آموزش خلاصه و مفیدشبکه­ های اجتماعی که ضروری است در نظر بگیریم

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

شبکه های اجتماعی

نقش شبکه­ های اجتماعی در تجارت

همان شب من در توییتر در توییتی نوشتم که از کامکست متنفرم.

هنوز مدت زمان زیادی از ارسال توییت من نگذشته بود که اکانتی با عنوان camcastBill از من پرسید که موضوع چیست؟!!!

از انجا که در هر توییت بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر نمی­توانیم استفاده کنیم من مجبور شدم که ماجرا را در ۳ توییت برای بیل شرح دهم. پس از ارسال این توییت ها بسیاری از دوستانم که در جریان ماوقع قرار گرفته بودند از من حمایت کردند و هرکدام راهکاری ارائه می­دادند. به عنوان مثال تام شیمیتز در توییتی گفته های من را تکرار کرده و گفته بود که چرا باید ۱۷۰ دلار بپردازم در حالی که نمی­خواهم بازی ها را ببینم.! آن هم در حالی که فقط ۵ روز از شروع لیگ گذشته.!!!!! و به این طریق گفته های من را تایید کرده بود. و یا دی جی پاسلی خواهان باز پرداخت پول من شده بود :

دوستم تاد به من پیشنهاد داده بود که با فرانک؛ یکی دیگر ازافرادی که در توییتر برای کامکست کار می­کند، صحبت کنم و اکانت آن را برای من ارسال کرده بود :

خلاصه در مدت زمان کوتاهی من پاسخ های زیادی دریافت کردم و موضوع اکثر آنها حمایت از من و اعتراض به کاری بود که شرکت کامکست کرده بود. چیزی که قطعا به نفع این شرکت بزرگ نبود و نباید اجازه می­داد که این موضوع بیشتر از این بزرگ شود.

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

شبکه­ های اجتماعی

امنیت در شبکه­ های اجتماعی

شبکه­ های اجتماعی امن

ادامه مطلب در سایت منبع

بیشتر بازاریابان و استراتژیست­ های برندسازی متوجه خطرات تناقضات برند و ناسازگاری ­های آن شده ­اند. بدون وجود، لوگویی که به خوبی تعریف شده باشد، راهنمای طرح رنگ، و صدای برند متمایز، برند شما در ذهن مشتریان باقی نمی ­ماند. و اگر مصرف ­کنندگان نتوانند برند شما را به یاد بیاورند، شما هیچ شانسی در قبال رقبایتان نخواهید داشت.

در حالی که برندها در تلاش مستمر برای تایید تصویر بصری قوی خود هستند، اینترنت به دلیل عدم پوشش تناقضات کوچک بدنام شده است، چراکه بسیاری از آنها در مکان­ های غیر منتظره­ای ساکن شده ­اند.

برای آنکه مطمئن شوید، تمام اصول و مبانی­ برند را در مورد خود پوشش داده ­اید، ۶ موقعیت رازآلود، که تناقضات برند در آنها بیشتر مستعد مخفی شدن هستند، را مشخص خواهیم کرد. از توضیحات تفصیلی مربوط به محصولات ­تان گرفته تا ایمیلی که قصد ارسال آن را دارید.

وضوح بازاریابی محتوا : فهرست صدا و راهنمای لحن برند را جهت رفع تناقضات موجود چک کنید

بازاریابی

فرقی ندارد تیم بازاریابی شما با دو نفر تشکیل شده باشد یا ۲۰ نفر، نهایتا سبک ­های نوشتاری شما متفاوت خواهد بود. مورد استفاده قرار دادن رنجی از لحن های نوشتاری، راه خوبی برای جلب توجه مخاطبان است؛ اما میان تنوع جالب توجه در نوشتن محتوا و سبک های نوشتاری که منجر به ناهماهنگی در محتوا می­ شود، خط باریکی وجود دارد. و زمانی که سبک های نوشتاری و محتواهای بصری منتشر شده در پست­ های وبلاگ بسیار متنوع باشند، رهبران شما دچار سردرگمی در مورد پیامی که سعی دارید به مخاطبان تان برسانید، می شوند.

چگونه این تناقض برند را حل کنیم؟

یک راهنمای سبک خوب شامل راهنمایی ­های مفید برای لحن­ هایی که محتوای برند باید به خودش بگیرد، می شود. نویسندگان محتوا در هر پلتفرمی باید راهنمایی مناسب برای تولید محتوا داشته باشند تا برند دچار تناقض نشود.

محتوا پادشاه است

نتایج موتورهای جستجو : نقاط ضعف راهنماهای برند سازمان دهی شده به عنوان یکی از تناقضات برند

وقتی به اطلاعات نیاز دارید ، معمول ترین روش به دست آوردن اطلاعات برای شما چیست؟

احتمالا جواب اکثر شما google خواهد بود. این گزینه در مورد افرادی که به دنبال برند شما هستند هم صدق می­ کند. گذشته از آن، گوگل به عنوان روشی قابل اعتماد برای یافتن اطلاعات به شمار می ­رود. مشکل آنجا است که، این می­ تواند خبر بدی برای برندها باشد. از آنجایی که گوگل در منبع یابی وب بسیار خوب است، آنها هر چیزی که به برند شما مربوط باشد را به نمایش در می ­آورند حتی لوگوهای تاریخ گذشته برندتان، عیب و نقص ­های محصولات تان و توضیحات نادرست در مورد شرکت ­تان. ­

چگونگی رفع این تناقض برند؟

اگر نمی­ خواهید هر بار که لوگو برندتان به شکلی نادرست مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال افراد، وب­ ها را زیر و رو کنید، سعی کنید از رویکردهای پیش فعال استفاده کنید. با به نمایش گذاشتن صحیح برندتان در موقعیتی ثابت و در معرض دید افراد، می ­توانید از استفاده نادرست از برندتان جلوگیری کنید. می توانید از پلتفرمی ابری استفاده کنید که به راحتی در اختیار قرار گیرد و به سرعت به دارایی­ های برند و کاربرد راهنمای آن دسترسی داشته باشد.

می­ توانید در سایت خود صفحه ­ای تحت عنوان راهنمای برند ایجاد کنید که کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. یا از طریق لینک دادن به صفحه ی اصلی برند آنها را از استفاده ­های صحیح از دارایی ­های برندتان آگاه کنید.

توضیحات محصولات وبسایت : متون سازگار جهت جلوگیری از تناقضات برند

یکی از موقعیت­ های اصلی با پتانسیل بالا برای خطای تناقضات برند، در توضیحات محصولات و صفحات ویژگی­ های محصولات، ظهور می یابد. این پیام های تبلیغاتی و توضیحات، خصوصا به دلیل متفاوت بودن با برند و انواع دیگر متون تبلیغاتی، بدنام هستند؛ چراکه این متون به شدت جزئی بوده و اغلب دچار تغییر می شوند.

چگونگی رفع تناقض برند در این مورد؟

بهترین راه برای آنکه وب سایت خود را به روز نگه دارید آن است که برنامه ­ی ممیزی و بازرسی برای آن قرار دهید. برای اطمینان از آنکه فرآیند به صورت یکنواخت به فعالیت خود ادامه دهد، مداخله ­ی رهبران سایر بخش­ های سازمان را کنترل کنید. تیم بازاریابی شما می ­تواند در تصحیح متن تبلیغات کمک کند، تیم محصولات از صحت آن اطمینان می ­یابد، و تیم فروش می تواند اطلاعات مربوط به قیمت را بررسی کند. بازرسی­ های وب سایت در صورتی که سال ها پیش آن را راه ­اندازی کرده­ باشید، می ­تواند به عنوان یک چالش در نظر گرفته شود، بنابراین سعی کنید خود را عادت بدهید که هر شش ماه سایت خود را ممیزی و بررسی کنید.

اگر سایت شما نماینده­ ی مجموعه­ ای از کالا و خدمات است باید سازگاری بین تمام آنها را حفظ کنید، سعی کنید از یک نوع گویش و لحن استفاده کنید. حتی در حجم مطالبی که منتشر می­ کنید، رنج ثابتی را مشخص کنید تا مطالبتان یکدست باشد. به این صورت از بروز تناقضات برند در زمینه ی مطالب منتشر شده جلوگیری خواهید کرد.

ارتباطات ایمیلی برند : راهنما­ی سبک کارآمد جهت جلوگیری از بروز تناقضات برند

این سناریو را در نظر بگیرید : تیم فروش­تان برای یک به روزرسانی محتمل در مورد محصولات­ تان با مشتریان ارتباط برقرار کرده است. در همین زمان تیم پشتیبانی شما در حال برقراری ارتباط با همین مشتریان است تا به حل مشکلات موجود کمک کند. ضمنا در همین زمان، شما در حال ساخت ایمیل ترفیعی عالی جهت فرستادن برای تمام مشتریان تان هستید.

در این بین تمام ایمیل­ های ارسالی از طرف یک برند مشابه برای مشتریان فرستاده می شود، و هیچ یک از تیم هازبان ایمیل خود را با واحد دیگر تنظیم نکرده­ است. در نتیجه، هر ایمیل ارسالی پیام متمایزی را به مشتریان می رساند، و مشتریان پیام های متعددی از برند شما دریافت می­ کنند که حاوی پیام ­های گوناگون از برند است.

چگونگی حل تناقضات برند در ناهماهنگی بین بخش ­های مختلف شرکت؟

مشابه با راهنمای سبک محتوا که در نکته ­ی اول پیشنهاد شد، یک راهنمای سبک ایمیل­ های ارسالی می ­تواند به عنوان ابزاری جهت یکپارچه سازی محتوا به شما کمک کند. راهنمای شما باید شامل مواردی از جمله راهنمای چگونگی پاسخگویی به سوالات و نظرات، زبان و گویش مخصوصی که باید به کار بگیرید ( یا اجتناب کنید)، ­شود. با گردآوری اطلاعات از سوالات متداول دریافتی از هر بخش شروع کنید، سپس با اعضای تیم بازاریابی خود جواب هایی مبتنی بر برند به این سوالات بدهید. به علاوه انجام اینکار باعث می­ شود برندتان سازگارتر باشد و زمان تیم­تان حفظ شود.

برای آنکه پیروی از راهنمای نگارشی را برای نویسندگان ­تان آسان­تر کنید، راهنمای سبک خود را به صورت عمومی و آسان درآورید. وقتی تمام بخش های سازمان سبک نگارشی یکسانی برای محتوای ایمیل داشته باشند بین بخش های مختلف ناسازگاری به وجودنمی آید.

پروفایل شبکه ­ی اجتماعی : حساب کاربری مبتنی بر برند ممکن است منجر به بروز تناقض برند شود

آیا برند شما در پلتفرم ها یا صفحات اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک، twitter و صفحاتی از این دست، حساب کاربری دارد؟ گزینه های بسیاری برای عضویت برند در صفحات اجتماعی وجود دارد، اگر بخواهید در تمام آنها حضور داشته باشید مطمئنا فشار زیادی را متحمل خواهید شد. با این حال، تلاش برای بر عهده گرفتن حضور برند در تمام این پلتفرم ها سخت است؛ آیا واقعا می­ توانید محتوای خود را در تمام این پلتفرم ها هماهنگ و موزون نگه دارید؟ مشکل اساسی دیگر آن است که مخاطبان این پلتفرم­ ها متنوع هستند، و تمام این مخاطبان با بازار هدف و استراتژی برند شما هماهنگی ندارند.

اینستاگرام

چگونه این تناقض برند را برطرف کنیم؟

بهترین راه برای هماهنگی و یکپارچه بودن برند در شبکه ­های اجتماعی آن است چند پلتفرم که متناسب با محصولات و مخاطبان برند بوده و در این خصوص معنادار است را انتخاب کنیم و برای حضور در آنها مهارت کسب کنیم. همچنین به نظر ایده­ ی خوبی می ­آید که نگاهی به صفحات اجتماعی خود بیاندازید و آنهایی که مورد استفاده قرار نمی­ گیرند را پاک کنید، یا برای آینده­ ی نزدیک روی آنها برنامه ریزی نکنید. گذشته از این مطمئنا شما نمی خواهید وقتی افراد در این شبکه­ های اجتماعی به دنبال اسم برندتان می­ گردند فقط یک پست ببینند، آن هم مطلبی که مربوط به چند سال قبل بوده.

ایده

برای حضور در شبکه اجتماعی حتما توجه کنید محصولات شما و استراتژی برندتان حضور در کدام پلتفرم را می طلبد، به مخاطبان و علایق و سبک زندگی آنها توجه کنید و بدانید آنها از شما چه می­ خواهند سپس حضور خود را در شبکه ­های اجتماعی مدیریت کنید و تصمیم بگیرید در کدام شبکه و به چه شکل باید حضور داشته باشید.

بازدیدها و رتبه بندی­ ها : صفحه­ های اطلاع رسان در وب سایت شرکت می­ توانند محلی برای بروز تناقضات برند باشند

از آنجایی که سایت­ های بازدید محصولات توسط افرادی که چیزی در مورد برند شما نمی ­دانند، کنترل می­ شوند، اغلب اطلاعات نادرستی را به تصویر می کشد. اگر کسب و کار شما موقعیت نادرستی داشته باشد، یا در حال از دست دادن وصف صحیح خود باشد، سایت ­های بازدید می­ توانند منبع بزرگی برای جلب توجه مشتریان بالقوه باشد. و در این حین کار زیادی نیست که بتوانید در مورد رتبه بندی ­های ضعیف و بازدیدهای منفی در اینگونه سایت ها انجام دهید، می توانید کاری کنید که صحت اطلاعات اصلی برندتان را حفظ کنید.

چگونه تناقض برند در مورد رتبه بندی­ ها و بازدیدها را برطرف کنیم؟

ابتدا، به این سایت ها دسترسی پیدا کنید و هر کاری که در توان­ تان است انجام دهید تا اطلاعات برندتان را تصحیح کنید. این کار سایت ها بازدید است که به کاربران خود اطلاعات بدهند، بنابراین بسیار محتمل است که درخواست شما را بپذیرند.

راه دیگر آن است که حضور خود را در این سایت های بازدید افزایش دهید تا به مشتریان مدافع خود دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات شما بیان کنند (البته اگر از قبل این کار را نکرده باشند.) این کار می ­تواند به شما کمک کند نظرات مثبت را پالایش کنید، بنابراین افرادی که از این سایت بازدید می­ کنند خواهند فهمید که برند شما در مورد چیست، و مردم حقیقتا چگونه در مورد آن فکرمی کنند.

حال که با ۶ موقعیتی که مستعد بروز تناقضات برند هستند آشنا شدید، قادر خواهید بود حضور آنلاین برند خود را یکپارچه کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

به عنوان بازاریاب، باید تلاش کنید تا با مشتریان به طریقی که آنها ترجیح می ­دهند ارتباط برقرار کنید. در حقیقت، بازاریابی مانند مسیری هدایت شده است که بیشتر مبتنی بر مشتری بوده و مشتریان آن را به جلو می ­برند. برای مثال، با ظهور بازاریابی و برندسازی شبکه اجتماعی، برندها می ­توانند مستقیما با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند تا محصولاتی را که می ­فروشند توسعه دهند، و به این صورت مشتریان در کنار شما، به واقع به دیگر” خلق کنندگان” محصولات، تبدیل می­ شوند. امروزه بیش از ۸۰% محتوای آنلاین توسط کاربران ایجاد می ­شود، و محتوا بیشتر از جانب همتایان مشتریان تولید می­ شود. بازاریابان به گفتگوها و شایعه پراکنی­ های طرفداران در مورد محصولاتشان نیاز دارند تا به این صورت مردم به شکل روزافزون از طریق ارتباطات اجتماعی­ شان در مورد برندها اطلاعات کسب کنند.

سوال اصلی آن است که : چگونه یک شرکت، محتوا نویس خوب به دست می ­آورد؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که صدای برند انسانی شده و معتبر چقدر در جستجو، برای به دست آوردن افرادی که در مورد برند شما با دوستان خود صحبت می­ کنند، اهمیت دارد؛ تا صرفا بر اساس ارتباطات بلند مدت مشتریان با برند که بر اساس پایه ­های اعتماد ایجاد شده از شما یاد نکنند بلکه با علاقه مندی به صحبت با دوستانشان، در مورد برند شما، بنشینند.

در ادامه به معرفی ۱۱ نکته­ ی کلیدی برای بهبود استراتژی ­های برقراری ارتباط بین برند با مشتریان خواهیم پرداخت.

جهت توسعه استراتژی ارتباطی برند، خود را معتبر کنید

برای آنکه معتبر باشید لازم نیست حتما از تبلیغات سنتی استفاده کنید. کافی است برند شما بیشتر از آنکه تعهدات صوری بدهد برای مصرف کنندگان مطالب با معنی فراهم کند و عملکردی معنا دار داشته باشد. با استفاده از برقراری ارتباط با مصرف کنندگان تبلیغ کنید، برای آنها منفعت و اطمینان ایجاد کنید، و مانند افراد قابل اعتماد رفتار کنید؛ اینکار برای مشتریان بسیار با ارزش است. باید تمرکز خود را بر افراد بگذارید.

داشتن محاوره با مشتریان منجر به بهبود استراتژی ارتباطی برند می­ شود

به یاد داشته باشید که لحن و صدا بسیار اهمیت دارد، آنها به برند شما شخصیت می­ بخشند و به شما اجازه­ی داشتن محاوره ­ای طبیعی را می دهند. برای اصالت داشتن، برقراری مکالماتی زنده با مشتریان و چشم اندازی برای جایگاه ­یابی بهتر برندتان؛ در دنیای توسعه­ یافته­ ی فعلی با بازارهای گوشه ­ای رو به افزایش، زمان بگذارید. صدا و لحنی قوی برای بازاریابی شبکه­ ی اجتماعی خود تعریف کنید و آنرا تقویت کنید به این صورت دیگران کارهای بازاریابی شما را انجام خواهند داد.

محاوره­ای اثر بخش می­ تواند سایر استراتژی­ های ارتباطی برند شما را به یکدیگر متصل کند. هنگامی که شرکتی زمان می­ گذارد و با مشتریان خود به صورت انفرادی و تک تک ارتباط برقرار می­ کند و با آنها به گفتگو می­ نشیند، باعث ایجاد شعف و خوشنودی در مشتریان خود می­ شود . اینگونه عمل کردن سبب توسعه ی وفاداری مشتریان به برند می ­شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های خلاقانه برایتصاویر پس زمینه

حفظ مشتری(وفاداری مشتری)-خرید مجدد

خلق شخصیت خریداران دید بهتری جهت استفاده ­ی بهینه از استراتژی ارتباطی برند فراهم می کند

خلق شخصیت خریداران، یا تصور کردن آن، ویژگی­ هایی را ایجاد می ­کند که نمایی از بازار بزرگ و ایده ­آل می ­سازد، این نما و تصویر به شما کمک می کند گروه مشتریان اصلی خود را بهتر بشناسید و بدانید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید. به جای آنکه خود را برای انجام تحقیقات آماده کنید می­ توانید با آماده سازی مصاحبه و پرس و جو از مشتریان شروع کنید، سپس آنها را سازمان دهی کنید، و به تحقیقات مربوط به شخصیت برندتان شکل دهید، شخصیت ­های خاص خریداران را نهایی کنید، و در آخر از شخصیت خریداران برای بخش بندی، نگاشت محتوا و رساندن آن به مشتریان، استفاده کنید. وقتی به معنای واقعی مشتریان ایده­ آل خود را بشناسید قادر خواهید بود محتواهای جذابی برای آنها ایجاد کنید و آنها نیز عکس ­العمل مثبتی به آن نشان خواهند داد.

شما باید بدانید، دقیقا با چه کسانی صحبت می ­کنید تنها در این صورت می­توانید توجه مخاطبان ایده­ آل خود را به برندتان جلب کنید آنهم زمانی که آنها اغلب گیج هستند. بدانید مخاطبین شما در چه رنج سنی قرار دارند، چه علایقی دارند و اکثریت آنها را خانم­ ها تشکیل می­ دهند یا آقایان. پس از شناخت دقیق مخاطبان باید بررسی کنید چگونه و کجا پیام برند خود را به آنها برسانید که بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

نمایش شخصیت برند به استراتژی ارتباطی آن جهت می­ دهد

با توجه به شخصیتی که برای برند خود متصور شده ­اید، شخصی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با آن داشته باشد و به گونه ­ای جالب توجه پیام خود را به مشتریان ­تان برسانید.

فراهم کردن محتوای مرتبط، استراتژی ارتباط برند را تقویت می­ کند

یک محتوای خوب فقط تا زمانی خوب است که به با مخاطبان هدف شما در تعامل باشد. برای به دست آوردن درکی درست از خوانندگان تان، زمان بگذارید. در مورد چالش ­های آنها تحقیق کنید و محتواهایی را منتشر کنید که مستقیما آنها را خطاب قرار دهد، در زمان و مکانی که ترجیح می ­دهند آن اطلاعات را بخوانند. با انجام اینکار دسترسی شما افزایش می ­یابد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

اگر نیاز اصلی مخاطبان خود را بشناسید قادر خواهید بود محتوایی را تولید کنید که برای آنها جالب است، در نتیجه آنها مطالب شما را می خوانند و آن را با دوستانشان به اشتراک می ­گذارند.

بهترین استراتژی ارتباطی برای برند “مفید بودن” است.

حضور در شبکه ­های اجتماعی را از طریق کمک به مردم شکل دهید. زمان بگذارید تا پاسخ ­های قابل اطمینان و موثق به مخاطبان ­تان بدهید تا اینکه صرفا در هر جایی از سایت­ تان لینک قرار دهید. ایجاد چنین ارتباطی کسب و کار شما را در شرایط رقابتی بازار پیش خواهد برد. این امر که بیشتر به مردم کمک کنید تا اینکه صرفا بر استانداردها یا پیش رفتن در شرایط رقابتی بازار تمرکز کنید، در کسب و کار امری حیاتی به شمار می ­رود.

در صورت ضرورت و امکان، سرویس ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان ایجاد کنید، انجام چنین کاری در شرایطی که کاربرانتان به آن نیاز دارند در موفقیت استراتژی­ های ارتباطی شما اثرگذار خواهد بود. اگر برند شما از شبکه ­های اجتماعی برای سرویس مشتریان استفاده می­ کند مهم است که در این امر با تعهد اقدام به عمل کنید. مشتریان خود را دنبال کنید تا در هنگام نیاز برای کمک به آنها آماده باشید نه اینکه بخواهید آنها را برای خرید محصولات تان تحت فشار قرار دهید و از این طریق به خودتان کمک کنید. با داشتن سرویس مشتری بی نقص می توانید برندتان را ارتقا دهید. این یک موقعیت برد – برد است؛ مشتریان از طریق رسانه­ های اجتماعی خدمات مورد نیازشان را دریافت می ­کنند و در این بین روابط عمومی کسب و کار شما پاسخگویانه و در اسرع وقت به مشتریان تان خدمت می­ کند.

ارتقا

در تعاملات خود با مشتریان بیشتر از کمیت بر کیفیت تمرکز کنید تا استراتژی ارتباطی خود را بهبود بخشید

کیفیت تعاملات با پیام برند باید بیشتر از کمیت این تعاملات در نظر گرفته شود. نظرها و پاسخ ­ها یا پست ­های متفکرانه که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می گویند، به برند شما قدرت نفوذ می ­بخشد و در همین حال اعتماد­سازی می­ کند. برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان ایده­ های بسیار بهتری برای تجارت با مشتریان ­تان، به شما می ­دهد، تا اینکه بخواهید صرفا از تحلیل داده­ استفاده کنید. اینکه شما حجم بالایی از محتوا داشته باشید خوب است، اما تعامل حقیقی با خوانندگان و مخاطبانتان بسیار با اهمیت­ تر است. تحلیل داده­ها هرچقدر هم که موثق باشد هدر دادن زمان است.

برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان تاثیر مثبتی بر چهره ­ی شرکت شما دارد. یک تعامل پر معنی کوچک، قدرت آن را دارد که وفاداری مشتریان به برند را افزایش دهد و حتی تبلیغات برند را موثر تر می ­سازد.

برای اعمال درست استراتژی ارتباطی برند باید صریح باشید

شفافیت و صراحت داشتن در ایجاد صدای بازاریابی شبکه ­ی اجتماعی، می­ تواند به عنوان دارایی بزرگی تلقی شود. این نوع بازاریابی منحصر به فرد است. شرکت­ های کمی وجود دارند که تمام جزئیات عملیات خود را به اشتراک می­ گذارند، اگر به این صورت عمل کنید قادر خواهید بود در مقابل رقبایتان ایستادگی کنید. با صراحت و شفافیت نوشتن می­ تواند در برقراری ارتباطی مطمئن به شما کمک کند؛ هیچ موردی را برای نوشتن و به اشتراک گذاشتن سانسور نکنید.

همیشه انتقاداتی بر عملکردهای شرکت وارد می ­شود، صراحت داشتن در پاسخ دهی و بیان شفاف می ­تواند بدبینی ­های موجود نسبت برند و عملکرد شرکت تان را کاهش دهد؛ وجود صداقت در گفتگوها می ­تواند شدیدترین انتقادات را خنثی کند و حتی فراتر از آن رفته و منتقدان را به طرفداران برند تبدیل کند. اگر در ارتباطات خود صداقت و صراحت را در نظر نگیرید این ریسک را پذیرفته ­اید که با نارضایتی مشتریانتان رو به رو شوید.

سعی کنید مطالبی بنویسید که مورد توجه مخاطبانتان و متناسب با علایق و دغدغه­ های آنها باشد نه اینکه آنها را مستقیما به سمت برند خود سوق دهید. اینگونه عمل کردن نشان می ­دهد که شما بیشتر برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید تا به نمایش گذاشتن محصولات و خدماتتان، با به کار بردن این روش مطالب شما جالب و مرتبط باقی می­ ماند.

ایجاد محتوایی که مشتریان از آن لذت ببرند استراتژی ارتباطی برند را ارتقا می ­دهد

از محتوای تولیدی توسط مشتریان به عنوان اهرمی برای توسعه ­ی استراتژی ارتباطی برند استفاده کنید

با طرفداران خود تعاملی سازنده برقرار کنید و محتواهای زیبا خلق کنید که نهایتا منجر به وفاداری آنها نسبت به برند شما شود و انگیزه­ای در کاربران ایجاد شود که در مورد برند شما با دوستانشان صحبت کنند.در نتیجه ، دسترسی برند در شبکه های اجتماعی افزایش یافته و استراتژی ارتباطی برند به بهترین شکل به اجرا درمی ­آید.

با ظهور بازاریابی همکارانه، بازاریابان باید عملیات خود را از بازاریابی برای مصرف کنندگان به بازاریابی به همراه مصرف کنندگان تغییر دهند. تجربه ثابت کرده است که شرکت­ هایی که از شبکه­ های اجتماعی به عنوان کانالی برای دسترسی به حجم عظیمی از مصرف کنندگان و رساندن پیام برند به آنها ( به صورت انبوه ) استفاده می ­کنند، برای این کارشان تنبیه خواهند شد. مرز بین برندها و مشتریان در عصر جدید برداشته شده است. این ۱۱ تاکتیک به شما کمک می کند به طریقی اثرگذار و همه جانبه با مشتریان خود رو به رو شوید و استراتژی ارتباطی برند خود را بهبود ببخشید.

ادامه مطلب در سایت منبع

در بازاریابی، از واژه­ ی “برند” استفاده ­های زیادی می­ شود؛ برندهای پیشرو، برندهای ناشناخته ( خرده فروشی­ ها )، برندهای شخصی و این میزان توجه به برند مشخص می کند برندسازی چقدر با اهمیت است.

اغلب حول معنی برند و برندسازی در کسب وکار، سردرگمی وجود دارد. برند مستلزم چیست؟ آیا نیاز به استخدام افراد متخصص در این حوزه، وجود دارد؟ برندسازی فعالیت هزینه­ بری است، درست است؟

در مورد آخر باید گفت الزاما اینگونه نیست. در هنگام شروع فعالیت چند راه خلاقانه و خوب وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بدون خرج کردن گونی گونی اسکناس کسب و کارتان را به بهترین نحو برندسازی کنید. و با اینکه برندسازی نیازمند صرف زمان است، اما از نرخ بازگشت سرمایه هم چشم پوشی نمی­ شود. در بعضی موارد برند سازی بر اساس بودجه می ­تواند به شما کمک کند که پول خود را ذخیره کنید.

بنابراین ۶ گام زیر را مطالعه کنید تا ببینید چگونه می ­توانید از همین امروز فعالیت برندینگ خود را آغاز کنید، آن هم برند سازی بر اساس بودجه که بسیاری از مدیران به دنبال آن هستند :

در برند سازی بر اساس بودجه باید پرسناهای خود را بشناسید

این امر اتفاقی نیست که ۸۲% شرکت ­هایی که ارزش پیشنهادی بهتری دارند همچنان از پرسنا ( personas ) یا شخصیت خریداران (شخصیت ­های ذهنی و نیمه متصور شده­ای که به خریداران نسبت می ­دهید و تمام ویژگی ­هایی که قصد دستیابی به آنها را دارید را دربر می­ گیرد.) استفاده می­ کنند.

نیازها، اهداف، و رفتار مشتریان بالقوه، چگونگی هدایت محصولات و خدمات ­تان را مشخص می­ کند. فهمیدن این موارد به شما کمک می کند تعیین کنید پرسنا­های شما از کدام رسانه­ ها استفاده می ­کنند، چه چیزی به آنها انگیزه می­ دهد، و در چه شرایطی آنلاین هستند. خواهید فهمید چرا داشتن این اطلاعات شما را در توسعه­ ی برندی جذاب و تاثیرگذار یاری می­ دهد. این کار به شما کمک می کند به افراد درستی، دسترسی پیدا کنید.

فهمیدن این ویژگی ­ها نباید با زیان همراه باشد. یک راه عالی برای شروع شناخت ویژگی ­های خریداران و شخصیت سازی برای آنها آن است یک سری سوالات مجموعه­ ای در مورد پرسنای ایده­ آلی که می­خواهید به آن دست یابید، بپرسید. این سوالات وسیله ­ای است برای آنکه بفهمید می­ خواهید چگونه و توسط چه کسی ادراک شوید، و چنین کاری فرآیندی نیست که به سرعت انجام پذیر باشد.

جهت برند سازی بر اساس بودجه هویت و صدای برند خود را توسعه دهید

وقتی شخصیت خریداران خود را تعیین کردید، برند شما شروع به شکل گیری می کند. گام­ های شکل گیری برند شامل خلق هویت برند (آنچه باعث می ­شود مردم آگاه شوند، برند شما چیست؟) و صدای برند می ­شود، همچنین لحنی که قرار است در متون تبلیغاتی و ارتباطات عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

جنبه­ ی صدای برند بسیار هیجان انگیز است، برای شما چه طور؟ برای تعیین صدای برند باید فرآیندی را طی کنید که خیلی شبیه به آنچه در تعیین شخصیت برند مورد استفاده قرار گرفت، نیست. اما به جای آنکه به مجموعه ­ای از سوالات در مورد مخاطبان هدف ­تان پاسخ دهید، به سوالاتی که درونگری بیشتری نسبت به برندتان دارد ، پاسخ خواهید داد. ارزش ­های آن چیست؟ نمایانگر چیست؟ می­ خواهید افراد در مورد شما چگونه صحبت کنند؟

حتی اگر از ابتدا برای برند خود تن صدای خاصی را در نظر نگرفته بودید، ایجاد و به کارگیری صدای برند می ­تواند بسیار ارزشمند باشد. در نتیجه سعی کنید تن صدای برند خود را بشناسید ، آن را متمایز کنید و در تبلیغات از آن استفاده کنید.

جهت برندسازی بر مبنای بودجه باید حضور آنلاین پایدار و سازگاری داشته باشید

بنابراین، در این مرحله دیگر می دانید شخصیت برندتان چگونه است و شخصیت خریداران و پرسناهای خود را نیز می شناسید. و حالا می ­دانید چه به آنها بگویید و چگونه بگویید. اما این مخاطبان کجا هستند؟

از زمانیکه احتمالا تصویر شفافی از ترکیب ­های متفاوت مخاطبانتان به دست آوردید، مهم است که بفهمید آنها بیشتر زمان خود را در کجا سپری می­کنند، به خصوص در شبکه ­های اجتماعی. دسترسی به مخاطبان در جایی که در حال حاضر حضور دارند بسیار ارزشمند و با اهمیت است، این مورد شامل رفتار آنلاین آنها نیز می­ شود.

در مرکز تحقیقات پئو (Pew Research Center) تحقیقاتی در مورد ویژگی­ های جمعیت شاختی کاربران شبکه ­ی اجتماعی صورت گرفت، که ویژگی ­های کاربران ۵ پلتفرم اصلی شبکه­ های اجتماعی شامل : فیس بوک, پینترست, اینستاگرام, LinkedIn, and Twitter، را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات جالبی را از این طریق به دست آورده است.

به داده ­ها توجه ویژه و موشکافانه داشته باشید. شاید اکثر شخصیت های شما بیشتر وقت­ شان را در یک شبکه می ­گذرانند. البته این به آن معنا نیست که شما باید سایرین را نادیده بگیرید، بلکه به شما ایده­ ای می ­دهد که بیشترین منابع را به کجا باید اختصاص دهید. و وقتی حضور خود را عملی کردید، آن را حفظ کنید. چند بار اتفاق افتاده که، به صفحات برند های مختلف در شبکه­ های اجتماعی سر بزنید و متوجه شوید که در طول سه ماه گذشته هیچ مطلب یا پستی به اشتراک نگذاشته ­اند؟ مطمئنا اثر مثبتی بر ادراک شما از این برند نخواهد داشت.

اهمیت وبلاگ در برند سازی بر اساس بودجه

پیش از این نیز بر اهمیت وبلاگ نویسی تاکید شده بود، اما هرچه از ضرورت آن بگوییم بازهم کافی نیست. وبلاگ نویسی بخش حیاتی متدولوژی درونی و خصوصا مرحله­ ی جذب مخاطبان است که در آن افراد غریبه را به بازدیدکنندگان سایت ­تان بدل می ­کنید.

در حقیقت، وبلاگ نویسی ممکن است اساسی ترین مرحله در بازاریابی درونی باشد. وبلاگ نویسی به شما کمک می ­کند که به مشتریان واجد شرایط مانند شخصیت ­ها وپرسناهای خود دسترسی پیدا کنید، آنهم از طریق ایجاد محتوای خلاقانه ­ای که با اطلاعات مورد جستجوی آنها مطابقت دارد. به همین دلیل است که وبلاگ نویسی جهت مرتبط کردن محتوا با

مخاطبان، بسیار حائز اهمیت است. زمانی که در حال نوشتن محتوای وبلاگ هستید، مطمئن شوید که محتوای شما برای جست و جوهای مخاطبانتان به بهترین نحو بهینه شده است.

باور کنید که پرسناهای شما (خریدارانتان از نظر شخصیتی ) قطعا به دنبال اطلاعاتی هستند که شما توانایی فراهم کردن آنها را دارید، فقط اگر در مود آنها بنویسید. بعد از دوستان و آشنایان، وبلاگ موثق ­ترین منبع اطلاعات به حساب می ­آید. به علاوه، این محتوا به عنوان ابزاری جهت معروف شدن در شبکه­ های اجتماعی به برند شما خدمت خواهد کرد. و به واقع نقشی حیاتی در برندسازی بر اساس بودجه ایفا می­ کند.

با اینکه وبلاگ نویسی از نظر مالی خیلی هزینه ­بر نیست، اما آنچه بیشتر در آن نمود پیدا می­ کند زمانی است که صرف آن می­ شود. به همین دلیل باید مشخص کنید در مورد وبلاگ نویسی چگونه می­ خواهید عمل­ کنید، برای مثال یک ساعت در روز وقت بگذارید و مطلبی را برای انتشار در وبلاگ آماده کنید یا همیشه مطالبی شاید ناکافی داشته باشید که برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید؟

جهت برندسازی براساس بودجه خدمت به مشتریان را در اولویت قرار دهید

خدمت رسانی به مشتریان را به عنوان ارزش اصلی خود قرار دهید و فعالیت ­های خود را به گونه ­ای پیش ببرید که رویکرد اصلی شما بر رفع نیاز کاربران­ تان متمرکز باشد. از این رو ممکن است سایت شما مجموعه ­ای از خدمات نا مرتبط را به کاربران عرضه کند درست مانند یک خرده فروشی، اما در این مورد هم به خاطر داشته باشید هدف اصلی شما خدمت رسانی به مصرف کنندگان باشد و به طریقی این خدمت رسانی را از سایر رقبایتان متمایز کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های خلاقانه برایاعطای نماد الکتریکی

چرا این مورد مهم است؟ ارائه ­ی خدمات عالی به مشتریان باعث شکل گیری پایه­ و اساسی برای برند شما می ­شود که از این طریق امکانی برای برند شما ایجاد می ­شود که به واسطه ­ی آن قادر خواهید پول لازم برای اجرای استراتژی بازاریابی و تبلیغات را ذخیره کنید (حداقل بخشی از این بودجه را ). دلیل این امر آن است که بازاریابی توصیه ای میان مشتریان موجود و بالقوه ی برند شما شکل می­ گیرد، که منجر به آن می ­شود که رسانه را به قبضه درآورید. شناختی که به این واسطه از برند شما حاصل می ­شود به دلیل صحبت افراد در مورد فعالیت ویژه ­ای که انجام داده­ اید، صورت می­ گیرد و شما هیچ پولی بابت آن پرداخت نمی­ کنید. در حالی که خلاف این هم وجود دارد یعنی اگر خدمت رسانی شما به مشتریان ضعیف باشد، همین بازاریابی توصیه ای بر ضد برندتان عمل کرده و مشتریان خود را از دست خواهید داد.

اما انجام آن نیازمند مرور مجدد هویت و صدای برندتان خواهد بود. همانطور که مراحل برند سازی بر اساس بودجه را طی می­ کنید، در مورد ارزش ­هایی که باید در آنها لحاظ شوند، فکر کنید. ببینید کدام یک از این ارزش ­ها می ­تواند به عنوان خدمت رسانی خوب به مشتریان در نظر گرفته شود ؟ این ارزش همان چیزی است که فرهنگ برند، و اثرات آن بر صدا و لحن پیشنهادی به مخاطبان را شکل می دهد.

در برندسازی بر مبنای بودجه از مزایای برندسازی مشارکتی (co-branding) استفاده کنید

شرکت ­های بزرگ ممکن است دسترسی بالایی داشته باشند، اما آنها چه چیزی ندارند؟ وقتی شما تازه کسب و کارتان را آغاز کرده ­اید ممکن است دسترسی شما به گونه ­ای نباشد که میلیون ­ها نفردر مورد برندتان صحبت کنند. شما می­ توانید مراحل برندسازی اینترنتی خود را همانطور که در مراحل قبل اشاره شد پی گیرید، اما این کار زمان ­بر خواهد بود. در این بین روش دیگر برای آنکه نام برندتان در معرض دید مخاطبان بی شمار قرار گیرد، آن است که با برندی که این امکان را دارد همکاری و شراکت کنید.

اما هر برند قدیمی را برای همکاری انتخاب نکنید. اطمینان حاصل کنید که برندی که می ­خواهید با آن همکاری داشته باشید با برند شما و فعالیت ­هایتان هم تراز باشد. در این صورت همکاری شما با آن برند برای مخاطبانتان منطقی به نظر می ­آید. در جستجو برای برندسازی همکارانه و مشارکتی موارد زیر را در نظر داشته باشید :

  • مخاطبان همکار خود را در نظر بگیرید. آیا آنها به برند شما علاقه ­ای نشان خواهند داد؟ دسترسی به مخاطبان برای شما بدون این همکاری دشوار خواهد بود؟ چقدر می ­توان به این رابطه­ ی همکارانه اعتماد کرد؟ متقاعد کردن آنها برای آنکه به شما گوش دهند چقدر دشوار است ؛ چرا که مردم دیگر به تبلیغات سنتی توجهی نمی­ کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همکاران شما به طریقی به مخاطبان دسترسی دارند که القا کننده ­ی اعتماد باشد، نه شک.
  • چیزی برای ارائه به برند همکار خود داشته باشید. درست مانند سوال بالا از خود بپرسید ” آنها چه چیزی ندارند؟ “. این تجربه و استراتژی باید برد – برد – برد باشد : برای شما، برندی که با شما همکاری می­کند و مشتریان.
  • انتخاب یک برند شناخته شده و غیر انتفاعی محترم به عنوان برند همکار و شریک ­تان را در نظر داشته باشید. تصمیم های خرید مشتریان ­تان بیشتر از پیش براساس تعهد اجتماعی برندها، صورت می ­گیرد.

آغاز برندسازی بودجه ­ای

ساختن یک برند به نظر تعهد بزرگی می ­آید، بخصوص زمانی که منابع محدود باشند. اما همانطور که بر حسب تجربه می دانیم، راه ­های اقتصادی زیادی وجود دارد که نه تنها در شروع برندسازی به شما کمک می ­کنند، بلکه با شروع این تلاش ها به برتری و حرکت رو به جلوی خود ادامه خواهید داد.

و لطفا از انجام هر مرحله لذت ببرید. البته باید درجه ­ای از استراتژی و تصمیمات عقلایی در فعالیت ­های شما وجود داشته باشد؛ به یاد داشته باشید برندسازی بر مبنای بودجه یک تمرین خلاقانه است و به تکنیک ­هایی برای اجرای درست آن نیاز خواهید داشت. به همین دلیل ما در کنار شما حضور خواهیم داشت تا در خصوص تصمیم گیری ­های تخصصی و دشوار به شما کمک کنیم.

ادامه مطلب

نوع محتوای الکترونیکی که می­سازید به نیازهای مخاطبتان در مراحل مختلف “سفر مشتری” ( buyer’s journey ) بستگی دارد. با ساخت پرسناهای خریداران شروع کنید تا بتوانید اهداف و موانع مخاطبان که مرتبط با کسب و کارتان است، تشخیص دهید. در درجه اول محتوای دیجیتالی شما باید دستیابی به این اهداف و پشت سر گذاشتن موانع مخاطبان را هدف قرار دهد.

سپس باید به این فکر کنید که چه زمانی محتمل­ تر است که مخاطبان برای مصرف این محتوا ،با توجه به مرحله ­ای از سفر خریدار که در آن قرار دارند، آماده باشند. ما به این عمل نقشه راه تولید محتوا می ­گوییم.

اهداف شما از نقشه ­راه تولید محتوا (content mapping)

  • شخصیت افرادی که از آنها استفاده می­ کنند. ( اینجا، جایی است که از پرسناهای خریداران استفاده می­ کنیم. )
  • چقدر آن شخص به انجام خرید نزدیک است؟ ( به عنوان مثال اینکه در کدام مرحله از چرخه عمر قرار دارد. )

فرمت ­های محتوای دیجیتالی زیادی وجود دارد که می­ توانید امتحان کنید. در زیر چندی از گزینه ­های پیشنهادی برای نوع محتوای آنلاین برای هر یک از مراحل سفر خریدار آمده است :

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ: زمانی که با سئو و استراتژی کلمات کلیدی ترکیب شود برای افزایش ترافیک ارگانیک شما بسیار مناسب است.
  • اینفوگرافیک ها: بسیار به اشتراک گذاشته می ­شوند. و این یعنی زمانی که بقیه محتوایتان را به اشتراک می­ گذارند، شانس شما برای یافته شدن از طریق شبکه ­های اجتماعی بالا می­ رود.
  • ویدیوهای کوتاه: همچون مورد قبل بسیار به اشتراک گذاشته می ­شوند و می­ توانند به شناخته شدن برندتان توسط مخاطبان جدید از طریق پلتفرم هایی مانند یوتیوب (YouTube) کمک کنند.

مرحله توجه

  • کتابهای الکترونیکی ( Ebooks ): برای جذب مشتریان مناسب هستند و از آنجایی که عموما جامع­ تر از یک پست وبلاگ یا اینفوگرافیک می ­باشند بیشتر احتمال دارد که شخصی در ازای دریافت آن اطلاعات تماس خود را به شما بدهد.
  • گزارش های تحقیقاتی: مانند ای بوک ­ها دارای ارزش محتوایی زیادی است که مناسب جذب مشتریان است. گزارش های تحقیقات و داده ­های جدید صنعت همچنین م ی­توانند در مرحله آگاهی مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل اغلب به وسیله رسانه یا مطبوعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • وبینار یا سمینار مبتنی بر وب ( Webinars ): یکی از انواع محتواهای ویدیویی است که جزییات بیشتری دارد و به شکل تعاملی می­باشد. از محتواهای دیجیتالی اثربخش در مرحله توجه می ­باشد که اطلاعات جامع­تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه عرضه می کند.

مرحله تصمیم

  • مطالعه موردی یا کیس استادی ( Case studies ): داشتن کیس استادی­ های کامل و باجزییات بر روی وب سایت یکی از بهترین اشکال محتوای الکترونیکی برای کسانی است که آماده تصمیم ­گیری خرید هستند، این کار به شما در اثرگذاری مثبت بر روی تصمیم آنها کمک خواهد کرد.
  • سفارش ­ها و توصیه ­ها ( Testimonials ) : اگر کیس استادی به درد کسب و کار شما نمی ­خورد، استفاده از توصیه ­های کوتاه اطراف وب سایت جایگزین مناسبی است. برای برندهای B2C به شکل های دیگری از توصیه فکر کنید. مثلا اگر یک برند لباس هستید شاید این سفارش ها به شکل عکس هایی باشند که مردم با لباس یا پیراهن با مدل های خاصی گرفته و به همراه هشتگ برند در گروهای مختلف به نمایش می­ گذارند.

چه مدت طول می ­کشد که به نتیجه برسیم؟

شما می ­توانید نتایج دیجیتال مارکتینگ را بسیار سریع­تر از بازاریابی سنتی مشاهده کنید و این تنها به دلیل اندازه ­گیری آسان­تر ROI خواهد بود. اگرچه این امر در نهایت کاملا به مقیاس و اثربخشی استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما برمی ­گردد ولی اگر زمانی را صرف ساخت پرسناهای مفهومی خریداران نمایید تا بتوانید نیازهای مخاطبان خود را تشخیص دهید و همچنین بر ساخت محتواهای آنلاین جذاب تمرکز نمایید تا مخاطبان را جذب و به مشتری خود تبدیل نمایید، به احتمال قوی شاهد نتایج بسیار خوبی در شش ماهه نخست خواهید بود.

اگر تبلیغات پرداختی بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما را تشکیل می­ دهد، نتایجی بسیار سریع تر از سایر بخش ها خواهد داشت. ولی توصیه می شود. که به جای آن به ساخت ترافیک ارگانیک ( یا رایگان ) با استفاده از محتوا، سئو ، شبکه اجتماعی روی بیاورید تا به موفقیت پایدار و بلند مدت دست یابید.

آیا بازاریابی دیجیتالی نیازمند بودجه فراوان است؟

مانند هر چیز دیگر با توجه به اینکه قصد دارید از چه عناصر دیجیتال مارکتینگ در استراتژی خود استفاده ­کنید، بودجه مورد نیازتان متفاوت خواهد بود.

تصور کنید که در حال حاضر صاحب یک وب سایت هستید، اگر بر تکنیک های ربایشی مانند سئو، شبکه­ های اجتماعی و ایجاد محتوا تمرکز کرده ­اید، خبر خوب اینکه به بودجه چندانی احتیاج ندارید. در بازاریابی ربایشی یا درونگرا هدف خلق محتوای الکترونیکی باکیفیت برای مخاطبانی است که قصد مصرف آن را دارند که اگر قصد برون سپاری آن را نداشته باشید، تنها سرمایه مورد نیاز این کار وقت شماست.

بدون شک به کارگیری تکنیک های بازاریابی برونگرا مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل هزینه ­ای به همراه دارد. این هزینه ­ها با توجه به اینکه بخواهید با استفاده از این تبلیغات به چه نوع از دیده شدن دست یابید متغیر است. به عنوان مثال شما برای اجرای PPC با استفاده از Google ادوردز در مقابل دیگر شرکت های فعال در صنعت خود پیشنهادهای قیمتی ارائه خواهید کرد تا در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت تان ظاهر شوید. با توجه به رقابتی بودن کلمه کلیدی این کار ممکن است به شکل معقولی ارزان قیمت و یا اینکه بسیار گران باشد و به همین دلیل است که باید به دسترسی ­های ارگانیک نیز توجه کنید.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) در کجای این معادله قرار می ­گیرد؟

یکی دیگر از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موبایلی است. در واقع ۶۰% از کل زمان صرف شده برای استفاده از رسانه ­های دیجیتال از طریق موبایل است و این در حالی است که استفاده از رسانه ­های دیجیتالی مبتنی بر دسکتاپ ۴۰% باقیمانده را به خود اختصاص داده اند. پس لازم است که تبلیغات دیجیتالی، صفحات وب، تصاویر شبکه ­های اجتماعی و دیگر دارایی ­های دیجیتال خود را برای تلفن های همراه بهینه نمایید.اگر شرکت شما داری اپلیکیشن موبایلی است که به کاربران امکان ارتباط با برندتان یا خرید محصولاتتان را می ­دهد، اپلیکیشن شما نیز در زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می­ گیرد.

آنان که به شکل آنلاین و از طریق تلفن همراه با شرکت شما در ارتباط­ هستند نیازمند تجربه ­ای مشابه تجربه مثبت دسکتاپ هستند. این به معنای به کارگیری یک طراحی سازگار با موبایل یا وب سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو است که اینترنت ­گردی را برای کاربران تلفن همراه آسان­تر نماید. حتی شاید به این معنا باشد که طول فرم های جذب مشتریتان را کاهش دهید تا تجربه بی­ دردسرتری را برای دانلود محتوایتان برای مردم ایجاد کنید.

مثلا برای تصاویرتان برای شبکه اجتماعی لازم است که همیشه یک کاربر موبایل را در ذهن داشته باشید تا هنگام ساخت آنها در نظر داشته باشید که ابعاد تصویر در گوشی های موبایل کوچک تراست و این امر شاید موجب بریده شدن متن شود. راه­ های بسیاری برای بهینه ­سازی دارایی­ های دیجیتالی برای کاربران تلفن همراه وجود دارد و زمان اجرای هر نوع استراتژی بازاریابی آنلاین در نظر گرفتن چگونگی آن تجربه بر روی گوشی ­های موبایل بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موضوع در پس ذهنتان تجربه دیجیتالی کارآمدی برای مخاطبانتان ایجاد خواهید کرد و به هرآنچه که می ­خواهید دست خواهید یافت.

مطمئنا با خواندن این متن دیگر به یک محتوای دیجیتالی تنها به چشم یک محتوا نگاه نخواهید کرد و سایر ابعاد آن را نیز در نظر خواهید داشت.

ادامه مطلب در سایت منبع

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

‘ برای من باعث خوشحالی است که در کنفرانسی شرکت می­کنم که بیش از ۵۰۰ نفر در آن شرکت کرده­اند. انسان­های بزرگی که برخی از آنها را تا به حال ندیده­ام ، افرادی سرشناس در زمینه­ی بازاریابی اینترنتی و یا حتی افرادی با سطح اقتصادی پایینتر. معمولا همواره یکی از سوالاتی که در این کنفرانس­ها مطرح می­شود ظهور و قدرت یافتن شبکه ­های اجتماعی و نقش آنها در بازاریابی آنلاین می­باشد. باعث افتخار من است که بتوانم افکار خود را در مورد این موضوع با شما به اشتراک بگذارم.’

پیشینه­ی شبکه ­های اجتماعی

ایجاد یک کانال برای پیام رسانی ، کسب و کار و یا تبلیغات برند و شرکت خود.

رسیدگی به درخواست ارباب رجوع­ها

احتمالا شما باید روی این نکات نیز تمرکز کنید. البته اشتباه نکنید من شبکه ­های اجتماعی را دوست دارم و قصدم این نیست که تنها کاستی­های آن را بیان کنم. من حتی یک پست در مورد شبکه ­های اجتماعی برای سایت CEO نوشته­ام. همچنین شرکت ما یک اکانت در توییتر و یک گروه درفیس بوک دارد که تعداد زیادی از مشتری­های ما از این طریق با ما در ارتباطند و ما خدمات و استراتژی­های خود را به آنها ارائه می­دهیم و خود نیز در این پروسه تجربیات زیادی کسب می­کنیم. اما نگرانی من بابت اتکای بسیار زیاد و غیرمنطقی به شبکه های اجتماعی در زمینه کسب و کار می­باشد که ممکن باعث ایجاد تصورات غلط شود و شما را از تلاش برای استفاده از دیگر راههای بازاریابی بازدارد. پس لطفا اجازه ندهید که حجم بالای بازدیدها از محتوا یا محصول شما در شبکه­ های اجتماعی شما را به اشتباه انداخته و تصور کنید که دیگر نیازی به بازاریابی های غیر اینترنتی ندارید و تمام تلاش خود را تنها معطوف به این شبکه­ها نکنید و به فکر راههای دیگر نیز باشید. ‘

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

شبکه ­های اجتماعی

امنیت در شبکه ­های اجتماعی

شبکه ­های اجتماعی امن

ادامه خواندن در سایت منبع