و جداگانه روی تبلیغات خود در توییتر کار کنید و بدین ترتیب کار شما بسیار آسان خواهد شد.

هزینه تبلیغات در توییتر

برای تبلیغ در توییتر هیچ حداقل بودجه ای وجود ندارد و هزینه آن کاملا بستگی به خودتان دارد، شما به میزانی که هزینه کرده اید خدمات دریافت می کنید مهم نیست این هزینه چقدر باشد. بودجه ای که تنظیم می کنید، کل مبلغی است که شما مایل به پرداخت آن هستید. شما به راحتی می توانید تبلیغات توییتری خود را به افراک سپرده و پس از رسیدن به هدف کمپینتان هزینه را پرداخت کنید.

با توجه به اینکه مطالب در توییت به سرعت در معرض دید قرار می گیرند، تبلیغ در توییتر انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از مزیت های تبلیغات در توییتر، امکان پرداخت هزینه بعد از رسیدن به هدف است، آژانس تبلیغات آنلاین افراک به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه تبلیغات در سوسال مدیا است.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

چگونه برای بازاریابی در توییتر استراتژی تهیه کنیم؟

شما همیشه باید با یک برنامه مدون در شبکه های اجتماعی ظاهر شوید. توییتر نیز تفاوتی ندارد. اینکه مشخص کنید در آینده به چه اهدافی خواهید رسید نقشه ی راهی می دهد که نهایتا شما را به موفقیت می رساند. استراتژی بازاریابی در توییتر خود باید از کجا شروع کنیم؟ در زیر مؤلفه های مهم بازاریابی در توییتر را باهم بررسی می کنیم.

حساب توییتر خود را بررسی کنید

آیا سازمان شما قبلاً دارای یک حساب توییتر بوده است؟ اولین قدم شما باید مستند سازی تمام حساب های موجود در حوزه ی کسب و کارتان باشد. این حساب ها پیش از این چه روندی را طی کرده اند؟ پس از آماده سازی لیست خود به سراغ تحلیل رقبا بروید و اطلاعات زیر را در موردشان جمع آوری کنید :

  • چه زمانی این حساب ها توییت می کنند؟
  • نرخ تعاملشان چقدر است؟
  • چه تعداد دنبال کننده دارند؟

برای اطلاع از این موردها می توانید به Twitter آنالیتیکس مراجعه کنید. وقتی توییتر خود و رقبا را تحلیل کردید، به یک دید کلی از نحوه ی خواهید رسید. مرحله بعدی که به کمک شما خواهد آمد تعیین هدف مشخص است.

هدف گذاری کنید

روند موفقیت در بستر رسانه های اجتماعی با داشتن هدف واضح و قابل اندازه گیری، آغاز می شود. یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی تعیین هدف مشخص است. بدون هدف گذاری هیچگاه متوجه رشد نخواهید شد و در نمی یابید که آیا استراتژی بازاریابی کارآمدی داشته اید یا خیر.

اهداف هوشمندانه ایجاد کنید: اهداف هوشمندانه چیست؟ اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و البته با مشخص کردن محدودیت زمانی. وایرال شدن یک پست و تبلیغ در توییتر را نمی توان به عنوان یک هدف در نظر گرفت اما به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید. شما می توانید از نرخ کلیک اولیه سایت از توییتر را مشخص کنید و برای افزایش این کلیک (مثلاً افزایش از ۱٫۵٪ به ۲٫۵٪ در سه ماه) تلاش کنید.

مقالات مرتبط:

مهم ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی

میزان رقابت را بررسی کنید

قطعا به این فکر می کنید که رقبای خود را در کمترین زمان بگیرید. برای این کار باید به صورت مداوم رقبای خود را بررسی کنید و تلاش کنید برنامه ریزی بهتری برای کار خود داشته باشید. مزیت چک کردن شبکه اجتماعی رقبا این است که می توانید از ضعف آن ها در برخی از موارد برای نقطه ی قوت خود استفاده کنید و محتوای بهتری در صفحه ی خود منتشر کنید. سایت هات سوئیت امکان بررسی و آنالیز رقبا را برای شما فراهم می کند.

برای هر فرد نقشی را در نظر بگیرید

حساب کاربری شما مدام باید چک شود. در واقع شما تعهد این حساب را بر عهده دارید و باید در برابر پرسش های افراد در پیام ها پاسخگو باشید. در توییتر همه دنیا سریع تر پیش می رود این یکی از قابلیت های بارز این شبکه ی اجتماعی است. بنابراین اگر کسی به نیاز های کاربر پاسخی ندهد کاربر به خوبی این را متوجه می شود و این مساله به برند شما آسیب می رساند. اگر می بینید حساب شما پیام های متعددی دارد بهتر است افرادی را برای پاسخگویی در توییتر استخدام کنید و برای هر فرد نقشی در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط:

نحوه ی تبلیغات در توییتر

دستورالعمل هایی را مشخص کنید

یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر تعریف کردن دستور العمل مشخص برای حساب کاربری است. برای اینکه ارتباط شما در این شبکه ی اجتماعی پایدار و روشن باشد به نقشه ی راه یا یک دستور العمل مشخص نیاز دارید. مشخص کردن این دستور العمل ها همچنین به تیم مارکتینگ شما نظم می بخشد و از بروز هر نوع مشکلی در آینده، جلوگیری می کند. این دستور العمل ها ممکن است خیلی کلی باشد یا خیلی جزئی و مخصوص به شبکه اجتماعی توییتر. دستورالعمل کلی ممکن است در مورد نحوه ی پاسخگویی به مشتریان یا لحن صحبتتان باشد. دستور العمل های جزئی مانند:

  • انتخاب هشتگ های خاص و نحوه ی صحیح استفاده از آن ها
  • چه مواقعی از ایموجی استفاده شود
  • لینک ها به چه صورت قرار داده شوند

مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری در توییتر هم با هر نوع مکالمه ای سر و کار خواهد داشت. انتقاد، پیشنهاد، نظر مثبت یا منفی و یا حتی رفتار های عجیب و از پیش تعیین نشده. پس بهتر است از قبل برای پاسخگویی به این موارد آماده باشید.

مقالات مرتبط:

چطور سئو سایت خود را با حضور در توییتر، ارتقاء دهید

تقویم محتوایی داشته باشید

یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر داشتن تقویم محتوایی مناسب است. همانگونه که گفتیم برنامه ی مشخصی باید برای شما وجود داشته باشد و محتوا نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باید برایش برنامه ریزی شود. برنامه ریزی محتوایی کمی زمان بر هست اما به شما کمک می کند در آینده از هر نوع استرسی به دور باشید. داشتن تقویم محتوایی برای پست گذاری شما در این شبکه ی اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید متناسب با نیاز کاربران خود و با استفاده از نقاط ضعف رقبا،محتوای خود را تهیه کنید و طبق زمانبندی آن ها را بارگذاری کنید.

  • هنگام تدوین تقویم محتوایی به نکات زیر توجه کنید:
  • چه زمانی می خواهید محتوا ها را منتشر کنید
  • بهترین زمان پست گذاری چیست
  • چه کسی می خواهد بر روی محتوا ها نظارت کند

در این مقاله با روش های تدوین استراتژی محتوا آشنا شدید، رعایت این نکات کلیدی ساده ترین و کم هزینه ترین راه دستیابی به جایگاه مناسب در همه ی شبکه های اجتماعی از جمله توییتر است. اما در کنار این روش ما به شما پیشنهاد می کنیم با رعایت همه ی نکات بازاریابی در توییتر، برای نمایش بهتر و بیشتر به سراغ تبلیغات بروید. تبلیغات برای هر کسب و کاری نقش تعیین کننده ای دارد و لازمه ی دیده شدن در شبکه های اجتماعی است.

حال که با تکنیک های بازاریابی در توییتر همراه افراک بودید. پیشنهاد این مجموعه به شما استفاده از مشاوره رایگان در زمینه ی تبلیغات در این شبکه ی اجتماعی است، که می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع