نکات اصلی و اساسی درباره دانش سئو | نظر متخصصین

مقدمه

بیایید روراست باشیم در دنیای امروز دیگر بیلبورد و تراکت های تبلیغاتی که در سطح شهر پخش می کنید، اهمیت زیادی ندارند، امروزه برخی شرکت ها فقط با ترافیکی که از موتور جستجوی گوگل بدست می آورند میلیون ها تومان درآمد دارند! و اینکه دانش سئو چیست عبارت پربازدیدی در گوگل شده است. دانش سئو موضوع مهمی است که در این مقاله قرار است آن را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چرا مهم است.

دانش سئو چیست؟

همانطور که پیشتر به طور اجمالی بررسی شد سئو از روش های مهم بازاریابی مدرن در دنیای امروزی است. به همین خاطر است که شما باید بدانید دانش سئو چیست، و آن را در کسب و کار فعلی تان به کار ببرید.

بازاریابی

به طور کلی در جواب سوال دانشseo چیست باید گفت که یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا به زبان عامیانه تر سئو یعنی میزان علاقه موتور های جستجو به وبسایت یا شبکه های اجتماعی شما!

شبکه های اجتماعی

امروزه مردم برای تمامی مشکلات و نیاز هایشان اولین چیزی که به آن فکر می کنند موتور جستجوی گوگل است، پس باید بتوانید فکرش را بکنید که اگر گوگل سایت شما را دوست داشته باشید یا در نتایج جستجو برخی از کلمات اول باشید چه سودی حاصل کسب و کارتان می شود!!

به همین خاطر است که سئو مهم است. شما با دانستن اینکه دانش سئو چیست لطف بزرگی به خودتان و کسب و کارتان کرده اید.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله دامین را مطالعه نمایید

کاربرد های سئو

در ادامه این سوال که دانش سئو چیست، می خواهیم شما را بیشتر با این دانش فنی آشنا کنیم لذا درصدد معرفی کاربرد های سئو هستیم. تا به خوبی بتوانید به سوال دانش سئو چیست، جواب دهید.

لیست کاربرد ها یا مزایای سئو:

۱٫ سئو بازدید ارگانیک و ترافیک با کیفیت وب سایت را افزایش می دهد

بازدید ارگانیک که منجر به افزایش ترافیک وب سایت تان خواهد شد، مزیتی بزرگ از سئو است. سئو بسیار هدفمند، و بر مبنای نیاز مشتریان است. استراتژی موثر سئو به ارائه صفحات وب تان به مخاطبانی که محصولات یا خدمات تان را نیاز دارند، از طریق جستجوهای مربوطه کمک می کند.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

از آنجایی که کاربران از قبل به دنبال چیزی هستند که شما می بایست ارائه دهید، بازدید ارگانیک بدون تلاش برای جذب یا متقاعد کردن بازدیدکننده (بخوانید مشتری)، ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت تان هدایت خواهد کرد.

دانش سئو چیست و کاربرد هایش چیستند دانش بزرگی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

۲٫ سئو نرخ بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه می دهد

هنگام ارزیابی روش ها و تکنیک های ، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) اگر مهم ترین اولویت نباشد، حداقل بیشتر اوقات اولویت مهمی است. در حالی که نتایج سئو ممکن است بسیار زمان بر باشد، یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت ROI قابل توجهی را به صاحبان برند ارائه می دهد.

دنبال کنندگان وبسایت از موتور های جستجو نرخ ROI نزدیک به ۱۴٫۶% را ارائه می دهند، تقریباً ۱۲% بیشتر از بازاریابی سنتی است این نرخ – با این حال، اگر وب سایت شما در انتهای صفحه دو، سه یا چهار گوگل باشد یا اصلاً رتبه بندی نشده باشد، احتمالاً هیچ بازدید کننده ای از طریق موتور های جستجو نخواهید داشت. از طرفی دیگر، وبسایت هایی که در صفحه اول گوگل خواهند آمد ۳۳ درصد از کل ترافیک جستجو کاربران را بدست می آورند. دیده شدن در موتورهای جستجو به طور مستقیم با افزایش ترافیک وبسایتان و افزایش درآمد حاصل از آن مرتبط است و بازگشت سرمایه یا ROI را به یکی از مهم ترین مزایای سئو برای بسیاری از شرکت های صنایع مختلف تبدیل کرده است.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

در کل دانستن اینکه دانش سئو چیست و چه کاربردی دارد، می تواند شما را ثروتمند کند!!

۳٫ سئو اعتبار شما و اعتماد به کسب و کارتان را بهتر می کند

رتبه بندی در صفحه اول گوگل باعث افزایش اعتبارتان در بین مشتریان دارای پتانسیل می شود. گوگل وب سایت ها را بر اساس ده ها سیگنال از درون سایت و خارج از سایت، مانند محتوای ایجاد شده، سرعت وب سایت و توانایی کار با موبایل (سایت را می توان با موبایل به خوبی مشاهده کرد؟!) رتبه بندی می کند. در حالی که اکثر مشتریان احتمالاً این سیگنال ها برایشان مهم نیست و نظری درموردشان ندارند، کاربران انتظار دارند Google ابتدا محتوای مرتبط و ارزشمند را ارائه دهد. اکثراً به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد دارند و ۷۵ درصد از کاربران به صفحه دو نتایج گوگل نخواهند رفت.

اعتماد بر اساس قدرت موتور های جستجو و محصول یا خدماتی با کیفیت بالا ایجاد می شود که باعث ایجاد اعتبار در بین بازدیدکنندگان برای برند مربوطه می شود.

دانستن اینکه دانش سئو چیست می تواند به شما در ساخت برندی قوی نیز کمک کند.

۴٫ سئو تبلیغاتی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته است

تلاش ها برای رتبه سئو پس از ساعات کاری متوقف نخواهند شد. محتوا پس از اتمام بودجه تبلیغ، مانند تبلیغات پولی (PPC)، ناپدید نخواهند شد. رتبه بندی هایی که از طریق سئو به دست می آیند، وب سایت شما را هفت روز هفته و ۲۴ ساعته تبلیغ می کنند و از (حداقل) ۶۰۰۰۰ جستجو که در هر ثانیه در گوگل انجام می شود، استفاده مفید می برند. یک بار دیگر باید گفت، سئو منحصر به فرد است زیرا به شرکت شما اجازه می دهد تا زمانی که کاربران شما را جستجو می کنند، تبلیغ شوید – نه مثل یک بیلبورد شهری که بعد از یک ماه بعد باید آن را جمع کنید!!

۵٫ سئو کل قیف فروش را هدف قرار می دهد

بازاریابی محتوا که بوسیله سئو هدایت می شود، شامل انواع مختلفی از محتوا است که هر مرحله از قیف فروش را هدف قرار می دهد. در حالی که یک پست وبلاگ که به ابتدای قیف فروش (آگاه سازی) یا میانه آن مربوط است (ایجاد علاقه) در ابتدا مشتری آور نیست، اما محتوایی مانند این وفاداری و آگاهی سازی از برند را ایجاد می کنند – ویژگی هایی که منجر به مشتری آوری می شود.

این موارد فقط بخش کوچکی از مزایای سئو هستند، و موارد بسیار بیشتری وجود دارند تا به اهمیت یادگیری سئو اینکه دانش سئو چیست، پی ببرید. در حوصله این مقاله نیست که بیش از این به توضیح این موارد بپردازیم، فقط و فقط به بررسی اجمالی آنها می پردازیم.

• سئو مناسب تمامی افراد موجود در بازار هدفتان است

• سئو تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

• سئو موفقیت تبلیغات کلیکی شما را تضمین می کند

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

• سئو استراتژی بازاریابی بلند مدت است

• سئو در دنیای اطلاعات و جستجو ها یک باید است!

سخن پایانی

سئو از مهمترین روش های بازاریابی دیجیتال است و این روش همچنان محبوب و قوی خواهد ماند! اینکه دانش سئو چیست واقعا مهم است و ما عقیده داریم هر صاحب کسب و کاری باید از این دانش محبوب و دوست داشتنی با خبر باشد.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

ادامه مطلب

برای این که صفحات وبلاگ، صفحات اصلی و سایر محتواها در نتایج موتور جستجوی گوگل نشان داده شوند، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ایندکس شده است. گوگل ایندکس، اساساً یک پایگاه داده است.

هنگامی که افراد از موتور جستجو برای جستجوی یک محتوا استفاده می کنند، گوگل برای تهیه محتوای مربوطه به فهرست مطالب ایندکس شده مرتبط مراجعه می کند. اگر صفحه شما ایندکس نشده باشد، بنابراین در موتور جستجوی گوگل نیز وجود ندارد. این خبر بدی برای کسانی است که می خواهند از طریق جستجوی ارگانیک برای وب سایت خود مخاطب جذب کنند.

پس برای ایندکس شدن سایت باید چه کرد؟

این مقاله جزئیات بیشتری در مورد ایندکس سازی و مهم بودن آن به شما ارائه می دهد. همچنین توضیح می دهد که چگونه می توانید بررسی کنید که صفحه شما ایندکس شده است، چگونگی رفع مشکلات متداول سئو تکنیکال که منجر به بروز مشکلات ایندکس سازی می شود و همچنین چگونه گوگل را مجاب کنید تا به سرعت سایت شما را ایندکس کند، اگر قبلاً ایندکس نشده است.

گوگل ایندکس چیست؟

گوگل ایندکس به سادگی لیستی از تمام صفحات وب است که موتور جستجو از وجود آن صفحات، اطلاع دارد. اگر گوگ وب سایت شما را ایندکس نکند، سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نمی شود.

مثل این می ماند که شما کتابی بنویسید اما هیچ کتاب فروشی یا کتابخانه ای آن کتاب را تهیه نکرده باشد. بنابراین هیچ کس کتابی که نوشته اید را پیدا نخواهد کرد. حتی ممکن است که از وجود کتاب نیز اطلاع داشته باشند و اگر خواننده ای به دنبال آن کتاب می گردد، واقعاً برای یافتن آن کتاب با مشکل مواجه می شود.

چرا ایندکس سازی سایت مهم است؟

وب سایت هایی که ایندکس نشده اند در پایگاه داده گوگل نیز وجود ندارند. بنابراین موتور جستجو نمی تواند این وب سایت ها را در صفحات نتایج موتور جستجو (نتایج جستجوی گوگل) خود ارائه دهد.

برای ایندکس وب سایت ها، خزنده های وب (Googlebot) گوگل باید آن وب سایت را کرال کنند.

نمای کلی از روند موتور جستجو :

  • خزیدن یا کرال شدن : ربات های موتور جستجو، وب سایت را کرال می کنند تا بفهمند آیا این سایت ارزش ایندکس شدن دارد یا خیر. عنکبوت های وب همیشه در حال کرال در وب هستند، تا محتوای جدید را در سایت پیدا کرده و لینک ها را در صفحات وب موجود دنبال کنند.
  • ایندکس سازی : موتور جستجو، وب سایت را به پایگاه داده خود اضافه می کند.
  • رتبه بندی : موتور جستجو از نظر معیارهایی مانند مرتبط بودن و کاربر پسند بودن، وب سایت را رتبه بندی می کند.

ایندکس سازی فقط به معنای ذخیره شدن سایت در پایگاه داده های گوگل است. به این معنی نیست که در بالای صفحات نتایج موتور جستجو یا نتایج جستجوی گوگل ها نشان داده شود. ایندکس سازی توسط الگوریتم های از پیش تعیین شده کنترل می شود، که عناصری مانند تقاضای کاربر و بررسی کیفیت محتوا و سایت را تحت تأثیر قرار می دهد. با مدیریت اینکه عنکبوت های گوگل محتوای سایت شما را کشف کنند، می توانید روی ایندکس سازی تأثیر بگذارید.

چگونه می توان بررسی کرد که آیا گوگل سایتی را ایندکس کرده است؟

شکی نیست که شما می خواهید وب سایتتان ایندکس شود، اما چگونه می توانید بفهمید که سایت ایندکس شده است یا خیر؟ خوشبختانه موتور جستجو این کار را بسیار آسان کرده است تا از طریق جستجوی سایت خود، متوجه شوید که آیا سایت ایندکس شده است یا خیر.

نحوه بررسی این که سایتی ایندکس شده است یا خیر عبارت است از:

  1. به موتور جستجوی گوگل بروید.
  2. در نوار جستجوی گوگل، آدرس سایت خود و یا برای مثال “site: example.com” را تایپ کنید.
  3. هنگامی که به زیر نوار جستجو نگاه می کنید، دسته نتایج گوگل برای شما لیست می شود، که می توانید در آن لیست صفحات سایت خود را که ایندکس شده اند مشاهده کنید.
  4. اگر نتیجه ای نشان داده نشد، به این معنی است که سایت شما ایندکس نشده است.

همچنین می توانید از Google Search Console برای بررسی ایندکس شدن صفحه خود استفاده کنید. راه اندازی یک حساب گوگل سرچ کنسول رایگان است.

نحوه ی بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل سرچ کنسول عبارت است از :

۱٫وارد اکانت گوگل سرچ کنسول خود شوید.

۴٫تعداد صفحات معتبری که ایندکس شده اند را مشاهده خواهید کرد.

۵٫اگر تعداد صفحات معتبر صفر باشد، گوگل صفحه شما را ایندکس نکرده است.

همچنین می توانید از گوگل سرچ برای بررسی ایندکس شدن صفحات خاص استفاده کنید. فقط آدزس سایت خود را در URL Inspection Tool وارد کنید. اگر صفحه ایندکس شد، پیام URL is on Google برای شما نمایش داده می شود.

چه مدت طول می کشد تا گوگل سایتی را ایندکس کند؟

گوگل برای ایندکس کردن سایت از چند روز تا چند هفته زمان لازم دارد. چگونه قرار است مخاطب یا مشتری صفحه وب جدید شما را از طریق گوگل کشف کند؟ خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایندکس سازی کارآمدتر انجام دهید. در ادامه، برای تسریع روند کار ایندکس توضیحی داده شده است.

توجه: گوگل به طور موقت request indexing tool را در اکتبر ۲۰۲۰ غیرفعال کرده بود.

با این حال ، ایندکس سازی گوگل زمان بر است. همانطور که گفته شد، اگر سایت شما جدید باشد ، یک شب ایندکس نمی شود. علاوه بر این، اگر سایت شما به درستی برای جا به جایی و کرال Googlebot ها تنظیم و طراحی نشده باشد، به احتمال زیاد سایت ایندکس نمی شود.

چگونه گوگل را وادار کنیم تا سایت را سریع تر ایندکس کند؟

فایل Robots.txt خود را بهینه کنید

Robots.txt فایل هایی هستند که Googlebot آن ها را به عنوان شاخصی تشخیص می دهد که نباید یک صفحه وب را کرال کند. عنکبوت های موتور جستجو Bing و Yahoo همچنین می توانند Robots.txt را تشخیص دهند. شما می توانید از فایل های Robots.txt برای کمک به خزنده ها برای در اولویت قرار دادن صفحات مهم تر استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه تگ های سئو شما درست و مرتب هستند

تگ های سئو راه دیگری برای راهنمایی عنکبوت های موتور جستجو مانند Googlebot هستند. دو نوع اصلی تگ سئو وجود دارد که باید آن ها را بهینه کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

  • تگ هایRogue noindex :

این تگ ها به موتورهای جستجو می گویند که صفحات را ایندکس نکنند. اگر صفحات خاصی ایندکس سازی نمی شوند، ممکن است دارای برچسب های noindex باشند. برای بررسی این تگ می توانید این دو نوع را بررسی کنید :

– متا تگ : با توجه به هشدارهای مرتبط با noindex page می توانید بررسی کنید که چه صفحاتی در وب سایت شما ممکن است دارای برچسب متا noindex باشد. اگر صفحه ای به عنوان noindex علامت گذاری شده است، برچسب متای آن را حذف کنید تا به ایندکس شدن سایت خود کمک کنید.

– X-Robots-Tag : می توانید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا ببینید کدام صفحه ها در عنوان HTML خود دارای تگ X-Robots هستند. از URL Inspection Tool که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. پس از ورود به یک صفحه، به دنبال ? Indexing allowedبگردید و اگر جمله No: ‘noindex’ detected in ‘X‑Robots-Tag’ http header را پیدا کردید، باید تگ X-Robots را حذف کنید.

  • تگ های متعارف :

تگ های متعارف به کرال ها می گویند که کدام نسخه خاص از یک صفحه ترجیح داده شود. اگر یک صفحه دارای برچسب متعارف نباشد، Googlebot تشخیص می دهد که این صفحه همان صفحه ارجح و تنها نسخه آن صفحه است، و آن صفحه را ایندکس می کند. اگر یک صفحه دارای برچسب متعارف باشد، Googlebot فرض می کند که یک نسخه جایگزین برای آن صفحه وجود دارد، و بنابراین آن صفحه را ایندکس نمی کند، حتی اگر واقعا نسخه دیگری از آن صفحه وجود نداشته باشد. برای بررسی تگ های متعارف از Google’s URL Inspection Tool استفاده کنید. در این حالت، هشداری را مشاهده خواهید کرد که روی Alternate page with کنونیکال tag نوشته شده است.

برای اطمینان از لینک داخلی مناسب و بک لینک موثر، معماری سایت خود را دوباره بررسی کنید

لینک داخلی به خزنده ها کمک می کند صفحات وب شما را پیدا کنند. صفحات بدون لینک به عنوان صفحات گم شده شناخته می شوند که به ندرت ایندکس می شوند. معماری مناسب سایت، همانطور که در سایت مپ بیان شده است، لینک داخلی مناسب را تضمین می کند.

سایت مپ XML شما تمام محتوای وب سایت شما را مشخص می کند، به شما امکان می دهد صفحاتی را که لینک ندارند شناسایی کنید.

چند نکته برای بهترین روش ساخت لینک داخلی عبارت اند از :

  • لینک های داخلی nofollow را حذف کنید :

وقتی Googlebot به تگ های nofollow برخورد می کند، به گوگل نشان می دهد که نباید این گونه لینک ها را ایندکس کند. تگ های nofollow را از لینک ها حذف کنید.

  • لینک های داخلی با رده بالا اضافه کنید :

همانطور که گفته شد، عنکبوت ها با کرال کردن در وب سایت شما، مطالب جدید را کشف می کنند. لینک های داخلی روند کار را تسریع می کنند. از صفحات با رتبه های بالا به صفحات جدید لینک داده و لینک سازی داخلی را ایجاد کنید.

  • بک لینک با کیفیت بالا ایجاد کنید :

گوگل تشخیص می دهد که صفحات سایت شما مهم و قابل اعتماد هستند اگر توسط سایت های معتبر به طور مداوم به آن ها لینک داده شوند. بک لینک ها به گوگل می گویند که یک صفحه باید ایندکس شود.

اولویت بندی محتوای با کیفیت بالا

محتوای با کیفیت بالا هم برای ایندکس سازی و هم برای رتبه بندی بسیار مهم است. برای اطمینان از عملکرد بالای محتوای وب سایت خود، صفحات با کیفیت پایین را حذف کنید.

این کار به Googlebot اجازه می دهد تا با استفاده بهتر از crawl budget ، روی صفحات با ارزش وب سایت شما تمرکز کند. علاوه بر این، شما می خواهید که هر صفحه در سایت شما برای کاربران دارای ارزش باشد. بنابراین، محتوا باید منحصر به فرد باشد. محتوای تکراری می تواند یک پرچم قرمز برای گوگل آنالیتیکس باشد.

خواه یک مدیر وب سایت باشید که یک سایت شرکتی را مدیریت می کند، یا یک برنامه نویس جاوا اسکریپت یا یک وبلاگ نویس مستقل باشید، فرقی نمی کند، دانش سئو یک مهارت لازم است. سئو می تواند ترسناک به نظر برسد، اما برای فهمیدن آن نیازی نیست که در آن متخصص باشید.

ادامه مطلب در سایت منبع

آنچه می خوانید

بررسی آنلاین سئو سایت یکی از روش های ارتقاء سایت به شمار می رود؛ اگر برای کسب و کار خود اقدام به طراحی سایت کرده اید اما سایت شما بازدید کافی و رضایت بخش ندارد، راه حل رفع این مشکل، استفاده از تکنیک های موثر سئو یا همان بهینه سازی گوگل است. برای داشتن سایت قوی و شناخته شده که روزانه عده بسیاری از مخاطبان و مشتریان کسب و کارتان از آن بازدید کنند، نیاز به صرف هزینه های بالا برای استخدام نیروی سئو کار حضوری نیست؛ بلکه می توانید به سادگی از طریق دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین سئو، سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و تکنیک های نوین برایسئو و شبکه های اجتماعی

سئو چیست و سئو کار کیست؟

سئو مخفف عبارت “Search Engine Optimization” است و معادل انگلیسی آن سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع تمام این اصطلاحات یک معنی مشترک دارند و آن ارتقاء و پیشرفت سایت برای به نمایش در نتایج جستجوهای اینترنتی می باشد.

سئو اجرای فرایند پیچیده ای است که در نهایت موجب افزایش بازدید یک سایت و جذب بازدیدکنندگان واقعی بازار هدف می شود. سایت هایی که رتبه بندی بالا دارند، از نظر موتورهای جستجوگر به عنوان مرجعی معتبر برای بازدیدکنندگان شناخته می شوند.

سئو به مجموعه ای از استراتژی های هدفمند گفته می شود که توسط سئو کار برنامه ریزی و اجرا می شود. سئو کار کسی است که به اجرای تکنیک های سئو می پردازد و با الگوریتم ها و قوانین گوگل به خوبی آشنایی دارد. این شخص به بررسی و تحلیل سایت پرداخته و راهکارهای موثر برای ارتقاء رتبه بندی را اجرا می کند.

سئو یک فرایند ساده نیست و لازم است حتما به متخصص این کار سپرده شود، این فرایند نیاز به آگاهی از تغییرات مداوم الگوریتم های پیچیده گوگل و تسلط بر اجرای صحیح تکنیک های سئو دارد. بنابراین نیازمند دانش و علم تخصصی است که به طور مداوم به مسیر رشد و پیشرفت یک سایت جهت دهد. اطلاعات مهندسان سئو در این زمینه کاملا به روز است و یک سئو کار حرفه ای کاملا به معیارهای پیاده سازی موفق تسلط دارد.

سئو چگونه باعث افزایش بازدید سایت می شود؟

سئو به مجموعه ای از تکنیک های پیچیده مهندسی گویند، در واقع سئوکار علاوه بر بررسی و اصلاح ایرادات ساختاری سایت، آنالیز و تحلیل وضعیت سایت، به اجرای الگوریتم های مورد تایید گوگل برای افزایش بازدید می پردازد. این بازدیدها واقعی بوده و از طریق جذب کاربران حقیقی که مخاطبان کسب و کار شما هستند، ایجاد می شود.

سئو سایت چه کاربردی برای من دارد؟

شاید عبارت سئو را به دفعات شنیده و این سوال برای شما ایجاد شده باشد که سئو سایت چه کاربردی برای من دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، سئو نیاز اساسی هر سایت برای دیده شدن است. سایت ویترین کسب و کار شما و مهمترین ابزار برند سازی به شمار می رود.

به همین دلیل بسیاری از افراد حاضرند با کمال میل برای سئو سایت خود سرمایه گذاری کنند، زیرا دنیای مجازی یک بازار بی نهایت بزرگ است که می توان از طریق داشتن سایت قوی و سئو شده و نمایش در نتایج موتورهای جستجوگر، به این دنیای نامحدود دسترسی پیدا کرد. این به معنی جذب تعداد نامحدود مشتری برای هر کسب و کار است.

وظیفه سئو کار چیست؟

وظیفه سئو کار افزایش بازدید واقعی سایت توسط مخاطبان در رابطه با موضوعات مندرج در یک سایت است. هدف اصلی سئو کار به دست آوردن جایگاه های بالا در نتایج جستجوی طبیعی کاربران اینترنتی می باشد. علاوه براین سئو کار به افزایش ارتباط بین صفحات و تمرکز بر کلمات کلیدی اصلی، می پردازد.

در واقع سئو کار در جهت جلب رضایتمندی موتورهای جستجوگر که از طریق ربات های متعدد به بررسی دقیق هر سایت می پردازند، به اجرای الگوریتم های موجود با هدف جلب رضایت کاربران اینترنتی می پردازد. جالب است بدانید موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، به بررسی رفتار کاربرانی که در اینترنت کلمات و عبارات مختلف را جستجو می کنند، می پردازند. ربات های این موتورها، به خوبی عملکرد هر بازدید کننده که وارد یک سایت می شود را درک و تحلیل می کنند و بر این اساس امتیازدهی به یک سایت انجام می شود.

جلب رضایتمندی کاربران، هدف اصلی موتورهای جستجوگر برای به نمایش گذاشتن کامل ترین نتیجه در جستجوهای اینترنتی کاربران است. وظیفه سئو کار این است که با اجرای الگوریتم های صحیح و مورد تایید موتورهای جستجوگر، اقدامات لازم برای ارتقاء رتبه بندی سایت را انجام دهد. سئو سایت به هیچ عنوان شانسی نیست و افراد غیرحرفه ای قادر به اجرای فرایندهای پیچیده مبتنی بر دانش سئو نیستند. بنابراین لازم است حتما در انتخاب سئو کار حرفه ای دقت داشته باشید.

مزیت مشاوره تلفنی و آنلاین سئو سایت چیست؟

بسیاری از دارندگان سایت، به هر دلیل امکان استخدام نیروی حضوری یا تمام وقت به عنوان سئوکار را ندارند. مزیت مشاوره تلفنی و آنلاین سئو سایت، این است که بدون نیاز به استخدام نیروی کار حضوری، به سادگی به سئو کار ماهر و حرفه ای دسترسی خواهید داشت. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز مشکل و نیاز خود را به صورت آنلاین مطرح کنید و سوالات خود در مورد سئو سایت را به صورت تلفنی بپرسید.

علاوه براین می توانید با خیال راحت پروژه سئو سایت خود را به مشاور سئو کار دور کار بسپارید. اما مسئله ای که مطرح است، بحث اعتماد به سئوکار می باشد، اینکه آیا در عمل مهارت کافی برای اجرای بهینه سازی و ارتقاء سایت را دارد؟ بسیاری از افراد ادعای تسلط بر تکنیک های سئو در تمام زمینه ها را دارند، اما در عمل از مهارت کافی برخوردار نیستند.

به همین منظور قصد داریم یکی از سئو کارهای حرفه ای در تهران که به اجرای انواع پروژه سئو در زمینه های مختلف می پردازد معرفی کنیم:

اسماعیل سحاب سئو کار حرفه ای در تهران

سئو کاری به صورت آنلاین و تلفنی، این امکان را برای دارندگان سایت در سراسر کشور فراهم می کند که به سادگی با سئوکار خود در ارتباط باشند. یکی از بهترین سئو کارهای حرفه ای در تهران که سفارش و خدمات مشاوره سئو را به صورت حرفه ای می پذیرد. پیشنهاد می دهیم برای دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین سئو سایت خود با اسماعیل سحاب سئوکار حرفه ای در تهران به به آدرس اینترنتی https://ismaeilsahab.ir/ مراجعه نمایید.اسماعیل سحاب از بهترین سئوکاران سایت در ایران است که با سالها سابقه فعالیت موفق در دهها پروژه، سئو انواع سایت به ویژه سایت های فروشگاهی را انجام می دهد.

ادامه مطلب در سایت منبع

هزینه سئو یک سایت دغدغه برای کارفرمایان و سئو کاران است ، در این مقاله از سایت کارکوک به طور کامل در مورد اینکه قیمت گذاری سئو چگونه مشخص می شود به طور کامل صحبت می کنیم و انواع روش ها رو با هم بررسی می کنیم.

چرا باید برای سئو هزینه بپردازیم ؟

خب قبل از اینکه بریم سراغ مبحث اصلی خودمون ، میخواییم به این موضوع بپردازیم که هزینه سئو برای چه چیزی گرفته می شود و چرا ما باید برای سئو سایت هزینه بپردازیم .

در گذشته وقتی ما یک سایتی رو طراحی می کردیم ، بعد از انتشار دادن مقاله هامون ، خود به خود ما در نتایج گوگل ظاهر میشدیم ، چون رقابتی در وب فارسی وجود نداشت اما رفته رفته با ورود سایت های دیگر کم کم بازار رقابت برای رسیدن به جایگاه اول گوگل خیلی افزایش پیدا کرد .

تا جایی که بعضی ها رسیدن به خط یک در بعضی حوزه ها را محال می دانند ، چون تعداد رقیبان در آن حوزه بسیار زیاد است و آن ها هم بشدت کار و هزینه می کنند . به همین خاطر چیزی به اسم سختی کلمه به وجود آمده است .

سختی کلمه چیه ؟

سئو کردن به معنی اینه که ما در یک کلمه کلیدی خودمون رو برسونیم به نتایج بالای گوگل ، مثلا کلمه چک لیست سئو یک کلمه کلیدی است که ما روی آن کار می کنیم و آن را به صفحه اول و نتایج بالای گوگل می رسانیم .

حالا این کلمات به چند دسته :

  • آسان
  • متوسط
  • سخت

دسته بندی می شوند و بر اساس سخت بودن قیمت سئو هر کدام متفاوت تر است .منظور از هزینه در این پاراگراف یعنی هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی .

اگر کلمه کلیدی مورد نظر ما رقیب های کمتر داشته باشد و آن ها هم به صورت جدی روی سایت هاشون کار نکرده باشند ، کلمه آسان گفته می شود .

مثال : آموزش سایت در بجنورد

حال اگر کلمه کلیدی ما طوری باشد که رقیب های نسبتا خوبی را داشته باشد ، ما نیاز هست که هزینه زیاد تری هم انجام بدیم تا بتونیم خودمون رو به نتایج بالاتر گوگل برسونیم .

مثال : عایق رطوبتی نانو

حال اگر کلمه ما به صورتی باشد که هم رقیبان خیلی زیادی داشته باشد و هم در اون حوزه فعالیت رقیبان ما خیلی زیاد باشد ، نیاز هست که هم هزینه های زیاد تری رو بدهیم تا بتونیم نتایج بالای گوگل را از آن خود کنیم .

مثال : آموزش سئو

با همین توضیحات ما می تونیم متوجه بشیم که خب هر چی که یک کلمه سخت تر باشه ، قطعا میزان درآمد در اون هزینه هم بیشتر است .به همین خاطر رقیبان زیادی وجود دارد .

تعیین قیمت سئو

خب حالا که منظور ما را از سختی کلمه متوجه شدین به راحتی می توانیم روی هزینه سئو صحبت کنیم . قیمت سئو در هر سال فرق می کند ، ما در زیر انواع قیمت گذاری را معرفی می کنیم :

  • قیمت گذاری سئو به صورت ساعتی
  • قیمت گذاری سئو به صورت ماهانه
  • قیمت گذاری سئو بر اساس نتیجه

قیمت گذاری سئو به صورت ساعتی

برخی از سئو کاران به صورت ساعتی از شما هزینه سئو را دریافت می کنند . این افراد به میزان ساعتی که روی سئو سایت شما وقت می گذارند از شما مبلغی را دریافت می کنند .

این هزینه به چه چیزهایی بستگی دارد ؟

  • به میزان دانش سئو کار
  • به رزومه سئو کار
  • به سختی کلمه کلیدی شما

بر این اساس مقدار قیمت مشخص می شود که خب برخی از ساعتی ۵۰ هزار تومن تا ۴۰۰ هزار تومن هم کار می کنند .

حالا شما باید بررسی کنید که اگر روش ساعتی برای شما صرفه اقتصادی دارد با یک سئو کار به صورت ساعتی کار کنید. بازم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل متوجه شوید که کدام روش را انتخاب کنید برای شما بهتر است .

مزایای پرداخت هزینه سئو به صورت ساعتی

  • محاسبه هزینه به صورت کاملا شفاف انجام میشود
  • زمان مشخص برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت سایت
  • کنترل کردن مقدار هزینه های انجام شده

معایب پرداخت هزینه سئو به صورت ساعتی

  • نتیجه گیری طولانی میشود
  • برای کسب نتیجه دلخواه امکان دارد حداقل ۶ ماه زمان نیاز باشد
  • استفاده از پرداخت هزینه ساعتی امروزه بسیار کاربرد پایینی دارد زیرا با هزینه های زیاد بازدهی شما در طول یک مدت خاص مشخص نمیشود.
  • معمولا در این روش برای اینکه اختلافی بین کارفرما و سئو کار رخ ندهد سئو کار باید با حضور در محل مشخصی و در حضور کارفرما فعالیت خود را انجام بدهد.

بهتر است اگر می خواهید سئو سایت خود را خودتان بر عهده بگیرید یک متخصص سئو را برای مشاوره استخدام کنید و به صورت ساعتی هزینه آن را بپردازید در این صورت شما هزینه کمتری را پرداخت می کنید و به دلیل استفاده از تخصص سئو کار امکان اشتباه و خطا تا حد زیادی کاهش می یابد.

قیمت گذاری سئو به صورت ماهانه

خب روش دیگه ای که سئو کاران از کارفرمایان هزینه سئو را دریافت می کنند ، روش ماهانه است . در این مورد کارفرما موظف است که هر ماه هزینه را به سئو کار بپردازد تا سئو کارش را انجام دهد .

که باز هم با توجه به فاکتور های مربوط به سئو کار که در بالا به آن اشاره کردم ، سئو کاران هزینه هایی را به صورت ماهانه از شما دریافت می کنند . که این هزینه ها از ماهی ۳ میلیون تا ۲۰ میلیون تخمین زده می شود .

مزایای پرداخت هزینه به صورت ماهیانه

  • شما در این روش نیاز به فعالیت گسترده ندارید و با سپردن سایت خود به یک متخصص سئو و یا شرکت آن را ارتقا می دهید.
  • در این نوع روش پرداخت شما نیاز نیست کل هزینه را به صورت یک جا پرداخت کنید
  • ارائه گزارش پیشرفت ماهانه
  • ماندگاری بیشتر نتایج بدست آمده

معایب پرداخت هزینه به صورت ماهیانه

  • ممکن است گاها گزارش گیری و پیشرفت سایت به صورت دقیق مشخص نشود

قیمت گذاری سئو بر اساس نتایج

یکی دیگه از روش های تعیین قیمت سئو بر اساس نتایج هست ، به عنوان مثال کارفرما به ما میگه من میخوام کلمه خرید گوشی موبایل رو بیارم خط اول گوگل یا صفحه اول گوگل یا هم جزو سه نتایج اول گوگل .

سئو کاران در این موارد بر اساس نتیجه یک قیمتی را به کارفرما می دهند ، مثلا سئو کار میگه برای گرفتن این نتیجه حداقل ۸ ماه و حداکثر یک سال من زمان نیاز دارم و هزینه کلی پروژه شما بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومن میشه .

بازم تعرفه سئو در این مورد بسته به توان سئو کار است .که باید بازم اون فاکتور مدنظرتون باشه.

محاسبه هزینه (سئو) بر اساس عملکرد چیست

یکی از سیستم های جدید قیمت گذاری که امروزه استفاده میشود قیمت گذاری براساس عملکرد است.

در این نوع قیمت گذاری مشتری تنها زمانی هزینه ای را پرداخت میکند که به نتیجه مورد توافق رسیده باشد.

مزایای پرداخت هزینه بر اساس عملکرد

  • شما تنها اگر به نتیجه توافق شده دست یافته باشید هزینه ای را می پردازید
  • این روش ریسک سرمایه گذاری روی شرکت های سئو و بهینه سازی را کاهش داده است
  • در این روش شما دقیقا می دانید که برای چه چیزی می خواهید هزینه ای بپردازید

معایب پرداخت هزینه به صورت عملکرد

  • این روش زمانی که رقابت در کلمه کلیدی و یا کسب و کار شما زیاد باشد هیچگاه توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو مورد تایید قرار نمی گیرد .(البته نه همه شرکت ها)
  • در این روش شما تنها می توانید کلمات آسان تر و هدف های که رقابت در آن کمتر است را انتخاب کنید و شما مطمئنا پیشرفتی را در کسب و کار خود نخواهید داشت.

استعلام قیمت های خدمات سئو به چه دلیل انجام میشود

قیمت های سئو در هر شرکت ارائه دهنده خدمات متفاوت است .این نکته را به خاطر داشته باشید که بالا بودن قیمت های خدمات سئو هیچ ضمانتی برای موفقیت شما نخواهد بود و یا برعکس پایین بودن قیمت خدمات سئو نیز شما را به خواسته هایتان نخواهد رساند.

بهترین راه برای انتخاب شرکت و یا متخصص سئو این است که قیمت های چندین شرکت را مقایسه کنید و پس از دیدن رزومه کاری آن ها، بهترین انتخاب را انجام بدهید.

هزینه های سئو برای انجام چه کار های پرداخت میشود

  • بهینه سازی عنوان صفحه
  • افزایش رتبه و جایگاه
  • بهینه سازی سرور و هاست
  • بهینه سازی محتوا
  • بهینه سازی کد نویسی
  • انالیز و پیدا کردن کلمات کلیدی
  • آنالیز رقبا
  • افزایش سرعت سایت
  • آنالیز ساختار سایت
  • بهینه سازی و ساخت سایت مپ
  • بررسی و کنترل خطاهای سرچ کنسول
  • بررسی URL های سایت و تصحیح آن ها در صورت نیاز
  • و موارد زیاد دیگری

مهمترین عوامل برای دریافت هزینه در سئو خارجی سایت

هزینه های (سئو) خارجی به مجموعه فعالیت هایی که متخصص سئو در خارج از سایت برای کسب رتبه و جایگاه بهتر سایت در نتایج گوگل انجام می دهد بستگی دارد .

  • لینک سازی طبیعی خارجی
  • ریپورتاژ آگهی
  • ساخت وبلاگ
  • ساخت شبکه های اجتماعی

چند خط حرف حساب با شما کارفرمای عزیز

اگر شما صاحب یک سایت هستید و دنبال یک سئو کار می گردین که با کمترین هزینه شما را به نتایج اول گوگل برساند ، نیاز هست که چند مورد رو در این جا به شما توضیح دهم .

این توضیحات هم بیشتر شما رو در جریان سئو کردن قرار می دهد و هم اینکه در حالت کلی از هزینه های سئو با خبر باشید .

گاها کار فرمایان درک درستی از سختی کلمه ندارند ، چون رقیبان شما واقعا تمامی توان خودشون رو روی بالا آوردن سایتشون در نتایج گوگل می گذارند . وقتی شما خودتون تولید محتوا برای سایتتون ندارید و این موارد رو به سئو کار واگذار می کنید . این خودش یک هزینه جدایی هم برای مدیریت سایت در برداره .

یعنی قیمت سئو این نیست که یکی بیاد محصولات شما رو ثبت کنه ، یا برای سایت شما مقاله بذاره . معمولا سئو کاران هم زمان این کار را ندارند که بخواهند برای شما تولید محتوا کنند . اما اگر سئو کاری حاضر شد که تولید محتوای شما را هم انجام دهد ، این کار شامل هزینه اضافی می شود .

جمع بندی

با توجه به این که سئو کردن یک کاری هست که صبوری میطلبه ، فرقی نمیکنه چه کارفرما باشید و یا سئو کار نیاز هست که در این مسیر صبوری به خرج دهید .

ادامه مقاله در سایت منبع

همراه با رشد اینترنت، دنیای کسب وکار هم رشد می کند. کسب وکار امروزه با سال های قبل تفاوت های زیادی پیدا کرده است. پیدایش تجارت الکترونیک روند این تحول را سرعت بخشیده و این پیشرفت همچنان ادامه دارد. قطعاً هزاران صفحه در اینترنت وجود دارند که به سؤال «سئو چیست؟» پاسخ می دهند. همه آن ها به یک نتیجه می رسند: بالا رفتن رتبه سایت در صفحه ی سرچ گوگل! تعریف سئو ممکن است برای شما واضح باشد و با خود بگویید که : «نیازی به دریافت مشاوره از یک متخصصی سئو ندارم! خودم از پس آن برمی آیم.»

اما نکات بسیار ریز و خاصی وجود دارد. مثلاً این که شروع سئو آسان است، اما نگه داری و راهبری آن ممکن است در آینده سخت تر از تصور شما باشد. در این مقاله قصد داریم که اهمیت همکاری با یک مشاور سئو را در این فرآیند بررسی کنیم. پس به سراغ اصل مطلب می رویم و دلایل خودمان را برای همکاری با یک متخصص سئو بیان می کنیم.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای بی نظیر در موردتگ noindex | صعود به قله موفقیت

سئو از چندین پارامتر مهم تشکیل شده است که هرکدام از آن ها نقش مهمی در شکل گیری آن دارند. همه این پارامترها کم وبیش به هم مرتبط هستند. هرچقدر هم سئو را دقیق فهمیده باشید و عوامل آن را در نظر گرفته باشید، اجرای طولانی و مداوم آن می تواند سخت باشد.

استخدام یک مشاور سئو، به دو طریق برای شما سودمند خواهد بود. از یک طرف، زحمت شما را برای درک پیچیدگی های این مسیر کم می کند و به شما زمان می دهد تا به بخش های دیگر کسب وکار خود بپردازید. از طرف دیگر، خیالتان راحت است که از سئو نتایج بهتری می گیرید و تضمین می شود که سایت شما در موتورهای جست و جو رتبه بهتری کسب می کند.

۱- دانش شما در زمینه سئو به عنوان صاحب کسب و کار، احتمالا کافی نیست.

شما با خواندن چند مقاله در رابطه با سئو با الفبای آن آشنا می شوید، اما کسب دانش تخصصی در سئو چیزی فراتر از آن است. به عبارتی دیگر، نکات زیادی در مورد سئو در مقالات اینترنتی وجود دارد، اما کافی نیستند! سئو را نمی شود از روی کاغذ یاد گرفت.

در دنیای واقعی یک استراتژی موفق سئو شامل چندین بخش مختلف است. تامین زیرساخت های فنی، بهینه سازی محتوا، تجربه کاربری و بک لینک های مؤثر تنها چند مورد از آن ها هستند. البته اگر بحث سئوی لوکال مطرح باشد، این پارامترها تغییر می کنند. فقط یک متخصص و مشاور سئو قادر است برای دسته بندی های مختلف بهترین استراتژی را ارائه دهد.

علاوه بر این، سئو به اجرای اصولی نیاز دارد. اگر تنها بر روی یکی از فاکتورهای سئو تمرکز کرده باشید، می تواند نتایج بدی داشته باشد، تا حدی که وب سایت شما توسط موتور جست و جو بن شود. یک مشاور سئو این نکات را به خوبی می داند و مراقب است که تمام فعالیت مربوط به سئوی سایت شما بر اساس استانداردها باشد و از قوانین گوگل پیروی کند.

۲- الگوریتم های گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است.

گوگل در طول یک روز چندین بار الگوریتم های جزئی و کلی را عوض می کند. در چنین شرایطی، برای شما دشوار خواهد بود که هم تغییرات این الگوریتم ها را زیر نظر داشته باشید و هم به قسمت های دیگر تجارت خود برسید. در عوض، یک مشاور متخصص، این الگوریتم ها را رصد می کند و اثرات آن ها را بر نتایج جست و جوی گوگل بررسی می کند. یک مشاور سئو به همه این تغییرات آگاه است، کمک می کند تا با این تغییرات همگام باشید و جایگاه خود را از دست ندهید.

۳- متخصصان سئو از ابزارهای حرفه ای و تخصصی استفاده می کنند.

بدون ابزارهای درست، فرآیند سئو مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. سخت یا حتی غیرممکن.

به عنوان مدیر اجرایی یک کسب وکار دیجیتال، ممکن است زمان نداشته باشید تا به دنبال ابزارهای مناسب سئو بگردید. حتی ممکن است همه آن ها را به خوبی نشناسید. علاوه بر این، بعضی از آن ها ممکن است از توان بودجه ی شما خارج باشند.

ابزارهایی وجود دارند که هزینه دار هستند، ولی نتایج دقیق تری از وضعیت جست وجوی کلیدواژه های مختلف ارائه می دهند.

یک مشاور سئو، از قبل هزینه کرده و این ابزارها را تهیه کرده است. او این ابزارها را می شناسد و بلد است از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

۴- مشاوران سئو، با استفاده از ابزارها، تحلیل های دقیق و قوی ارائه می دهند.

در سئو، تحلیل و آنالیز حرف اول را می زند. بدون آنالیز، تمام زحمات به راحتی هدر می رود.

نرم افزارهای تحلیل و بررسی به شما کمک می کنند تا نتایجی را که می گیرید به نسبت تلاش و هزینه ای که داشته اید بررسی کنید. این ابزارها کمک می کنند کلیدواژه های مختلفی که استفاده کرده اید را بررسی کنید و ببینید که استراتژی به کاررفته در کدام یک نتیجه ی مثبت داشته و در کدام یک نتیجه ی منفی گرفته اید.

البته این نرم افزارها می توانند برای افراد غیرمتخصص پیچیده و سخت و گاهی گمراه کننده باشند. بررسی عمیق و دقیق این آمارها به تخصص و شناخت زیاد احتیاج دارد. همچنین استفاده از این نتایج و دخالت دادن آن ها در استراتژی مسیر، باز هم کار یک مشاور سئوی حرفه ای است.

می دانید که صرف نظر از تلاش ها و استراتژی های به کاررفته در سئو، نرخ «بانس ریت» ممکن است همچنان بالا باشد. یعنی مخاطب شما را در گوگل پیدا می کند، صفحه را باز می کند، اما سریع آن را ترک می کند. سؤال اصلی اینجاست که «چرا؟».

آیا می توانید به تنهایی راه حل و حتی دلیل این مشکل را پیدا کنید؟ در اینجاست که یک مشاور سئوی متخصص به کمک شما می آید.

۵- سهل انگاری در تدوین استراتژی سئو، می تواند فاجعه به بار بیاورد.

دو نوع سئوی معروف وجود دارد: «سئوی کلاه سیاه» و «سئوی کلاه سفید». همان طور که از نام ها پیداست، سئوی کلاه سفید نوع خوب است ولی سئوی کلاه سیاه استفاده ی نادرست از تاکتیک های سئو است. گوگل باهوش تر از این حرف هاست که گول سئوی کلاه سیاه را بخورد! خط میان این دو نوع سئو بسیار باریک است و عبور از این خط می تواند نتایج جدی داشته باشد. حتی می تواند درنهایت به بن شدن سایت شما منتهی شود. در اینجا چند معیار معرفی می کنیم که قبل از شروع استراتژی سئوی خود باید آن ها را بشناسید.

  1. استفاده ی بی دلیل و نادرست از کلیدواژه در متن صرفاً برای زیاد شدن تعداد آن
  2. بک لینک دادن با لینک های مصنوعی و از سایت های به دردنخور
  3. استفاده از کلمات کلیدی بی ربط
  4. صحبت رمزگونه و مبهم در متن محتوا
  5. متن کپی شده

پس حواستان باشد که قبل از این که این مسائل به جایگاه وب سایت شما آسیب بزند آن ها را رفع کنید.

۶- مشاور سئو، سال ها این کاره بوده است و دانش و تجربه بیشتری دارد.

یک مشاور متخصص سئو، زمان خود را به شناخت سئو و تکنیک های آن اختصاص داده است. درواقع شغل او همین است! پس قطعاً بیشتر از دیگران با پیچ وخم های این موضوع آشناست.

استخدام یک مشاور سئوی حرفه ای، باعث می شود بتوانید از تجربه های مفید او برای استراتژی های سئوی خود استفاده کنید.

در رقابت سختی که در بازاریابی دیجیتال در جریان است، هیچ جایی برای خطا وجود ندارد. همچنین بهترین نتیجه ی سئو فقط از طریق متخصصان آن به دست می آید. علاوه بر این می توانید از یک متخصص سئو نکات بیشتری را یاد بگیرید. شاید در آینده شما هم به عنوان یک بازاریاب حرفه ای، دانش تخصصی تری از سئو به دست آوردید.

۷- مشاور سئو به افزایش بازدهی (ROI) می اندیشد، نه صرفا کسب رتبه خوب.

وقتی که پول عزیز خود را برای یک کسب وکار اینترنتی سرمایه گذاری می کنید، دوست دارید که بیشترین سود ممکن را به دست بیاورید. در این شرایط، سئو به کمک شما می آید تا نرخ بازدهی خود را افزایش دهید. برای هر نوع سرمایه گذاری و تبلیغاتی، چه از نوع سنتی و چه از نوع دیجیتال (PPC) میزان مشخصی بازده و سود ضروری است.

برخلاف بسیاری از روش های تبلیغات آنلاین و سنتی، سئو فقط مخاطبان هدف شما و خدمات مورد نیاز آن ها را در نظر می گیرد. بنابراین پتانسیل سوددهی بیشتری دارد. با این حال، می توانید با هزینه معقول، توسط یک مشاور سئو از حرفه ای ترین خدمات سئو بهره ببرید. نتیجه ی این کار رشد چشمگیر نرخ بازده کسب وکار خواهد بود.

۸- استخدام مشاور سئو نوعی صرفه جویی در زمان و هزینه است.

زمان و بودجه مهم ترین عوامل در هر نوع استراتژی بازاریابی هستند. در مورد سئو هم این موضوع صادق است. یک متخصص سئو، به شما کمک می کند تا زمان ارزشمند خود را صرف قسمت های دیگر کسب وکار کنید، همچنین شما را از شر بسیاری از خرج های بیهوده رها می کند.

البته قبلاً هم در مورد الگوریتم های گوگل و تغییرات مداوم آن ها صحبت کرده ایم. همراه شدن با این تغییرات زمان و انرژی لازم دارد. همچنین بعضی مواقع این تغییرات مانعی بر سر راه سئوی شما می شوند که برداشتن این موانع تخصص و مهارت لازم دارد.

۹- راهکارهای شما توسط یک متخصص کاربلد و باتجربه، تائید و تصحیح خواهند شد.

وقتی با یک مشاور سئو کار می کنید، می توانید از جلسات طوفان فکری که با یک متخصص دارید لذت ببرید. می توانید استراتژی سئو پیشنهاد کنید و این پیشنهاد ها توسط یک متخصص تائید و تصحیح شوند.

گسترش دادن دایره روابط حرفه ای همیشه سودمند بوده است و حتی در آینده می تواند کمک بزرگی برای کسب وکار شما باشد. مثلاً در این مورد می توانید دانش سئوی خود را نیز ارتقا دهید و در آینده از آن استفاده کنید.

البته به اشتراک گذاشتن افکار و برنامه ها با یک متخصص در این زمینه به تنهایی مزیتی عالی برای استخدام یک مشاور سئو است.

۱۰- نحوه پایش رقبا و کسب اطلاع از فعالیت های سئو آن ها را از مشاور سئو خود خواهید آموخت.

نکته آخر این که استخدام یک مشاور سئو به شما کمک می کند از فعالیت رقیبان خود باخبر باشید. می توانید ارزیابی کنید که با استراتژی فعلی خود آیا می توانید از آن ها جلو بزنید یا نه.

در تجارت مدرن، به ویژه تجارت آنلاین، همیشه می توان وجود رقبای قوی و تلاش زیاد آن ها را حس کرد. سرمایه گذاری صحیح، به ویژه سرمایه گذاری صحیح برای تاکتیک های سئو، به شما کمک می کند تا از آن ها پیشی بگیرید.

یک مشاور سئوی حرفه ای تحقیقات عمیق و دقیقی دارد تا بتواند مشتریان بالقوه را به سمت کسب وکار شما هدایت کند.

خب در نهایت چه کنیم؟

حالا که متوجه اهمیت استخدام یک مشاور سئو هستید، سؤال واضح بعدی مطرح می شود: «از کجا بهترین مشاور سئو را پیدا کنیم؟»

بهتر است برای پیدا کردن یک متخصص، معیارهای واقعی و متناسب با کسب وکار خود را در نظر بگیرید و عجله نکنید. بنابراین ابتدا الزامات کسب وکار خود را در نظر بگیرید و بعد به دنبال استخدام مشاور سئو باشید.

اگر به صورت خلاصه و صمیمانه تر بگوییم…

اگر در حال فعالیت در شرکت های تجاری کوچک یا متوسط هستید، شرایط سخت و پیچیده تری را در پیش دارید. از طرفی احتمالا بودجه محدودی دارید و اگر سرمایه گذاری اشتباهی انجام دهید، مخصوصاً اگر بحث سئو مطرح باشد، نتیجه ی این اشتباه می تواند جبران ناپذیر باشد.

حتی در سازمان های بزرگ تر، این فشار و استرس همیشه وجود دارد که در لیست بهترین ها همیشه مطرح باشید. اگر در نتایج جست و جوی گوگل در لیست برترین ها نباشید، ممکن است اعتبار شما از دست برود.

بنابراین، صرف نظر از اندازه و تعداد کارمندان یک شرکت تجاری، سئو همیشه یکی از مهم ترین موضوعات است. به طوری که اجرای درست و مناسب آن بهترین نتایج را دارد و کوچک ترین اشتباهات در آن می توانند جبران ناپذیر باشند.

برای دریافت مشاوره سئو، می توانید با ما در ارتباط باشید.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

  • مزایای سئو و بهینه سازی سایت: چرا هر کسب و کاری به سئو نیاز دارد؟

    در دو سه سال اخیر مخصوصا با شیوع ویروس کرونا مردم به دنیای آنلاین تمایل…

  • نحوه محاسبه هزینه انجام سئو، قیمت بهینه سازی سایت

    شرکت ها و آژانس های بزرگ و کوچک بسیاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا به…

  • اصول اساسی سئو در سال ۱۳۹۸

    امروزه سئو بیشتر از همیشه اهمیت دارد و هر کسب وکار آنلاینی باید با اصول اساسی…

  • رایج ترین خطاها در سئو – اینفوگرافی

    احتمالاً بعد از دیدن عنوان، با خود فکر کرده اید که ‘چه نکته ی جدیدی ممکن است…

  • سئو کلاه سیاه و عواقب خانمان سوز آن؛ عجله نکرده و سفید پیش بروید…

    بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (سئو) از حیاتی ترین فعالیت های تجارت الکترونیک محسوب می شود.…

ادامه مطلب در سایت منبع

سرفصل های پست

چرا سایت خود را چند زبانه کنیم؟

بازار جهانی ( The International Market ) بسیار گسترده است و البته که تنها بخش بسیار بسیار کوچکی از آن به زبان فارسی فعالیت می کند. (و جالب است که بدانید بخش اعظم آن نیز زبان های دیگری به جز زبان انگلیسی دارد) بنابراین اگر سایت خود را تنها برای مخاطب هدفی که که به زبان فارسی صحبت می کند سئو کرده اید، حجم وسیعی از مخاطبان محتوا یا محصول خود را از دست داده اید.

اجازه بدهید منظورم را با یک مثال ساده شرح دهم. اگر سایت شما محصولی را ارائه می دهد که می تواند در بازار جهانی مطرح شود ولی تنها برای فارسی زبانان در دسترس است، تعداد مخاطبان شما (همه ی فارسی زبانان جهان اعم از ایرانی و تاجیک و افغان) تقریبا یک صد و ده میلیون نفر است. اما اگر همین محصول را به زبان انگلیسی نیز در دسترس مخاطبان قرار دهید، در حدود دو میلیارد مخاطب بالقوه به مخاطبان شما اضافه می شود. بله، درست خواندید، دو میلیارد مخاطب بالقوه ی جدید! یا مثلا با اضافه کردن زبان اسپانیولی ۴۳۷ میلیون مخاطب جدید می توانند از محصول شما دیدن کنند. جذب کردن حتی درصد اندکی از این تعداد مخاطبان می تواند همان تغییر معناداری باشد که شما بدنبال اش هستید. اما هنوز پرسش مهم تری نیز مطرح است: چگونه یک وبسایت چند زبانه طراحی کنیم؟

با من در این مقاله همراه باشید تا به این پرسش و دیگر پرسش هایی که در رابطه با سئو وبسایت چند زبانه دارید پاسخ دهم.

تعیین استراتژی

برای سئو وبسایت چند زبانه و بهینه سازی آن برای مخاطبین جهانی، پیش از هر چیز شما به یک استراتژی هدف نیاز دارید. داشتن استراژی و پایندی به آن به شما کمک می کند تا همواره طبق برنامه پیش رفته و پیچیدگی های مسیر را آسان تر پشت سر بگذارید. برای شروع باید بفهمید که ترافیک فعلی شما از کجا می آید و آیا از قبل تر به کشور یا زبان دیگری دسترسی دارید یا خیر. برای این منظور باید از Google Analytic استفاده کنید و به ترتیب زیر عمل کنید:

Audience> Geo> Language & Location (البته تاکید من در این مقاله بر چند زبانه بودن سایت است.)

بدین صورت شما به نقاط قوت فعلی تان آگاه می شوید و محل هایی که در آن ها جای پیشرفت دارید را مشخص می کنید. همینطور در این مرحله است که شما می توانید صادقانه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید سایتتان را برای کشورها و زبان های دیگر سئو کنید یا خیر. اگر با در نظر گرفتن این نکته که شما سرویسی که ارائه می دهید در سر تا سر بازار جهانی به یک شکل است، پاسخ شما مثبت است، زمان آن رسیده است که آموزش سئو کردن وبسایت چند زبانه را شروع کنید.

مراحل طراحی وبسایت چند زبانه

علاوه بر ترجمه ی متن و محتوای اصلی مقالات وبسایتتان که اصلی بدیهی در سئو وبسایت دوزبانه یا چند زبانه است، شما به طور عمومی باید پنج مرحله را به ترتیب طی کنید که عبارتند از:

  • ترجمه ی نامک یا همان URL
  • استفاده از تگ های hreflang
  • ترجمه ی متا دیتا
  • بازبینی کلمات کلیدی
  • جستجوی کلمات کلیدی در زبان های دیگر

با من همراه باشید تا در بخش موخره ی مقاله قدم به قدم این پنج مورد را مرور کنیم. سئو سایت چند زبانه کار چندان سختی نیست منتهی به دقت بسیاری نیاز دارد.

  1. ترجمه ی نامک یا همان URL

از مواردی که اغلب کارفرما ها حین ترجمه ی وبسایتشان از آن غافل می شوند و بسیار مهم است، نامک است. برای مثال اگر شما می خواهید صفحه ی “خرید” وبسایت خود را ترجمه کنید و در حال حاضر آدرس صفحه yourwebsite.com/خرید است، شما باید برای مخاطب انگلیسی زبان آن را به yourwebsite.com/shop و برای مخاطب اسپانیولی زبان آن را به yourwebsite.com/tienda ترجمه کنید. حین سئو وبسایت چند زبانه، شما حتما باید بنا بر زبان های مقصد نامک ها را ترجمه کنید.

  1. استفاده از تگ های hreflang

تگ های hreflang کدهایی هستند که به موتور جستجو می گویند شما از چه زبانی استفاده می کنید. این تگ ها برای سایت های چندزبانه و یا هر سایتی که می خواهد محتوایش را به چند زبان مختلف عرضه کند کاملا ضروری هستند چرا که به گوگل و موتور جستجو کمک می کنند میان نسخه های مختلف محتوای وبسایت تفاوت قائل شوند. برای مثال تگ hreflang برای صفحه ای که به زبان انگلیسی نوشته شده است به این صورت است: “hreflang=”en . اضافه کردن این تگ ها به صفحات وبساییتان کار چندان سختی نیست و شما هم می توانید آن را به صورت دستی و هم با استفاده از ابزار هایی که برای این منظور طراحی شده اند به صفحات مورد نظرتان اضافه کنید.

  1. ترجمه ی متادیتا

در هر صفحه از وبسایت شما المان های بسیاری وجود دارند که از دید مخاطبان پنهان اما برای مورتور های جستجو قابل رویت است. مجموعه ی این المان ها که تنها برای موتورهای جستجو قابل شناسایی اند را متا دیتا یا فرا داده می نامیم که شامل موارد بسیاری از متادیسکریپشن گرفته تا تگ ها و متن alt عکس ها می شود. شاید ترجمه ی متادیتا مهم ترین قدمی است که شما می توانید در جهت افزایش ترافیک سایتتان از طریق چند زبانه کردن آن بردارید. می توان گفت بدون ترجمه ی فراداده محال است شما برای زبانی غیر از فارسی رتبه بیاورید.

  1. بازبینی کلمات کلیدی

تشخیص و به کارگیری صحیح کلمات کلیدی شاید مهم ترین بخش سئوی داخلی ست و البته از جمله مواردی که به تخصص و دقت بسیار بالایی نیاز دارد. متخصص سئو مواره باید دقت داشته باشد که از کلمات کلیدی نامتعارف استفاده نکند، حواسش به دوپلیکیت کیوردز باشد، زیاده از حد کلمات کلیدی استفاده نکند و یا برعکس، از آن ها غفلت نورزد و غیره و الخ. حالا تصور کنید همه ی این موارد را بخواهد روی زبانی که با آن تکلم نمی کند پیاده کند. بنابراین همواره باید حین سئو وبسایت چند زبانه تان به کلمات کلیدی دقت کنید. برای این منظور من به شما ابزار رایگان Moz’s Free Domain سئو Metrics را پیشنهاد می کنم. به خصوص اگر زبان دوم شما انگلیسی ست، این ابزار می تواند در سئو سایت دو زبانه تان کمک شایانی به شما کند.

  1. جستجوی کلمات کلیدی زبان های دیگر

به رغم اینکه با ترجمه کلمات کلیدی شما رتبه ی مشخصی دریافت خواهید کرد، اما مواردی هم وجود دارد که علایق مخاطبان به دلایل مختلفی که مهمترین آن ها بافت فرهنگی ست، از مرز ترجمه عبور نمی کند. این مورد یکی از شایع ترین مسائلی ست که در سئو وبسایت دوزبانه یا چند زبانه با آن مواجه ایم. در این موارد شما نیاز دارید علاوه بر بحث ترجمه، به جستجوی کلمات کلیدی هدفی بپردازید که در زبان مقصد کاربرد دارند و ترافیک می گیرند. درواقع توجه به فرهنگی که زبان مقصد با آن اینتراکشن دارد مهمترین رکن در انتخاب کلمات کلیدی ست.

اصل کلی و نکته طلایی ترجمه

نتیجه گیری

موضوع این مقاله آموزش طراحی سایت چند زبانه بود. ما در این مقاله به طور خلاصه و اجمالی با همدیگر مهمترین دلایل سئو کردن وبسایت برای چند زبانه بودن را مرور کرده و پروسه ی انجام آن را نیز آموختیم. این پروسه شامل پنج مرحله بود که بر اساس اصل اول ترجمه و بعد سئو کردن تدوین شده و نه شاید بهترین نتیجه ی ممکن، اما بی شک موثرترین نتیجه ی ممکن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

از وقتی که گذاشتید سپاسگزارم و امیدوارم که از این مطلب بهره ی کافی را برده باشد.

۳٫۷
/
۵
(
۳

امتیاز

)

ادامه مطلب در سایت منبع