ترفندها و ایده های خلاقانه برای استراتژی پست مهمان

بسیاری از بلاگرها و افراد متخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی، روشی را برای افزایش بازدید و ترافیک سایت در نظر گرفته اند که به پست مهمان معروف است. درواقع پست مهمان را می توان یک استراتژی ساده و درعین حال مؤثر برای توسعه وبلاگ نویسی و همچنین بک لینک گرفتن از وب سایت های معتبر دانست.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

انجام پست مهمان به صورت اصولی می تواند برای شما تأثیرات بسزایی داشته باشد. در این روش شما بجای انتشار پستی در وب سایت خود، آن را در سایتی که پربازدید است، ایجاد می کنید و از مدیر سایت درخواست می کنید علاوه بر انتشار آن در سایت خود، لینکی از سایت شما را در انتهای آن پست تحت عنوان منبع قرار دهد.

حال ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که پست مهمان چه مزیت هایی دارد و چرا باید اقدام به انجام این کار کنیم. هر بازاریاب باهوش می داند که وبلاگ نویسی ابزاری حیاتی برای جذب بازدیدکنندگان مناسب به وب سایت شماست و پست مهمان نیز یکی از این روش های مؤثر است. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می شویم.

پست مهمان چیست و تفاوت آن با پست عادی چیست؟

پست مهمان مقاله ای است که در وبلاگ شخص دیگری نوشته شده و ارسال شده باشد. وقتی نوشته ای را در وبلاگ خود می نویسید که می تواند شامل عکس، ویدئو و متن باشد، به این عمل “پست” می گویند. اما اگر این کار را در وبلاگ شخص دیگری انجام دهید “پست مهمان” خواهد بود.

پست های مهمان به دلایلی مانند ذکر نام تجاری شما، ابزار ارزشمندی برای بازاریابی محسوب می شوند. اما بیشتر افراد از پست مهمان برای تعبیه بک لینک استفاده می کنند. معمولاً وبلاگ نویسان پست مهمان را به انتشار پست عادی در وب سایت خود ترجیح می دهند، زیرا:

بک لینک

  • پست مهمان باعث جذب ترافیک به وب سایت آن ها می شود
  • افزایش قدرت دامنه خود با استفاده از پیوندهای خارجی به دامنه های دارای قدرت بیشتر
  • باعث افزایش اعتبار و آگاهی از نام تجاری آن ها می شود

تقریباً همیشه پست مهمان مزایای متقابل را هم برای وبلاگ نویس مهمان و هم برای وب سایت میزبان پست مهمان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، پست مهمان یک خیابان دو طرفه یا یک بازی برد – برد محسوب می شود.

اصول نوشتن پست مهمان

همان طور که گفتیم، اگر پست مهمان به صورت اصولی و با شرایط خاص خود نوشته شود، می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. یکی از این مزیت ها کاهش هزینه سئو می باشد. در اینجا می خواهیم اطلاعاتی را که در مورد نوشتن پست های مهمان باید بدانید، بررسی کنیم.

موارد مهمی که باید درباره پست های مهمان به خاطر بسپارید:

  1. پست های مهمان باید به خوبی نوشته شده باشد. تا موتورهای جستجو نیز به راحتی آن ها را پیدا کنند.
  2. موضوع آن باید جدید و بروز باشد تا مردم تمایل به خواندن آن ها داشته باشند. در این صورت است که پست مهمان حداکثر ارزش را به دست می آورند.
  3. باید به قدری جذاب باشد تا مردم آن ها را با استفاده از رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری باعث افزایش خوانندگان پستتان می شود.
  4. شبکه های اجتماعی

  5. پیوندهای خروجی باید مفید و مرتبط با مقاله باشند.
  6. در سایت هایی که به وضوح محتوای مهمان زیادی ارسال می کنند، پست نگذارید زیرا پیوندها تقریباً بی فایده هستند.
  7. ایده

 

مقاله پیشنهادی ما به شما: روش های تولید محتوای سایت

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

 

چرا پست مهمان برای تجارت شما مهم است؟

پست مهمان مزایای مختلفی را برای مشاغل فراهم می کند. با به اشتراک گذاشتن تخصص خود در وب سایت شرکت های دیگر، می توانید خود را به عنوان یک برند معتبر در بازار معرفی کنید، با دیگر افرادی که در زمینه شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و نام تجاری خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید.

علاوه بر این، قرار دادن پست های مهمان در وبلاگ خود به شما کمک می کند دیدگاه های جدید و محتوای تازه ای به مخاطبان خود ارائه دهید. معمولاً همه ی ما از خواندن مقالات و پست های قدیمی خسته می شویم، بنابراین نمایش پست های مهمان می تواند یک روش عالی برای جذب خوانندگان باشد.

حتی اگر منابع لازم برای وبلاگ نویسی را ندارید، پست مهمان می توانند بدون نیاز به وقت و تلاش اضافی، به شما در ارائه محتوای جدید برای خوانندگان وب سایتتان کمک کند.

چه کسی می تواند یک پست مهمان بنویسد؟

تقریباً هرکسی می تواند یک پست مهمان بنویسد، اما تعداد کمی از افراد می توانند یک پست واقعا خوب بنویسند که باعث افزایش ترافیک سایت شود. به طور کلی فقط لازم است که پست شما مفید باشد، موضوع مناسب و جدیدی انتخاب شده و به خوبی نوشته شده باشد تا به هدف موردنظر که افزایش بازدید است، برسید. آموزش سئو از موضوعات مناسب برای نوشتن پست مهمان به شمار می رود.

همان طور که گفته شد یک پست مهمان خوب دارای موضوع مناسبی است. اندازه آن می تواند مختلف باشد. بیشتر پست های مهمان بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است اما برخی از وبلاگ نویسان اعتقاد دارند که پست مهمان باید طولانی تر باشد.

چیزی در حدود ۲۵۰۰ کلمه. تجربه ثابت کرده است که محتوای بیشتر به این معنی است که صفحه وب شما در موقعیت بهتر و بالاتری برای نتایج گوگل خواهد داشت.

گاهی اوقات ارزش دارد که یک متخصص را برای تولید محتوا و نوشتن پست های مهمان استخدام کنید زیرا انجام مداوم این کار مهم است. انجام حداقل یک بار در هفته برای پست مهمان ضروری است. شما می توانید برای سفارش تولید محتوا همین الان اقدام کنید.

استخدام

ایده های تیتر مناسب برای پست های مهمان

شاید برای شما هم سوال باشد که چه تیترها و عناوینی برای تولید محتوا پست های مهمان مناسب هستند و ما میتوانیم از آن ها استفاده کنیم؟ در این بخش به معرفی چند تا از عناوین خوب برای تولید محتوا توسط کاربر صحبت میکنیم.

عناوین مشترک پست مهمان شامل ایده های زیر است:

  • چیست …
  • چگونه …
  • نکاتی برای …
  • نمونه هایی از …
  • بهترین نمونه های …
  • مزایای …
  • گزینه های جایگزین برای …
  • بررسی …
  • نحوه رفع …
  • نحوه استفاده …
  • نحوه لغو …
  • آموزش …
  • راهنمای …
  • سئو …

پست مهمان چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

پاسخ کوتاه این است: تا زمانی که در ایجاد پست مهمان با ارزش برای وب سایت های معتبر محتاط و باهوش عمل کنید، پست مهمان می تواند ابزاری عالی برای ایجاد اقتدار دامنه شما و پیشرفت در رتبه بندی سئو باشد. انتخاب سایت مهمان بسیار مهم است. چراکه می خواهید کاربران جدیدی از آن ها بدست آورید. پس سایت هایی را باید انتخاب کنید که در حوزه کاری شما باشد و اشتراک زیادی بین شما و آن ها باشد.

هرچند قابل درک است که چرا بسیاری از افراد این سؤال را مطرح کرده اند که آیا پست مهمان به کسب و کار آن ها آسیب می رساند یا نه. بلاگرهایی وجود دارند که سعی دارند با دادن رشوه به صاحبان وبلاگ اجازه دهند مطالب بی کیفیتی را برای آن ها منتشر کنند. بنابراین انتخاب پست مناسب بسیار بر سئو تاثیرگذار است. شما می توانید برای آموزش سئو و همچنین مشاوره سئو همین الان اقدام کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

 

مقاله پیشنهادی ما به شما: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

 

در نهایت، توسعه استراتژی پست مهمان برای افزایش سئو، به ارائه محتوای واقعی، مفید، رعایت اصول سئو و مرتبط برای آموزش خوانندگان برمی گردد. استفاده از تیتر و کلمات مناسب، تعداد کلمات بکار رفته و یکپارچگی متن به سئوی مطلب شما کمک می کند.

پست مهمان با کیفیت بالا چگونه باید باشد؟

نکته اصلی نوشتن یک پست با کیفیت این است که از آن به عنوان یک تبلیغ و آگهی برای مخاطبان استفاده نشود، بلکه ابزار و استراتژی است برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ارزشمند و حرفه ای دربارهتعرفه تولید محتوای صوتی | آپدیت جدید

مانند هر نوع محتوای ورودی، پست مهمان شما باید به منظور آموزش خواننده شما باشد، نه تبلیغ محصول یا آگهی برای خدمات خود. اگر موضوع مربوط به محصول یا خدمات شما باشد، مطمئناً ارائه آن در وبلاگ شما هیچ ضرری ندارد. اما بین فروش خود و ارائه اطلاعات مفید به خوانندگان و برای قراردادن به عنوان پست مهمان، تفاوت زیادی وجود دارد.

در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به شما در ارتقاء استراتژی پست مهمان آورده شده است که به بررسی آن ها می پردازیم:

۱- بیوگرافی نویسنده را به صورت مختصر بنویسید. اگرچه برخی از شرکت ها به شما اجازه می دهند پیوندهایی را به وب سایت خود در قسمت اصلی وبلاگ خود وارد کنید، اما بسیاری از آنها آن را ممنوع کرده یا پیوندها را با گذشت زمان تغییر می دهند. بنابراین، بیوگرافی شما احتمالاً تنها مکانی در پست مهمان شماست که شامل پیوند دائمی بازگشت به وب سایت شما خواهد بود.

۲- سعی کنید حداقل یک پیوند داخلی مربوط به یکی از پست های قبلی وبلاگ شرکت را در پست مهمان خود بگنجانید. این عمل کوچک به افزایش اقتدار و بازدید خود کمک می کند.

۳- سعی کنید در پست مهمان یک فراخوان برای نظر دادن و یا به اشتراک گذاشتن پست توسط خوانندگان قرار دهید. به یاد داشته باشید، هرچه تعداد افراد بیشتری برای نظر دادن و به اشتراک گذاشتن وبلاگ شما بیشتر باشد، محبوبیت بیشتری پیدا می کنید و در جستجوی گوگل رتبه های بالاتری خواهید داشت.

۴- پست مهمان را در شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. این یک حرکت خوب است که باعث بازگشت بازدید بیشتر به وبلاگ نویس مهمان و تجارت آن ها می شود.

رعایت این نکات به شما کمک می کند تا از نوشتن یا پذیرفتن مطالب بی کیفیت جلوگیری کرده و از مزایای واقعی پست مهمان بهره مند شوید. برای افزایش رتبه بندی سئو خود، افزایش اعتبار نام تجاری خود و جلب مخاطبان جدید در صنعت خود، مراحل توصیه شده ما را دنبال کنید.

پست مهمان برای موتورهای جستجو بسیار مناسب است

برای پست مهمان یک مورد غیر قابل مذاکره وجود دارد که لازم است آن را رعایت کنید. وبلاگ نویس میزبان باید پیوندی به وبلاگ شما را در جایی در پست (معمولاً در ابتدا یا انتها) در آن قرار دهد. با گذشت زمان، این بک لینک ها ارزش وبلاگ شما را در موتورهای جستجو بالا می برند و یافتن مطالب شما را از طریق گوگل ، یاهو و … آسان می کنند.

چگونه وبلاگی را پیدا کنیم که پست های مهمان را بپذیرد؟

همان طور که گفته شد، انتخاب سایت مناسب برای پست مهمان اهمیت بسزایی دارد. گوگل بعضی از سایت های موجود را به دلایل مختلفی جریمه کرده یا به اصطلاح اسپم شده اند. باید مراقب این اسپم ها بود. بعضی ها از این موضوع اطلاعی ندارند و اقدام به انتشار پست مهمان در این سایت ها می کنند که تاثیرات منفی به همراه دارد.

 

مقاله پیشنهادی ما به شما: جستجوی صوتی گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

 

همه وبلاگ ها از پست های مهمان استقبال نمی کنند. برای یافتن مواردی که این کار را انجام می دهند، یک کلمه کلیدی از حرفه و شغل خود را در گوگل به همراه یک عبارت که شامل کلمات پست مهمان باشد را جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس یا مشاور مالی شخصی هستید، “پست مهمان برنامه های بازنشستگی” یا حتی “پذیرش پست های مهمان مالی شخصی” را جستجو کنید تا سایت های موردنظر شما مشخص شوند.

همچنین لیست های زیادی وجود دارد که مشخص می کند کدام سایت ها پست های مهمان را می پذیرند. برخی از این لیست ها منابع بسیار خوبی هستند. این لیست ها را پیدا کنید اما از زمان انتشار آن ها آگاه باشید. اگر لیست بیش از یک سال است که منتشر شده، منابع خوبی به شمار می روند.

آداب و رسوم ارسال پست مهمان چیست؟

به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان، وظیفه شما آگاهی دادن به خوانندگان است. موارد ذکر شده از وبلاگ یا نام تجاری خود را به حداقل برسانید و محتوای خود را بر روی موضوع مورد نظر متمرکز کنید. از ارائه تبلیغات و آگهی های بی مورد پرهیز کنید. برای سفارش ریپورتاژ آگهی همین الان اقدام کنید.

پیوندها را نه فقط به محتوای خود، بلکه به منابع خارجی آموزنده و معتبر اضافه کنید. در صورت امکان پیوندهایی به سایر پست های وبلاگ میزبان اضافه کنید. شما امیدوارید که میزبان وبلاگ پست شما را تبلیغ کند، بنابراین به هر طریقی که شده وبلاگ را در صفحات شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید و اگر وبلاگی دارید به پست مهمان در وبلاگ خود پیوند دهید.

در انتها این موارد را فراموش نکنید

• هدف از نوشتن پست مهمان گرفتن بک لینک و افزایش بازدید و مخاطبان سایت است. اما پست خود را با تبلیغ و آگهی اشتباه نگیرید. تاجایی که امکان دارد روی موضوع اصلی متمرکز شوید.

• ارتباط با مخاطب می تواند به دیده شدن شما کمک کند. از مخاطبان بخواهید برای شما نظر بدهند و شما نیز به سوالات آنان پاسخ دهید.

• پستی که قرار است به عنوان پست مهمان در نظر گرفته شود، نباید کپی باشد یا در سایت خودتان منتشر شده باشد. این حرکت اثر منفی خواهد داشت.

• حداقل طول کلمات پست مهمان ۵۰۰ کلمه است. کمتر از آن به عنوان پست مورد قبول نیست.

سرانجام…

از نظر سئو، بک لینک های یک سایت مهم است. اما اینکه این بک لینک ها از کدام سایت گرفته می شود مهم تر است. ارزش لینک زمانی ثابت می شود که از سایت های معتبر گرفته شود. برای گرفتن بک لینک می توانید از پست مهمان، تبادل لینک، سفارش ریپورتاژ آگهی و … استفاده کنید. اما پست مهمان روش خوب برای گرفتن بک لینک رایگان است.

روش ها و نکات مطرح شده در این پست می تواند به شما در نوشتن و انتشار یک پست مهمان مناسب کمک شایانی کند. توجه داشته باشید که زیاده روی برای پست مهمان می تواند اثرات منفی برای شما به همراه داشته باشد.

اگر وقت و منابع لازم برای نوشتن پست مهمان را ندارید، می توانید سفارش تولید محتوا کرده و به سرعت مقاله مورد نظرتان را دریافت کنید. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

تبلیغ محتوا چیست؟

تعریف تبلیغ محتوا تبلیغ محتوا به معنای فرایند توزیع محتواهای تولید شده به ۲ روش «رایگان» و «غیر رایگان» در کانال های مختلف است. به نحوی که محتوا را در معرض دید «جامعه هدف مخاطبان» قرار دهد.

بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار (Influencer Marketing)

اینفلوئنسرها متخصصان صنعت تبلیغ برای محتوا هستند؛ جامعه مخاطبان آن ها به اندازه کافی بزرگ است و صدایشان به گوش خیلی ها می رسد، آن ها می توانند پیام شما را به مخاطبان درستی برسانند. یکی از راه های ایجاد جامعه مخاطبان، برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهاست. توسعه روابط با افراد تاثیرگذار، راهی برای پیدا کردن مخاطب است، به ویژه برای بازاریابانی که سعی دارند نام تجاری خود را مشهور کنند. اگر درست برنامه ریزی کرده باشید، در واقع می توانید بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار را به عنوان بخشی از فرایند تولید محتوا به کار بگیرید.

برای مثال، در بسیاری از موارد، می توانید از برنامه ی Followerwonk برای جذب فالوئر در توییتر استفاده کنید. (این ابزار توسط سایت Moz.com برای کمک به بازاریابان طراحی شده است و به شما کمک می کند وبلاگ نویسان تاثیرگذار را به سرعت و آسانی پیدا کنید.)

نحوه استفاده از Followerwonk برای اینفلوانسر مارکتینگ:

  1. ابتدا با حساب توییتر خود در برنامه فالوئروانک لاگین کنید.
  2. سپس وارد تب «search bios» شوید.
  3. در نوار جستجو کلمه کلیدی مرتبط را وارد کنید.
  4. از آمار موجود مانند تعداد فالوئرها و اعتبار اجتماعی اینفلوئنسرها، می توانید وبلاگ ها را سریع تر از آنچه که فکر می کنید بیابید.
این مطلب را هم از دست ندهید :   جدیدترین نکات مهم دربارهکالای دیجیتال | آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

ما در اینجا دنبال حساب توییتر افراد یا سازمان های تاثیرگذاری می گردیم که با موضوع محتوای ما مرتبطند. در نظر گرفتن معیارهایی نظیر اعتبار اجتماعی (social authority) و تعداد بالای دنبال کنندگان (followers) مفید است. اما توجه داشته باشید که اگر یک نفر فالوئرهای زیادی داشته باشد، لزوما تمام فالوئرهای او فعال نیستند. پس خیلی اوقات، تعداد بالای دنبال کنندگان نمی تواند معیار درستی باشد. همچنین، به دنبال افرادی باشید که افراد زیادی را فالو نمی کنند اما فالوئرهای زیادی دارند. خیلی ها با استفاده از follow-back خودکار، به این همه فالوئر رسیده اند! پس کسانی که با دنبال کردن یک عالمه اکانت به اینجا رسیده اند را از لیستتان حذف کنید…

سعی کنید از پست های خسته کننده قدیمی که یک سری سوال جالب را از افراد مختلف می پرسد، دوری کنید. همه می توانند چنین محتوایی تولید کنند، مثل این است که دوباره از باب دیلن بپرسید خواننده مورد علاقه او کیست. در عوض باید کاری کنید که کمک کردن به شما، از نظر اینفلوئنسرها یکجور سرگرمی باشد، نه یک تعهد شغلی.

استراتژی بازاریابی دیدگاه (Comment Marketing)

کامنت مارکتینگ یا همان بازاریابی دیدگاه، از یک طرف به ایجاد روابط کمک می کند و از طرفی دیگر بر تبلیغ محتوا تاثیر می گذارد. افراد یا ربات های زیادی هستند که به سادگی با پست کردن کامنت های بی ربط و پر از لینک در بلاگ های مختلف این کار را انجام می دهند. این روش، صحیح نیست. چون هیچکس به چنین کامنت هایی توجه نمی کند و حتی ممکن است دسترسی شما در سایت هایی که بر دیدگاه ها نظارت دارند، محدود شود یا به اصطلاح از کامنت گذاشتن ban شوید.

پس بهتر است روش درست را در پیش بگیرید، بازایابی دیدگاه در حدی که فکر می کنید با لینک سروکار ندارد. به جای اینکه هر جا می روید لینک مطالب خود را کامنت کنید، دنبال کسانی بگردید که مشغول نوشتن مطالب جالب هستند (مطالبی که به موضوع محتوای شما مربوط هستند). سپس در بخش دیدگاه ها با این افراد شروع به مکالمه کنید. گاهی ممکن است لازم باشد لینک مقاله خود را برای آن ها بفرستید، و گاهی نه.

نکته اصلی بازاریابی از طریق کامنت این است: شما خود را به عنوان کسی معرفی می کنید که در مورد موضوع خاصی اطلاعات دارد. این امر ممکن است در طولانی مدت شما را محبوب کند، و باعث شود که دیگران منتظر کامنت های شما بمانند.

نحوه استفاده از استراتژی کامنت مارکتینگ (Comment Marketing)

استراتژی بازاریابی از طریق کامنت، کار سختی نیست. برای این کار باید:

  1. سپس به این وب سایت ها بروید، در گفتگوها کامنت بگذارید. یادتان باشد که هنوز دارید با دیگران ارتباط برقرار می کنید، پس نباید لینک بفرستید. بعد از مدتی، وقتی در آن سایت ها اعتبار کسب کردید، می توانید به محتوای خود یا محتوای دیگران (مطالبی که به گفتگو کمک می کند) لینک بدهید.

استراتژی پست مهمان یا (Guest Posting)

گاهی یک سایت یا وبلاگ به عنوان میزبان، مطلب یک وب سایت دیگر را منتشر می کند. این دو سایت با یکدیگر تبادل لینک انجام می دهند. با این کار، علاوه بر افزایش رتبه وب سایت، نویسنده متن نیز شناخته می شود و مطالب وب سایت شما از یکنواخت بودن فاصله می گیرد. پس محتوای شما مجبور نیست فقط در سایت شما باشد. با انتشار پست مهمان در سایت های مرتبطی که جامعه مخاطب بزرگ تری دارند، می توانید محتوای خود را تبلیغ کنید. اما اسم پست مهمان درست مثل کامنت مارکتینگ بد رفته! چون بسیاری از افراد مطالب به درد نخور را در جاهای خوب منتشر می کنند.

پست مهمان (Guest Posting) را از کجا شروع کنیم

بازاریابی با پست مهمان، در ابتدا شبیه کامنت مارکتینگ است:

  1. دنبال سایت های معتبر بگردید، سایت هایی که از اعتبار دامنه و صفحه برخوردارند. اگر سایتی را پیدا کردید که با افتخار لینکش را برای رییستان می فرستید، یعنی سایت معتبری را پیدا کرده اید!
  2. کامنت گذاشتن را شروع کنید/ با این وب سایت ها ارتباط برقرار کنید.
  3. به نویسندگان آن سایت ایده های جالب بدهید! این کار را بدون هیچگونه چشم داشتی برای بک لینک انجام بدهید، چون شما دنبال اعتبار و معرفی کسب و کار خود هستید، نه لینک.

رپورتاژ آگهی (Outreach/PR)

شکل دیگری از تبلیغات محتوا که تا حد زیادی بر روابط عمومی تکیه دارد، تبلیغ از طریق رسانه های معتبر است. در این روش شما از وب سایت های معتبر صنعت خود می خواهید که راجع به شما بنویسند. نیازی نیست هر چه دارید برای آن ها بفرستید، بیشتر اوقات خودشان از شما می خواهند جالب ترین محصولاتتان را برایشان ارسال کنید. پیش از هر چیز، لازم است دستورالعمل های آن ها را مطالعه کنید.

نحوه بازاریابی با رپورتاژ آگهی

اول از همه باید دنبال کسی بگردید که مناسب تبلیغ محتوای شماست. برای این کار می توانید از همان ابزار Followerwonk استفاده کنید. در قسمت بالا راجع به نحوه استفاده از این ابزار توضیح داده شده است. کلمات کلیدی مثل «نویسنده»، «ویراستار»، «سردبیر»، و… را در این برنامه سرچ کنید تا منابع انتشاراتی مناسب خود را پیدا کنید. ژورنالیست ها آدم های پرمشغله ای هستند، پس باید یکجوری توجه آن ها را به خود جلب کنید که درباره شما بنویسند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی (Social Networks)

فقط به این دلیل که محتوای شما برای مخاطبان خاصی مناسب است، نمی توانید انتظار داشته باشید که مطالب شما همیشه جلوی چشم آن ها باشد! اینجاست که باید از تبلیغ محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

اگر اعضای تیم تحریریه بلاگ بتوانند به طور همزمان برای شبکه های اجتماعی هم محتوا تولید کنند، با یک تیر دو نشان می زنید. یادتان باشد که هدف اصلی شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط با دیگران است، پس تبلیغات نباید خیلی پررنگ باشند.

نحوه تبلیغ محتوا در شبکه های اجتماعی

برای شروعبازاریابی شبکه های اجتماعی، دانستن این نکات می تواند مفید باشد:

  1. کانال درست را انتخاب کنید. مثلا بعضی از محتواها مناسب فیسبوک هستند و بعضی ها به درد توییتر می خورند. احتمالا می دانید که مخاطبان شما دوست دارند چه محتوایی را کجا ببینند. اگر نمی دانید هم آزمون و خطا ضرری ندارد.
  2. زمان درست را انتخاب کنید. شما باید بدانید که فالوئرهایتان چه روزهایی و چه وقت هایی در طول روز فعال ترند و بیشتر پست های شما را می بینند. برای این کار از بخش آنالیتیکس در فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و… یا ابزارهایی مثل Sprout Social، Hootsuite، و Bufferاستفاده کنید.
  3. با احتیاط از هشتگ استفاده کنید. استفاده از هشتگ خیلی راحت است. هشتگ ها باید طوری استفاده شوند که توجه مخاطب را به خود جلب کنند. شما باید در مورد اینکه چه هشتگ هایی به کار شما مربوط می شود تحقیق کنید.

تبلیغات ویژه و غیر رایگان (paid promotion)

در شبکه های اجتماعی، تاکتیک های مختلفی را در بر می گیرد. این نوع تبلیغ در قالب پرداخت به ازای هر کلیک pay-per-click (PPC) انجام می شود. اما قبل از هر چیز باید نوع مخاطب و میزان بودجه را تعریف کنید. دانستن اینکه با چه میزان بودجه ای قرار است وارد بازی تبلیغات شوید، به شناسایی کانال مناسب و انتخاب رویکردهای درست کمک می کند.

از میان ترفندهای تبلیغات ویژه می توان به تبلیغ در شبکه های اجتماعی با پرداخت هزینه (Paid social media)، بازاریابی جستجو (paid search) ، و تبلیغات بنری (display ads) اشاره کرد.

برای مثال در ترفند بازاریابی موتورهای جستجوگر (SEM)، برای رسیدن به رتبه های بالاتر پول می پردازید تا زمانی که کاربر محتوای مرتبط با بلاگ شما را جستجو می کند، شما در صدر جستجوها به عنوان تبلیغ یا Ad به او نمایش داده شوید. دو نمونه از ابزارهای بازاریابی موتور جستجو، Google ادوردز و مایکروسافت’s Bing Ads هستند. برای این کار باید نوع کمپین، اهداف، استراتژی و مخاطب هدف را انتخاب کنید، کلمات کلیدی مربوطه را لیست و بودجه ی خود را تعیین کنید. این روش به دلیل پیچیده بودن هدفمند سازی کلیدواژه ها، تغییر مداوم الگوریتم موتورهای جستجوگر و رقابت کلیدواژه های محبوب در بازار، سخت است.

تبریک! اکنون تا حدودی با استراتژی های تبلیغ محتوا آشنا شده اید و می توانید به نوشتن و ارتقاء برند خود ادامه دهید. برای اصلاح رویکرد تبلیغاتی خود، ابتدا باید روش های مختلف را امتحان و سپس نتیجه را بررسی کنید. اینگونه به نینجای تبلیغ محتوا تبدیل خواهید شد!

ادامه خواندن در سایت منبع