جدیدترین نکات مهم درباره کالای دیجیتال | آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

در دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ هدف بر فروش محصولات با اینترنت هست. یکی از بهترین راه ها، داشتن یک وب سایت و فروش محصولات به صورت آنلاین هست. اگه این وب سایت شما وردپرسی باشه بهترین انتخاب هاتون برای تبدیل وب سایت وردپرسی به یک وب سایت فروشگاهی دو افزونه محبوب ووکامرس و EDD هستند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

تفاوت در هدف از طراحی دو افزونه EDD و WooCommerce

بریم سراغ اصل مطلب! بارز ترین و مهم ترین تفاوت ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلودز با یکدیگر هدف از طراحی این دو بوده! یعنی با هر دو افزونه ها میشه هم کالای دیجیتال و هم کالای دانلودی فروخت. اما تمرکز ووکامرس بر فروش محصولات فیزیکی، و تمرکز Easy Digital Downloads بر فروش محصولات دانلودی هست.

افزونه ووکامرس توسط کامپانی Automatic ساخته شده که پشتیبانی اون رو هم بر عهده داره. حتما می دونید که شرکت اتوماتیک همون شرکتی هست که وردپرس رو ساخته…

ساخت و پشتیبانی افزونه ایزی دیجیتال دانلودز بر عهده Sandhills Development هست و جالبه بدونید که این شرکت دو افزونه Restrict Content Pro و AffiliateWP رو هم ساخته!

یه چیز خیلی جالب اینه که AffiliateWP که یک افزونه بازاریابی برای وردپرس هست با اینکه توسط همون توسعه دهنده های EDD ساخته شده علاوه بر EDD از WooCommerce هم پشتیبانی میکنه! یعنی افزونه بازاریابی رو فقط با افزونه خودشون که EDD باشه هماهنگ نکردن و با ووکامرس هم سازگارش کردن…

بازاریابی

قابلیت های پایه

این دسته از قابلیت هایی که لیست کردم قابلیت های کلی و پایه ای هست که ما در یک وب سایت فروشگاهی بهشون نیاز داریم. این ویژگی ها در هر دو افزونه ها فراهم هست که در ادامه به بررسی دقیق این موارد خواهیم پرداخت.

  • ایجاد و مدیریت محصولات
  • گزینه سبد خرید
  • سبد خرید

  • کد تخفیف
  • تخفیف-فرصت خرید

  • کارت هدیه
  • گزارش و آمار
  • درگاه های پرداخت آنلاین
  • نحوه ارسال مرسولات

ایجاد و مدیریت محصولات

فروش محصولات فیزیکی

ووکامرس امکانات بهتری رو خصوصا برای فروش محصولات فیزیکی در اختیارتون قرار میده. باید بگم که برای فروش محصولات فیزیکی با EDD بر طبق اسناد سایت Easy Digital Downloads شما می بایستی افزونه Simple Shipping رو نصب کنید که متاسفانه این افزونه پولی هست. در صورتی که توی ووکامرس بدون نیاز به نصب افزونه جانبی و Add-On می تونید اقدام به فروش محصولات فیزیکی کنید.

فروش محصولات دانلودی

خب ایزی دیجیتال دانلودز از اسمشم مشخصه، بالاترم گفتیم که اصلا هدف از طراحی اون فروختن محصولات دانلودی بوده! اما آیا این یعنی قابلیت های ووکامرس در فروش محصولات دانلودی کمتر از EDD هست ؟ خب باید بگم خیر! یعنی قابلیت هایی که ما برای فروش محصولات دانلودی در EDD داریم همون هارو در WooCommerce هم داریم!

گزینه سبد خرید

هر دو افزونه گزینه سبد خرید و صفحه جزئیات پرداخت رو دارن که کاربر امکان اضافه کردن محصولات و در نهایت خرید اون هارو داشته باشه. هر دو از شورتکد ها پشتیبانی میکنن و میتونین شورت کد مربوط به جزئیات پرداخت رو در جای مورد نظرتون قرار بدین.

کد تخفیف و کارت هدیه

کد تخفیف ها در هر دو افزونه وجود دارن و قابلیت هایی مثل حداکثر دفعات قابل استفاده از کد تخفیف، تنظیم کد تخفیف برای محصولات خاص، تنظیم تخفیف درصدی یا برای مبلغ ثابت(کارت هدیه) و… از جمله قابلیت های کد تخفیف در این دو افزونه هست. توجه داشته باشین که برای هر دو افزونه ایزی دیجیتال دانلودز و WooCommerce افزونه جانبی کد تخفیف هم وجود داره که قابلیت های کد تخفیف رو در اون ها حسابی گسترش میده.

گزارش و آمار

چیز خیلی عجیب و غریبی نیست و خب هر دو افزونه بهتون میگن در یک بازه زمانی مشخص چقدر فروش داشتین؛ یا مثلا در ماه گذشته فروش به چه صورت بوده و این فروش از چه محصولی بوده چه کسی این محصول رو خریده و…

درگاه های آنلاین پرداخت

برای هر دو، درگاه های پرداخت زیاد و کافی وجود داره. خداروشکر ما در این زمینه عقب نیستیم و افزونه ایرانی برای پرداخت مبالغ با کارت های شتاب، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم (با شرکت های واسط) وجود داره.

نحوه ارسال مرسولات

نحوه ارسال مرسولات برای فروش محصولات فیزیکی هم قابل شخصی سازی هست و حتی میتونید بر اساس ابعاد و وزن و شهری که خریدار در اونجا وجود داره گزینه هایی با مبالغ متفاوت رو برای انتخاب به نمایش قرار بدین.

جامعه افرادی که این دو افزونه را نصب کرده اند

ببینید جامعه آماری بیشتری هستن که ووکامرس نصب دارن. شاید بگین این چه حسنی برای ما داره؟ خب باید خدمتتون عارض شم که دو تا حسن زیر رو داره :

کمک رسانی و رفع مشکلات آسان تر

وقتی افراد بیشتری یه افزونه رو نصب میکنن یعنی مشکلات بیشتری براشون پیش اومده که احتمالا یکی از اون مشکل ها مشکل ما هم باشه و خب احتمالا مدت ها وقت گذاشتن تا مشکل خودشونو حل کنن. و این به نفع ما هست و میتونیم در زمان کمتر و با سرچ های کوتاه تر مشکلات خودمون رو زودتر حل کنیم. راستی اینجا آموزش نصب ووکامرس رو براتون کامل آماده کردیم. گفتم اگه دوست دارین بخونیدش! البته اول این مقاله رو تموم کنید و بعدش برید سراغ نصب!

تقاضا بیشتر و درنتیجه افزونه های بیشتر

داخل ویدئو خدمتتون عرض کردم؛ هر جا که کاربر هست تقاضا هم هست! تعداد کسایی که ووکامرس نصب دارن بیشتر هست؛ پس ما با رنج گسترده تری از افراد رو به رو هستیم و این افراد تقاضا های گسترده تری هم دارن. پس بدیهی هست که برنامه نویسان عزیز ایده های بیشتری براشون وجود داره و افزونه های بیشتری رو در این قسمت توسعه میدن تا بهتر و کامل تر نیاز کاربر هارو برطرف کنن.

ایده

حالا این افزونه های بیشتر که میگم، هم شامل افزونه هایی هست که عملکرد اضافه میکنه به فروشگاه شما (مثلا اضافه کردن فیلتر قیمت برای محصولات) و هم شامل افزونه هایی که مربوط به درگاه های پرداخت هست. (برای پرداخت هزینه محصولات توسط مشتری نیاز به درگاه پرداخت داریم. برای داشتن یک درگاه باید افزونه مربوط به اون رو نصب کنیم. افزونه های درگاه پرداخت؛ هم برای EDD وجود داره هم برای ووکامرس. اما برای ووکامرس کمی تنوع اش بیشتره ولی خیلی تفاوت ندارن توی این مورد)

انتخاب آخر، ووکامرس یا EDD ؟

بزارید آب پاکی رو بریزم رو دستتون! اگه یه افزونه جمع و جور میخوایین و دنبال قابلیت های هیجانی و چیزای عجیب غریب نیستین برین سراغ EDD. حالا اگه هدفتون فروش محصولات دانلودی هم باشه دیگه عالی میشه! اما اگر هدف شما بر فروش محصولات فیزیکی و دانلودی هست و نیاز به قابلیت های قوی دارین و در برنامه تون هم هست که بعدا فروشگاه خودتونو گسترش بدین؛ انتخاب ووکامرس میتونه منطقی تر باشه. و اینکه توجه داشته باشین ایزی دیجیتال دانلودز به نسبت ووکامرس برای فروش محصولات دانلودی سبک تر و بهینه تر هست.

البته اینا که باهم بررسی کردیم مبنی بر برتری هیچ کدوم از دو افزونه ها بر هم نیست و فقط هدفمون بر بررسی قابلیت های این دو افزونه نسبت به همدیگه بود. در نهایت مهم اینه شما و مشتریان شما میتونن با کدوم افزونه ارتباط بهترین برقرار کنن!

شما از کدوم افزونه فروشگاهی استفاده می کنید؟ واسمون بنویسید و راستی یادم رفت بگم ویدیو این مقاله رو هم حتما ببینید و اگه سوالی داشتین توی قسمت کامنت ها بپرسین!

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند و حرفه ای دربارهآموزش طراحی سایت وردپرس (آموزش قدم به قدم)

در مجموعه آریا وردپرس فعالیت می کنم. به زبان های برنامه نویسی علاقه دارم همینطور وردپرس و لینوکس رو هم دنبال میکنم. در صورتی که بتونم تجربیات خودم رو با بقیه در اشتراک بزارم خوشحال میشم.

ادامه مطلب در سایت منبع

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری برای ثبت یکی از مهم ترین کارهایی است که یک تیم باید وقت کافی برای آن بگذارد. انتخاب نام شرکت یکی از مسائل بسیار مهمی است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است در آینده با مشکلات زیادی روبرو شوید. شاید از خود بپرسید که دقیقا چه مشکلی می تواند گریبانگیر شرکت های امروزی شود. در صورتی که خیلی راحتی نام خود را تغییر می دهند. مطمئنا کسانی که از تیم یا وب سایت های مختلف به منظور پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری استفاده نکردند با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

منظور از پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری چیست؟

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری در این مقاله می تواند به کسب و کار و حوزه ی کاری شما بسیار کمک کند. فرض کنید که شما در حوزه ی خدمات کامپیوتری یا فعالیت می کنید. اگر اسم انتخابی سخت و دشوار باشد. از طرفی مشتری نتواند با آن به درستی ارتباط برقرار کند مطمئنا در انتخاب برند شما برای دریافت خدمات بسیار تاثیر می گذارد.

بنابراین اگر در شرکت تیم خوبی در اختیار دارید. پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری را جدی بگیرید و با هم به صحبت و بحث و گفتگو بپردازید. بدین صورت بعد از جلسات پی در پی می توانید به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کنید.

انتخاب نام مناسب و پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری و کلا انتخاب نام مناسب برای شرکت از آنجایی شروع شد که تعداد رقبا افزایش پیدا کرد. وجود رقبا در عرصه ی دیجیتال باعث شده که انتخاب نام مناسب برای شرکت کمی سخت تر از گذشته باشد. هر چقدر تعداد رقبا افزایش پیدا کند به همان میزان باید نام مناسب تری انتخاب شود.

شما شرکت بزرگ دیجی کالا را در نظر بگیرید که به عنوان فروشگاه اینترنتی موفق در ایران شناخته می شود. همانطور که از نام این شرکت پیدا است. به معنی فروش کالای دیجیتال است. اما در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی کنید. شاید از خود بپرسید که آیا ما این شرکت را زیر سوال می بریم؟

این شرکت در اوایل کار خود اگر آینده نگری می کرد شاید می توانست نام مناسب تری برای فروشگاه خود در نظر بگیرد. چون این شرکت در حال حاضر کالای فیزیکی عرضه می کند نه کالای دیجیتال. بنابراین در برهه ای از زمان بر روی کالا بسیار تاکید داشتند. به طوری که قسمت دوم لوگو یعنی کالا را به رنگ قرمز در آورده بودند.

از کجا بفهمیم نام مناسب برای شرکت انتخاب کردیم؟

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری و سایر شرکت های حال حاضر فعال در هر عرصه، به وسیله تفکر و تحقیقات بسیار به دست آمده است. در متن های بالا در خصوص نام صحبت کردیم. اما سوال این است که چطور می توانیم نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنیم. هدف ما این است که در آینده به مشکل برنخورده و به راحتی کسب و کار خود را گسترش دهید.

به عنوان مثال شما قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی بزرگ امروز دارید. قطعا در زمان شروع باید از یک کالای تخصصی کار خود را آغاز کنید. آیا نام انتخابی باید از محصولات انتخابی باشد؟

مطمئنا در زمان انتخاب نام شرکت باید دقت لازم انجام شود تا در آینده معنی و مفهوم کسب و کار شما با نام شرکت مغایرت نداشته باشد. بنابراین پیشنهاد و انتخاب نام شرکت باید بسیار محتاطانه و موشکافانه انجام شود. مهم ترین اصل این است که نام بسیار زیبا، آسان و قابل فهم برای شرکت خود در نظر بگیرید.

نحوه انتخاب و پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری و انتخاب نام شرکت بستگی به زمینه ی کاری شما دارد. در واقع زمانی که صحبت از موفقیت شرکت های کوچک می شود نام اهمیت بسیاری پیدا می کند. به عبارت ساده تر اگر نام انتخابی شما اشتباه باشد ممکن است شرکت شما را به سمت پایین بکشاند.

اما اگر نام شرکت را درست انتخاب کنید مطمئنا راه درست پیشرفت را انتخاب کردید. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و بررسی این موضوع یکسری از قوانین مربوط به انتخاب نام شرکت را رعایت نمایید. در ادامه به معرفی بخشی از این قوانین می پردازیم تا با رعایت آن بتوانید یک نام درست برای شرکت خود انتخاب کنید.

قوانین و مقررات انتخاب نام شرکت

قبل از پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری بهتر است با قوانین و مقررات پایه انتخاب نام شرکت آشنا شوید. قوانینی که به شما در انتخاب نام مناسب برای شرکت کمک خواهد کرد. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است نام های زیر مورد نقد و بررسی قرار بگیرند که به شرح زیر می باشند.

  • بهتر است چند کلمه ای اول مخفف نباشید.

  • نام انتخابی شما باید ریشه ی کاملا فارسی داشته باشد به عبارت ساده تر از نام های خارجی استفاده نشود.

  • اسم شرکت نباید با قوانین کشور مغایرت داشته باشد.

  • از نام های مشهور اعم از نام های کاشفان و دانشمندان و حتی نام شهر نباید استفاده شود. مگر سایت های خبرگذاری که مجوز اخبار آن منطقه را داشته باشد.

  • نام انتخاب شده باید کاملا منحصر به فرد و خاص باشد.

  • حتما به غیر تکراری بودن اسم توجه بسیار شود. برخی از افراد بعد از انتخاب نام شرکت به جستجو در اینترنت می پردازند. و در هنگام ثبت متوجه می شوند که از قبل نام مورد نظر رزرو شده است.

  • از اعداد استفاده نشود.

نمونه نام شرکت برای انتخاب

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری و همچنین انتخاب نام شرکت بسیار کار سخت و دشواری خواهد بود. اگر با قوانین و همچنین نام آشنایی نداشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از نام های شرکت که قابل انتخاب هستند می پردازیم.

  • ورنا = جوان و برنا.

  • راشین = توشه (ریشه در زبان کردی دارد.).

  • نادین = پویا.

  • سوما = نهر آب.

  • آرکا = قابل اطمینان یا مایه اطمینان (ریشه در زبان ترکی دارد.).

  • سپنتا = قابل ستایش.

  • آداس = سودمند – مفید.

  • فرناد = نام گل.

  • ساتر = پوشش.

  • آرتاویل = نام قدیم اردبیل.

  • آژیراک = فریاد، بانگ.

  • رونیکا = روی زیبا.

  • درنیکا = مروارید درخشان.

  • پرگاس = قدرتمند.

  • ویژن = هدف.

  • آراز = قهرمان.

  • هیواد = آرزو و امید.

  • فرتاک = آینده و امید.

  • راشا = راه عبور.

  • سورین = توانا.

  • آذرخش = درخشش.

  • آرون = صفت نیک.

  • آروند = باشکوه.

  • ایتوک = مژده.

  • ویرا = هوشمند.

  • مهام = مهم.

  • مبین = آشکار.

  • آداک = جزیره.

  • باتیس = نام قلعه.

  • باتس = تورنج.

  • فرداد = شکوه و زیبایی.

نتیجه گیری

پیشنهاد نام شرکت کامپیوتری و شرکت بهتر است به وسیله ی افراد حرفه ای انتخاب شود. نام شرکت باید به وسیله ی تیم مجرب و حرفه ای انتخاب شود. معمولا افراد در میز گرد کنار هم می نشینند و در مورد این موضوع بحث و گفتگو خواهند کرد. تا در نهایت در پی جلسات مختلف نام مورد نظر انتخاب و ثبت شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای کامل دربارهایده تولید محتوا

محتوای کامل در سایت منبع

۱) به دنبال کیفیت محتوا باشید تا کمیت

اگر به جای یک پروژه، چند پروژه را همزمان قبول کنید باعث پایین آمدن کیفیت عملکرد شما می شود. با عدم تمرکز، محتوای ضعیفی تولید کرده که در این صورت باعث نارضایتی مشتری خواهید شد. محتوای خوب را می توان به چند عنوان تقسیم کرد:

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

  • محتوا باید مفید باشد

مفید بودن محتوا به مخاطب کمک می کند تا به هدف و یا جواب سوالی که دارند برسند. هنگامی که محتوا مطابق با خواسته های مشتری باشد تصویر خوبی از شما بر جای خواهد گذاشت. مشتریان به شما اعتماد کرده و در آینده نیز به شما مراجعه خواهند کرد.

  • محتوا باید حاوی اطلاعات آموزنده باشد

بعضی اوقات مطلبی آموزنده، باعث ایجاد ارزش بیشتر در محتوا می شود اما منظور این نیست که راهنمای آموزشی تولید کنیم. هدف این است که مطلبی آموزش دهیم که ممکن است در آینده برای مخاطب کاربردی باشد.

  • محتوا باید جذاب باشد

ارزش یک محتوای جذاب را هرگز نباید دست کم گرفت. سرگرمی هایی که افراد با آن ارتباط برقرار می کنند مانند ویدئو ها که گاهی اوقات به دلیل جذابیت بین کاربران همه گیر می شوند. هوشمندانه و به موقع استفاده کردن از این روش می تواند تأثیر به سزایی در کیفیت محتوای شما داشته باشد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

۲) از روش های متنوع برای بازاریابی محتوایی استفاده کنید

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بازاریابی محتوایی صرفاً به یک روش محدود نمی شود. یکی از مهم ترین روش ها، استفاده از محتوای ویدئویی است. ثابت شده است که ویدئو یکی از بخش های مهم و جذاب برای بازدیدکنندگان است زیرا ویدئو از هر دو جنبه دیداری و شنیداری بیننده را جذب می کند. همچنین می توانید از کتاب های الکترونیک و یا اینفوگرافیک نیز استفاده کنید. یکی دیگر از روش های مهم بازاریابی محتوایی، تولید پادکست است که با توجه به افزایش هر چه بیشتر مخاطب آن، اثر بخشی زیادی در جذب مخاطب دارد.

۳) تمرکز بر ایجاد محتوای منحصر به فرد

بزرگترین اشتباه، ایجاد وب سایتی است که محتوای استفاده شده در آن منحصر به فرد نبوده و کپی از دیگر مقاله های موجود باشد، این موضوع باعث پایین آمدن اعتبار سایت شده که باید بار دیگر برای بالا آمدن رتبه سایت در اینترنت تلاش کرد.

در صورتی که می خواهید به یک برند تبدیل شوید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمرکز بر محتوای منحصر به فرد است که به شما در ادامه راه کمک می کند.

۴) اهمیت ارتباط با مشتری

بازاریابی کلاسیک در گذشته اینگونه بود که تلاش می کردند در رابطه با خدمات خود به مشتریان آگاهی داده و بعد تنها تا زمان خرید با مشتری رابطه ای کوتاه مدت ادامه داشت که پس از آن، مشتریان مورد بی توجهی قرار می گرفتند. در صورتی که امروزه بازاریابی محتوایی به عنوان روشی برای ایجاد ارتباط با مشتری فراتر از خرید اولیه است. بازایابی محتوایی نحوه تعامل مشتری با یک تجارت را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال فرد برای خرید یک کالای دیجیتال به سایت شرکت مراجعه و خرید کرده که پس از آن از طریق بازایابی محتوایی ارتباطی مداوم با آن شرکت برقرار می کند. مانند اینکه امکان دارد برای سوال های متداول از کالای خریداری شده و یا آموزش تصویری بار دیگر به سایت مراجعه کرده یا حتی ممکن است حساب آن شرکت را در شبکه اجتماعی دنبال کند، بنابراین این مشتری با شرکت رابطه بلند مدت برقرار کرده است که با افزودن مطالب خوب و با کیفیت می توان ادامه این تعامل را تضمین کرد. پس مادامی که شما با مشتریان خود ارتباط برقرار نموده و به پیشرفت و پیشبرد اهداف آن ها تمرکز داشته باشید نه تنها به فروش خود کمک کرده اید بلکه توانسته اید اعتماد آن ها را نیز جلب کنید.

همچنین مطالعه بر روی مخاطب به شما برای شناخت هر چه بیشتر آن ها کمک می کند. مهمترین مرحله این است که تعداد مخاطب های خود را از طریق ایمیل و یا کسانی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده اند برآورد کنید. تجزیه و تحلیل وب، آنالیز شبکه های اجتماعی و ایمیل، اطلاعات لازم مانند سن، جنسیت و تحصیلات را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید به گوگل آنالیتیک رفته و در قسمت «بررسی کلی مخاطب» از بخش های پر طرفدار سایت خود مطلع شوید.

۵) هیچ چیز بی نقص نیست

باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که حتی اگر تمام تلاش خود را به کار ببرید، احتمال شکست وجود دارد. احتمال دارد برنامه ای که برای کمپین، فروش خدمات و یا… برنامه ریزی کرده اید به موفقیت نرسد و یا با مشکلاتی مواجه شود در این شرایط است که باید از قبل راه حلی در نظر گرفته باشید.

۶) کارهای خود را برنامه ریزی کنید

اگر استراتژی و یا هدفی در کار خود نداشته باشید نمی توانید به خوبی عمل کنید. تفاوت افراد موفق با کسانی که تلاش زیادی می کنند اما نمی توانند کار خود را به نتیجه برسانند در نداشتن برنامه ریزی است.

۷) نظرات مشتری های خود را جویا شوید

۸) بازاریابی و توسعه کار خود را فراموش نکنید

اگر می خواهید نتیجه ای که به دنبال آن هستید را کسب کنید از اهمیت بازاریابی و توسعه کار خود غافل نشوید.

در ادامه چند نکته از روش های بازایابی محتوایی آورده شده است:

  • برنامه ای برای به اشتراک گذاری کارهای خود در شبکه های اجتماعی تنظیم کنید. در شبکه های اجتماعی هشتگ ها راه حل خوبی برای دیدن شدن هستند ضمن اینکه استفاده از آن ها رایگان است!
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ارسال به مشترکان خود را فراموش نکنید.
  • بازاریابی ایمیلی-ایمیل مارکتینگ

  • وقتی صحبت از ابزارهای تبلیغ محور است، سعی کنید روشی که متناسب با بودجه شماست انتخاب کنید.

اهمیت سئو در بازاریابی محتوایی

ممکن است برخی تصور کنند تنها محتوای با کیفیت، و ویدئو و… به عنوان ابزاری برای بازاریابی محتوایی کافی است. در صورتی که بدون استفاده کردن از اصول سئو برای بهینه سازی رتبه در موتور های جستجو، نمی توان از دیده شدن وب سایت خود اطمینان پیدا کرد. در صورتی که اگر از سئو استفاده کرده باشید کاربران با جستجویی ساده می توانند محتوای شما را پیدا کنند.

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوایی

شبکه های اجتماعی به یکی از مهم ترین وسیله ارتباط و سرگرمی تبدیل شده اند، و این بدین معناست که به یکی از مهم ترین فضاهای مجازی برای بازاریابی، از جمله بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. رسانه های اجتماعی مانند: فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته اند. در نتیجه جای تعجب نیست که بازاریابی دیجیتال زیادی در این رسانه ها انجام می شود. حتی سیستم های پشتیبانی نیز در حال انتقال به شبکه های اجتماعی هستند.

بازاریابی دیجیتال محدود به شبکه های اجتماعی نمی شود، ویدیو ها را می توان در هر شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و… منتشر کرد اما انواع دیگر بازاریابی محتوایی، مانند مقالات وبلاگ و عکس ها هنوز در رسانه های اجتماعی با موفقیت تبلیغ می شوند یا به سایت ها پیوند می خورند. ترکیبی از استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال و وب سایت ها نتایج خوبی را برای کمپین های بازاریابی شما ارائه می دهد.

با توجه به مواردی که گفته شد جای تعجب ندارد که چرا شرکت ها برای ایجاد محتوای کاربردی اهمیت زیادی قائل هستند. قدرت تولید محتوا را نباید درست کم گرفت، با توجه به اینکه هر روز تقاضا برای بازاریابی محتوایی بیشتر می شود.

محتوای کامل در سایت منبع