ترفند های خلاقانه برای علائم تصویری

قابلیت استفاده از وب سایت در بازاریابی تبدیل

بازاریابی

اگر وب سایتی دارید که می خواهید افراد زیادی بتوانند برای خرید به آن مراجعه کنند و محصولی را بخرند، باید کمیت محتوای وب سایت را به منظور قابلیت استفاده از وب سایت افزایش دهید. چند روش برای انجام این امر در زیر ذکر شده است.

کسب و کار شما هدفی را دنبال می کند. مثلا یا پیتزا می فروشید یا واکس مو یا خدمات کپی و تحقیق انجام می دهید.

کار وب سایت شما این است که خریداران را راهنمایی کند و مشتریان بالقوه را برای خرید ترغیب کند.

هرچه مخاطب در وب سایت شما برای پیدا کردن محصول مورد نظر و هدایت شدن دردسر کمتری داشته باشد وب سایت شما قابلیت بهتری برای فروش پیدا می کند.

شما باید کنترل زیادی روی این مساله داشته باشید.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

محتوا می تواند قابلیت استفاده از وب سایت را بهبود بخشد یا از آن بکاهد.

در این مقاله نحوه استفاده از محتوای بهینه سازی شده را مشاهده می کنید که می تواند قابلیت استفاده از وب سایت را افزایش دهد.

بهره وری-بهینه سازی

در راههای بسیاری برای وجود دارد و هدف نهایی همه این راه ها بهبود قابلیت استفاده از وب سایت است.

از آن دوره ای که چند کلمه در اینترنت می نوشتند و آن را وب سایت می نامیدند خیلی گذشته است.

امروزه دیگر نمی توان با جا دادن یک مشت کلمات کلیدی به شیوه ای بی معنی و در یک صفحه ی وب رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجو پیدا کرد.

موتورهای جستجو برای اینکه قابلیت استفاده از وب سایت را اندازه گیری کنند بسیار هوشمند عمل می کنند. این موتور های جستجو با ارائه مفیدترین اطلاعات ممکن به سوالات مخاطب پاسخ می دهند و مشکلات آنان را رفع می کنند.

به همین جهت برای داشتن وب سایتی که مخاطبان به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند و سپس برای خرید به آن مراجعه کنند باید حجم محتوای قوی و با کیفیت را در وب سایت خود افزایش دهید.

به این سه روش توجه نمایید:

۱٫ محتوای مرتبط همان نقشه ی راه خریدار است

شناخت فرایندی که یک مشتری بالقوه از لحظه روبرو شدنش با نیاز تا تصمیم برای خرید محصولی دارد دقیقا اولین مرحله ای است که کار خود را باید برای استراتژی سازی و تولید محتوا آغاز کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

به این مرحله سفر خریدار می گوییم.

سفر خریدار معمولا سه مرحله را دنبال می کند:

• آگاهی: برخی از علائم نشانه ی حضور مشتری احتمالی است.

• ملاحظات: مخاطب مشکل خود را ذکر کرده است و در مورد چگونگی حل این مشکل جستجو می کند.

• تصمیم گیری: مخاطب می داند که به کدام محصول یا خدماتی نیاز دارد و تصمیم می گیرد که از کدام شرکت خرید کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند در موردتبلیغات رایگان در گوگل

سفر خریدار در ایجاد یک استراتژی قوی برای محتوا بسیار مهم است.

پس از فهمیدن این مراحل، شما به عنوان تولید کننده محتوا می توانید محتوایی برای وب سایت خود تولید کنید که باعث شود مشتری با دردسر های زیادی مواجه نشود.

برای مثال، مخاطب با دنبال کردن چند نقطه می تواند وارد وب سایت شما شود. شاید مخاطب سراغ پست یکی از شبکه های اجتماعی رفته باشد که به وبلاگ دیگری لینک داده باشد، یا شاید کاربر در گوگل دنبال چیز خاصی می گردد و کلمه کلیدی مورد نظر در محتوای شما باعث شده که مخاطب به سمت وب سایت شما هدایت شود.

شبکه های اجتماعی

در هر صورت اگر سفر خریدار را به پایان رسانده اید متوجه شده اید که تا چه حد محتوا و کلمات کلیدی می تواند به راهی کمک کند که مخاطب به سوی وب سایت شما رهنمون شده است.

در اینجا می توانیم از مثالی استفاده کنیم:

• فرض کنید مخاطب به دنبال مطلب آموزشی باشد و احتمالاً هم تازه شروع به کار کرده است. این مخاطب به سراغ محتوای شما میآید. محتوای شما باید به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، محتوای قوی و با کیفیت باید آنها تشویق کند که به سمت محصول و خدماتی که شما دارید توجه نشان دهند.

• اگر مخاطب وارد وب سایت شما و صفحه محصول شد یعنی در حال انتخاب است و نیاز به محتوای قوی و با کیفیت برای تصمیم گیری دارد.

محتوای بهینه سازی شده کلید کل این فرایند قابل استفاده ساختن وب سایت شما است و مخاطب را به مشتری تبدیل می کند.

اگر استراتژی محتوای شما شکاف های فاحشی دارد یا نمی توانید به سوالات مخاطبان پاسخ مناسب بدهید، احتمال دارد که قدرت فروش خود را از دست بدهید.

۲٫ محتوای بهینه سازی شده علائم تصویری دارد

انتخاب کلمات کلیدی و جایی که آنها را در متن قرار می دهید تنها یک قسمت از محتوا است که باعث بهبود قابلیت استفاده از وب سایت می شود.

برای مثال همین مقاله ای که در حال خواندن آن هستید را در نظر بگیرید. من برای نوشتن این پست برای وب سایتم کارهایی را انجام داده ام که همراه با علائم تصویری بوده است. موارد ذیل از این دسته هستند:

• سرصفحه یا هدر

• کلمات کلیدی و عبارات بولد

• لیست ها

• پاراگراف های کوتاه

• محتوای گرافیکی

• رنگها

حال جدا از این پست به سایر علائم تصویری در وب سایت ژورنال موتورهای جستجو نگاه کنید.

می توانید از لورن بیکر، بنیانگذار همین ژرونال، کتابهای الکترونیکی و وبینار های او که با عنوان های نارنجی و سبز مزین شده اند بیشتر یاد بگیرید. این موارد شما را به ادامه یادگیری تشویق می کند.

مرحله بعدی که در مورد جمع آوری اطلاعات است مختص شما می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های نوآورانه برایبک لینک سازی طبیعی + نمونه های کاربردی

۳٫ محتوای قابل دسترسی صرفا برای وب سایت کاربرد دارد

استراتژی تولید محتوای قوی و با کیفیت، ویژگی مفید بودن وب سایت را در تولید محتوا برای کاربران امروزی قابل قبول می داند.

این یعنی که محتوا می بایست برای موارد زیر بهینه سازی شده باشد:

• سرعت.

• دسترسی.

• کار با موبایل

با توجه به واژگانی که استفاده می کنید، بسیاری از موارد ذکر شده در علائم تصویری به بهینه سازی محتوا در گوشی های همراه کمک شایانی می کند.

پاراگراف های کوتاه و بولت ها برای روخوانی سریع و بالا پایین بردن متن در موبایل عالی هستند.

با این وجود، این تنها بخشی از علائم تصویری است که در مورد آن پیشتر سخن گفتیم.

همچنین بهتر است اطمینان یابید که حجم فایل های مورد استفاده پایین است تا سرعت صفحه وب برای دسترسی و کار موبایل راحت باشد. (این مساله در موتورهای جستجو یک امتیاز است).

بهبود قابلیت استفاده از محتوا

داشتن استراتژی برای تولید محتوای قوی و با کیفیت که همیشه در حال رشد، تغییر و تکامل باشد یکی از بهترین روش هایی است که بازاریابی محتوا با آن به رشد قابلیت استفاده از وب سایت کمک می کند. این پلتفرم باعث می شود تا اطلاعات وب سایت شما همیشه تازه و مرتبط باشد.

همچنین محتوا راهی عالی است تا پیام ها و نظرات دیگران را نیز با آن بسنجید. این مساله امری حیاتی در قابلیت استفاده از وب سایت است.

وقتی صحبت از قابلیت استفاده از وب سایت می شود، به نظر می رسد سنجیدن پیام و نظرات دیگران یک فرایند تکراری باشد که البته به مرور زمان و دقت هم نیاز دارد.

هرچه محتوا عملکرد بهتری داشته باشد یعنی کاربر تجربه ی بهتری در استفاده از وب سایت خواهد داشت.

با انجام تست هایA/B ، split یا چند متغیره می توانید از نتایج حاصل شده اطمینان بیشتری کسب کنید.

چند راه وجود دارد که با آن ها می توانید محتوا را از نظر قابلیت استفاده مورد آزمایش قرار دهید:

• A/B زبان را در مرحله اقدام به عمل تست کنید.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

• هد لاین های A/B را تست کرده و در صفحات پر ترافیک خود کپی کنید.

• عناوین مختلف وبلاگ را در شبکه های اجتماعی پست کنید و مورد آزمایش قرار دهید.

• رنگهای مختلف را آزمایش کنید تا ببینید آیا بازاریابی تبدیل را بهبود می بخشند یا خیر.

• از PPC برای تست کردن اقدام به عمل، برای وب سایت خود استفاده کنید.

نکته اصلی اینجاست که باید آزمایش را ادامه دهید.

مطمئن شوید که محتوای بهینه سازی شده برای پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان احتمالی را در طول سفر خریدار دارید و محتوای شما از نظر علائم تصویری و فنی برای وب بهینه سازی شده است.

منبع:

www.searchenginejournal.com

ادامه مطلب