ایده ها و ترفندهای نوآورانه برای ارزش محتوا

محتوای شما در نهایت ترافیک خود را از دست می دهد و فراموش می شود و این امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. در ادامه نکاتی را برای شما خواهیم گفت که با استفاده از آن ها خواهید توانست ارزش محتوا را در سایت خود در حد بالایی نگه دارید. وب سایتی که نتواند خود را با شرایط متلاطم کسب و کار همگام کند، دیر یا زود محکوم به شکست خواهد بود. تغییراتی که در اینترنت اتفاق می افتد آنچنان سریع است که اگر لحظه ای دست از تلاش برای بهبود سایت خود بردارید، همان لحظه شتاب پیشرفت خود را از دست خواهید داد و از رقابت عقب خواهید ماند. اگر نتوانید وب سایت خود را به طور فعال با ماهیت متغیر وب سازگار کنید و برای حفظ ارزش محتوا راهکاری در پیش نگیرید، وب سایت شما توسط مخاطبان دنبال نخواهد شد.

لازم نیست به شما بگویم (اما به هر حال خواهم گفت) که حفظ ارزش محتوا بخش مهمی از فرآیند بازاریابی دیجیتال موفق است. اما محتوا ، پس از انتشار ، بلافاصله سفر خود را به سوی قدیمی شدن آغاز می کند و محتوای قدیمی در واقع محتوایی است که در حال مرگ است.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

اما گاهی اوقات برخی از محتواها به قدری دیدنی و خواندنی هستند که از بعد زمان فراتر می روند. اما معمولا این موضوع به ندرت اتفاق می افتد. اگر به تمام کتاب هایی که در طی۱۰۰ سال گذشته منتشر شده اند فکر کنید ، خواهید دید که تنها تعداد اندکی از آنها هنوز چاپ و خوانده می شوند. به نظر شما چه تعداد از کتاب هایی که امسال چاپ شده در ۱۰۰ سال آینده جز لیست افراد کتاب خوان قرار خواهد گرفت؟

ما می توانیم این قیاس را با فیلم ها داشته باشیم. فیلم هایی هستند که کلاسیک شده اند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. اما به ازای هر فیلم کلاسیک ماندگار ، فیلم هایی بوده اند که از قفسه ها ناپدید شده اند و هرگز در لیست پخش قرار نگرفته اند. از سوی دیگر عمر اینترنت در مقایسه با آثار چاپی مانند یک نوزاد است. اما همه نشانه ها بیانگر این موضوع است که ارزش محتوا در فضای مجازی، بسیار سریع تر از محتوای چاپی و آثار مکتوب از دست می رود. مطالعات نشان می دهد که متوسط ارزش محتوا، معمولاً یک هفته است ، اگر خیلی خوش شانس باشید، این مدت حدود یک ماه خواهد بود. در حقیقت، ارزش محتوا در وب سایت شما با سرعت زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل است که ما نیاز به ی جدید داریم.

اما شاید با خود بگویید: این موضوع خیلی نا امید کننده است. آن همه تلاشی که برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان انجام داده ایم ، به زودی از بین می رود و بعد از آن ما باید تلاش بیشتری برای جایگزین کردن آن با محتوای جدید انجام دهیم. اما در پاسخ به شما باید گفت: متأسفانه هیچ کاری نمی توانید در این زمینه انجام دهید. با این حال ، می توان اقداماتی انجام داد که ارزش محتوای شما به سرعت از بین نرود.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

راهکار هایی برای حفظ ارزش محتوا

در اینجا هفت راه برای حفظ ارزش محتوا در وب سایت ها آورده شده است:

۱٫ از محتوای همیشه سبز استفاده کنید

برای هر نوع محتوا مکانی وجود دارد، اما شما همیشه برای داشتن محتوای همیشه سبز تلاش می کنید. هرچه محتوای همیشه سبز بیشتری در سایت خود داشته باشید، محتوای کمتری را باید به طور منظم جایگزین خواهید کرد.تولید محتوای همیشه سبز در هر صنعتی دشوار است؛ اما در صنایع دیجیتال به مراتب دشوار تر خواهد بود. اما همیشه فرصت هایی برای نوشتن محتوا در موضوعاتی وجود دارد که احتمال قدیمی شدن آنها کمتر از سایرین است.

۲٫ برای ارتقا ارزش محتوا آن را بهینه کنید

ارتقا

ارزش محتوایی که برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده اند، نسبت به محتوای غیر بهینه بیشتر است. من هنوز پست هایی دارم که بیش از ۱۰ سال پیش نوشتم و از بازدید قابل توجهی برخوردار شد. آنها به طور تصادفی برای مجموعه ای از عبارت های خاص بهینه شده اند که هنوز به طور فعال جستجو می شوند. بهینه سازی محتوا عمر آن را افزایش می دهد. تا زمانی که موتورهای جستجو به رتبه بندی محتوا برای عبارت مورد نظر ادامه دهند، جریان مداوم ترافیک جدیدی را در وب سایت خود مشاهده خواهید کرد.

بهره وری-بهینه سازی

از ۱۰ نتیجه برتر در موتور های جستجو ، تنها سه مورد مربوط به سال گذشته بود. نتیجه شماره دو مربوط به پست شش سال پیش است! این یک طول عمر بسیار خوب برای یک موضوع خاص در صنعتی است که به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است. این نمونه ها نشان می دهد که کمی بهینه سازی می تواند ارزش محتوا را برای مدت طولانی حفظ کند.

۳٫ محتوای قدیمی را به محتوای جدید پیوند دهید

قاعدتا شما نمی خواهید مطالب قدیمی را دوباره منتشر کنید تا به بالای لیست منتقل شود.

محتوا های قدیمی می توانند مانند یک معدن طلا پر از اطلاعات با ارزش باشند، تنها کافیست خوانندگان خود را به سمت آن هدایت کنید.

اکثر بازدیدکنندگان سایت شما در آرشیو محتوا به دنبال چیزی با ارزش می گردند. این بدان معناست که شما باید آنها را راهنمایی کنید بدترین چیزی که در این بین می تواند اتفاق بیفتد، این است که مخاطبان شما پیوند ها را دنبال نکنند. برای همین بهتر است به آن ها کمی فرصت دهید.

۴٫ تغییر مسیر در تولید محتوا

۵٫ محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار دهید

مقاله دوم نیز به همین شکل ارائه شد و من توانستم از بسیاری از اسلاید هایی که قبلا ایجاد کرده بودم مجددا استفاده کنم. وقتی کارم تمام شد، تقریبا هیچ شباهتی بین مقاله قدیمی و مقاله جدید وجود نداشت. روش های زیادی برای تبدیل محتوای قدیمی به یک محتوای جدید وجود دارد؛ به شکلی که برای مخاطبان کاملاً متفاوت باشد.

۶٫ برای حفظ ارزش محتوا آن را تازه نگه دارید

ما این کار را در سال ۲۰۰۷ برای برخی از مقالات انجام دادیم. این توصیه هنوز هم برای نویسندگان قابل استفاده است و در بسیاری از موارد ، مقالات فقط به تصاویری تازه و چند تغییر ساده نیاز دارند تا بروز شوند.

۷٫ محتوای قدیمی را با یک محتوای تازه جایگزین کنید

گاهی اوقات با به روزرسانی اطلاعات موجود در یک مقاله نمی توان ارزش محتوا را حفظ کرد. مانند وسیله نقلیه ای که تنها بعضی از قطعات آن قابل تعمیر است و بسیاری از قطعات مصرفی باید جایگزین شوند. آنجاست که شما می بایست از نو شروع کنید.

در سال ۲۰۱۰ مقاله ای نوشتم که ایده خوبی پشت آن بود، اما احساس کردم که بازنویسی ارزشمندتر از به روز رسانی مقاله ای است که قبلا مشابه آن وجود داشته است. من از شاکله مقاله اصلی استفاده کردم؛ اما مقدار قابل توجهی از مطالب جدید و نکاتی را که به آن پرداخته نشده بود، اضافه کردم. شما می توانید همین کار را با محتوای خود انجام دهید. پس از اتمام کار، می توانید مقاله قدیمی را حذف کنید و یا تغییراتی در آن انجام دهید تا جایگزین محتوای جدید شود.

ایده

جمع بندی

وقتی به مطالبی که از زمان اختراع خط ایجاد شده و دیگر هرگز خوانده نمی شود فکر می کنم، ناراحت می شوم. میلیون ها میلیون کلمه که در طول زمان از بین می روند. اما درست مانند یک ناشر که یک کتاب را دوباره منتشر می کند، یا یک استودیوی هالیوودی که فیلم های قدیمی را بازسازی می کند؛ شما نیز به عنوان یک تولید کننده محتوا از همان فرصت ها برخوردار هستید تا ارزش محتوا برای مدت بیشتری حفظ شود.

این بدان معنا نیست که شما تولید محتوای جدید را متوقف کنید، اما به شما امکان می دهد تا با صرفه جویی در زمان امکانات خود را برای موضوعات دیگری استفاده کنید. با زنده نگه داشتن محتوای قدیمی خود تا حد امکان می توانید ارزش محتوا را برای مدت طولانی تری حفظ کرده و بازدید کنندگان را به سمت خود جذب کنید.

لینک منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

موتور جستجوی گوگل به صورت پیوسته، فاکتورهای مختلف سئو برای رتبه بندی نتایج صفحه های وب را بروزرسانی می کند تا بتواند بهترین نتیجه ها را به کاربران ارائه دهد. هدف اصلی الگوریتم پاندا گوگل پاداش به وب سایت هایی است که محتوای با کیفیت تولید می کنند. این الگوریتم در ابتدا با نام کشاورز شناخته می شد، در فوریه سال ۲۰۱۱ در انتشار اولیه گوگل آن را پاندا نامگذاری کرد و در طی چندماه بر ۱۲ درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی تاثیر گذاشت.

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم گوگل پاندا Google Panda Algorithm به زبان ساده، بر کیفیت محتوای ارائه شده در سایت نظارت دارد، وظیفه پاندای گوگل است که محتوای کپی شده، محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش را بررسی کند و بهترین سایت های دارای ارزش محتوایی بالا را که از قوانین گوگل پیروی می کنند انتخاب و سایت های نامعتبر را حذف کند، در این صورت کاربران با اعتماد بیشتری می توانند از وب سایت های موجود استفاده کنند.

در ایران و زبان فارسی تقریبا از سال ۲۰۱۳ اثرگذاری الگوریتم پاندا بر نتایج کم کم آغاز شد و محتواهای کپی بویژه سایت های که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده میکردند، کم کم از نتایج گوگل حذف شدند یا بعبارتی دچار پنالتی گوگل شدند.

الگوریتم پاندا و فاکتورهای منفی تاثیرگذار بر سئو

با بروزرسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از فاکتورهای منفی که بر نتایج جستجوی گوگل (Google SERPs) اثر میگذارد شامل :

محتوای کوتاه

از نظر گوگل پاندا صفحاتی ضعیف به حساب می آیند که محتوای کوتاه دارند و شامل چند کلمه یا چند جمله کوتاه هستند.

محتوای تکراری یا کپی شده

اگر از سایت های دیگر مقالات خود را کپی می کنید یا صفحات متعدد با محتوای تکراری دارید، پاندا به سادگی با پردازش متون متوجه آن می شود و احتمال جریمه شدن توسط گوگل را بالا می برد.

محتوای کم کیفیت

محتوای کم کیفیت شامل محتواهای با اطلاعات اندک و عموما مقاله توسط نرم افزارهای ترجمه آنلاین ترجمه می شود و برای مخاطبان شما مناسب نیستند.

محتوای جمع آوری شده

بعضی از وب سایت ها بدلیل کمبود منابع مالی و زمانی از این روش استفاده می کنند. اغلب محتوای سایت های دیگر توسط نویسندگان جمع آوری و در یک مقاله گردهم می آوردند با توجه به تعداد زیاد مقالات بتوانند از طریق گوگل بازدیدکننده جذب کنند.

مقالات نوشته شده توسط کاربران با کیفیت پایین

این گونه مقالات عموما بصورت پست مهمان در سایت منتشر می شود و معمولا اطلاعات دقیق و درستی ندارند و پر از اشکالات نگارشی و املایی هستند و ممکن است حجم مقاله نیز کوتاه باشد.

نسبت آگهی به محتوا

هرگاه حجم تبلیغات وب سایت شما به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیش از محتوای هر صفحه باشد.

وب سایت های مسدود شده توسط کاربر

اگر وب سایتی توسط کاربری برای ورود مستقیم مسدود شده باشد، گوگل پاندا ارزش آن وب سایت را با کیفیت پایین تشخیص می دهد.

محتوای ناسازگار با گوگل

فرض کنید به کاربر قول می دهید یک کوپن تخفیف ۳۰ درصدی بدهید و کاربر پس از کلیک با صفحه ای خالی یا حتی صفحه با محتوای نامرتبط روبرو شود. اینگونه صفحات با گوگل ناسازگارند و دیر یا زود حذف می شوند.

تخفیف-فرصت خرید

چگونه می توانید تشخیص دهید توسط گوگل پنالتی شده اید؟

اگر وب سایت پربازدیدی دارید و از محتوای کپی یا کم کیفیت استفاده می کنید و ناگهان بازدید ارگانیک شما کاهش می یابد و صفحاتی که دارای رتبه گوگل هستید از نتایج حذف یا به صفحات دوم به بعد گوگل می رود، احتمالا شما دچار جریمه گوگل یا گوگل پنالتی شده اید.

ریکاوری پنالتی گوگل بعد از خشم پاندا

به طور خلاصه از روش های سئو کلاه سیاه و تولید محتوای اشتباه دست بردارید و برای ریکاوری پنالتی گوگل اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. رها کردن شیوه های تولید محتوای غیراصولی
  2. محتوای قدیمی سایت را با کیفیت، سودمند و با اعتماد و قدرت کنید.
  3. محتوای تکراری سایت را حذف یا ویرایش کنید.
  4. بازنگری در نسبت تبلیغات سایت به محتوا
  5. مطمئن شوید محتوای یک صفحه خاص، با جستجوی کاربران هماهنگ باشد.
  6. با استفاده از دستورهای noindex و nofollow از صفحاتی که امکان تولید محتوای تکراری یا مشابه دارند جلوگیری کنید، مثلا صفحاتی که توسط برچسب ها یا Tags تولید شده اند و در گذشته استفاده شده اند در صورت نیاز استفاده کنید و از تولید صفحات مشابه جلوگیری کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

اگر در مورد عقیده ی متخصصان کسب و کار در خصوص بازاریابی، کنجکاو می باشید، نگاهی به نتایج ارزیابی های اخیر و گزارش هایی که مبتنی بر گرداوری داده ها در ارتباط با این موضوع می باشد، بیاندازید. در ادامه لیستی از ۱۰ استراتژی بازاریابی B2B، صرف نظر از هر صنعتی آورده شده است. از این استراتژی ها به عنوان استراتژی های موفق بازاریابی B2B یاد می شود.

بازاریابی

هک رشد (Growth Hacking)

پدیده بازاریابی توسط شرکت های نوپا (start up) با بودجه بازاریابی محدود، عمومیت یافته است، هک رشد که ترکیبی از خلاقیت، تفکر تحلیلی، ومعیارهای اجتماعی برای فروش محصولات و افزایش بهره وری است. هکرهای رشد رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی و دیگر جایگزین های کم هزینه را به جای رسانه های سنتی تنها برای یک کانون اصلی، یعنی رشد، به کار می برند.

بهره وری-بهینه سازی

سین الیس که اصطلاح Growth Hacking را ابداع کرده است، بیان می دارد که هک رشد، جایگزین بازاریابی نمی شود اما تفاوت در آنست که هر تاکتیکی که در هک رشد به کارگرفته می شود، با تاثیر بالقوه ای که بر رشد مقیاس پذیر دارد، به دقت بررسی می شود.

هک رشد به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی B2B موثر می باشد :

  • هر تصمیم بر حسب اثر گذاری بر میزان رشد شناسایی می شود.
  • محصولات و خدمات به عنوان ابزاری برای رشد و نه چیزی برای فروش، مجددا تعریف شده اند.
  • سلاست بیان (روان بودن) آن موجب سازگاری و هزینه کم، می شود.

حقیقت آماری : Growth Hacking با ایجاد ۱۰% مشتریان راغب بیشتر نسبت به تکنیک های بازاریابی سنتی، معتبر شده است.

برنامه های ارجاعی Referral Programs

برنامه ارجاعی Referral Programs یک اصطلاح کلیدی برای توصیف رویکرد سیستماتیک می باشد که شرکتها به منظور انگیزه دادن به افراد، در مورد محصولات و خدمات، به کار می برند. به کارگیری برنامه های وابسته مشخص، برنامه های ارجاع مشتری، و برنامه های مشترک به معنای ارائه اعتبار فوری از مشتریان موجود برای رشد پایگاه مشتریان، می باشد. و عموماً از آن به عنوان بازاریابی ارجاعی هم نام برد می شود.

برنامه های ارجاع به دلایل زیر در بازاریابی B2B موثر می باشند :

  • توصیه های مشتریان خشنود را به کار می برند.
  • وفاداری به برند مشتریان را به درستی تشخیص داده و آن را تقویت می کند.
  • همیشه با مشتریان آشنا می باشند.

حقیقت آماری : مشتریان ارجاع شده توسط مشتریان دیگر ۳۷% نرخ بقای بیشتری دارند و ۱۶%- ۲۵% ارزش طول عمر مشتری بیشتری دارند.

رسانه های آزاد ( Earned Media) و روابط عمومی (PR)

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی تکنیک های خلاقانه برایبازار نیچ

Earned Media (یا رسانه های آزاد) تبلیغاتی اند که از طریق تلاش هایی غیر از تبلیغات پرداخته شده، ایجاد شده اند؛ همچنین می توانند انواع مختلفی را دربر گیرد سفارش و توصیه در رسانه های اجتماعی، توصیه های شفاهی، توصیه به وسیله رادیو و تلویزیون، روزنامه یا سرمقاله اما در این بین یک چیز ثابت می باشد، و آن اینست که رسانه های آزاد، ناخواسته( unsolicited ) می باشند و تنها می توانند به صورت طبیعی به دست آیند. همچنین نمیتوانند مانند تبلیغات سنتی خریداری شوند در واقع در رسانه ی آزاد از برند یا محصول شما صحبت خواهد شد بدون آنکه شما برنامه ای برای آن داشته باشید، این اتفاق اصولا به صورت خبررسانی و توصیه است و معمولا در شرایطی صورت می گیرد که عملکرد شما بسیار جالب توجه باشد.

Earned Media و PR به دلایل زیر موثر هستند :

  • عموما کانال های تبلیغاتی رایگان هستند.
  • ناخواسته هستند، بنابراین به سرعت نزد مخاطبان اعتبار می یابند .
  • آگاهی از محتوای قابل اعتماد، ارزشمند، و آموزشی را بالا می برند.

حقیقت آماری : ۹۲٪ از مصرف کنندگان در سراسر جهان بیان می کنند که به Earned Media ( توصیه های شفاهی،یا توصیه های دوست و خانواده) بیش از هرنوع دیگری از تبلیغات، اطمینان دارند.

رویدادهای شبکه ای

نمایشگاه های تجاری به عنوان یک ابزار شبکه B2B برتر باقی می مانند، چراکه در این نمایشگاه ها شرکتهای فعال در یک صنعت خاص در یک مکان جهت نشان دادن آخرین محصولات و خدماتشان، دور هم جمع می شوند. این نمایشگاه ها به ندرت به روی عموم باز می شوند و این فرصت را به شرکتها می دهند تا با شرکای کلیدی صنعت، مشتریان، و مشتریان بالقوه (PROSPECT) رابطه برقرار کنند و آن را توسعه دهند؛ فرصت ها و روندهای بازار را شناسایی کنند؛ و درک مناسبی از آنچه که رقابیشان به بازار ارائه می دهد به دست آورند.

رویدادهای شبکه ای به دلایل زیر موثر می باشند :

  • ترغیب تعاملات چهره به چهره و ایجاد رابطه با شرکا و سایر مشتریان.
  • معمولا شرکت ها حضور خوبی در اینگونه رویدادها دارند، همچنین دسترسی رهبران بازار به مخاطبانشان بیشتر می شود.
  • به هرکسب وکار و با هر اندازه ای اجازه دسترسی به تمام مخاطبان و اطلاعات را می دهند.

حقیقت آماری : ۶۷% از نمایشگاه ها نشان دهنده معرفی مشتریان بالقوه جدیدی برای شرکت های حاضر در نمایشگاه بوده اند.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو یا SEM ابزاریست که شرکتها جهت بهبود ترافیک وبسایت هایشان، با استفاده از تبلیغات پرداختی آنلاین، استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین روش های SEM روش پرداخت به ازای هرکلیک (PPC) یا تبلیغات کلیکی می باشد. اساسا یک شرکت لینکی را خریداری و یا حمایت می کند که به عنوان یک آگهی در نتایج موتور جستجو نمایان میشود، علی الخصوص زمانیکه کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمات آنها مورد جستجو قرار می گیرد. هربار که بر روی آگهی کلیک می شود، شرکت به موتور جستجوگر (و یا سایت میزبان شخص ثالث دیگر) هزینه کمی را بابت بازدیدکننده می پردازد؛ به عبارتی پرداخت به ازای هر کلیک صورت می گیرد.

بازاریابی موتور جستجوگر به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی B2B موثر است :

  • وسعت آن در ابزارهای آنلاین و دسترسی آسان به آن.
  • روشی مقرون به صرفه برای ایجاد میدان دید بالا است.
  • با بازارها و مخاطبان متعدد سلزگار است.

حقیقت آماری : محتوای اطلاعاتی/ آموزشی از طریق موتور جستجوگر در ۹۶% از مواقع،توسط بازاریابی موتورهای جستجو توزیع میشود.

هدف گذاری مجدد

اکثر بازدیدکنندگان وب سایتها در اولین بازدید خود از سایت دچار تغییر و تحول خاصی نمی شوند. هدف گذاری مجدد از مرورگرهای مجهزبه تکنولوژی کوکی، جهت شناسایی کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اند اما قبل از انجام معامله آن را ترک نموده اند، استفاده می کند. کوکی اجازه می دهد تا آگهی های هدفمند در موارد جستجو و تعاملات بعدی کاربران، ظاهر شود، حتی اگر آنها مشخصا به سایت شما مرتبط نباشند. هدف گذاری مجدد یک ابزار تبدیل موثر است چراکه بارها و بارها برند شما را در مقابل مخاطبینی که به محصول و یا خدمت شما علاقه مند می باشند، قرار می دهد.

هدف گذاری مجدد به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی B2B موثر می باشد :

  • توجه و قدرت خرید خریداران نظاره گر (window shopper) را افزایش می دهد.
  • نرخ کلیک بالایی را ایجاد می کند.
  • به بخش بندی مخاطبان و پیام های سفارشی(tailored messaging)، توجه می کند.

حقیقت آماری : تبلیغات هدفگذاری شده منجربه ۱٫۰۴۶% افزایش درجستجوی برند، و ۷۲۶% افزایش در بازدید ازسایت، پس از چهارهفته نمایش این تبلیغات شده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی برتامین کاربران خرسند از محتویات ارزشمند که قصد دارند آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، و باعث افزایش بازدید و ترافیک داده شوند، تمرکز می کند. اشتراک محتوا، ویدئوها، و تصاویر در شبکه های اجتماعی همچنین بر تلاش موتورهای جستجوگر تاثیر می گذارد، از این جهت که اغلب مرتبط بودن نتایج جستجو در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرم و موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو را افزایش می دهند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلایل زیر می توانند در استراتژی بازاریابی B2B موثر واقع شوند :

  • مخارج بازاریابی را کاهش می دهد درحالی که ایجاد مشتریان بالقوه (lead generation) را افزایش می دهد.
  • ارائه معیارهایی که به شرکت ها بینشی عمیق تر نسبت به بازار ارائه می دهد.
  • ویژگی انسانی بخشیدن به برند و تشویق به تغییرات.

حقیقت آماری : ۸۵% از خریداران B2B معتقدند که شرکت ها باید اطلاعاتی را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه دهند.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سئو فرآیند افزایش آگاهی از- و ترافیک به- یک وب سایت خاص می باشد، با اطمینان از اینکه در میان بالاترین نتایج جستجوی پرداخت نشده در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، و یاهو، پدیدار شود. در حالی که رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات بنر و دیگر ابزارهای بازاریابی، به مشاهده وبسایت منجر می شوند، دیدگاه سئو نیز بسیار مهم است چراکه موتورهای جستوگر اصلی ترین شیوه استفاده کاربران از اینترنت می باشند. این امر به طور خودکار مخاطبان شما را به طور مرتبط و هدفمندی افزایش می دهد – آنها خود را به عنوان کسانی که خواهان یا حداقل علاقه مند به محصول یا خدمات هستند، شناسایی می کنند.

بهینه سازی موتور جستجو به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی B2B موثر می باشد :

  • همچنان در حال تکامل است تا با بهینه سازی موتور جستجوی محلی و تحرکات هماهنگ باشد.
  • جستجو را برای مشتریانی که به محصول یا خدمات شما علاقمند هستند، ساده می کند.
  • یک راه مقرون به صرفه برای حفظ رقابت با شرکت های مشابه می باشد.

حقیقت آماری : ۹۳٪ از تجارب آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می شود و ۷۵٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بر تاثیر آموزش بر فروش جهت تاثیرگذاری بر رفتار خرید، تاکید می کند. این رویکرد بازاریابی استراتژیک بر ایجاد و توزیع اطلاعات مربوط به نیازهای مشتریان بالقوه متمرکز است تا آنهایی را که بهترین هماهنگی را با محصولات و خدمات وبیشترین احتمال برای خرید را دارند، جذب کنند. از آنجایی که ارتباطات مستمر است، محتوا می تواندبه بازتاب آنچه که شما درمورد ایجاد مشتریان بالقوه در طی زمان می آموزید، متصل گردد، و ممکن است شامل انواع متنوعی مانند اینفوگرافیک ها، صفحات وب،پادکست ها، ویدئوها، بلاگ ها، مقاله های سفید، وبینارها، و کتابهای اینترنتی باشد. مهم است که توجه داشته باشید بازاریابی محتوا به معنای بازاریابی درونگرا نیست. بازاریابی محتوا بخش مهمی برای استراتژی درونگرای کلی می باشد، اما روشهای بازاریابی دیگر را برای به حداکثر رساندن ارزش محتوا، ادغام نمی کند.

بازاریابی محتوا به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی b2B موثر است :

  • مشتریان بالقوه را از طریق کانال های فروش جذب می کند.
  • مطلوبیت، اعتبار، و قابلیت دیده شدن برند را ارتقا می دهد.
  • بازار هدف را با اطلاعات مربوطه درگیر می سازد.

حقیقت آماری : در سال ۲۰۱۵، بازاریابی محتوا ۳ برابر بازاریابی خارجی (برونگرای) سنتی به تعداد مشتریان بالقوه افزوده است، درحالی که ۶۲% هزینه کمتری برداشته است.

بازایابی درونگرا Inbound Marketing

بازاریابی درونگرا موثرترین استراتژی بازاریابی می باشد چراکه نقاط قوت اکثریت دیگر ۹ استراتژی را جهت جذب، تبدیل، نزدیکی و خشنود ساختن مشتریان، تقویت می کند. برخلاف روش های بازاریابی سنتی – یا حتی دیگر استراتژی های ذکرشده در بالا – بازاریابی درونگرا توجه مشتریان را به خود جلب می کند و آنها را با تولید محتوای معنادار به وبسایت های شرکت ، جذب می کند. از آنجایی که پیام رسانی مرتبط و در زمان مناسب و در مکان مناسب ظاهر می شود، بازاریابی جاذبه ای به جای استفاده از تبلیغات سنتی خسته کننده، مشتریان را فرا می خواند.

بازاریابی درونگرا به دلایل زیر در استراتژی بازاریابی B2B موثر می باشد :

  • برای هرنوع و هر اندازه ای از کسب وکار جواب می دهد.
  • چشم اندازهای آگاهانه تری را ایجاد می کند.
  • می تواند به راحتی با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، مانند یکپارچه و مدیریت شود.

حقیقت آماری : بیشتر از ۳ برابر احتمال دارد شرکت ها نرخ بازگشت سرمایه بالاتری در کمپین های بازاریابی درونگرا نسبت به بازاریابی خارجی، تجربه کنند.

اگر به طور جداگانه در نظر بگیریم اکثر استراتژی های بازاریابی که در لیست ذکر شده اند، محدودیت بازاریابی دارند. با اینحال بازاریابی درونگرا ،سئو،SEM، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، و رسانه های آزاد را در یک ردیف قرار می دهد تا یک رویکرد بازاریابی مناسب و مقرون به صرفه ارائه می دهند که منجر به ایجاد مشتریان بالقوه تایید شده میشود و روابط با مشتریان را تقویت میکند ، و برندهای موفقی را میسازد.

ادامه مطلب در سایت منبع

نوع محتوای الکترونیکی که می­سازید به نیازهای مخاطبتان در مراحل مختلف “سفر مشتری” ( buyer’s journey ) بستگی دارد. با ساخت پرسناهای خریداران شروع کنید تا بتوانید اهداف و موانع مخاطبان که مرتبط با کسب و کارتان است، تشخیص دهید. در درجه اول محتوای دیجیتالی شما باید دستیابی به این اهداف و پشت سر گذاشتن موانع مخاطبان را هدف قرار دهد.

سپس باید به این فکر کنید که چه زمانی محتمل­ تر است که مخاطبان برای مصرف این محتوا ،با توجه به مرحله ­ای از سفر خریدار که در آن قرار دارند، آماده باشند. ما به این عمل نقشه راه تولید محتوا می ­گوییم.

اهداف شما از نقشه ­راه تولید محتوا (content mapping)

  • شخصیت افرادی که از آنها استفاده می­ کنند. ( اینجا، جایی است که از پرسناهای خریداران استفاده می­ کنیم. )
  • چقدر آن شخص به انجام خرید نزدیک است؟ ( به عنوان مثال اینکه در کدام مرحله از چرخه عمر قرار دارد. )

فرمت ­های محتوای دیجیتالی زیادی وجود دارد که می­ توانید امتحان کنید. در زیر چندی از گزینه ­های پیشنهادی برای نوع محتوای آنلاین برای هر یک از مراحل سفر خریدار آمده است :

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ: زمانی که با سئو و استراتژی کلمات کلیدی ترکیب شود برای افزایش ترافیک ارگانیک شما بسیار مناسب است.
  • اینفوگرافیک ها: بسیار به اشتراک گذاشته می ­شوند. و این یعنی زمانی که بقیه محتوایتان را به اشتراک می­ گذارند، شانس شما برای یافته شدن از طریق شبکه ­های اجتماعی بالا می­ رود.
  • ویدیوهای کوتاه: همچون مورد قبل بسیار به اشتراک گذاشته می ­شوند و می­ توانند به شناخته شدن برندتان توسط مخاطبان جدید از طریق پلتفرم هایی مانند یوتیوب (YouTube) کمک کنند.

مرحله توجه

  • کتابهای الکترونیکی ( Ebooks ): برای جذب مشتریان مناسب هستند و از آنجایی که عموما جامع­ تر از یک پست وبلاگ یا اینفوگرافیک می ­باشند بیشتر احتمال دارد که شخصی در ازای دریافت آن اطلاعات تماس خود را به شما بدهد.
  • گزارش های تحقیقاتی: مانند ای بوک ­ها دارای ارزش محتوایی زیادی است که مناسب جذب مشتریان است. گزارش های تحقیقات و داده ­های جدید صنعت همچنین م ی­توانند در مرحله آگاهی مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل اغلب به وسیله رسانه یا مطبوعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • وبینار یا سمینار مبتنی بر وب ( Webinars ): یکی از انواع محتواهای ویدیویی است که جزییات بیشتری دارد و به شکل تعاملی می­باشد. از محتواهای دیجیتالی اثربخش در مرحله توجه می ­باشد که اطلاعات جامع­تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه عرضه می کند.

مرحله تصمیم

  • مطالعه موردی یا کیس استادی ( Case studies ): داشتن کیس استادی­ های کامل و باجزییات بر روی وب سایت یکی از بهترین اشکال محتوای الکترونیکی برای کسانی است که آماده تصمیم ­گیری خرید هستند، این کار به شما در اثرگذاری مثبت بر روی تصمیم آنها کمک خواهد کرد.
  • سفارش ­ها و توصیه ­ها ( Testimonials ) : اگر کیس استادی به درد کسب و کار شما نمی ­خورد، استفاده از توصیه ­های کوتاه اطراف وب سایت جایگزین مناسبی است. برای برندهای B2C به شکل های دیگری از توصیه فکر کنید. مثلا اگر یک برند لباس هستید شاید این سفارش ها به شکل عکس هایی باشند که مردم با لباس یا پیراهن با مدل های خاصی گرفته و به همراه هشتگ برند در گروهای مختلف به نمایش می­ گذارند.

چه مدت طول می ­کشد که به نتیجه برسیم؟

شما می ­توانید نتایج دیجیتال مارکتینگ را بسیار سریع­تر از بازاریابی سنتی مشاهده کنید و این تنها به دلیل اندازه ­گیری آسان­تر ROI خواهد بود. اگرچه این امر در نهایت کاملا به مقیاس و اثربخشی استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما برمی ­گردد ولی اگر زمانی را صرف ساخت پرسناهای مفهومی خریداران نمایید تا بتوانید نیازهای مخاطبان خود را تشخیص دهید و همچنین بر ساخت محتواهای آنلاین جذاب تمرکز نمایید تا مخاطبان را جذب و به مشتری خود تبدیل نمایید، به احتمال قوی شاهد نتایج بسیار خوبی در شش ماهه نخست خواهید بود.

اگر تبلیغات پرداختی بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما را تشکیل می­ دهد، نتایجی بسیار سریع تر از سایر بخش ها خواهد داشت. ولی توصیه می شود. که به جای آن به ساخت ترافیک ارگانیک ( یا رایگان ) با استفاده از محتوا، سئو ، شبکه اجتماعی روی بیاورید تا به موفقیت پایدار و بلند مدت دست یابید.

آیا بازاریابی دیجیتالی نیازمند بودجه فراوان است؟

مانند هر چیز دیگر با توجه به اینکه قصد دارید از چه عناصر دیجیتال مارکتینگ در استراتژی خود استفاده ­کنید، بودجه مورد نیازتان متفاوت خواهد بود.

تصور کنید که در حال حاضر صاحب یک وب سایت هستید، اگر بر تکنیک های ربایشی مانند سئو، شبکه­ های اجتماعی و ایجاد محتوا تمرکز کرده ­اید، خبر خوب اینکه به بودجه چندانی احتیاج ندارید. در بازاریابی ربایشی یا درونگرا هدف خلق محتوای الکترونیکی باکیفیت برای مخاطبانی است که قصد مصرف آن را دارند که اگر قصد برون سپاری آن را نداشته باشید، تنها سرمایه مورد نیاز این کار وقت شماست.

بدون شک به کارگیری تکنیک های بازاریابی برونگرا مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل هزینه ­ای به همراه دارد. این هزینه ­ها با توجه به اینکه بخواهید با استفاده از این تبلیغات به چه نوع از دیده شدن دست یابید متغیر است. به عنوان مثال شما برای اجرای PPC با استفاده از Google ادوردز در مقابل دیگر شرکت های فعال در صنعت خود پیشنهادهای قیمتی ارائه خواهید کرد تا در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت تان ظاهر شوید. با توجه به رقابتی بودن کلمه کلیدی این کار ممکن است به شکل معقولی ارزان قیمت و یا اینکه بسیار گران باشد و به همین دلیل است که باید به دسترسی ­های ارگانیک نیز توجه کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند های کلیدی دربارهچک لیست نگارش انشاء (آموزش گام به گام)

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) در کجای این معادله قرار می ­گیرد؟

یکی دیگر از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موبایلی است. در واقع ۶۰% از کل زمان صرف شده برای استفاده از رسانه ­های دیجیتال از طریق موبایل است و این در حالی است که استفاده از رسانه ­های دیجیتالی مبتنی بر دسکتاپ ۴۰% باقیمانده را به خود اختصاص داده اند. پس لازم است که تبلیغات دیجیتالی، صفحات وب، تصاویر شبکه ­های اجتماعی و دیگر دارایی ­های دیجیتال خود را برای تلفن های همراه بهینه نمایید.اگر شرکت شما داری اپلیکیشن موبایلی است که به کاربران امکان ارتباط با برندتان یا خرید محصولاتتان را می ­دهد، اپلیکیشن شما نیز در زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می­ گیرد.

آنان که به شکل آنلاین و از طریق تلفن همراه با شرکت شما در ارتباط­ هستند نیازمند تجربه ­ای مشابه تجربه مثبت دسکتاپ هستند. این به معنای به کارگیری یک طراحی سازگار با موبایل یا وب سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو است که اینترنت ­گردی را برای کاربران تلفن همراه آسان­تر نماید. حتی شاید به این معنا باشد که طول فرم های جذب مشتریتان را کاهش دهید تا تجربه بی­ دردسرتری را برای دانلود محتوایتان برای مردم ایجاد کنید.

مثلا برای تصاویرتان برای شبکه اجتماعی لازم است که همیشه یک کاربر موبایل را در ذهن داشته باشید تا هنگام ساخت آنها در نظر داشته باشید که ابعاد تصویر در گوشی های موبایل کوچک تراست و این امر شاید موجب بریده شدن متن شود. راه­ های بسیاری برای بهینه ­سازی دارایی­ های دیجیتالی برای کاربران تلفن همراه وجود دارد و زمان اجرای هر نوع استراتژی بازاریابی آنلاین در نظر گرفتن چگونگی آن تجربه بر روی گوشی ­های موبایل بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موضوع در پس ذهنتان تجربه دیجیتالی کارآمدی برای مخاطبانتان ایجاد خواهید کرد و به هرآنچه که می ­خواهید دست خواهید یافت.

مطمئنا با خواندن این متن دیگر به یک محتوای دیجیتالی تنها به چشم یک محتوا نگاه نخواهید کرد و سایر ابعاد آن را نیز در نظر خواهید داشت.

ادامه مطلب در سایت منبع

جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است و در ابتدا به بیان مقدمه ای می پردازیم و درادامه مبحث الگوریتم eat را کامل توضیح میدهیم. همه چیز از توییت زیر شروع شد. لطفا قند شکن خود را روشن کنید تا توییت را به طور کامل ببینید.

در ابتدا گوگل اساس رتبه دهی صفحات وب سایت را الگوریتم پیج رنک معرفی کرد. پیج رنک لینک های ورودی به صفحه را اندازه می گیرد و به عنوان فاکتور کیفیت صفحه ثبت می کرد و هر چه پیج رنک صفحه به ۱۰ نزدیک تر بود، آن صفحه ارزشمندتر بود. در الگوریتم پیج رنک هر لینک به نشانه یک «رای» برای صفحه است. همچنان این مفهوم به عنوان شاخص رتبه دهی سایت ها توسط گوگل استفاده می شود.

متخصص های سئو امروزه راه های زیادی را برای تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم رنک دهی سایت ها می یابند. گوگل روزانه بر پیچیدگی الگوریتم های رنک دهی خود می افزاید تا ارزشمندترین و مرتبط ترین صفحه را به کاربر برگرداند.

همه این روش ها باعث این می شود که گوگل به بهبود «تجربه کاربری » فکر کند.در سال ۲۰۰۴ پیتر مورویل مقاله ای منتشر کرد و هفت فاکتور مرتبط با تجربه کاربری را معرفی کرد. که عبارت بودن از مفید بودن، قابل استفاده بودن، مطلوب بودن ، قابل جستجو بودن، قابل دسترسبودن، قابل اعتماد و ارزشمند بودن مطلب. این موارد نشان دهنده این است که گوگل همیشه بر این موضوع متمرکز است که صفحات و محتواهای با تجربه کاربری بالا را شناسایی و به خورد مخاطب بدهد.

محتواهای با کیفیت بالا زمانی که گوگل به سمت استفاده از ماشین لزنینگ و هوش مصنوعی رفت، برای کاربرها یافتنی تر شدند و به این ترتیب هدف جست و جوی کاربر و معنای محتوا را گوگل درک کرد.

و هنگامی که گوگل سرعت لود و موبایل فریندلی بودن صفحات را بر فاکتورهای رتبه بندی افزود، آنها کمک کردند که که کاربران محتواهایی که سریع لود می شدند و با دیوایس های موبایل سازگار بودند بیشتر استفاده کنند. در حال حاضر، گوگل توجه خود را نسبت به شناسایی محتوایی که بیشترین «اعتبار» را دارد، معطوف کرده است .

نام الگوریتم eat از کجا آمد؟ الگوریتم eat چیست؟

گوگل در سال ۲۰۰۵ شروع به ساخت تیم «ارزیابان کیفیت» کرد. وظیفه آنها بررسی و ارزیابی کیفیت نتایج جست و جو صفحاتی است که به آن لینک شده بود. ارزیابان کیفیت مجموعه ای از قوانین ودستورالعمل ها را برای ارزیابی نتایج ارائه می دادند. به همین دلیل گوگل سندی را در این سال ها در نسخه ها و رویژن های متفاوت در دسترس متخصصین و کاربران قرار داده است. اما در سال ۲۰۱۴ گوگل این سند را کاملا بازنویسی نمود و یک مفهوم جدید به نام EAT را مطرح نمود.

در آپدیت جدید این سند ارزیابان کیفیت را در سه زمینه کلیدی بررسی می کنند.

Expertise : آیا نویسنده محتوا در موضوع مورد نظر تخصص کافی را دارد؟

Authoritativeness : آیا از نویسنده محتوا و یا سایت مورد نظر می توانم در موضوع مرتبط اعتبار بگیرم؟

Trustworthiness: آیا کاربران میتوانند به نویسنده محتوا و وب سایت مد نظر اعتماد کنند؟

به سادگی EAT یک مدل اعتبار سنجی و ارزیابی برای هر اطلاعاتی در سطح وب است که آیا قابل اعتماد است یا خیر؟

از سال ۲۰۱۴ این دستور العمل ها به صورت دوره ای به روز می شود. صفحات می توانند با کیفیت بالا قلمداد شوند اگر سه ویژگی بالا را داشته باشند. از سوی دیگر صفحاتی که امتیاز لازم در موارد مد نظر کسب نکنند، بی کیفیت در نظر گرفته می شوند.

دستور العمل گوگل به روشنی بیان می کند که صفحاتی که اعتبار لازم از EAT نداشته باشند در رتبه بندی پایینی قرار می گیرند.

مفهوم EAT برای همه صفحات حائز اهمیت است، سطح مناسب از EAT به هدف ایجاد صفحه، هدف وب سایت و محتوای آن بستگی دارد. بعضی از موضوعات تحت بررسی دقیق و استانداردهای با کیفیت قرار می گیرند، در حالی که دیگران نیاز به تخصص بالایی ندارند.

برای مثال سایت توصیه های پزشکی باید توسط افراد و سازمان های مرتبط با تجربه و آموزش پزشکی ایجاد شود.

اما یک فرد معمولی با بازبینی جامع مقالات یک سایت در وبلاگ خودش می تواند به عنوان یک متخصص شناخته شود. البته اگر به اندازه کافی تجربه دست اول را منتقل کند.

صفحات YMYL چه صفحاتی هستند؟

گوگل به صفحاتی که ارزش محتوایی آن صفحات که مربوط به خو شبختی ، سلامت، ایمنی و ثبات پول انسانهاست با عنوان صفحات YMYL نگاه می کند. که خلاصه شده “Your Money or Your Life” است. نمونه ای از صفحات YMYL می تواند صفحاتی با عنوان زیر باشد: مشاوره در مورد سرمایه گذاری، اطلاعات درباره درمان های های پزشکی یا صفحاتی که اطلاعات حقوقی ارائه می دهند.

گوگل صفحاتی که اطلاعات بدی درباره موضوعات بالا را ارائه می دهد و تاثیر بدی بر زندگی کاربران دارد به رسمیت نمی شناسد، بنابراین سطوح بالای الگوریتم eat کاملا ضروری است.

در نهایت، ارائه دهندگان محتوا باید مناسب ترین و متقاعد کننده ترین شواهد را که می توانند برای کمک به کاربران در پاسخ به این سوال ارائه دهند: “آیا می توانم به این شخص (یا سازمان) اعتماد کنم؟”

چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟

حالا وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که «چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟» ٍبرای این منظور تکنیک های مهم را برای دستیابی به امتیاز بالا در EAT را ذکر می کنیم.

۱️⃣ محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا. برای داشتن محتوای خوب باید اقداماتی بکنیم مثلا غلظ املایی و گرامری نداشته باشد، از عناوین توصیفی استفاده کنیم و از منابع معتبر استفاده کنیم تا یک مقاله کامل به کاربر ارائه بدهیم.

۲️⃣ یک موضوع خاص را با ایجاد مقالات مرتبط با همان موضوع کامل کنیم. به طور مثال یک موضوع شبیه یک خوشه انگور است. و هر چه دانه های انگور بیشتری به یک خوشه وصل شده باشند، آن خوشه کاملتر و سنگین تر و بهای بیشتری خواهد داشت.

۳️⃣ مورد سوم برجسته کردن اطلاعات نویسنده است. بخش مهمی از امتیاز EAT به ارزیابی نویسنده محتوا بستگی دارد تا به سوالاتی نظیر «آیا این شخص واجد شرایط انتشار این محتوا یا مقاله است؟» و یا «آیا می توانم به آنچه این شخص در این مقاله می گوید اعتماد کنم؟» پاسخ دهیم. برای همین منظور باید دسترسی آسان به اطلاعات نویسنده را فراهم کنیم، بیوگرافی نویسنده را فعال کنیم و یک نام تجاری شخصی رابرای هر نویسنده در نظر بگیریم.

۴️⃣ راه چهارم برجسته سازی اطلاعات سازمانی یک شرکت یا سازمان از راه های مختلف است، به نظرات مشتریان بها بدهیم،صفحه «درباره ما» را کامل کنیم، شبکه ها و رسانه های اجتماعی را تقویت کنیم و حتما سایت را با تعریف کردن ssl ایمن بکنیم.

می توانیم از این مقاله به این نتیجه برسیم که عوامل تخصص، اعتماد و اعتبار به عوامل بحرانی برای موفقیت آنلاین تبدیل شده است. دیگر بحث به اندازه کافی صحبت کردن کافی نیست. سازمان ها باید عوامل الگوریتم eat را در کسب وکار های آنلاین بهبود ببخشند.

اگر پست الگوریتم eat برای شما مفید بود، لطفا منتشر کنید. و نظرات خود را اعلام کنید.

مطالب مشابه

  • الگوریتم دزد دریایی گوگل، پلیسی برای مبارزه با کپی کاران!

    شاید می پرسید که چرا گوگل نام این الگوریتم را دزد دریایی گذاشته است؟ الگوریتمی که…

  • الگوریتم رنک برین رنک برین چیست؟

    الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم های گوگل است که در اکتبر ۲۰۱۵ توسط گوگل به طور رسمی…

  • الگوریتم پاندای گوگل(Google پاندا) چیست؟

    الگوریتم پاندای گوگل یکی از الگوریتم های جدید گوگل در رابطه با رتبه بندی سایت ها می باشد. این…

  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

    الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Google Hummingbird یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که تأثیرات…

ادامه خواندن در سایت منبع

تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت و وب سایت فعالیت می کنند، هر کدام به نحوی به دنبال بهبود سئو در گوگل هستند. اکثر این افراد می دانند که محتوا نقشی تعیین کننده در موفقیت کسب و کارشان دارند؛ با این وجود دست به اقداماتی می زنند که نه تنها نتیجه دلخواه را کسب نمی کنند، بلکه متضرر هم خواهند شد. اشتباهاتی که آنان مرتکب می شوند، استفاده از در تولید محتوا است. در این مطلب می خواهیم یکی از پرطرفدارترین این اقدامات، یعنی اسپین کردن مقاله یا بازنویسی ظاهری مقاله را بررسی کنیم.

وقتی کسب و کار شما در حوزه وب فعالیت دارد، تنها ابزارتان برای رسیدن به اهداف وارتباط با مخاطبانتان، محتوای شما است. این محتوا زمانی ارزشمند است که کاربرپسند باشد. کسب و کارهایی که به جای وقت گذاشتن بر روی تولیدمحتوای با کیفیت، به فکر کسب جایگاه هستند، شکست را از قبل برنامه ریزی می کنند. مدیران این وب سایت ها، عبارت “محتوا پادشاه است” را به درستی درک نکرده اند وسبب ایجاد شیوه های جدیدی از تکنیک های کلاه سیاه سئو شده اند. اگر شما هم به فکر قرار گرفتن در هستید، از اسپین کردن مقاله استفاده نکنید!

اسپین کردن مقاله (بازنویسی ظاهری مقاله) چیست؟

همان طور که اشاره ای کوتاه داشتیم، اسپین کردن به معنای بازنویسی ظاهری مقاله است؛ اقدامی که تحت هیچ شرایطی نباید آن را در برنامه تان قرار دهید. در گذشته صاحبان کسب و کارها از محتوای کپی شده صفحات دیگران استفاده می کردند و گوگل قادر به شناسایی این اقدام آنها شد و جلوی آن را گرفت. این موضوع سبب شد، مدیران به سمت اسپین کردن مقاله ها روی بیاورند.

ربات هایی برای بازنویسی مقالات تولید شد وتنها کافی است، متن صفحه دلخواهتان را در آن قرار بدهید و محتوایی جدید تحویل بگیرید! این ربات ها چگونه کار می کنند؟ آنها محتوای صفحات مختلف را جمع آوری می کنند و کلمات و جملات آن را با استفاده از لغات مترادف جایگزین می کنند. به عنوان مثال هرجا که کلمه “بزرگ” را ببینند، با “وسیع” جایگزین می کند.

اگر با مشاور سئو ارتباط داشته باشید و درباره بازنویسی ظاهری مقاله سوال بپرسید، بی بروبرگرد شما از خواسته تان منصرف می کند. اما چرا تا این حد این کار به شما ضرر وارد می کند؟

چرا نباید از اسپین کردن مقاله استفاده کرد؟

زمانی که کسب و کارها تازه شروع به اسپین کردن مقاله ها کردند، نتایج مثبتی را دریافت کردند؛ اما موفقیت آنها زیاد طول نکشید. آپدیت های ربات های گوگل به سرعت این موضوع را تشخیص دادند و این صفحات خیلی زود جایگاه خود را از دست دادند. چرا گوگل با اسپین کردن یا بازنویسی ظاهری مقاله موافق نیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم، محتوای شما هیچ گونه ارزشی برای مخاطب ایجاد نمی کند. در بهترین حالت آن، ارزش محتوا با منبع یکسان است. برای آنکه در گوگل رتبه بهتری کسب کنید و بیشتر دیده شوید، باید محتوایتان بهتر از رقبا باشد. محتوا دقیقا آن جایی است که باید زمان برای آن صرف کنید. اگر خودتان می خواهید کار تولیدمحتوا وب سایتتان را انجام دهید، خوب است تفاوت بین محتوای یونیک، کپی شده و بازنویسی را بدانید.

محتوای کپی شده و یونیک

اگر بخواهیم محتواهارا براساس ارزش آنها دسته بندی کنیم، باید بگوییم محتوای یونیک و کپی شده در مقابل هم قرار دارند. محتوای کپی، کاملا مانند منبع است و گوگل تشخیص می۲دهد، برای این مطلب دو آدرس URL وجود دارد و آن را تایید نمی کند. محتوای کپی ممکن است برای زمان کوتاهی جواب دهد، اما وقتی بازدید از صفحه زیاد شود گوگل آن را شناسایی کرده و شما را مشمول جریمه می کند. این جریمه به صورت می تواند انجام بگیرد. اولی ممکن است صفحه تان خیلی کم در نتایج نشان داده شود، در حالت دوم ممکن است در صفحات چندم گوگل بتوان مطلبتان را پیدا کرد و در حالت سوم، اصلا صفحه تان را به مخاطب نمایش نمی دهد.

در مقابل محتوای یونیک، به محتوایی گفته می شود که تنها یک نسخه از آن در اینترنت وجود دارد و کاملا منحصر به فرد است. این محتوا تنها دارای یک آدرس اینترنتی است و حتی شبیه آن هم در صفحات دیگر وجود ندارد. اگر با آشنایی داشته باشید، یکی از مهم ترین آنها، تولید محتوای یونیک است. این کار اصلا آسان نیست و نیازمند تجربه و مهارت بالای محتوا نویس است. آن چیزی که گوگل از شما می خواهد و براساس آن برای صفحه تان ارزش زیادی قائل می شود، محتوای یونیک است.

محتوای بازنویسی

محتوای بازنویسی شده، کپی نیست و دو حالت دارد. یکی از آنها همان تکنیک کلاه سئو است که تنها کلمات متن با لغات مترادف جایگزین می شود. حالت دیگر، استفاده از محتوای سایت های دیگر است؛ اما به نحوی که محتوا نویس با قلم خود، نوع بیان خود و آن چیزی که از محتوا فهمیده است را می نویسد. استفاده از محتوای بازنویسی در حالت دوم، اسپین کردن مقاله نیست، اما جایگاه محتوای یونیک را در نظر گوگل ندارد. ارزش محتوای بازنویسی، بین محتوای کپی شده و یونیک قرار دارد.

از کدام محتوا برای کسب و کارمان استفاده کنیم؟

تنها کاری که لازم است برای تولیدمحتوا انجام دهید، آن است که از روش های بازنویسی ظاهری مقاله و اسپین کردن استفاده نکنید. در بین مقاله های یونیک و بازنویسی کدام را انتخاب کنید؟ قطعا اولویت با تولید محتوای یونیک است؛ اما این در حالی است که این محتوا نیاز مخاطب باشد و او را تبدیل به مشتری کند. در غیر این صورت، محتوای یونیک هم هیچ ارزشی ندارد. در مقابل هم اگر بودجه کمی دارید و یا در ابتدای راه هستید و به نیاز دارید، می توانید از محتوای بازنویسی استفاده کنید.

مطالب مشابه

  • آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

    آموزش بهترین یافتن کلمات کلیدی، احتمالا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید…

  • لینک ها و متون پنهان شما را بیچاره می کنند!

    از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…

  • ایجاد صفحات با رفتار مخرب

    شاید نمی دانستید که از نظر گوگل هرگونه محتوا یا نرم افزاری در سایت شما که…

  • اسپم چیست و چرا باید با آن مقابله کنید؟

    در دنیای اینترنت و سئو توجه به امنیت باید در اولویت بالای ما باشد! اولویتی…

محتوای کامل در سایت منبع