تکنیک ها و ایده های نوآورانه برای اقناع مشتری که شما حتما باید بدانید

امروزه یکی از مهارت هایی که اول فروشندگان که باید به خوبی آن را یاد بگیرند، روش اقناع مشتری و متقاعد کردن او به خرید محصول یا کالا است. در این مقاله قصد داریم روش های کاملا تجربی و ثابت شده در مورد اقناع مشتری را تشریح کنیم. به احتمال بسیار زیاد با استفاده از این روش ها، می توانید مشتری را به خرید محصولات و کالاهایی که ارائه می دهید، ترغیب کنید. به عبارت دیگر هدف آن است که با انجام این کارها، مشتری را از حالت خریدار بالقوه تبدیل به خریدار بالفعل کنید. طبیعتا اگر روش های اقناع مشتری به درستی صورت پذیرند، با افزایش تعداد مشتریان و به طبع افزایش فروش نیز مواجه خواهید شد.

افزایش فروش

ایجاد حس نیاز در مشتری

شما همواره باید کاری کنید که محصول شما توسط مشتریان دیده شود و در معرض دید آنها باشد. از این رو بهتر است که اگر قرار بر تبلیغات دارید، تبلیغات خود را در جاهای پر تردد نصب کنید.

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

روش اقناع مشتری با تاکید روی کیفیت محصول یا سرویس

همچنین تاکید مستمر روی ویژگی های خوب محصول ، یک روش اقناع مشتری جواب پس داده است. اگر دقت کرده باشید امروزه در اغلب سایت های اینترنتی فروشگاهی و یا شرکتی، قسمتی به عنوان رضایت کاربران یا رضایت مشتریان وجود دارد که این تکنیک باعث می شود تا مشتری جدید به شما اعتماد کند. روش اقناع مشتری با تاکید بر روی ویژگی های خوب کالا و رضایتی که مشتریان داشته اند، یک روش بسیار کارآمد است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ارزشمند و حرفه ای در موردسی تی آر - کامل ترین آموزش

رضایت مشتری

اجازه استفاده محدود از کالا به مشتری

حتما سعی کنید از پیشنهاد های خلاقانه و تخفیف های شگفت انگیز استفاده کنید. مسلما تخفیفات و به اشانتیون ها! می تواند مشتری را برای خریدهای بعدی ترغیب کند.

تخفیف-فرصت خرید

متاسفانه بارها شاهد بودیم که خیلی از مدیران فروش بدون این که اطلاعات مربوط به ضوابط و شرایط کالا را به خوبی برای مشتری توضیح بدهند، صرفاً محصول و کالا را به او فروخته اند. قاعدتا هم از این که محصول به فروش رفته خیلی هم خوشحال خواهند بود. اما پس از آن، مشتری نسبت به آن شرکت یا سازمان دچار بدبینی می شود که در بلند مدت ممکن است اعتبار آن شرکت از بین برود. تا آنجا که می توانید همه چیز را کامل و شفاف برای مشتری توضیح دهید و در مورد شرایط و ضوابط توضیحات کافی را برای او تشریح کنید.

اقناع مشتری با خدمات پس از فروش خوب و پاسخگویی صبورانه

اگر به هر دلیلی (با تمام این کارها و تمهیدات ذکر شده) مشتریان از شما انتقاد کنند، سعی کنید که به این انتقادات و بازخوردهای منفی عکس العمل خوبی نشان بدهید و آنها را با کمال میل بپذیرد. به اظهار نظرها ( چه افراد ساده و غیرمتخصص کرده باشند چه افراد متخصص) توجه کنید. به هر حال آنها نسبت به محصولات و کالاهای شما نظر داده اند و این نظرات باید برای شما مهم باشد.

تبلیغات محصولات در سایت های اینترنتی باید چگونه باشد؟

سعی کنید جواب مشتری را هم به ساده ترین شکل ممکن بدهید. ارجاع مشتری به خواندن یک کتاب، دیدن یک ویدیو و هرکار اینچنینی، اشتباه است. مشتریان وقت و حوصله آنچنانی ندارند!

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و تکنیک های کلیدی برایخرید و فروش محتوا | صعود به قله موفقیت

ایجاد حس عجله در مشتری !

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث قانع کردن مشتری می شود این است که حس کمبود و عجله را برای مشتری به وجود بیاورید. اصطلاحاتی مانند (آخرین محصول)، ( فقط یک محصول دیگر در انبار مانده است) یا (آخرین روز استفاده از تخفیف ۷۰ درصدی) و … باعث عجله کردن مشتری برای خرید می شود. به این روش اقناع مشتری نیز توجه کنید.

بدون شک محصول و کالای شما توسط رقبای شما نیز ارائه می شود و آنها نیز با ویژگی ها و مشخصات مشابه، همان کالا را به مشتریان عرضه می کنند. اما شما باید حتماً برای مشتری اثبات کنید که ویژگی های کالا و محصول شما از رقبا بهتر است. مثلاً اگر ضمانتنامه ای می دهید که کیفیت بهتری دارد (و هر چیز دیگر مشابه آن ) حتماً ها باید به مشتری عنوان شود. این روش اقناع مشتری قطعا جواب خواهد داد. در این مقاله چند روش اقناع مشتری را عنوان کردیم. روش اقناع مشتری برای هر مشتری نیز متفاوت است و شما باید برای به کار بردن روش اقناع مشتری در ابتدا باید در حد کافی مشتریان خود را بشناسید.

محتوای کامل در سایت منبع