راهکارها و ترفندها برای چرا و چگونه؟

دیجیتال مارکتینگ میدان نبرد جدیدی است که برندها و کسب و کارها برای دیده شدن و افزایش فروش در آن با هم رقابت می کنند. گذشت آن زمان که تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و روی بیلبوردها در سطح شهر، موثرترین نوع تبلیغات بودند. حالا دیگر تبلیغات آنلاین و به صورت خاص روی کار آمده اند؛ انتخاب کمپین تبلیغات در گوگل به راحتی!

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

گوگل ادوردز با پلتفورم های جست و جو، نمایش و فروشگاه خود بیشترین امکانات هدف گزاری را برای افزایش پتانسیل تبلیغات در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ، چرا گوگل ادوردز؟

چرا گوگل ادوردز؟

اما اگر به تبلیغ در گوگل ادوردز بی محلی کرده اید قطعاً یکی از فرصت های طلایی برای افزایش میزان آگاهی از برند و کسب و کارتان را نادیده گرفته اید. اما مشکلی که اکثر صاحبان کسب و کارها با تبلیغ در گوگل دارند این است که رقابت در این پلتفورم بسیار بالاست. پس برای پیروزی در این رقابت باید با چشمانی باز تبلیغ کنید.

تبلیغ در گوگل ـ گوگل ادوردز چیست؟

Google Ads یا گوگل ادوردز سرویسی آنلاین است که به شما اجازه می دهد تبلیغات خود را در موتور جست و جوی گوگل یا پلتفورم های نمایشی وابسته به آن نشان دهید.

تبلیغ در گوگل: چند نوع کمپین تبلیغات در گوگل وجود دارد؟

راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل : انتخاب نوع کمپین تبلیغاتی در گوگل باید بر اساس هدف شما از تبلیغات صورت بگیرد. مثلاً اگر میخواهید تبلیغات در گوگل ادوردز را با هدف افزایش میزان ترافیک وارد شده به وبسایتتان شروع کنید بهتر است از شبکه جست و جو استفاده کنید.

همین طور که دارید کمپین های خود را راه اندازی میکنید، باید هدف و نوع کمپین را مشخص کنید.

  • اهداف کمپین های تبلیغات در گوگل شامل این موارد می شوند:
  • فروش
  • سرنخ
  • ترافیک وبسایت
  • افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

  • توجه به محصول و برند
  • افزایش آگاهی از برند و دسترسی بیشتر
  • تبلیغ برنامه

نوع کمپین تبلیغات در گوگل مشخص می کند که تبلیغ شما کجا نمایش داده خواهد شد و تبلیغ شما را هدف گذاری خواهد کرد.

انواع کمپین های تبلیغات در گوگل عبارت اند از

  • کمپین شبکه جست و جو Search Network campaign
  • کمپین شبکه نمایش Display Network campaign
  • کمپین فروشگاهی Shopping campaign
  • کمپین ویدیو Video campaign
  • کمپین اپلییشین App campaign

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه جست و جو

هر زمان که کاربری در گوگل یا سایر سایت های متعلق به گوگل، عبارتی مرتبط با کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل شما جست و جو کند تبلیغ شما برای او نمایش داده خواهد شد. تبلیغات بر اساس جست و جو search ads، شبیه به نتایج جست و جوی گوگل عمل می کند و در بالای نتایج ارگانیک تبلیغ شما را نمایش می دهد.

این نوع از تبلیغات روشی عالی برای افزایش بازخورد در کوتاهترین زمان ممکن است و برعکس سئو که تا شش ماه بعد از شروع فعالیت نشانه های بازگشت سرمایه را نشان می دهد این روش تبلیغ جزء تبلیغات زودبازده به حساب می آید.

این مسئله اصلاً به این معنی نیست که سئو بد است. سئو هنوز یکی از بخش های حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. گوگل ادوردز فقط سریع تر عمل میکند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه نمایش

در این نوع کمپین، تبلیغ کسب و کار شما در شبکه ی گسترده ی سایت های اینترنتی نمایش داده خواهد شد. تبلیغات نمایشی Display ads تبلیغات تصویری ای هستند که توجه کاربران را به صفحات فرود یا وب سایت (جاییکه ممکن است کاربران در آن به خریداران محصول و خدمات شما تبدیل شوند) می کشانند. این نوع از تبلیغات در گوگل و سایر شبکه های نمایشی در اختیار او نمایش داده می شوند.

شبکه ی نمایشی گوگل متشکل از میلیون های وب سایتی است که پذیرفته اند تبلیغات گوگل ادوردز در صفحاتشان بر اساس جست و جو ها و خرید های انجام داده شده توسط مخاطبان آن وب سایت نمایش دهند. این وب سایت ها در عوض، بابت هر کلیک پول دریافت می کنند.

تبلیغ در گوگل: کمپین فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی گوگل به تازگی معروف شده اند. این تبلیغات زمانی نمایش دارند که کاربران به دنبال محصولات مشخصی هستند. تبلیغ فروشگاهیی گوگل شامل عکسی از محصول به همراه نام ، قیمت و تخفیف ها یا پیشنهاد های ویژه ای است که شرکت ارائه دهنده آن محصول به تازگی معرفی کرده اند.

تخفیف-فرصت خرید

تبلیغ در گوگل: کمپین ویدیو

کمپین های ویدیو به شما این امکان را می دهند که تبلیغات ویدیویی خود را به صورت جداگانه یا به همراه ویدیوهای نمایش داده شده در تبلیغات یوتیوب یا در سرتاسر شبکه نمایش گوگل نمایش داشته باشد.

تبلیغ در گوگل: کمپین اپلیکیشن

به عنوان یک طراح اپلیکیشن دوست دارید اپلیکیشن خود را جلوی چشم کاربران بیشتری که امکان پرداخت و خرید اپلیکیشن شما را دارند بیاورید. بر خلاف سایر کمپین های تبلیغات در گوگل شما تبلیغات مجزایی برای اپلیکیشن خود طراحی نمیکنید. بلکه گوگل خودش با توجه به اطلاعات آورده شده در فهرست اپلیکیشن های فروشگاه اپلیکیشن مورد نظر شما تبلیغات متعددی را در فرمت ها و شبکه های مختلف به نمایش میگذارد.

همه ی آنچه شما باید انجام دهید این است که متنی تهیه کنید و بودجه ی اولیه تبلیغ را مشخص کنید و به گوگل اجازه دهید که زبان ها و مکان های مناسب برای نشان دادن تبلیغتان را مشخص کند. گوگل فرمت های مختلف تبلیغ را امتحان می کند و بهترین و پربازده ترینشان را بیشتر نشان میدهد.

ادامه مطلب

برای اینکه آمار مرتبط با سایت خود را بررسی کنیم ابزار متعددی وجود که به ما در تحلیل داده های آماری کمک می کند. یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس است که یک ابزار معروف و کاربردی در تحلیل معیارهای مربوط به سئو می باشد. در این مقاله با چگونگی نصب آنالیتیکس بر روی وب سایتمان آشنا می شویم.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان گوگل است که از آن می توانید برای دسترسی به آمار موجود در سایت خود و تجزیه و تحلیل این آمار استفاده کنید.

در ادامه به تعدادی از امکانات این ابزار اشاره خواهیم کرد.

• اولین امکانی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد، آمار روزانه بازدید از وب سایت است.

• دیگر اینکه کاربر چه بازه زمانی را در سایت شما حضور داشته است یعنی همان مدت حضور کاربر در سایت شما.

• سوم اینکه نرخ پرش یا Bounce Rate صفحات سایت شما چه میزان است؟ منظور از نرخ پرش این است که کاربر به محض ورود به صفحه از آن خارج شود و هیچ اقدام دیگری انجام ندهد. نرخ پرش معیاری برای سنجش جذابیت صفحات سایت است و هرچه کم تر باشد به این معناست که سایت ما برای کاربر جذاب بوده است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارهای وایده های نوآورانه برایسئو سایت داروخانه

• چهارم آنکه ورودی سایت شما از کدام روش است؟ آیا کاربران مستقیما نام سایت شما را در گوگل جستجو می کنند یا از طریق کلمات کلیدی به سایت شما رسیده اند یا اینکه از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داده شده اند.

• فهمیدن اینکه مخاطبان اصلی سایت و محصول شما چه کسانی هستند و علایق آن ها چیست؟

• از کدام شهر یا کشور از سایت شما بازدید شده است؟

• اندازه گیری درآمد حاصل از فروش محصولات

• و ….

مواردی که گفته شد تنها تعدادی از ساده ترین امکانات گوگل آنالیتیکس است و این ابزار قادر است تحلیل های دقیق تر و آمار هدفمند بهتری را در اختیار ما قرار دهد.برای آگاه شدن از چگونگی نصب آنالیتیکس بر روی وب سایت در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

قدم اول: ایجاد حساب در گوگل

قبل از نصب آنالیتیکس بر روی وب سایت باید یک حساب گوگل ایجاد کنید. اگر که حساب گوگل دارید می توانید از طریق همان حساب وارد شوید.

بعد از ایجاد حساب، باید به سایت بروید

بعد از ورود به سایت با این صفحه مواجه خواهید شد.

در این مرحله اگر به حساب گوگل خود متصل نشده باشید، باید ابتدا به حساب خود متصل شوید. بعد از اینکه حساب گوگل تان متصل شد، به صفحه زیر هدایت می شوید و با کلیک بر روی گزینه ای که با فلش قرمز رنگ نشان داده شده است، به مرحله بعد خواهید رفت.

مرحله بعد انتخاب نام حساب خود، در گوگل آنالیتیکس است. یک نام برای اکانت خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام برای اکانت خود، همه گزینه ها تیک آبی زده و سپس گزینه next را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، اطلاعات مربوط به Property را وارد کنید. چهار نوع مقیاس مورد نیاز برای آنالیز وب سایت خود را وارد نمایید. سپس اطلاعات مربوط به کشور مورد نظر و اختلاف زمان را تکمیل نمایید.

با ظاهر شدن پنجره زیر اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را وارد نمایید، اطلاعات مربوط به کارمندان

و مشتریانتان. در آخر هم با زدن دکمه Create به مرحله بعد بروید.

سپس پنجره زیر برای شما ظاهر می شودکه از شما درخواست می کند که قوانین استفاده از سرویس را بخوانید و قبول کنید.

نکته ای که باید در این قسمت مورد توجه قرار دهید، گزینه ای است که مربوط انتخاب کشور است. ایران تحریم است و درمیان گزینه ها موجود نیست. بنابراین این گزینه را بدون تغییر باقی بگذارید.

بعد از قبول قوانین گوگل آنالیتیکس، صفحه زیر نشان داده می شود از شما سوال می کند خدمات این سرویس را برای وب سایت می خواهید یا برای اپلیکیشن اندروید یا اپلیکیشن آی او اس.

بعد از کلیک روی Create stream صفحه زیر برای شما ظاهر می شود.

نکته مهم در این صفحه این است که کد نوشته شده در MEASUREMENT ID را نزد خود نگه دارید؛ برای مشاهده کدهای جاوا اسکریپت به بخش Add new on-page tag و Global site tag (gtag.js) مراجعه کنید.

با انجام این مراحل حساب گوگل آنالیتیکس شما آماده است و نصب analyticsبه درستی انجام شده است و تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن کد ردیابی به وب سایتتان است.

قدم دوم:متصل کردن گوگل آنالیتیکس به وب سایت

۱٫ از طریق پوسته ویرایشگر

بعد از نصب آنالیتیکس، باید کد ردیابی ایجاد شده توسط سرویس گوگل آنالیتیکس را به قالب وردپرس سایت خود اضافه نمایید، برای این منظور، به پنل مدیریتی وب سایت خود مراجعه کرده و از منوی نمایش گزینه ویرایشگر پوسته را انتخاب کنید.

با قرار دادن کد داخل تگ، اتصال شما انجام شده است.

۲٫ از طریق افزونه insert header and footer

در صورتی که تازه کار باشید یا تمایل نداشته باشید که در کدهای وب سایت خود تغییری ایجاد کنید، می توانید از افزونه هایی در وردپرس استفاده کنید که از طریق آنها می توانید کدهای مورد نظر خود را هدر و فوتر قرار دهید. برای این منظور از افزونه insert header and footer استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به ویرایش فایل های سایت کد را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

۳٫ از طریق افزونه Google آنالیتیکس Dashboard for WP by Exact Metrics

با صدور اجازه، کد زیر برای شما صادر می شود.

که باید این کد را کپی کرده و به این صفحه بازگردید و کد را در محل خواسته شده وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد به مرحله بعد می روید. در کادر Select View سایتی که می خواهید به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Lock Selection امکان مشاهده اطلاعات مربوط به سایت انتخابی شما قفل خواهد شد و اگر کاربر دیگری به افزونه شما دسترسی پیدا کند نمی تواند اطلاعات سایت شما را مشاهده کند. در نهایت با انتخاب گزینه ی Save Changes کار نصب آنالیتیکس تمام است و شما می توانید اطلاعات را مشاهده کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که در سال ۱۹۹۱ توسعه یافت و در دهه گذشته محبوبیت آن افزایش یافته است. توسعه دهندگان پایتون از جمله پرتقاضاترین توسعه دهندگان در دنیای فناوری امروز هستند. طراحی سایت با پایتون رویای هر کارآفرینی است. این یک زبان برنامه نویسی ساده و قابل درک است که قابلیت های قدرتمند توسعه وب را ارائه داده و به شما کنترل کامل بر عملکرد و زیبایی شناسی وب سایت شما می دهد.

Entrepreneurship-کارآفرینی

آیا می توانید با استفاده از پایتون یک وب سایت بسازید؟

پاسخ مثبت است. اگرچه پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است، اما به طور طبیعی به برنامه نویسی وب نیز گسترش می یابد. توسعه وب پایتون با استفاده از «فریم ورک ها» امکان پذیر می شود، که بسته های از پیش ساخته شده کد پایتون هستند که به عنوان پایه یا ساختار برای وب سایت شما عمل می کنند.فریم ورک ها مجموعه ای از کدهای از پیش ساخته شده اند که برای انجام وظایف خاص ساخته شده اند. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک وب سایت، چارچوب هایی وجود دارد که ساختار سایت شما را ارائه می دهد، عملکردهای رایج را انجام می دهد و موارد دیگر. به بیان ساده، می توانید از یک چارچوب برای کاهش چشمگیر مقدار کل کدنویسی واقعی که باید انجام دهید استفاده کنید، که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته ها و ترفندهای طلایی در موردبیزینس پلن استارتاپ

آیا می دانستید اینستاگرام با پایتون توسعه یافته است؟ این باید نشانه ای قوی از آنچه که با استفاده از پایتون و کمی گریس آرنج ممکن است به شما بدهد. پایتون واقعاً یک زبان برنامه نویسی جدید نیست. تقریباً ۳۰ ساله است! اما در چند سال گذشته، پایتون در تعدادی از زمینه ها مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

اینستاگرام

از برنامه نویسی همه منظوره و برنامه های کاربردی یادگیری ماشین گرفته تا علم داده و تجزیه و تحلیل تجاری، پایتون به هر زمینه ای که نیاز به برنامه نویسی دارد نفوذ کرده است.

طبیعتاً توسعه وب خارج از دامنه پایتون نیست. چارچوب های پایتون، توسعه دهندگان وب را برای ساختن وب سایت ها و برنامه های تحت وب بسیار پیچیده مجهز کرده است.

اما چه چیزی پایتون را برای توسعه وب بسیار جذاب می کند؟ در زیر برخی از دلایل ایده آل بودن ایجاد یک وب سایت با استفاده از پایتون آورده شده است.

ایده

  • یادگیری نسبتا ساده تر است.

    ایجاد یک وب سایت با پایتون بسیار ساده تر است زیرا یادگیری زبان در مقایسه با سایر زبان های وب سایت محبوب (به عنوان مثال جاوا) آسان است.

  • از نحو نسبتاً ساده تری استفاده می کند، ابهام معنایی زیادی ندارد و از نمادهای رایج برای برنامه نویسی استفاده می کند.

به عنوان مثال، نسخه زیر نسخه Python از برنامه معروف Hello World است که همه کدنویس ها سفر خود را با آن آغاز می کنند.

  • زبان برنامه نویسی پایتون یک گزینه همه منظوره است، به این معنی که می توان از آن برای ایجاد تقریباً هر نوع برنامه کامپیوتری از جمله وب سایت ها استفاده کرد. یادگیری آن به طرز شگفت آوری آسان است، اما هنوز برای برخی از پیشرفته ترین برنامه های کاربردی موجود به اندازه کافی قدرتمند است، و آن را به یک زبان برنامه نویسی تبدیل می کند که به نفع هر توسعه دهنده ای است.

نمونه هایی از سایت های ایجاد شده با استفاده از پایتون

در اینجا چند نمونه از وب سایت هایی که با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون ایجاد شده اند را مشاهده می کنید. اینها تطبیق پذیری زبان برنامه نویسی را نشان می دهند:

  • گوگل: محبوب ترین موتور جستجوی جهان از پایتون استفاده می کند.
  • اینستاگرام: از پایتون برای ایجاد بک اند اینستاگرام استفاده شد.
  • اسپاتیفای: پایتون یکی از دلایلی است که اسپاتیفای می تواند فایل های صوتی را تقریباً بدون تاخیر ارائه دهد.
  • نتفلیکس: بیشتر وب سایت نتفلیکس و خدمات کلی به زبان پایتون کدگذاری شده است.
  • اوبر: اوبر صنعت اشتراک سواری را متحول کرد و خدمات آن با پایتون ساخته شده است.

    البته، میلیون ها وب سایت دیگر برای برخی یا تمام برنامه نویسی های خود از پایتون استفاده می کنند که این تعداد روزانه در حال افزایش است.

چگونه با پایتون یک وب سایت بسازیم؟

مهم نیست از چه زبانی استفاده می کنید، ساختن یک وب سایت از ابتدا به زمان و تلاش نیاز دارد. پایتون خیلی چیزها را در مورد ساخت وب سایت سریعتر و آسان تر می کند، اما هنوز باید مطمئن شوید که همه چیز را در جای خود دارید و تمام مراحل ضروری را انجام می دهید. موارد زیر تنها برخی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید تا یک وب سایت کدگذاری شده در پایتون را با موفقیت راه اندازی کنید.

  • میزبانی وب پایتون را راه اندازی کنید.

    مانند هر وب سایت دیگری، باید هاست خوبی داشته باشید. تقریباً تمام شرکت های میزبانی وب امروزه از صفحات در حال اجرا که با استفاده از پایتون ساخته شده اند پشتیبانی می کنند. با این حال، برخی از آنها بهتر از سایرین هستند یا در میزبانی این نوع سایت ها تخصص دارند.

وقت گذاشتن برای یافتن شرکت میزبان مناسب برای وب سایت پایتون به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در این مسیر با مشکل مواجه نمی شوید. در حالی که اکثر شرکت های میزبان می توانند سایت های مبتنی بر پایتون را اجرا کنند، آن هایی که آن را به عنوان تمرکز ندارند، ممکن است سیستم های خود را به آخرین نسخه های پایتون به روزرسانی نکنند. اگر قبل از آماده شدن ارائه دهنده هاست، از نسخه های به روز شده استفاده کنید، این می تواند باعث شود که وب سایت شما به درستی بارگیری نشود.

برای پیدا کردن بهترین وبسایت میزبان می توانید از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید:

چرا طراحی سایت یرای کسب و کار ها مهم است؟

  • چارچوب خود را انتخاب کنید.

    یکی از مهم ترین مراحل ایجاد یک وب سایت با پایتون، انتخاب فریمورک است. چندین فریمورک محبوب مختلف وجود دارد که ساخت یک وب سایت را سریعتر و آسان تر می کند. موارد زیر از جمله محبوب ترین فریمورک های پایتون هستند که امروزه استفاده می شوند:

جنگو: جنگو یکی از شناخته شده ترین گزینه ها است زیرا از اصل «خودت را تکرار نکن» استفاده می کند و به شما امکان استفاده مجدد از کد را می دهد. همچنین چندین کتابخانه عالی دارد که آماده استفاده هستند.

Flask: Flask یک میکروفریمورک است که منبع باز نیست، که آن را برای برخی افراد عالی می کند. این فریم ورک همچنین با Google App Engine سازگار است که برای برخی افراد کلیدی است.

Web2Py: این یک چارچوب متن باز تمام پشته است که می تواند تقریباً بر روی هر پلت فرم میزبانی وب اجرا شود. همچنین دارای اقدامات امنیتی داخلی برای آسیب پذیری های رایج وب است.

AIOHTTP: AIOHTTP یک چارچوب ناهمزمان است که هم عملکرد سمت سرور و هم سمت کلاینت دارد و برای بسیاری از انواع سایت ها بسیار مفید است.

البته ده ها فریمورک دیگر برای انتخاب وجود دارد. پیدا کردن موردی که برای شما مناسب است بر اساس نیازهایتان ممکن است کمی طول بکشد، اما ارزش تلاش را دارد.

  • وب سایت خود را کدنویسی کنید.

    هنگامی که چارچوب خود را انتخاب کردید و در محل خود قرار دادید، آماده شروع کدنویسی وب سایت خود خواهید بود. اینجا جایی است که بیشتر وقت خود را صرف می کنید، اگرچه بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند از سرعت این کار شگفت زده می شوند. بخش عمده ای از مراحلی که هنگام استفاده از زبان های دیگر باید به صورت دستی کدگذاری شوند، به لطف چارچوب های پایتون ایجاد شده اند.

یک توسعه دهنده باتجربه پایتون می تواند وب سایتی نسبتاً سریع داشته باشد. با استفاده از چارچوب های مناسب، می توانید در کمتر از یک ساعت یک سایت بسیار ابتدایی داشته باشید. یک وب سایت معمولی معمولاً حدود یک روز طول می کشد، اگر محتوای واقعی سایت را وارد نکنید. به یاد داشته باشید که پس از کدنویسی اولیه سایت خود، به طور مداوم آن را به روز می کنید و بهبود می بخشید تا آن را به روز نگه دارید و به درستی کار کند.

جمع بندی

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که برای انواع مختلفی از وظایف برنامه نویسی از جمله ساخت وب سایت ایده آل است. اگر می خواهید طراحی سایت با پایتون را یاد بگیرید؛ باید درک خوبی از این زبان و همچنین درک خوبی از نحوه کار وب سایت ها داشته باشید. برای طراحی سایت خود با پایتون می توانید از خدمات تاس نیز بهره بگیرید.

محتوای کامل در سایت منبع