بایدها و نباید ها درباره ابزار سئو که حتما باید بدانید

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو و محتوا است. این سایت مجهز به داده های بزرگ است ، که وجه تمایز اصلی آن نیز با دیگر سایت ها در همین موضوع است. زمانی که حجم استفاده از این سایت ها زیاد می شود داده های ابزار بالاتر می رود و به طبع این داده ها باعث می شود ابزار خروجی دقیق تری به شما بدهد. در این مقاله خواهیم گفت که ابزار سئو Ahrefs چیست و چه ویژگی هایی دارد. در نظر داشته باشید برای خرید اکانت Ahrefs، ، و می توانید درخواست خود را در ثبت کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

Ahrefs ابزاری است که عمدتا برای متخصصان سئو و محتوا استفاده می شود. همچنین می تواند توسط تیم های PPC استفاده شود و دارای ویژگی های عالی برای تجزیه و تحلیل رقابتی است. این مورد توسط شرکتهایی از سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از معتبرترین منابع در زمینه ی بک لینک به حساب می آید.

بک لینک

پیشتر در مقاله های دیگر گفتیم که هر کدام ابزار های سئو بر یکی از ویژپی ها تمرکز بیشتری دارند، Ahrefs از زمان تاسیس خود تمکز زیادی بر روی بک لینک ها داشته است. آگاهی از بک لینک های از دست رفته و آشنایی با فرصت های جدید برای بک لینک سازی چیزی است که کاربران می توانند از Ahrefs به خوبی انتظار داشته باشند و خروجی های دقیقی از آن بگیرند.

لینک سازی

یکی از وجه تمایز های این ابزار با سایت های هم رده ی خود آسانی استفاده از آن است. شاید در نگاه کلی این مساله ی مهم ی نیست اما زمانی که شما می خواهید از یک ابزار به صورت روزانه برای بهبود وضعیت سایت هایتان استفاده کنید خواهدی دید که در دسترس بودن ویژگی ها و سادگی استفاده از ابزار چقدر تایین کننده است. به صورت کلی این ابزار به تمامی کسانی که در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، پیشنهاد می شود.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

خرید اکانت Ahrefs

سفارش

ابزار های Ahrefs چیست ؟

مانند اکثر ابزارهای برجسته سئو، Ahrefs معیارهای سنجش خاص خود را دارد. این معیارها ، مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی آن (Keywords Explorer) ، با چندین ابزار Ahrefs همه در یک پلتفرم گرد هم آمده اند و تمامی نیاز های یک سئوکار را پوشش می دهد. در ادامه تمامی متریک هایی که Ahrefs در اختیار شما می گذارد را نام می بریم:

  • URL Rating (UR
  • Domain Rating (DR
  • Organic Keywords
  • Keyword Search Volume
  • Keyword Difficulty (KD
  • Number of Clicks
  • Cost Per Click (CPC
  • Organic Traffic
  • Traffic Value
  • Ahrefs Rank (AR
  • Pages Over Time

مقالات مرتبط:

WooRank چیست ؟

ویژگی های سایت Ahrefs چیست ؟

هر کدام از سایت های تخصصی در زمینه ی کاری Ahrefs بخش های متفاوت و ویژگی های خاص خود را دارند. بخش هایی که این ابزار ارائه می دهد بسیار جامع و کامل هستند این بخش ها عبارتند از:

  • Ahrefs Site Explorer
  • Ahrefs Keyword Explorer
  • Ahrefs Site Audit
  • Ahrefs Rank Tracker
  • Ahrefs Content Explorer
  • Ahrefs Alerts
  • Ahrefs Rank
  • Ahrefs Domain Comparison
  • Ahrefs Batch Analysis
  • Ahrefs Link Intersect
  • Ahrefs سئو Toolbar
  • Ahrefs API

مقالات مرتبط:

ابزار سئو سایت سمروش چیست ؟

هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است ؟

به صورت کلی ابزار Ahrefs چهار پلن کاری با امکانات متفاوت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. پلن Lite با قیمت ۹۹ دلار ماهانه، پلن Standard با قیمت ۱۷۹ دلار ماهانه، پلن Advanced با قیمت ۳۹۹ دلار ماهانه و پلن Agency با قیمت ۹۹۹ دلار ماهانه، هر کدام از این پلن ها کاربرد خود را دارند . در نظر بگیرید که نسخه ی آزمایشی در پلن های Lite و Standard با قیمت ۷ دلار ارائه می شود و این سایت نسخه ی آزمایشی رایگان ارائه نمی کند.

قیمت ابزار Ahrefs به همراه ویژگی های هر پلن

AgencyAdvancedStandardLite 5211User10025105Project1000050001500500Keyword Tracker2.5 m1.25 m50000010000Site Audit ,Crawl70001750700175Site Explorer, Domain175003500700350Content Explorer

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

اگر شما یک سئو کار حرفه ای هستید قطعا برای تسریع روند کار و داشتن نتیجه ای بهتر از ابزار های سئو استفاده می کنید. در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که هر کدام در زمینه هایی مانند سئو صفحات ، سئو تکنیکال و حتی شبکه های اجتماعی راهنمایی می کنند. با خرید اکانت پریمیوم سیمیلار وب ، اکانت پریمیوم Moz، شما به تمامی امکانات این سایت ها دسترسی پیدا خواهید کرد. سایت سمروش نیز یکی از این ابزار هاست که در تمامی مراحل دیجیتال مارکتینگ شما را همراهی خواهد کرد. در این مقاله خواهیم گفت که سایت سمروش چیست و چه استفاده ای دارد؟

شبکه های اجتماعی

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

سایت سمروش چیست ؟

سایت سمروش نرم افزاری است که به شرکت ها کمک می کند تا روش های بازاریابی دیجیتال مانند کمپین های سئو را اجرا کنند. این برنامه بازاریابی دیجیتال که همه در این پلتفرم جمع شده است به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی سئو ، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، رسانه های اجتماعی و محتوا را اجرا کنید. در این مقاله موارد استفاده از این ابزار را بیشتر شرح می دهیم.

برنامه بازاریابی-مارکتینگ پلن

با سایت سمروش می توانید ترند هایی را که در صنعت تخصصی شما به وجود می آید را شناسایی کنید و روی آن ها تمرکز کنید. این ابزار سئو سایت را بهبود می بخشد و این به شما امکان می دهد نواقص صفحات را متوجه بشویئ و حتی محتوای بهتریس تولید کنید.

علاوه بر این ، سایت سمروش به شما کمک می کند کلمات کلیدی ارزشمندی را برای کمپین خود شناسایی کنید. شما با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کند و چگونه در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند. این امر دیدکلی در مورد چگونگی حضور در این رقابت بین سایت ها به شما خواهد داد.

مقالات مرتبط:

بهبود سئو سایت ؛ فرشته نجات تبلیغات گوگل !

چگونه از سایت سمروش اطلاعات دریافت کنیم؟

ابزار سایت سمروش به شما کمک می کند تا بدانید که رقبای شما در چه وضعیتی هستند و برای حضور بیشتر و بهتر تلاش کنید. اما مساله این است که باید دانشت چگونه این اطلاعات را از این ابزار دریافت کنید. این ابزار اطلاعات را به دو روش در اختیار ما می گذارد.

اولین روش این است که در قسمت جست و جوی سایت در URL آدرس سایت خود و یا رقیب را وارد کنید. در این حالت اطلاعات تحلیلی از سایت خود و سایت رقیبا به دست می آورید. این گزارش ها شما را در استراتژی طولانی مدت برای رقابت کمک می کند.

دومین روش ایجاد یک پروژی جدید است. پروژه ها داده ها را از پایگاه داده های خارج از سایت جمع آوری می کند، قابلیت های جدید شایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما کمک می کند که استراتژی مناسب خود را برگزینید.

ابزار های سایت سمروش چیست ؟

هنگامی که برای اولین بار از سایت سمروش استفاده می کنید ، ممکن است ندانید به کدام ابزار نیاز دارید. برای کشف ابزارهای مناسب ، به برنامه و اهداف خود فکر کنید. سعی دارید با کمپین سئو خود به چه چیزهایی برسید و چه ابزاری به شما کمک می کند تا به بهترین وجهه به این هدف برسید؟

مجموعه ابزارهایی برای همه روش های بازاریابی به وجود آمده و سایت سمروش تمامی آن ها را ارائه می دهد ، بنابراین شما باید ابزارهایی را انتخاب کنید که برای کمپین شما بهترین باشد. همچنین ممکن است برخی از این ابزار ها را ضروری ندانید پس از آن ها استفاده نمی کنید. مهم ان است که از مجموعه ابزار های مربوط به خودتان بهتری استفاده را داشته باشید.

بازاریابی

خرید اکانت سایت سمروش

سفارش

هزینه ی اشتراک ماهانه سایت سمروش

سایت سمروش سه برنامه ی اشتراک ماهانه این سه پلن با سه اسم متفاوت، قیمت های مختلف اراده می شود:

اکانت Pro

  • برای فریلنسرها ، استارتاپ ها و بازاریاب های داخلی با بودجه محدود
  • freelancer-فریلنسر

  • پروژه های سئو ، PPC و SMM خود را با ۴۰+ ابزار پیشرفته اجرا کنید
  • از منابع ترافیکی ، رتبه بندی ، نتایج رسانه های اجتماعی و سایر موارد رقبا مطلع شوید
  • قیمت : ماهانه ۹۹ دلار

اکانت Guru

  • برای SMB و آژانس های بازاریابی در حال رشد
  • تمام ویژگی های Pro به علاوه
  • بستر بازاریابی محتوا
  • گزارش های برند ها
  • داده های تاریخی
  • قیمت : ماهانه ۱۹۹ دلار

اکانت Business

  • برای آژانس ها ، پروژه های تجارت الکترونیکی و مشاغل با حضور گسترده در وب
  • تمام ویژگی های گورو به علاوه:
  • گزارش برچسب سفید
  • دسترسی به API
  • محدودیت های گسترده و گزینه های اشتراک گذاری
  • ادغام با Google Data Studio
  • قیمت : ماهانه ۳۹۹ دلار

شما می توانید با یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان ابزار سئو سایت سمروش را آزمایش کنید و اگر متناسب با نیاز های شما بود سپس اکانت پریمیوم را به صورت ماهانه و سالانه خریداری کنید.

کلام آخر:

در این مقاله بررسی کردیم که سایت سمروش چیست و چه استفاده هایی دارد. در صورتی که از این ابزار آنلاین پیشتر استفاده کردید و قصد پرداخت ماهانه را داشتید می توانید سفارش خود را در افراک ثبت کنید. همچنین از تجربیات خود در استفاده از این ابزار در قسمت نظرات برای ما بگویید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

محتوای کامل در سایت منبع

ابزار سئو کبوتر چیست؟

کبوتر، ابزار تدوین استراتژی سئو و بازاریابی محتوا است.

ابزار کبوتر؛ امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این امکانات می توانید یک استراتژی پیشرفته سئو برای سایت خودتان یا سایت های مشتریانتان طراحی و تدوین کنید.

ما در طراحی ابزار کبوتر؛ ۲ اصل سرعت و استفاده آسان را مدنظر قرار دادیم.

استفاده از ابزار سئو کبوتر چه نتیجه ای برای شما خوهد داشت؟

اجازه دهید ابتدا ببینیم بهترین نتیجه ای که از تدوین استراتژی سئو و بازاریابی محتوا می توانیم بگیریم چیست؟

بهترین استراتژی سئو باید دقیقا مشخص کند در یک سال آینده (کمی کمتر یا بیشتر) چکارهایی باید انجام گیرد تا بهترین رتبه های ممکن را در گوگل کسب کنیم.

ابزار سئو کبوتر دقیقا همین کار را برای شما انجام می دهد:

بعد از انجام تمام مراحل در ابزار سئو کبوتر در نهایت یک برنامه دقیق تولید محتوا (با تمام جزئیات) خواهید داشت. در این برنامه علاوه بر اینکه مشخص کرده اید هر صفحه با چه مشخصاتی، در چه زمانی و توسط چه کسی باید ساخته و منتشر شود، برنامه بک لینک های دریافتی برای هر صفحه نیز مشخص شده است.

شما می توانید از این برنامه محتوایی خروجی اکسل بگیرید و البته می توانید در ابزار کبوتر نیز به این برنامه دسترسی داشته باشید.

بخشی از امکانات ابزار سئو کبوتر

ابزار کبوتر امکانات زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از این امکانات می توانید استراتژی سئو و بازاریابی محتوای سایت خود را صدها برابر سریع تر و دقیق تر طراحی کنید. در ادامه به تعدادی از امکانات ابزار کبوتر اشاره شده است.

وارد کردن کلمات کلیدی: می توانید کلمات کلیدی خود را با روش های مختلف و به آسانی وارد ابزار کبوتر کنید.

خوشه سازی اتوماتیک: کلمات کلیدی شما کاملا اتوماتیک به صورت خوشه های محتوایی مرتب می شوند و به شما نشان داده می شود.

یکی کردن کلمات با هدف جستجوی یکسان: با استفاده از این امکان می توانید کلمات کلیدی که هدف جستجوی یکسان دارند را تبدیل به یک کلمه کنید. این کار مزایای فراوانی دارد از جمله اینکه از کیورد کنیبالیزیشن جلوگیری می کند و می توانید یک صفحه را برای چندین کلمه کلیدی بهینه کنید.

تبدیل کلمه کلیدی به صفحه: وقتی یک کلمه کلیدی را به یک صفحه تبدیل کنید، می توانید برای آن صفحه؛ عنوان، آدرس صفحه، لینک های خروجی، لینک های دریافتی، دسته بندی و مشخصه های دیگر تعریف کنید.

ایجاد ساختار سایت: در این ابزار می توانید ساختار سایت خود را نیز ایجاد کنید. برای ایجاد ساختار سایت، می توانید دسته بندی های گوناگون تعریف کنید، هر دسته بندی می تواند دسته بندی بالادستی یا پایین دستی داشته باشد. می توانید صفحات را به دسته بندی ها اختصاص دهید.

نمایش صفحه اول گوگل برای هر کلمه کلیدی فقط با یک کلیک: برای اینکه متوجه شوید برای هر کلمه کلیدی چه صفحه ای باید درست کنید، احتیاج دارید صفحه اول گوگل را در جستجوی آن کلمه کلیدی بررسی کنید. اینکار شاید در ابعاد کوچک کار ساده ای به نظر برسد اما در ابعاد گسترده یعنی زمانی که شما می خواهید صدها کلمه کلیدی را بررسی کنید، بسیار زمان بر و خسته کننده است. در این ابزار امکانی وجود دارد که با یک کلیک می توانید صفحه اول گوگل را در جستجوی یک کلمه کلیدی ببینید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته های حرفه ای در موردآموزش سرچ کنسول + نمونه های کاربردی

اضافه کردن کاربران وابسته: در ابزار کبوتر (به غیر از پلن رایگان) می توانید کارفرما و نویسنده اضافه کنید. هر کدام از این نقش های کاربری، سطح دسترسی مشخصی دارند. این امکان برای افراد سئوکار که پروژه های سئو انجام می دهند و البته وب سایت های بزرگ که تیم تولید محتوا دارند بسیار کاربردی است.

زمان بندی انتشار صفحات: این امکان به شما کمک می کند برای صفحاتی که درست کرده اید زمان دقیق انتشار مشخص کنید. همچنین می توانید مشخص کنید صفحه مورد نظر را کدام یک از نویسندگانی که به ابزار کبوتر اضافه کره اید باید بسازد و منتشر کند.

تعامل مدیر و نویسنده: وقتی یک صفحه زمان بندی شد و به یک نویسنده اختصاص یافت، نویسنده مورد نظر می تواند به شما گزارش دهد و شما نیز می توانید برای او یادداشت قرار دهید. مثلا می توانید مشکلات صفحه ای که ساخته را برای او بنویسید تا برطرف کند.

خروجی اکسل کلمات کلیدی: در هر مرحله از کار می توانید از تمام کلمات کلیدی خود خروجی اکسل بگیرید. این خروجی از آن جهت ارزشمند است که تمام مشخصاتی که برای صفحات تعریف کردید در آن وجود دارد.

خروجی اکسل زمان بندی محتوا: وقتی تاریخ انتشار مطالب و نویسنده آن مشخص شد و یک لیست انتشار ساختید می توانید از آن خروجی اکسل بگیرید و به همراه داشته باشید یا برای دیگر افراد ارسال کنید.

فیلترهای گوناگون: در ابزار کبوتر فیلترهای گوناگونی وجود دارد که می توانید سرعت کار خود را صدها برابر کنید. مثلا می توانید فقط کلمات کلیدی را ببینید که کلمات x و y در آن ها وجود داشته باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

سفینه > سئو > ابزار سئو چیست

ابزار سئو چیست

استفاده از ابزار سئو به معنای واقعی کلمه، کار ما را راحت می کند. ابزار های سئو، در تحقیق کلمات کلیدی، بک لینک سازی، تحلیل رقبا و بهینه کردن محتوا و سئو تکنیکال سایت به ما کمک می کنند.

حالا سوال مهم اینجاست که از ابزارهای پولی سئو استفاده کنیم یا ابزارهای رایگان سئو؟

ابزارهای پولی برای سئو بسیار عالی هستند. به خصوص اینکه پشتیبانی آنلاین هم دارند. اما در بیشتر اوقات یک ابزار رایگان هم کار ما را انجام می دهد.

اما ابزارهای مفید و رایگان دارای چه ویژگی هایی هستند؟ یک ابزار رایگان باید ۳ شرط زیر را داشته باشد:

  1. به طور گسترده توسط جامعه سئو استفاده شود. یعنی مورد قبول سئوکارها باشد.
  2. ارزش داده های بالایی داشته باشد و داده های واقعی ارائه دهد.
  3. کاملا و کاملا رایگان باشد!

دقیقا ابزار سئو چیست؟

  • یک ابزار سئو، نرم افزاری است که تحلیل سایت یا ارائه اطلاعات را انجام می دهد
  • ابزارهای سئو می توانند تحت وب باشند یا به صورت نرم افزارهای نصبی در دسکتاپ یا موبایل یا به صورت افزونه و پلاگین ارائه شوند
  • این ابزارها می توانند کاملا رایگان، رایگان با استفاده محدود (تریال) یا کاملا پولی باشند

معرفی ابزارهای سئو

در ادامه به معرفی محبوب ترین ابزارهای سئو می پردازم.

ابزار سئو #۱: گوگل سرچ کنسول (Search Console)

مهم ترین و مفیدترین ابزار رایگان سئو در این لیست، گوگل سرچ کنسول است. انجام سئو سایت بدون استفاده از سرچ کنسول بسیار سخت است.

سرچ کنسول همه اطلاعات مورد نیاز را به شما می دهد. اطلاعاتی در مورد چگونگی خزش، ایندکس، ارورها، گزارش های ماهیانه، موقعیت صفحات در سرچ گوگل و… که برای شما مهم است.

ابزار سئو #۲: بینگ وبمستر تولز

در حالی که گوگل وبمستر تولز بسیار عالی است ولی اغلب همه فراموش میکنند که بینگ وبمستر مجموعه کاملی از تجزیه و تحلیل جستجوها را ارائه می دهد. همچنین گزارشات و تحقیقات کلمات کلیدی که بینگ وبمستر ارائه می دهد بسیار مفید است.

استفاده از این ابزار نیز رایگان است.

دسترسی به این ابزار

ابزار سئو #۳: گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای سئو است. گوگل این ابزار را کاملا رایگان عرضه کرده است. البته نسخه پولی هم دارد.

گوگل آنالیتیکس بخش هایی دارد که می توان برای مقاصد بازاریابی سایت نیز از آن استفاده کرد. همچنین چگونگی نحوه تعامل کاربران با سایت نیز در گوگل آنالیتیکس در دسترس است.

مثلا می توان محبوب ترین صفحات سایت، نرخ خروج کاربران از سایت و صفحاتی که از نظر کاربران زیاد جذاب نیست و نرخ خروج بالایی دارد را شناسایی کرد.

گوگل آنالیتیکس چیست

ابزار سئو #۴: Kwfinder

اگر دنبال یک ابزار فوق العاده برای تحقیق کلمات کلیدی هستید kwfinder یک گزینه عالی است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید کلمات کلیدی دم دراز را با سختی پایین و یا بالا را به دست آورید. ما در مقاله بهینه سازی سایت، آموزش کار با این ابزار را آماده کرده ایم.

دسترسی به ابزار: kwfinder

ابزار سئو #۵: Link Explorer

لینک اکسپلورر احتمالا بزرگترین و دقیق ترین فهرست بک لینک در دنیای سئو امروز به شمار می رود. Link Explorer دارای ۳۵ تریلیون لینک است! با ثبت نام و دسترسی رایگان شما هرماه به ۱۰ جستجو و ۵۰ سطر می توانید دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ابزار می توانید آمار دقیقی از لینک های خودتان و صفحات سایت دست پیدا کنید.

دسترسی به این ابزار: Link Explorer

ابزار سئو #۶: گوگل کسب و کار من (Google My Business)

ابزار شماره ۱ و ضروری برای سئو محلی حتما google my business است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را معرفی کنید و به بررسی ها و نظرات پاسخ بدهید. استفاده از این ابزار یک اقدام اساسی و بسیار مهم است.

دسترسی به این ابزار: Google My Business

ابزار سئو #۷: یوآست سئو (Yoast سئو)

بهترین افزونه سئو برای وردپرس تا به امروز! این افزونه تا به امروز بیشترین نصب را در وردپرس داشته است. این افزونه پکیج کاملی از سئو است که نسخه رایگان آن شامل تحلیل کلمات کلیدی، ایجاد خودکار نقشه سایت و موارد دیگر است.

  • سئو وردپرس: آموزش سئو وردپرس با Yoast

دسترسی به این ابزار: yoast سئو

ابزار های سئو کار شما را راحت می کنند

شما برای سئو سایت حتما نیاز به استفاده از ابزار سئو دارید. در این بین دو نوع ابزار پولی و رایگان وجود دارد. شما اگر بودجه مناسبی دارید حتما از ابزارهای پولی استفاده کنید و در غیر اینصورت از ابزارهای رایگان سئو که کار شما را جلو می برند استفاده کنید.

ادامه مطلب

برای سایت شما فرقی نمی کند که گوگل رتبه ای برایش در صفحه شش در نظر بگیرد که مانند شبکه چهار باشد و کسی به آن توجهی نکند و یا بهترین جایگاه را در گوگل در صفحه اول داشته باشد! شما ممکن است در مدت زمان کوتاهی تغییر و تحول بزرگ و تکان دهنده ای در رتبه سایت خود مشاهده کنید. حقیقت این است که کسی توانایی این را ندارد که آینده سئو را پیش بینی کند ولی هر روز می بینید که موتور جستجوی گوگل با بررسی دقیق تر و جزئی تر، سایت ها را رتبه بندی می کند.

در نتیجه خودتان باید به فکر سئوی سایت خود باشید، قبل از اینکه گوگل به سراغ وبسایت شما بیاید. شما با بررسی دقیق و ریزبینانه می توانید اصول سئو را در سایت خود به گونه پیاده سازی کنید که گوگل هیچ گونه بهانه ای برای ندادن رتبه برتر به سایت شما نداشته باشد. اکنون که می دانید اصول سئو چیست و چگونه باید آن ها انجام داد، بهتر است به ابزارهایی که به شما کمک می کنند که سئوی خود را به بهترین شکل کنترل و مدیریت کنید، تسلط کامل داشته باشید. در ادامه این مقاله می خواهیم مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای رایگان سئو و بهینه سازی را به شما معرفی کنیم که معمولا یک سئوکار حرفه ای با استفاده از خدمات سئو از آن ها برای بهبود سایت شما استفاده می کند. با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

گوگل آنالیتیکس Google آنالیتیکس اولین و کاربردی ترین ابزار سئو

  • بررسی و تحلیل لحظه ای(Real-Time) : اطلاعاتی که از این قسمت به شما نشان داده می شود به شما کمک می کند که متوجه شوید در لحظه چه تعداد بازدید کننده ای وارد سایت شما می شود. این اطلاعات عبارت اند از چگونگی ورود کاربر، تعداد صفحات دیده شده، صفحاتی که فعالیت دارند و مکانی که الان در سایت حضور دارند.
  • کاربران (Audience) : این قسمت از ابزار گوگل آنالیتیکس مختص مخاطبان و خصوصیات آن ها می باشد. اطلاعاتی که این قسمت به شما نشان می دهد، شامل تعداد مخاطبان آنلاین، جنسیت کاربران، سلیقه ها و علاقه مند های آن ها، مدت زمان حضور در سایت و بانس ریت است.
  • چگونگی جذب مخاطب (Acquisition) : شما با بررسی این قسمت می توانید بفهمید که مخاطبان شما چگونه و از چه راهی به سایت شما جذب شده اند و ترافیک ورودی شما چگونه افزایش می یابد.
  • بررسی رفتار مخاطب Behavior) ): شما می توانید به کمک این قسمت متوجه شوید که مخاطبان وقتی که وارد سایت شما می شوند از کدام صفحات بازدید می کنند و رفتار آن ها دقیقاً چیست.
  • میزان نرخ تبدیل(Conversions) : این قسمت به شما میزان نرخ تبدیل شما را نشان می دهد، یعنی تعداد کاربرانی که به عنوان مشتری از شما خرید کرده اند، چقدر بوده است؟

بنابراین استفاده از گوگل آنالیتیکس می تواند در روند سئو و بهینه سازی سایت شما تأثیرات بسیار مثبتی داشته باشد. بعد از نصب این ابزار تنها باید صبور باشید تا اطلاعات مورد نیاز را جمع آوردی کند. بعد از آن شما به بررسی داده های موجود می توانید بپردازید.

Google PageSpeed Insights

زمانی که تازه سئو و بهینه سازی مورد استفاده قرار می گرفت، گوگل آن چنان به سرعت سایت ها توجهی نداشت، اما روند فعالیت به طور کلی تغییر کرده است چرا که امروزه گوگل کاملاً دقیق، سرعت بارگذاری یا لود شدن سایت را برای رتبه بندی لحاظ می کند. وقتی شما از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید، می توانید سرعت صفحات وب سایت را در نسخه ویندوز و موبایل به خوبی بررسی کنید. شما باید برای پیدا کردن اطلاعات سایت خود، آدرس سایت را وارد کنید در این ابزار وارد کنید تا نتایج را بتوانید مشاهده کنید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

Similar Web بررسی عملکرد سایت

شما باید علاوه بر توجه به سئوی سایت به نحوه عملکرد سایت هم دقت کنید. برای این کار کافیست اطراف خود را ببینید. آیا شما از رقبایتان جلوتر هستید یا عقب تر؟ Similar Web دو مزیت خیلی مهم دارد، علاوه بر این که کاربری ساده و راحتی دارد، شما می توانید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید. بررسی میزان ترافیک سایت رقبا، رتبه ای که در گوگل دارند، میزان اینگیجمنت آن ها از اطلاعاتی است که این ابزار در اختیار شما می گذارد.

داده هایی که این ابزار به شما می دهد، در آینده ای نزدیک برای پیاده سازی سئو و تعیین استراتژی بازاریابی کمکتان خواهد کرد. شما با استفاده از این ابزار خواهید فهمید که کلمات کلیدی شما چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود و تبلیغات محتوای شما بر اساس کدام کلیدواژه ها مؤثر بوده است.

سئو SiteCheckup

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که سئوی سایت را به خوبی انجام داده باشید، اما از طرفی در گوگل نتیجه خوبی دریافت نکرده باشید. در چنین شرایطی ابزار سئو SiteCheckup به کمک شما خواهد آمد. این ابزار در کوتاه ترین زمان ایرادات کار شما را بررسی خواهد کرد. این ابزار علاوه بر این که اشکال کار شما پیدا می کند، قابلیت های متنوع دیگری مانند مانیتورینگ سئو، کارشناسی و ارزیابی رقبا، اعلام کردن گزارش های مربوط به بهینه سازی سایت شما و … را داراست.

شما برای استفاده از این ابزار باید در کادر جستجو، آدرس سایت خود را وارد کنید، پس از آن اطلاعات به دست آمده را به شما نشان خواهد داد، تا شما به بررسی آن ها بپردازید. گرفتن نمره قبولی از این ابزار یعنی سایت شما ایرادی ندارد و از نظر متخصص سئو همه چی مرتب و طبق برنامه است. البته با این وجود هم نباید خیلی توقع دریافت این گونه نمرات را داشته باشید.

کنسول سرچ گوگل (Google Search Console)

تحلیل و آنالیز میزان جستجو سایت، لینک سازی های انجام شده نسبت به سایت شما، بررسی لینک های داخلی صفحات، چگونگی جریمه ها، اهداف بین المللی و همچنین پشتیبانی از نسخه موبایلی سایت شما از قابلیت هایی است که کنسول سرچ گوگل دارد. شما از طریق قسمت search result می توانید متوجه شوید عملکرد سایت شما تا به این جا چگونه بوده است، به عنوان هر عبارت، صفحه، ابزار جستجو، تاریخ، میزان بازدید و تعداد کلیک قابل مشاهده و بررسی خواهد بود. همچنین این ابزار قدرتمند، رتبه سایت شما را در گوگل و میزان نرخ کلیک را نشان می دهد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای بی نظیر دربارهتولید محتوای هدفمند + فوت و فن موفقیت

SpyFu رقبایتان را پیگیری کنید

باید بتوانید رقبا و چگونگی فعالیت های آن ها را بررسی کنید، استفاده از ابزار SpyFu این امکان را برای شما فراهم می کند، تا کارهای رقبایتان را تحلیل و آنالیز نمایید. باید برای استفاده از آن، صفحه اصلی این ابزار را باز کنید، سپس آدرس سایت مورد نظر خود را وارد نمایید. بعد از آن شما با نتایجی مواجه خواهید شد. داده هایی مانند کلیدواژه های مشترک، برترین و کاربردی ترین کلمات کلیدی، سوابق رتبه بندی سایت و چگونگی لینک سازی داخلی را به شما نشان می دهد. شاید از خود بپرسید، داده های سایت دیگران چه فایده ای دارد؟ شما باید بدانید که بررسی سایت رقبا یکی از مراحل سئو سازی سایت شما است و شما بدون اطلاع از عملکرد دیگران نمی توانید کار خود به نحو احسن انجام دهید.

شما می توانید با استفاده از ابزار SpyFu کلمات کلیدی جدید را برای تعیین رتبه خود در لیست نتایج جستجوی گوگل ببینید. میزان عملکرد موفقیت آمیز خود و دیگران در کلیدواژه خاص یا مشترک سایت خود را بررسی کنید و بیشترین اطلاعات را درباره پروفایل لینک بیلدینگ آن ها به دست آورید.

Ahrefs ابزاری قوی برای بررسی و مانیتور بک لینک ها

Ahrefs سایتی بسیاری کاربردی است که به شما معنای ابزار قدرتمند را نشان می دهد. احتمالاٌ شما انتظار ندارید، یک چنین ابزاری کاملاً رایگان مورد استفاده کاربران قرار گیرد. ولی شما با ورود به این سایت، می توانید برخی از اطلاعات را به صورت رایگان درباره سایت خودتان یا دیگر رقبا به دست آورید. این اطلاعات شامل مقدار امتیاز دامنه، تعداد بک لینک های دامنه، میانگین لینک های فالو و نوفالو می شود.

Dasheroo ابزاری متفاوت برای بررسی داده ها

از ویژگی های کاربردی و تأثیر گذار این ابزار همین کافیست که می توان به تمامی شبکه های اجتماعی پر کاربرد متصل شود. ابزارهایی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل آنالیتیکس، اینستاگرام، هاب اسپات و Shopify قابلیت اتصال به این ابزار را دارند.

نتیجه گیری

آنچه که در این مقاله مطالعه کردید، مطالبی درباره ابزارهای سئو و کاربردهای آن ها بود. ما سعی کردیم مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت را به شما معرفی کنیم تا باید یادگیری و کسب اطلاعات کامل در مورد هر کدام از آن ها بتوانید سئوسازی سایت خود را به بهترین شکل انجام دهید. دیگر ابزارهای رایگان سئو عبارت اند ابزار کیورد پلنر (keywordPlanner)، ابزار GTMETRIX، ابزار Google Moblie Friendly Test، ابزار Xml-Sitemaps، ابزار KeywordTool، ابزار Moz Bar، Screaming Frog، Brocken Link Checker، ابزار Google Light House

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ادامه مقاله در سایت منبع

بهینه سازی کلمات کلیدی

دنیای بهینه سازی موتور جستجو ( سئو ) به نظر می رسد که روز به روز پیچیده تر می شود. این اتفاق بدون شک

در پاسخ مستقیم به پیچیدگی روزافزون الگوریتم های موتور جستجو است. یکی از عناصر اصلی استراتژی سئو ، برای

نشان دادن صفحات وب به عنوان برترین نتایج جستجو، استفاده موثر از کلمات کلیدی در محتوای شما است.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد یک استراتژی جامع سئو است. یافتن کلمات کلیدی مناسب و قرار

دادن مناسب آن ها در کل محتوای شما می تواند در بهبود سئو سایت شما کمک زیادی کند.

چرا کلمه کلیدی در سئو سایت مهم هست؟

وقتی افراد در اینترنت چیزی را جستجو می کنند، کلمات را در نوار جستجوی مرورگر تایپ می کنند و نتایج برتر مرتبط با

چیزی که جست و جو کردند، ظاهر می شوند. اینکه موتور جستجو چگونه نتایج را درجه بندی می کند بستگی به همسو

بودن کلمات کلیدی در آن مقالات با آنچه کاربر تایپ کرده و مجموعه گسترده ای از عوامل دیگر دارد.

موتورهای جستجو، صفحات وب را برای کلمات و عبارات رایج مرتبط با جستجوی کاربر، جستجو می کنند. به عنوان یک

قاعده کلی ، اگر کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود داشته باشید، به احتمال زیاد سایت شما برای افرادی که به دنبال

محتوایی مانند محتوای سایت شما هستند، در میان نتایج برتر موتور جستجو ظاهر می شود. از این رو ، استفاده از

کلمات کلیدی مناسب برای سئو حیاتی است.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی همچنین می تواند مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهد.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما افرادی هستند که بهترین کفش های ورزشی را برای دویدن در ماراتن جستجو می کنند،

کلمه کلیدی “دویدن ماراتن” بهترین انتخاب به عنوام کلمه کلیدی نخواهد بود زیرا صفحات برتر آن جستجو مربوط به آموزش یک

ماراتن است. این به این معنی است که وقتی افراد این اصطلاح را جستجو می کنند، بیشتر علاقه مند به آموزش هستند.

در عوض، برای رسیدن به مخاطبان خود می توانید از عبارت کلیدی دیگری مانند “کفش های ماراتن” استفاده کنید.

اطمینان از همخوانی کلمات کلیدی با محتوای شما و هدف جستجوگر، احتمال ماندن کاربرانی که صفحه شما را در جستجوی

ارگانیک پیدا می کنند، بیشتر می شود. این یک استراتژی بازاریابی محتوای موثرتر است که تمایل به افزایش نرخ تبدیل و

نرخ کلیکCTR) ) دارد.

بهینه سازی کلمات کلیدی چیست؟

هدف از بهینه سازی کلمه کلیدی اطمینان از این است که کلمات کلیدی انتخاب شده برای هدایت بازدید مناسب به سایت

شما و قرار دادن سایت شما در رتبه های برتر که بازدید مناسب بتواند به راحتی آن سایت را پیدا کند.

کلمات کلیدی باید برای الگوریتم های موتور جستجو توضیح دهند که محتوای شما چیست و کدام یک از سوالات جستجو باید

نتیجه اصلی آن باشد.

بهینه سازی کلمات کلیدی همچنین ممکن است برای برخی از محتواها یک روند مداوم باشد. همانطور که استفاده از اصطلاحات

جستجو تکامل می یابد و سایر مقالات و مطالب در سایت آپدیت می شوند، ترکیبی از کلمات کلیدی که پیش از این وضعیت

جستجوی شما را بهینه می کنند، می توانند بر این اساس تغییر کنند. شاید لازم باشد تا از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به

قبل استفاده کنید.

چگونه کلمه کلیدی را برای سئو بهینه می کنید؟

بهینه سازی برای کلمات کلیدی می تواند چالش برانگیز باشد. اگر در سئو سایت تازه وارد هستید، روند کار ممکن است

کمی مبهم باشد.

فرآیند یافتن کلمات کلیدی مناسب مهم است تا محتوای شما در پاسخ به جستجوهای مناسب کاربر نشان داده شود.

اما از کجا می دانید کدام کلمات کلیدی این کار را به خوبی می توانند انجام دهند؟

نحوه برخورد وبلاگ نویسان و نویسندگان محتوا می تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است استفاده از ابزارهای رایگان

مانند Google آنالیتیکس و Google ادوردز را انتخاب کنند.

ابزارهای سئو می توانند با نشان دادن معیارهای مرتبط با کلمات کلیدی مختلف و کلمات کلیدی مرتبط به شما کمک کنند،

و همچنین به شما امکان می دهند انتخاب های خود را به طور موثرتری محدود کرده و عبارت کلیدی هدف مناسب را برای

هر قسمت از محتوای جدید پیدا کنید.

۶ نکته بهینه سازی کلمه کلیدی

بهینه سازی مناسب کلمات کلیدی می تواند شانس گرفتن محتوای شما در میان نتایج برتر جستجو و در نتیجه کسب

درآمد بیشتر، راهنمایی و مشتری را بهبود بخشد. برای کمک به شما در برنامه ریزی کلمات کلیدی خود ، در ادامه به لیستی

از شش نکته بهینه سازی کلمات کلیدی برای استراتژی محتوای شما اشاره شده است :

۱٫سئو فعلی صفحه خود را کنترل کنید

ابتدا باید با انجام یک بررسی از استراتژی فعلی سئو خود، در جایگاه خود قرار بگیرید. موارد زیر مواردی است که باید در این

بررسی مورد توجه قرار دهید:

  • برچسب های عنوان (Title tags) : این تگ ها به گوگل می گویند که صفحات شما درباره چه چیزی است. اطمینان حاصل کنید که منحصر به فرد و دارای طول مناسب هستند (۵۰ تا ۶۵ نویسه).
  • توضیحات متا (Meta descriptions) : اینها توضیحات کوتاهی (۱۰۰ تا ۱۵۵ نویسه) هستند که در زیر صفحه وب شما در نتایج جستجو نشان داده می شوند. توضیحات متا باید مختصر باشد و تصویر واضحی از محتوای صفحه شما ترسیم کند.
  • برچسب های هدر (Header tags) : اطمینان حاصل کنید که صفحه شما دارای فرمت عنوان و زیرعنوان (H1 ، H2 و غیره) به صورت صحیح قالب بندی شده در HTML را دارد. موتورهای جستجو هنگام تعیین اینکه سایت شما چیست ، به کلماتی که در برچسب های هدر نشان داده می شوند اهمیت ویژه ای می دهند.
  • ساختارURL (URL structure) : در حالت ایده آل ، URL هر صفحه در سایت شما باید کوتاه و ساده باشد و حاوی کلمه کلیدی مرتبط باشد (مانند آنهایی که در عنوان محتوا وجود دارد).

و

  • تصاویر : هر دو نام فایل تصویر و متن alt برای تصویر عواملی هستند که توسط الگوریتم های جستجو هنگام تعیین نحوه رتبه بندی و طبقه بندی محتوای شما در نظر گرفته می شوند. نه تنها این بلکه این موارد قابلیت دسترسی سایت شما را افزایش می دهند. اطمینان حاصل کنید که نام فایل تصویر و متن alt با مطالب مرتبط بوده و مطابقت دارند.
  • خود محتوا : آیا جذاب و مرتبط است؟ ، آیا حداقل ۳۰۰ کلمه طول دارد؟ محتوای با کیفیت معمولاً از محتوای ضعیف که کاربر را برای مدت طولانی در صفحه نگه نمی دارد، رتبه بندی بهتری دارد.
  • لینک ها را بررسی کنید : اگر لینک هایی به مطالب دیگر دارید، مطمئن شوید که آن لینک ها همچنان کار می کنند. به طور کلی بهتر است از لینک دادن به محتوای رقبا خودداری کنید و اغلب ایده خوبی است که چند پیوند داخلی با کیفیت بالا به متن مرتبط و توصیفی متصل شود.
  • رسانه های اجتماعی : اگر بازاریابی قسمت مهمی از وب سایت شما است، مطمئن شوید که نمایه های شبکه های اجتماعی و دکمه های اشتراک به صفحات شما مرتبط هستند.

پس از اینکه صفحات و استراتژی های فعلی خود را کنترل و تنظیم کردید، می توانید کلمات کلیدی را به طور خاص در متن استفاده کنید.

  1. برای سایت خود کلمات کلیدی پیدا کنید

یا با استفاده از عبارات جستجوی مختلف در مرورگرهای مختلف و یا با کمک یک ابزار سئو، می توانید در مورد کلمات کلیدی

احتمالی مورد نظر خود برای سایت تحقیق کنید.

ممکن است با طوفان فکری و لیستی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با محتوا شروع کنید و سپس هر کلمه کلیدی را به

طور سیستماتیک وارد یک جستجو یا ابزار کنید.

تجزیه و تحلیل مربوط به هر کلمه را در لیست خود پیگیری کنید. کدام یک بیشترین جستجو را دارند؟ کدام یک بهترین نرخ تبدیل

را دارند؟ ابزارهای سئو همچنین می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی مرتبط دیگری پیدا کنید.

  1. کلمات کلیدی خود را ترسیم کنید

نگاشت کلید واژه، استراتژی است که در سراسر وب سایت رخ می دهد. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای

وب سایت را پیدا کردید، می توانید انتخاب کنید که هر کلمه کلیدی را در کدام صفحه وب سایت قرار دهید.

ایده پشت نقشه برداری کلمات کلیدی این است که از بارگذاری کل کلمات کلیدی در صفحه اول یا استفاده از مجموعه های

مشابه عبارت کلیدی برای هر صفحه جلوگیری می کند.

شما باید تصمیم بگیرید که هر کلمه کلیدی را بسته به محتوای هر صفحه در سایت، در کجا استفاده کنید. مشخص کنید که

چه چیزی هر صفحه را از هر صفحه دیگر متمایز می کند و کلمات کلیدی را برای همسویی با این موضوع مرتب کنید.

این ممکن است به تجزیه و تحلیل اصطلاحات مرتبط برای هر کلمه کلیدی کمک کند یا هر یک را در جستجوی گوگل وارد کنید

تا ببینید چه صفحاتی نشان داده می شوند، زیرا برای یک کلمه کلیدی خاص، می خواهید از آن در صفحه ای با محتوای مشابه

نتایج برتر جستجو استفاده کنید.

  1. کلمات کلیدی را به سایت خود اضافه کنید

هنگامی که کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید و مشخص کرد که آن ها باید در کدام صفحات قرار بگیرند، وقت آن است که آن ها

را به محتوای موجود اضافه کنید یا محتوای آن ها را اصلاح کنید تا شامل آن کلمات کلیدی شود.

برای برخی از کلمات کلیدی، این کار ساده است.

به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد کفش های دویدن ماراتن دارید و می خواهید عبارت کلیدی “بهترین کفش های دویدن از

راه دور” را در آن بگنجانید، ممکن است به سادگی با تغییر ساب هدر H2 از “کدام کفش ها بهترین هستند؟” به “بهترین

کفشهای دویدن از راه دور” این کار انجام شود.

  1. از پر کردن کلمات کلیدی در متن محتوا خودداری کنید

مهم است که از انجام پر کردن کلمه کلیدی در متن محتوا خودداری کنید. اگرچه درست است که کلمات کلیدی بیشتر معمولاً

منجر به رتبه بندی بالاتر در جستجو می شوند، اما اگر از این کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شود و محتوا ضعیف باشد،

نتیجه عکس خواهد بود.

گوگل و سایر موتورهای جستجو آموخته اند که به دنبال محتواهایی باشند که در آن ها از روش پر کردن کلمات کلیدی استفاده

شده است و صفحات پر شده را به دلیل کمبود محتوا و یا ضعیف بودن، به آن ها رتبه بالایی در نتایج نمی دهند. الگوریتم های

جستجو همیشه در حال پیشرفت هستند تا محتوای مرتبط و ارزشمند را به جستجوگر بازگردانند. به همین ترتیب، کیفیت محتوا

همیشه باید چاشنی کلمات کلیدی باشد.

  1. مخاطب هدف خود را فراموش نکنید

همانطور که گفته شد، مخاطبان هدف شما در فرایند سئو مهم هستند. تصور کنید که تمام تلاش خود را برای بهینه سازی یک

صفحه انجام داده اید تا به عنوان یکی از برترین نتایج جستجو نمایش داده شود، پس از آن باید فقط کشف کنید افرادی که عبارات

موجود در محتوای شما را جستجو می کنند به دنبال چه چیز دیگری هستند. اگر مخاطب هدف خود را از دست بدهید، دو اتفاق می افتد :

  • اول ، بسیاری از افرادی که مخاطب شما نیستند ممکن است به صفحه شما راه پیدا کنند، و سپس ببینند که آن چیزی
  • که آن ها به دنبال آن بوده ان در سایت موجود نبوده و سریعاً از سایت شما خارج می شوند، که احتمالاً از سایت شما
  • به عنوان منبع در آینده استفاده نخواهند کرد.
  • دوم ، مخاطبان شما ممکن است هرگز سایت شما را در یک نتیجه جستجو مشاهده نکنند.

حذف کلمه کلیدی که مخاطبان اشتباه را به سمت سایت شما سوق داده و حذف اصطلاحات جستجوی مورد نظر مخاطبان

شما، بسیار مهم است.

ادامه خواندن در سایت منبع